Cruijff: 'Van Gaal of ik'

door Sjoerd Valkering 106

Cruijff: 'Van Gaal of ik'

door Sjoerd Valkering 106

Laatst geüpdatet

Johan Cruijff heeft tegenover Voetbal International al laten weten niet door een deur te kunnen met Louis van Gaal. Op de vraag 'Eén ding is duidelijk: het is Cruijff of Van Gaal. Cruijff en Van Gaal kan niet na alles wat er de laatste jaren tussen jullie is gebeurd?', geeft hij als antwoord: 'Dat lijkt me duidelijk. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Eerst maar eens afwachten wat de club in totaliteit nou eigenlijk wil'.

Bekijk zijn uitgebreide reactie hier op Ajax Showtime.

Lees meer over:
Plaats reactie

SteektheMan +0

je moet je afvragen wat de gevolgen zijn. Als Johan weggaat en van Gaal komt heb je wel een hele goede directeur, maar zeer waarschijnlijk zullen Jonk en Bergkamp dan weggaan. Dan stort dus eigenlijk heel de jeugdopleiding weer in, waar ze net weer een goed begin aan gemaakt aan hadden.
Dan heb ik toch liever Johan, hoe goed van Gaal ook zou zijn als AD

17-11-2011 16:48

fayeajax +5

Dag Johan ga maar lekker op je berg in Spanje zitten dan.
Als je de handreiking van van Gaal niet aanneemt dan vind jij je dus belangrijker dan Ajax zelf.
Maar dat wisten we al want jij moet ten alle tijden in het middelpunt van de belangstelling staan en jouw woord is wet toch?
Het gaat niet om jou maar nogmaals om onze club Ajax.
Dus heb je het beste voor met Ajax dan zou ik zeggen ga de onderhandeling aan of verdwijn vergoed naar Spanje.
Maar ja niks is jouw vreemd want je hebt Oranje in 1978 ook zomaar laten vallen.
Zelfkritiek is bij jou ook een scheldwoord want alles wat jij zegt is en blijft heilig.
Grote voetballer was je maar als trainer mag je niet in de schaduw staan van Louis.
O ja en bij Barcelona ben je ook niet meer zo goed gezien is het wel?
Hoe zou dat nou komen.
Hoogmoed komt voor de val en niet alleen jij hebt alle wijsheid in pacht al denk je dat zelf wel.

17-11-2011 16:43

AJAXSENSE +0

LVG is een inhalige zelfingenomen trainer en denkt alleen aan zichzelf en neemt scholletje mee en Davids en dat zegt al genoeg omdat deze altijd al achter hem aan lopen.

Toen LVG bij Ajax kwam had hij goud in handen en toen zei hij dat het een zooitje was!!!

Leugenaar en dan gaat ie ook nog naar die naz. club in Duitsland.

De achterban van Ajax pikt hem echt niet en hij heeft wel veel prijzen gepakt maar niks toegevoegd.

Bij Barcelona haalde hij alleen maar nederlandse speler en in Duitsland was hij niks zonder Robben.

Helaas is Johan wel weinig in A'dam maar ja dat is nu eenmaal zo en dat heeft hij ook altijd gezegd!!!!

Oprotten met LVG en die smerige Steven Ten Have en Uri Coronel erbij want hij lekt altijd om er zelf beter van te worden.
Iedereen met een Ajax hart en verstand van voetbal en van de club wilt verder met Johan en we moeten gewoon wachten totdat de juiste mensen kunnen of beschikbaar zijn!!!!

17-11-2011 17:58

DOPEBOYsGAME +1

Ten Have is natuurlijk wel bezig om Johan de deur te wijzen op een misschien niet zo'n nette manier. Daar lijkt het althans op. Daarnaast word ik echt helemaal gek van die Cruijf.. Wat een onrust stokende betweter dit totaal niet kan samenwerken met anderen. Louis van Gaal is denk ik goed in staat om de rust terug te brengen en Ajax weer op de rails te krijgen! Tijd voor actie en niet zo passief zoals Cruijf dat deed, steeds weg blijven en jezelf boven Ajax zetten!

17-11-2011 15:44

JJood +0

Doei Johan, Ouwe Brompot ;)

17-11-2011 15:26

Rdk1983 +4

Daahaaag Johan daahaaaag, het is altijd ik of die ander. En al die keren kozen ze voor jou, en houd het gejammer aan. Dus ik zeg: daaaahaaag Johan, daaahaaag!

17-11-2011 15:22

Rolo +13795

Dus van Gaal!

Van Gaal is zoals gisteren aangegeven bereid om met Cruijff te praten. Andersom dus niet. Louis wil dus de strijdbijl begraven en het beste voor Ajax. En tsja Cruijff.... mijn wil is wet.... alles moet wijken voor Johan??
Tijd voor actie, het liefste met Johan maar zo niet, dan niet ten koste van Ajax. Het is al lacherig genoeg nu.

17-11-2011 14:04

anrejane +0

Dan 1000 x liever Van Gaal! Dat is natuurlijk ook een rare snijboon, maar hij heeft wel clubliefde, zet zich wel voor 100% (of meer!) in, stelt het clubbelang altijd voorop en heeft managementkwaliteiten. Cruijff heeft wat mij betreft het afgelopen jaar weer eens aangetoond dat hij op al deze punten tekortschiet. Natuurlijk, het was een geweldige voetballer en trainer, maar hij heeft zich de afgelopen tijd volkomen onmogelijk gemaakt. Hij heeft alleen maar voor onrust gezorgd en bleef op belangrijke momenten gewoon in Barcelona. Als hij nodig was bij een vergadering, moest men maar naar hem toe komen! Het belang van Ajax is bij hem echt ondergeschikt aan zijn enorme ego. Hij is totaal ongeschikt als bestuurder en doet het voetbal er maar een beetje als hobby bij. Anders was hij natuurlijk ook allang bestuurder bij Barcelona geweest. Laat hem lekker in Barcelona blijven. Ik heb alle vertrouwen in Van Gaal!

17-11-2011 12:58

Dijkie +0

Volgens mij heeft LvG alleen maar nadelig en hatelijk gesproken over Ajax na zijn vertrek. Als ie 100% inzet en clubbelang voorop zou zetten , dan zou hij naar mijn mening per omgaande moeten beginnen. Maar dan loopt ie de miljoentjes van BM mis en die zijn waarschijnlijk belangrijker dan het clubbelang.

Als je het over het ondergeschikt maken van je eigen ego tbv de club dan slaan ze met LvG de plank volledig mis gezien zijn dictatoriale trekjes. Als je dat verstaat onder managementkwaliteiten.

Maar het is wel jammer dat die 2 niet door een deur kunnen, want qua voetbaltechnisch inzicht zijn het gewoon toppers.

17-11-2011 14:32

bert0s410 +1

Ze maken alles en iedereen kapot met een ajaxhart.
Ik ben die prive oorlogjes zat.
Eigenbelang boven de club, ongelofelijk.

17-11-2011 12:41

xeitc +0

Zonde dat Cruijf zo graag z'n eigen plannen wil doordrukken en niet of nauwelijks kritiek kan slikken. Die man is op voetbalgebied natuurlijk geweldig maar er valt niet mee samen te werken.. Ik vind dat Ajax een goede keuze heeft gemaakt om voor van Gaal te kiezen..

17-11-2011 12:40

Barsbas +0

Dit vind ik bijzonder vervelend van Cruijff. Op voorhand aangeven dat je niet wil samenwerken met Van Gaal vanwege persoonlijke redenen/ego. Als Cruijff daadwerkelijk het beste met Ajax voorheeft moet hij doen wat hij al tijden roept dat anderen moeten doen; Eigen ego opzij schuiven in het belang van Ajax.

17-11-2011 10:51

gusanito +5447

Ik denk dat er toch wel goed is gehandeld, dat neemt niet weg dat het niet netjes is. Cruijff was gewoon te vaak afwezig en er waren teveel verschillen van inzicht met Johan. Er moest wel wat gebeuren bij de club en ik denk dat Van Gaal toch ook wel de juiste man op de juiste plek is.

17-11-2011 10:20

leidseplein +0

De grootste ajacied aller tijden zo een mes in zijn rug steken is beschamend en te zot voor woorden.Dit zou nooit maar dan ook nooit mogen gebeuren.en iemand met maar een klein beetje verstand weet gewoon dat er een heel smerig spelletje is gespeeld.

17-11-2011 13:36

GJK +0

Louis van Gaal is altijd een correcte man en een man van zijn woord!

1. Als TD is hij opgestapt en liet hij ons in de steek
2. De laatste jaren (ckr ook als trainer van AZ) een hetze tegen Ajax gevoerd. Met als hoogtepunt dat hij vorig jaar duidelijk aangaf nooit meer terug te komen.
3. Hij voert gesprekken achter de rug van Cruijff om. Achterbakser kun je het niet bedenken. Die smerige lekbak van hem bevestigd dit ook nog even fiijntjes in de AD vanochtend. Citaatje van Truus: We mochten zelfs onze kinderen niks zeggen (wat een huilebalk)
4. Meneer kan pas beginnen op 1 juli 2012 want Louis is een correcte en formele man. Sodemieter toch op, Hij wil gewoon die stapels met geld nog even binnen halen van BM.
5. Dhr. van Gaal haalt op deze manier gewoon zijn gram over de rug van iemand die belangeloos is ingestapt in Ajax. Ook nog eens iemand die meer gepresteerd heeft dan wie dan ook in Amsterdam.

Johan Cruijff is onbetrouwbaar:
1. Deze man verzorgt opleidingen op sportgebied en management gebied voor getalenteerde sporters en studenten. Is belangeloos bezig met de toekomst van de nederlandse jeugd.
2. Deze man zet zich al zijn hele leven in voor kansarme kinderen over de gehele wereld. Denk aan de Cruijff-courts en aan zijn steun voor sporters met handicap.
3. Deze man is een voorbeeld en idool voor bijna de volledige voetbalwereld en vooral ook onder de Ajax-aanhang.
4. Iedereen die nu op De toekomst loopt en bij de jeugd gaat kijken ziet een geweldige opleiding ontstaan (voor zover dit nog niet het geval was) met enkel gelouterde topspelers en trainers aan het werk met de grootste talenten van NL. Kwestie van tijd totdat de talenten doorbreken. De europese top staat niet voor niets wekelijks te scouten in A'dam.
5. Cruijff werkt op basis van vertrouwen en gaat blind voor zijn mensen zoals Bergkamp en Jonk. Zijn dit niet toevallig (net als FdB) de mensen die van Gaal groot gemaakt hebben, of denk je dat van Gaal Bergkamp het voetballen heeft geleerd?
6. Overal waar Cruijff in het verleden kwam is succes behaald.

Als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor van Gaal gaan. Die wordt tenminste gesteund door Marjan Olfers, Steven ten Have en Paul Romer. Dat zijn echte Ajacieden met een rijke historie waar je bij het zien van oude beelden kippevel van over je rug krijgt en die op handen gedragen worden.

En dan tot slot onze Edgar. De man die als voetballer een prima staat van dienst heeft, maar op het EK 96 nog de heren Blind, boertjes, etc... uikotste in de media. Diezelfde man schuift nu weer Blind naar voren als TD. Deze man werkt structureel achterbaks en probeert Cruijff gewoon monddood te maken. Dit door enkele vriendjes en meelopers naar voren te schuiven!

Als ik mezelf hierboven teruglees, dan denk ik: Ja laten we Cruijff maar wegdoen en die achterbakse clan behouden.

Ik hoop dat de trainers massaal de kant van Cruijff kiezen en per direct opstappen. Ook FdB, maar die zal daar vast de ballen niet voor hebben.

Ik hoop dat de supporters zaterdagavond weer eens massaal nummer 14 in ere herstellen. Misschien moeten we eens een wedstrijdje niet bezoeken. Dan is de impact gelijk duidelijk. Ook gisteravond gaf Steven weer een verhaal over sponsors die ontevreden zijn. WIJ zijn Ajax niet die sponsors. Die komen echt wel als Ajax CL speelt. Die denken alleen in geld en niet aan de club en al helemaal niet vanuit clubliefde!

Ik hoop dat de ledenraad eens en voor altijd afscheid neemt van deze lachwekkende commissarissen die zichzelf op technisch valk boven Johan Cruijff stellen!

Maar ach: De zon gaat zinloos onder, morgen komt hij toch weer op!

17-11-2011 09:31

vasofiets +44

louis heeft nog 3 miljoen tegoed van bayern tot july 2012 ,eerder kan hij niet komen,en johan doet het uit liefde voor de club

17-11-2011 08:44

omisom +1

Simpel als van Gaal zegt ik ga bij Ajax aan de gang krijgt hij niets meer van Bayern dus gaat het hem alleen om die centen bij Ajax gaat hij 4 ton verdienen dus ietsje minder.

17-11-2011 09:33

TOOL +3

Van Gaal of Cruijff is natuurlijk een lastige keuze. Maar iets wat voor mij als een paal boven water staat is dat die 4die onderdeel uitmaken van de RvC gelijk weg moeten. Dit soort praktijken moet je niet willen, onder geen enkele voorwaarde. We zijn net van een aantal bestuursleden af en dan nu dit? Echt niet he.... Hoe kan je deze nu nog vertrouwen? Ook mag Blind er van mij gelijk uit, die heeft alles geweten, meteen oprotten!

17-11-2011 07:39

Mokum31 +6141

Niets tenadele van van Gaal.
Johan moet blijven , ook al zie ik wel in dat het een lastig " iets" is.
Doe het voor de club ... Vrees alleen dat het niet zo werkt.
Maar goed eerlijk is eerlijk dan hebben we van Gaal en die schat ik hoger in dan Ling.
Je kunt vinden van Johan wat je wil maar dit is wel een aso aktie.

17-11-2011 05:41

ajax4perez +9565

cruijff kan nu 2 dingen doen.
1. zich niet laten wegjagen en als een volwassen man Van Gaal een hand geven en zorgen dat er een goed beleid komt iom alle disciplines die daar inspraak in mogen hebben.

2. met de staart tussen de benen vertrekken en inzien dat hij in de afgelopen maanden niks van de grond heeft weten te krijgen omdat zijn ego te groot is, hij weigert water bij de wijn te doen.

Uiteraard hoop ik het eerste

17-11-2011 02:48

Warrior +1

Dat eerste zie ik niet gebeuren, en dat tweede klopt niet helemaal. Hij heeft niet niks van de grond gekregen. Ik denk dat de jeugdopleiding wel is verbeterd. Denk ik, want weten doe ik het nog niet natuurlijk. Het is jammer dat het op deze manier is gebeurd, en ik hoop dat ze zich niet in hun vingers snijden, want ook van Gaal is niet gemakkelijk. Wel sneller en waarschijnlijk duidelijker in het overbrengen.

17-11-2011 06:53

RobinhoV410 +568

Louis van Gaal! Ook geen echte communicater, maar is niet zo erg de weg kwijt als Cruijff. Van Gaal zet tenminste geen vriendjes neer en kiest altijd en altijd het beste voor de club. Cruijff dénkt dat hij die intentie heeft, maar integendeel: Ling, De Groot, Fontein, Bergkamp, Jonk etc zijn allemaal vriendjes. Cruijff denkt alles zelf te kunnen regelen door wat bevelen te geven aan dergelijke namen, maar dat werkt niet. De club is een grote puinhoop. Van Gaal is de pefecte uitkomst, alleen Hiddink was van gelijke waarde geweest! Laten we met deze weg nu eindelijk eens hopen op rust binnen de club, al zie ik Cruijffmet nog wel weer meer modder gaan gooien.

17-11-2011 01:08

Rob1706 +1694

Achterbaks en achterkamertjespolitiek. Of je accepteert Cruijff met zijn plannen ter verbetering of je haalt hem niet binnen. Maar om dan van Gaal binnen te halen als algemeen directeur heeft naar mijn mening alleen de intentie om Cruijff weg te werken want beide heren kunnen niet door een deur. Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of van Gaal wel geschikt is voor deze functie. Op deze post moet men bruggen kunnen bouwen, samenwerken enz. en dat zijn nu niet de sterkste karaktereigenschappen van de heer van Gaal.

17-11-2011 00:35

Robherpen +0

Waarom praat Peter R de Vries in godsnaam by DWDD over Ajax?
Sinds wanneer heeft hy verstand van voetbal?

17-11-2011 00:26

Roovers419 +0

Iedereen heeft een mening en dat is ok. Johan heeft een voetbalvisie en deze wil hij in werking brengen. Een filosofie waar Barcelona en Ajax in het verleden veel profijt van hebben gehad. Ik durf zelfs te zeggen dat zonder Cruijff Barca en Ajax hele andere clubs waren geweest. Voor Van Gaal heb ik niks dan respect, een echt icoon. Ik zou hem graag bij Ajax hebben, maar niet op deze manier. Een gladjakker speelt 2 iconen tegen elkaar uit. De ouderwetse verdeel en heers techniek. Het is een erg verdrietige situatie, die voorkomen had kunnen worden als Cruijff zoals beloofd carte blanche had gehad.

Erg jammer!

17-11-2011 00:20

Cello +52979 moderator

Je hebt gelijk denk ik ook.
Ten Have kan op een normale manier niet van Cruijff afkomen. Dan kon dit wel eens dé manier zijn om Cruijff de club uit te jagen, zeker als de meningsverschillen tussen Cruijff en Van Gaal on-overkomelijk zijn.

Ik zou echt niet meer bijkomen, wanneer net als Van Gaal ons nu eigenlijk verbaasd heeft na zijn eerdere uitspraken mbt Ajax (waar hij nooit meer zou werken) en Cruijff (waarmee hij nooit meer door een deur zou kunnen, maar officieel nu wel mee moet samenwerken als lid technische zaken in de RvC), dat ook Johan Cruijff de strijdbijl gaat begraven. Dan heeft Ten Have straks waarschijnlijk 2 "moeilijke" personen tegenover zich, die denk ik op voetbaltechnisch gebied niet eens zo heel veel van elkaar verschillen.

Dus wie weet..... misschien is de einduitkomst wel, dat eindelijk de strijdbijl eens begraven wordt, ondanks alle eerder gedane uitspraken van beide zijden.

17-11-2011 00:37

Warrior +1

Jij leeft dus ook nog..:o) Ik zie het niet gebeuren, maar zo ja...dan kan Ten Have ook rustig vertrekken. Dan heeft hij zijn werk ruimschoots gedaan.

17-11-2011 07:00

Rebi1968 +767

Het is gewoon een smerig spelletje dat er gespeeld wordt, met als doel Cruijff weg te werken.
Ik ben bang dat Louis daar graag aan meespeelt. Ander had hij dit nooit gedaan.
Hij hoopt dat het straks beter gaat, en dat hij dan een lange neus kan trekken naar Johan...
Allemaal op basis van oude vetes. Hier zijn teveel grote ego's in het spel en niemand ( behalve Johan zo lijkt 't) denkt aan onze club die hier kapot aan gaat... Ik ben hier doodziek van. (dacht dat ik gisteren in dat klote koude Hamburg al m'n dieptepunt van de week bereikt had ;)

17-11-2011 00:17

trainerdv +2

La Ling? Basten? Johan, je bent zelf enige tijd geleden gek geworden.
Sinds je de prestaties van Oranje vorig jaar ridiculiseerde kan ik je niet meer serieus nemen.
Bedankt voor de revolutie, maar ga nu maar vanuit Barcelona kijken hoe Ajax wordt geleid door iemand die 2 jaar geleden nog in de finale Champions League stond.......

16-11-2011 23:59

afca4eva +5957

Helemaal mee eens!
alleen ehh.. dat ehh.. ridiculioliserenen mag je me wel even uitleggen ;)

17-11-2011 00:03

afcamuc +0

en daarna een drama seizoen gedraaid heeft! Lucio weggestuurd heeft en Pranjic en Braafheid gehaald heeft! Komt nog bij dat hij met z´n gekke gedrag heel Bayern München voor schut gezet heeft in Duitsland!

17-11-2011 00:09

opsspo +0

Was dat helemaal aan Louis te danken dat ze in de finale stonden? Of was het zo dat Robben, Ribery en Schweinsteiger extreem goed speelde? Want als het door Louis kwam mag je er ook wel ff bij zeggen dat het jaar daarna dramatisch begon onder Louis, want daar is ie dan ook verantwoordelijk voor...

En trouwens, er word wel overal gesuggereerd dat Johan maar met een paar namen aan kwam zetten (La Ling etc). En dat sinds hij er is er nog niks is veranders, maar aan wie ligt dat? Het is makkelijk om naar Johan te wijzen omdat hij zogenaamd niet bereikbaar is omdat ie in Spanje woont, maar wie zegt dat hij achter de schermen niet veel heeft proberen te doen maar dat het gedwarsboomd werd? Er was een conflict tussen Johan en de 4 anderen, dat zal zeker niet alleen over La Ling gaan...

17-11-2011 00:11

Jeff +0

Is dat soms ook die trainer die Thomas Kraft een betere doelman vond dan Manuel Neuer? Die Edson Braafheid, Danijel Pranjic en Luis Gustavo haalde na dat beruchte jaar? De trainer die Lucio en van Bommel niet meer nodig had? De man die als clown op een balkon in heel Duitsland niet meer serieus genomen wordt? Niet alleen maar de positieve dingen roepen he!

17-11-2011 00:14

afcamuc +0

Zo is het! Heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt in Duitsland!

17-11-2011 00:16

afca4eva +5957

Johan was toch wel opgestapt en als hij op zou stappen is van Gaal gewoon naast Hiddink de beste keuze, klaar af.

17-11-2011 00:17

trainerdv +2

Oke, ik zal ook wat negatieve dingen roepen als je dat zo graag wil...
Cruijff heeft in 4 jaar trainersschap bij Ajax geen een titel behaald en is uiteindelijk ook bij Barcelona ontslagen in een dramatisch jaar.

17-11-2011 01:02

Roovers419 +0

hij heeft de europacup 2 gewonnen. dat lijkt me een titel.

En hij is bij Barcelona een groot succes geweest

Als reactie op Jeff. Van Gaal is ook de trainer die met Bayern sinds jaren weer een cl finale heeft behaald. Van Gaal was de enige die tegen koeman in opstand kwam terwijl de rest hem niet zag staan.

Van Gaal is een held, maar niet op deze manier!

17-11-2011 01:11

Warrior +1

Die Europa Cup 2 had jij ook met dat elftal gewonnen. Daar gaat het niet om. Cruijff heeft wel de kennis. Hij kan het alleen moeilijk overbrengen op anderen. Dat was vroeger als trainer al zo, en hij is niets veranderd.

17-11-2011 06:56

ajaxminimax +5471

Cruijff: ik denk dat mijn vertrek aanstaande is, staat op twitter

16-11-2011 23:55

afca4eva +5957

Ik dacht dat Cruyff nog niet eens een mail kon lezen? laat staan twitteren...

16-11-2011 23:57

afca1985 +21452

Hahahah +1

17-11-2011 00:00

ajaxminimax +5471

haha, het staat op twitter, getweet door ajaxf-side

17-11-2011 00:02

Junisderdester +0

Showtime wel mooi geweest voor vandaag. Welterusten en wellicht tot morgen. Meneer de president, slaap zacht.

16-11-2011 23:54

030591 +0

dat wijf in in die RVC heeft dit allemaal lopen te bedenken, simpele

16-11-2011 23:51

Junisderdester +0

Als die lul van 'n Hiddink nou zei van "Ja, ik wil" dan hadden we deze nog grotere teringzooi niet gehad. Dan hadden we mooi een grote vis gevangen en onze blote reet aan de calimero's uit Eindhoven kunnen laten zien.

16-11-2011 23:49

kaashaas +4

ja, en heb hidding nee horen zeggen maar wel met op een terughoudende manier met een soort van respect naar cruijf toe.. en geloof me cruijf had hem hierzeker nog over gecontacteerd.. maar dan kan niet gelijk want dat is niet netjes naar Guus toe nu hij net weg is bij turkeije.

Maar de raad kan dit wel zo doen !

Heel toevallig allemaal

16-11-2011 23:52

afca4eva +5957

Jah.. heel deze teringzooi is allemaal de schuld van Guus Kut! xd

17-11-2011 00:01

foshoquz +0

Pff lastig hoor, opzich snap ik Ten Have ook wel. Cruijff is geen makkelijk persoon en Van Gaal is waarschijnlijk de beste kandidaat. Ik hoop dat Van Gaal Cruijff gewoon een keer opbeld en het uitpraat oid, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

16-11-2011 23:46

_DNNS +0

Cruijf zou zijn persoonlijke mening eens op zij moeten durven te zetten. Ik wil hem niet wegstrepen en ook niet tekort doen. Maar met zo een uitspraken kies je in mijn ogen niet voor ajax, maar voor je eigen persoonlijke voorkeur.

16-11-2011 23:45

Ramista +0

Als ik het zo allemaal lees, krijg ik het idee (maarja, wie ben ik?!), dat Ajax als club achter Cruijff gaat scharen. Dit in verband met de werkwijze van de 4 commisarissen, dat geheel tegen de regels was en is. De reacties uit de ledenraad zeggen genoeg. Iedereen is verbaasd over de werkwijze en ik hoop dat zij ook wel kunnen zien dat de 4 commisarissen het tijdstip van de bekendmaking wel heel smerig hebben uitgekozen. Ik denk dat Ajax deze werkwijze niet goedkeurt en het vertrouwen in hun opzegt. Wat er dan met van Gaal gebeurt, ik zal het niet weten...

16-11-2011 23:42

robizkit +0

Zelfs als het vertrouwen wordt opgezegd in de RVC dan zal de keuze voor van Gaal blijven staan. Maakt dus niets uit. Daarnaast zit er een jurist in de RVC. Die zal het wel weten denk ik

16-11-2011 23:45

Ramista +0

Oke, als dat werkelijk waar is, kan Cruijff toch niet zeggen, het is of van Gaal of ik? Want dan staat het toch al vast dat van Gaal bij Ajax komt te werken? Dan zou de enige oplossing zijn dat Cruijff en van Gaal compromissen gaan sluiten over het uit te voeren beleid...

16-11-2011 23:48

robizkit +0

En dat gaat niet gebeurden dus Cruijff heeft het antwoord al gegeven. Cruijff gaat weg aangezien zijn ego groter is dan de club. Hij gaat nl niet praten met van Gaal.

16-11-2011 23:51

elpresidente +2

Cruijff blijft gewoon zitten.

16-11-2011 23:53

kaashaas +4

denk het ook , RVC gaat eruit.. denk ik !

16-11-2011 23:54

robizkit +0

ja en dan? zit je met van Gaal in de directie en zonder RvC. Zitten we straks weer een jaar te wachten.

16-11-2011 23:55

kaashaas +4

ja hebben de 4 zo geregeld

17-11-2011 00:02

robizkit +0

ja maar van Gaal gaat niet weg. En zo zijn er elke keer weer mensen die Cruijff weg wil hebben. Zo naait iedereen er uit en stapt niemand er meer in. kijk maar naar van halst overmars en hiddink. Wees blij dat Louis er in durft te stappen

17-11-2011 00:03

Jeff +0

Wat maakt dat uit? Ajax is toch al kapot! RVC eruit en de onrust nu nog groter maken dan die al is. Dat is precies wat de huidige RVC over zichzelf heeft afgeroepen. Er moet nog meer onrust komen! Volgend jaar Europa League voor Louis van Gaal? Wat een stunt!

17-11-2011 00:11

afcamuc +0

Hopelijk wel

16-11-2011 23:54

robizkit +0

Vraagt iemand zich wel eens af waarom Cruijff altijd bonje maakt met jan en alleman? Destijds met van Basten als trainer, toen was hij na 3 dagen weer vertrokken. Met de vorige directie, die uiteraard dingen niet goed hebben gedaan, maar er ook voor gezorgd hebben dat we nu niet in dezelfde situatie zitten als feyenoord. Nu weer met de RvC, Louis van Gaal, noem maar op. Er staan nu mensen met voetbalverstand aan het roer, en het gaat weer over Cruijff. Sodemieter op man!!!

16-11-2011 23:40

1eringzuid2 +7

Ik wil rond deze schandelijke soap die zich bij ons aller Ajax afspeelt 1 ding zeggen: Ik heb alle heren bij Ajax horen zeggen dat niets of niemand groter is dan de club. Bij deze dan. Beste Johan Cruijff: U, als beste voetballer die Nederland (en Ajax) ooit heeft gekend, heeft de sleutel in handen om van Ajax weer die toonaangevende club van Nederland én Europa te maken. U zet uw, terecht, grote ego deels opzij om uw jeugdliefde weer status, aanzien en prijzen te geven. Dat kunt u doen door met Louis Van Gaal, de op 1 na beste trainer(Michels was de beste) die uw jeugdliefde ooit heeft gehad, rond de tafel te gaan zitten en daar goede compromissen te sluiten die Ajax terug aan de top moeten brengen. Louis Van Gaal wordt algemeen directeur, en u meneer Cruijff, gaat er voor zorgen dat onze jeugd vanuit een brede basis leert voetballen. Dit samenspel tussen u en meneer Van Gaal zal uw Ajax terugzetten op alle kaarten. Met de andere Ajax iconen die er op dit moment ook al rondlopen moet het binnen 15 jaar mogelijk zijn om de 4e ster op het Ajax-shirt te krijgen, en ook op Europees nivo weer eens een grote prijs binnen te halen. Bij voorbaat dank dat u dit voor uw club over heeft.

16-11-2011 23:38

opsspo +0

Dat is waarschijnlijk voor iedereen hét ultieme droomscenario, voor mij iig zeker!! Maar door de manier waarop het nu is gespeeld geef ik het helaas weinig tot geen kans. Je kan veel van mensen eisen, maar je laat je niet zo door iemand naaien en dan toch met elkaar samenwerken...

16-11-2011 23:45

kaashaas +4

Johan moest er van te voren al uit! daar zijn ze vanaf het begin mee bezich geweest..

16-11-2011 23:47

ajaxfanmarcel +1469

mensen ik wil ff mijn mening zeggen.

ik ben 100% pro cruijff maar ik ben ook fan van vakman van gaal. dit gedoe gaat al meer dan 4 maand door. er moest is wat gebeuren. er is nog steets geen directeur. en sjeu la ling was gewoon niet geschikt. dan zoek je naar een ander. de kans heeft cruijff 4 maand gehad en hij heeft niks gedaan. het ging maar van heen en weer gebekvechten. wat ten have nu doet is tegenover cruijff niet netjes. maar de kans is dat ie nu wel is wat gaan doen. hij zorgde dat van der boog weg gaat met de rest en is zinds die tijd alleen maar erger geworden. en daarbij als hij echt meer inzet had getoond en minder in barca was en meer bij de club dan was dit nooit gebeurt. ik kan begrijpen dat het nu maar is zat is en moet ten have gelijk geven dat er nu maar wat aan moesten doen. hoe hij gedaan heb praat ik niet goed maar ik ben van mening dat van gaal wel een idiaal man kan zijn als algemeen directeur, daarbij is blind een top technisch directeur dat heeft ie laatste 2 stransfer periodes bewezen. daarbij is blind en de boer een pupil van van gaal en heeft bergkamp en jonk ook nog onder hem gevoetbalt. dau die plaatje kan wel op 1 lijn komen. ik ben van mening dat cruijff en van gaal hun strijdbijl maar moeten begraven in belang van ajax. en nu aan ajax moeten denken en voor ajax zich gaan inzetten.

16-11-2011 23:38

Junisderdester +0

Ik snap er geen kut van, wil je zeggen dat Cruijff en Van Gaal samen moeten gaan werken? Dan heb de zelfde mening als alle anderen

16-11-2011 23:40

ajaxfanmarcel +1469

nee hoe het nu gaat zo moet ajax door gaan. wat heeft cruijff nu gedaan voor ajax dan de bestuur weg jagen en de rvc. nu is ajax 6 maand zonder bestuur en is ajax niks opgeschoten. en wat heeft ajax na die machtsgreep van cruijff nog aan hem gehad. niks momenteel het gaat van kwaat naar erger. cruijff doet het helemaal verkeerd maar de overige rvc leden ook. en ze wijzen alleen maar na elkaar. nee een harde hand is daar wel nodig en dat heeft van gaal wel. en wat in verleden is gebeurt laat het rusten. het zijn volwassen ensen kop op zeg. je wilt ajax weer terug aan de top doe dat dan ook. de visie van cruijff is top maar moet ie wel daar uit barca komen en meer met ajax bemoeien. heb niks tegen cruijff was trouwens blij met komst van cruijff maar heb nu soms wel twijffels. en nu met dit ingreep is de toon gezet dat het zo niet langer kon. daar geef ik ten have gelijk in. voor de rest wat een kwal is het die ten have

16-11-2011 23:52

LegendaryNumber +0

Wat zou er gezegd zijn tijdens de gesprekken tussen RvC en Van Gaal?
Hij wist natuurlijk dat Johan buitenspel wordt gezet anders stapt ie er niet zo makkelijk in. En zouden ze hem enige garanties hebben gegeven?

16-11-2011 23:37

Robherpen +0

Laat Ten Have z'n hele kutzooi pakken en de rest van die hele RVC.
Voetbaltechnisch moet Cruijff de man zijn die alles op z'n plek zet, en niemand anders!!
Het enige wat ze met deze actie willen is dat Cruijff z'n spullen pakt.
Tobbers zijn het, allemaal! Van mij mag Johan het doen en de rest kan wat mij betreft opzouten!!
En die Davids valt me nog het meest tegen, zielig persoontje is het...

16-11-2011 23:35

karelajax +0

Dus je ziet het wel zitten dan ling de baas wordt? niet liever van gaal dan ling in de belangrijkste positie binnen de club?

16-11-2011 23:39

kaashaas +4

als ling de baas was waren we iedergeval verder geweest en waren we alang van al dat gezijk af geweest , kon johan zich bewijzen en zou het niet lukken kon hij er ook op afgerekend worden. HeefT van Gaal zoveel ervaring als Algemeen directeur?

16-11-2011 23:43

hansthemas +0

sluit me hier voor 100% bij aan .
het gaat bij ajax om voetbal !! niet om vergaderen

16-11-2011 23:40

030591 +0

En nu krijgen we een interim directeur en daar heb ik al helemaal vraagtekens bij. Ben echt moedeloos van dit allemaal en baal er echt van. De club ligt al 3 maanden stil en denk bijvoorbeeld aan al die talenten zoals Davy Klaassen die na dit seizoen gratis wegkunnen, in potentie een bepalende speler in Ajax1.

16-11-2011 23:34

trainerdv +2

Iedereen die Pro Ajax is, moet dit toejuichen.
Als je deze gang van zake afkeurt ben je alleen Pro Cruijff en niet Pro Ajax.

16-11-2011 23:32

Randy428 +3

Tsja. Dat statement gaat dus over Of Cruijff als RvC, Of een geschikte kandidaat als Directeur Voetbalzaken.

Dat is dus onjuist.

Als Johan zo stellig is, dan mag hij zelf op die stoel gaan zitten. Maar nee, Joopie zal nog steeds La Ling willen als DV.

Het is een grote kermisattractie. Nu moeten we als supporters weer roepen om Cruijff? Of moeten we blij zijn dat we een, op het oog zeer geschikte, technisch directeur hebben?

Ik vind het lastig. Ik hoop dat deze soap zo snel mogelijk voorbij is. De kortste route lijkt die met Van Gaal als DV. Ik zou niet weten wie anders. Hiddink en Van Halst willen niet. Bassie vind ik bij voorbaat ongeschikt. Wie dan?

Het zou Cruijff sieren als hij zijn ego opzij zet, en gewoon als een volwassen vent nadenkt in het belang van Ajax, en niet in het belang van Johan. Laat hem eens realistisch nadenken over Van Gaal. Waarom is hij ongeschikt als DV?

16-11-2011 23:31

opsspo +0

Maar van Gaal word algemeen directeur, geen DV of TD. Danny Blind word TD, en of we daar nou zo blij mee moeten zijn...

16-11-2011 23:41

ajaxrulezz +0

Man man, ze willen allebei Ajax toch helpen? Zet het persoonlijke dan eens aan de kant en help Ajax dan ook echt. Met Van Gaal heb je tenminste wel echt iemand die verstand heeft. Maar als de berichtgeving klopt dat is het niet helemaal netjes gegaan wat de RvC heeft gedaan.

16-11-2011 23:31

roodenwit +0

Wat een doodsteek naar Johan!!! Walgelijk gewoon... Tuurlijk louis is een vakman!! Helemaal top!! Maar niet op deze manier... Dan maar niet! Johan staat toch boven die achtelijke rvc!!!!! Op iedere andere manier was ik helemaal blij met louis maar op deze manier?? Geef mij JC maar

16-11-2011 23:31

karelajax +0

oke, oftewel Van gaal als algemeen directeur of Ling als baas bij ajax. Kies maar

Heb totaal geen vertrouwen in Johan zodra hij mensen als ling en de groot enzovoort naar voren wilt schuiven

16-11-2011 23:30

robizkit +0

Mooi gezegd door Witteman; Kan Louis een goede directeur zijn; ja, Kan Blind een goede mededirecteur zijn; ja. Waar hebben we het dan over?

Waarom moet het altijd over Cruijff gaan? Het gaat hier om Ajax. Cruijff heeft overal zijn poppetjes binnen de organisatie neergezet. Er zit een directeur met verstand van Voetbal. Jonk, Blind, de Boer en bergkamp hebben belangrijke functies en dat zal onder van Gaal doorgetrokken worden. Ajax krijgt weer een voetbalcultuur. Waarom gaat dit toch weer over Cruijff? Lekker terugtrekken, genieten van je pensioen en genieten van Ajax.

16-11-2011 23:28

karelajax +0

Niks aan toe te voegen. We krijgen een gedroomde algemeen directeur en johan wil die gekke ling op die plek. Hoe kan je dan in godsnaam johan steunen

16-11-2011 23:32

opsspo +0

Dat kan die Witteman wel makkelijk zo stellen, maar zo werkt het natuurlijk niet. Uiteraard kan Louis een goede directeur zijn, daar gaat het helemaal niet om. Maar door de manier waarop hij dit heeft aangepakt heeft hij als het ware 2 kampen gecreëerd, zowel onder de leden van Ajax als de supporters van Ajax. Dat kan nooit goed zijn voor de club Ajax als geheel en waar het voor staat!

Buiten dat vind ik Blind als TD een hele merkwaardige keuze, eigenlijk ook erg anti-Cruijff. Want het was bekend dat Johan niet gecharmeerd is van Blind, en dan om uitgerekend aan hem een cruciale positie te geven binnen Ajax vind ik erg vreemd. Ik betwijfel sterk of hij dit goed gaat doen...Waarschijnlijk krijgt hij veel sturing van Louis, want Blind staat erom bekend maar gewoon lekker met de wind mee te varen...

16-11-2011 23:36

1eringzuid2 +7

Die 2(of zijn het er nog meer) kampen zijn er al jaren bij Ajax. Meneer Cruijff heeft de afgelopen jaren verscheidene kansen gehad de handschoen op te pakken en zelfs aan te trekken. Dat doet hij niet. Het is meestal alleen maar roepen vanaf de zijkant(lees: Barcelona). Natuurlijk is het aantrekken van Van Gaal op deze manier niet netjes. Maar 4 maanden zonder directie zitten kan ook niet. Als Cruijff zijn grote ego opzij zet (en als het om Ajax gaat verwacht ik eigenlijk niet anders, want niemand is groter dan de club toch? wordt er door iedereen geroepen), is dit de perfecte combinatie van bestuur!

16-11-2011 23:46

kaashaas +4

zowel Johan als van Gaal hebben problemen gehad met kampen bij ajax... maar zelfs met van Gaal gaat het zelfs bij ajax niet goed komen... er zijn nog steeds Judassen Binnen Ajax !!

16-11-2011 23:49

brandevoort +0

VAK 410 actie as zaterdag als we tegen NAC spelen @!!

16-11-2011 23:27

Junisderdester +0

Denk dat wij als supporters ons meer druk moeten maken om het voetbal, daar zijn we immers supporter voor. Al die poppenkast die erbij kijken komt is niet interessant. Als we met 4-0 winnen zaterdag dan mogen we tevreden zijn.

16-11-2011 23:29

AFCACBS410 +0

ja jonge maak jij je maar lekker drukker over een winstpotje tegen knak zaterdag, er zijn gelukkig wel suppoters die wat verder kijken dan zaterdagavond namelijk naaar de toekomst van de CLUB. ONZE CLUB!

die is totaal in de fik gezet, in lichte laaie! door deze beslissing!...het is een schande dat bobo's als ten havik en ene olfers? een groot icoon die ajax groot heeft gemaakt zo ordinair aan de kant zetten!

16-11-2011 23:32

afcamuc +0

Cruijff! 100% 14

16-11-2011 23:26

AjaxChampion77 +0

Goedzo, grote jongens. Doe het verdomme voor Ajax en doe alsjeblieft niet zo kinderachtig.

16-11-2011 23:26

030591 +0

Ten Have moet wanneer dit allemaal uitkomt, en dit gaat gebeuren, niet denken dat hij er goed vanaf komt bij de supporters.

16-11-2011 23:24

Junisderdester +0

Cruijff is genaaid, maar het zou 'm wel sieren als ie samen gaat werken met Louis, dan kan die Steven met z'n vleespet mooi ergens anders onrust stoken

16-11-2011 23:23

Mrger +0

Och gut. Ze hebben hem nu echt een motief gegeven om te vertrekken.

16-11-2011 23:21

chripa +0

johan, ga lekker op een berg in spanje zitten, op dit moment gaat ajax alleen maar naar de klote, al dat gezeik doet ajax geen goed en dat is nog steeds wat voorop moet staan, en een besluiteloze vage cruijff wordt niemand beter van!!!

16-11-2011 23:20

Darkbird +2505

Allebei + Guus...

16-11-2011 23:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.