De Boer ziet geen rol weggelegd voor tweetal

door JulesP 31

De Boer ziet geen rol weggelegd voor tweetal

door JulesP 31

Laatst geüpdatet

EERLIJK - Als de deur voor een terugkeer deze zomer van Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder al een beetje op een kier stond, dan heeft trainer Frank de Boer die nu weer gesloten. In gesprek met het Algemeen Dagblad geeft de trainer aan het tweetal niet nodig te hebben.

'Als pure middenvelders zie ik ze dan niet meer', begint de trainer. 'Ik heb heel veel respect voor hen, maar in de manier waarop wij nu spelen, kunnen zij dat in mijn ogen niet meer opbrengen. Alleen misschien incidenteel', is De Boer duidelijk.

Toch zouden Van der Vaart en Sneijder wel op andere posities kunnen worden ingepast. 'In dat geval zou Van der Vaart bij ons goed als een soort valse spits kunnen spelen, als een slim aanspeelpunt. Sneijder zou heel goed hangend vanaf de zijkant kunnen spelen', geeft De Boer aan. 'Spelers van die leeftijd kunnen natuurlijk wel iets toevoegen aan een jong elftal, met al hun ervaring. Sneijder en Van der Vaart zijn wel spelers die daarvoor in aanmerking komen, al ben ik er nog niet helemaal uit wanneer daar een goed moment voor is. Nee, contact is er niet geweest.'

Terugkeer
De Boer twijfelt sowieso of het een goed scenario is om als oudere voetballer terug te keren op het vertrouwde nest. 'Het blijft een heel zware last voor een oud-speler. Zoiets is in het verleden vaker mislukt dan geslaagd. Ik zeg niet dat de terugkeer van Mark van Bommel mislukt is, maar hij had het zich wel anders voorgesteld. Uiteindelijk is hij ook neergesabeld.'

'Toen ik in Qatar speelde, polste Ajax mij ook voor een eventuele terugkeer. Of ik nog fit was. Ik had voor mijn gevoel nog nooit zo strak in mijn lichaam gezeten. Maar mijn broer zei: "Dat je daar überhaupt nog over nadenkt, dat moet je helemaal niet willen. Iedereen denkt dat je nog die 25-jarige Frank de Boer bent. Je kunt alleen maar afgaan". Als het goed gaat, is het normaal. Doe je het slecht, dan hakken ze je kop eraf. Je neemt een groot risico. Eigenlijk is alleen de terugkeer van Frank Rijkaard en Phillip Cocu echt geslaagd', besluit De Boer.

Lees meer over:
Plaats reactie

Gregorclegane +0

Goed gezegd Frank

16-04-2014 00:16

Caracas +0

Jammer dat Frank dit zomaar roept. Los van tactische bespiegelingen zouden we onze handjes mogen dichtknijpen als één van hen terug zou komen. Ze steken qua niveau ver uit boven de huidige selectie. En ook qua talent zijn er amper spelers met hun potentie.

15-04-2014 20:25

Odin +0

Precies! Als Frank meent dat 'ie het echt allemaal met talentjes kan - óók in Europa - dan zit er toch een steekje bij hem los. Ontzettend jammer dit...

16-04-2014 19:49

Ewald +6732

Wat een onzin allemaal zeg. Alsof er geen plaats is in dit elftal, voor deze twee. Alles natuurlijk voor een juiste (lage) prijs, maar dat is dan weer een ander verhaal.

15-04-2014 20:13

MarcoWatcher +0

Heerlijk en volledig terecht de reactie van Frank. Top dat we zo'n onafhankelijk denkende trainer hebben!

15-04-2014 18:55

Tyronetjonaloi +3

Van der vaart, sneijder, emanuelson, huntelaar, nigel de jong van mij mogen ze allemaal terugkomen. Bij ajax heb ik nooit echt problemen gehad met spelers die terugkwamen. Kijk naar: Litmanen, Davids en Witschge. Die waren misschien niet zo goed als eerst, maar toch een toevoeging voor het team. Ajax is een prima club om je carrière af te sluiten (ooijer, stam, poulsen).
Zlatan jij bent ook nogsteeds van harte welkom !

15-04-2014 17:26

stefanwillem +12156

Qua kwaliteit zal Frank ze echt wel willen hebben, maar dat jetset gezeik van ze en die enge namaak mokkels van ze ziet hij niet zitten. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

15-04-2014 14:33

Capi86 +0

Ja, Raf en Wes zouden natuurlijk iets toevoegen aan Ajax met hun staat van dienst en ervaring.
Maar bekijk het eens in hun positie, ze zullen kampioen moet worden, de bekers winnen en de kwartfinale van de Champioens League moeten halen om te slagen bij Ajax. Iedereen heeft hoge verwachtingen maar ondertussen moeten ze wel afstand doen van hun hoge salaris en extra hard trainen als voorheen om fit te worden.

En oo wee als ze het niet halen. Dan liggen de wolven van het AD en RTL op de loer om ze te pakken!
Hou ze gewoon in ere..

15-04-2014 14:23

RuffRhythim +24837

Bang moeten zijn voor een afgang en teveel kritiek in de media.
Als dat toch de drijfveer is dan kan werkelijk geen enkele oud speler meer terugkomen.

En dat ze jongere spelers in de weg zouden zitten, ja boeiend zeg. Beide spelers hebben nog altijd een hoger niveau dan vele huidige Ajacieden.

Zo'n gelul dit...

15-04-2014 13:25

ibrahendriks +1

In mijn ogen is met name internationaal ervaring goud waard. Het hangt toch ook van de andere spelers af, of iemand slaagt.Ik bedoel:er is toch niks mis met wat meer lopen voor iemand met veel ervaring/inzicht/passend vermogen. Je wordt daar toch niet alleen als team, maar ook als talent alleen maar beter van?

15-04-2014 13:21

RobertoStrife +2

Als Rijkaard nooit teruggekomen was, had Ajax nooit de Champion's League gewonnen in 95.

15-04-2014 12:58

3*stars*3 +23545

Tja maar dat was Rijkaard een , down to earth, op en top prof, die niet in nieuws kwam met de ex van een ex ploeggenoot, zijn wijf tikken gaf en weet ik veel wat nog meer staat in roddelbladen.
Rijkaard kwam ook echt als een grote meneer binnen die bij een EU topclub was geslaagd.

VDV en Wes leven de Beckham lifestyle zonder dat ze zo'n grote ''brand'' zijn.

Zulke types passen sowieso niet in het nuchtere Ajax van Frank en dat gaat Frank niet zeggen maar 1+1=2

15-04-2014 13:11

De_Meer +1

Je wilt inderdaad dat je spelers vanwege hun voetbalprestaties de krantenkoppen halen en niet vanwege het constante gezeik rond hun celebrity vrouwen.

15-04-2014 13:22

ambtenaar +23

Wat een onzin zeg, dus het gaat niet meer om kwaliteit maar om braaf zijn.
Rijkaard rookte ook zijn sjekikies en dronk ook echt wel zijn biertjes, alleen een andere tijd.

15-04-2014 13:23

3*stars*3 +23545

Je weet zelf toch ook wel dat Frank spelers wilt die ja meneer en nee meneer zeggen en niet types die meer aandacht zuigen, als heel de groep!?

En dat over roken en drinken slaat nergens op want je weet heus wel wat ik bedoel met de verschil tussen deze 2 en (legend) Rijkaard...

By the way;Zidane, Cruijff, Koeman etc roken of rookten allemaal en hebben het erg ver geschopt.
Sneijder rookt trouwens ook en mij kan het echt niks schelen maar het gaat om de randzaken bij deze 2, die niet passen bij het Ajax onder Frank, that's it.

15-04-2014 14:29

RobertoStrife +2

Dat klopt hoor, maar ik bedoel vooral met blik naar de toekomst, Frank geeft aan dat hij het vrijwel nooit ziet zitten.

15-04-2014 14:42

daslogisch +1

De Boer moet er wel op letten dat ie geen duitse trainer wordt. Plaats voor individuele kwaliteiten moet er altijd zijn (of worden gemaakt) en wat mij betreft mag ie wel wat meer richting Cruijff gaan ipv richting vGaal wat betreft waardering voor harde werkers die veel lopen tov technische klasbakken.. Alsof de 29-jarige Sneijder niet mee zou kunnen komen op het middenveld van een Nederlandse topclub. Alsjeblieft zeg. Zelfs vdVaart moet dat nog wel kunnen, al betekent dat dan dat je hem vaak in de 65e/70e minuut zal moeten wisselen. Vind t behoorlijk belachelijk om te stellen dat deze spelers niet meer een toevoeging zouden zijn. Kom op zeg.. Alsof de nu 34-jarige Xavi de laatste drie jaar niet nog altijd tot de allerbeste middenvelders behoorde. Drie jaar geleden was ie al ouder dan Sneijder en vdVaart nu zijn (!!!)..

Vrees dat zijn voorliefde voor rennen/draven ook betekent dat de Boer veel liever een Duarte dan een Ziyech opstelt. Denk dat we dus niet snel een middenvelder in Ajax1 mogen verwachten die technischer/creatiever is dan een Serero, waar in een goed Ajax t type/nivo Serero juist de ondergrens van voetballend vermogen hoort te zijn. Denk dat de Boer een beetje doorslaat en echt bewust wat meer moeite moet gaan doen om het technische en voetballende vermogen van zijn team nog wat hoger te krijgen. Ik denk dat dat alleen lukt wanneer je juist ruimte gaat maken voor een type vdVaart/Sneijder/Ziyech..

15-04-2014 12:53

MaupCaransaNES +2

Amen! Maar ik denk dat De Boer liever zoekt naar een jongere versie van Sneijder en Van der Vaart. Want dat soort kwaliteiten zijn altijd welkom, alleen we proberen het goedkoop te houden.

Ik hoop dat Van der Vaart terecht kan bij Napoli, daar de boel schokken.
Ik hoop dat Sneijder en Heitinga samen terecht komen bij Swansea.

Na het grootverdienen als voetballer hebben ze dan alle tijd om Ajax in de organisatie te helpen!

15-04-2014 15:41

De_Meer +1

Zowel Cruijff als Rijkaard maakte op latere (voetbal)leeftijd zeer succesvolle comebacks.
Ajax won de Champions League in '95 dankzij de comeback van Rijkaard. Gullit ging op latere (voetbal)leeftijd naar Chelsea, waar hij de sterren van de hemel speelde en in die periode de beste speler in de Premier League was.
Daarnaast heb je meerdere spelers die aan het eind van hun carriere nog steeds van veel waarde voor hun club zijn.
Kijk naar Frank Lampard, John Terry, Ryan Giggs, Paul Scholes, Xavi, Iniesta, Ibrahimovic, Gerrard, Baresi, Maldini, etc..............
Sneijder en Vd Vaart zijn niet van het niveau, Cruijff,Rijkaard,Gullit..... en ze zijn inderdaad veel blessuregevoeliger dan voorheen en hebben wellicht ook niet meer hetzelfde loopvermogen/kracht, maar ze zouden nog wel goed op een nummer 10 achtige positie kunnen spelen.
Dan moet je dus of met de punt naar voren spelen,of in een 4 - 2 - 3 - 1 opstelling, waardoor hun kwaliteiten maximaal tot z'n recht komen en hun tekortkomingen worden gecompenseerd door andere spelers.
Maar onwaarschijnlijk dat die jongens zelf voor veel minder geld in Amsterdam willen spelen. Je moet ook weer niet een te grote uitzonderingspositie voor ze creeeren. Dat kan averechts werken.
Plus je kan geen algemene regel stellen. Sommige kunnen op wat oudere leeftijd van onschatbare waarde voor je zijn, andere spelers kunnen beter wegblijven.
In feite heb je met Frank de Boer/Dennis Bergkamp/Jonk/Overmars/vdSar/Witschge/Roy, etc..... ook die ervaring en voetbalgogme in huis, en op het trainingsveld/in de kleedkamer.

15-04-2014 12:48

daslogisch +1

Punt naar voren in 4-3-3 (Ajax 95) of 4-2-3-1 (Oranje onder vBasten), waar zit m nu werkelijk t verschil in?? Met de strekking van je post ben ik het zeker eens hoor, maar snap t absoluut niet als mensen doen alsof dit twee verschillende soorten systemen zijn..

15-04-2014 12:56

De_Meer +1

Met 4 - 2 - 3 - 1 speel je met twee centrale middenvelders voor je verdediging. Spelers met loopvermogen die goed zijn in het veroveren van de bal, maar waarvan op z'n minst ook 1 speler opbouwend sterk is. Daarvoor heb je dan 3 aanvallend ingestelde spelers, waarvan je er 1 desgewenst in een wat meer centrale positie achter de spits kan zetten en 2 spelers meer aan de buitenkanten,die desgewenst meer aan de buitenkant blijven of juist naar binnentrekken waardoor de vleugelverdedigers ruimte hebben om snel op te komen.
En voorin je spits.
Ajax speelt de afgelopen jaren met de punt naar achteren met 1 centrale middenvelder voor de verdediging, en buitenspelers die naar binnentrekken en opkomende vleugelverdedigers.
Beste is als je flexibel bent en kan overschakelen van 1 systeem naar een ander als de wedstrijd dat vereist. dan ben je ook minder voorspelbaar voor je tegenstander.

15-04-2014 13:11

daslogisch +1

Maar met 4-3-3 en de punt naar voren speel je toch ook met twee controlerende middenvelders (waarvan er op zijn minst ook 1 opbouwend zeer sterk is) en daarvoor 3 aanvallend ingestelde spelers en daarvoor een spits? Weet wat t verschil is tussen 4-3-3 (punt naar voren)/4-2-3-1 versus 4-3-3 met de punt naar achteren. Maar ik zie geen verschil tussen 4-3-3 met punt naar voren en 4-2-3-1. Denk ook dat er geen absoluut verschil in zit, heb althans nog nooit een argument gehoord waaruit blijkt dat 4-3-3 met tien een ander systeem genoemd moet worden dan 4231. Beiden, incl spits 4 spelers die als primaire taak hebben zich met de aanval bezig te houden, beiden 4 verdedigers en daartussen in beide benamingen twee middenvelders.

In beide zgn verschillende systemen kun je varieren met de voetballende kwaliteiten van die twee controleurs/ halfspelers. Een team dat door Cruijff is geinspireerd zorgt ervoor dat minimaal 1 van die twee middenvelders heel goed kan voetballen (Muhren,R de Boer) een laffer team dat onder leiding van een vBommel zou staan, zou met een Vogel/Nigel de Jong -Bommel spelen. Maar wanneer is t nu 4-3-3 met de punt naar voren of 4-2-3-1? Er bestaat eigenlijk niet zo'n hard onderscheid tussen bede benamingen. Denk dat je beide opties gewoon 4-3-3 kunt noemen (of 4231).
Ook kun je varieren met de buitenspelers zonder dat de benaming van het systeem anders moet worden. Bijv een Finidi, die voor een buitenspeler defensief echt heel sterk was, was een van de voorste drie in 4-3-3. Dus offensiever dan de spelmaker in de opstelling. Toen Oranje onder vBasten met Kuyt op recht speelde met (wat defensieve arbeid eenzelfde type als Finidi) hoorde dit type flankspeler ineens niet meer tot de aanvallers, maar tot dezelfde groep als de nummer tien. Ik kan echt geen verschil vinden tussen beide systemen om twee benamingen te rechtvaardigen. Stoor me er al vanaf de dag dat Tacootje vd Velde (hele hele matige voetbalfilosoof) ermee begon dat er ineens een andere benaming voor 433 met een tien is gekomen..

15-04-2014 13:38

De_Meer +1

Het idee van het het 4-3-3 Ajax voetbal is dat je met 2 aanvallers aan de buitenkanten speelt,die het veld goed breed houden en waar constant druk en dreiging vanuit gaat. Zulke buitenspelers heeft Ajax al jaren niet meer. Babel zorgde nog voor wat snelheid en druk aan de buitenkanten,maar verder zijn het bijna allemaal spelers die naar binnen trekken of een meer zwervende rol aannemen. Daarbij komt dat je de laatste jaren nauwelijks aanvallers bij Ajax hebt gehad die goed hun mannetje voorbij komen en niet gelijk in de kleine ruimte in de problemen komen, waar constant dreiging vanuit gaat en die op ieder moment met een individuele actie een wedstrijd kunnen openbreken, beslissen.of je in de wedstrijd kunnen terugbrengen.
Je speelt de laatste jaren met naar binnentrekkende buitenspelers en opkomende vleugelverdedigers + als je met Schone of Andersen op rechts speelt, speel je eigenlijk met 4 middenvelders en 2 aanvallers.
Kijken wat Kishna en Zivkovic gaan doen komend seizoen. Of misschien dat Fischer/Lukoki en/of de Sa zich wat verder hebben ontwikkelt.. Die El Ghazi zou ik ook weleens in het eerste aan het werk willen zien. Als je aanvallend wilt voetballen heb je goede aanvallers nodig waar dreiging vanuit gaat,dat lijkt me duidelijk.

15-04-2014 18:34

JCr14 +453

In '95 waar iedereen zo lyrisch over is hadden we Overmars, die trok heel vaak naar binnen om dan met rechts uit te halen.
En als R de Boer rechtsbuiten stond trok die ook veel naar binnen.

De vele positiewisselingen en de spits die in de bal kwam zorgden er voor dat Litmanen heel vaak kon scoren. En dat er veel mensen scoorden.

15-04-2014 20:54

De_Meer +1

In '95 had je Overmars en Finidi George(1.90) aan de buitenkanten. Beide snelle spelers waar constant dreiging vanuit ging, die een mannetje voorbij konden + scorend vermogen.
Ronald de Boer stond bij Ajax meestal op het midden of in de spits, maar hij deed het als hangende rechtsbuiten ook goed,met name bij het Nederlands Elftal. Pure klassespeler, die waar je hem ook neerzette het goed deed.
De supersnelle Overmars glipte er met z'n korte beentjes constant langs en wist daarbij de bal vrij goed aan z'n voeten te houden,Messi heeftdat goed van hem afgekeken :).
Plus het Ajax tussen '93 en '95 had Frank Rijkaard(1.90), een door veel mensen door zijn bescheidenheid onderschatte voetballer, die nadat hij zo'n beetje alles met AC Milan had gewonnen wat er te winnen valt + met Nederland ook nog eens het EK landentoernooi won, bij Ajax z'n comeback maakte. Rijkaard is na Cruijff zo'n beetje de beste voetballer die er ooit bij Ajax heeft rondgelopen. Die hele generatie van Reiziger, Davids,Kluivert(1.88), Seedorf, etc. werden door hem aan het handje genomen. Daarnaast had Ajax de beschikking over de broertjes de Boer op het toppen van hun kunnen, Litmanen, en een paar ijzersterke verdedigers, waaronder Blind, Bogarde(1.88), Reiziger, Frank de Boer en vd Sar(1.97) op goal.
Het seizoen daarvoor had Ajax de beschikking over Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Pettersson,Silooy, Bryan Roy, etc.ook niet de minste
Tarek Oulida 1 van de grotere talenten bij Ajax zat die jaren meestal op de bank en dan had je ook nog eens Kanu(1.97) met z'n uitschuifbenen, die samen met Finidi George op aanraden van Clemens Westerhof bij Ajax terecht waren gekomen.
Maar hoe je voorin ook speelt,of het nou met vaste buitenspelers met het krijt op de schoenen, naar binnentrekkende en kappende spelers of meer zwervende spitsen en van positie wisselende aanvallers, kern blijft dat het spelers moeten zijn die wat extra's brengen en waar dreiging vanuit gaat, jongens met een individuele actie in huis en scorend vermogen..............

15-04-2014 23:38

ambtenaar +23

Ik zou het toch wel erg leuk vinden om 1 van die 2 volgend jaar terug te zien.
Een leider in het veld een stylist op het middenveld.
Het is mij nog niet opgevallen dat we dit seizoen in een moordend tempo spelen.

Als ze niet komen is het ook prima, kom dan maar lekker terug als trainer.

15-04-2014 12:44

3*stars*3 +23545

Eindelijk frank die ff spreekt want ik las al paar dagen hier dat Raf wel eens ff op de plek van Serero kan...
Raf heeft wekelijks een pijntje en is niet op leeftijd dat hij beter en fitter word en zeker niet als een km vreter in Amsterdam.
Of het team moet om hem heen worden gebouwd en dat gaat niet gebeuren onder frank en zelfde geldt voor Wes.

Het is dat hij nu word uitgekotst in Duitsland want anders zou hij never overwegen om naar Ajax te komen...

15-04-2014 12:40

Godenzoon88 +34

Het tempo dat Ajax speelt op dit moment is ook zoó moordend hoog..

15-04-2014 12:29

Beretta +5

Zegt toch wel wat die uitspraken aan het begin. Het zijn volgevreten ex-vedettes. Zeker Sneijder zou dat prima op moeten kunnen brengen. Kijk naar bijv. Xavi die 34 is...

Bovendien leven die 2 niet als topprofessional. Sushi, snacken, roken etc. Uiteraard moet je jezelf een pleziertje gunnen af en toe maar ze hebben het allebei juist lopen verneuken in de tijd dat ze op hun absolute top hadden moeten zijn (26-30), tja. Sneijder kan nog 3-4 jaar knallen als hij zich er vol op geconcentreerd, voor 'Raffie' is het denk ik te laat. Echt zo fucking zonde zijn gemakzucht en gebrek aan discipline, hij had uit kunnen groeien tot 1 van de allerbeste NL spelers ooit. Uit de zogenaamde 'Big Four' vind ik hem ook de meest getalenteerde, hij heeft wel het minste gepresteerd...

Hier hadden we het EK mee kunnen winnen als iedereen serieus was geweest en er een normale bondscoach was, en de WK finale bereiken met aantrekkelijk spel in plaats van met afbraak voetbal.

De Jong - Sneijder
Robben - v/d Vaart - Afellay
v Persie

De verdediging had niet uitgemaakt. V/d Vaart en van Persie hebben een natuurlijke klik en hadden een geniaal duo kunnen zijn voorin. Miss dat er nog een wonder gebeurd en dat op dit WK zal gebeuren. Who knows.

Ik zou ze graag terug wilen zien bij Ajax uit nostalgie maar ik betwijfel of het zaligmakend zal zijn.

15-04-2014 12:08

MaupCaransaNES +2

En terecht dat Ajax ze niet wilt dwingen hierheen te komen.

15-04-2014 11:53

Wayout +2

Mensen hier hebben het over de geslaagde terugkeer van Cruijff. Inderdaad oeps CRUIJFF, tuurlijk maar dat was een speler van absolute wereldtop, de beste van de wereld, absolute buitencategorie. Volledig misplaatste vergelijking

15-04-2014 11:17

Rayno95 +0

Het gaat om dat de terugkeer van spelers ook aardig wat keren geslaagd is, Cruijff was natuurlijk wereldtop, maar daar gaat het nu niet over
Ik denk dat Vd Vaart en/of Sneijder wel wat aan dit Ajax toe kunnen voegen qua ervaring en waarschijnlijk ook kwaliteit ;)

15-04-2014 11:43

Wayout +2

Rayno95 ik zeg alleen dat mensen de terugkeer van Sneijder en vd Vaart vergelijken met de terugkeer van Cruijff die van buitencategorie top was een volkomen belachelijke vergelijking is. Dat jij vindt dat het daar niet over gaat, heb ik maling aan. Maar om Cruijff aan te voeren als argument om oud spelers te laten terugkeren is gewoon te belachelijk voor woorden

15-04-2014 14:08

MaupCaransaNES +2

Vind ik niet. Ik vind het zelfs een afbreuk doen aan de reputatie van de spelers, dat jij beweert dat Sneijder nooit buitencategorie is geweest en dat Van der Vaart niet speciale kwaliteiten heeft. Cruijff ophemelen mag je best doen, maar niet over de ruggen van de grootheden van nu.

15-04-2014 15:39

WinstonWeed +2

Het hele probleem is gewoon dat mensen hier geobsedeerd zijn met het terughalen van oud-Ajacieden.
Men heeft liever als doel zoveel mogelijk oud-Ajacieden terughalen als bijv. de Champions League winnen.
Mensen denken ook dat als we 1 oud speler terughalen, dat het dan precies zo gaat als in 95 met Rijkaard....waanzin. Het gaat vaker secht dan goed.
Ik heb wel honderden berichtjes en opstellingen hier voorbij zien komen met Sneijder, VdV......tot en met Heitinga aan toe.
Berichtjes als: Kom naar huis, held. We hebben je nodig.
En dat terwijl die boys zich op de dijen slaan van het lachen om het salaris van Ajax en denken: pffff, Ajax, yeah right....
Mocht er in het ergste geval geen enkele mogelijkheid meer zijn voor een oud-speler.....ja, dan zijn we wel weer goed genoeg.
Ik moet er niet aan denken om ouwe gasten als Heitinga of VdV over het veld te zien sjokken en dan te denken dat ze nog kunnen spelen alsof ze nog begin twintig zijn.
Ik zeg mensen: Laat het nou eens los, dat gesmeek en gebedel om oud-Ajacieden terug te halen.
Er bestaan ook spelers die nog niet eerder onder contract bij Ajax hebben gestaan.

15-04-2014 10:14

Capi86 +0

Helemaal mee eens met dit verhaal. Maar hier drukt men liever op de duimpjes (negatief dus omlaag) dan komen met een tegenargument :')

Het is eigenlijk ook een beetje wat Ronald de Boer en Pierre van Hooijdonk zeggen (je kan eigenlijk alleen maar afgaan) maar hier weet men blijkbaar wel beter (tegen beter weten in).

Een ervaren speler hebben of terug halen kan in mijn ogen alleen in de vorm van een echte controleur (Rijkaard, Cocu) waar we Poulsen eigenlijk al voor hebben zeg maar.
Niet 10 kilometer per wedstrijd hoeven lopen en niet eens altijd basis. Mocht Poulsen weg gaan moet je eerder denken aan Nigel de Jong bijvoorbeeld.

Gun Raf en Wes liever de zakken te vullen .

15-04-2014 12:03

grotesmurf +4

De teurgkeer van Litmanen was ook niet onverdienstelijk..

15-04-2014 10:08

Intec +0

Maar ook geen groot succes.

15-04-2014 10:27

rodnet +10345

Ik hoef helemaal niemand terug te zien tenzij ze voor een enorme toegevoegde waarde voor het elftal zouden zorgen. En bij Van der Vaart (en in mindere mate Sneijder) twijfel ik daar in sterke mate aan. En bij Heitinga weet ik zeker dat hij dat niet heeft.
Al die weemoedigheid: behalve Rijkaard kan ik me geen geslaagde rentree herinneren. We hebben het hier over topvoetbal en daarbij moet je niet naar achteren kijken maar naar de toekomst.
Overigens ben ik een groot voorstander van meer routine in de ploeg, maar dan wel van spelers die in de kracht van hun leven zitten en echt wat toevoegen en niet van spelers die hun nadagen op het oude nest willen doorbrengen.

15-04-2014 09:48

Pinpanter +3

behalve Rijkaard (winnen CL ....!) .... Dan denk ik aan Richard Witsche en Aron Winter, en natuurlijk: Johan Cruijff. Kortom, als je alleen het winnen CL als criterium neemt voor een geslaagde rentree, dan ben ik het met je eens. Voor mij gelden andere criteria.

15-04-2014 10:15

rodnet +10345

Oeps, Cruijff, natuurlijk was dat ook een zeer geslaagde rentree. Even vergeten. Op zich kan je inderdaad zeggen dat Winter en Witsche het wel ok gedaan hebben, maar toch had ik ook toen al veel liever goede nieuwe spelers met toekomstperspectief gehad.

15-04-2014 11:01

AFCAMaster +2

Lijkt me stug dat Sneijder met z'n 29 jaar dit niet meer zou kunnen belopen. Daarnaast gaat hij liever knaken vangen in de USA met Yolanthe, dan is het haar beurt om carrière te maken. Rafael is het al een paar jaar kwijt, heeft al tijden geen serie wedstrijden 90 min gespeeld.

15-04-2014 09:20

ali_ajax +0

Nou laat maar zitten dan, middenveld is waar we creativiteit nodig hebben. Laat bojan dan nog maar een seizoen in de spits spelen.

15-04-2014 08:35

31xAjax +7969

Hmm, gisteren las ik nog dat ie Sneijder wel mee zou nemen naar het WK. Dus wel goed genoeg voor het Nederlands elftal maar niet voor Ajax. Funny.

15-04-2014 08:25

makaveli +946

Laten sneijder en van der vaart dan net de rijkaard en cocu zijn en ons een stuk verder helpen ;)

15-04-2014 08:16

12ajax +0

helemal mee eens, oud spelers terughalen werkt niet

15-04-2014 08:04

Rayno95 +0

Stja, het is het AD he.....
Ik denk dat ze zeker nog wat toe kunnen voegen, zeker in Nederland ;).

15-04-2014 07:58

Jarl1989 +4396

Dus de deur staat weer op een kier.

15-04-2014 07:36

kratarzu +838

Is toch ook een rol?

15-04-2014 07:27

Beelzebart +0

De Boer ziet geen rol weggelegd voor tweetal. De deur is gesloten. Maar ze zouden wel goed als valse spits of hangend van de zijkant kunnen spelen. Is die deur nou gesloten of niet?

15-04-2014 07:26

JCr14 +453

Het komt van het AD. Die verdraaien alles.

15-04-2014 07:54

Raikkonen94 +641

Dit. In eerdere interviews zei hij volgens mij dat hij Rafael dolgraag nog aan de selectie wil toevoegen. Mocht de mogelijkheid zich voordoen na dit seizoen zou ik het zeker overwegen, maar als het pas over 2 jaar is denk ik niet dat we nog iets aan beide spelers hebben.

15-04-2014 08:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.