Jonk beëindigt samenwerking Davids

door BvdPloeg 30

Jonk beëindigt samenwerking Davids

door BvdPloeg 30

Laatst geüpdatet

Wim Jonk is klaar met Edgar Davids, althans zo lijkt het. De hoofd-opleidingen van Ajax heeft stagiair, en tevens commissaris-lid, Edgar Davids laten weten dat zijn stage-periode per direct voorbij is. VI meldt dat Jonk per mail heeft laten weten loyaal te zijn aan Cruijff.

Laatstgenoemde liet al weten dat de rol van Davids dubieus zou zijn. De pitbull zou als eerste contact hebben gelegd met Van Gaal terwijl hij werkzaam is (was) in het huidige systeem van Cruijff.

Vanavond in VI meer over Jonk en Ajax. Hou de site dus in de gaten (foto: Orangepictures.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCA19 +0

gelijk heeft jonk, wat moet je met ratten in de organisatie? We zien toch allemaal dat johan bezig is met mensen te verzamelen die te vertrouwen zijn.

19-11-2011 11:30

Raikkonen94 +641

Compleet terecht. Als Davids eerst hypocriet meedoet/stage loopt met Jonk en Bergkamp en gezellig met deze mensen praat, maar terwijl hij dit doet probeert hij Van Gaal aan te trekken. Het beleid van Louis staat haaks op dat van Cruijff, dus waarom loopt Davids dan eerst mee met het beleid van Cruijff terwijl hij dan probeert het volledig tegengestelde beleid van Louis binnen te halen? Ik vind Davids echt schandalig en hoop dat hij heel snel weg is.

19-11-2011 10:35

Randy428 +3

Nou nou, stoer hoor Jonk. Ook in het belang van Ajax zeker. NOT.

19-11-2011 10:26

Robherpen +0

Hahaha. Die man begint net aan z'n carriere na het voetbal en staat nu al bekend als onbetrouwbaar! Petje af voor Davids pff hahaha!!
Net goed voor die rat en nu opzouten en neem de rest van de teringzooi ook mee zodat Cruijff iets kan opbouwen.

Die Davids heeft wel een lekker wijf trouwes, ook daarvoor petje af :-)

19-11-2011 09:33

brullie +7046

Goed zo Wim! Die vieze gluiperd van een Davids mag zich nooit meer zich bij de ArenA vertonen! En de rest van die NSB'ers kunnen ook wegblijven!....

19-11-2011 07:04

janfra +0

Nu zal zijn ega wel binnenkort zijn zonnebril dragen.
Walgelijk mannetje die Davids

19-11-2011 01:15

marty21 +461

Fantastich vent! Alles weer in de pers gooien, in plaats van als mannen onder elkaar oplossen. Jonk ging toch zelf ook weg voor geld uit Italie? (en naar Eindhoven).......

19-11-2011 00:43

XX +0

Wat een enorm trieste beslissing dit.
Zeer onvolwassen.
Jammer dat Jonk zich zo profileert als niet meer dan en simpele marionet van een simpele man als Cruijff

18-11-2011 22:37

mike117 +0

jonk??? Wie is dat? Is dat die man die in een PSV shirt stond te juichen toen ze van AJAX wonnen? Oja dat is Jonk! Rot op kutpaling jij bent Ajax niet waard misschien kan je het in Eindhoven verneuken maar niet bij ons!

18-11-2011 22:19

lasse +0

ach man ga toch weg. jonk is uber ajacied en je bent zeker fan van die davids ouwe judas is dat

18-11-2011 22:33

Hwb +1478

Jonk uber Ajacied? Het moet niet gekker worden. Van de 15 jaar van zijn carrière heeft hij er 5 bij Ajax doorgebracht, bovendien hier niet opgeleid. Jonk is zeker een Ajacied, draagt Ajax zeker een warm hart toe, maar er zijn minstens 100 mensen die een grotere Ajacied zijn. In mijn optiek is Davids daar 1 van trouwens, ondanks deze klotestreek.

19-11-2011 01:59

Jeff +0

Davids is een rat 1e klas! Als voetballer een nuttige kracht, niet meer dan dat. Heeft Oranje destijds eigenhandig de titel afgehouden door zijn gedrag. Voor een camera altijd een kleuter met zonnebril en een homp kauwgom in zijn smoel. Een echte Ajacied als voetballer, maar nu heeft hij volledig afgedaan! Hopen dat die zijn frustraties niet botviert op een vrouw!

19-11-2011 02:09

Nummer15 +69

Hopelijk de opstap naar de val van 'de vier verraders van Ajax'.

18-11-2011 21:20

herman +0

uitstekende reactie van Jonk achterbaks gajus moet je niet mee willen werken
rvc zijn verrraders

18-11-2011 20:43

gerard +317

En Jonk is het schoothondje van Cruijff

18-11-2011 20:12

grotesmurf +4

En wederom ligt het op straat! Wie in vredesnaam lekt al die informatie?

18-11-2011 20:08

Ganggino +0

Ik heb al die tijd al gezegd, Davids? Hij is de man aan wie het verteld is immers..

18-11-2011 20:12

Margammor +0

Dit i geen feit natuurlijk, maar een suggestief gokje. Jonk kan ook gelekt hebben, of iemand op de personeelsafdeling van Ajax.

18-11-2011 20:13

Ganggino +0

Ik bedoelde het ook als suggestieve gok, maar formuleerde het misschien een beetje verkeerd. Mijn excuses.

18-11-2011 20:15

JeRooney +0

Hou toch op man... Davids is een smerige hond maar dit soort berichten liggen door 20 man 2 minuten later op straat.

Ajax is een hele grote club maar op dit moment een nog grotere slangenkuil...

18-11-2011 20:26

janfra +0

Gaaf van Jonk. Nu afwachten wat onze verander-manager hieraan gaat doen.

18-11-2011 20:07

afca4eva +5957

Ik zie hem al helemaal zitten die Davids aan de vergadertafel.. strak in het pak en goed fanatiek met zn oranje bril op xd

18-11-2011 19:48

Mokum31 +6141

Ballen tonen .... Judas 1 niet meer welkom op toekomst nu nog 2,3 en 4

18-11-2011 19:46

Margammor +0

Hmmmm.

Dit getuigd niet echt van leiderschap en management kwaliteiten. Luistert als emotie gestuurde besluitvorming en niet als doordacht gedrag. Jonk is niet aangesteld om zich op bestuurlijk vlak met de RvC en directie vorming te bemoeien maar om de jeugdopleiding te hervormen en te leiden.

Vraag me af (per e-mail opgezegd) of Jonk wel een gesprek met Davids heeft gehad.

18-11-2011 19:44

buitenveldert +0

hij bemoeid zich ook met de jeugdopleiding en daar is geen plaats meer voor davids. erg logisch. jij kan ook niet je chef tegen zijn poten trappen en vervolgens verwachten dat hij de deur voor je open houd

18-11-2011 19:48

Margammor +0

Zo werkt het niet in de wereld:

1) Jonk kiest partij (prima, iedereen heeft persoonlijk dat recht) maar gebruikt daar nu zijn functie voor. Daar wordt Jonk niet voor betaald;
2) Er is helemaal nog niet duidelijk of er wat gaat veranderen aan de jeugdopleiding;
3) Davids heeft recht op een uitleg van zijn kant;
4) Davids loopt stage bij Ajax vanuit een andere betrokkenheid en rol.
5) Als RvC lid is hij formeel de "chef" van Jonk.

18-11-2011 19:54

Ajax-Amsterdam1 +0

Nee.
Als je stage loopt en je bedonderd achter je rug je stage begeleider. Want je zorgt er als stagiair voor dat er een nieuw beleid komt, kan de stage begeleider natuurlijk prima de stage stopzetten. En de stage is vanuit het perspectief om trainer/coach te worden, staat los van rvc.

Davids, heeft ongetwijfeld uitleg gekregen in de email.

Je kunt de vraag ook andersom stellen, waarom heeft Jonk geen uitleg gekregen over het aanstellen van lvg en het nieuwe beleid dat daaruit voortkomt.

18-11-2011 19:58

Margammor +0

a) Jonk hoeft geen uitleg te krijgen;
b) Er is geen nieuw beleid nog vastgesteld, dat is voorlopig speculatie;
c) Davids bedondert misschien wel Cruijff, maar Jonk speelt daar geen rol in;
d) de stage staat idd los van de RvC rol;

18-11-2011 20:05

Ajax-Amsterdam1 +0

A) Als je FdB uitleg geeft die net als Bergkamp en Jonk ook deel uit maakt van het technisch hart van Ajax is het netjes om Jonk ook uitleg te geven.Hij vertegenwoordig wel de gehele jeugd opleiding (helemaal als je weet wat de aanstelling teweeg zou gaan brengen)
B) Klopt het is speculatie. Echter heeft Van Gaal altijd gezegd als ik terug kom bij Ajax, moet het geheel op mijn manier gebeuren, dus het is erg aannemelijk om er vanuit te gaan dat alles gaat vanuit de visie van Van Gaal.
C) Jonk heeft idd geen rol in rvc. Maar staat natuurlijk in nauw contact met Cruijff, waarmee de plannen voor de jeugdopleiding zijn ontwikkelt. Waarschijnlijk ook de reden waarom ze Jonk hebben overgeslagen

18-11-2011 20:12

Margammor +0

Waar het om gaat, is dat je net als Bergkamp en De Boer enige afstand dient te bewaren en moet afwachten waar en hoe er eventuele veranderingen komen.

Door deze actie schaart Jonk zich achter Cruijff (prima), maar laat zien geen afstand te kunnen bewaren (slechte management eigenschap dus) en vooruit te lopen op zaken welke hij nog niet weet.

De reactie van een Bergkamp komt mij een stuk rationeler en intelligenter over.

18-11-2011 20:16

Ajax-Amsterdam1 +0

Aan de ene kant geef ik je gelijk, maar aan de andere kant probeert Jonk wellicht zo druk te zetten op onhoudbaarheid van de situatie. Dat vind ik persoonlijk niet zo verkeerd.

18-11-2011 20:21

Margammor +0

Hiermee zet hij geen druk, maar kiest partij en positie. Daar is Jonk niet voor aangesteld.

18-11-2011 20:25

buitenveldert +0

1jonk houd niet van achterbakse mannetjes en gaat niet schijnheilig lopen doen daar krijg je helemaal een slechte sfeer van. 2Als van gaal komt gaat het natuurlijk veranderen twee mensen hebben nooit de zelfde gedachten. 3Cruijff had ook recht op uitleg maar daar had davids ook geen boodschap aan 4je kunt geen dubbele rol hebben.5 hij is niet de chef van jonk dat is de technisch directeur die er op dit moment niet is

18-11-2011 19:59

Margammor +0

1) Allemaal ok, maar Jonk gaat daar niet over;
2) Hoeft niet, de visie van Van Gaal en Cruijff is aanvullend en niet veel anders;
3) Ik meen me te herinneren dat er 4 maanden lang meer dan 20 vergaderingen met Cruijff zijn geweest;
4) formeel wel en in deze zeker;
5) Davids is lid van de RvC en daarmee het bestuur van de NV Ajax. Jonk is in dienst van de NV Ajax.

18-11-2011 20:11

buitenveldert +0

rvc en het bestuur zijn 2 verschillende dingen. je zegt dat het slechte management is van jonk en dat jonk niet in zijn recht staat om davids uit zijn stage te zetten (als ik je goed begrijp) maar iemand die de jeugdopleiding leid is de enigste bevoegde die dat kan en mag doen

18-11-2011 20:29

HeinJan +0

De uitleg richting Davids lijkt mij op dit moment duidelijker, dan de uitleg van de RvC richting Cruijff en consorten. Dat hij formeel zijn chef is, maakt echt weinig uit. Jonk bekleedt een minstens zo belangrijke positie, en dat full-time. Davids is commissaris van Ajax, nou, dat is géén full-time job. Daarnaast weet ik zeker dat er meer stront aan de knikker is als Davids Jonk er uit gooit, dan andersom. Ik begrijp dat jij het vanuit de NV-structuur bekijkt, uitgaande van politiek correct gedrag van de betreffende mensen. Nou, laat ik je uit je droom helpen, ze hebben bij Ajax schijt aan die NV structuur, getuige het besluit Van Gaal. Die politieke correctheid is daarmee meteen keihard van tafel en het is nu gewoon hard tegen hard. Jammer dat Van Gaal hier aan mee werkt. Hij besmeurt zichzelf nu, gelukkig zien de meeste supporters dat ook in en zal hem weinig blaam treffen. Het is simpel: Cruijff een ja-woord geven, is hem het technisch beleid geven. Dat doen ze niet bij Ajax, hun ego is te groot. Niemand is groter dan Ajax, maar als er iemand in de buurt komt bij de grootheid van Ajax is het Johan Cruijff! De ego's van de huidige commissarissen zijn zo groot, dat ze hem zelfs een dolk in de rug steken. Van mij mag het hele bestuur er uit, als Jonk, Bergkamp en co maar blijven.

18-11-2011 20:04

Margammor +0

Ik ben het met deze stelling deels wel eens hoor. Het kan echter niet zo zijn dat elke manager zich met het beleid van de club kan.mag.moet bezighouden. Dat is natuurlijk van de gekke, niet alleen bij Ajax, maar bij elk bedrijf.

18-11-2011 20:08

TOOL +3

Ze moeten gewoon van die beurs af, eerst maar bloeden en dat doorzetten! Terug naar een penningmeester en clubvoorzitter, etc Het moet namelijk zo zijn dat je eerst goed moet voetballen en dan pas moet kijken naar het bedrijf Ajax! Zonder goed voetbal heeft het bedrijf Ajax geen recht van bestaan.

18-11-2011 20:20

Margammor +0

Geen 114% maar 228% mee eens ;-)))

De scheiding tussen club (de vereniging) en het bedrijf (de NV Ajax) is de wortel van alle ellende.

Probleem is dat Ajax geen 60 miljoen heeft om van de beurs af te gaan.

18-11-2011 20:23

afca1985 +21454

Rond de 30 Miljoen is het.

18-11-2011 22:28

Ajax-Amsterdam1 +0

Nee, Davids zit in Londen, dus er is ieder geval geen face to face gesprek geweest.

Daarnaast loopt Edgar D. stage bij de jeugdopleiding en kan hij daar prima op zij worden gezet. Hij blijft natuurlijk (helaas) nog steeds in de rvc zitten.

18-11-2011 19:53

Margammor +0

Als Jonk dat dan zonder een persoonlijk gesprek met Davids heeft gedaan, dan is Jonk helemaal geen knip voor de neus waard als manager.

18-11-2011 19:55

Mokum31 +6141

Het moet Davids bekend voorkomen.... Dat uuh zonder persoonlijk gesprek.
Gewoon oprotten met die gast

18-11-2011 20:05

Margammor +0

;-)) Davids en zijn mede RvC leden hebben wel 20 gesprekken met Cruijff gehad..... zonder resultaat overigens.

18-11-2011 20:06

Mokum31 +6141

Laat ik je vertellen hoe ik erin sta : ik ben fan van Louis en grote fan van Johan ... Wat ze deze man hebben geflikt kan gewoon niet en dat Louis deze job acc geeft rare gevoelens ( die van etteren,dwarsliggen etc)
Dat men dat Johan achter zijn rug flikt kan en mag niet en zeker niet door Davids.... Wat die daar in godsnaam doet??? Echt nog nooit wat zinnigs uit zijn bek vernomen.....

18-11-2011 20:12

Margammor +0

Hier ben ik het 114% mee eens.

Echter, dat geeft Jonk nog niet het recht om zich zo op te stellen. Emotioneel onvolwassen gedrag en getuigend van slechte management eigenschappen.

18-11-2011 20:18

TOOL +3

Ook Jonk is een voetballer en geen manager en bij Ajax, in zijn functie, is het eerste van groots belang! Management eigenschappen moet hij dan maar van de TD afkijken.

18-11-2011 20:23

Margammor +0

Dan had Jonk individueel trainer moeten worden en geen hoofd opleidingen. Daar horen andere verantwoordelijkheden bij als manager.

18-11-2011 20:25

buitenveldert +0

jonk bouwt de jeugdopleiding op onder advies van cruijff zo is het besproken als iemand anders er voor zorgt dat jij je werk niet op die manier kan doen is het een logisch keus dat heeft dus ook weinig met partij kiezen te maken

18-11-2011 20:33

Margammor +0

Er is nog helemaal niet bepaald dat de jeugdopleiding. Jonk loopt dus vooruit op besluiten die er niet zijn, dat getuigd van weinig afstand in zijn functie.

18-11-2011 20:39

mikejatowk +0

leer eens lezen sukkel!

18-11-2011 19:43

ajaciedvooralti +0

terechte beslissing verader

18-11-2011 19:36

Neeskens +0

Wat een mietje die Jonk.
Hij is ook nooit een echte Ajacied geweest, want een echte ajacied verlaat Ajax niet.
Zeker niet in dit stadium, waar de club nu in verkeerd.
van Gaal er in ,Cruijff en co eruit.

18-11-2011 19:34

brandevoort +0

volgens mij snap jij het niet !!!

18-11-2011 19:35

Meesmuijres +0

Het is Steven ten Have

18-11-2011 19:45

buitenveldert +0

waar zegt hij dat hij ajax verlaat leer lezen man

18-11-2011 19:37

brandevoort +0

DIT WAS EEN EERSTE LINKSE DIRECTE STOOT DE K.O VOLGT MORGENAVOND !!!

18-11-2011 19:32

brandevoort +0

Kijken jongens naar de VI op RTL 7 om 20.30 uur dat wordt smullen !!!

18-11-2011 19:31

mikejatowk +0

Dat denk ik ook !

18-11-2011 19:43

Ganggino +0

Zo hoort het, laat ze maar weten dat ze een hele verkeerde keus hebben gemaakt.
Alles of niets, weg met de RvC!

18-11-2011 19:28

brandevoort +0

JAJA DAT IS IDD NO 1 MAFFE HOND TERUG NAAR JE KENNEL !!

18-11-2011 19:27

RoodWit +62

Niet verwacht van Davids, ik had Davids altijd erg hoog zitten als voetballer, maar dit kon en kan hij niet maken.

Oprotten.

18-11-2011 19:26

IamLegend +2

davids af,..

18-11-2011 19:20

afca1985 +21454

Huppa en dat is 1, nu de rest nog op zijn plaats zetten en het liefst uit hun functie ontheffen.

18-11-2011 19:20

buitenveldert +0

lekker zo hoort het. zo doen we dat in amsterdam niet schijnheilig maar gewoon duidelijkheid recht voor je bek

18-11-2011 19:16

erikje +7

Ja logisch gevolg van de afgelopen dagen. Respect.

18-11-2011 19:16

AfcaOss +0

Biografie over davids getiteld: Van pitbull tot bloedhond

18-11-2011 19:15

Ibrano9 +0

Dit kon je verwachten na zo een judas streek

18-11-2011 19:12

lasse +0

lekker jonk, zon judasstreek accepteren we niet bij ajax

18-11-2011 19:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.