Jong Ajax wint thuis niet van de hekkensluiter

door Finn Dekker 88

Bron AS

Jong Ajax wint thuis niet van de hekkensluiter

door Finn Dekker 88

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ondanks dat de hekkensluiter maandag op bezoek kwam, heeft Jong Ajax wederom niet weten te winnen. De Amsterdamse beloften kwamen via Kenneth Taylor vroeg op voorsprong, maar gaven deze in de loop van het duel uit handen. Slordigheden en gemiste kansen deden Jong Ajax op een regenachtig Sportpark de Toekomst uiteindelijk de das om.

Hoewel Jong Ajax al snel de overhand had in de wedstrijd, was de eerste echte kans voor FC Den Bosch. Kian Fitz-Jim kon net met een tackle voorkomen dat van dichtbij gescoord kon worden. Daarna namen de Amsterdammers zoals gezegd het initiatief over. Het resulteerde na tien minuten spelen in een penalty, die werd versierd door Youri Regeer. Taylor schoot deze vervolgens feilloos binnen.

Eenmaal op voorsprong zochten de beloften met mooie aanvallen naar een volgende treffer. Fitz-Jim en Sontje Hansen waren dichtbij, maar zagen allebei Wouter van der Steen succesvol ingrijpen. Later in de eerste helft kwam ook Regeer oog in oog te staan met de goalie van de bezoekers. Ook in dat duel kwam Van der Steen als winnaar uit de strijd, waar de middenvelder in kansrijke positie eigenlijk had moeten scoren.

Na een half uur spelen kregen de Brabanders weer wat vat op de wedstrijd. Jong Ajax werd wat slordiger aan de bal, hetgeen FC Den Bosch aangreep om terug in het duel te komen. Middels meerdere doelpogingen werd Kjell Scherpen vervolgens getest. Deze schoten pakte de doelman allemaal redelijk eenvoudig, tot vlak voor rust. Na een voorzet vanaf links liep spits Jizz Hornkamp tegen de bal aan, om vervolgens in de korte hoek raak te prikken.

In de tweede helft was de eerste kans voor de thuisploeg. Naci Ünüvar en Hansen vonden elkaar niet voor het eerst in de wedstrijd makkelijk, en brachten uiteindelijk Youri Baas in stelling. De opgekomen linksback schoot van dichtbij hard op doel, maar zag Van der Steen wederom uitstekend optreden.

Ook in de tweede helft was Jong Ajax met fases erg onzorgvuldig aan de bal. Het leidde halverwege het tweede bedrijf de tweede tegentreffer in. Neraysho Kasanwirjo verslikte zich, verspeelde de bal op een cruciale positie en zag Den Bosch in de omschakeling profiteren. Roy Kuijpers was het uiteindelijk die op links in volle vrijheid de bal achter Scherpen werkte, waardoor de bezoekers voor het eerst in het duel op voorsprong kwamen.

Mitchell van der Gaag besloot daarna aanvallend te wisselen en bracht onder meer de van een enkelblessure herstelde Giovanni. De Braziliaan kon het tij echter niet keren, iets wat de andere invallers ook niet lukten. En zo stond Jong Ajax voor de derde keer op rij met lege handen, terwijl er voor de vijfde keer niet werd gewonnen.

Opstelling Jong Ajax:

Scherpen; Q. Timber, Llansana, Kasanwirjo (Giovanni 81'), Baas; Regeer, Fitz-Jim (Warmerdam 71'), Taylor; Martha (Mendez 81'), Hansen (Rasmussen 63'), Ünüvar.

Wissels Jong Ajax:

Raatsie, Douglas, Warmerdam, Rasmussen, Méndez, Giovanni, Hillen, Van Gelderen.

Opstelling FC Den Bosch:

Van der Steen; Deijl (Van Hedel 33'), Fonseca, Van der Velden, Green; Felida, Meerveld (Trotman 85'); Postema, Van Moorsel, Ahannach (Kuijpers 33'), Hornkamp (Moreo Klas 62').

Wissels FC Den Bosch:

Sikking, Schalks, Kuijpers, Trotman, D. Lambert, Van Zutphen, R. Lambert, Bolsius, Van Hedel, Maas, Moreo Klas, Van Bakel.

Doelpunten:

1-0 Kenneth Taylor pen. (11')
1-1 Jizz Hornkamp (41')
1-2 Roy Kuijpers (70')

Live Blog
Loading...

08/03/2021 20:41
(90+4') Afgelopen

De scheids fluit voor het einde. Jong Ajax verliest met 1-2 van Den Bosch. 

08/03/2021 20:36
(90') Officiële speeltijd voorbij

Er komen vier minuten bij. Jong Ajax staat nog achter. Heel veel kansen op de gelijkmaker zijn er nog niet geweest in de slotfase. 

08/03/2021 20:33
(87') Geel Den Bosch

Postema krijgt geel voor een behoorlijke tackle. Regeer kan gelukkig door. 

08/03/2021 20:27
(81') Wissels Jong Ajax

Mendez en Giovanni mogen nog proberen het tij te keren. Zij vervangen Kasanwirjo en Martha.

08/03/2021 20:25
(79') Kans Den Bosch

De doelpuntenmaker van net, Kuijpers, scoort bijna weer. De aanvaller duikt op achter de verdediging. Gelukkig voor Jong Ajax schuift Scherpen zijn been uit.  

08/03/2021 20:20
(74') Kans Jong Ajax

Daar is bijna de gelijkmaker. Niemand loopt tegen de voorzet van Rasmussen aan, waardoor de bal over de achterlijn rolt. 

08/03/2021 20:18
(71') Wissel Jong Ajax

De tweede wissel bij de Amsterdammers. Fitz-Jim gaat naar de kant, Warmerdam komt in de ploeg. 

08/03/2021 20:17
(70') Goal Den Bosch

1-2... Kasanwirjo verslikt zich, verliest de bal en ziet Den Bosch in de omschakeling scoren. Kuijpers staat helemaal vrij en faalt niet. 

08/03/2021 20:08
(63') Wissel Jong Ajax

Rasmussen vervangt Hansen in de aanval. De Deen krijgt zodoende een half uur van Van der Gaag.

08/03/2021 20:02
(57') Geel Jong Ajax

Baas moet een overtreding maken na een slordigheidje. De scheids vindt het een gele kaart waard.

Lees meer over:
Plaats reactie

MankeNeliss +9814

Het scheelt nogal zonder Rensch en Brobbey. Dat is precies waarom er een opleidingsplan is. Nu schuiven er weer jeugdspelers door. Die kunnen stappen gaan maken.

09-03-2021 09:45

HendrikAjax +16896

De resultaten vallen natuurlijk tegen. Maar als je alleen naar de individuele spelers kijkt hebben er niet vaak zoveel spelers in jong Ajax gespeeld die het eerste kunnen halen. Alleen al in de selectie van vandaag hebben Taylor, Regeer, Timber, Warmerdam, Unuvar, Hansen, Llansana, Fitz-jim, Hillen, Giovanni en Rasmussen met hun potentieel een kans(je) om Ajax 1 te halen.

08-03-2021 23:40

Bals +3772

Taylor is verworden tot een ordinaire balafpakker die veel te veel met de bal loopt, veel balverlies heeft en een slechte passnauwkeurigheid. Regeer werkt als altijd hard, maar blijft maar positionele fouten maken (leercurve laatste maanden laag). Warmerdam brengt veel energie evenals de technisch begaafde Fitz-Jim die ook nog eens overzicht heeft. Ünüvar te vaak gewogen en te licht bevonden dit seizoen. Hansen stokt in zijn ontwikkeling. Llansana oogt als middenvelder maar wordt als verdediger ingezet.Timber redt het wel. Hillen en Rasmussen nog te vroeg om iets van te zeggen, buiten dat de mentaliteit om te werken beter kan. Giovanni loopt volledig ongelukkig rond in Amsterdam. Nee de besten zijn al doorgeschoven naar EEN. Bij deze wedstrijdselectie zat weinig EEN materiaal!

09-03-2021 08:36

Sjonnie +18814

Goede recap!
👍
Enkele aanvullingen:
Taylor idd en hij durft die passjes tussendoor vaak niet te geven.
Kasanwirjo zelfs KKD niveau lijkt voor hem een brug te ver.
Unuvar komt dit seizoen fysiek te kort maar speelt ook met te veel geldingsdrang; het is te geforceerd en z'n talent komt er -zo in ieder geval- niet uit.
Fitz-Jim moet fysiek nog wel rijpen maar goede speler met een behoorlijke potentie!
QTimber is zeker Ajax 1 materiaal.

09-03-2021 09:52

HendrikAjax +16896

Taylor, Hansen en Unuvar vallen dit seizoen om uiteenlopende redenen idd allemaal tegen. Maar het is niks nieuws dat jonge talenten een terugval krijgen en nog niet constant zijn. In het verleden hebben we allemaal kunnen zien dat ze verschrikkelijk goed kunnen kunnen voetballen. Ik vindt het dan ook te vroeg om hun al af te schrijven.

Ik moet misschien nog wel een Nuance aanbrengen bij mijn vorige bericht. Ik blijf van mening dat deze spelers de potentie hebben om Ajax 1 te halen. Maar ik verwacht natuurlijk niet dat ze dat ook daadwerkelijk allemaal gaan doen. De meeste niet zelfs.

09-03-2021 11:06

HendrikAjax +16896

Ben het wel met je eens dat Q. Timber waarschijnlijk de grootste kans heeft om het te halen. Die jongen heeft bijna geen minpunten. Zijn atletisch vermogen, voetballend vermogen en spelinzicht zijn allemaal van een hoog niveau.

09-03-2021 11:11

Sjonnie +18814

Even voor de goede orde: op Kasanwirjo na, schrijf ik niemand af. Ik stel alleen vast dat het moeizaam gaat met Hansen en Ünüvar ondanks dat daar ongetwijfeld verklaringen voor zijn. En Taylor? Taylor worstelt, althans zo komt dat op mij over.

09-03-2021 12:55

HendrikAjax +16896

Dan ben ik het volledig met je eens

09-03-2021 13:18

MichelAngelo66 +22267

Schijnt erg goed te zijn die vd Gaag. Zit vooruitgang in het team....

08-03-2021 22:19

Rasmussen +25823

Dordrecht thuis 1-2
Cambuur thuis 1-1
Volendam uit 3-2
Excelsior uit 5-1
Den Bosch thuis 1-2

4 duels verloren, 1 gelijk en dat buiten interlands om. Zorgenkindje.

08-03-2021 21:54

89Topo +3764

“Wint thuis niet” klinkt toch wat minder vervelend

08-03-2021 21:51

Amp +37931

Vind t verliezen nog niet zo schandalig. Ik zie echter weinig ontwikkeling in t voetbalspel bij JA, erg vaak herhaaldelijk dezelfde fouten. Die jongens zullen zich naast technisch toch ook mentaal en tactisch moeten ontwikkelen richting het eerste, maar dit gaat eerder met vallen en blijven struikelen dan vallen en opstaan

08-03-2021 21:35

trodat4030 +97093

Dit. En wat mensen niet beseffen is dat Ajax keihard heeft verjongd, de meeste van deze jongens komen pas over 1 a 2 jaar op t punt van doorstromen of afhaken. Niet dit seizoen. Jammer dat een paar mensen dat weigeren te beseffen.

08-03-2021 22:04

Cello +52979 moderator

@trodat4030:

Plus dat gasten als Timber, Rensch en Brobbey (als voorbeelden) nu al in Ajax-1 spelen terwijl onder normale omstandigheden ze nog deel zouden uitmaken van Jong Ajax.
Verder is vdGaag ook niet echt te benijden. Zijn groep wisselt veelal wekelijks mbt tot wie hij kan kiezen en opstellen. Vandaag waren het dacht ik 5(!) 17-jarigen. Als ie pech heeft speelt Oranje-19 en is ie weer spelers kwijt terwijl de KKD doorgaat. Kortom....er is altijd wel wat nog los van schorsingen en blessures.

Ga dan maar eens aan iets als teambuilding beginnen. Onbegonnen werk bijna.

08-03-2021 22:59

PierreHeno +6530

Kijk eens waar Timber en Rensch nu staan.....je moet echter niet gaan verwachten dat alle spelers van JA ook Ajax 1 zullen halen.....kampioen worden van de Keukenla divisie is niet het doel van JA. De kop van dit item is trouwens weer heerlijk eufemistisch in dectrant van: "Jong Ajax weet niet te winnen van hekkensluiter". Best wel positief gesteld.

08-03-2021 21:33

Ricoteb +53174

Vind het wel grappig hoe snel mensen in de stress schieten en roepen “die opleiding is helemaal niks”. Tuurlijk hoop ik dat Jong elk jaar kampioen word, maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Elk jaar breken er meer spelers door in het eerste dan bij elke andere eredivisie club, terwijl het niveau van Ajax zoveel hoger ligt. Komende maanden of komend seizoen zie ik zomaar jongens al Q Timber, Taylor and misschien zelfs Baas doorbreken. En dan heb ik het nog niet eens over potentie van gasten als Regeer, Hansen, Unuvar en Giovanni, waar wie ik gewoon nog vertrouwen heb in dat ze zichzelf nog erg kunnen ontwikkelen. Maak je niet zo druk over deze resultaten. Zolang ze niet degraderen uit de KKD en er elk jaar talenten naar het eerste blijven gaan, ben ik tevreden.

08-03-2021 21:33

Cello +52979 moderator

Heel jammer, heel jammer, dat velen hieronder echt niets snappen van Jong Ajax. Leggen bijna altijd Jong Ajax langs dezelfde meetlat als Ajax-1. Alsof Jong Ajax ieder jaar om de bovenste plekken zou moeten meedoen. En dat dat de doelstelling moet wezen.

Nou dat is het dus niet. En als je vind dat dat hoe dan ook wel zo moet zijn dan denk ik dat je de verkeerde club supportert!. Jong Ajax is het laatste deel van de opleiding, een opleiding, die als het ware een afvalrace is, oneerbiedig gezegd, waar uiteindelijk alleen de sterkste talenten naar Ajax-1 zullen doorstromen. In de doelstelling is opgenomen, dat dit er, als het even meezit, 2 a 3 per jaar zouden moeten zijn. 2 a 3!. Dit betekent, dat doorsnee 8 a 9 spelers géén Ajax-1 materiaal is, althans niet zullen doorstromen.
Verder dien je te begrijpen, dat Ajax vrijwel altijd, door de gehele opleiding heen jongere spelers 1 soms zelfs 2 lichtingen doorschuiven. Zodat ze méér weerstand krijgen en blijven leren en blijven ontwikkelen.
Neem het Jong Ajax van vandaag. Ik dacht dat er in de basis iets van 5(!) 17-jarigen stonden. Je speelt KKD, 'grote mannen'-voetbal en dus als junior regelmatig tegen spelers die 10 en meer jaren ouder zijn. Dat is geen excuus, dat is een werkelijkheid, waarin je dus tegen tegenstanders speelt met misschien niet zoveel kwaliteit als de spelers van Ajax, maar zeer zeker wel méér ervaring.

En dan zijn er "supporters", die alleen maar tevreden zijn als 17-jarigen en verder allemaal jonge gassies de één na de andere tegenstander duidelijk kunnen wegzetten en meestrijden om de bovenste plekken.....
Het is niet ieder jaar feest à la seizoen 2017-18...... het is maar eens in de zoveel tijd dat je een groep hebt, een hele lichting die kans maakt op Ajax-1. En ja....dan kan het!. Dat is de uitzondering!. Maar dat is bij lange na niet de regelmaat. Je trekt niet ieder jaar 'een blik' toptalenten open.

08-03-2021 21:20

ram +7283

Tsja, als team is Jong Ajax niet best. Maar er lopen zat grote talenten rond hoor! Niks mis mee.

Er zitten duidelijk een paar zwakke schakels in. En ik heb het idee dat de trainer niet echt vat op dit team krijgt. Dat moet beter.

08-03-2021 21:19

***1900*** +4396

Zo worden kerels gevormd, niks mis mee. Dat ze paar jaar terug kampioen werden is leuk, maar het blijft hier puur om ontwikkeling gaan. Voor het vertrouwen zou het natuurlijk wel lekker zijn als ze weer eens wat punten pakken :)

08-03-2021 21:19

trodat4030 +97093

Bedenk, van het kampioensteam speelt alleen Nous bij Ajax, de rest is ALLEMAAL afgezakt naar mindere clubs. Zoveel zegt een titel dus..

08-03-2021 23:40

Mocrodammerr +23056

geweldige opleiding man.

08-03-2021 21:11

mgtow +22318

Lekker negatief weer. Alles goed daar?

08-03-2021 22:32

3sterren +20205

Waarom zo sarcastisch. Ik neem aan dat ook jij een Ajaxsupporter bent.
Een minder negatieve reactie zou misschien ook wel kunnen.
Bijvoorbeeld:
”jonge talenten, nauwelijks de A1 ontgroeid, verliezen nipt van volwassen mannen”.

Het is prachtig dat de getalenteerde jeugd bij Ajax deze kans krijgen. Het is dezelfde weg die Frenkie de Jong en De Ligt hebben afgelegd. En die hebben Ajax beslist geen windeieren opgeleverd. Een beetje geduld tonen kan geen kwaad. En minder negatieve one-liners ...

09-03-2021 10:19

Babangida83 +23947

Brobbey speelde nog niet zo lang geleden ook bij Jong Ajax en was volgens velen ook niet goed genoeg. Vervolgens laat hij tegen Lille zien zestiende finale Europa League niveau aan te kunnen met een winnende goal en wil iedereen dat hij zn contract verlengt.

Precies zo bij een aantal van deze jongens. Die hebben nog niet de inhoud, maar zeker wel heel veel in hun mars. Maar die inhoud is makkelijk te trainen. Die komt wel. Hun kwaliteiten, is waar tot dusver het meest op gefocust is. En met succes. Dus terecht. Dan maar die wedstrijden in JAJ verliezen in de tweede helft. Leert ze alleen maar om nog slimmer te spelen.

08-03-2021 21:10

Dennis129 +11888

Ik zie echt een flink aantal spelers die het eerste elftal kunnen gaan halen, maar Ajax is wel verschrikkelijk doorgeslagen in het doorschuiven van jonge spelers. Dat je met vijf 17 jarigen speelt in de keuken kampioen divisie is eigenlijk waanzinnig. Jochies als Martha en Fitz Jim zie je aan dat ze best talent hebben, maar zijn gewoon nog lang niet klaar voor senioren voetbal. Eigenlijk geldt dit ook voor Unuvar. Het is voor de ontwikkeling van jongens als Timber en Taylor die volgend jaar de stap naar 1 moeten zetten ook erg slecht om in zo een team te moeten spelen. In dit team hoort een enkele 17 jarige te spelen, een paar 18 jarige maar voornamelijk 19 en 20 jarigen. Eerder doorschuiven moet je met de toptalenten doen, niet met bijna complete generaties waarvan velen er nog helemaal niet klaar voor zijn.

08-03-2021 21:07

Libero +19199

Ik denk dat er zoveel jonge jongens tijd krijgen omdat ze in 019 en daaronder al heel lang geen wedstrijden mogen spelen. Dan kunnen ze trainen wat ze willen maar de inhoud die je middels wedstrijden kweekt is niet te evenaren.

08-03-2021 21:48

Babangida83 +23947

Unuvar voor tweede keer 90 minuten. Die zat er ook helemaal doorheen aan het eind. Wel lekker voor hem. Taylor en Regeer echt goed. Het voetbal en positiespel echt dramatisch.

08-03-2021 20:55

trodat4030 +97093

Dit is idd perfect voor hem. Nu nog leren de inhoud te kweken om 90 min op 10 te spelen (maar vrees dat m dat niet gaat worden bij Ajax).

08-03-2021 20:59

Babangida83 +23947

Hoezo niet bij Ajax?

08-03-2021 21:03

trodat4030 +97093

Ik denk dat Ajax alleen een linksbuiten in hem ziet. Teveel balverlies, dat mag tegenwoordig niet meer zo dicht bij de eigen goal, zo ver mogelijk van de goal af, dus de flanken. Op t middenveld zie je toch vaak van die km vreters die diepgang hebben.

08-03-2021 22:02

Babangida83 +23947

Onder Ten Hag inderdaad. Maar ik dacht dat wij twee die gingen vervangen aan t eind van t seizoen?
Maar dat is dus inderdaad één van de redenen om Ten Hag weg te doen. Ik vind wel dat hij na de winterstop meer jeugd inpast.

08-03-2021 23:06

delphiero +924

Pffff.. lijkt net een veredeld jeugdelftal dit, oh wacht.. Het was weer een partijtje jongens tegen de mannen. Zie nog steeds in veel jongens Ajax 1 potentie maar het is o zo vrijblijvend. Grootste voorbeelden hiervan zijn Ünüvar en Hansen, kroonjuwelen uit de jeugd en hebben ondanks matige prestaties nog steeds potentie om de top te halen. Die potentie zie je met vlagen terug door middel van prachtige combinaties om dan het volgende moment weer kinderlijk de bal te verliezen. Taylor moet meer van zichzelf eisen, kan fantastisch voetballen maar moet meer initiatief tonen bij de opbouw. Kan het trouwens kloppen dat Giovanni flink gegroeid is een ook wat meer massa heeft gekregen? Vond hem dit seizoen zoals bijna iedereen erg vrijblijvend maar wel steeds beter spelen. Hij verdween toen naar mijn idee een tijdje van de radar, stond toch in Brazilië bekend als een groot talent dus ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld.

08-03-2021 20:54

AjaxTop +12

Ik snap dat JA primair bedoeld is als aanvoerlijn naar het eerste, en ik ben het ermee eens dat als er 1 à 2 toppers per seizoen doorstromen, dit een prima resultaat is.
Maar toch......je ziet spelers in JA waarvan je je afvraagt, hoe die na een jarenlange opleiding en schifting in ‘s hemelsnaam nog bij Ajax spelen.

08-03-2021 20:52

DrFootball +15145

Je hebt 9-10 jongens nodig om die 1-2 talenten zich te kunnen laten ontwikkelen. En soms heb je geluk en haalt een jongen waarvan je niet verwacht dat hij het 1e gaat halen het toch. Mazraoui is zo'n voorbeeld. Net zoals Dest.

08-03-2021 20:54

Babangida83 +23947

Deze jongens zijn echt niet normaal jong, gast. Alsof-je-als-B-junior/eerste jaars A-junior-tegen-de-profs-speelt-jong, zeg maar.

08-03-2021 20:58

Jaridebeste1 +6682

Goed. Geen JA meer voor mij. Wat een frustratie zo slecht. Nog even en ze staan zelf onderaan. Er was een tijd dat het leuk was om JA te kijken maar dat is wat mij betreft voorlopig wel voorbij. Zonde van mijn tijd.

08-03-2021 20:46

TheOneAndOnly +2426

Eens, er zijn tijden geweest dan ik met genot naar Jong Ajax kon kijken, speelde echt leuk voetbal. Dit seizoen is het bijna elke wedstrijd niet om aan te zien.

08-03-2021 20:47

BlueDuke +4480

moeten wel oppassen dat ze niet degraderen. jong Az kan op 4 punten komen

08-03-2021 20:43

TheOneAndOnly +2426

Er is toch helemaal geen degradatie. De amateur competities spelen niet eens, wie moet er dan promoveren?

08-03-2021 20:50

AFCACruijff14 +162291

Helemaal eerlijk is het niet, qua leeftijd hadden oa J. Timber, Gravenberch, Rensch en vast nog een paar ook in Jong Ajax kunnen spelen. Scheelt nogal. Maar wat er nu in Jong Ajax speelt loopt niet echt over van talent. Kan me niet voorstellen dat van de opstelling van vanavond er 2 belangrijke spelers in Ajax 1 gaan worden. Paar jaar terug liep er in Jong Ajax een middenveld met Nouri, Frenkie en vd Beek. Daar zag Stevie Wonder zelfs wel dat zij heel erg goed waren.

08-03-2021 20:42

DrFootball +15145

En vroeger 'toen alles beter was' leverde de opleiding 1-2 talenten per jaar af. Dat gemiddelde ligt nu hoger. Maw zo slecht gaat het helemaal niet zoals de azijnverslaafden willen doen geloven.

08-03-2021 20:47

AFCA-pride +17391

Dus Quinten / Unuvar /Taylor / Regeer / Hansen zijn geen talenten? Wie het haalt en of ze het halen is wel de vraag.

08-03-2021 20:49

Prutser +2933

Vergeet niet dat het team dat er toen rond liep gemiddeld een stuk ouder was. Ook VD Beek en Frenkie waren 18/19 toen ze daar nog speelden. Hansen Unuvar Regeer etc zijn 17 en sommige net 18.
Daarbij volgens mij ook nog meer dispensatie spelers welke meer ervaring meebrengen dan dat er hu rond loopt.

08-03-2021 20:59

Oxxer +164691 moderator

Voor de bekende huis azijn drinkers, JA is opleiding en volgens mij spelen er redelijk wat jonge gasten in Ajax1 die doorgestoomd zijn van JA.

08-03-2021 20:42

Jaridebeste1 +6682

Dat is allemaal leuk, lief en aardig maar als ze zo doorgaan vliegen ze er zelf uit en dan valt er niks meer door te stromen.

08-03-2021 20:47

Oxxer +164691 moderator

Vliegen eruit?
De competities eronder liggen stil, er is geen promotie / degradatie dit seizoen.

08-03-2021 20:54

Oxxer +164691 moderator

Jij trekt volle zalen, ouwe het zonnetje in huis.

08-03-2021 20:55

Jaridebeste1 +6682

Ok, als dat dit seizoen daarom dus onmogelijk is, ben ik wat dat betreft iets geruster. Neemt niet weg dat ik niet meer ga kijken voorlopig. Raak er echt gefrustreerd van en dat is het mij niet waard ;-)

08-03-2021 20:57

Daanafcak +3045

Die gasten die doorstroomde speelde ook in een JA dat in de middenmoot/subtop meedraaide. Durf toch eens kritisch te kijken, mag best hè.

08-03-2021 20:55

Libero +19199

Nog een die niet affakkelen gelijkstelt met niet kritisch zijn. Geen land mee te bezeilen.

08-03-2021 23:00

HsvHoek +2840

Dit lijkt niet eens op Ajax voetbal, ze hebben hetzelfde shirtje aan maar daarmee houdt elke vergelijking op. Verliezen van de nr laatst die al een jaar geen uitduel gewonnen hebben, hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar.

08-03-2021 20:41

BlueDuke +4480

dit team en de meeste spelers hebben nog een jaartje eerste divisie nodig

08-03-2021 20:39

Marcao +27

Ik kan JA gewoon niet meer aanzien. Het enige nut is dat iedereen kan zien dat er een gapend gat zit tussen Ajax 1 en deze ballerina’s. Om je kapot te schamen.

08-03-2021 20:38

Daanafcak +3045

Blijkbaar ziet niet iedereen dat hier in.

08-03-2021 20:56

IboAFCA +16241

Sociale dienst voetbal

08-03-2021 20:37

Ajax95Duivendrecht +24163

Vind dat Regeer zich op RCV al tijden goed ontwikkelt. Zijn ervaring als middenvelder lijkt hem op positie ook echt te helpen in zijn spel. Sowieso een van de lichtpuntjes bij Jong Ajax dit seizoen, wat mij betreft.

08-03-2021 20:30

TheOneAndOnly +2426

Maar het is toch Llansana die op RCV speelt al de hele wedstrijd

08-03-2021 20:32

Ajax95Duivendrecht +24163

Ja, maar aan het eind van de wedstrijd speelde Regeer nog enkele minuten in de verdediging en dat zag er gelijk goed uit. Regeer in de minuten die hij op RCV speelt dit seizoen kan mij zeer bekoren.

09-03-2021 02:37

Godenzoon24 +15377

Begonnen goed En zakken daarna weg. Eigenlijk parallel aan Taylor. Speelde een half uur heel erg sterk en zakte daarna weg. Regeer speelt aardig Unuvar met vlagen. Timber gezien zijn potentie heel matig vandaag net Hansen. Baas vind ik helemaal niets ondanks pas 17. En Martha en het centrale duo kan er ook niet veel van. Scherpen vond ik prima en Fitz Jim ben ik ook niet kapot van.

08-03-2021 20:29

Amp +37931

Zou me niet verbazen als unuvar gewoon wordt voorbijgestreefd door rasmussen

08-03-2021 20:28

Web +178830

Voor dat ik mij druk zou maken om de uitslagen van Jong Ajax
Opleidings team

Liever Gravenberch, Timber, Brobbey in het eerste
Dan goed mee draaien in de KKD
Alles draait er om wat er in de Johan Cruijff Arena komt te spelen
En laat dit nu heel goed gaan

08-03-2021 20:27

vandenhaas +3465

Je hebt Ajax fans en Jong Ajax fans. Die willen alleen jonger, jonger, jonger zien.

08-03-2021 20:33

Ajax95Duivendrecht +24163

Dit Jong Ajax geeft echt elke wedstrijd zo ontiegelijk veel 1 op 1 kansen weg.

08-03-2021 20:26

Amp +37931

Speelde timber 1e helft ook al zo slap?

08-03-2021 20:25

TontoKarnaggel +42546

Een voorsprong uit handen geven, eerlijk is eerlijk, dat jong presteerd wel heel stabiel en gelijkmatig...

08-03-2021 20:25

JordanAFCA +22481

Niemand gaat Ajax 1 halen

08-03-2021 20:24

AjaxNr1 +1685

wordt het geen tijd voor een nieuwe trainer voor jong Ajax . het lijkt toch nergens meer op. Wat leren die spelers hier van. Helemaal niks. Elke week afgaan.

08-03-2021 20:23

appeltje +116

Doorstroom naar Ajax 1 is juist het belangrijkst. En dat loopt gewoon meer dan prima.

08-03-2021 20:34

Rasmussen +25823

Zelf op voorsprong en alsnog weggeven. Water is nat.

08-03-2021 20:22

TheOneAndOnly +2426

Is water nat? Volgens mij wordt een object nat als het in aanraking komt met water, maar is water zelf niet nat.

08-03-2021 20:25

vak114 +5544

Je kan van 90% van deze selectie afscheid nemen.

08-03-2021 20:22

DeAanvalisDeBesteVerdediging +208

Dat is toch altijd?! 1 of 2 per jaargang die het echt halen en je doet het als club heel goed!!

08-03-2021 20:27

DrFootball +15145

En dan houd je nog die 1-2 talenten over die de jeugdopleiding per jaar aan het 1e moet afleveren. Dus wat is je punt?

08-03-2021 20:28

IboAFCA +16241

Jong Ajax heeft een cursus Grinta nodig

08-03-2021 20:22

Daanafcak +3045

Weekje met de Navy seals?

08-03-2021 20:23

TheOneAndOnly +2426

Nee, weekje met Martinez

08-03-2021 20:26

Daanafcak +3045

Kritiek op JA is volgens sommige echt verboden. Maar je mag en moet hier toch conclusies uit trekken. FC Den Bosch mensen..

08-03-2021 20:21

Oxxer +164691 moderator

Je snapt er weinig van, dit JA is heel jong een aantal heeft de leeftijd voor 017 en 018. Als 2 / 3 doorbreken is deze lichting geslaagd.

08-03-2021 20:31

Daanafcak +3045

Ik heb het over conclusies trekken, welke dat zijn vul jij nu in. Ik benoem nergens een leeftijd of het aantal talenten dat door moet breken.

08-03-2021 20:40

Bloedzweetentranen +4985

In deze ploeg zie ik geen enkele speler die mee zou kunnen met het huidige Ajax 1 niveau .
Misschien Taylor maar ook hij valt tegen in Jong.

08-03-2021 20:19

Adam24 +39202

Timber.

08-03-2021 20:21

Web +178830

4 spelers rond de 18 jaar bij het eerste. Jij zou er 10 willen zien?

08-03-2021 20:22

Ajax95Duivendrecht +24163

Nu niet nee. Over een jaar echter zie ik een Unuvar, Hansen en Q. Timber wel de stap maken richting het eerste elftal, als ze zich goed blijven doorontwikkelen.

08-03-2021 20:22

appeltje +116

Kasanwirjo en Llansana duidelijk afscheid van nemen deze zomer. Musampa is niets beter.

Wat wordt dan het centrum volgend seizoen? Waarschijnlijk Hillen en ...?

08-03-2021 20:19

Ajax95Duivendrecht +24163

Aertssen misschien? Dat vind ik wel echt een groot talent.

08-03-2021 20:24

Oxxer +164691 moderator

Dat vind ik idd een zeer interessante speler.

08-03-2021 20:32

julia112 +21

Aertsen wellicht?

08-03-2021 20:24

trodat4030 +97093

Aertsen (mag nog een jaar in o18 spelen overigens, maar zie hem wel doorstromen), Regeer en Dirksen? Warmerdam heb ik in de C en B jeugd ook nog wel achterin zien spelen, maar heeft zijn fysiek niet echt mee.

08-03-2021 20:29

vandenhaas +3465

Een van de verschillen met Ajax 1 is dat deze spelers het duel niet aandurven. Ik zie veel beentjes die ingetrokken worden.

08-03-2021 20:19

Oxxer +164691 moderator

Ik hou niet van eigen spelers afzeiken maar ik kan gerust zeggen dat Kasanwirjo Ajax 1 niet gaat halen. Kotarski, Douglas, Musampa en Martha trouwens ook niet.

08-03-2021 20:19

Adam24 +39202

Waarom wordt Martha niet gewisseld?

08-03-2021 20:18

TheOneAndOnly +2426

Als ik Kasanwirjo zie voetballen verlang ik terug naar Solomons

08-03-2021 20:18

Oxxer +164691 moderator

Nou zeg, niet overdrijven Kasanwirjo is geen topper maar Deano is de slechtste speler die ik in een JA shirt heb gezien.

08-03-2021 20:23

Ajax95Duivendrecht +24163

Typisch Jong Ajax, verliezen van de nummer laatst

08-03-2021 20:18

Dennis129 +11888

Rensch en Timber zijn natuurlijk al vaste waardes in 1 maar Kasanwirjo is wel echt 5 klassen minder zeg.

08-03-2021 20:17

IboAFCA +16241

Kasanwirjo disasterclass

08-03-2021 20:17

Ajax95Duivendrecht +24163

Kasanwirjo's basistechniek is echt van pupillenniveau. Die aanname, allemachtig...

08-03-2021 20:17

Amp +37931

Behalve die kneuzenaanname ook bijzonder slecht gekeept dit

08-03-2021 20:16

appeltje +116

Valt wel mee.

08-03-2021 20:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.