Cruijff waarschuwt: 'Nog niet voorbij'

door Sjoerd Valkering 32

Cruijff waarschuwt: 'Nog niet voorbij'

door Sjoerd Valkering 32

Laatst geüpdatet

OVER EIGEN GRAF - Johan Cruijff waarschuwt dat het nog niet voorbij is. Dit omdat de commissarissen nog een opvolger kunnen benoemen. 'Als ik het goed heb begrepen, denken deze commissarissen zelf de nieuwe rvc aan te kunnen stellen. Terwijl de rechter net heeft voorkomen, dat ze via het goochelen met de agendapunten over hun graf heen gaan regeren. Nu proberen ze alsnog hun opvolgers te benoemen. Terwijl vooral duidelijk is geworden, dat ze totaal geen gevoel met een voetbalclub hebben', zegt Cruijff in zijn column in De Telegraaf.

'Dat heeft niets met intelligentie of zo te maken, maar alles met wat je binnen een bepaalde omgeving aanvoelt. Ze missen dat, toch willen ze de poppetjes neer gaan zetten. Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig? Daarom reageer ik nog steeds nuchter op de situatie. Het lijkt voorbij, maar dat is het nog niet'. (foto: Black Bath Towel Photographers)

Lees meer over:
Plaats reactie

Discordia +0

Het is gewoon een feit dat de meeste hier blindelings achter Cruijff aanlopen als een stel makke lammetjes. Iedereen die niet slaafs en gewillig achter de grote leider Johan staat wordt verketterd. Je wordt hier gewoon geintimideerd indien je het waagt kritiek op Cruijff te hebben -- er ontstaat zo een eng sfeertje. Een soort PVV-tactiek...

13-02-2012 16:47

heinp +41

Dat is helemaal geen feit ,het is zo dat een groot aantal ex top spelers super goed methem samen gewerkt en of gespeeld hebben .Ze lopen lopen niet achter hem aan maar hebben wederzijds diep respect voor elkaar en zijn bereid samen ajax weer op de kaart te zetten .iets op tegen dan ?PVV tactiek herken ik alleen bij Ten Have en Co net zoals hele vele andere op deze site

13-02-2012 17:18

Sualex +2

Hij heeft vandaag speciaal een account aangemaakt om te jennen. Waarschijnlijk helemaal geen ajacied

13-02-2012 17:23

Discordia +0

Je hebt het helemaal begrepen Hein, goed zo!
Begrijpend lezen was zeker jouw sterktste punt op school?

13-02-2012 18:08

afca1985 +21454

Welterusten pik

13-02-2012 17:26

daslogisch +1

Het is iig een feit dat zij die vooraf hebben bepaald tegen Cruijff te zijn, dit ook koste wat kost willen kunnen blijven volhouden..

Slecht gedrag van RvC-ers, vdBoog, Coronel etc wordt met de mantel der liefde bedekt en simpelweg niet erkend. En degene die de bobo's op hun verkeerde weergave van de situatie wijzen, worden (achteraf) gekwalificeerd als makke lammetjes om maar niets met de gebruikte (en soms) steekhoudende argumenten van de anti-Coronellers te hoeven doen..

De sluwe vossen die dankzij vies en sluw spel een machstblok hebben kunnen vormen ten koste van alles willen beschermen; de enige partij die ooit onze club zou kunnen zuiveren van de foute Coronels/ Henrixchs/vOs/Vervoorns afschilderen als een te ouderwetse Jopie die lafjes vanaf zijn bergje schreeuwt, dat is pas eng. En fout..

Beter maak je je daar druk over

13-02-2012 17:42

Discordia +0

Dus jij weet hoe ik over Ten Have en co denk?

Vind ik knap aangezien ik daar met nog geen woord over gerept heb.

Misschien moet je voortaan eerst even nadenken voordat je wat opschrijft -- dit komt zo dommig over...

13-02-2012 18:10

suske +25

Als je vandaag hier pas bent aangemeld hoe weet je dan dat iedereen hier slaafs achter Johan Cruijff aanloopt. Of heb je onder een nieuwe naam een nieuw account aangemaakt. Omdat je op je oude account. teveel werd getackeld.

We zeggen hier gewoon onze mening zoals we over de Zaken bij Ajax denken. En we respecteren ook elkaars mening. Niet iedereen heeft de zelfde mening en dat moet kunnen. Dus als nieuw komer?? moet je leren dat je kretiek krijgt op jou zienswijze. Zo werk het hier nu eenmaal.

13-02-2012 18:05

Discordia +0

Hey Einstein, ik ben al zeker 2 jaar een vaste bezoeker van deze site.

Heb alleen nooit de behoefte gehad om een account aan te maken. Maar ik heb nou een beetje gahd met die ongenuanceerde meninkjes die nergens over gaan.

Ik zie alleen maar mensen die Cruijff napapageaaien zonder ook maar enige kritiek op hun grote leider te dulden.

Aanhangers van de grote blonde leider van de PVV reageren ook vaak op dergelijke manier. Dat is alles, nu kun je gewoon weer overgaan tot de orde van de dag...

13-02-2012 18:15

oscario +0

Hoe je het ook bekijkt, als de al bewezen visie (zie Barcelona) van Cruijff wordt ingevoerd en de successen gaan komen, denk ik dat alle niet pro-cruijff criticasters stiller en stiller worden. Prima om kritiek te hebben op een visie, alleen waarop baseer je die?
Cruijff heeft nog geen daadwerkelijke funamentele verandering kunnen doorvoeren. Zoals het nu gaat met Ajax (bestuurlijk en kwa opleiding) vraag ik me af welke visie we volgen?
Vriendjes van vriendjes, die elkaar in het zadel helpen en houden in de leiding van het bestuur. Voetblatechnisch: Geen regelmatige kampioenschappen en incidenteel een exceptionele eigen jeugdspeler. Iedereen ziet dat dat niet past bij de statuur en begroting van de club dus dat vraagt om verandering... dan heb je altijd kritiek, maar geef Cruijff en zijn groep tijd om te veranderen en steun dat want een andere visie komt er niet op korte termijn....

Toeval wil dat ik in Barcelona heb gewoond, toen Cruijff zijn visie werd geintroduceerd veel tegenwind binnen het oude bestuur en bij een groep supporters. Criuijff en Co visie doorgezet en momenteeel is elke socio blij me het succes van Barcelona...

conclusie, mijn inziens, geef de groep mensen de tijd en steun ze... als we over 2 jaar vechten tegen degradatie begin dan je revolutie, maar om nou al te oordelen....

13-02-2012 15:47

SanderB +0

Zo is dat. Feit is echter dat de Bestuursraad ook een stem hierin heeft. Hier zitten sowieso 2 Cruijffianen in. Daarbij is het zo dat de AVA uiteindelijk beslist over de aanstellingen. Ten Have en co kunnen ze dus wel aandragen, maar dat wil niet gelijk zeggen dat het feest ook door gaat!

13-02-2012 10:42

Elvis313 +1

Te Have moet niet het voortouw willen nemen, het enige wat hij moet doen is stilletjes afwachten en luisteren naar wat Ajax wil. Is te belachelijk voor woorden dat de persoon die hoofdverantwoordelijk is voor de enorme chaos die we achter ons hebben nu nog wat te bepalen wil hebben.

De nieuwe RVC moet zeker niet uit ja knikkers bestaan maar wel uit personen die met Cruijff kunnen samenwerken maar hem ook tegengas kunnen geven indien nodig. Theo van Duivenbode & Leo van Wijk lijken me prima geschikt, zijn Ajacied, hebben een eigen mening, zullen de visie/persoon Cruijff ondersteunen maar zijn daarnaast integer/capabel genoeg om ook de andere belangen van Ajax te dienen.

13-02-2012 09:34

Rogyros +0

Cruijff snapt duidelijk niet alles. De RvC kan kandidaten voordragen. Dat zijn ze zelfs verplicht. De ondernemingsraad en de bestuursraad ook. Uiteidelijk stelt de bestuursraad de RvC aan waarbij ze kiezen uit alle voordragingen..

Dus wat Cruijff roept, klopt niet. Ze hebben niet alle macht. Juist niet. Ze hebben in deze een adviserende rol die de bestuursraad naast zich neer kan leggen. Hoeft niet, maar dat is aan de bestuursraad.

En dat Ten Have VdSar voordraagt, lijkt mij helemaal niet verkeerd!

13-02-2012 09:29

Sualex +2

Dus jij wil dat de 4 anti-Cruijff mensen van de rvc mensen voordragen en dar Henrichs, Buskermolen, Vervoorn enz erover beslissen???
En als Cruijff dan weg is heeft hij geen invloed meer. En denkt dat dat goed kan gaan??
De bestuursraad is niet goed ingevuld om de visie Cruijff aan te houden.

Dat is ook juist waarom Cruijff zegt dat het nog niet over is.

13-02-2012 10:35

omisom +1

Jouw voorkeur: Ja Johan, ja Johan, ja Johan, ja Johan, ja Johan met andere woorden jaknikkers die allemaal pro JC zijn. Ik begrijp werkelijk niet dat jullie niet willen inzien dat Johan dat niet allemaal alleen kan, hij kan adviezen geven hoe de jeugd op te leiden, hij kan de trainer, eventueel, van adviezen voorzien maar van het bestuurlijke vlak heeft hij geen kaas gegeten en juist daar hebben we sterke bestuurders nodig. Nee, geen jaknikkers maar mensen met een eigen mening die ook daar waar nodig tegengas geven, die ook tegen Frank de Boer moeten kunnen zeggen "wij eisen dit of dat van je", mensen met bestuurlijke ervaring, mensen die niet naar namen kijken maar naar hoe en wat naar resultaten die hebben we nodig, En niet geheel onbelangrijk mensen van buiten niet de oude gediende bestuurders maar vers bloed met een Ajax hart.

13-02-2012 11:08

Adidas AR 2.0 +0

Ja, zoals Sturkenboom en Ten Have! Dat zijn sterke bestuurders en van buiten......uh huh!!

13-02-2012 11:18

omisom +1

Het is wat ik al schreef jaknikkers die willen jullie.

13-02-2012 12:26

Sualex +2

Wat zit je toch dom te lullen. Als je mee wil praten moet je ook naar Cruijff luisteren. Cruijff doet niets alleen. Hij zet de juiste mensen op de juiste plek. Dus andere als Johan en niet hijzelf.
Sterke bestuurders daarentegen is wat anders dan tegenwerkende bestuurders. Er moeten sterke bestuurders zitten maar ze moeten zich niet met het voetbalgedeelte bemoeien. Het voetbalgedeelte moet bij het technisch hart in samenwerking met technische staf, jeugdleiders en Cruijff in een adviserende rol liggen.
Waar hebben de supporters, ledenraad en Cruijff en andere sjacherden anders voor gevochten.
Cruijff wil ook gewoon de beste mensen op de goede plekken. Maar geen mensen die niet achter het juist genoemde staan.

13-02-2012 11:20

omisom +1

Wederom hetzelfde wat jullie zoeken: ja Johan, ja Johan, ja Johan en dan zit ik dom te lullen hahaha wat een gebazel wat ik als schreef BESTUURDERS hebben we nodig geen jaknikkers.
Jullie hebben gevochten?? alleen maar op deze site lopen schreeuwen dat we achter Johan "de grote verlosser" aan moeten lopen als een stelletje makke lammetjes. Wat ik al schreef Johan heeft kennis van het voetbaltechnische gedeelte maar zakelijk is hij helemaal niets. Er moet wel een organisatie aangestuurd worden en dat kan niet door een oud voetballer die toevallig het vriendje is van JC.

13-02-2012 12:32

Sualex +2

Begrijpend lezen is moeilijk in jou geval. En toevallig niet alleen op deze site gevochten.
Het is ook dom om te roepen dat Cruijff niet alles alleen kan want dan snap je er bar weinig van. Het hoeven geen jaknikkers te zijn. Ze moeten het voetbalgedeelte overlaten aan de voetbalmensen.

13-02-2012 12:39

omisom +1

Oké er is hard geschreeuwd op de tribune, hulde voor die supporters, en zijn een paar dwazen geweest welke vrouwen en kinderen hebben bedreigd dat klopt.

Het schijnt voor jou ook moeilijk te zijn om goed te lezen want waar heb ik geschreven dat JC geen verstand van het voetbaltechnische gedeelte heeft?? maar net zoals vorige keer moet en zal je gelijk krijgen en blijf je tegen mensen aanschoppen die er een andere mening op nahouden of maar met een puntje van een vinger richting de "grote verlosser" of één van zijn adepten wijst. Maar gelukkig ben ik dom en denk niet na ik zeg maar "de toekomst zal het uitwijzen".

13-02-2012 13:11

Sualex +2

Jij begrijpt niet wat Cruijff zijn intenties zijn. Jij zei letterlijk dat Cruijff het niet alleen kan maar dat hij denkt van wel. Dat is onzin.
Cruijff wil zich helemaal niet bemoeien met de zakelijke, commerciële kant. Hij wil alleen dat die kant zich niet met het voetbalgedeelte bemoeit.

13-02-2012 13:35

omisom +1

Wat ik al schreef maar schijnbaar wil je dat niet lezen. Je hebt gelijk dat wil je graag.

13-02-2012 13:51

Sualex +2

Dat weet ik

13-02-2012 14:02

afca40 +0

ach weet je,zo is het hier al die tijd al geweest,heb het al opgegeven. . Als je het niet overal mee eens bent,en een beetjekritisch bent,dan ben je anti cruijff en zat je in het kamp ten have. . De mensen die zo reageren zijn geen mensen met een eigen mening of zijn verslaafd aan cruijff...

13-02-2012 13:38

Sualex +2

Jawel hoor ik heb een sterke eigen mening. Het probleem is dat de meesten niet zien wat Cruijff bedoeld.
Simpel samengevat:1. de mensen die verstand van voetbal hebben en die tussen de jeugd en Ajax 1 staan laten beslissen over het voetbalgedeelte.
2. Het moet om voetbal draaien. Een slimme voetballer hoeft niet sterk en een gigantisch loopvermogen te hebben. Als je controle en inzicht goed zijn hoef je minder te lopen en heb je meer tijd.

13-02-2012 14:10

buitenveldert +0

Louis komt niet jammer voor je. droog je tranen misschien kan je dan ook zien waarom Louis niet komt en Frank, Jonk en Bergkamp enz er wel zijn

13-02-2012 13:40

omisom +1

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF hier wordt ik nu zo moe van makke lammetjes.

Ik heb het nergens over van Gaal gehad dus als je ergens op wilt reageren doe het dan op de juiste.

13-02-2012 13:52

buitenveldert +0

Volgens mij krijgt Heinrichs hier ook een aandeel in dus dan kan hij zich niet meer verschuilen en zal hij kleur moeten bekennen

13-02-2012 08:43

anti-devries +0

klopt met die RVC komt het wel goed en je moet ook wel behoorlijk gek zijn om nu als anti-Cruijff persoon erin te stappen

13-02-2012 08:47

omisom +1

Natuurlijk mogen die er ook in komen of moeten we een club van jaknikkers worden? het gaat om de meerderheid dus 3 of 4 pro, er mag best wel wat tegengas zijn dat is alleen maar goed om met elkaar in discussie te komen.

13-02-2012 09:27

anti-devries +0

ik zeg niet blinde Cruijff volgers maar anti-Cruijff mensen daar zit heus wel wat tussen... de mensen die nu genoemd worden: vdSar, Fontein, van Duivenbode enz zijn allemaal geen jaknikkers!!!

13-02-2012 09:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.