Brobbey benoemt Ajax' probleem tegen FK Bodø/Glimt: 'We kwamen niet goed onder hun druk uit'

door Jon van Dam 102

Bron ESPN

Brobbey benoemt Ajax' probleem tegen FK Bodø/Glimt: 'We kwamen niet goed onder hun druk uit'

door Jon van Dam 102

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Brian Brobbey vindt dat Ajax niet goed onder de druk van FK Bodø/Glimt uit kwam, zo laat hij weten tegenover ESPN. De jonge spits erkent verder dat de Noorse ploeg een 'goed voetballend team' is.

De spits had na afloop lichte klachten, zo zegt hij zelf. 'Het gaat goed, alleen heb ik een beetje last van mijn enkel. Ik weet het niet zo goed, maar ik denk dat ik me verstapte.' Brobbey noemt het 'frustrerend' dat hij zoveel fysiek geweld te verduren kreeg tijdens de wedstrijd. Desondanks probeert hij zich toch te focussen op zijn eigen spel. 'Ik moet gewoon mijn ding blijven doen, mijn focus en koppie erbij houden. Dan gaat het allemaal vanzelf.'

Brobbey is ondanks zijn versierde penalty kritisch op zichzelf. 'Het kon beter. Ik had natuurlijk een kans die erin moest', doelt de spits op zijn kopbal die net naast vloog. 'Alles kan natuurlijk beter. Ik vind wel dat ik hard gewerkt heb. Daar ligt het niet aan.'

Brobbey praat vaak met broers over gedrag richting scheidsrechters

In het verleden liet Brobbey zich wel eens negatief uit tegen de scheidsrechter, hetgeen wat hem vaak kwam te staan op een gele kaart. Inmiddels geeft de jongeling aan 'rustiger' te zijn geworden. 'Ik ben lekker rustig geworden. Mijn broers zeggen vaak dat ik moet stoppen met schreeuwen naar de scheidsrechter. Daarnaast stond ik vandaag ook op scherp. Wanneer je tegen de scheids gaat schreeuwen denk ik alleen maar dat hij tegen je gaat fluiten.'

Ondanks dat Ajax een 0-2 achterstand goedmaakte, weet Brobbey ook dat zijn team een matige pot speelde tegen FK Bodø/Glimt. 'Zoals je zag was het een hele lastige wedstrijd. We kwamen niet goed onder het drukzetten uit. Ik denk ook dat ze een heel goed voetballend team hebben, een lastige ploeg. In Noorwegen moeten we ons hoofd erbij houden en de afspraken nakomen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

jokers +1175

Welke druk van Bodo,

Ze wachten tot dat wij schijn druk doen, en huppelden er daarna zo door heen.

Typerend vond ik Hlynson die bij 0 2 naar de keeper loopt balletje naar links en hij kon er 30 meter achteraan.

Het is toch zelfs bij het 6e zo dat je eerst de lijn naar de speler afschermt en dan naar de keeper loopt

17-02-2024 08:10

linksbuiten14 +565

Je zag aan alles dat Bodo echt op elkaar zijn ingespeeld en ze stonden er als één team. Dan kan je kwalitatief betere spelers hebben als Ajax zijnde, je komt er gewoon niet aan te pas. Wie niet sterk is moet slim zijn…

16-02-2024 11:44

AFCAMM +11382

Het is veel meer een machine. En dat is ook niet gek, want er staat een trainer die de tijd heeft gehad om dat te bewerkstelligen. Gewoon een heel stug en goed op elkaar ingespeeld team. Geen grote sterren, maar precies wat jij zegt.

16-02-2024 16:30

Bergkam +4704

Ligt domweg aan het tempo van het opbouwen. De handelingssnelheid is veel te traag. Niet meer en niet minder.

16-02-2024 10:43

ajax4perez +9565

Tsjah, als het een keer raken er niet meer in zit en je de bal wilt brengen bij je medespeler kom je er ook niet voetballend over vandaan.

De handeling snelheid moet echt omhoog maar dit gaat gepaard met vertrouwen en dat hebben we niet meer

16-02-2024 09:45

MPAjax +8442

Voetballend uitverdedigen/ terug spelen naar de keeper zorgt er altijd voor dat je je eigen ploeg druk op laat leggen en zeker als je de bal verliest door lange ballen omdat je het niet meer weet

16-02-2024 09:44

Betuwe85 +20851

Bassie had geen pen gegeven had het weggewuifd zoals altijd

16-02-2024 07:26

Betuwe85 +20851

Kon oprecht hun inzet en passie waarderen hoe ze als team omschakkelde wauw er waren situaties waarbij we eruit kwamen innovertal en nog geen 3 sec laten stonden er al 6 van hun. Uiteraard heb je liever aanvallend voetbal maar denk dat bij deze ploeg je hiermee het resultaat haalt

16-02-2024 07:26

atouba19 +3501

Ook Brobbey ging rond minuut 70 pas beter spelen. Mist wederom n grote kopkans. Dat moet echt beter wil hij de Europese top aantikken!
Viel me op dat Brobbey beter ging spelen nadat Akpom eruit ging. Niets ten nadelen van Akpom want ik vind t n prima spits ( voor teveel geld maargoed dat zijn alle Mislinrat aankopen ). Maar Aub naast Brobbey in un 442 of als Pinchitter.
Toen hij linksbuiten ging staan kreeg ik Maurice Steijn vibes. En dat is n trauma waar ik niet meer aan wil denken.

16-02-2024 06:59

Bjornisajaxcied +585

Ik heb gisteren gewoon soort tikkie takkir voetbal gezien, en dat was niet bij Ajax. Maar bij bij Bodo en bij Ajax moet eerlijk zijn geeneen driehoekje toch wel bizar hoe erg dit is.. dat club uit Noorwegen wel dit kan opbrengen maar Ajax niet en druk zetten had heel weinig zin als Bodo het veld zo groot maakte.

16-02-2024 06:45

PetrusKeizer +10739

"beter de afspraken nakomen". Sjonge, als zelfs junior Brobbey dat zegt...dan weet je eigenlijk wel hoe laat het is.

16-02-2024 05:57

Manov +8581

Brobbey kijk ook eens na de beste vriend Taylor hoe vaak hij wel niet fout zat, pass niet aankwam, traag is enz enz. Er ging zoveel mis.

16-02-2024 05:38

leeke +10406

Ach Manov kijk jij ook even naar een zeer ervaren speler Henderson,die door balverlies de 0-1. Inleide.,33 jaar 20 milj grote speler van liverpool,en had zoveel foute passes( op de simpele tikkie terug of breed balletjes na)....

16-02-2024 06:22

Manov +8581

Hebben het niet over Gooijer die bij die 1-0 dat hij 20 meter van zijn man af staat

16-02-2024 06:50

leeke +10406

Nee hoor,je moet daarvoor al kijken,Henderson die de bal verkeerd inspeelde.Maar Ach beter alleen de onervaren jonkies de schuld geven dan de zeer ervaren Henderson he.....want dat doet bijna niemand op AS

16-02-2024 07:01

ben_de_koning +7

Na de wissel vd Boomen /Taylor begon het pas ergens op te lijken. Ik moet de eerste wedstrijd nog zien, waarin Taylor belangrijk is voor het team. Tijdje op de bank lijkt me een heel goed idee.

16-02-2024 09:09

ricky10 +5915

Druk zetten ging ook niet als je hoog druk wilt zetten met oa de 10 moet je allemaal een positie doorstappen, maar niet half zeker als zij heel breed gaan staan. Met vd Boomen erbij zag je overigens hoe belangrijk hij kan zijn in het verplaatsen van het spel met zijn passing..

16-02-2024 05:32

wijzijndebeste123 +164883

Moeten de spelers maar “betere keuzes” maken

16-02-2024 01:22

QueSera +1706

Jij vond dat Bodø Ajax waardig voetbal speelde, is dat de rede dat je hun trainer als profielfoto hebt?

16-02-2024 07:51

Frans.M +341

Taylor wissel en in ene werd het een stuk leuker om naar te kijken

16-02-2024 01:20

leeke +10406

Tuurlijk,toen hadden er al 10 spelers van Bödo kramp.Dat Taylor niet meer moet spelen ben ik het wel met je eens

16-02-2024 06:24

Juupie +2585

Het werd 'leuk' in de slotfase toen er alles of niets werd gespeeld.

16-02-2024 09:27

Simpelishetmoeilijkst +25360

Afspraken nakomen is een leuk idee, maar dan moeten de medespelers van Brian wel kunnen voetballen, en velen kunnen dat niet zo heel erg goed, is gebleken. Brobbey zelf doet het prima dit seizoen.

16-02-2024 00:57

VichoWazig +3476

Welke druk?! Vooraf overal gelezen dat Knutsen altijd 4-3-3 speelt met hoge druk. Ik heb een counterploeg gezien in een 4-5-1 met een verdedigende middenvelder heel kort voor de verdediging. Bodo zakte in tot de middenlijn en ging dan pas tegenhouden. Zelfs daar was niet eens echt druk, maar we leverden wel alle ballen in. In de counter waren ze wel razendsnel met 4 a 5 man bij onze goal.

16-02-2024 00:48

NIO +3064

Ze lokte het gewoon heel goed uit dat ajax uit positie ging lopen en bij een fout van ons starten zij met supersnel combineren naar onze 16.. ons spel was 90 minuten lang gewoon beton frank de boer voetbal ongelooflijk dat we zo ver terug gezakt zijn.

16-02-2024 01:45

VichoWazig +3476

Ja eens, maar ik vond hun druk dus wel meevallen. Er werd pas vanaf eigen helft gedrukt. Ik snap ook niet goed dat je dan in het veld, zeker met zo’n Hendo, totaal niet in staat bent om te voorkomen dat je telkens weer in dezelfde val trapt..

16-02-2024 07:09

NIO +3064

Henderson kan niet in zijn eentje op de middellijn breed het gevaar eruit halen zeker niet als zowel taylor en hlynson diep staan.

Daarom zie ik het liefst 4-2-3-1
Gisteren was het meer. 4-1-4-1 met hendo als enige controleur kan hij gewoon niet alleen als het team los zand is.

16-02-2024 15:31

Chris.L +440

Branco held !

16-02-2024 00:34

Tommyshelby +129683

Akpom wederom niet geslaagd in de basis, enkel als pinchhitter gebruiken voor een kwartiertje. Hou Hlynsson gewoon in de rechterzone en laat hem iets lager spelen. Zo vaak komt ie toch niet onder Brobbey.

16-02-2024 00:16

LukaLitmanen +82165

Nogmaals, wie zou jij op middenveld zetten nu?

16-02-2024 00:19

Ajax1812 +9171

Henderson, Branco en Hlynsson, bij gebrek aan beter. Liefst Hlynsson er nog uit, maar geen idee voor wie.

16-02-2024 00:20

Tommyshelby +129683

Ik heb veel meldingen, heb je eerdere bericht niet gezien.

Ik zou het liefst FJ-Hlynsson-Henderson zien nu. Beter voor de kleine ruimtes en het korte spel. Hoop dat Mannsverk ook een goede blijkt, dan kan hij zich mengen.

16-02-2024 00:22

AFCAjaxJP9 +1441

Hendo, Tahirovic en hlynsson had het vandaag moeten zijn.
Uiteraard mits iedereen fit is zou ik kiezen of zelfs uitproberen eerst om met dit middenveld te spelen.
Hendo, Boomen, Mannsverk.
Mocht Mannsverk toch minder zijn graag een Voetballer die de bal wil hebben zoals Branco en Hendo, alleen dan krijg je grip op het middenveld. Dan zou ik dus kiezen tussen Vos/Tahirovic of Fitz Jim.

16-02-2024 00:31

Simpelishetmoeilijkst +25360

Misschien Fitz, Vos en Hendo? Je hebt voetbal nodig op het middenveld.

16-02-2024 00:58

LukaLitmanen +82165

Mee eens man. Wil ook Fitz-Jim graag zien.

Liefst zie ik berghuis gewoon terugkeren op 10, maar hij is de enige die rb kan spelen

16-02-2024 07:44

MichelBoerebach +29216

Akpom is een spits van het niveau RKC.

16-02-2024 02:32

mvdk +44279 moderator

Nou qua afmaken ook weer niet. Ik denk dat hij voor AZ perfect zou zijn. Bij Feyenoord zou het zelfs een cultheld kunnen worden😅

Past gewoon niet zo goed bij het spel, maar hij is in het strafschopgebied wel dodelijk.

16-02-2024 11:30

MichelBoerebach +29216

Tegen NEc en Volendam, misschien. Maar dat is Kramer van RKC ook.

16-02-2024 11:31

behangdelul +32814

Misschien, heel misschien en dat klinkt best raar, moet we eens gaan proberen te voetballen met een middenveld?

16-02-2024 00:13

BokkieBokstra +11340

Denk van de boomen Henderson Hlynson dat kan

16-02-2024 00:16

MichelBoerebach +29216

Of zonder middenveld, aangezien ze er òf niks van kunnen, òf nooit op het middenveld te vinden zijn. Ik pleit derhalve voor een 7-0-3 opstelling.

16-02-2024 02:34

BokkieBokstra +11340

Verstandige broers! Goed commentaar. Heel blij met de 2 2.

16-02-2024 00:13

champhead +14459

Druk? Wat? Vind Brobbey een leuke gozer maar dit slaat natuurlijk echt nergens op.

16-02-2024 00:09

Oxxer +164722 moderator

Ligt aan de technische staf dat er na maanden nog niks zichtbaar is wat lijkt op een systeem en het achterin zo matig staat.

16-02-2024 00:07

Simpelishetmoeilijkst +25360

Achterin staat het misschien niet best, maar het heeft veel met het middenveld te maken, dat het slecht draait.

16-02-2024 01:00

Oxxer +164722 moderator

Samenstelling middenveld klopt niet, mijn keus zou zijn Hendo + 2, genoeg opties zolang het geen Hlynsson en Taylor zijn.

16-02-2024 01:10

PuntNaarAchterSVP +5375

Daar heeft de voorhoede ook mee te maken. Als die druk gaan zetten op een moment dat men er eenvoudig onderuit kan spelen zijn er al gelijk drie/vier mensen uitgespeeld.

16-02-2024 01:13

w86 +9467

Ja en dat komt weer door het middenveld. 2 van onze middenvelders lopen continu in de aanval. Zijn dus niet bereikbaar vanuit onze verdediging en dus krijg je achterin de genomen risico's: man passeren, lastige passjes etc.

En als je middenvelders voorin staan bij balverlies, ligt het middenveld open. Dus steekt elke tegenstander dat zo over. Dan lopen er 2 verdedigers het middenveld in, worden dan ook overlopen en dan kunnen de laatste 2 het ook niet meer oplossen.

Maar meer nog dan kwaliteit, heeft dit te maken met afspraken en tactisch inzicht. Dat ligt bij de trainer, maar ik heb het idee dat sommige van onze spelers ook weinig van tactiek begrijpen..

16-02-2024 06:37

markk +8909

Dit is puur onkunde. Spelers zijn te statisch en hebben geen flauw idee waar ze moeten staan. Taylor en Hlynsson waren onzichtbaar vandaag en daardoor was er nagenoeg geen middenveld.

15-02-2024 23:56

NipeB +15846

Dat is al het hele seizoen zo. Steevast krijgen het hele seizoen Tahirovic of eerder Van de Boomen dan de schuld. Dit Ajax kan niet 4-3-3 spelen tenzij heel compact met zijn allen over het veld bewegen.

15-02-2024 23:57

Oxxer +164722 moderator

Klopt, in deze fase zou ik mijn tactiek afstemmen op de spelersgroep ipv krampachtig vasthouden aan 433, Berghuis’ is geen rechtsbuiten.

16-02-2024 00:10

NipeB +15846

Helemaal eens. Onbegrijpelijk dat de staf er maar niet in slaagt te spelen naar de mogelijkheden. Sosa geeft ook nu de voorzet waar de 2-2 uit valt. Zorg dat hij in zijn kracht wordt gebruikt en dat betekent dus iets voor middenveld en verdediging en de veldbezetting. Als je Schip hoort praten snap je er helemaal niks van. De spelers dus ook niet.

16-02-2024 00:23

Vak420 +973

Het probleem van Ajax gaat verder dan Mislintant, verder dan Hendriks. Het gaat ook hard mis in de staf. En ook bij Jong. Want of het nu aankopen of eigen opleiding jongens zijn het staat verdedigend slecht, de opbouw gaat slecht, het staat statisch. En er zit heel weinig verbetering in. Dat is echt niet alleen de spelers hun schuld.

16-02-2024 00:03

FlyingDutchMan +17316

Maar Hlynsson linksbuiten in een thuiswedstrijd met Hato op linksback, COME ON... Zet desnoods Banel dan linksbuiten, die kan er ook geen kloot van op die positie maar heeft tenminste dreiging...

16-02-2024 00:05

Breuk +25325

Schip out

16-02-2024 00:06

FlyingDutchMan +17316

Per direct op non-actief inderdaad, slappe zak. Nee lekker dit verkloten seizoen laten uitzingen, dan bedanken en volgend seizoen een coach die wel tactisch wat kan neerzetten. Als je die Knutsen aan de overkant zet, wat een prestatie al jarenlang..

16-02-2024 00:10

FlyingDutchMan +17316

Bij ESPN wel aardige discussie over wat ajax fout deed, wat ligt aan de spelers maar vooral aan de technische staf. Begin wel steeds meer te ergeren aan Johnny v Schip, met zijn onbegrijpelijke opstellingen en wissels..

15-02-2024 23:54

Vak420 +973

Maar wat zit er nog meer in de staf dan Johnny? Want verdedigend is het al tijden gatenkaas (al vorig seizoen). Wie is daar verantwoordelijk voor? En de eigen opleiding jongens, uitzonderingen daar gelaten, laten ook maar weinig van het Ajax DNA zien.

16-02-2024 00:04

FlyingDutchMan +17316

Bij ESPN legden ze het mooi uit, dit soort dingen is trainbaar.. Pakt iemand het niet op zoals de technische staf het wil, haal hem eruit. Je maakt mij niet wijs dat ia Taylor elke keer opdracht krijgt om zo positioneel te schutteren...

16-02-2024 00:07

Delaney +14823

Welke druk?
Jullie waren gewoon niet gemotiveerd genoeg, op een paar leuke én goede combinaties na stelde Bodø/Glimt echt niet veel voor hoor.
Ze speelden (voornamelijk in de 1e helft) ook heel veel onnodige ballen over de zijlijn etc.
Dat je hier (in de Johan Cruijff Arena notabene) met moeite een remise weet uit te slaan is gewoon ronduit schandalig.

15-02-2024 23:52

remco.p +1158

Welke druk.
Ze speelden compact.
En wij veel te langzaam en naïef als een natte krant verdedigen dat bodo kon er ook geen hol van.

Laten wij in de 80 e minuut eens gas geven binnen een paar minuten 2 goals
Doe dat gvd volgende week vanaf het begin.

15-02-2024 23:52

Patrick78 +52665

Tuurlijk Brob

We spelen zonder middenveld.

Taylor is een ramp voor Ajax en een pluspunt voor elke tegenstander

Hlynsson is nog te licht

15-02-2024 23:50

Suavimani +12061

Knutsen speelde met Bodo volgens een filosofie die uitstekend bij Ajax zou passen. Het was niet nodig voor zij die hem al een tijdje volgen, maar hij heeft duidelijk zijn visitekaartje afgegeven. Hopelijk zijn de laatste twijfelaars binnen Ajax nu ook om en gaan we hem voor komend seizoen vastleggen.

15-02-2024 23:49

mvdk +44279 moderator

Hij speelde wel anti-voetbal, maar dat was wel wat tegen dit Ajax werkte. Tot de strafschop.

15-02-2024 23:52

MisterAFCA +6443

Anti voetbal speelde Getafe. Als die gasten aan de bal waren tikten ze ons compleet scheel bij vlagen.

Het positiespel bij Bodo was gewoon van een andere klasse ivm ons geklungel. Een team met een idee en een team die heel goed wist hoe ze moesten voetballen.

Dit zou een perfecte trainer voor ons zijn. Hij zou met wat gerichte aankopen Ajax weer laten swingen.

15-02-2024 23:56

mvdk +44279 moderator

Anti-voetbal met al dat tijdrekken voornamelijk. Dat deden ze vanaf de 1-0. Maargoed dat riep Ajax over zichzelf af.

16-02-2024 00:09

Yaeron +6381

Hopelijk even met Kelvin nog een borrel drinken.

15-02-2024 23:52

FlyingDutchMan +17316

Mag niet, want Sven wilde hem al halen en alles wat Sven doet is slecht ;)

16-02-2024 00:02

Juupie +2585

Vrijwel alles wat die man gedaan heeft is slecht geweest ja.

16-02-2024 16:56

Ajax14AMS +25205

Berghuis terug naar het middenveld halen. Hij kan daar ENORM belangrijk gaan worden voor ons met zijn creativiteit. Je beste voetballers moeten in de as staan.

Henderson Berghuis Branco

Dan moet Forbs maar op rechts. Ben ik geen mega-fan van, maar zijn snelheid is wel een wapen en wie weet bloeit hij op met vertrouwen.

15-02-2024 23:49

Sampaoli +39261

Berghuis moet op rechts blijven imo. Veruit onze beste optie daar, mits omringt met genoeg dynamiek.

Daarom moeten Hlynsson en Gooijer/Rensch daarbij. Prima rechterflank die ook goed draaide afgelopen weken. Slechte keuze van Schip om daarmee te gaan schuiven.

15-02-2024 23:52

Ajax14AMS +25205

Dat is ook een optie, maar ik vind dat je Berghuis meer in het spel moet betrekken. De makkelijkste manier om dat te doen is door hem in de as te zetten. (daar speelde hij ook zijn beste wedstrijden voor ons)

Dan wordt hopelijk de aanvoer van middenveld naar aanval ook weer beter.

15-02-2024 23:54

PuntNaarAchterSVP +5375

Bodo had goed door dat als je het linkerbeen van Berghuis afschermt er helemaal niks, maar dan ook echt helemaal niks van de rechterflank af komt. Diepte? Blijkbaar is dat voor Ajax niet belangrijk

16-02-2024 01:21

mvdk +44279 moderator

Ongeacht welke trainer er voor de groep staat moet je 3 a 4 echte sterkhouders aantrekken. Misschien wel 5. Dus spelers die er direct staan en het Ajaxniveau al hebben. Loos er maar 12 en gebruik je reserves om het team op de juiste manier te genezen.

Weg:

Sosa
Avila (gaat moeilijk, blessure, maar daarna)
Wijndal
Martha
Mikautadze
Akpom (rol kan Rijkhoff op zich nemen)
Sutalo na hopelijk een goed EK. Past niet bij ons. Shit happens.
Forbs
Bergwijn (te duur, brengt te weinig)
Tahirovic (verhuren eventueel)
Rulli
Medic

Koop dus 4 echte sterkhouders en hengel een rits jeugdspelers over. Die zijn niet minder dan wat er loopt.

15-02-2024 23:47

ajax4ever001 +18626

Sluit ik mij bij aan!

15-02-2024 23:50

mvdk +44279 moderator

Met een beetje onderhandelen haal je hier nog ruim 100 miljoen uit. Dat is een aardig centje om 12 spelers voor 4 spelers in te ruilen. De meesten spelen nu toch al niet.

15-02-2024 23:55

RadheAjax2021 +17911

Het middenveld is de grootste probleem en dat is niet alleen dit seizoen. Onder schreuder begon het gezeik al. Nu met van de Boomen hoop ik dat het een goede combinatie kan worden hij en Henderson. Helaas is Hlynsson technisch niet goed genoeg voor de 10 positie.

Verder hoop ik echt dat spelers de discipline kunnen opbrengen om als team te verdedigen.

15-02-2024 23:47

Dolblij +45466

Druk? Er stond geen enkele druk op de Kjetil.

15-02-2024 23:46

Mokum<3destad +2312

Drukzetten kunnen we niet en de automatismes en zelfverzekerde spelopvatting ontbreken. Spelers komen daardoor juist met fouten. Het klopt gewoon niet en John is een tactisch matige coach.

15-02-2024 23:44

Bjorn +12629

Zette Bodo echt zoveel druk? Volgens mij niet hoor. Dat houden ze namelijk helemaal niet vol in deze fase van hun voorbereiding.

Wij kregen Bodo totaal niet onder druk. Ze sneden er zo doorheen en konden eindeloos rondspelen.

15-02-2024 23:43

036AFCA97 +146682

Schip vond het goed staan in de eerste helft. Hahahaha!

Het drukzetten van Ajax slaat nergens op. Alsof er 11 supporters zonder instructies op het veld staan.

15-02-2024 23:42

ajax4ever001 +18626

Op tv kijk je er anders tegenaan dan als je op het veld staat hoor dat moet jij ook wel snappen. Wellicht kijkt hij naar de beelden en denkt hij ok dat moest beter

15-02-2024 23:53

FlyingDutchMan +17316

Schip begint met de week meer onzin uit te kramen, ik weet niet wat die afgelopen weken heeft gekeken..

15-02-2024 23:58

Delaney +14823

@036AFCA97

Hij keek zeker met zijn ogen dicht. 🤔

16-02-2024 00:21

Dirigent +6881

Er is geen verbinding tussen de verdediging en het middenveld
Er is geen verbinding tussen het middenveld en de aanval

Los zand!!
Pijnlijk aan de ogen om naar te kijken, zo voorspelbaar.

15-02-2024 23:42

jerryisthename +31942

Jawel, Branco is back! 👊🏼
Met hem erbij loopt alles beter en sneller.
Speelt vrijwel alles direct vooruit.
Het is bovendien een winnaar met een geweldige trap.

15-02-2024 23:51

FlyingDutchMan +17316

Dat wel, je zag met Branco gelijk durf in de ploeg, initiatiefnemer! Sloeg een keer een man over waardoor het spel versnelde, love it terwijl het slechts Branco was..

15-02-2024 23:57

jerryisthename +31942

Klopt. Schip gaat Branco er niet meer uit doen.
Denk dat de dagen geteld zijn van Taylor op 8, maar ik vrees dat hij nu alsnog op 10 gaat spelen, omdat Hlynsson nog veel te licht is.
Dat is een plek die we volgend seizoen moeten invullen met een creatieve 10 á la Eriksen, Modric (mogen allebei weg, niet geschoten is altijd mis) of Almada. Maar dat gaat heel lastig worden wbt. Almada.

16-02-2024 00:00

Aeneas +1202

Samengevat: er is geen middenveld.

15-02-2024 23:58

Jeroen.P +356

Er zit totaal geen chemie in deze ploeg. Als je naar 18/19 kijkt leek dateen vrienden elftal die voor elkaar door het vuur willen gaan. Dit Ajax is los zand...

15-02-2024 23:41

NipeB +15846

Tja, dat krijg je als Steijn, Schip, Swart, Kroes al die nieuwe spelers al afmaakten in september. Ajax heeft ze sowieso nauwelijks opgevangen weten we. Die hebben nul vertrouwen en de voorkeursbehandeling voor alle eigen jeugd helpt ook niet. Vooral niet als die jeugd helemaal niet hoort te spelen. Dit is geen team en wordt het ook niet. Daarvoor maakt ook Schip teveel verschil tussen falende spelers altijd opstellen en anderen na een mindere helft direct benoemen en slachtofferen. Ten Hag maakte er een team van, de hele selectie deed er toe. Daar zijn we nu met onze pruts staf ver van verwijderd.

16-02-2024 00:03

Ans B +19983

Helemaal eens!

16-02-2024 00:53

Maxwell_5 +6978

Met een beetje lef ga je overal 1 op 1 spelen, laat dan die keeper maar de lange bal spelen.

15-02-2024 23:41

Sampaoli +39261

Grootste probleem was (uiteraard) zonder bal. Brobbey heeft wel duizend keer zonder succes de keeper onder druk gezet.

Gapende gaten, we kwamen gewoon niet in de duels want het stond compleet verkeerd. Het ziet er dan lui en slap uit, maar het kost bakken met energie en levert niks op. We kunnen het schudden daar in Noorwegen als dit niet beter gaat.

15-02-2024 23:38

BBAFCA +9769

Onsamenhangend druk zetten, dan kun je beter niet druk zetten. Ontzettend makkelijk voetballen tegen Ajax. Tactisch klopt er weinig van

15-02-2024 23:42

Tecmessa +1771

Precies, de druk van Bodø viel wel mee. Het was andersom het probleem, wij kregen hen niet onder druk doordat er telkens weer spelers niet doorstapten of op de verkeerde momenten doorstapten. Het is toch verontrustend dat ook Schippie het niet voor elkaar krijgt om dit team als een goed collectief te laten opereren in een maand of vier. Zie het toch ook weer somberder in na vanavond.

15-02-2024 23:44

Ans B +19983

@Sampaoli
Prima, vooral dat 'Het ziet er dan lui en slap uit...'
Veel mensen begrijpen niet dat niet alles is wat het lijkt, als Ajax zó, in alle opzichten, slecht en zielloos speelt. Ze gooien het dan op dingen als 'geen motivatie', 'geen goede instelling' e.d.
Dit team is voetballend bijna in alles kwetsbaar, en dat heeft consequenties voor de mentale weerbaarheid; zij zien het precies andersom.

16-02-2024 01:00

Turbo +42112

Viel wel mee. Zoveel druk was er niet. We kunnen lullig gezegd gewoon niet zo heel goed voetballen en hebben geen enkele tactische houvast. Daarom spelen we ook wekelijks 50/50 potjes tegen Eredivisie meuk. Niet verrassend. Maar blijft pijnlijk.

15-02-2024 23:37

RBP +7743

En dat is (voor de zoveelste keer) conto trainer. Dat debiele vasthouden aan een middenveld en manier van spelen als je de juiste spelers er niet neerzet is pijnlijk

15-02-2024 23:43

FlyingDutchMan +17316

Klopt, technische staf heeft daar alle invloed op.

15-02-2024 23:55

Tadic020 +1901

En we deden niks

15-02-2024 23:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.