'Kans groot dat bestuursraad tijdens ALV motie van wantrouwen aan hun broek krijgt'

door Bart Veenstra 77

Bron De Telegraaf

'Kans groot dat bestuursraad tijdens ALV motie van wantrouwen aan hun broek krijgt'

door Bart Veenstra 77

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

De kans is groot dat bestuursraadvoorzitter Frank Eijken en zijn medebestuursraadleden woensdagavond op de Algemene Leden Vergadering (ALV) op Sportpark de Toekomst een motie van wantrouwen aan hun broek krijgen. Dit meldt De Telegraaf woensdagochtend. Mocht die motie van wantrouwen worden aangenomen, kan dat 'verstrekkende gevolgen' hebben voor de commissarissen, onder wie voorzitter Pier Eringa en de vrijdag te benoemen voetbalcommissaris Jan van Halst.

Volgens De Telegraaf is het inmiddels 'klip en klaar' dat het initiatief voor een beloning voor de commissarissen afkomstig is van Eijken en zijn collega's. Dit plan heeft enkele invloedrijke groepen van ontevreden leden gemobiliseerd, al blijkt dat de onvrede over de bestuursraad veel groter is dan het beloningsplan alleen. Mocht er een motie van wantrouwen komen en de bestuursraad - dat als grootaandeelhouder het machtigste orgaan binnen Ajax is - worden weggestemd, zullen de leden nieuwe bestuursraadleden benomen. Zij zouden de commissarissen weg kunnen sturen. Een eventueel nieuwe RvC kan op zijn beurt de directie van Ajax reorganiseren.

Ledenraad Ajax

De Telegraaf schrijft dat er vijf groepen zijn die hun weerstand tegen de bestuursraad gaan laten blijken. Eén van die groepen is de ledenraad. Op 1 mei hebben - nadat Eijken een uitnodiging om een gesprek te gaan afsloeg - ex-ledenraad-voorzitter Rob Been Junior en dertien andere prominente Ajacieden - onder wie Frits Andriesse, Hein Blocks, Peter Boeve, Roger van Boxtel, Reinier van Dantzig, Dirk de Groot, Dick Schoenaker, Donald Feldmann, Ronald Sarfaty en Herman Arendse - een brandbrief gestuurd. Die brief wordt tijdens de ALV van woensdagavond behandeld.

In deze brief wordt bezwaar gemaakt tegen de hoogte en timing van het plan van het beloningsbeleid voor de commissarissen en geeft men aan ontevreden te zijn over de beperkte vertegenwoordiging in de RvC van mensen met een 'werkelijke Ajax-achtergrond', hetgeen een 'speldenprik' is richting Van Halst. Ook wordt de aanstelling van Chief Sports Officer Maurits Hendriks 'aan de kaak' gesteld. 'Volgens de opstellers is een wijziging van de structuur van de jeugdopleiding uitsluitend voorbehouden aan de houder van het Gouden Aandeel, de vereniging', schrijft De Telegraaf. De krant voegt er nog aan toe dat de leden ook meer willen weten over de werkomgeving van De Toekomst, die 'zeer onveilig' zou zijn en waar een 'angstcultuur' zou heersen.

Groep Hes, vrijwilligers, Henrich en voormalig bestuursraad leden mengen zich

Een andere groep wordt de 'groep-Hes' genoemd. Voormalig Businessclub-voorzitter Lex Hes en twaalf andere Ajax-prominenten, onder wie Sjaak Swart, Keje Molenaar en Arie van Eijden, hebben het al voor elkaar gekregen dat de (mogelijk aanstaande) beloningen voor de commissarissen zijn verlaagd. Deze groep laat bij monde van Hes ook de mogelijkheid open om elk eventueel besluit van de bestuursraad aan te vechten. Men wil daarnaast het Ajax-DNA weer terug. 'Het voorstel daartoe wordt door de bestuursraad echter niet in behandeling genomen', schrijft De Telegraaf.

Verder is een groep vrijwilligers - op initiatief van Joop Leeuwendaal - die serieus overweegt om 'het bijltje erbij neer te gooien' als de RvC-leden voor een paar vergaderingen per jaar wel 'royaal betaald' worden. Het gaat onder meer om jeugdleiders en de parkeercommissie. Ook erevoorzitter Hennie Henrichs mengt zich in de strijd. Hij geeft aan dat het onbestaanbaar is dat een dusdanig grote beslissing als het belonen van RvC-leden door de bestuursraad zonder ruggespraak met de leden wordt genomen.

Tot slot zullen ook de opgestapte bestuursraadleden Ruud Haarms en Mike Harmen op de ALV 'een boekje opendoen' over 'het reilen en zeilen' in de bestuursraad. 'Eijken zal daarbij worden herinnerd aan een uitspraak bij het beëindigen van zijn functie als rvc-lid van Ajax in 2011 in de Quote: "Ik ben blij dat ik van dat Ajax-gezeik af ben", Eijken kan zijn borst natmaken. Vanavond zal blijken of de Fluwelen Revolutie 2.0-sneeuwbal daadwerkelijk gaat rollen of dat het met een sisser afloopt', schrijft De Telegraaf.

Vrijdag volgt de BAVA

Mocht er woensdagavond een motie van wantrouwen volgen, moet er een nieuwe ALV worden uitgeschreven met één onderwerp: het vertrek van de Bestuursraad. Dat kan over vier weken als de leden de benodigde handtekeningen - tien procent van het totaalaantal leden - hebben verzameld. Volgens De Telegraaf lijkt dit een formaliteit te zijn.

Vrijdagmiddag vindt de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders plaats en dan wordt beslist over het voorstel om de commissarissen te belonen. Ongeacht de afloop van de ALV kan voorzitter Eijken zijn eigen beloningsvoorstel alsnog steunen. De Telegraaf besluit: 'Op de BAVA vertegenwoordigt hij 73 procent van alle aandelen. Een aantal leden wil een soloactie van Eijken en zijn collega’s voorkomen door vanavond tijdens de ALV voor te stellen de Bestuursraadsleden persoonlijk aansprakelijk te stellen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Amp +37936

Been jr? Was dat niet een van de schoothondjes van henrichs? De man die discutabel was jegens cruijff? Al die gasten hebben de bekken dichtgehouden het afgelopen jaar toen ajax bestuurlijk en voetbaltechnisch naar de tering rolde. Maar nu gaan ze ineens doen alsof ajax ze aan het hart gaat. Walgelijke figuren

24-05-2023 21:42

DieNase +7176

Is de vergadering ergens te volgen?

24-05-2023 19:52

ProfessorX +19827

Bij de ALV dus ben je member weet je waar en anders statuten afwachten

25-05-2023 08:32

debarbaar +8250

We hebben al deze hotemetoten een jaar lang niet gehoord. Al hun onbezoldigde voorgangers hebben er een zooitje van gemaakt. Maar nu komen de ratten uit hun holen. Wat voor grapjas ben je als je een club te grabbel gooit over een beloning van de RvC die per jaar minder betaald krijgt voor veel belangrijker werk dan Bassey in een maand op zijn rekening gestort krijgt. Zelfpijpers zijn het.

24-05-2023 18:24

niquedegraaff +5292

Welke topper bij AS vond de inkomsten uit reclame nog niet hoog genoeg? De tering zeg, ik probeer het artikel wel te lezen, maar de hele zooi verspringt constant door ladende video's en bannersm het lijkt wel een kermis op mijn scherm. Doe effe normaal, dat kan echt wel een stuk minder!

24-05-2023 11:25

Yo +250

Ik snap niet waarom de meeste mensen hier doen alsof dit allemaal onzin is. Het gaat niet alleen om de vergoeding zoals wordt geschreven. Dat was puur de druppel. Het is toch geen goede ontwikkeling dat buiten Van de Sar er geen enkele ex Ajacied in de 15 bestuursfuncties zit? Dat de hele jeugdopleiding nu wordt gereorganiseerd door Maurits Hendriks met steun van Van de Sar vind ik ook wat gevaarlijk. Mensen hier zijn het puur oneens met deze groep omdat er een paar gasten tussen zitten die ze niet mogen, maar er zitten genoeg goede mensen bij en we moeten niet doen alsof Van de Sar en Hendriks opeens de good guys zijn. Laat staan Frank Eijken en die andere drie bestuursraad leden. Frank Eijken was tegenstander van Cruijff in 2011 en is aangesteld door Henrichs. Dus waarom wordt hij hier verdedigd? Hij is rvc lid geweest tussen 2003-2011 waar hij dus weinig goede invloed heeft uitgeoefend op de directie in die tijd.

24-05-2023 11:17

Vik86 +42397

Wat is er gevaarlijk aan dat de jeugd op gereorganiseerd word?. Ben je bang voor iets nieuws.? Stilstaan is achteruit gaan..Zaten er in de jaren 70 en 90 echte ajacieden in het bestuur?.. Te veel mensen willen interressant doen hier op AS maar weten totaal niet wat ze zeggen.. Bestuurlijke zaken moet je over laten aan mensen wie er verstand hebben ongeacht of ze wel of niet oud ajacieden zijn..

24-05-2023 12:07

Spectre +2306

Er is niks gevaarlijks aan maar ik zou weleens graag zien dat de jeugd eens jarenlang getraind wordt via een vaste structuur/lijn met (eventuele)vernieuwingen. Toen Cruijff en co kwamen is alles hervormd, en dat begon dan eindelijk z'n vruchten af te werpen en vervolgens wordt alles er weer uitgejaagt en nu zie je helemaal niks meer terug van die periode

24-05-2023 12:20

Vik86 +42397

Omdat er een paar weg gaan word alles weg gejaagd?.. Hoeveel mensen komen en gaan er wel niet weg in de jaren.. Dat zal altijd zo blijven.. Daarbij je moet je als club altijd blijven door ontwikkelen.. Je praat net of de jeugd niet centraal staat..

24-05-2023 12:26

Vik86 +42397

Hoe weet jij of hij voor een angstcultuur gaat brengen?

24-05-2023 12:55

C14 +22461

@Vik

Iets nieuws kan betekenen wat beter, maar ook enorm veel slechter. Gaan de verkeerde mensen hierover, kan je binnen no-time een opleiding van niks hebben, die ook niet Ajaxspeler voortbrengt.

Het zou altijd gebaseerd moeten zijn op visie Cruijff.

24-05-2023 14:00

Vik86 +42397

Zonder de visie van Cruijf kwamen er ook altijd talenten door bij ajax..je kunt altijd aanpassingen doen aan een visie

24-05-2023 14:04

Amp +37936

Welke druppel dan? Toen het de verkeerde kant op ging hoorde je ze niet. En waarom nu frank eijken wel af fikken als henrichs-poppetje, terwijl diezelfde henrichs nu ook in de steigers staat tegen de bestuursraad? Waar was het ajax-gevoel en het ajax-hart toen het niet goed ging? Waar waren deze mensen in het afgelopen anderhalf jaar toen er werd vertikt een voetbalman bij de rvc te plaatsen en toen er werd vertikt overmars adequaat te vervangen?

24-05-2023 21:48

wijzijndebeste123 +164877

Volkomen eens met de topreactie. Toen de RvC toestond dat Vd Sar er 1.5 jaar n volslagen puinhoop van maakte hoorde je t old boys netwerk niet. Nu komt hun macht in gedrang en staan ze op. T gaat deze “clubmannen” totaal niet om Ajax maar louter om zichzelf en vriendjes. Laten we aub hopen dat de bestuursraad vertrouwen uitspreekt in de huidige RvC. We lijken eindelijk goed bezig gezien de hervormingen.

24-05-2023 10:52

twynestar +28581

De ratten komen aan de kaas knabbelen. De enigen die recht van spreken hebben zijn de vrijwilligers maar die hebben ook maar een klein punt en geen reden voor welke motie dan ook

24-05-2023 10:31

TeringHenkie +28610

En jaaa hoor...daar hebben we Henrich weer!!

24-05-2023 10:09

3sterren +20205

Vooral de zin: ”mensen met een 'werkelijke Ajax-achtergrond’” blijkt telkens weer gemakkelijker om te roepen, dan om hen ook daadwerkelijk te vinden én te strikken, voor de functie binnen een immer roerige RvC van Ajax.

En dan de zin: ”hetgeen een 'speldenprik' is richting Van Halst”.

Arme Jan.
Hij was bereidwillig, heeft ooit het mooie shirt om zijn schouders mogen hangen, speelde in de basis van het eerste en kent zowel de weg in kleedkamer 1, als in kleedkamer 2.

Kun je dan spreken van het hebben van weinig 'werkelijke Ajax-achtergrond’ ?
Kennelijk kan dat.
Hij verdween in ieder geval wel, voor wat betreft een basisplaats, langzaam maar zeker naar de achtergrond.

Nog niet eens gewend aan het pluche onder zijn billetjes, moet hij misschien alweer vertrekken.

En ondertussen is er nog niets bekend over de ’nieuwe’(?) hoofdtrainer voor het volgende seizoen ...

24-05-2023 10:08

Yaeron +6381

Ik lees dit en denk.... wat een waanzin is dit zeg! Drieduizend partijen die op de tenen getrapt zijn, die hun zegje willen doen en zich heel belangrijk voelen. Doe lekker even allemaal normaal. We zijn nu net goed bezig met een reorganisatie en de juiste mannetjes op de juiste plekken te zetten.

Enige waar ik het mee eens ben is om die Maurits uit de directie te halen.

24-05-2023 10:07

Vik86 +42397

Waarom maurits?

24-05-2023 10:08

paulis +10276

FC Hollywood aan de Amstel.

24-05-2023 10:00

Berryhupajax +703

Klinkt als een setup v d Rvc

24-05-2023 09:53

Ron403 +6498

Vraag mij serieus af bij hoeveel van deze mensen het clubbelang voorop staat...

24-05-2023 09:52

AFCA-pride +17394

Veel eigen belang en belangrijk gevonden worden ja.

24-05-2023 12:20

DrFootball +15154

5 groepen ... Ongelooflijk! Als dat waar is zijn dat ook weer allemaal mensen met hun eigen belangen.

Het belang van Ajax moet boven elk persoonlijk belang staan.
Ajax is gebaat bij rust en een zeker niet bij allerlei groepen die over elkaar heen rollen over wie de langste heeft.

24-05-2023 09:44

Bals +3772

Rust in de tent voor een financieel waterscheidend seizoen, waar na de nieuwe CL financiën ingaan is prioriteit nummer 1. Prioriteit nummer 2 is een CL waardige selectie gereed hebben voor de voorbereiding op de competitie start. Ook al zou je slechts de Internatinale Jut en Jul competitie halen. Al het andere is bijzaak! Er komt een jaar aan dat de financiële voetbalhistorie gaat veranderen! Als AJAX daar (CL 2024) niet bij zit ligt het direct jaren en jaren op sportieve en financiele achterstand!

24-05-2023 09:29

Jake the Snake +17354

Wanneer ik in de titel lees 'kans is groot dat'/'mogelijk'/'vermoedelijk' weet ik al wie de bron is en kan ik eigenlijk al stoppen met lezen.

24-05-2023 09:29

Ajaxtrouw +6356

Lastig om dit soort zaken van de buitenkant te beoordelen. Een ding weet ik wel, Ajax heeft een belachelijk ingewikkelde bestuursstructuur wat gekoppeld aan een omgeving met veel ego’s, per definitie vragen om gezeik is.

24-05-2023 09:28

Raydo +1523

Heel normale bestuursstructuur, vergelijkbaar met die van Feyenoord, PSV en AZ.

24-05-2023 09:49

Robertini +39639

Komt echt een half jaar te laat dit. Nu lijkt het net weer rustig te worden.

24-05-2023 09:23

vandenhaas4 +15105

Ajax DNA is een codewoord voor 'we willen onze invloed terug'. Weg met dit soort nonsens.

24-05-2023 09:18

Vik86 +42397

(De ajax prominenten) willen het ajax DNA terug.. Als ze dat gaan proberen, dan zal ajax in elkaar gaan storten.. Let maar op..Er zijn er niet veel met Ajax DNA die capabel genoeg zijn om een club als ajax te leiden.. Ajax lijkt de goede kant op te gaan en dan willen ze een motie van van trouwen in dienen en dat onder leiding van relikwieën uit het verleden..

24-05-2023 09:10

Psychevore +21186

Echt absurd dat die kleine vergoeding voor de RvC voor zo veel heisa zorgt binnen Ajax.

Ook helemaal klaar met dat gelul over 'het Ajax DNA'. Een ondefinieerbaar begrip wat te pas en te onpas gebruikt wordt om mensen de club uit te werken. Of andersom, om compleet ongeschikte mensen de club in te werken.

Deze prominenten zijn de slangen binnen de club.

Edit: de Telegraaf presteert het gewoon om dit 'de fluwelen revolutie 2.0' te noemen. Ongelooflijk.

24-05-2023 09:10

Nr.10 +111510

De Telegraaf is de laatste tijd echt irritant bezig. Ook het doorzichtige gepush om Heitinga. Die willen Ajax graag klein zien. Sukkels hebben even op een houtje moeten bijten toen bleek dat die boer met dat rare accentje jarenlang de successen aaneenreeg.

24-05-2023 10:18

3sterren +20205

En het begon allemaal met een selfie van een klein slangetje ...

24-05-2023 20:55

DieNase +7176

Ja, je moet dan weer opnieuw beginnen. Maar is dit juist niet positief nu we veel op de schop aan het gooien zijn binnen de club? Er is veel aan het veranderen, kan me voorstellen dat je dit dan op alle fronten moet doen omdat het anders misschien niet goed werkt.

24-05-2023 08:56

AjaxUitMokum34 +916

Het is ook nooit rustig bij ons he? Slangenkuil..

24-05-2023 08:56

Darkbird +2505

Tja, het is zo’n ingewikkelde constructie geworden dat het bijna onmogelijk wordt om in mindere tijden te gaan besturen op deze manier. Belangrijk lijkt mij dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt op voetbaltechnisch beleid met het aanstellen van een hoofdcoach + de juiste assistenten en 2 á 3 gerichte aankopen. De rest is allemaal bijzaak….

24-05-2023 08:49

GNBL +90155 moderator

Tja die beloningen. Prima, maar die timing was zo slecht. Het is ook niet alsof die lui om dat geld verlegen zitten. Had dan even gewacht tot de rust een beetje was teruggekeerd binnen de club.

24-05-2023 08:47

Amsterdam4ever +2369

Eens hoor, maar je moet wel bijna een hekel hebben aan de club en een heel groot ego als je op een moment dat de organisatie wordt ingevuld, de sfeer langzaam aan weer wat positiever wordt, je gaat proberen een enome bak met zand in de motor te gooien omdat ze niet gevraagd zijn naar hun mening over of de RvC wel of niet een paar euro's mogen hebben. Op de begroting en de belangen die er nu spelen is dit echt totaal onbelangrijk. Als je dan risico wilt nemen om hetgeen de laatste 2 a 3 maanden is gebouwd weer kapot te maken, mogen je ze van mij per direct je ledenpas innemen. Dan denk je gewoon niet in het belang van de club.

24-05-2023 09:17

Danielson +50581

Zoals ik al eerder schreef: dit zijn de daadwerkelijke mastodonten! Het nadeel van de verenigingsstructuur.

24-05-2023 08:46

Nr.10 +111510

Wat echt het meest opvallende is aan deze mensen, is de vorm die hun kritiek op anderen aanneemt. Het is nooit: die heeft dit niet goed gedaan, die heeft niet de juiste kunde of ervaring voor z’n baan. Het is altijd maar ‘Ajax-dna’ en ‘Ajax-achtergrond’.
Dwz, precies waar zij wel ‘goed’ in zijn, omdat ze hun hele leven bij de club zitten, en dat willen ze graag zo houden. Bij nieuwe mensen is het dan ‘die ken ik niet’ dus ‘die moet ik niet’. En allemaal maar onder het mom van het clubbelang.

24-05-2023 08:41

vandenhaas4 +15105

Precies. Meestal hebben ze in de jaren 80 voor het laatst iets daadwerkelijk voor Ajax betekend. Ik vind bijvoorbeeld Sjaak Swart een schitterend figuur en hij mag zoals iedereen een mening hebben, maar toch geen daadwerkelijke invloed. Keje Molenaar verdient een stadionverbod en ik snap niet dat hij nog lid mag zijn van de club.

24-05-2023 09:26

eenAjaxfan +20406

Jongens, rustig aan he...
Het is de Telegraaf die dit, na een paar dagen van relatief positief nieuws, brengt.
Net als met Transfergeruchten kun je dat gerust met een korreltje zout nemen. Of een pak, maar denk aan je hart.

24-05-2023 08:39

Nr.10 +111510

Wat een gezeik allemaal zeg. Waarom zou je nou NU de RvC willen reorganiseren en directie willen wegsturen, nu er de laatste maanden EINDELIJK wat gebeurt?
Het komt ook allemaal zo kinderachtig en verbolgen over steeds. Helemaal niets over dat iemand incapabel is of verkeerde beslissingen maakt. Nee, alleen maar over of iemand wel hard genoeg voor Ajax is, en niet teveel verdient aan z’n werk.
Moet van Halst, die gewoon voor Ajax 1 gespeeld heeft, zich laten afzeiken door een groepje lui waarvan een deel dat überhaupt nog nooit gepresteerd heeft, omdat hij niet genoeg ‘Ajax-achtergrond’ heeft?
Ik was ook niet zo onder de indruk van de aanstelling van Van Halst, maar ja, je hoort ook dat mensen als van Basten, Davids, Rijkaard, geen interesse hadden, en Blind wilde ook niet meer. Is van Halst dan zo’n rare optie?
Wat een gezanik weer. Hoop dat het inderdaad een sisser wordt en we snel door kunnen bouwen aan een nieuwe organisatie en een nieuw topteam.

24-05-2023 08:35

Steffenhagen +37945

Wat een bezopen artikel . De Telegraaf als woordvoerder van een groepje mastodonten , waarbij inmiddels de onvermijdelijke Hennie Henrichs - daar is ie weer- zich heeft aangesloten . Dit is nu precies waarom Ajax in zichzelf zo’ n zwakke club maakt op bestuurlijk niveau .

24-05-2023 08:35

Omar +17186

GTST bij Ajax, as usual

24-05-2023 08:31

Bramble1988 +9317

Kap toch eens met die shit, wat een ellende allemaal man. Kan het nou echt niet anders worden opgelost dan een “motie van wantrouwen”!

24-05-2023 08:30

aschja +20588

Heeft dit trouwens relatie tot de beursnotering qua organisatiestructuur? Waarom is Ajax eigenlijk beursgenoteerd?

24-05-2023 08:28

Ferd +38589

nee, dit heeft weinig tot geen relatie. Er zijn veel meer clubs met een RVC die allemaal niet beursgenoteerd zijn

24-05-2023 08:36

vandenhaas4 +15105

Antwoord op je tweede vraag: geld.

24-05-2023 09:28

Tadic020 +1901

En terrecht wat een ellende

24-05-2023 08:27

DankzijCruijff +48731

Wat een zooitje. Hopelijk belemmert dit de voortgang op technisch gebied niet.

24-05-2023 08:27

Nr.10 +111510

Echt hè, net nu er eindelijk wat schot in de zaak lijkt te komen met de nieuwe aanstellingen.

24-05-2023 08:37

aschja +20588

De helft van die namen nog werkelijk nooit van gehoord en dan wel komen dat Van Halst geen werkelijke Ajax achtergrond heeft. Er zitten er een paar tussen die zichzelf ongelooflijk belangrijk vinden.

24-05-2023 08:26

Oxxer +164720 moderator

Grote onrust bij Ajax, Valentijn, Verweij en Derksen & Co lopen nu rond met een boner, bij Marjan Olfers wil ik er niet aan denken, ik zit niet in hongerstaking.

24-05-2023 08:24

TeringHenkie +28610

Och...schei uit!!!

24-05-2023 10:10

Gerard36 +1548

het zal allemaal wel meevallen, nu de organisatie een beetje op de rit gezet word bij het voetbal gedeelte word het voor de telegraaf weer tijd om onrust te stoken, ze hebben nooit anders gedaan, rustig afwachten ,het kan allemaal wel eens meevallen deze paniek

24-05-2023 08:20

ajaxminimax +5471

Het ergste in dit artikel is: erevoorzitter Hennie Henrichs... dat gewoon dit soort flapdrollen zo'n titel mogen dragen. Het is gewoon eng.

24-05-2023 08:15

ajaxcied4life +26075

De Teelbalgraaf hitst er als gewoonlijk weer driftig op los. Ik kan me in geen universum voorstellen dat er momenteel iemand binnen Ajax is die een bom gaat leggen onder de reeds ingeslaagde weg van wederopbouw.

Overigens heb ik er geen problemen mee dat commissarissen een vergoeding ontvangen. Wat een zinloze paranoia dit.

24-05-2023 08:12

AjaxAmsterdamnn +4198

Doe dit dan eerder. Wat een gezeik, er is nu juist rust nodig

24-05-2023 08:11

Nr.10 +111510

Zij hadden dit een jaar geleden kunnen doen. Maar toen was het wel goed blijkbaar, nu komen er nieuwe mensen en functies, en voelen zij zich bedreigd.

24-05-2023 08:37

AiasMaximus +6043

Jahoor het gaat even iets minder met Ajax en ze kruipen onder hun steen vandaan en gaan weer rollebollend over straat

24-05-2023 08:10

Slang3 +46059

De echte ratten van Ajax, zien Ajax het liefst kapot gaan als hun eigen ego maar in goed daglicht komt in de Telegraaf

24-05-2023 08:05

BokkieBokstra +11340

Oude tijden herleven, ik zie weer illustere namen langskomen. Oud Ajacieden, prominenten uit politiek en bedrijfsleven. Ik verwacht live reportages op at5 vanaf het parkeerdek. Wat is daar al niet een hoop gebeurd!

Lijkt me wel wat commissaris, 50 ruggen, seizoenkaart vooraan bij de bitterballen en het bier.

24-05-2023 08:01

RSM +3919

Soap gaat weer opnieuw beginnen. Goede mensen blijven er uit gaan en achterlijke en arrogante figuren, zo van ik ben de man en werk bij Ajax, die blijven er werken want die voelen zich stoer...stelletje verprutsers van de allerhoogste orde. Het is met hen alleen maar afwachten hoe Ajax nog meer afglijdt naar de afgrond.

24-05-2023 07:54

profoff +8396

Hebben we eindelijk een voetbalcommissaris jagen de ego's hem weer de tent uit

24-05-2023 07:50

Nr.10 +111510

Haha, 1,5 jaar op gewacht. Heeft niet genoeg bij Ajax gevoetbald 😂

24-05-2023 08:38

Ricoteb +53174

Man man man wat een helden. Een jaar lang is de club een grote bende. Sar die maakt er zijn eigen poppenkast van. De RVC onder Leen Meijaard hangt lekker achterover en kijkt alles rustig aan. Er worden totaal geen beslissingen genomen. En nu, vlak voor misschien wel de belangrijkste transferzomer van de afgelopen en van de komende jaren, gaan de “prominenten” even klagen omdat ze hun invloed verliezen. Dit soort gasten zijn nou de échte patsers die er vooral voor zichzelf en hun vriendjes zitten.

24-05-2023 07:50

FTS95 +16092

Daar gaan we weer...Slangenkuil Ajax. Weer nare mannetjes die zich op veel te belangrijke posities hebben weten te manoeuvreren en de normale route tot het komen van besluiten en veranderingen aan hun laars lappen. Het is weer ouderwets hommeles bij ons. Wie er aan het langste eind gaat trekken is hoogst onzeker. We leken aardig in de goede richting te gaan de laatste weken, maar als de prominenten gelijk hebben en dit deels op eigen houtje gebeurt kan dat natuurlijk absoluut niet.

24-05-2023 07:48

Wambertoho +1072

Ze krijgen op hun broek of ze krijgen een motie van wantrouwen aan hun broek.

24-05-2023 07:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.