Ajax kent na vele wissels uiteindelijk weinig moeite met SpVgg Unterhaching

door Jesse ter Haar 4578

Bron Ajax Showtime

Ajax kent na vele wissels uiteindelijk weinig moeite met SpVgg Unterhaching

door Jesse ter Haar 4578

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax heeft dinsdag een oefenwedstrijd gewonnen van SpVgg Unterhaching. In de eerste helft was het spel nog niet om over naar huis te schrijven en kwamen de Amsterdammers dan ook op achterstand, maar na vele wissels in de rust werd in de tweede helft orde op zaken gesteld: 5-3.

Al in de slotminuut ontstonden er kansen voor zowel Ajax als de opponent uit Duitsland. Mohamed Daramy kon namens de Amsterdammers net niet uithalen, maar aan de andere kant van het veld gebeurde dat wel. Een poging van Unterhaching ging echter voorlangs. Een minuut later kwam Ajax al op achterstand. De verdedigende organisatie was niet op orde, waardoor twee tegenstanders vrij kwamen te staan in het strafschopgebied. Eén van de twee schoot eenvoudig binnen.

Hierna ontstonden er enige tijd geen echte mogelijkheden meer, tot aan de 21ste minuut. Francisco Conceicao kwam gevaarlijk door, maar zag zijn schot geblokkeerd worden. In de nasleep stuitte Brian Brobbey op de keeper. Een paar minuten later ontstond er nog een kans voor Ajax. Kenneth Taylor stuurde Brobbey weg met een goede steekpass, waarna laatstgenoemde opnieuw niet voorbij de keeper kwam.

Waar Ajax aandrong, was het de tegenstander die opnieuw wist te scoren. Ajax had het verdedigend opnieuw op orde en dat werd afgestraft. Via Tristan Gooijer werd de bal door een vrijstaande speler achter Jay Gorter gewerkt. Twee minuten later deed Brobbey iets terug namens Ajax. Hij kreeg een strafschop te nemen na een handsbal van Unterhaching en voerde dat overtuigend uit: 1-2. Voor rust kreeg Gabriël Misehouy ook nog twee schietkansen. Hoewel zijn pogingen lang niet slecht waren, trof hij geen doel en bleef het bij 1-2.

Na rust betrad een flink gewijzigd Ajax het veld. De Amsterdammers maakten een ietwat scherpere en frissere indruk, maar echte kansen bleven nog even uit. Na een minuut of tien spelen, ontstonden de mogelijkheden alsnog. Eerst misten Steven Bergwijn en Branco van de Boomen nog, maar even later was het via Kristian Hlynsson alsnog raak. Hij koos slim positie, kreeg de bal aangespeeld door Van den Boomen en rondde vervolgens koeltjes af. Het was het startschot voor meer, want niet veel later was ook de voorsprong een feit. Mika Godts kreeg de bal op de rechterflank, speelde zich knap vrij naar binnen toe en schoot zuiver raak met links.

Er werden ook kansen gemist na rust, want in de 65ste minuut stelde Steven Bergwijn teamgenoot Christian Rasmussen in staat om te scoren, maar hij faalde oog in oog met de doelman. Twintig minuten voor tijd was het aan Benjamin Tahirovic. Hij combineerde met Van den Boomen, waarna hij op kon stomen en vrijwel ongehinderd voor de 4-2 kon zorgen. De vijfde Amsterdamse treffer kwam er ook al snel. Ditmaal was het Bergwijn die – na een slimme aanname – met links binnen kon werken na goed voorbereidend werk van Godts: 5-2.

Hierna werd er gas teruggenomen door de Ajacieden. Unterhaching kwam iets meer in balbezit en dat leidde zo’n vijf minuten voor tijd nog tot de 5-3. Devyne Rensch verdedigende niet overtuigend uit, waarna er een vrije schietkans voor de Duitsers ontstond. Het schot was vervolgens fabelachtig, waardoor Gerónimo Rulli kansloos was. Hierna waren er vrijwel geen noemenswaardige momenten meer te noteren. De Amsterdammers speelden de wedstrijd uit en wonnen na een betere tweede helft met 5-3.

Opstelling Ajax eerste helft:

Gorter; Jermoumi, Gooijer, Milovanovic, Wijndal; Klaassen, Misehouy, Taylor; Conceição, Brobbey, Daramy.

Opstelling Ajax tweede helft:

Rulli; Rensch, Aertssen, Hato, Salah-Eddine; Van den Boomen, Tahirovic, Hlynsson; Godts, Rasmussen, Bergwijn.

Opstelling SpVgg Unterhaching:

Nog niet bekend.

Wissels SpVgg Unterhaching:

Nog niet bekend.

Doelpunten:

0-1 SpVgg Unterhaching (2')
0-2 SpVgg Unterhaching (37')
1-2 Brian Brobbey pen. (39')
2-2 Kristian Hlynsson (55')
3-2 Mika Godts (64')
4-2 Benjamin Tahirovic (71')
5-2 Steven Bergwijn (73')
5-3 SpVgg Unterhaching (85')

Bijzonderheden:

- Ajax is met een groep van 28 spelers afgereisd naar Duitsland;
- Calvin Bassey ontbreekt op het trainingskamp. De verdediger is bezig om een transfer naar Fulham af te ronden;
- Ahmetcan Kaplan werkt in Amsterdam verder aan het herstel van zijn knieblessure.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

PJS +5005

Feyenoird pakt goed door. Bij ons enkel geruchten. Kom nou eens in actie luie honden.

26-07-2023 16:49

Joko +5063

Youness is beschikbaar, die kan ajax wellicht halen, vonden velen ook zon topper

27-07-2023 12:03

PJS +5005

WANNEER KOMT ER NIEUWS M.B.T. NIEUWE AANKOPEN. VERWACHT ZEKER 5 A 6 TOPPERS. ACTIE LAMBALLEN.

26-07-2023 10:24

RFHK +12895

Off: Spelen wij eigenlijk één of twee Europese voorrondes?

26-07-2023 09:10

PetervanAmsterdam +2102

Ajax speelt de laatste voorronde van de Europa League. De wedstrijden worden op de donderdagen 24 en 31 augustus gespeeld. De loting is op maandag 7 augustus.

In het geval van verlies over twee wedstrijden in deze play-offs wordt de groepsfase van de Conference League het toneel.

26-07-2023 09:26

Bennyben +13708

Word gewoon weer een rot seizoen allemaal spelers die op 70% spelen en het wel goed vinden zie bergwijn, Wijndal, kudus, taylor, berghuis en rensch. De meeste van deze spelers zie ik al jaren voetballen en het ontbreekt hen gewoon aan mentaliteit het verschil is nu alleen dat ze nog in een team zitten ook.

26-07-2023 07:49

JantjeVanAmsterdam +2516

Verwacht dat Steijn ze hard aanpakt of op tribune zet. Dan maar een jeugdspeler erin.

26-07-2023 09:33

OwenStevenDalberg +27551

Wanneer is Sven Diamant Auge Mislintat zijn eerste werkdag?

26-07-2023 07:28

Psychevore +21186

Heeft twee spelers gehaald voor de prijs van een halve speler in vorige seizoenen en beide lijken voltreffers te zijn.

26-07-2023 09:04

JohnnyHeitinga3 +8016

Vooralsnog lijkt Van den Boomen voor 0 euro een betere aanwinst dan de 100 miljoen die vorig seizoen is weggegooid aan troep.

26-07-2023 09:35

OwenStevenDalberg +27551

Ben je niet meer boos op Sven, Johhny?

Oke, nu is Sven dus klaar, want we hebben van den Boomen.

26-07-2023 09:39

mokum007 +6523

Dat is toch Gek 100mln strooien voor matige spelers, en er komt nog erboven op, geen champions league inkomen...

29-07-2023 10:35

JaapStam +137575

Goedemorgen kampioenen van het jaar 2023/24!!! ❌❌❌

26-07-2023 05:33

Orangesoul +5988

Jij hebt een natte droom gehad... goedemorgen haha

26-07-2023 05:40

Ajax34 +4065

Ik ook, ik droomde dat was aan het regenen.

26-07-2023 11:12

Robertini +39639

Brobbey zo weinig met Bergwijn laten spelen, vind ik een rare keuze. Die twee moeten juist een klik opbouwen.

26-07-2023 02:59

Jake the Snake +17354

Die versterken elkaar simpelweg niet. Niet qua voetbal, niet qua mentaliteit en niet qua intelligent. Enorm gefaalde scouting vorig jaar.

26-07-2023 06:40

vandenhaas4 +15105

Brobbey lijkt inmiddels door Rasmussen voorbijgestreefd.

26-07-2023 08:23

Robertini +39639

Zou het? Vind hem ook nog niet heel overtuigend.

26-07-2023 09:39

vandenhaas4 +15105

Hij speelde met de 'basis' terwijl Brobbey bij de 'reserves' mee deed. Ik denk ook dat er nog wel een spits gehaald zal worden want het is nog niet goed genoeg.

26-07-2023 10:15

Orangesoul +5988

Die rasmussen lijkt ook net een standbeeld en is zo traag als dikke stront..

26-07-2023 13:03

jordy888 +3157

Je moet helemaal niets met Brobbey opbouwen. Beperkte spits.

26-07-2023 08:30

Litmanen85 +4644

5-3 "weinig moeite"
Waar is al onze poen gebleven? Is het nu alweer op?

26-07-2023 01:59

Ajaxlee +5568

Matige wedstrijd vandaag. Aankopen zijn echt nodig! Ik hoop zelf:
Rcv: Sutalo en Vitik of Boselli
10: Spertsyan
Rechtsbuiten: Lukébakio
Spits: Fabio Silva/ Alejo Veliz
Als er ergens nog een potje vrij is, dan ook graag 2 nieuwe backs: Barco en Jelert.

Dit zijn allemaal echt betaalbare aankopen. Nuamah schijnt al richting de 20 miljoen te gaan. Borna Sosa zou ik een goede optie vinden voor de linksback, maar daar betaal je al snel 15 miljoen voor. Kadioglu ideaal voor de rechtsback, maar ook te duur. Kenny Tete zou nog een optie zijn, die heeft nog een jaar contract.

26-07-2023 01:38

Kryptonite +76987

Zoals hieronder al opgemerkt is het nu duidelijk waarom Mislintat een overperformer zocht. Gegeven de omstandigheden moeten de spelers dit seizoen boven zichzelf uitstijgen om succesvol te zijn. En dat proces begint bij de coach.

Heeft mister Diamantauge toch ook weer goed gezien.

26-07-2023 00:51

soewares +2504

Met een selectie van likmevestje heb je inderdaad een wonderdokter nodig... over bijna 2 weken staat de eerste pot alweer op het programma.

26-07-2023 00:52

Kryptonite +76987

Idd.. en mede daarom hebben we nu ervaren spelers nodig op de key posities (RCV, 10). Die hebben doorgaans minder wedstrijden nodig om te wennen en zich de spelwijze eigen te maken. Met talenten neem je een grote gok imo, zeker in de verdediging.

26-07-2023 00:57

Amoaxeldongenn +3604

Bij voorbaat excuses, maar ik ga even de pessimist/realist uithangen.
Sutalo is te duur en gaat niet komen (25m), inzetten op Vitik en Boselli/Renan

26-07-2023 00:33

ajax4ever001 +18626

Waar blijven de aankopen??? Duurt wel erg lang.

26-07-2023 00:31

TheSpecialOne +8934

Transfer naar Fulham staat plots op losse schroeven. Die jongen wordt als boksbal gebruikt.
Blijf lekker gewoon bij Ajax joh!

26-07-2023 00:18

TheSpecialOne +8934

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/uk-premier-league/2023/07/transfer-van-bassey-van-ajax-naar-fulham-op-de-tocht-na-tussenkomst-salisu-van-southampton
Dit is voornamelijk speculatie dus niet erg betrouwbaar.

26-07-2023 01:04

Henkjanklaas +20661

Deze site nooit geloven aub is rommel

26-07-2023 03:23

TheSpecialOne +8934

We gaan het zien. Het rondmaken van de deal duurt best lang.

26-07-2023 12:35

Musica Merlo +8213

Opmerkelijk vind ik dit seizoen wel dat na het bitter slechte seizoen de seizoenkaarten in no time waren uitverkocht. Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat dit niet gaat gelden voor het seizoen 2024-2025.

26-07-2023 00:13

Ajax27 +19221

Omdat de gloryhunters dan weer thuis blijven? Lekker doen, meer ruimte voor echte fans.

26-07-2023 00:30

Kryptonite +76987

De scouts van Koeman verdienen allemaal een taakstraf. Als je ziet hoe Branco nu al onmisbaar bij ons is en het afgelopen seizoen één van de allerbeste middenvelders van de Ligue 1 was, hoe in hemelsnaam is hij nog niet opgeroepen? Is het echt alleen omdat hij niet in Nederland, Engeland, Duitsland of Italië speelde? Is men werkelijk zo bekrompen bij de KNVB?

Er moet echt een bezem door het gehele Nederlandse voetbalbestel. Tijd om te renoveren, want de dagen dat het Nederlands elftal en de Nederlandse clubs domineerden liggen heel ver achter ons.

26-07-2023 00:10

TeringHenkie +28610

De scouts van Koeman verdienen allemaal een taakstraf. Als je ziet hoe Branco nu al onmisbaar bij ons is en het afgelopen seizoen één van de allerbeste middenvelders van de Ligue 1 was, hoe in hemelsnaam is hij nog niet opgeroepen?

Waar hij heeft gespeeld in frankrijk is geen topniveau. Bij Ajax heeft hij alleen nog potjes gespeeld tegen amateurs en een kkd ploegje. Dat is geen referentie.

26-07-2023 00:12

Kryptonite +76987

Je moet niet alleen kijken naar waar hij speelt maar ook hoe hij speelt en tegen wie. Hij heeft top performances op de mat gelegd tegen o.a. PSG.

En waarom is iemand als Noppert wel opgeroepen dan? Is de Eredisie van topniveau? Is Heerenveen een topploeg? Waarom was dat wel referentie genoeg? Omdat we krap zitten in de keepers? Welke middenvelder naast Frenkie verdiende destijds een oproep op basis van prestaties dan?

Je bent verblind door je frustratie over de huidige gang van zaken (die we te danken hebben aan de vorige gang van zaken).

26-07-2023 00:33

TeringHenkie +28610

Kryptonite..relaxed..ik geef je groot gelijk, alleen Bolle Koeman grijpt terug op Wijnaldum. Dat is voor hem veilig.

26-07-2023 00:37

Kryptonite +76987

Oké, my bad (eveneens gefrustreerd hiero >.<)

26-07-2023 00:43

Henkjanklaas +20661

Iedere blinde kan zien dat de technische bagage van deze jongen enorm is. Zijn pasing is geweldig. Komt er evenwel geen geweldig team te staan dan zal hij t uiteraard moeilijk krijgen want dan zetten ze veel druk op hem. Immers de rest is schaamteloos slecht

26-07-2023 03:26

4EVERAJAX +8409

Inclusief bondscoach, wegwezen

26-07-2023 01:10

Bruno04 +15801

https://youtu.be/wlXRui1w7t0

Dit bevalt me wel vanaf minuut 5:30 ergens.
Vaste patronen en loop acties trainen. Zodat je automatisme krijgt.

26-07-2023 00:09

Klemmen +2617

Klopt al onze spelers zijn autist

26-07-2023 00:11

Stefansuarez +19080

GK : RULLI/ GORTER

LB: BARCO/ ASE

RCV : SUTALO/ VITIK

LCV : HATO/KAPLAN

RB : JELERT/ GAAEI

6: TAHIROVIC / VOS

8 : BOOMEN/ BERGHUIS

10 KUDUS

RV : ISAKSEN/ NUAMAH

SP :MARCOS LEONARDO/BROBBEY

LV : BERGWIJN / GODTS



KLAASSEN , TAYLOR, RENSCH,SANCHEZ,ALVAREZ,BASSEY,WIJNAL afscheid van nemen



RULLI

JELERT--SUTALO---HATO---BARCO


TAHIROVIC

KUDUS------BOOMEN

NUAMAH-----MARCOS LEONARDO--BERGWIJN

met dit team ben je kampioenkandidaat nummer 1 en betaalt zich terug met plaatsing CL.

26-07-2023 00:07

TeringHenkie +28610

Ga lekker slapen kind. Of speel verder op je playstation.

26-07-2023 00:14

Stefansuarez +19080

Inhoudelijk reageren is er niet bij voor jou he klapmongool

26-07-2023 00:15

TeringHenkie +28610

Klapmongool? Wie is er hier nu een mongool? Je komt met een opstelling waarvan er 4-5-6 man niet eens bij ons spelen...klapmongool!!

26-07-2023 00:17

Vincent.d +4223

Nou nou nou rustig aan.. neem even een biertje samem

26-07-2023 00:20

TeringHenkie +28610

Helaas..geen bier voor mij-)

26-07-2023 00:21

Henkjanklaas +20661

Ik denk dat hij nog nooit gehoord heeft van de spelers die jij opsomt ..-:)

26-07-2023 03:27

AFCACruijff14 +162335

Pleur op met die CAPSLOG rotzooi berichten.

26-07-2023 00:21

Kingoffdatoilet +17246

Dit zijn onrealistisch veel aankopen. Jij wil dat we deze transferperiode 10 nieuwe spelers halen. Dat is echt belachelijk. De kracht van Ajax is de jeugd ook door laten stromen. Dat wordt met 10 aankopen waarvan geen enkele zichzelf echt bewezen heeft echt lastig. Dan wil je ook nog Rensch en Taylor verkopen terwijl zij beiden echt redelijk veel potentie hebben.

Zou niet het beste beleid zijn

26-07-2023 00:21

thepower1990 +35726

Aardige post tot je zegt dat Rensch en Taylor redelijk veel potentie hebben. Het is al laat zullen we maar denken

26-07-2023 00:42

NipeB +15846

Welke jeugd? Ik zie erg weinig spelers die iets toevoegen.

26-07-2023 00:49

Henkjanklaas +20661

Honderd keer gezegd jeugd doorstromen in alleen effectief als er een goed elftal staat anders verzuipen die jonge gasten natuurlijk

26-07-2023 03:29

Kingoffdatoilet +17246

Een goed elftal bereik je door enkele goede aankopen en niet door een nieuw elftal te kopen

26-07-2023 08:26

Yeshyeshyall +10983

Positief:
Steijn slijpt er een systeem in
Boomen en Tahirovic
Godts
Bergwijn komt weer op niveau
Aertssen wordt een goede for the future

Negatief:
Brobbey & Rasmussen
De gehele verdediging is verre van op orde
Alle reserves op Misehouy en Gooijer na
We hebben geen 10

26-07-2023 00:07

GiannisAntetokounmpo +8426

Ondertussen plaats Ajax media een heel cryptisch bericht op Twitter of mensen nog wakker zijn? Met een zandlopertje erbij..

Om vervolgens 15 min training materiaal te uploaden..


Snappen jullie dan niet hoe de supporters smachten naar inkomend transfer nieuws!!!


Eikels…

26-07-2023 00:06

AFCACruijff14 +162335

Doet denken aan de jaren met FEBO Mike die om 0.02 uur groot nieuws ging melden rond 01.00 uur en dan bleek dat Ajax een contract had afgesloten met balpen.nl of iets dergelijks.

26-07-2023 00:23

Amp +37936

Vraag me af of chico nog ooit wat gaat laten zien. Die jongen ontbeert finesse en inzicht. Behalve veel hardlooen is t voorlopig niet helaas. Ongekend hoeveel voorzetten van hem gewoon simpel weg worden geschoven bij de eerste paal. Verder dan daar komen ze ook meestal niet

26-07-2023 00:06

Eurysaces +29544

Uiteindelijk weinig moeite, hoe triest is dat? Het is goed om te beseffen dat de kans groot is, dat de begroting van deze club lager ligt dan het salaris van Klaassen.

Hopelijk is Sven naast het veld geschrokken, er ligt zo ontzettend veel werk..

26-07-2023 00:02

Didulica87 +2312

Als Alvarez niet verkocht word dan gewoon lekker naast Hato laten staan. Onze vriend tahirovic op 6 samen met Branco en dan Berghuis op 10 als onze Armeense vriend niet komt.

25-07-2023 23:54

Ajax95Duivendrecht +24166

Beste optie dan inderdaad, maar ik vind Alvarez als RCV nog steeds niet ideaal. Ja, hij heeft kopkracht, maar hij is te traag en lomp voor de duels met behendige/snelle spitsen. Dat hebben we vorig seizoen op momenten ook kunnen zien toen hij daar stond.

Beste is vmb nog steeds als Alvarez verkocht wordt en je Sutalo haalt, dan ga je er gewoon op vooruit ook nog. Alvarez kun je niks van zeggen qua passie en inzet, want dat heeft hij, maar hij houdt nu wel al ruim 3 jaar onze speelwijze ernstig in de tang.

26-07-2023 00:00

TeringHenkie +28610

Met een goede 6 voor hem, met de punt naar achterin zal Alvarez zich nog wel redden.

26-07-2023 00:16

Henkjanklaas +20661

Alvarez in niet snel en niet wendbaar genoeg achterin dat is toch wel duidelijk

26-07-2023 03:30

ElFlaco +3651

Berghuis op 10 tegen Augsburg svp
VD Boomen 8
Tahirovic 6
Middenveld is klaar dan
Achterin 2 nieuwelingen : centraal en links
Voorin Kudus Nieuwe spits en Bergwijn

25-07-2023 23:50

Ajax1812 +9171

Halilovic lol.

25-07-2023 23:55

ElFlaco +3651

Aangepast 😜

25-07-2023 23:58

LukaLitmanen +82165

Tahirovic *, verder eens

25-07-2023 23:55

ElFlaco +3651

Oeps 😅

25-07-2023 23:57

Sprinter +2427

Je zou het soms bijna vergeten maar Klaassen is gewoon 30 jaar. Eigenlijk zowat de perfecte leeftijd voor een middenvelder zonder noemenswaardige blessures. En toch takelt hij sinds z’n komst elk jaar steeds weer wat verder af tot het absolute nulpunt wat hij nu heeft bereikt.

25-07-2023 23:48

Henkjanklaas +20661

Ja Sprinter laten we het weer eens over Klaassen hebben voor de duizendste keer een zelfde soort tekst. Verzin eens iets origineels

26-07-2023 03:32

Amsterdamsetrots +4545

Het was nog niet helemaal het Ajax dat we willen zien, maar dat Steijn op de goede weg lijkt kan wel gesteld worden. Ik zag weer een team, loopacties en een duidelijk idee. Er is nog een lange weg te gaan, maar met de juiste versterkingen kan het toch wel een mooi seizoen worden. De eerste twee versterkingen zijn wat mij betreft al positief opgevallen.

25-07-2023 23:43

Henkjanklaas +20661

Tegen een derde klasser drie om je oren krijgen en een 0-2 tussenstand. Op
De goede weg ?

26-07-2023 03:33

Amsterdamsetrots +4545

Het gaat voor mij om de weg die is ingeslagen. Dat het nog niet is wat het moet zijn ziet iedereen wel. Maar vooral de 2e helft (met veel beoogd basisspelers) zag er voor mij prima uit.

26-07-2023 07:33

Yeshyeshyall +10983

Denk dat Mislintat niet snel nog eens zal zeggen dat hij de selectie vroeg in de voorbereiding rond wil hebben.

25-07-2023 23:42

Amsterdamsetrots +4545

Tja, het verschil tussen willen en kunnen is soms groot.

25-07-2023 23:43

Ajax95Duivendrecht +24166

Ik was licht sceptisch over de komst van Tahirovic, omdat ik van mening was (en nog steeds wel ben) dat hij deels de ontwikkeling van Vos in de weg gaat zitten. Maar eerlijk is eerlijk, ik begin toch een beetje fan van hem te worden. Zowel tegen Anderlecht (gamechanger) als vandaag (samen met Branco gamechanger) speelde hij echt goed en liet hij zien veel in zijn mars te hebben als nummer 6. Oogt opvallend comfortabel qua balbehandeling onder druk, behoorlijk mobiel voor een mid en zoekt qua passing veel de route vooruit.

Wat mij betreft vormt Tahirovic nu de vaste pivot samen met Branco. Als hij dan de komende weken nog beetje bij beetje aan zijn zwakke punten leert werken (verdedigend positioneren & wil soms nog te graag de moeilijkste oplossing vooruit zoeken met balverlies als gevolg), dan ben ik ervan overtuigd dat wij heel veel plezier aan hem gaan beleven. Qua profiel is hij in vrijwel alles geschikter als 6 voor Ajax dan Alvarez.

25-07-2023 23:38

Amsterdamsetrots +4545

Helemaal eens. Samen met Branco ook een goed beweegelijk en dynamisch middenveld. Niet zo statisch en onzeker aan de bal als we afgelopen seizoen gezien hebben.

25-07-2023 23:44

Ajax95Duivendrecht +24166

Ze complementeren elkaar ook, vind ik.

Branco is qua spelinzicht, eerste opbouwfase en (langere) passing top level, maar wel vrij traag / niet zo mobiel en niet zo handig als hij echt in de drukte komt te spelen. Tahirovic oogt juist behoorlijk press-bestendig, is mobieler, is beter in het kortere passingwerk onder druk, maar wat minder van de langere linie-doorbrekende passing.

Samen vullen ze elkaar goed aan, zo lijkt het. Al hebben we meer wedstrijden en vooral hogere tegenstand nodig, om echt een oordeel te kunnen vellen.

26-07-2023 00:05

AlexLitmanen10 +14429

Kijk de goal van Tahirovic nog maar eens even terug.
Aanbieden op rechtsachter, mannetje uitspelen.
1-2tje, doorstomen. Dreigen naar links, iets naar binnen komen en binnenschieten..

Dat heb ik Alvarez nog nooit zien doen hoor

26-07-2023 08:35

Mokumsfinest +834

In de voorbereiding op het nieuwe seizoen is Ajax momenteel op trainingskamp in Duitsland. Met maar een paar nieuwelingen in de selectie, wacht Maurice Steijn nog altijd op versterking.


"Na de warming-up wordt de groep in tweeën gesplitst en worden positiespelletjes afgewerkt", analyseert Reon Boeringa van Voetbal International de training van Ajax in Duitsland. "Na een kwartiertje volgt een afwerkoefening. Het wordt allemaal nauwgezet gevolgd door Sven Mislintat. De directeur voetbalzaken is druk doende met het realiseren van een aantal inkomende transfers. Dat geschiedt opmerkelijk genoeg zo goed als geruisloos."

"Hoewel hij momenteel op tal van borden tegelijk moet schaken gezien alle transferbehoeften van Ajax, zijn er bij de buitenwereld slechts een paar namen bekend", vervolgt Boeringa. "Centrale verdediger Josip Sutalo (Dinamo Zagreb) is dé kandidaat voor de opvolging van Jurriën Timber, maar is duur en heeft veel te kiezen, getuige berichten uit buitenlandse media."

Ook de andere opties zijn nog niet Amsterdam gearriveerd. "Spelmaker Eduard Spertsyan moet de nieuwe artiest van Ajax worden, maar een akkoord met Krasnodar is er nog niet. Rechtsback Anton Gaaei van Viborg IF kan een prioriteit worden, maar is dat nog niet zolang Jorge Sánchez nog onder contract staat.

"Dus zijn Branco van den Boomen en Benjamin Tahirovic nog altijd de enige nieuwelingen in de ploeg van Steijn, die afgelopen weekend na de 3-0 nederlaag tegen Brussel opbiechtte dat hij snel op versterkingen hoopt. Tijdens het afsluitende partijspel van de eerste maandagtraining valt andermaal te zien hoe dun de spoeling op sommige posities is", besluit Boeringa.

25-07-2023 23:18

FischerViktor +875

Eens, Ja dit ga ik niet allemaal lezen

25-07-2023 23:18

MNJ7 +8717

Weet iemand of we nog een 3e shirt krijgen dit seizoen ? En krijgen ze in de shop nog een thuis trainingspak?

25-07-2023 23:15

Amp +37936

3e shirt: ja, een zwart shirt met zwart/grijzige motieven waarschijnlijk. Via footy headlines kan je gelekte plaatjes zien.

25-07-2023 23:42

Dubbelvla +8500

Ik zag iets langs komen met zwart en patronen

25-07-2023 23:48

Sjonnie +18814

Zie interview Godts en Bergwijn.

Ik zal mijn mening over Bergwijn's instelling bijstellen. Hij heeft op de 1e dag op de Toekomst gezegd dat hij al 10 (!) dagen in training was. Dat verraste mij volledig.
HIj is dus in z'n eigen tijd weldegelijk bezig geweest met fitheid en dat zie je ook terug. Hij moet nu nog een kilootje of wat wegwerken maar dat zal deze week vast wel goedkomen.

In het interview komt hij goed over moet ik zeggen. Geen gefrons of boze blikken voor de camera maar in plaats daarvan gewoon to-the-point.
En Godts? Die gaat het jaar van z'n doorbraak beleven. Dat hoop ik, dat verwacht ik.

https://www.ajax.nl/artikelen/godts-tevreden-na-zege-ik-wil-me-zoveel-mogelijk-laten-zien/

25-07-2023 23:10

MNJ7 +8717

Vorig seizoen Hato nu hopelijk Vos en Godts!

25-07-2023 23:17

Sjonnie +18814

Ik hoop het voor Vos maar we hebben eindelijk weer een puik tandem met BB (Benjamin en Branco) op het middenveld en dat gaat Steijn -hoop ik- niet meer uit elkaar halen. Maar Godts ja, de verrassing op rechtsbuiten en dus ... een goede vondst van Steijn en staf.

25-07-2023 23:26

thelordjoshua +10641

B2 wat een kut naam.

25-07-2023 23:38

Sjonnie +18814

hahahaha
Luidheid van typen liever B2 dan Tahirovic en Van de Boomen ... dat gaat net ietsje sneller
Vooral op de smartphone

Edit: wacht, BB kan ook. typt net zo snel en doet me niet meer aan H2 denken

25-07-2023 23:41

Stamhoofd +11548

3 kilo in kwijt raken in een week lijkt me voor een topsporter niet goed

25-07-2023 23:17

Sjonnie +18814

Numbers, numbers. Het was een schatting. HIj lijkt nog een beetje zwaar te zijn Maar dat teveel aan gewicht raakt hij deze week wel kwijt. Zo had dat moeten klinken.

25-07-2023 23:21

AFCACruijff14 +162335

Hoe kan je uberhaupt als topspeler na weken training nog te zwaar zijn? Ik snap dat je in de vakantie meer eet en minder gezond eet, maar als je met meer dan 1 of 2 kilo teveel terug keert moet je je best schamen. Zie Casimero bij Utd deze zomer, auw.

25-07-2023 23:28

Sjonnie +18814

Hij had er ook niet aan kunnen werken ... hij heeft er in ieder geval aan gewerkt in z'n eigen tijd en dat moet ook als je van beroep topsporter bent!

Dat hij er überhaupt tijd in heeft gestoken that took me by surprise ... compleet verrast was ik toen hij dat zei.
Wat ik wil zeggen: ik heb hem hier op AS vaker van luiheid beticht, maar dat moet ik nu toch echt wel intrekken.
Deze week moet hij nog fitter worden en we oordelen weer over hem de volgende wedstrijd. Maar de start is in ieder geval beter dan vorig seizoen.

25-07-2023 23:35

TeringHenkie +28610

4 avonden voordat je met je vrouwtje naar bed gaat een blauwe pil...zwarte zijn er ook, maar uit ervaring raad ik dat af...en je bent na 4 dagen weer op gewicht.

trust me!

26-07-2023 00:01

Sjonnie +18814

Helaas voor Stevie is z'n vrouwtje er niet bij ...
Hij moet er toch echt voor rennen, ben ik bang!
😀

26-07-2023 00:03

Ndisdenaam +465

Topsporters hebben een heel snel metabolisme. Komt door het vele sporten en eten.

Als ze dan rustig aan gaan doen, en ‘normaal’ eten, met af en toe een snackie, dan vliegen de kilootjes er aan. Voordeel is ook dat dit er relatief snel weer van af gaat.

26-07-2023 00:20

AlexLitmanen10 +14429

Als ik Chinees gegeten heb. Ben ik de volgende dag na een bezoekje aan de WC ook wel 3 kilo kwijt

26-07-2023 08:38

LukaLitmanen +82165

Ik gun mezelf echt een Ajax zonder Klaassen op 10.

Soms denk ik wel eens dat hij ooit een prijsvraag gewonnen heeft en daarom onbeperkt mag meedoen in Ajax 1.

Ik dacht eerst dat een 6 wellicht optie was, maar dat is net zo’n drama.

Het begon in seizoen 2020/2021 steeds Haller in de nek hijgen, vervolgens in 2021/2022 gelukkig eerst maandenlang op het bankje gezet door Haggie die terecht voor Steven als 10 koos, maar door blessure Antony kon Davy wéér in de nek hijgen van Haller.

Afgelopen seizoen was het dieptepunt.

Gast ging janken elke maand als hij wissel stond en kreeg van Alfred en Sjon oneigenlijk veel kansen.

Ik gun hem niet dat hij uitgefloten wordt, maar dat gaat wel gebeuren vrees ik voor hem.

25-07-2023 23:05

Bakker +882

En elke ajacied die hem uitfluit moet zich kapot schamen.
Er zijn meer spelers geweest die op een gegeven moment hun beste tijd hebben gehad. Zie blind en zie Tadic (veldspel) vorig seizoen.

Maar een trainer moet dan zien dat het niet meer kan. Je kunt moeilijk van deze ras voetballers verwachten dat ze zelf zeggen: zet mij maar op de bank, want mijn spel is om te janken.

Klaassen heeft zn beste tijd gehad. Word dus tijd dat Steijn dat ook gaat zien.

25-07-2023 23:14

TeringHenkie +28610

Dat heeft Seijn wel gezien, zie eerste helft..B-elftal!

26-07-2023 00:02

Allegriadopovo +1119

Hoe sneu kun je zijn om in daadwerkelijk elk topic je stokpaardje te berijden.

25-07-2023 23:23

TeringHenkie +28610

Hij heeft niets anders om te rijden!

26-07-2023 00:04

AFCACruijff14 +162335

Ik dacht even dat je na alle kritiek afgelopen weekend je gejank eens zou laten rusten, maar je doet het dus gewoon weer.

Voor de zoveelste keer, we weten het nu wel. Niemand wil Klaassen in de basis zien, we weten hoe je er over denkt. We kennen je statistiekjes. We kennen je tirades. Ga je tijd eens nuttiger besteden man. Storend.

25-07-2023 23:29

Berghuis +14373

Komt er nog een aankoop.nl ben je bijna geneigd in te gaan typen, pffff. Deze bagger resultaten helpen daarin ook echt niet mee.

25-07-2023 23:04

AJAXINMYHEART +21958

Bagger resultaat?

25-07-2023 23:04

thepower1990 +35726

Jij vindt bij rust 2-1 achter tegen een derdeklasser wel een lekker resultaat? Of afgelopen zaterdag 3-0 verliezen van Anderlecht ook wel acceptabel? Hij heeft gewoon gelijk, laat je aub niet verblinden omdat je na rust nog een paar keer scoort tegen een derdeklasser met de tong op de schoenen. Je mag met angst en beven uitkijken naar de potjes met Augsburg en Dortmund met deze selectie.

25-07-2023 23:13

LukaLitmanen +82165

Vergeet de 2-2 tegen fucking Den Bosch niet

25-07-2023 23:23

Babangida83 +23951

@the power, Gast, heb je die wedstrijd tegen Anderlecht gezien? Dat had een gelijkspel moeten zijn, maar we maken de kansen niet af. Tegen een Anderlecht, waarvoor komende vrijdag de competitie al gewoon begint. Weet je hoeveel impact dat fysieke voordeel heeft? Daarom kun je de wedstrijden in de voorbereiding niet serieus nemen. Dat zijn bovendien de wedstrijden waarin coaches wat dingen uitproberen.

25-07-2023 23:26

TeringHenkie +28610

Jij vindt dit een uitstekend resultaat..tegen een 3de klasser?

26-07-2023 00:05

Babangida83 +23951

Nee, natuurlijk niet. Maar t zegt niets. Je kunt alles bekritiseren in deze fase, behalve uitgerekend de resultaten. Ik kan me resultaten van Bosz nog herinneren tijdens de voorbereiding. Die waren pas bagger. Dat is juist mn punt. Deze wedstrijden zijn om fit te raken en dingen uit te proberen. Tegenstanders én Ajax spelen met hele andere teams en zitten in andere fysieke fases. Ga jij even over het resultaat zitten te zeiken...

26-07-2023 15:47

AFCACruijff14 +162335

Ik vermoed wel dat ons middenveld vd Boomen, Tahirovic en Berghuis zal worden. Of er moet nog echt een betere middenvelder gekocht worden die Berghuis eruit speelt. Kan met dat middenveld wel leven voor dit seizoen. Dat heeft niks te zoeken in de CL, maar daar ontbreken we toch.

Voorin hebben Bergwijn en Brobbey ook wel een basisplaats. Alleen rechtsbuiten, tsja. Lijkt me zeer noodzakelijk dat er een buitenspeler bij komt. Kudus is geen buitenspeler en ik denk dat hij nog gaat.

Blijft over die gatenkaas achterin. Kan alleen maar hopen, bidden, smeken en smachten dat we een rechtsback, linksback en rechter centrale verdediger nog halen.

En Rulli in de goal, valt mee te leven. Maar is ook geen absolute top.

25-07-2023 23:03

AJAXINMYHEART +21958

Brobbey basis?

25-07-2023 23:05

AFCACruijff14 +162335

Ja wie wou je anders opstellen?

Een concurrent zou fijn zijn, maar die is er niet. Brobbey zal hoe dan ook wel weer een kwart van de potjes missen met kleine blessures.

25-07-2023 23:06

thepower1990 +35726

Ik wou net zeggen, Brobbey in de basis is ook niet mijn droom maar op dit moment is de selectie zo fantastisch in balans dat je geen enkele concurrent/vervanger voor hem hebt. Lekker kiezen voor Steijn ook, een Brobbey met pijntjes die nog allerminst kan overtuigen met daarachter helemaal niks.

25-07-2023 23:15

TeringHenkie +28610

Brobbey moet weg en daarvoor een normale goede spits voor komen. Brobbey is echt bagger!!

We kunnen niet jaar na jaar deze softie de handen boven zijn hoofd te houden.

26-07-2023 00:08

Bruno04 +15801

Rulli is gewoon prima. Ik ben duidelijker meer tevreden over hem als AS in zijn algemeen lijkt het. Valt mee te leven vind ik dat ie hem echt te kort doet. Het is geen wellenreuter ofzo

25-07-2023 23:07

AFCACruijff14 +162335

Ik zeg wat ik van hem vind. Degelijke keeper, maar zit ver van de echte top verwijderd. Maakt veel te veel fouten voor een hele betrouwbare keeper, maar is ook weer ijzersterk 1 tegen 1. Denk niet dat we een betere gaan krijgen deze zomer, dus hoop dat hij een goed jaar zal draaien.

25-07-2023 23:15

Bruno04 +15801

Keepers die dicht bij de echte top zitten moet je geluk mee hebben net als wij hadden met onana. Verder is dit voor onze club gewoon een prima versterking en op ons niveau.

25-07-2023 23:59

Bruno04 +15801

Waar haal je al die fouten vandaan trouwens. Hij heeft 1 echte ketser gehad verder geen 1 fout. Wat twijfel momenten die verkeerd uitgepakt hebben maar dat zijn geen harde fouten

26-07-2023 00:00

TeringHenkie +28610

Spijtig voor onze eigen jeugd zoals Taylor, maar Taylor en Klaassen komen echt niet meer aan bod nu met een middenveld Tahirovic en vd Boomen. Op 10 komt nog een creatieve middenvelder.

25-07-2023 22:52

AFCAjax +17839

hoop echt dat met name Klaassen, maar bij voorkeur ook Taylor word verkocht.
Fritzjim is paar klassen beter. Vos is paar klassen beter noem het maar op, maar omdat hun "gevestigde" namen zijn zullen hun de minuten krijgen die zij behoren te krijgen.
en zal Fritz waarschijnlijk zonder ooit een fatsoenlijke kans gekregen te hebben volgend jaar transfervrij de deur uit lopen.

25-07-2023 22:55

Danielson +50581

Uiteindelijk houden we dan alleen een zak geld over en zoals De Meester ons al leerde: ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien maken.

25-07-2023 22:59

AFCAjax +17839

van mij mogen ze ook gratis weg, als ze maar weg zijn.

25-07-2023 23:00

AFCACruijff14 +162335

Ga alsjeblieft niet je hoop op Fitz-Jim zetten. Da's ook geen Ajax 1 niveau net als Klaassen dat niet meer is en Taylor het zelden zal zijn. Vos is wel prima.

25-07-2023 23:05

NickOoms +2609

Fritz Sissing?

25-07-2023 23:06

Bruno04 +15801

Bij “fitz Jim is een paar klassen beter” ben je me toch echt verloren.

25-07-2023 23:08

AFCAjax +17839

Jammer genoeg gaat Fritz nooit de kans krijgen en zal jullie ongelijk nooit bewezen worden.

25-07-2023 23:09

LukaLitmanen +82165

Berghuis speelt al 2 seizoenen lang als 10 of 8, dus lijkt me logische keuze

25-07-2023 22:59

Techno303 +2624

Weinig moeite, die gasten scoren 3x man man man

25-07-2023 22:48

Redrum +96213

Een nieuwe zeiklul, precies wat deze site nodig had.

25-07-2023 22:58

Lex.P +1281

Vd Boomen wel echt een steal hoor. Wat heeft deze man een spel inzicht en pass!

25-07-2023 22:42

Lex.P +1281

Tahirovic ook heel positief , dus wat dat betreft heb ik wel vertrouwen dat het goed komt met eventuele nieuwe aankopen. Data of niet!
Positiviteit!!!!!!!

25-07-2023 22:47

NipeB +15846

In het slechtste Ajax sinds 2016. Branco lijkt nu heel goed. Komt omdat we bedroevend slecht zijn.

25-07-2023 22:51

Lex.P +1281

Vind ik niet. Je ziet juist waar het vorig seizoen aan ontbeerde. Deze spelers voegen kwaliteiten toe waar onze andere luiwammesen op het middenveld niet toe in staat zijn.

25-07-2023 22:54

valkl01 +2621

Oké Aad de Mos

25-07-2023 22:57

TeringHenkie +28610

Zonder Klaassen gaan we er sws op vooruit!

25-07-2023 23:00

NipeB +15846

Ik relativeer het een beetje. In het goede Ajax van 18/19 had Vd Boomen niet eens gespeeld. Nu voegt hij wat toe. Maar dat is wel vooral omdat we het niveau linkerrijtje eredivisie zijn. Met deze ploeg speel je echt niet bovenin mee. Feyenoord haalt zo ook nog Ivanusec, een prima speler. Die zijn slagvaardig, nauwelijks spelers kwijt, met Ivanusec komt er een hele goede speler bij. PSV heeft in ieder geval een leuke voorhoede. Wonnen ze vorig jaar ook alles mee tegen ons. Wij hebben echt heel erg weinig om daar tegenover te stellen. Geen tweede plek is echt een paar jaar afhaken want dan is er financieel een gat geslagen dat we niet snel meer zullen dichten. We hebben alles verkloot in 1,5 jaar tijd. Die verdomde arrogantie ook altijd.

25-07-2023 23:00

Lex.P +1281

Feyenoord wordt nu de hemel in geprezen met een paar aankoopjes. Stengs is gefaald bij Nice he...en ik wil nog wel zien of die Kroaat nu naar ze toe komt. Andere clubs zijn ook niet blind en kunnen misschien meer bieden. Het is nog geen deadline Day, rustig aan.

25-07-2023 23:03

NipeB +15846

Ivanusec halen ze vast wel. Concurrentie speelt geen CL. En Ueda van Cercle Brugge is ook een goede spits. Dat zijn haalbare opties en betere spelers. Stengs zou ik niet halen, maar overall wordt Feyenoord sterker. Ze hebben ook gewoon meer geld en een beter verhaal als kampioen en CL deelnemer. Selectie veel en veel beter dan die van ons want alleen Kökcu weg. Onze club is en blijft doodziek, besluiteloos, stuurloos.

25-07-2023 23:06

Lex.P +1281

Wacht het even af zou ik zeggen. Vorig jaar is er een hoop verneukt. Geef het even de tijd.

25-07-2023 23:10

NipeB +15846

Ja dat is niet moeilijk. Die tijd krijgt het wel. Jaren. Want met deze troep word je geen tweede. En daarna is het financiële gat voorlopig wel geslagen. Dan kun je structureel Conference League begroten. Ik zie helaas de echt grote talenten ook niet bij Ajax. Godts is echt leuk, maar niet uit de opleiding. Maar waar zijn de echt goede aanvallers en middenvelders toch? Brobbey is toch eigenlijk om te janken net als Taylor? Misehouy heeft tijd nodig. Misschien komt die er wel. Maar ik mis branie en lef en echt goede spelers uit onze jeugd om tijdens de slechte jaren toch te genieten. Stiekem hoop ik nog op Rijkhoff of een Amo die opeens fit is en weer gaat spelen als een paar jaar geleden.

25-07-2023 23:19

Babangida83 +23951

Als wij Stengs hadden gehaald, dan was het vertrouwen in Mislintat tot het minimum gedaald.

25-07-2023 23:30

Odysseus +14334

Transfernieuws: NipeB maakt controversiële overstap naar 010.

25-07-2023 23:42

WantAmsterdam +116198

Juist knapper dat hij zelfs in een heel slecht Ajax weet te presteren tot nu toe.

25-07-2023 23:43

NipeB +15846

Hahaha, zou ik nooit doen. Alleen hebben ze het wel beter voor elkaar dan wij. Wat onvoorstelbaar is als je kijkt hoe kort geleden wij nog mijlenver voor lagen. Dat is wat domme arrogantie in de zin van hoge salarissen voor weinig prestaties, achter bekende namen aanjagen ipv kwaliteit met je doet. We hebben in 1,5 jaar alles verkwanseld en Feyenoord staat er inmiddels beter voor dan wij. Daar moet je van leren als club. Heb nog niet echt de indruk dat de club daar is en nu echt doorpakt. Ajax is niks bijzonders op dit moment. Dus moet je een stuk creatiever zijn als je goede spelers wilt aantrekken.

26-07-2023 00:33

NipeB +15846

Tuurlijk, dat is ook knap. Alleen zegt het tegelijkertijd ook niet dat zijn niveau nu zo hoog is en Ajax echt verder brengt. Voor nu is het prima. We hebben alleen ook nog zoiets op 9/10/3 en 4 nodig voor de start van de eredivisie.

26-07-2023 00:35

Babangida83 +23951

Eerste helft zag ik een team dat conditioneel nog niet zo ver was en nog aan elkaar moest wennen op sommige plekken. Desalniettemin schrok ik van hoe de ploeg speelde toen het de bal niet had. De druk op de bal klopte niet, de goals komen uit twee momenten dat onze buitenspelers niet meelopen. Verder een spits uit de Ajax-opleiding die verkeerd druk zet.
Aan de bal was het vrij aardig. Daramy en Conceicao vond ik verder wel goede dingen doen. Daar zag je de potentie bij vlagen wel weer terug. Zij zijn verder op stoom geraakt deze wedstrijd. Misehouy ook verdienstelijk. Brobbey moet nu de volgende stap gaan maken en zorgen dat hij niet alleen 90 minuten speelt, maar nu ook die doelpunten gaat maken. Want het scorend vermogen laat te wensen over. Gorter, daar mag je op doorselecteren, wat mij betreft. Die zie je bijna nooit coachen. Stond er eentje vrij randje 16 bij een corner, dat mag hij niet missen. Hij dient die organisatie neer te zetten. Net zoals hij Daramy op zijn kop moet geven dat hij niet meeliep bij de 0-2. Maar hij had geen benul wat er aan de hand was. Gewoon niet de intelligentie. Setford is misschien keepend minder volwassen nog, maar zorgt wel voor minder tegendoelpunten.

Tweede helft het Ajax zoals je het wilt zien. Goede druk, Unteraching had geen kans en kreeg ook geen kans. Die goal was ook geen kans, maar een weergaloos doelpunt. De verdediging niet in de problemen gekomen. Aertssen heeft echt een geweldige inspeelpass en elke onderschepping gaat vaak gelijk vooruit in de voeten van een medespeler. Ik ben benieuwd hoe die de komende wedstrijden overeind gaat blijven, nu de druk er voorin beter op lijkt te zitten. Tahirovic begint op stoom te raken. En dat Ajax speelde als een team. Lang niet gezien.

Verder kun je over 2-3 wedstrijdjes pas wat zinnigs over dit elftal zeggen in mijn optiek. Zag er vandaag niet slecht uit de tweede helft. Maar de tegenstand was natuurlijk ook niet dusdanig.

25-07-2023 22:32

Vik86 +42397

Dan zul je zien, dat einde van het week de jongens wie het vertrouwen verliezen Mislintat de hemel in gaan prijzen..

25-07-2023 22:31

DeBankzitter +2596

Conclusies van vandaag. Het verschil tussen de basis en reserves is heel groot. We hebben leiders nodig die voorop gaan in de strijd. We hebben creativiteit nodig in de as. En vleugelspelers met de juiste werkethiek en/of kunde ontbreken.

De tijd tikt langzaam door en de belofte van een paar nieuwe namen wordt nog niet ingelost. Met een beetje pech komen de gewenste versterkingen niet (duurt al erg lang namelijk) en raak je wel Kudus en Alvarez kwijt. Dan hebben we Steijn wel voor een behoorlijke uitdaging gesteld…

25-07-2023 22:30

Artemio +32157

We zijn dichtbij de komst van een nieuwe speler.

25-07-2023 22:27

DankzijCruijff +48731

Haha.

Nee, niet haha. Ik kan er inmiddels niet meer om lachen :(

25-07-2023 22:27

Danielson +50581

Dichterbij dan gisteren: dat klopt.

25-07-2023 22:47

Drummer4ever +1372

Uhm, het is maar wat je weinig moeite noemt......

25-07-2023 22:24

Sentinel +8963

Zo, weten die rukkers van Spvgg Unterhagggging ook weer waar ze staan.

25-07-2023 22:22

FrankRijkaard4 +1859

Ok ik heb het geaccepteerd. Dit wordt het jaar waarin we als underdog beginnen maar uiteindelijk makkelijk kampioen worden.

Dan hoef ik mij nu niet zo op te vreten elke keer.

25-07-2023 22:21

fc Barcelona_ke +19255

Ivanusec is wel beter dan sperts en nog ook goedkoper.
Ongelooflijk he...

25-07-2023 22:19

Oxxer +164720 moderator

Jij gaat steeds beter Nederlands schrijven.

25-07-2023 22:20

Lorenzo.B +332

Ik vind die tresor van genk ook een mooie speler.

Vorig jaar 24 assistent gegeven, kan op 10 en op rechtsbuiten. Is ook misschien wel een gokje waard

25-07-2023 22:16

Bruno04 +15801

Is dat niet die van Willem 2 eerst ?

25-07-2023 23:10

Goudhaantje89 +5436

Iedereen doet
Aankopen behalve onze Duitse vriend

25-07-2023 22:11

Danielson +50581

Duits, Duitser, Duitserst.

25-07-2023 22:49

PH2BOT +40494

Nogal omvangrijk wedstrijdverslag voor zo''n weinigzeggend oefenpotje tegen een 3e klasser. Je kunt ook te veel gaan overdrijven.

25-07-2023 22:10

Steffenhagen +37945

Wat we steeds vergeten : het is een zooitje binnen
Ajax . Nog steeds geen AD dus moet alles langs de Rvc . Dat schiet niet op . Mislintat en Steijn worden aardig in de steek gelaten . Ik denk dat ze gewoon heel weinig mogen , nog steeds niet . De RVC wil eerst centen zien van Bassey, Alvarez of Kudus . De club is een puinhoop , opnieuw

25-07-2023 22:09

PH2BOT +40494

.. was het organisatorisch al ruim 3 jaar.

25-07-2023 22:11

MosesD +14690

Sowieso moeten aankopen boven de 8 altijd langs de RvC. Mislintat is druk bezig, maar Ajax heeft wat minder te bieden nu.

25-07-2023 22:50

Vik86 +42397

Mensen zijn in paniek.. We moet als eerste tegen Heracles, excelsior en fortuna.. Tussen door nog de Europa League.. Wij hebben genoeg kwaliteiten om daar van te winnen en daarnaast komen nog versterkingen..Als we met een vaste opstelling beginnen te spelen dan komt de progressie van zelf..Daarom slaat de paniek bij mij niet toe..

25-07-2023 22:06

OwenStevenDalberg +27551

Heracles, waartegen we altijd heeeel gemakkelijk winnen.

25-07-2023 22:14

WantAmsterdam +116198

Thuis, dat scheelt gelukkig wel een hoop.

25-07-2023 22:19

Oxxer +164720 moderator

@WantAmsterdam

Het is vanavond weer AS Drijfzand.

Hoe lang zat Klopp met Mainz in 2BL?

25-07-2023 22:22

Bergkam +4704

Zeker aan het begin van het seizoen.

25-07-2023 22:45

WantAmsterdam +116198

Ja, maar langzaam moeten we wel haast maken, spelers als Kudus, Alvarez en Bassey verkopen, en eindelijk een CV, spits en hopelijk ook rechtsbuiten en linksback halen. Als we dat doet ziet de wereld inderdaad al veel kleurrijker uit.

25-07-2023 22:21

Artemio +32157

Europa League wordt lastig met zo’n gatenkaas achterin.

25-07-2023 22:21

WantAmsterdam +116198

Ja, dat boeit me sws niet, we moeten a la PSV alles op de competitie zetten, als we volgend seizoen CL weten veilig te stellen, dat ziet onze wereld gelijk heel anders uit.

25-07-2023 22:23

Vik86 +42397

Psv word niks..

25-07-2023 22:25

Ajax1969 +4166

Misschien een jaartje Conference Leaugue en hopen dat je niet elke keer naar Oost-Europa moeten en dan met een mix van talenten en basiskrachten spelen.

25-07-2023 22:53

Rockanje23 +37112

Ik gok 4 punten, 5 als het meezit.

25-07-2023 22:45

Vik86 +42397

Wow.. Zo weinig..

25-07-2023 22:51

Ajax1969 +4166

Ik schat 7 of 9 punten.

25-07-2023 22:54

AjaxAddicted +2997

En weer Rensch niet overtuigend. Ik denk samen met Taylor de twee spelers die werkelijk weken als een krant kunnen voetballen om alsnog opgesteld te worden. Niet te geloven

25-07-2023 22:05

Babangida83 +23951

Op één pass na speelde Rensch prima. Je bent aan het zoeken.

25-07-2023 22:34

AjaxAddicted +2997

Ghegheghe..

25-07-2023 22:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.