Duarte: 'Zou graag bij Ajax spelen'

door Lorenzo van Gortel 43

Duarte: 'Zou graag bij Ajax spelen'

door Lorenzo van Gortel 43

Laatst geüpdatet

TELEURGESTELD - Ajax deed onlangs een bod op Heracles middenvelder Lerin Duarte. De aanbieding werd door Heracles voorzitter Jan Smit van tafel geveegd, waardoor een transfer naar Amsterdam voor de 21-jarige speler van de baan lijkt. Toch heeft Duarte zelf de hoop op een transfer nog niet opgegeven. 'Ajax is echt een fantastische club', laat hij weten tegenover De Telegraaf. 'Ik zou daar heel graag willen spelen, maar het is nu aan de clubs om eruit te komen'.

Volgens Ajax directeur Marc Overmars deed Ajax een reëel aanbod en is daarmee de kous af. De jeugdinternational hoopt echter de beide clubs nog een keer willen praten. 'Het zou mooi zijn als Ajax nog een keer terugkomt. Ik ben nu bij Jong Oranje, maar als ik terug ben ga ik zeker met Heracles bepraten wat er nu allemaal speelt. Ik ben wel teleurgesteld, want men moet begrijpen dat je misschien maar een kans krijgt om naar een topclub te gaan', besluit Duarte, die door bondscoach Cor Pot werd opgeroepen voor het EK -21.

Lees meer over:
Plaats reactie

johnnyheitinga +0

Gewoon in ruil met Castillion en dan iets geld erbij. Duarte kunnen ze toch niet lang meer houden. Al helemaal nu hij is opgeroepen voor het Nederlands elftal.

23-05-2013 10:58

DulceDesde +369

Als Ajax bij dit soort clubs aanklopt voor een speler willen voorzitters zoals Jan Smit er gelijk de hoofdprijs voor hebben, of de speler nu graag naar de club wil intereseert ze geen moer

22-05-2013 22:40

OKP-AFCA +56

Ik heb die Smit eens bij VI gezien, die schijnt dus iedere speler persoonlijk te kennen, evenals de familie van de speler. Zo vertelde hij dat hij samen met Everton de honden uitlaat.

Dat de voorzitter zijn spelers kent snap ik, maar om nou met elke speler goede vrienden te worden.. tja, misschien is hij bang om een goede vriend kwijt te raken. Al zal het wel geld zijn.

Het zal blijken of het heel dom is van Jan, maar misschien zijn er buitenlandse clubs die wel neer leggen wat hij wilt, de prijs zal niet naar beneden zijn nu met zijn selectie voor oranje. Voor een normale prijs had ik Duarte best bij Ajax willen zien spelen, goed voor de breedte.

23-05-2013 19:25

rdhuijsmAFCA +0

Effe lekker de discussie oplaaien hoor, als Siem vertrekt is Jens Toornstra dan geen mooi target voor Ajax? Is jong, goeie mentaliteit en ik denk dat we zn traptechniek onderhand ook allemaal wel kennen.

22-05-2013 22:34

BigDaddy84 +0

Je wilt een nog beter en sneller positiespel gaan spelen door De Jong te vervangen met Toornstra? Sorry, maar dat is echt zonde van je geld. We hebben met jongens als Serrero, Klaassen en Andersen spelers die in potentie/nu al beter zijn. En dan noem ik Schöne nog niet eens. Laat PSV Toornstra maar lekker kopen.

22-05-2013 23:17

eros +4817

Ruilen voor Catilion + Koppers, Toivomaki of Lukoki ofzo

22-05-2013 16:35

TikkieTerugJaap +2

5 miljoen + Castillion/Koppers/Boerrigter/Lukoki.
Opgeruimd staat netjes :P

22-05-2013 14:22

BigDaddy84 +0

Voor Duarte? Beetje duur ;-)

22-05-2013 14:40

TikkieTerugJaap +2

Haha nee sorry bedoelde Maher.

22-05-2013 17:21

masterrr +1

Opgeroepen voor het grote Oranje. Dit hoeft echt geen breedte-aankoop te worden.
Erg goed linkerbeen (fijne trap en pass) en een echte linkshalf. Voor een miljoen moet deze toch wel op te halen zijn? Castillion erbij in de deal.

22-05-2013 12:33

Rho1980 +1499

Toch is het raar dat Overmars dit dan wel via de Telegraaf speelt. Niet netjes tov Heracles!

Vwb transfer Duarte, tis een prima speler maar of hij nu echt een direkte versterking is? Al moet ik zeggen dat het zomaar raar kan lopen als je kijkt naar Schone.
Afhankelijk van het bedrag was, begrijp ik die Jan Smit niet zo goed. Hij heeft in het verleden met diverse clubs dit soort "spelletjes" gespeeld en veelal zonder succes. Vervolg hierop is nu dat bij Heracles gross van de selectie zijn contract niet verlengd en gratis de deur uitloopt of op het allerlaatste moment alsnog met 'verlies' wordt verkocht.

22-05-2013 11:31

carina +0

heracles speelt een soort slavenhandel.Speler wil , AJAX WIL, MAAR HERACLES RUIKT GELD!!!!!!!!!!!!!!!!!

22-05-2013 10:24

CrazyJew +1

Nah ook beetje kort door de bocht, of vind je dat Ajax in geval Eriksen dadelijk ook moet denken " Speler wil, Borrusia wil maar Ajax ruikt geld? Je weet niet eens wat voor bod er neergelegd is.

Neemt trouwens niet weg dat ik het met Overmars eens ben, maar beetje begrip voor een provincieclub die moeite heeft hoofd boven water te houden omdat de gemeente ze zwaar naait zou op op zijn plaats zijn

22-05-2013 10:36

3*stars*3 +23523

Gemeente Almelo naait Heracles?Vertel.

Zou mooi zijn als gemeente Eindhof, P$V zou naaien ;-).

22-05-2013 13:22

Intec +0

elke dag maar weer maher.
wacht het gewoon af we hebben eriksen daarmee is maher helemaal niet aan de orde.
laat eerst eriksen maar is weg gaan dan zien we het wel.
en aangezien die nog hier is hebben we maher absoluut niet nodig.

22-05-2013 09:33

Echte Ajacied! +0

Dan maar Maher!!!

22-05-2013 07:39

l0l +4

Je weet wel dat eerst Eriksen moet vertrekken voordat Maher eventueel komt hè?

22-05-2013 07:51

Echte Ajacied! +0

Anders moeten ze het ook niet doen! Maar hij is wel de beste optie om Eriksen op te volgen! beter dan de jeugdspelers van Ajax! Hij komt wel, maar niet voor 10 miljoen 6-7 den ik!

22-05-2013 08:04

Randy428 +3

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het weer een eeuwigheid gaat duren voordat deze transfer rondkomt met Eriksen. Ondertussen is de competitiie al 3 potten bezig, en dan verliezen wij een speler waar tijdens de voorbereiding rekening mee is gehouden.

Maar goed, de onderhandelingsmethode van Marc Netto is duidelijk. Maher? Die vinden we 6 miljoen waard. Wil je het geld? Oh jullie vragen 10. Zak je naar 6? Nee? Okay dan houdt het op.

Het systeem van 'Wij zijn Ajax, Wij bepalen de prijs' werkt terecht niet. De koper bepaalt de prijs die hij ervoor wilt betalen, maar de verkoper bepaalt uiteindelijk of hij hiermee akkoord gaat.

22-05-2013 09:31

Tifosi +0

Wat een onzin: "werkt terecht niet". Dus als Ajax een speler wil moeten ze maar akkoord gaan met belachelijke bedragen. Sodemieter aub op met dat gejank om Maher. Lees steeds meer dit soort belachelijke berichten van mensen die janken om Marc Overmars en het beleid. Je wilt een bepaald bedrag betalen; wordt dat bedrag afgewezen, dan houdt het op.

22-05-2013 10:43

Randy428 +3

Op dit soort reacties ga ik niet inhoudelijk reageren 'Sodemieter aub op met dat gejank om Maher'. Ik heb niet met je geknikkerd.

22-05-2013 11:24

BigDaddy84 +0

Je kan het ook anders zien. Ajax speelt geen spelletjes. Ze weten wat ze voor een speler over hebben en bieden rond dat bedrag. Als dat niet genoeg is en het verschil tussen vraag en aanbod is te groot, dan gaan ze over op een volgende speler. Geen tijd verspillen aan onderhandelingen die toch niet leiden tot de overgang van speler.

22-05-2013 11:17

Randy428 +3

Tsja. Dat overgaan op volgende spelers is al een aantal keer op niks uitgedraaid.

Ik vind het gewoon nogal arrogant hoe Ajax naar buiten treedt voor wat betreft prijzen. Natuurlijk is Ajax de grootste en mooiste en rijkste club van Nederland, maar dit rechtvaardigt niet een houding van wij bepalen de prijs en voor zoveel komt hij over.

Ajax speelt idd geen spelletjes. Zij zeggen wat ze een speler waard vinden, en als de verkopende club er niet mee akkoord gaat kunnen ze erin stikken. Maar je hebt altijd te maken met een vraagprijs. De vraagprijs voor Maher ligt rond de 10, dan weet je dat je op 8 of 9 uit kan komen. Als je dat niet wil betalen voor een speler die als vervanger voor Eriksen moet dienen, waar je een behoorlijke zak met geld voor zal krijgen, dan houdt het inderdaad op.

Maar het resultaat is dat alles met jeugd opgevangen moet worden. Ik ben van mening dat je wel 1 uitstekende speler kunt halen die al op het niveau zit waar je naar toe wilt. Het grootste deel in het elftal zou eigen jeugd moeten zijn, maar stel dat je Siem, Eriksen en Toby en evt. Kenneth verkoopt voor in totaal misschien 35 mil (niet zo'n gek bedrag), dan vind ik dat er wel een speler als Maher aangetrokken mag worden.

En dat de tijd dringt en de selectie zsm klaar moet zijn voor het nieuwe seizoen ben ik met je eens. Alleen zal het wel weer oeverloos duren voordat de transfers van Ajax naar andere clubs beklonken worden, waarna wij weer achter de feiten aan kunnen lopen.

22-05-2013 11:28

BigDaddy84 +0

Ik snap je punt heel goed, zeker ook omdat het de 'normale' manier van doen is. Overmars en Ajax willen zakelijk denk ik graag gewoon duidelijkheid uitstralen (iets wat ze op andere vlakken ook steeds meer doen).

Het overgaan op andere spelers heeft met Sana (tot nu toe) misschien niet opgeleverd wat we hadden gehoopt. Maar je kan moeilijk stellen dat er verder wat dat betreft slechte beslissingen zijn gemaakt. Schöne, Poulsen, Hoessen, ze doen het allemaal naar behoren! Toen ik las dat Ajax had geboden op Duarte dacht ik van: 'Zijn ze gek geworden? Dat is niet het niveau wat we willen!' Maar het TH heeft al bewezen dat ze niet gek zijn, dus ik wacht het gewoon rustig af. Terugkomend op Sana: ook die heeft zich ontwikkeld en volgt een fysiek programma. Wie weet kan hij volgend seizoen alle supporters verrassen.

Betreffende de jeugd: dat de jeugd nog niet op het punt zit waar we willen dat ze zitten lijkt me duidelijk. Ze zijn daar echter wel heel hard mee bezig (B1 doet het aardig) en willen nu al uitstralen dat de jeugd een kans krijgt. (zie ook alle jeugdaankopen) Het is gewoon een lange termijn visie waar ze meteen mee zijn begonnen. Zolang De Boer zijn selectie in balans weet te houden samen met het TH (en dat is tot nu toe elk jaar nog gelukt, ondanks twijfels bij fans) zijn successen gewoon een optie. Als je gaat praten over Europese successen wordt het wel lastig. Maar de ambitie uitstralen en uitspreken kan natuurlijk geen kwaad. Op dit moment is het geen schande als dat (nog) niet lukt, over enkele jaren moeten het vastgestelde doelen zijn. Geef het dus de tijd en verwacht niet te snel wonderen. Dat is onmogelijk aan de hand van de visie die wordt gevolgd.

22-05-2013 12:00

Randy428 +3

Ik heb Europees gezien geen verwachtingen. Ik weet dat het als Nederlandse club bijzonder lastig is om op dat niveau mee te komen. De redenen hiervoor hoef ik niet te noemen.

Ik ben ook geduldig hoor, en zeg ook niet dat het een fout is dat nog niet alles opgevuld kan worden met jeugd. Maar zolang dit de situatie is (jeugd is er nog niet helemaal klaar voor), wat niet gek is als je kijkt hoe kort dit beleid pas gevoerd wordt, denk ik dat je toch soms een speler met bijzondere kwaliteiten kunt aantrekken voor een marktconforme prijs. Dus mocht je ongeduld geproefd hebben, dan is dit volledig onterecht. Ik had ook niet verwacht dat Ajax 3 keer op rij kampioen zou worden met een elftal waar ieder jaar bepalende spelers verkocht werden, en het vrijwel steeds opgevuld werd met jeugd.

En van Sana, tsja, wie weet gaat hij nog verrassen. Wat mij betreft nog een half jaar een kans en dan verhuren of verkopen, mocht de situatie niet verbeterd zijn.

En Schöne, Poulsen e.d. zijn zeer goede aanvullingen geweest, en dat waren ook eerste keuzes volgens mij. Ik doelde meer op spelers voorin die de revue gepasseerd zijn.

22-05-2013 12:08

BigDaddy84 +0

Het marktconforme is denk ik gewoon waar jij en Ajax over verschillen. Dit is het punt wat elke keer terug komt. En er valt heel erg lastig over te discussiëren zelfs als je een lijst maakt met punten waarop je let. Iedereen beoordeelt spelers immers weer anders.

Voorin heeft Ajax geprobeerd zich te versterken. Boerrigter heeft het een jaar goed gedaan en is nu teruggezakt. Fischer is natuurlijk doorgebroken en kan samen met Boerrigter de LV prima invullen. In de spits heeft Ajax pech gehad met Siggie (vaak geblesseerd, maar lijkt niet chronisch) . Met Hoessen hebben we een prima spits achter de hand voor een kleine prijs. Die posities zijn in mijn ogen gewoon prima ingevuld. Alleen de RV positie is lastig geweest de laatste jaren. Ajax heeft het geprobeerd met Lukoki (potentie, maar lijkt het niet te redden), Sana (heeft nog niet genoeg tijd gehad om zich echt te bewijzen) en heeft geprobeerd Narsingh te halen. Wat betreft deze positie kan ik het dus wel vinden in je opmerking. Maar Ajax ontbeert wat dat betreft net even wat geluk.

22-05-2013 12:21

Pinpanter +3

Beste Randy, als je ooit een huis gaat kopen laat je je toch ook niet leiden door wat de verkoper vraagt? Als die weet dat jij de staatsloterij hebt gewonnen, dan vraagt hij vast meer. Dat gebeurt er met Ajax.
Vorig jaar was er hetzelfde gemopper op Ajax. PSV deed het veel beter, riepen ze hier. Maar Ajax werd wel kampioen.
Maher? Met al die talenten voor het middenveld hoeft Ajax geen Maher te kopen. Buitenspelers, daar hebben we nood aan!

22-05-2013 12:03

AFCAjax +17839

Dus moet de koper maar onreele bedragen op tafel gooien? Als koper stel je een grens en daar ga je niet overheen, als de verkoper het daar niet mee eens is dan ga je verder kijken.

En wat betreft Eriksen, die zou toch verlengen als er binnen een maand niks gebeurt?

22-05-2013 11:21

Randy428 +3

De situatie zoals je die schetst klopt. Alleen zoals het in de media naar voren komt, belt Marc een bedrag door dat ver beneden de vraagprijs ligt. Je hebt te maken met marktwaarden op de markt waar je handelt. En Maher is die 10 miljoen die AZ er voor vraagt niet waard, maar wel 8 tot 9 miljoen (denk ik). Als je hem dan voor 3 miljoen wil overnemen, dan vind ik dat gewoon nogal arrogant. Dus ik reageer op de manier hoe dit in de media naar voren komt, maar ook hoe eerdere spelers voorbij zijn gekomen die uiteindelijk niet naar Ajax zijn gegaan.

Tsja, dat verhaal van Eriksen geloof ik niet. Er speelt gerust wel wat, en dan is het 'wachten tot de clubs eruit zijn'. Jij weet net zo goed als ik dat dat een proces is van weken zeuren en jengelen. Dus dan half augustus zal het wel rond zijn, en dan mogen wij (met een volle portemonnee) nog even een vervanger gaan halen.

22-05-2013 11:32

RobertoStrife +2

Op basis waarvan is Maher in deze tijd 8 tot 9 miljoen waard? Ik vind het namelijk 5 tot 6, max. 7 miljoen.

Afgelopen jaar gaf hij maar 1 goal/assist in 220 minuten, zijn club is 10de geworden in de Eredivisie, hij heeft nog geen één positie (is afgewisseld tussen cvm en am), heeft pas een paar interlands gespeeld voor een land dat 9de staat in de FIFA ranking.

Mensen doen alsof Maher ons maar even kampioen gaat maken, maar echt niet hoor. Dan was AZ ook wel hoger geëindigd! Maher is een groot talent, maar ik zou niet meer dan 5,5 voor hem over hebben.

22-05-2013 11:59

Randy428 +3

Ik doe niet alsof Maher ons kampioen gaat maken. Maar ik kijk welke technisch begaafde speler (Eriksen) en andere spelers rond die positie (Siem) vertrekken, en denk dat vervolgens dat Ajax er goed aan zou doen om Maher daarvoor terug te halen.

AZ vraagt 10 miljoen, hij ligt nog voor 2 jaar vast, dus dan 8 miljoen zou ongeveer de prijs zijn die Ajax er voor zou kunnen betalen.

Maher moest ook spelen in een elftal dat niet draaide, en kan het best lastig zijn om zelf uit te blinken als de rest van het elftal niet thuis geeft.

22-05-2013 12:02

RobertoStrife +2

Nogmaals, op basis waarvan 8 miljoen?

22-05-2013 12:54

Randy428 +3

laatste 2 seizoenen telkens 10 á 11 doelpunten (voor een middenvelder best veel in een elftal dat draait als poep), zeer technisch begaafd, belangrijke speler bij AZ, kan het eredivisieniveau aan, zit voldoende rek in, uitzicht op aantrekkelijke prijs bij doorverkoop plus nog een contract voor 2 jaar.

22-05-2013 13:13

RobertoStrife +2

Dit jaar 7 doelpunten. Belangrijk voor AZ, een middenmoter. Geen topscorer, geen top assistgever. geen aanvoerder.

Groningen stond hoger in de ranglijst dan AZ toen we Suarez overnamen. Hij scoorde meer en gaf evenveel assists. Huntelaar was topscorer van Nederland.

Voeg daaraan toe dat de tijden verandert zijn en Ajax gewoon minder geld KAN uitgeven, dan is de prijs van 8 miljoen absoluut niet gerechtvaardigd.

22-05-2013 13:31

Randy428 +3

Als je knvb-beker erbij optelt 10.

Talent van het jaar 2012, zelfs door Cruijff verkozen. Geen topscorer is niet zo gek als je Altidore in je elftal hebt. Daarna is hij degene met de meeste doelpunten. En dat is best een acceptabel aantal, als je weet dat onze topscorer 12 doelpunten heeft gemaakt (Siem).

Waarom vergelijk je Huntelaar en Suarez met Maher? Maher is een middenvelder, en Huntelaar en Suarez zijn aanvallers.

Een speler met nog een contract voor 2 jaar kun je voor vragen wat je wilt. Als zijn verbintenis nog maar 1 jaar door zou lopen, was het deze zomer verkopen, of anders volgend jaar gratis de deur uit. AZ zit in de luxe positie, en zal hem neit voor minder dan 8 miljoen de deur uit doen. En ik vind hem dat wel waard. Je kunt het ook een jaar zonder Eriksen, Siem, Toby en Kenneth doen, en alles maar opvangen met jeugd, maar je dan de missing link hebt in het elftal.

22-05-2013 14:02

RobertoStrife +2

Ik probeer duidelijk te maken dat Suarez en in het bijzonder Huntelaar uitzonderlijke prestaties leverden, Maher tot nog toe niet. Dus er is geen reden om aan te nemen dat Maher de missing link is.

Het is een leuk talent, maar niks rechtvaardigt een bedrag als 8 miljoen.

22-05-2013 16:10

Wimmel +1

Volledig met je eens in deze discussie.

Het gaat er niet om dat je zo maar even 10 miljoen neer kan leggen, het gaat er om WAT je wil betalen.

De extra 2-4 miljoen welke sommigen willen betalen zie ik liever geinvesteerd in een eventuele 2e/3e aankoop of in een contractverbetering voor diegenen welke al langer dan 1,5 jaar laten zien een constante kracht te zijn in het 1e.

Want daar gaat het om, al heb je het geld, je kan het nog steeds maar 1 keer uitgeven en dat snappen Marc & Theo heel erg goed.

22-05-2013 16:38

eros +4817

Als Eriksen z'n contract verlengd voor 5 jaar zie ik liever hem de 3 tot 5 miljoen over de komende 5 jaar uitstrijken... Mja,... dat zal wel teveel 'hoop' zijn helaas.

22-05-2013 17:08

mickey2602 +4790

Volgens mij heeft hij er niet bijgezegd binnen een maand,maar ik zou dat absoluut geen slecht idee vinden.Gewoon als er 1 juli geen club concreet is geweest,dan wordt er niet meer verkocht,zeker de sterkhouders niet.

22-05-2013 17:39

AFCAjax +17839

Ik heb het even teruggezocht.. hier ging het over:

"De Deen wil binnen een maand duidelijkheid hebben van Liverpool, maar als die club niet op tijd is, zal Eriksen waarschijnlijk zijn contract verlengen."

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/70593/als-er-geen-bod-komt-verlengt-eriksen.html

22-05-2013 20:05

mickey2602 +4790

Ik heb dat stukje ook ff gelezen en inderdaad staat er wel een tyd van 1 maand in.
Aan de andere kant,dit gaat om Liverpool en volgens mij zijn die al afgehaakt,bovendien is Dorrtmund een andere optie waar ik meer waarheid in zie.
Daarbij komt dat er staat dat Eriksen "waarschijnlijk" zijn contract zal verlengen EN komt dit stuk van de Engelse krant The Mirror.
Alles bij elkaar genomen weet ik het zo net nog niet,je weet ook dat spelers vaak zeggen dat ze toch wel bij hun club blijven en 2 dagen later zijn ze alsnog vertrokken.
Ik hoop echter wel dat Eriksen inderdaad zoveel feeling heeft met Ajax dat hij deze woorden waar gaat maken...

22-05-2013 20:19

mickey2602 +4790

Aan je eerste zin valt heel makkelijk iets te doen,nl een deadline stellen voor belangrijke spelers.Is er 1 juli nog geen club concreet geweest,dan gaat de transfer deze zomer niet door.Is voor de speler duidelijk,voor de club waar die speelt(dit geval Ajax)en de club die hem wil hebben.Ik noem expres 1 juli,dan zijn ze al begonnen met trainen voor het volgende seizoen maar je zit niet 1 dag voor de eerste wedstrijd of zelfs al 3 wedstrijden gespeeld(wat je krijgt als een speler op het laatste moment verkocht wordt).

22-05-2013 17:36

Randy428 +3

Ja en dan? Dan heb je een deadline, en dan komt er een club die toch 20 miljoen voor Eriksen wil betalen.. Dan is hij echt wel gewoon weg hoor.

Je oplossing klinkt heel goed, maar het is eigenlijk geen realistische oplossing.

22-05-2013 20:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.