Kansenregen niet besteed aan naïef Ajax

door Bart Veenstra 905

Kansenregen niet besteed aan naïef Ajax

door Bart Veenstra 905

Laatst geüpdatet

Ajax heeft donderdagavond ook de tweede wedstrijd in de Europa League gelijk gespeeld. Op bezoek bij Molde FK creëerden de Amsterdammers ongelofelijk veel kansen, maar gescoord werd er slechts eenmaal: 1-1.

In een winderig en knus stadion begon Ajax met de beste bedoelingen, maar al na acht minuten stond het met 1-0 achter. Zoals zo vaak in Europa gingen de Amsterdammers ook nu in de opbouw in de fout en in de omschakeling was het razendsnel raak. Van rechts mocht de voorzet worden gegeven, bij de tweede paal liet Tete zich aftroeven door Hestad.

Een flinke domper, maar Ajax herpakte zich snel. Via uitblinker Fischer werden de aanvallers vaak in stelling gebracht. De Deen was in de beginfase al twee keer dichtbij vóór de 1-0, El Ghazi en Milik hadden vlak erna de gelijkmaker op de schoen. Ajax combineerde snel, was vaak rap voorin, maar ook een schot van Bazoer ging er niet in. De middenvelder baalde nog na van zijn schot op de paal toen Fischer in de volgende aanval wél doel trof. De linksbuiten kwam naar binnen, schoot van afstand en zag zijn bal van richting veranderd worden: 1-1.

Ajax ging door en had in het eerste half uur al afstand moeten nemen. Fischer kwam alleen voor het doel op aangeven van Milik en de Pool kon juist afdrukken op aangeven van Fischer. Ook El Ghazi kreeg nog een dikke kans op 1-2, maar de rechtsbuiten schoot een mooi passje van Milik naast het doel. Daardoor was de teleurstellende ruststand 1-1 en niet 1-3 of 1-4.

Na de rust hoopte iedereen op een vervolg van de eerste helft, maar niets bleek minder waar. Molde kwam er vaker uit, werd dreigend en Ajax stoeide met de wind. Toch kwamen er twee kansen, mede ingegeven door de wind. Eerst kopte Fischer in geheel vrijstaande positie ogenschijnlijk raak, maar de doelman redde. Niet veel later zag ook Milik een kopbal gekeerd worden. Ajax combineerde minder en Molde kwam vaker. Zo moest Cillessen handelend optreden op een schot van Singh. Een vrije trap werd door de goalie op de paal gekeken.

Op het moment dat Molde dacht aan meer kwam Ajax in de slotfase nog een paar keer gevaarlijk voor het doel. Een corner van rechts was bijna niet te missen, maar El Ghazi slaagde er in de bal op de lijn mis te trappen. Ook Fischer zag een inzet nog over gaan. Door al die gemiste mogelijkheden bleef Ajax steken op 1-1. Met die uitslag moet het vol aan de bak om de volgende ronde te halen.

Opstelling Molde FK:
Horvath, Gabrielsen, Linnes, Rindarøy, Forren, D. Hestad, Singh, Hussain, Moström, E. Hestad (Svendsen), Høiland.

Opstelling Ajax:
Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer (88. Serero), Klaassen, Gudelj, El Ghazi, Milik (80. Younes), Fischer.

Wissels: Boer, Van Rhijn, Van der Hoorn, Serero, Sinkgraven, Schöne, Younes.

Doelpunten:
8' Hestad 1-0
18' Fischer 1-1

Geel:
Tete, Veltman, Riedewald, Gudelj (Ajax), Höiland (Molde FK)



Lees meer over:
Plaats reactie

flyingsoccer +1

Wat zei de Boer we gaan het hier mee doen er komt niemand meer bij nou dat hebben we nu ook op Europees niveau gezien het stelt niets maar dan ook niets meer voor. Zoveel kansen en maar 1-1 we hoeven er niemand meer bij.

02-10-2015 20:34

El Salvador +488

Als Ajax supporter kun je teleurgesteld zijn in de kwaliteit van het team. Dat snap ik. Dat ben ik ook zo af en toe. Maar......... Wij kunnen niet meer wedijveren met dat gesmijt met geld in o.a. Engeland, Spanje, etc... Dus moeten we helaas... helaas... genoegen nemen met minder goede spelers dan 10, 15 of 20 jaar geleden. Het is niet anders!! Maar we zijn in ons eigen land nog steeds de allerbeste!! En hebben ook nog steeds een top uitstraling in de hele wereld. Daar moeten we trots op zijn en blijven!! Maar bovenal supporter van ons cluppie blijven!!
Let maar eens op!! Ook in de landen met het geld van NU komen in de toekomst weer veranderingen. En misschien wel eerder dan je denkt. Dan draaien de rollen gewoon weer om.
Voetbal is emotie. En emotie is vandaag. En vandaag is niet morgen.....

02-10-2015 17:38

3sterren +20205

1. Ik zou alle echte supporters van ons aller Ajax willen oproepen eens te kijken naar wat we wel hebben, in plaats te kijken wat er niet meer is (maar er wel aan zit te komen)... Een ongeslagen nummer één positie in Nederland en nog volop alles in eigen hand voor wat betreft de EL en de KNVB beker.
2. Alle pseudo supporters willen verzoeken minder krachttermen als ’typhus’, ’tering’ en ’kanker’ te willen gebruiken in hun posts. Een beschrijving als ”hersens van een garnaal”, ”houten kop” en dergelijke taalvondsten zijn misschien heel erg spitsvondig, maar tegelijkertijd ook erg onrespectvol. En waarom? We hebben het nota bene over spelers van ons aller Ajax, waar we zogenaamd fan van zijn. Hoe debiel kun je zijn om je eigen nest zo te bevuilen...?
3. Kritiek uiten is geheel iets anders dan azijn zeiken. Ken je het verschil niet, kom dan maar eens langs voor een ’golden shower’. Van mijn Pit bull wel te verstaan.
4 En als laatste: laten we massaal achter ons aller Ajax gaan staan zoals het echte supporters betaamt. Als één blok positief blijven en schrijven. De jeugd steunen alsof het je eigen kids betreft, hoewel ik, onderstaande gelezen hebbende, beter een andere metafoor had moeten gebruiken. Doen we dit, dan gaan we een heel mooi jaar tegemoet. Te beginnen aanstaande zondag met een klinkende overwinning op PSV. En daarna een optater van jewelste verkopen aan het team uit Rotterdam. Ik verwacht geen duimpjes omhoog, maar vond dat dit een keer moest worden gezegd. Dank u voor de aandacht.

02-10-2015 15:23

Ajaccus +10

Helemaal mee eens.
Je ziet gewoon dat het eraan zit te komen.

02-10-2015 18:13

godofajax1900 +4171

Ik denk dat we zo ie zo blij mogen zijn met 1-1.die vrije trap had ook zo maar in het doel kunne vallen .maar het feit blijft wel dat je zeker met 5-0 had moeten weg gaan .Hoop zondag op een mooie leuke wedstrijd en dat ajax zegeviert. Ik hoop zondag op 3-0 met 2 doelpunten van milik en een van el ghazi

02-10-2015 14:38

3sterren +20205

Zo kan het dus ook... chapeau!!!

02-10-2015 15:24

mkAFCA +1354

Deel de analyse van BVeenstra niet volledig. Ajax speelt zo vaak veel te kinderlijk. Gewoon echt gebrek aan routine en gogme. En ALTIJD door persoonlijke fouten worden doelpunten ingeleid. Stel Johnny toch eens op ipv Gudelj, die weer fouten maakt. Alhoewel de geruchten gaan dat Johnny iets te vaak in de stad te vinden is en daarom bijna geen kans krijgt...Maar wat mij oprecht begint te irriteren zijn de ego doelpogingen van Milik en El Ghazi. Die gasten kijken gewoon niet om zich heen en gaan voor eigen succes ipv denken aan teambelang. Dat scheelt de afgelopen wedstrijden serieus een aantal doelpunten en in dit geval punten.

02-10-2015 13:03

Vario-TMS +0

8 van 10 keer hadden we gewoon gewonnen van deze club, maar er rust nog een soort van vloek over ons in Europa. We waren gewoon veel beter.

02-10-2015 10:48

carina +0

probleem bij ajax is dat die (eigenwijze) trainer zijn beste speler op de bank laat (JH) en verder zijn er een aantal spelers die kunnen voetallen, maar die hebben geen hersens en de rest heeft een beetje hersens, maar kan niet voetballen. Dus zo wordt je nooit kampioen of zo iets !

02-10-2015 10:29

willykeurig +0

Als jij vindt dat Heitinga de beste speller van de selectie is dan mag je dat vinden, maar dan heb je totaal andere wedstrijden gekeken dan ik.

02-10-2015 17:58

trainerdv +2

Slechte titel. Nu lijkt het bijna alsof het stom toeval is dat we niet winnen. Gewoon gebrek aan kwaliteit. Domme keuzes, achterlijke afstandsschoten, dramatische El Ghazi. Het leek niet echt ergens op tegen nota bene Molde. Een afgetekend voorbeeld van waarom wij EL waardig zijn en niet CL.

02-10-2015 10:17

de-Ajacied +8

Het begon de laatste 10 minuten met Serero wel veel soepeler te lopen

02-10-2015 09:15

PJK54 +1

Het is weer duidelijk geworden dat Ajax Europees de aansluiting nog steeds niet heeft tegen dit clubje 1-1 mag je toch als minimaal bestempelen oké aardig wat kansen maar verprutst door spelers die of niet geconcentreerd waren of gewoon te kort komen.

Misschien moet Frank toch maar eens nadenken over een andere opstelling want zondag zo spelen is wachten op een pak slaag, zeker voor een wissel komt Gudelj in aanmerking, die jongen is geen schim van de speler die hij bij AZ was, dan maar Sinkgrave, Riedewald opgehemeld door velen en zie gisteren weer een blunder waaruit een doelpunt valt dat kan en mag niet op dat niveau oh ja hij is jong natuurlijk dan mag je dat!!!

Ik zal wel een "azijnzeiker" zijn, ja want een beetje kritiek leveren mag niet natuurlijk je moet meelopen, prima maar ben al heel heel lang supporter maar dit Ajax straalt werkelijk niets uit er is ook geen speler die de kar wil of kan trekken, had dit van Gudelj verwacht maar helaas niet.

Waar is de spelvreugde gebleven?, waar is de "Amsterdamse bluf" gebleven?, waar is het snelle tiktak spel gebleven? het is allemaal zo middelmatig en plichtmatig zoals er gevoetbald wordt dat het het aankijken eigenlijk niet waard is.

02-10-2015 08:59

Am*dammer +3185

ze begonnen lekker.. molde was nergens.. maar na 1 foute bal van riedewald, waar het tegendoelpunt uit kwam.. was het weer angst troef achterin en tikkie breed, tikkie terug.. dat was jammer.. dijks probeerde het nog wel en had een paar goede en een paar minder goede acties.. maar probeerde het iig wel.. verder vindt ik het samenspel voorin echt slecht.. ik heb de hele wedstrijd de combinaties tussen de 3 spitsen op 1 hand kunnen tellen.. voor de rest gingen ze allemaal voor eigen succes.. El Ghazi zit blijkbaar in de beroemde terugval (van jonge gatsen) na een goede start.. wat een drama zeg.. missen op 30 cm van de goal in de laatste paar minuten van de wedstrijd.. mss even tijd voor lasse in de basis om anwar weer even met beide beentjes op de grond te zetten?

Er is nog geen man over boord aangezien de andere wedstrijd ook gelijk was.. maar wel jammer.. je had het gelijk spel van de eerste (thuis)wedstrijd kunnen uitgummen zo..

02-10-2015 08:54

3*stars*3 +23523

@Petterson1963-Zie dat je jou reactie heb weggehaald.
Petterson was ook een goede die goed was voor het samenspel en waar je spel aan kon ''ophangen'' maar Ajax blijft blind staren naar zo'n type maar die zijn bij wijze van 1 in a million.

Btw-ik heb je al eerder gezegd, jij kan zinnige dingen typen maar ik zag dat je WEER JC ff bij haalde in een andere reactie...

02-10-2015 01:57

JoodTotMijnDood +2

We speelde sinds tijden weer eens prima, creëerde veel kansen maar dan komt de Europa League vloek weer naar boven en je staat weer eens met lege handen want dat voelt zo..

Ik heb altijd vertrouwen gehad in Milik maar na vandaag begin ik echt te twijfelen of hij onze topspits in spe gaat worden. Daarom graag een nieuwe spits die met Milik kan concurreren en hem beter kan maken. Daarnaast nog een rechtsbuiten die balvaardig is en oog heeft voor medespelers.

02-10-2015 01:06

3*stars*3 +23523

Bijna helemaal met je eens maar Milik moet echt meer gezocht worden en vooral met steekballen.
Die jongen loert constant om de ruimte in te duiken om dodelijk te zijn met zijn linker.
Hij schiet 7/8 v.d 10 op doel of max een meter naast.
Dodelijk die gozer.

02-10-2015 02:05

gwn_rj +3057

gister had hij zo ontzettend veel ruimte af en toe, met name in de omschakeling. echter stond er geen speler in het veld, die met een goeie pass hem kon bereiken. Of ze durven het niet en kiezen de veilige optie. heel jammer

02-10-2015 06:33

GeleenAjax +1665

De ballen die hij kreeg, was hij ook meteen kwijt. Is denk ik 2x gevaarlijk geweest.

02-10-2015 07:04

ajaxmening +2

Startsnelheid is matig daarom is hij of bijna altijd te laat dan wel geforceerd bij de bal.

02-10-2015 08:21

3sterren +20205

Mee eens! Volgens mij heeft hij ook een paar keer zeer goed aangetoond een waardevol aanspeelpunt voorin te zijn... bracht zijn medespelers Fischer en El Gazhi in zeer kansrijke positie om te scoren. Als die vervolgens missen is het kolder om dat Milik aan te rekenen. En dan die kopbal uit de draai... Zulke acties zie ik maar al te graag. Hij werkt in ieder geval heel hard en dan volgen de goals heus vanzelf. Blijf vertrouwen houden.

02-10-2015 12:27

Olle +35

Klopt! Als Ajax toch eens een iets betere spits zou hebben.....??!?!? Volgens mij houdt die Sanogo meer ballen vast dan Milik doet momenteel.....

02-10-2015 08:57

3sterren +20205

Ja de ballen in zijn broek...

02-10-2015 12:28

Olle +35

Zijn er toch 2 meer dan Milik vast houdt!

02-10-2015 13:20

de-Ajacied +8

Milik is een goede tweede spits die bij Ajax nooit tot zijn recht zal komen
Younes-Fisher-El Ghazi lijkt me voorlopig de beste oplossing
In de winterstop moet dan wel een echte sterke balvaste spits worden gehaald. Huntelaar bv.

02-10-2015 09:21

amsterajax14 +0

ik bedoel dat hij ook aanvoerder was en daardoor nooit gewisseld werd. maar klaassen cijfert zich compleet weg terwijl ik van hem verwacht dat ie de ploeg bij de hand neemt.

02-10-2015 00:54

amsterajax14 +0

reactie op Joseph btw

02-10-2015 00:55

amsterajax14 +0

klaassen is qua leiderscapaciteit de meest logische aanvoerder, maar ik vind hem echt niks toevoegen aan het spel. zal ook nooit gewisseld worden net als captain boilesen...

02-10-2015 00:29

OdjePils +6320

Ik snap niet dat iedereen hier zo negatief is. Deze pot moet je uiteraard winnen maar je geeft weinig weg, creëert een sloot kansen en speelt lekker veel vooruit! Ik snap dat het referentie kader wat verschuift maar we zijn niet slecht en ik kijk al weken met regelmaat weer met plezier ipv dat ik me de pestpokke zit te ergeren...

02-10-2015 00:24

brullie +7046

Helemaal mee eens! Dat azijn zeiken van sommige. Je speelt gelijk en er was strijd maar te veel spelers zaten er niet echt lekker in. Ik denk dat de echte uitdaging zondag pas aan de orde is. Dan met het mes tussen de tanden knallen en opvreten die pissertjes!

02-10-2015 07:03

3sterren +20205

En heel belangrijk voor het vertrouwen... weer niet verloren, dus ons aller Ajax is nog immer ongeslagen. PSV eat your heart out!

02-10-2015 08:59

3sterren +20205

Af en toe zeiken is belangrijk... en lucht enorm op ; )

02-10-2015 14:29

afcA-0297 +264

Ghazi te veel fifa gespeed deze week

02-10-2015 00:06

Intec +0

Zondag op naar een pak rammel... EL Ghazi veruit man van de wedstrijd.. Is mijn een raadsel dat die jongen de wedstrijd uit mocht spelen.. Milik was deels aardig deels ongelukkig dat iedereen hem alweer afschrijft is lachwekkend het lukt effe niet bij hem.. Heeft toch bewezen en goede spits te zijn ook moeten we weer af van die 10 positie want het voegt niks toe..

02-10-2015 00:00

3*stars*3 +23523

Het is trouwens duidelijk dat Milik GEEN Ajax spits is en gaat worden.
Gebruik die jongen nou op zijn sterke punten, steekballen op die gozer!
Tijdverlies om hem om te bouwen naar Ajax spits, dus dan op de manier van KJH want dat was ook geen echte Ajax spits.

01-10-2015 23:59

Intec +0

Dat gezwets over "DE" Ajax spits weer. Die is er al 20 jaar bijna niet moet is klaar zijn. Wat je al juist zeg gebruik iemand op zijn sterke punten. De ruimtes die hij vorig jaar had loopt Klaassen vaak we moeten weer af van die 10 want het voegt niks toe.

02-10-2015 00:03

3*stars*3 +23523

Klaassen is niet de juiste 10, Andersen volgend jaar en imo verdiend Sinkgraven ff een reeks.
Klaassen concurreren met Gudelj/Bazoer of Klaassen spits maar goed dat je ook ziet dat Milik op zijn sterke punten gebruikt moet worden.

02-10-2015 01:36

Pettersson1963 +0

Huntelaar geen echte spits? Hoe verzin je het? Graag jouw definitie van een echte Ajax spits. Ruud Geels misschien?

02-10-2015 00:25

3*stars*3 +23523

Ho mijn fout Petterson, Klaas was geen echte Ajax spits.
Hahaha iemand die durft te melden dat KJH geen spits is spoort niet, mijn fout, KJH was GEEN echte Ajax spits.

02-10-2015 00:48

Pettersson1963 +0

En nu graag jouw definitie van een echte Ajax spits.

02-10-2015 00:55

3*stars*3 +23523

in 1 woord? Een kapstok die bal kan vasthouden, kaatsen, sterk in combinatie, kans zelf kunnen creëren en natuurlijk zelf scoren.

Dat is wat er gevraagd word van een Ajax spits en ik vind dat we anno 2015, juist niet blind moeten staren naar al die punten maar spitsen op hun kracht moeten benutten.

02-10-2015 01:34

3sterren +20205

Dat is zo’n beetje een omschrijving waar iedere spits aan moet voldoen in mijn ogen... Vind al die kwalificaties best wel van toepassing op Milik. Overigens mis ik één heel belangrijk punt: doelgerichtheid. Zit bij Milik ook wel goed. Moet alleen iets gelukkiger worden in de afronding. Zolang Ajax niet volgens één vast systeem speelt, maar FdB nog zoekt naar de ideale samenstelling, mogen we Milik nog lang niet afschrijven. Gelukkig vind jij dat ook, maar dan in iets andere woorden. Ondertussen is FdB met ons aller Ajax nog steeds ongeslagen de nummer één van Nederland. Ik zeg: ”vooral doorgaan!!”

02-10-2015 09:15

3*stars*3 +23523

Ik denk echt dat hij een goede spits kan worden maar om hem een Ajax spits te maken gaat zo lang duren en seizoen gaat maar door.
Die bal op borst richting Fischer was idd goed maar ik denk dat er wat meer gezocht moet worden naar zijn sterke punten en dat is hem slim weg steken zodat hij uit kan halen met die geweldige linker van hem.

02-10-2015 00:51

foensai +0

Ik ben jarig en vier vanavond mijn verjaardag. ik h
eb totaal niets gezien van de wedstrijd. maar als ik de berichten lees, is het weer niet zo als wij zouden wensen.... ik heb dus helaas niets gemist? ? jammer dat het maar 1 puntje is geworden..het wordt dus nog lastig om door te gaan. ...

01-10-2015 23:57

Roovers419 +0

F De Boer

Spartak: Thuis waren we zoveel beter...onterecht.
Steau: Onterecht..hadden meer verdiend
Djnepr: Jammer..weggeven
Rapid: Hadden we niet moeten weggeven..we hadden meer verdient
Jablonec: Prima uitgespeeld.
Celtic: We hadden meer verdiend
Molde: We hadden meer verdientd

HET IS EEN STRUCTUREEL PROBLEEM DAT WE KUT ZIJN VERDOMME!!!!

Speciale dank aan Niels1992...

01-10-2015 23:50

zlatan-beast +0

ook tegen ac milan kan ik dit soort teksten herrineren

01-10-2015 23:52

niels1992 +848

Dat jij verdiend met een t schrijft is ook een structureel probleem

01-10-2015 23:56

Roovers419 +0

Je hebt gelijk Niels....Top..je pakt me

Laten we het vooral niet over de inhoud hebben, maar over de vorm.. Daar zijn veel Ajacieden tegenwoordig goed in. Oh volgende keer je zin met een punt eindigen aub. Moeimaker

02-10-2015 00:00

afcA-0297 +264

Pijnlijk pijnlijk! Hou zoveel van Ajax, maja tis Europees vrij mager laatste jaren.. Hopend op beterschap

01-10-2015 23:48

Jack Skiezo +0

Luister Skiezo, verwarm je lepel en rook shisha. Het komt goed.

01-10-2015 23:43

fanforeffer +4

eerste helft was niet zo slecht maar dan komt die arrogantie en het gemakzucht weer de kop op steken. op grote afstand verdedigen , slappe passes geven , geen inspanning willen doen.snap niks van FdB . El Ganzi heeft niet 1 bruikbare voorzet afgeleverd. en lijdt doorlopend bal verlies. Is echt alleen voor eigen roem aan het voetballen. maar mag blijven staan. Millik loopt er erg ongeïnteresseerd bij en voetbalt ook zo. mag blijven staan. maar Yuones en Sinkgraven staan er naast.

01-10-2015 23:42

bugz +0

Nu zie ik iedereen hier klagen over El Ghazi (speelde ook wel heel erg slap) en Milik ( was het zwak of erg ongelukkig??), maar ik zie niets over Riedewald. Die is de laatste paar weken erg matig, na Oranje eigenlijk. Ging vandaag ook weer de fout in, Sinkgraven kreeg de vorige keer de volle laag over zich heen. Iedereen heeft het hier over Klaassen die een lieverdje is van de Boer, maar is Riedewald het dan hier van AS?

01-10-2015 23:42

geronimo +4

Kunnen ze de Boer geen ontslag geven want dit slaat nergens op

01-10-2015 23:39

amsterajax14 +0

het is echt belachelijk dat de boer zo laat wisseld. ze spelen de hele tweede helft kut en dan komt hij in de 80e minuut met younes voor milik terwijl klaassen, el ghasi en gudelj geen bal meer normaal kunnen overspelen!

01-10-2015 23:33

Johan1 +2941

De Boer is een laffe coach en een tactisch onbenul. Soms denk ik echt dat hij het verstand heeft van een garnaal.

01-10-2015 23:38

3sterren +20205

Iets meer respect t.a.v. de ’kampioenenmaker’ is misschien wel gepaster... Voor het overige heb ook jij recht op het uiten van een mening. Vraagje: wie staat er momenteel op de eerste plaats en met welke status? Juist Ajax onder leiding van FdB met bovendien een ongeslagen status. Ben je supporter of stemmingmaker? Is dat laatste het geval, probeer dan eens een positieve post te schrijven. Misschien dat dat de stemming ten goede zal komen.

02-10-2015 14:36

Eriksen10 +4805

Ajax moet echt een extra spits kopen. Smijt er lekker wat geld tegenaan. Dit kan echt niet.

01-10-2015 23:29

Gewoon Gijs +18422

Vandaag is wel weer het bewijs van Van Basten bewezen. Met jeugd aansluiten bij Europese top? Dat is een fabel. De jeugd maakt dat het niveau in één en dezelfde wedstrijd flink kan dalen. En dat Ajax de wedstrijd niet kon killen, zakelijk naar zich toetrekken. Je ziet het gewoon aankomen tijdens zo'n potje.

En Frank de Boer, die weet allang hoe laat het is. Buiten de vragen die ik heb bij zijn keuzes, snap ik in het algemeen zijn keus wel dat hij op safe speelt. Hij wil door het goed neer te zetten weinig tegentreffers krijgen en zo de meeste potjes winnen. Zo kan Ajax misschien kampioen worden en is de Boer zijn blazoen weer gered. Meer zit er volgens mij met dit talentvolle maar o zo jeugdige Ajax echt niet mogelijk.

01-10-2015 23:29

godenzonensuper +0

Aahh het ligt allemaal aan Cruijff en totaal niet aan de Boer ? Zou even een dokter bellen als ik jou was.

01-10-2015 23:31

ajaxfan4life82 +0

Ben in ieder geval blij dat we niet verloren hebben, waarom wisselt Frank niet eerder..daar snap ik niks van

01-10-2015 23:29

ldopa +0

We misten Sanogo.

01-10-2015 23:28

godenzonensuper +0

Als Jol nu in de positie van de Boer zou staan zou ieder AS lid en de media helemaal gek worden. Maar omdat het Frankie is moeten er weer excuses gezocht worden. Dit kan niet meer doorgaan zo lijkt mij. Keer op keer op keer op keer hetzelfde liedje.

01-10-2015 23:27

3sterren +20205

Ben je doof of zo? Of misschien blind... Is allang niet meer hetzelfde liedje en het spel is zienderogen verbeterd.

02-10-2015 14:38

NouriVandeBeek +7

El Ghazi moet je eigenlijk na 20 minuten eruit halen. Waarom reageert er geen speler op de wanprestatie van El Ghazi?

01-10-2015 23:26

amstardammer020 +0

je mag elkaar ook niet tijdens een wedstrijd afvallen, corrigeren doe je maar tijdens het trainen, maar hij was wel rijp voor een wissel

01-10-2015 23:28

Noxin +15583

El Ghazi heeft teveel FIFA 16 gespeeld met Real Madrid. Daar scoort Ronaldo ook met links buiten zestienmetergebied.

01-10-2015 23:29

DeBaarsjes +3132

Gelukkig kan het dak dicht in de ArenA, komt die wind zondag niet naar binnen.....

01-10-2015 23:25

godenzonensuper +0

De Boer fanboys
" Als Ajax wint ligt het aan de Boer en als ajax verliest ligt het aan de mislukte revolutie "

Hypocriet zooitje

01-10-2015 23:24

DeBaarsjes +3132

en ja hoor... hij geeft de wind de schuld

01-10-2015 23:23

Noxin +15583

Dan heb je nog een paar minuten plus blessuretijd te gaan. Je MOET iets gaan forceren en besluit te gaan wisselen. Wie zet je er dan in? Juist, de man die aanvallend het minst brengt.

01-10-2015 23:23

Lewis Hamilton +1

Frank geeft weer de wind de schuld hahaha hou toch op man.

01-10-2015 23:22

A-west +5744

We hebben de controle gehad. Controle, de Boer hou op met die onzin. Molde Fk is niveau kozakkenboys, ga je schamen.

01-10-2015 23:22

wendoo9 +8125

Dan doe je kozakkenboys nog te kort !!

01-10-2015 23:46

afc_red +2

Er even vanuit gaan dat je nu uit bij Celtic en Fenerbache verliest, want dit Ajax geeft geen enkele reden om te denken dat ze daar wel even winnen. Win je thuis nog van Molde en misschien van Fenerbache. Dan eindig je de groep hooguit met 8 punten. Is niet genoeg.
Ze zullen echt nog een keer boven zichzelf moeten uitstijgen en winnen bij Celtic of Fenerbache.
Je hebt jezelf behoorlijk in de voet geschoten door hier niet te winnen vanavond.

01-10-2015 23:21

Jack Skiezo +0

Tering is net zo erg als kanker, AS. Bannen die hap?! Ben je lang bezig.

01-10-2015 23:20

FlyDutchman +0

Is dat zo? Ken jij iemand die tering heeft?

01-10-2015 23:26

daniajax1 +4

Tering zeg wat een discussie dit.

01-10-2015 23:28

Lewis Hamilton +1

Milik zondag niet meer opstellen, want die gaat weer 20 kansen missen.

01-10-2015 23:20

Noxin +15583

Dan El Ghazi ook maar niet meer opstellen?

01-10-2015 23:21

afc_red +2

En Klaassen

01-10-2015 23:25

JCr14 +453

Veel nieuwe accounts hier zo te zien.
Al de psv'ers hebben een hobby bij dus!

01-10-2015 23:20

3*stars*3 +23523

Hahah idd, merkte gister al dat iets hier op AS stinkt...

01-10-2015 23:37

daniajax1 +4

Ajax heeft de laatste 16 uitwedstrijden in Europa niet gewonnen.

01-10-2015 23:19

nuff-said +1652

Ik zou el ghazi laten banken tegen PSV. Ff laten voelen dat ie vervangbaar is. Wat een nonchalantie vandaag. En wat in godsnaam is er met milik gebeurt? Was nooit de beste voetballer maar het is nu wel heel duidelijk.

01-10-2015 23:19

ldopa +0

Mino Raiola, breng dit zooitje maar naar een middenmoter in Portugal.

01-10-2015 23:18

zlatan-beast +0

de boer op fox 1

01-10-2015 23:17

Jack Skiezo +0

Die YugoBoss en Rayno midden in de frustratie een ban te pakken. Wat een sukkels, morgen snuiven ze zich vol en is alles vergeten.

01-10-2015 23:17

Rdk1983 +4

Verder best prima. Maar wat kwamen die vleugelspelers vrij door van Molde elke keer.

01-10-2015 23:16

amstardammer020 +0

t leek wel of ajax met een man minder speelde af en toe.
fischer lijkt zich wel heel belangrijk te voelen, terwijl t een simpele draver is, wel erg ijverig

01-10-2015 23:20

godenzoon92 +4

Fischer moest ook alles alleen oplossen vandaag. Milik en El Ghazi hebben geen bal goed geraakt..

01-10-2015 23:22

amstardammer020 +0

fischer wilt teveel naar zich toe trekken,die paar mintuen van younes waren dreigender op de flank, en fischer in de spits of op 10 is ook niks voor je dat gaat voorstellen

01-10-2015 23:26

nickyajax1996 +0

Sommige mensen hier... Die moeten geen verstand van voetbal hebben. Vechtlust ? (Bazoer sjokt naar de kant) Goed voetballen? ( Achilles 29 was nog beter dan ajax geweest) dit gaat werkelijk nergens over.

01-10-2015 23:16

Noxin +15583

Dat viel me inderdaad ook op. Ajax was aan het drukken, wilde wat gaan forceren. Molde ging stiekem steeds meer tijd rekken. Los van het feit dat Serero niet de aangewezen man is om aanvallend iets te gaan forceren, vond ik het vreemd dat Bazoer op zo'n slakkengang naar de zijlijn slenterde.

01-10-2015 23:37

GeleenAjax +1665

Vond het niks gek dat Bazoer naar de kant sjokte. Waarom hem wisselen? Hij was nog een van de beteren. En wat er dan inkomt.............

02-10-2015 07:30

ck69 +13126

Die wissel serero voor bazoer idd hahah. En nog zijn er mensen die denken dat Frank een tactisch genie is

02-10-2015 08:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.