Bosz: 'Ziyech opstellen waar hij nodig is'

door BvdPloeg 78

Bosz: 'Ziyech opstellen waar hij nodig is'

door BvdPloeg 78

Laatst geüpdatet

Peter Bosz haalde Hakim Ziyech als middenvelder, de spelmaker zelf stelde dat hij als middenvelder was gehaald, maar de positie als rechtsbuiten lijkt niet uitgesloten. Voorafgaand aan het Voetballer van het Jaar-gala gaf Bosz aan FOX Sports een eerste reactie op de komst van Ziyech.

'Je bent blij met iedere goede speler en Hakim heeft al jaren bewezen een goede speler te zijn. Hij kan op het middenveld en aan de rechterkant spelen en we gaan hem opstellen waar we hem het hardst nodig hebben. Dat kan nog verschillen', houdt Bosz zijn opties weer open.

Dat de coach naast Ziyech ook Voetballer van het Jaar Davy Klaassen tot zijn beschikking heeft, doet hem deugd. 'Ik ben hartstikke blij met beide spelers, al heb ik met beiden niets te maken. Ik was hun trainer niet toen zij vorig seizoen gepresteerd hebben, toen zat ik ergens anders.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Daantje Makkes +1

Bozs is een prutser

05-09-2016 14:15

4-3-3 +3515

De beste voetballers horen in de as te spelen.

04-09-2016 12:11

trainerdv +2

De beste voetballers kunnen overal spelen.

06-09-2016 11:16

mickey2602 +4790

Ik vind dit best vreemd. Maar afwachten hoe het staat in de eerstkomende wedstrijd.
Maar Ziyech heeft een gesprek gehad met Bosz waarin hem is verteld dat hij is gehaald voor het middenveld,Bosz heeft na dat gesprek aangegeven dat Ajax Ziyech heeft gehaald voor het middenveld en nu ineens deze woorden?
Ik ben het eens met veel Ajacieden,op het middenveld hebben we geen creativiteit dus Ziyech daar posteren lijkt mij het beste. Met Klaassen als loper en Riedewald als CVM.
Daarachter als back up,Sinkgraven voor Ziyech,Gudelj voor Klaassen en Bazoer/Serero voor Riedewald.

03-09-2016 17:45

Ajax_33 +0

Ziyech lekker op 10 en Klaasen box to box

03-09-2016 14:45

Ajaxlitmanen +0

Het is gewoon schandalig dat die gehaald is, hoe durft overmars Ziyech, traore en krul te halen.. En dat terwijl nouri klaar staat en El Basischoollierie er aan gaat komen.. En wat te denken van Asajonkie! Schande! Geef de jeugd een kans! En dan ook nog eens milik verkopen voor de hoofdprijs! Foei!

03-09-2016 14:05

Ajax#1900 +1

Haha, Helaas denken veel mensen daadwerkelijk zo. Ook na de zoveelste blamage.

03-09-2016 17:00

Bertini +0

Jij snapt niets van voetbal. Het is geen F1. Geeft die kleintjes even de tijd.

06-09-2016 19:49

ericnelstein +0

en ja hoor hier gaan we weer met andere woorden ze gaan hem weer verkeerd gebruiken zoals met veel spelers gebeurt, bosz en consorten zie ik er volgend jaar ook wel weer uitvliegen en hopelijk ook marc

03-09-2016 13:57

De_Realist +365

Als Ziyech rechtsbuiten moet spelen dan had je hem net zo goed niet kunnen halen want met dat middenveld van ons krijgt de aanval toch bijna geen aanvoer.

03-09-2016 10:25

EenAjacied +192

Klaassen Ziyech
riedewald
Lijkt mij echt een heerlijk middenveld. Wel is t hopen dat de verdediging t kan bijbenen. Oogt toch allemaal behoorlijk onzeker.

03-09-2016 09:02

jaripettersson +9521

Ziyech hoort als eerste, op zijn beste plek, op het formulier. Maar Bosz draait er weer een beetje omheen. We houden het beton op het middenveld, Ziyech gaat rechtsbuiten en Traoré gaat in de spits kan hij ook zeggen. Lekker talent Dolberg weer op de bank zetten, terwijl Gudelj er weer in staat met zijn kwartjesmentaliteit en voetballend onvermogen voor een club als AJAX.

03-09-2016 08:50

Alexander40 +6114

Wat gaan we met Bazoer doen mensen? Hij begon vorig seizoen goed, heeft nog veel transferwaarde die Ajax zal willen behouden maar er lijkt geen plaats op het middenveld voor hem te zijn. Ziyech zal daar spelen en als hij op rechts gezet wordt zal gekozen worden voor Riedewald, Klaassen en Gudelj. Misschien toch maar terug ombouwen naar een cv?

03-09-2016 07:39

JariHeijden +5606

Misschien gewoon geduld met hem hebben? Hij is nog steeds hartstikke jong. Naast Klaassen en Ziyech zou hij prima op het middenveld kunnen spelen. Als hij in vorm is.

03-09-2016 07:58

atalantanio +539

Ziyech kan zich dus gaan opmaken voor de flankposities, gezien het feit dat Ajax maar twee echte buitenspelers heeft die regelmatig bij de selectie zitten (dus Cerny niet meegerekend). Middenvelders zijn er in overvloed. Middenvelders die ook presteren zijn dan weer schaars, maar Bosz gelooft blijkbaar in ze.

03-09-2016 01:26

Piejotter +9

Waar hij het hardste nodig is zegt Bosz. Links of rechts back bij blessures???

03-09-2016 00:55

Starring +4706

Op termijn zou een voetballer als Ziyech een vrije rol moeten krijgen. Maar als startpunt zou ik hem altijd op het middenveld opstellen. Daar ligt onze pijnpunt. Niemand die nu graag de bal wilt ontvangen i.t.t. Hakim.

02-09-2016 23:18

PetrosQ +1

Tja je hebt heel wat mogelijkheden

Met de voorroede van vorige week en Ziyech op 10:

Younes - Dolberg - Traore
Klaassen - Ziyech ('10) - Gudelj

Met de voorste twee linies van vorige week en Ziyech op 8 ipv Gudelj:

Younes - Dolberg - Traore
Klaassen - Riedewald ('6) - Ziyech

Met Ziyech als rechtsbuiten en het middenveld van vorige week (dit zie ik nog wel Europees of tegen top Eredivisie gebeuren):

Younes - Traore - Ziyech
Klaassen - Riedewald ('6) - Gudelj

Of een voorroede met:

Younes - Traore - El Ghazi

En Ziyevh op 10 of op 8. Misschien kan Ziyech wel een mooi Marokkaans duo vormen met El Ghazi.

02-09-2016 23:05

Ben +0

Inderdaad veel opties op deze manier. Ik denk dat ik jouw eerste optie, met ziyech op 10, de beste vind. Dolberg is meer spits dan traore, traore is veel gevaarlijker op de flank dan el ghazi, riedewald is een steunpilaar die we in de verdediging goed kunnen gebruiken, klaassen zal wat meer kunnen jagen en minder de diepte zoeken waardoor we cerdedigend wat beter staan en ziyech staat op de positie waar het elftal omheen gebouwd kan worden. Maar je kan veel kanten met hem op.

03-09-2016 00:34

Alexander40 +6114

100 procent eens. Alleen tegen zwakkere tegenstanders komt optie 2 in aanmerking. Of tijdens de wedstrijd als we ruim voor staan

03-09-2016 07:35

Ajaxsupzuidned +0

Ziyech - Riedewald - Klaassen

02-09-2016 21:59

mvdk +44249 moderator

Beste bezetting. Geen Bazoer, geen Gudelj. Geen vertragingen meer!

02-09-2016 23:11

Piejotter +9

Als ik aan vertraging denk dan denk ik aan vorig seizoen met de opbouw van de verdediging. Van der Hoorn, Veltman etc. die niet weten waar ze de bal moeten laten. Viel bijna in slaap bij het aanzien daarvan.

03-09-2016 00:54

mvdk +44249 moderator

Dat was ook verschrikkelijk ja. Het middenveld en de verdediging was 1 blok beton.

03-09-2016 01:28

IamLegend +2

ik heb me twijfels. @##%&- gaat het goedkome met onze Zzzzzzzzzzzzziyech

02-09-2016 21:23

Lewis Hamilton +1

Nee Bosz we gaan niet doen wat jij weer wil, je zet hem gewoon op de positie die hij wil, daar zal hij ook het beste gaan renderen. Klaar met dat Ajax systeem gelul!

02-09-2016 21:18

amberjari +0

Kijk, daar gaat ie al. Hadden we het van de week al over onder een column.
Kan hoop onrust geven als de verhalen dat hij daar niet wil spelen kloppen.

02-09-2016 21:11

afcas +3803

als ziyech zich bij ajax moeilijk opstelt wanneer de trainer vindt dat hij op een bepaalde positie op dat moment beter tot zijn recht komt weet hij in ieder geval gelijk dat er geen enkele topclub interesse gaat tonen in hem... zelfs messi en ronaldo worden op posities gezet die ze minder fijn vinden als de trainer dat nodig acht.

02-09-2016 23:14

amberjari +0

Hij ging niet naar fey omdat ze hem als optie voor rechterkant zagen.
Hij koos voor ajax na gesprek met bosz. Ik weet vrij zeker dat daarin niet gezegd is: je gaat lekker spelen waar ik je hebben wil.

Het zal allemaal heus wel loslopen, ik stel alleen vast dat je een probleem hebt als dit botst.

03-09-2016 12:29

afcas +3803

Je hebt niet zo een groot probleem als Ziyech zelf dan zou hebben. Bij twente of feyenoord zou dit geen probleem zijn. Geen fatsoenlijke club die die clubs echt serieus neemt in europa. Als je bij Ajax speelt sta je alleen wel altijd onder een vergrootglas en clubs gaan echt wel 2 keer nadenken over een speler die problemen maakt omdat hij niet wilt spelen waar de coach dat nodig acht...

En hij ging niet naar een subtopper omdat hij daar niet op de rechterkant wilde spelen. Bij een topclub daar spelen is toch wel iets anders... Dat blijft toch wel het verschil tussen een club die al jaren geen kans maakt op de titel en een club die de laatste 6 jaar 4 keer kampioen is geworden en van die andere 2 jaar het zelf 1 keer verneukte...

Daarbij zie ik hem zelf trouwens ook liever niet als rechtsbuiten hoor. Zie hem veel liever rechts aanvallend op het middenveld.

04-09-2016 15:21

WyZynDeBeste +2

Ziyech had vorig jaar natuurlijk voetballer van het jaar moeten worden. Eigenhandig Twente overeind gehouden, bij zo'n beetje alle goals en assists stond zijn naam achter.

02-09-2016 21:08

mvdk +44249 moderator

FC Twente zou stijf laatste zijn geworden.

02-09-2016 23:50

pablofranka +0

hou op met je waar nodig. middenveld is het grote euvel. Klaassen en Gudelj samen op het middenveld is een drama. als je dat niet begrijpt als trainer dat je handelingsnelheid nodig hebt op het middenveld dan is het seizoen bij voorbaat al verloren. ik voorzie in de 's e opmerking van Bosz dat ie hoe dan ook Gudelj en Klaassen wil laten spelen al moet Ziyech naar recht verhuizen man man man

02-09-2016 21:08

deajaxcommissie +0

Dat gevoel heb ik ook ja. Zolang klaassen maar speelt heb ik het gevoel. Hij gaat kijken wat het beste is voor klaassen en aan de hand daar van bepaald hij waar Ziyech dus gaat spelen en wie dus het slachtoffer wordt. Ziyech moet je gewoon op 10 zetten klaar en als hij zelf op rechts wil dan op rechts. Laat die jongen spelen waar hij zich lekker voelt en hij gaat het dan echt wel laten zien.

02-09-2016 22:31

AFCA. +3283

Je moet niet meer in posities denken. Naar mijn mening moet je de voorste 5 spelers gewoon een vrije rol geven in balbezit. Als je de spelers continu laat zwerven dan moet de tegenstander steeds de spelers overgeven en dat is veel moeilijker te verdedigen.

02-09-2016 20:59

Spuit11 +1288

Ik zou zeggen, join de discussie hier beneden je ;-).

02-09-2016 21:04

AFCA. +3283

Haha lees het nu ook. Ben het er helemaal mee eens!
Wat ook nog een voordeel van het vele zwerven is, is dat je centraler komt te voetballen als team. Hierdoor is het bij balverlies veel makkelijker om snel en als team druk te zetten aangezien je compacter speelt.

02-09-2016 21:20

Alexander40 +6114

Mooi gijpie is het met me eens hoor ik net. Sneijder op 10 dan heb je 2 controlerende middenvelders nodig. Vergelijkbaar verhaal bij ons met Ziyech. Dus punt naar voren met Ziyech op 10 en Klaassen en Gudelj erachter

02-09-2016 20:46

MNJ7 +8717

Doe maar gewoon op 10 he Petertje ! Klaassen een linie terug samen met Riedewald/Gudelj

02-09-2016 20:43

Minsc +1520

Zou hem daar zetten waar Bazoer heeft gespeeld. Duh.

02-09-2016 20:30

Alexander40 +6114

Ziyech kan je met onze rechtsbacks geen rechtsvoor zetten. Dan gaat hij zwerven en veel naar binnen trekken en hebben we een back nodig die in het gat rechts voorin duikt. Helaas kunnen tete en Veltman dat allebei niet.

02-09-2016 20:27

Spuit11 +1288

Inderdaad. Maar waarom kan je hem niet op papier rechtsvoor zetten en zeggen tegen Ziyech "kijk jij maar wat je doet, als je het maar goed doet." En dan maakt het mij niet uit als Ziyech op het veld zwerft en zo tussen de linies zwerft.

Ik wil stoppen met het denken in systemen maar gewoon de kracht van de voetballers gebruiken. Younes, Klaassen, Traoré of Ziyech op welk positie dan ook.

Wat maakt het uit als er maar een doelpunt of doelpoging uit voort komt, als het omzwerven maar nut heeft dat ze van hun posities af zijn dan zie ik er geen probleem in? Of zie ik dat verkeerd?

02-09-2016 20:44

Spuit11 +1288

Bedankt, ik lees net je post dat je denkt dat hier tegen de meeste tactische onbenullen zit te kletsen ;-)

02-09-2016 20:52

Spuit11 +1288

Ik begrijp je en zo bekijk ik ook wedstrijden. Ik heb heel vaak de momenten dat ik mee denk en praat tijdens wedstrijden. Ik erger me gruwelijk en kapot aan het huidig denk niveau van deze selectie. En van het algehele Nederlands club voetbal niveau en Nederlands team voorop. Gisteren ook tegen die Grieken, ik zie gewoon dat ze verkeerd lopen en teveel hun eigen ding doen en niet als team werken. Niet in de kracht van een ander spelen. Louis van Gaal en Bert van Marwijk wel. Alles op Robben, die moest de ruimte krijgen en excelleren.

02-09-2016 21:02

CPLP +0

Gister zochten ze Robben toch ook? Daarom hadden ze zoveel balverlies, ze konden hem niet vinden.

02-09-2016 21:07

Alexander40 +6114

Dus zijn we het eens? De kracht van de voetballers gebruiken, dus wel alle 11. Tete en Veltman spelen niet in hun kracht als rechtsback als Ziyech rechtsvoor staat

02-09-2016 20:53

Spuit11 +1288

Je hebt gelijk, dat het team dan uit balans is.

Dan denk ik, is de afweging, wat weegt zwaarder. Dan zijn Tete en Veltman niet de juiste mannen voor die posities die je opnoemt want in mijn ogen is Ziyech de betere voetballer qua techniek en overzicht. Die hoort op het veld/papier te staan ten koste van Tete of Veltman.

Door selecteren lijkt mij de juiste credo in dit denk stadium van ons?

02-09-2016 21:00

Alexander40 +6114

Eens. Ongelooflijk dat ik dat nu zeg want ik vond tete vorig seizoen echt goed. Ik ga het bijna jammer vinden dat Van Rijn weg is want die kon het wel. Bijna dan hè

02-09-2016 21:22

Spuit11 +1288

Tete kan nog wel opgesteld worden maar dan zo kort mogelijk in balbezit. De bal geven aan de speler die voor hem "zwerft", asap denk ik dan.

02-09-2016 21:48

Alexander40 +6114

Als je met de punt naar achter speelt moeten de voorste middenvelders allebei veel lopen. Dat past minder bij Ziyech. Ook al lijkt het middenveld het beste in balans met Riedewald, Klaassen en Ziyech, moet het mijns inziens toch met de punt naar voren worden dus Klaassen, Gudelj en Ziyech.

02-09-2016 20:26

MitchellDijks35 +0

nou, middenveld dus

02-09-2016 20:06

Henning +0

Ik ben blij dat hij hem opstelt waar hij nodig is en niet waar hij niet nodig is. Dat is een goed begin.

02-09-2016 20:05

JesseTerHaar +19 admin

Middenveld, kale.

02-09-2016 20:03

Japievanopdehoe +97

Ben ik de enige waarbij de embedded video's op Ajaxshowtime niet werken? Moet al enige tijd naar de originele website om een video te kunnen bekijken...

02-09-2016 20:00

Winston +0

Nope, bij mij ook niet. Zodra ik op play klik krijg ik alleen wit beeld.

02-09-2016 20:01

JipVR +0

Ajax kan dit zelf blokkeren en is hier alles behalve consistent in. Wij willen gewoon alles plaatsen uiteraard, soms werken ze hier op AS en soms niet. Lijkt te maken te hebben met verschillende werknemers daaro.

02-09-2016 20:14

mvdk +44249 moderator

Gewoon Ziyech--Riedewald--Klaassen met de punt naar achter. Dat middenveld echt gruwelijk veel potentie. Het is jammer dat Hakim niet voor Oranje heeft gekozen, anders was dit het toekomstige middenveld van het Nederlands elftal.

02-09-2016 19:50

afcas +3803

liever klaassen en ziyech andersom...

02-09-2016 19:51

mvdk +44249 moderator

Ik denk juist dat ZIyech links en Klaassen rechts heel goed zal gaan lopen. Dan krijg je hetzelfde idee als toen met Eriksen.

02-09-2016 20:57

afcas +3803

zoals eriksen die met zijn sterke rechterbeen aan de linkerkant van het middenveld stond? logisch als je ziyech met zijn sterke linkerbeen dan ook links wilt plaatsen... vergelijking raakt kant noch wal...

02-09-2016 21:00

mvdk +44249 moderator

Eriksen is tweebenig. Volgens mij is zijn sterkste been links.

02-09-2016 21:29

afcas +3803

eriksen zijn sterkste been is links... heet je stevie wonder? anders moet je even kijken naar al zijn standaardsituaties... en daarom wordt hij links gezet bij tottenham zodat hij naar binneen komt en begon hij bij ajax als hangende linksbuiten... misschien moet je uberhaupt een keer opletten als je voetbal kijkt. als je al voetbal kijkt...

02-09-2016 21:39

WWE-WCW +0

Je reageert wel een beetje bijdehand. Hij zegt toch niks verkeerds?

02-09-2016 22:50

afcas +3803

als iemand die totaal fout zit mij op denigrerende toon vertelt dat ik niet oplet als ajax voetbalt hoeft diegene niet te verwachten dat ik niet bijdehand terug ga doen. dus als hij die bijdehante reactie niet wil hebben zei hij wel iets verkeerd.

02-09-2016 23:09

mvdk +44249 moderator

Ik zal de eerste zijn die toegeeft als ik ernaast zit, maar nogmaals: Eriksen is tweebenig. Daarom zette De Boer hem op links. De Boer wou op het middenveld en in de verdediging een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts.

02-09-2016 23:16

afcas +3803

leuk dat hij tweebenig is wat ik ook weet, maar iedere speler hoe tweebenig ook heeft een sterker been en bij eriksen is dat gewoon rechts... als je dat niet in kan zien kan ik alleen maar medelijden met je hebben. Mongooltje.

02-09-2016 23:25

WWE-WCW +0

Waarom medelijden hebben? En waarom noem je hem een mongool? Jij bent degene die raar doet. Niet hij.

Als je niet normaal kunt reageren kun je beter niets zeggen.

02-09-2016 23:55

mvdk +44249 moderator

Volgens mij is Eriksen tweebenig en kan hij dus net zo goed met links uit de voeten als met rechts. Ik denk dat zijn linker zelfs iets beter is.

Ik ben wel fan van de bezetten van De Boer om een linkspoot links te zetten en een rechtspoot rechts. Als iemand dan ook nog eens tweebenig is, is het al helemaal mooi.

Overigens kijk ik al 30 jaar bijna iedere wedstrijd. Behalve als ik nacht of avonddienst heb.

02-09-2016 23:15

afcas +3803

hij is idd tweebenig maar zijn sterkere been is rechts. ik ben daar totaal geen fann van. linkspoot op rechts en andersom zorgt ervoor dat je wanneer je opengedraaid staat alle kanten op kunt. sta je s linkspoot links en je staat naar het midden gedraaid kun je de linksbuiten niet direct bereiken met je sterke been en krijg je dus een mindere pass als je hem uberhaupt al geeft met je verkeerde been. ook kun je de rechtsbuiten alleen fatsoenlijk in de loop diep sturen als je zo staat met je buitenkant voet. sta je naar je linksbuiten gedraaid kun je nooit direct de rb van een pass voorzien omdat de afstand te groot is.sta je als linkspoot op rechts naar het midden gedraaid kun je alle kanten op en hoef je dus sowieso nooit naar je dichtsbijzijnde speler gedraaid te staan. daarbij komt nog het punt van naar binnen trekken en op doel schieten. ook op doel schieten is makkelijker als je met je linker poot aan de rechterkant staat of andersom.

02-09-2016 23:34

WWE-WCW +0

Eriksen is tweebenig. Zijn linker is zelfs iets beter. Ziyech heeft net als Eriksen een fantastische steekpass en een goede techniek, alleen is Hakim een stuk doelgerichter. Wat mvdk zegt klopt.

Younes, Traore, El Ghazi
Ziyech, Klaasen
Riedewald
Dijks, Sanchez, Veltman, Tete
Krul

02-09-2016 21:32

afcas +3803

stevie jr.

02-09-2016 21:39

WWE-WCW +0

Wie is dat?

02-09-2016 22:49

Minsc +1520

Doe maar met de punt omhoog. Weg met die punt naar voor of achter onzin.

02-09-2016 20:29

Dennisjez +1113

2 zinnen en je spreekt jezelf al tegen. Knap hoor

02-09-2016 20:42

WWE-WCW +0

Gudelj en Bazoer gaan het zwaar krijgen. Dat staat vast. Laat ze maar lekker concurreren! Ik sluit het zelfs niet uit dat vd Beek 1 van de 2 inhaalt.

02-09-2016 21:34

oudzuid2 +7294

lekker diepte-interviewtje weer

02-09-2016 19:45

JPC40 +3

En dus start hij op de bank.

02-09-2016 19:43

BDW +0

Lekker op het middenveld zetten samen met Davy en Jairo. Heb je een middenveld wat helemaal in blans is!

02-09-2016 19:36

Rsv +1

Helemaal mee eens. Mocht Klaassen weer eens geblesseerd raken kan Gudelj die rol ook goed overnemen.

02-09-2016 19:39

Ajax412 +1326

Zo zou ik het ook doen, lekker voetbal op het middenveld! Kan Klaassen iets meer terug de afvallende ballen pakken en schakel zijn, daarna de 16 in om te scoren! Beste middenveld wat we nu kunnen maken, jammer dan voor Gudelj en Bazoer.

02-09-2016 19:47

BDW +0

Precies! Klaassen en Gudelj zelfde type spelers. Moet je alleen bij nooit samen laten spelen. Middenveld moet bestaan uit; een regiseur (Riedewald) een box to box speler (Klaassen) en een man met creativiteit (Ziyech).

02-09-2016 20:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.