Huldiging definitief bij Arena

door BvdPloeg 53

Huldiging definitief bij Arena

door BvdPloeg 53

Laatst geüpdatet

VREES KOMT UIT - De eventuele huldiging van Ajax gaat plaatsvinden bij of in de Amsterdam Arena. Het AD meldt dat plaatsen in de stad allen niet geschikt zijn. Ook op P2 kan het niet omdat daar Cirque du Soleil staat. Voor burgemeester Eberhard van der Laan was het al eerder duidelijk dat een huldiging in de stad geen optie was. Na de rellen van vorig jaar, waarbij fans 'hun eigen stad afbraken', zijn de ogen van de gemeente Amsterdam geopend.

In de Arena werd Ajax al wel een keer gehuldigd na de bekerwinst tegen Feyenoord. De datum van het kampioenschap zal ditmaal meespelen over het hoe en waar. Als het uit bij Twente gebeurt is het sowieso de vraag of er op de dag zelf of de dag erna mogelijkheid is tot huldigen door Koninginnedag.

De thuiswedstrijd tegen VVV Venlo op 2 mei lijkt het ideale scenario. In dat geval kan de schaal in Amsterdam worden uitgereikt om dat een dag later te vieren. Het AD meldt zelfs dat bij een titel op 29 april, een huldiging op 3 mei een optie is. (foto: VI-images)

Lees meer over:
Plaats reactie

IamLegend +2

De gemeente moet maar een groter stadion bouwen voor ajax waar180 duizend man inpast...

Ajax zal wel weer veel tv's in het centrum en bij de arena plaatsen. veel fans gaan na de huldiging na de kroeg. En na veel feesten en zuipen krijg je bij die kroegbazen toch weer trammelant...

Je verplaatst de rellen echt niet!

Het collectief word gestraft door de gemeente en vooral door pvda burgemeesters. job cohen had het beter voor elkaar...

17-04-2012 22:10

Rho1980 +1499

De droeftoeter van een burgermeester kan niet rekenen....weet nog wel de berichten in de media waar de gemeente Amsterdam op zo'n 30-50.000 man rekende met de huldiging op Museumplein.
Simpele rekensom leert natuurlijk al dat je op het dubbele tot drievoudige kan rekenen. Triest dat de gemeente de schuld op de supporters af probeert te schuiven terwijl zij zich volledig misrekent hebben.
Het lijkt wel of die koekebakker de stad en Ajax niets meer gunt, wilt hij van een metropool een dorp maken ofzo?

Hoop dat de huldiging op 2 mei is, ben benieuwd.... ook lekker handig om die circus aan het einde van het seizoen in te plannen. Logisch nadenken en rekenen is er niet bij bij deze gemeente....

18-04-2012 11:01

Rogyros +0

Is ook van de PvdA! :-)

18-04-2012 13:57

AjaxMokkum +0

Ben benieuwd aangezien er vorig jaar ruim 100.000 mensen op af kwamen, en nu denken ze als nog dat alles in de arena gaat passen. Gek...

17-04-2012 21:40

abcdef +0

Misschien is het gewoon goed om standaard per jaar een Ajaxdag te organiseren. Scheelt een hoop onduidelijkheid. We worden vanaf nu toch wel elk jaar kampioen.

17-04-2012 18:13

DirkvanDam +2

haha oke maar mag over ongeveer 10 jaar de 40ste dan wel in de stad gevierd worden?

17-04-2012 18:05

DeBaarsjes +3132

Echt zo dom om te denken dat er 'maar' 35.000 mensen vorig jaar op het kampioensfeestje zouden afkomen terwijl de club al 7 jaar geen kampioen was........

17-04-2012 18:00

abcdef +0

Kan de Koningin gewoon even niet een dagje wachten met rondrijden met de koets en hun feest een dag verzetten? Zo vaak hebben we het de laatste tijd niet meegemaakt dat we kampioen worden. Dat moet ze de mooiste club van de wereld toch wel gunnnen?:)

17-04-2012 17:58

ajacied07 +0

daar ben ik het helemaal mee eens ahah!!!

20-04-2012 19:28

ajacied07 +0

daar ben ik het helemaal mee eens ahah!!!

20-04-2012 19:28

Arshavin +0

Als het in de Arena plaatsvind prima maar laat mij als trouwe seizoenkaarthouder dan voorrang hebben. Vorig jaar kon ik na die fantastische wedstrijd tegen Twente vanuit de Arena nog naar het museumplein gaan. Dit stond natuurlijk al bijna helemaal vol en ik kon achteraan sluiten.. Gelukkig ben ik er sowieso bij in het stadion als ze kampioen worden dus ik krijg m'n feestje wel!

17-04-2012 17:47

abcdef +0

Ik ben geen seizoenhouder maar vind wel logisch dat degene die de club het meest steunt erbij moet zijn. Daarom is zo triest dat het in de Arena word gehouden zodat de fans die niet de mogelijkheid hebben om een seizoenskaart te hebben of om naar wedstrijden te gaan daar gewoon niet bij kunnen zijn. Het slaat helemaal nergens op wat ze willen doen. Alsof we niet meer dan 50 000 blije fans hebben die willen komen. Zijn gewoon een stelletje gevoelsloze robots daar die alleen maar aan geld en hun eigen ding denken.

17-04-2012 18:05

l0l +4

Mooi gezegd en zo is het toch ook of niet. Iemand die een seizoenskaart heeft voelt zich meer betrokken bij de club. Dan iemand die de wedstrijden volgt voor de tv. Dat wilt niet dat zeggen dat hij een nep Ajacied is of een mindere supporter. Iedere supporter is gelijk, hoe dan ook maar met zoiets. Mag een seizoenskaarthouder of iemand die thuis en uit en Europees gaat, wat meer voorrang.

17-04-2012 19:10

l0l +4

Mooi, ik zit namelijk standaard elke thuis wedstrijd in de Arena. Ik hoop op Venlo het liefst eerder, dan heb ik alvast plek.

17-04-2012 17:24

DeCG +0

Mensen die naar de wedstrijden gaan moeten voorrang krijgen, natuurlijk doel ik op de seizoenskaarthouders. Mensen die geen middelen hebben voor een seizoenskaart maar wel een aantal wedstrijden bijwoont, moet daarna voorrang krijgen. Geen nepfans of teletekstsupporters.

17-04-2012 15:38

joeyboyajax! +0

Dus jij vindt de mensen die niet naar een Ajax wedstrijd komen omdat ze bijvoorbeeld niet mogen nepfans?

17-04-2012 17:10

DeCG +0

Dat neem jij aan en heb je mij niet horen zeggen. De drie groepen die ik opnoem zijn niet de enige groepen waar je supporters kunt indelen. Leg me geen woorden in de mond.

17-04-2012 17:30

l0l +4

Nee je moet het lezen wat hij zegt, een seizoenskaarthouder zit hele seizoen Ajax thuis te supporten en heeft meer recht op zoiets.

17-04-2012 17:31

weallloveajax +0

Dat vind ik in dit geval wel! als je op leidse bent kan jan en alleman erheen maar in de arena vind ik als kaarthouder ook dat je voorang moet krijgen !

17-04-2012 17:37

BartSchotmans +0

Zoiets hadden ze vorig jaar ook, supporters met een voorrang-uitkaart was het voorste vak voor gereserveerd bij de huldiging op het museumplein. Alleen omdat de sfeer wat grimmig werd hebben ze dat geannuleerd, misschien nu een nieuwe poging?

17-04-2012 17:41

ajax4perez +9565

Natuurlijk hebben we allemaal het liefste de huldiging op het Museumplein maar dat is door andere "supporters" vorig jaar door onze neus geboord.
Maar de Arena als Podium tsjah... het is wel de thuisbasis van onze club en ik ben er van overtuigd dat het wederom fantastisch wordt.

17-04-2012 15:19

DDDD +0

Ik hoop dat die zogenaamde Ajaxied Van der Laan verre weg blijft van de huldiging voortaan! Ik hoef die kaksmoel voortaan niet meer in de buurt te zien!

17-04-2012 14:10

MarcoMarcoMarco +0

ik weet nog wel wat Eberhard van der Laan vorig jaar zei: ''we staan hier volgend jaar weer!''

17-04-2012 13:53

abcdef +0

Nog even met beide benen op de grond blijven, we zijn nog geen kampioen. Zit pas rustig in mn stoel als ik de schaal in Vertongen zijn handen ziet:)

17-04-2012 13:49

babeldeman +1

Gvd, een kleine groep moet het altijd weer verkloten en waarom?
Vier het gewoon op het leidseplein en zet sluipschutters op de daken,
reken maar dat ze zich dan rustig houden,vuile hufters!

17-04-2012 13:17

DHsuarez16 +1

Een kleine groep fans..? Dat zijn mensen die waarschijnlijk niet eens een wedstrijd van Ajax hebben gezien!

Ik heb het met mijn eigen ogen gezien tijdens de huldiging vorig jaar, maar ook tijdens Nederland-Brazilië zijn het toch weer dezelfde 'soort' mensen die persé de boel moeten slopen, tegen auto's schoppen etc.

Heeft niks met de Ajaxsupporters te maken die het hele jaar de club gewoon steunen en nu het deksel op de neus krijgen.. Echt belachelijk!!!

17-04-2012 13:34

babeldeman +1

Klopt, zijn ook geen ajaxsupporters.
Ik baal er zo van, erg jammer....

17-04-2012 13:52

abcdef +0

Zullen wel die gasten uit 010 zijn die naar Amsterdam komen om hun frustratie te uiten en het willen verzieken voor ons. Echte supporters zullen niks doen waar hun club schade door ondervind.

17-04-2012 13:58

dezengene +2

Ik lees hier allerlei boze reacties op Van der Laan, maar misschien moeten we ook eens naar onszelf kijken? Jarenlang gezeik bij huldigingen hebben dit opgeleverd. De optie om op 3 mei te huldigen vind ik dan weer wat anders, dat is zelfs voor Amsterdam niet praktisch, lijkt me.

17-04-2012 13:13

TonkieAFCA +0

Ze moeten dat circus voortaan maar is ergens anders neerzetten!

17-04-2012 12:47

ajacied07 +0

van der laan of geen van der laan, als ajax kampioen word staat amsterdam op zn kop daar kan hij niks aan doen!!!
ookal is er een huldiging in de arena er gaan altijd mensen naar de stad om het daar te vieren!!!!
EN AJAX IS VEEL BELANGRIJKER DAN KONINGINNEDAG!!!!!!!!!!

17-04-2012 12:32

AjaxHeerlen +0

Dat word dan geen huldiging bijwonen voor mijn vriendin, mijn maten en mij. Kunnen allemaal niet ff 430 km heen en terug voor een huldiging een dag later. Balen zeg ben je er bijna alle wedstrijden bij gaan ze zoiets verzinnen. Thanx van der Laan.

17-04-2012 12:16

Junisderdester +0

Moeten gewoon beter organiseren. Bij een koninginnendag zijn er ook altijd veel malloten en daar hoor je nooit wat van

17-04-2012 11:53

stefan pluim +0

rondvaart door de grachten, een bootje homo´s erbij en onze eberhart vindt alles goed.

17-04-2012 11:31

jollie18 +9921

Ik heb net de beelden nog even terug zitten kijken van na de bekerfinale, en dat ziet er niet ongezellig uit. Kan makkelijk voor een half uurtje.

17-04-2012 11:26

Mark <3 AFCA +0

Jup, was dr bij en sfeer was hartstikke goed. Kan natuurlijk niet tippen aan Museumplein maarja.

17-04-2012 14:41

SoNick +333

Vorig jaar was het echt retedruk, maar als ik eerlijk ben vind ik die huldiging niet het belangrijkste. Het mooie is dat overal op straat en in de kroegen Ajacieden met elkaar de titel vieren. Mocht Ajax op 29 april kampioen worden, dan ben ik gewoon in de stad en ga ik daar mijn feestje vieren. Ik ga dan echt niet naar de ArenA voor 15 minuten podiumplezier zonder bier.

Kunnen ze niet gewoon een soort route in een open bus door het centrum doen om de spelers te huldigen?

17-04-2012 11:14

Meyotch +0

Helaas hebben we dat over ons zelf afgeroepen. Teveel malloten die zonodig alles moeten slopen en toen Ajax tegen Heerenveen speelde, en de supporters daar elkaar bijna in de hens staken zal Van de Laan vast gedacht hebben, not in my backyard...

17-04-2012 10:58

omisom +1

Lekkere bestuurders in Amsterdam ik zou als club gelijk op zoek gaan naar een andere plaats waar ze wel waardering hebben voor een kampioen.

Helaas is dit het gevolg van een zooitje dwazen, waarschijnlijk niet eens supporters, die alleen maar uit zijn op rotzooi trappen.

17-04-2012 10:57

RuffRhythim +24837

Het is weer de makkellijkste weg.
In plaats van dat je die 1% mafkezen in kaart brengt, volledig aflegt, elke stap die ze zetten volgt en ze preventief oppakt ga je in plaats daarvan 99% goedwilldende Ajacieden straffen. Alweer !!!

Lekker hoor...verandert ook echt nooit wat hier in dit land op dat gebied.
Volgens mij wordt in alle landen om ons heen een kampioenshuldiging altijd op de traditionele plek gehouden. Zal ook niet altijd vlekkeloos verlopen. Maar er wordt NOOIT van tradities afgeweken.
Ga dan een keer eens vragen hoe ze dat daar doen dan?

17-04-2012 10:52

Lange +0

Deze maatregel bewijst het falen van onze burgemeester. De gehele organisatie heeft de opkomst totaal onderschat. Het museumplein was ingericht voor ongeveer 35.000 mensen. In totaal waren er ongeveer 115.000 mensen. Tuurlijk waren er helaas figuren bij die zich niet konden gedragen, maar mede door de foutieve inschatting van de gemeente Amsterdam, zijn er bepaalde problemen opgetreden. In plaats van dat Van der Laan de hand in eigen boezem steekt, zijn de fans de dupe. Ik ga in ieder geval niet onze spelers toejuichen op een kale parkeerplaats in zuid-oost maar in een kroeg op het Leidsche Plein.

17-04-2012 10:47

AFCA_Oss +0

Zal wel 3 mei op de dag worden dat er vele aan het werk zijn. Altijd de makkelijkste weg kiezen die van der laan.

17-04-2012 10:28

insectenverdelg +23512

Zullen we onze naan maar veranderen in Ajax Abcoude Noord. Misschien wil die gemeente wel meewerken.....

Het is zo makkelijk om alleen naar de supporters te wijzen van de vorige keer.. NAtuurlijk zitten daar een aantal malloten tussen. Maar als je het zo onprofessioneel als de gemeente voorbereid vorig jaar, dan vraag je ook om problemen. Het is ene groot schande dat ze helemaal niet aan zelf reflectie doen ,en het alleen maar al die goede Ajax supporters (die er veel meer zijn, en er vorig jaar ene heel groot feest van hebben gemaakt) hier op deze manier mee te straffen...

17-04-2012 10:13

AFCAjappie +0

Wat een geouwehoer allemaal KUT van der Laan donder op man! Gewoon huldigen op de dag van het winnen... Moeten we zeker naast grolsch pub op die grote grasveld gaan staan.. Gewoon op de dag zelf godver

17-04-2012 10:03

Eliwini +0

zonde dat het weer wordt verpest voor de echte supporters, overigens zou het met een beetje crowd control best wel moeten kunnen op museumplein. dan maar iedereen door poortjes laten lopen als het zo moet. zo hou je wel de rotte appels buiten. en als het dan toch in de arena moet maak er dan ook echt een groot feest van, nodig wat artiesten en DJs uit. gooi zowel 1e,2e ring als veld open. en nog belangrijker, gooi de tap open. eventueel supporters voor een paar euro een kaartje laten kopen, zo hou je ook weer de rotte appels buiten. jammer dat het zo moet, maar maak er dan iig het beste van

17-04-2012 10:01

nusu +0

Schande voor het voetbal, schande voor de stad!! Een kampioensfeest van Ajax hoort in de stad, het hoort een ongeorganiseerde chaos te zijn, er hoort van alles mis te gaan en het moet vooral spontaan blijven!!

Dat is nou juist de charme..

17-04-2012 09:33

Tjijsie +0

Ik begrijp best dat mensen die in de stad wonen, zoals ik, niet zo zitten te wachten op een stelletje lamzakken van buiten de stad die dan even de boel komen slopen. Het Stedelijk had vorig jaar schade van een half miljoen opgelopen door de huldiging. Vroeger in de jaren '90 werden er op het Leidse steevast kraampjes van zelfstandige ondernemers met de grond gelijk gemaakt. Ik snap wel dat gemeente, bewoners en ondernemers klaar zijn met dat gezeik. Helaas, maar waar.

17-04-2012 09:57

jollie18 +9921

Op zich is dit niet zo erg een huldiging bij de Arena. Na een half uur zijn de spelers toch weer weg. Moet daarvoor heel de stad gesloopt worden??? De schuld ligt bij mij bij 2 groepen als eerst onze supporters maar ook de gemeente die verwachten veelste weinig supporters waardoor het museumplein over vol raaktten en de supporters werden heel de tijd op zij geduwd dan wordt je op een geven moment wel boos. Vind dit een prima oplossing.

17-04-2012 09:19

AFCA0902 +0

Feestje bij Eberhard thuis dan maar?

17-04-2012 09:09

Jaimy26 +1

Het hele kampioensfeest wordt weer verkracht en bedankt...

17-04-2012 09:02

AJAX3STERREN +0

Verkracht door "eigen" supporters!!
Die moeten we bedanken! Of ze nu uit Amsterdam of daarbuiten komen!
Bedankt!

Maar zo ging het ook in '95 tijdens behalen van de CL en WB.
En daartussen ook met titels vieren.
Dus beetje vreemd dat nu pas de ogen opengaan!

17-04-2012 09:16

Semtex +148

P2
...mazzls
daar ga ik dus echt niet naartoe.
Dan maar m'n eigen feestje op het Leidseplein ;)

17-04-2012 08:56

buitenveldert +0

Als je volgende week zondag kampioen bij Twente word moet je zondag gewoon het feestje vieren!!! En daarna lekker de stad in.

17-04-2012 08:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.