Berghuis blijft deze zomer bij Ajax: 'Die is supertrots dat hij het Ajax-shirt draagt'

door Wessel Kroon 201

Bron Voetbal International

Berghuis blijft deze zomer bij Ajax: 'Die is supertrots dat hij het Ajax-shirt draagt'

door Wessel Kroon 201

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Steven Berghuis blijft deze zomer bij Ajax. Dat heeft hij aangegeven in een gesprek met trainer Maurice Steijn. Berghuis maakte onlangs in een interview duidelijk ontevreden te zijn over de huidige selectie van Ajax, maar is absoluut niet van plan om te vertrekken. In gesprek met Voetbal International gaat Steijn in op de situatie rondom Berghuis.

‘Berghuis wil bij Ajax blijven’, vertelt Steijn meteen duidelijk. 'Ik heb gisteren met hem gesproken. Die is supertrots dat hij het Ajax-shirt draagt. Die wil supergraag bij Ajax blijven.' Naast Berghuis lijkt ook Davy Klaassen te willen blijven. 'Met Davy heb ik dat gesprek nog niet gehad. Maar ik heb ook nog geen signalen dat hij weg wil.’

'Zolang zij niet aangeven dat ze weg willen, ga ik ervan uit dat ze blijven. Steven heeft dat gister expliciet tegen mij gezegd, dat hij wil blijven', gaat de oefenmeester van Ajax verder.

Mohammed Kudus en Edson Álvarez worden veelvuldig in verband gebracht met een vertrek uit Amsterdam. Steijn is echter van plan om het tweetal 'gewoon' te gebruiken tot ze vertrekken. 'Alvarez en Sanchez moeten zich maandag melden. Alle twee. Dinsdag zitten ze in de training’, aldus Steijn. ‘Kudus en Alvarez zijn spelers van Ajax. Dat zijn ook nog eens sterkhouders in mijn ogen. Die gaan er gewoon op zolang er nog geen akkoord is met welke club dan ook. Dan zijn het mijn spelers.’

Steijn bewust van situatie

Steijn realiseert zich wel dat het vertrek van de twee sterkhouders een kwestie van tijd is. Daarmee zou de trainer twee essentiële spelers kwijtraken. ‘Natuurlijk, dat heb ik ook gezegd. Maar er zijn vorig jaar met deze twee jongens afspraken gemaakt omdat ze destijds hun transfer niet hebben gehad. Daar houdt Ajax zich aan. ‘Dat vind ik jammer, ik had ze er graag bijgehouden. Maar ze zijn nog niet weg he? Dat is nog niet zo. Maar je wilt die twee spelers er het liefst bijhouden.’

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Dirk +7039

Antwerp is bezig met Berghuis, mooi nog wat poen pakken en een betere speler halen

08-08-2023 00:09

MPAjax +8442

Kijk zo hoort het

07-08-2023 17:49

Ajaxtrouw +6356

Trots? Ik geloof er geen ruk van. Er is gewoon geen enkele serieuze belangstelling voor hem.

07-08-2023 15:13

LukaLitmanen +82165

Antwerp van Overmars en besiktas

07-08-2023 19:07

Ajaxtrouw +6356

Dat bedoel ik met (niet) serieuze belangstelling

07-08-2023 20:50

3sterren +20205

@LukaLitmanen

Dat heb je vast gelezen op sportbookies.nl.

https://www.sportbookies.nl/sportnieuws/berghuis-praat-met-overmars-over-transfer-van-ajax-naar-antwerp-fc

Op diezelfde site valt ook te lezen dat Ajax rond is met een “nieuwe Tagliafico”.

Volgens mij kun je daar nog minder betrouwbare berichten vinden dan in de ‘Geruchtenmolen’.

Maar er gebeuren deze transfer window wel vreemdere zaken. We zullen zien …

08-08-2023 09:03

Ajaxtrouw +6356

En toch zou het me niks verbazen, ik weet zeker dat Berghuis graag weg wil.

08-08-2023 10:59

Oxxer +164720 moderator

@makaveli

''Ik weet niet mafklapper maar jij reageert op mij. Ik heb volgens mij geen mening van jou gevraagd dus ik geloof dat jij tegen mij praat xD ''

Omdat jij zo bijdehand bent en het zo wil spelen prima.

06-08-2023 20:16 mijn reactie
Klaassen kan misschien willen blijven, ik zou het zeer verstandig vinden als Sven Stealth een exit gesprek met hem voert, als hij meedoet speelt Ajax met 10 man. Sven heeft toch kunnen zien dat een middenveld met Klaassen niet werkt

Jij reageert met onderstaande.
06-08-2023
Nou nou hij heeft genoeg belangrijke goals gemaakt voor ajax om wat meer respect te krijgen.

Wie reageert op wie? die volgende keer dat jij iemand uitmaakt voor mafklapper zou ik eerst nadenken voordat jij op zenden drukt.

07-08-2023 11:10

GAjax31 +16232

Gezien het salaris dat Berghuis en Klaassen bij Ajax ontvangen begrijp ik wel dat ze willen blijven.
Ik vind beide momenteel niet geweldig, maar van Berghuis weten we in ieder geval dat hij een hoger niveau heeft laten zien. Liefst zie ik ze beide vertrekken en een ander type aanvallende middenvelder er voor terug komen, maar dat gaat dus niet gebeuren.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Tahirovic en van de Boomen in de basis (met als backup Vos en Fitz-Jim). Dan kunnen Taylor en Berghuis met elkaar de strijd aan gaan voor de overgebleven plek op het middenveld met eventueel Misehouy daarachter. Voor Davy zie ik weinig uitzicht op speelminuten. Wellicht dat hij dan nog wel wil vertrekken, anders is het een dure jongen voor op de bank.

07-08-2023 08:27

LukaLitmanen +82165

Berghuis is echt wel 3 klassen beter dan Klaassen hoor. Qua statistieken helemaal maar ook op voetballende kwaliteiten.
https://eredivisie.nl/competitie/clubs/ajax/#statistics

Is ook al een aantal jaar mvp na tadic van eredivisie. Bij Feyenoord nog topscorer eredivisie geworden.

07-08-2023 09:52

GAjax31 +16232

Ik ben het eens dat Berghuis beter is dan Klaassen, daarom geef ik ook aan dat ik weinig kans op speelminuten zie voor Davy.

07-08-2023 10:11

Ajaxlee +5568

Eens! Dat betekent overigens ook dat er geen extra 10 bijkomt. Voor 10 positie heb je dus, op volgorde: Berghuis, Taylor en Klaassen. Die jongens hebben een flink salaris. Mocht er dus niemand gaan, ben ik bang dat er ook niemand bij gaat komen

07-08-2023 10:20

GAjax31 +16232

Klopt. Dan krijg je dus Tahirovic (Fitz-Jim), van de Boomen (Vos), Berghuis (Taylor) voor het middenveld. Voor de Eredivisie lijkt mij dat in ieder geval prima. Wellicht dat we dan volgend jaar kunnen doorselecteren wanneer we hopelijk weer actief zijn in de CL. Voor zowel Davy als Ajax lijkt mij een vertrek verder het beste aangezien ik weinig perspectief voor hem zie.

07-08-2023 10:37

Henkjanklaas +20661

De kop van het artikel suggereert dat een berghuis bij voorbaat kan bepalen of hij weg wil. Ja voetballers hebben weliswaar de macht naar zo eenvoudig ligt het ook weer niet. Hij heeft een meerjaren contract en dan snap ik die kop niet. Dus als de speler het beleid even niet bevalt kan hij dit zo maar roepen ..,,
Zoals hij gisteren even liet zien, is een goede Berghuis zonder meer van waarde voor Ajax

07-08-2023 08:00

Ferd +38589

hij kan altijd per direct stoppen. Dus ja, hij kan weg. Maar dan kan hij niet zomaar bij een andere club weer opduiken

08-08-2023 05:49

Robertini +39639

In datzelfde interview had gaf hij helaas aan dat ook Klaassen wil blijven... Ik ben echt bang dat hij dit seizoen aanvoerder is. Bizar.

07-08-2023 04:41

xxxxopeenrij +1833

Ja niemand wilt hem dus wilt ie blijven. Ik begrijp clubs wel

07-08-2023 07:17

Ferd +38589

ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. Klaassen gaat niet veel spelen

08-08-2023 05:49

Robertini +39639

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar vrees het ergste.

08-08-2023 09:18

Ferd +38589

Dat hij geen ‘10’ krijgt zegt veel

09-08-2023 05:53

Dirk +7039

Tuurlijk is hij trots , waar zou hij heen gaan ..

07-08-2023 00:16

4-3-3 +3515

Het zou mooi zijn als hij na zijn schorsing het middenveld zou kunnen gaan vormen met Tahirovic en Van den Boomen. Door de aanwezigheid van Berghuis, Hlynsson en Misehouy zie ik ook liever een echte rechtsbuiten komen dan een 10, als Kudus vertrekt.

07-08-2023 00:06

mokum007 +6523

Kudus gaat zeker weg, Carlos kan op rechtsbuiten spelen, en wat is het toch met Bergwijn? Die raakt geen knikker meer.......

07-08-2023 00:58

Robertini +39639

Bergwijn is in de voorbereiding misschien wel de beste speler, met vd Boomen.

07-08-2023 04:42

Henkjanklaas +20661

Vind ik veel te stellig.,gister zag je tegen een tegenstander van enig formaat dat vd Boomen matig inviel. We missen nog echter kanjers van aankopen

07-08-2023 08:01

Ajaxtrouw +6356

En hij heeft geen goede aanbieding gehad…

06-08-2023 23:22

linksbinnen +8202

Kudus kan worden aangespeeld met een man in zijn rug. Die is zo sterk. Moet dat met zijn opvolger nog zien.

06-08-2023 23:18

Henkjanklaas +20661

Berghuis was verfrissend vanavond en gaf een paar goeie ballen vooral die op Brobbey was prachtig. Jammer dat Brobbey daar niet uit scoorde

06-08-2023 22:58

Ajax '69 +3856

Ik ben bang dat we dit nog vaak moeten gaan vinden, Brobbey scoort bijna nooit in een een-op-een, net als Bergwijn en Kudus. Wat dat betreft is de voorhoede armoe troef.

06-08-2023 23:27

AFC34 +3840

Berghuis zijn beste wedstrijd voor ons was in mijn ogen ook tegen Dortmund in de CL. Club ligt hem wel haha

06-08-2023 23:42

Barra +5529

Klaassen zit op hetzelfde punt als Siem zijn 2e periode bij Ajax. Beiden hebben echt hun waarde gehad en zijn echte Ajacieden, maar je kunt het je haast niet meer voorstellen als je ze ziet voetballen. Zou wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat hij dit seizoen niet moet rekenen op veel speelminuten. Enkel als je iets moet forceren misschien en een extra mannetje in de 16 wil, want zelfs als back up 10 zijn anderen hem ver voorbij.

06-08-2023 22:38

debetweter +10110

De beste elf met de huidige selectie zijn momenteel

Bergwijn --- Brobbey --- Kudus
----- Branco --- Berghuis -----
---------- Tahirovic -----------
ASE----Hato---Alvarez----Vos
------------ Rulli --------------

Ja ik gebruik Forbs niet. Die heeft nog onvoldoende bewezen. Ik heb Vos op rechtsback gezet. rensch en Sanchez hebben niet kunnen overtuigen. Vos is rechtsbenig, speelt vaak als verdedigende middenvelder, heeft rechts als sterkste beenvoorkeur en heeft betere stats dan Gooijer op voorzetten na. Rechtsback blijft gewoon een hersenkraker.

06-08-2023 22:19

Ozymandias +159568

Het is nogal misleidend om te zeggen dat Vos behalve in het geven van voorzetten betere statistieken heeft dan Gooijer.

Gooijer:
Acc. long balls 2.6 (70%)
Interceptions per game 0.9
Dribbled past per game 0.3

Total duels won 4.1 (56%)
Ground duels won 3.3 (54%)
Aerial duels won 0.8 (67%)

Vos:
Acc. long balls 2.2 (64%)
Interceptions per game 0.8
Dribbled past per game 0.5

Total duels won 3.5 (55%)
Ground duels won 3.1 (54%)
Aerial duels won 0.4 (65%)

Dat zijn een aantal redelijk belangrijke statistieken voor een rechtsback waarin Gooijer het beter deed of ten minste niet onderdeed voor Vos. Ik denk trouwens dat Gooijer en Vos beide nog niet toe zijn aan een basisplaats en dat het voor Vos dubbel zo moeilijk zou zijn om op het niveau mee te kunnen als hij in een voor hem totaal onbekende rol wordt gebruikt.

06-08-2023 22:59

debetweter +10110

A. Die waren mij niet opgevallen. Ik denk ook niet dat Vos en/of Gooijer per definitie er klaar voor is. De kwaliteit van onze huidige rechtsbacks is echter zo slecht, dat er maatregelen genomen moeten worden. Dan maar iemand met potentieel voor de leeuwen gooien, het kan niet veel slechter.

07-08-2023 05:53

Ajaxlee +5568

Ik zou Sanchez is gewoon 5 A 10 wedstrijden de kans geven. Slechter dan Rensch gaat die het niet doen en hij heeft iig meer power en strijdlust. Van die mentaliteit kan Rensch nog wel wat leren

06-08-2023 23:31

Dolblij +45466

Berghuis zal komend seizoen zijn waarde nog wel tonen. Potentiele aanvoerder.

06-08-2023 22:12

Craain +4973

Zonder de bal moet hij wel meer inzet tonen, meer dominant aanwezig zijn. Zeg maar aanjager zijn.

Stop met het "wandelen" als het tegenzit.

06-08-2023 22:35

RJAngelus +222

Berghuis op 10 kan prima. Zag je al toen hij erin kwam vandaag. Klaassen daarentegen kan al sinds de eerste oefenwedstrijd al het niveau meer aan... helaas want ik gun klaassen meer dan dat.

06-08-2023 22:09

ajax4perez +9565

Daarentegen

06-08-2023 22:26

RJAngelus +222

Aangepast speciaal voor jou!

06-08-2023 23:14

Snuggles +3314

En Klaassen blijft gelukkig.

06-08-2023 22:08

swing +2356

Hoop het ,klasbak

06-08-2023 22:30

DJPostma +4013

Hopelijk staat hij op en weet hij zich te ontplooien tot een leider. In die legendarische CL-groepsfase vond ik hem bij vlagen fantastisch. Kristian Hlynsson wordt hopelijk zijn stand in en Klaassen mag - met alle respect! - lekker weg.

06-08-2023 22:06

Ton.B +1646

Weet je nog van sneijder....?
Toen trokken ze champagne open.
Want hij bleef.
2 dagen later was hij weg....

06-08-2023 22:05

FrancescosRavioli +15367

Berghuis is veel ouder en zit in een andere fase van zn carrière. Daarbij ook veel minder goed dan Sneijder toen.

Die gaat echt niet hoor

07-08-2023 07:51

El22salvador +614

Berghuis is ook een van de weinige spelers in deze selectie die vrij makkelijk scoort. Ervaren en erg belangrijke speler in de selectie. Sowieso 1 van de leiders in deze nieuwe ploeg misschien zelfs wel aanvoerder

06-08-2023 22:01

ElFlaco +3651

Fijn dat Berghuis blijft. Echte Ajax speler. Gaat dit seizoen van grote waarde zijn.

06-08-2023 21:49

Snuggles +3314

Dat denk ik ook

06-08-2023 22:08

ajax4perez +9565

K wacht gewoon 31-8 af

06-08-2023 22:27

Mariodona +536

Aub Klaassen weg dat is niets meer leuk voor fc utrecht

06-08-2023 21:46

AjaxMaluku +2496

Een van mijn favoriete spelers. Hoopt dat hij gaat schitteren dit jaar

06-08-2023 21:43

Ricoteb +53174

Stel je voor dat Klaassen en Alvarez echt blijven. Dan gaat Steijn 100 procent met een middenveld van Alvarez, Klaassen en Berghuis spelen. Lord give me strength. Berghuis vind ik prima, vond hem vandaag wel ongelukkig invallen, maar hij is er ook een tijd uit geweest. Maar bood zich wel aan, probeerde ballen op te eisen. Klaassen was weer eens ouderwets aan het meehobbelen en heel veel aan het wijzen. Vanaf de tribune kan ie volgens mij ook prima wijzen, daar heeft ie geen contract bij Ajax voor nodig. Tahirovic is nog wel ruw en heeft duidelijk en coaching om hem heen nodig, maar talent heeft ie zeker. Helaas zal Alvarez als ie onverhoopt blijft, waarschijnlijk weer die plek innemen. Je kan met de huidige selectie een prima middenveld neerzetten, vraag me alleen af of Steijn dat gaat doen.

06-08-2023 21:41

Ozymandias +159568

Tot nu toe heeft Steijn op mij niet de indruk gemaakt dat hij Klaassen graag in de basis zet. Steijn heeft zelfs meerdere keren dingen gezegd waardoor het zelfs leek alsof hij eingelijk wel liever ziet dat Klaassen vertrekt. Het is teleurstellend dat hij vandaag wel in de basis stond maar ik zou nog niet in paniek schieten.

06-08-2023 21:46

Ricoteb +53174

We gaan het volgende week zien hoe erg het is. Wat ik wel merk, of denk te merken bij Steijn, is dat ie deze voorbereiding heel graag spelers een extra kans wil geven. Vorige week Wijndal op links, terwijl we allemaal zagen dat ASE een stuk beter is. Deze week Taylor en Klaassen op het middenveld, terwijl heel weinig mensen die als basisspeler zullen zien. Bijna alsof die spelers aangegeven hebben te moeten spelen, en dat Steijn zegt “sure, laat maar zien”. Voorlopig lijkt nog niet 1 van die spelers zijn gelijk gehaald te hebben

06-08-2023 21:55

Henkjanklaas +20661

Je merkt juist dat Steijn nog verre van gelukkig is met de huidige kwaliteit van spelers en team. Hij heeft gelijk ook. Ik zit nog niet op het puntje van mijn stoel bij het zien van een van onze spelers ook de nieuwe niet.
Alleen bij die middenvelder /spits van Dortmund Nmecha had ik dat wel.

07-08-2023 08:08

wijzijndebeste123 +164877

Rico niet panikeren, vriend. Steijn is imo juist steeds opvallend twijfelachtig over de rol van Klaassen. Vroeg id voorbereiding al zomaar uit t niets beginnen over buiten de basis vallen en eventueel n transfer gunnen. En nu weer benoemt hij dat hij speciaal gesproken heeft met Berghuis over zijn toekomst en is super enthousiast dat hij wil blijven terwijl hij aangeeft dat gesprek niet met Klaassen gehad te hebben. Hij heeft imo met Berghuis gesproken omdat hij in hem n belangrijke speler ziet en dat geldt kennelijk niet voor Deef.

06-08-2023 21:56

Ferd +38589

het enige dat 100 procent is is de kans dat Ricoteb gaat zeuren over iets wat helemaal niet gebeurd

08-08-2023 05:53

De-King +20502

Wat mij betreft ontbindt Ajax het contract gewoon van Klaassen.
Davy een mooi avontuur en hopelijk voor hem een bonus in de vorm van tekengeld.

Wij creëren ondertussen weer een plekje voor een betere voetballer. (talent of aankoop).

06-08-2023 21:34

wijzijndebeste123 +164877

Gaat Klaassen nooit mee akkoord behalve als hij zijn resterende salaris meekrijgt (net als zijn vriendje Daley).

06-08-2023 22:14

De-King +20502

Daar heb ik ook vrede mee, Hopelijk gaat akkoord met een deel van het resterende salaris twee derde iets in die richting. Tegen het ontbinden van het contract mag ook iets tegenover staan.

06-08-2023 22:17

wijzijndebeste123 +164877

Zou ik nooit doen. We zijn geen sinterklaas. Totaal wanbeleid wat H2/Sar hebben gedaan met Blind (resterende salaris meegeven terwijl hij allang bij n andere club speelt).

06-08-2023 22:19

De-King +20502

Klaassen is in mijn ogen toch een ander geval. Davy voegt in mijn ogen helemaal niks toe en is slechts opvulling, Ajax gaat er gewoon op vooruit wanneer Davy vertrekt.

Je hebt helemaal gelijk dat het wanbeleid is geweest onder H2/Sar. Daar is dit dan ook de consequentie van. Niet alleen van H2/Sar trouwens. Overmars had Klaassen nooit terug moeten halen. Ik was dan ook niet blij toen Overmars hem terug haalde.

07-08-2023 18:11

Ferd +38589

dan geef je hem het verschil in salaris mee. Hij vangt nu 3.5 miljoen, zeg dat hij bij Antwerp of Besiktas 2 miljoen krijgt, dan dok je die 1.5 maar ben je van hem af

08-08-2023 05:54

De-King +20502

Prima Ferd. Ik ben snel tevreden zolang Klaassen maar vertrekt.

08-08-2023 15:20

profoff +8396

Dan zijn dit de 10en waar we het mee gaan doen

06-08-2023 21:27

036AFCA97 +146682

Prima, Berghuis behoud ik liever dan Klaassen. Die haalde vandaag weer z’n standaard onvoldoende.

06-08-2023 21:24

IRBaboon +6852

Dave gaat z'n Ajaxsalaris nergens anders meer verdienen. Zit lekker dicht bij Hilversum. Die gaat echt niet zomaar weg.

06-08-2023 21:22

barry1988 +24072

Davy wil blijven.....Joepie😑
Laat hem gratis naar een andere club gaan of ontbind zn contract aub.

06-08-2023 21:17

Stoffel +18570

Ga dat exit-gesprek met den Deef nou maar snel voeren, Maurice.

06-08-2023 21:10

TheRiviera +5478

Hij heeft al een gesprek gehad met Klaassen. Waarom zou hij nog een keer een gesprek moeten aangaan dan?

06-08-2023 21:15

LouisVonGoal +2919

Om Davy te vertellen dat hij zich toch heeft bedacht.

06-08-2023 21:19

bRiANn +494

Berghuis in -> Klaassen Exit, man man man wat speelde Klaassen weer slecht.

06-08-2023 21:06

Mudjie.M +1790

Gisteren was Klaasen ontzichtbaar.😅

07-08-2023 05:42

ajaciedje90 +60261

Als je hem opstelt op de plek van Klaassen dan ben je al 3 klasses beter.

06-08-2023 21:03

afca1985 +21460

Dave zoek het avontuur op jongen, MLS, Turkije of Australië

06-08-2023 20:59

Suk Hyun-Jun +6287

Alleen in Turkije zouden ze zo gek kunnen zijn om een draver 3 miljoen salaris te bieden, maar dan moet hij er zelf ook naartoe willen natuurlijk.

06-08-2023 21:35

Sti Jn +3101

Wat zou Spertsyan toevoegen?

Overigens vind ik het (als D66-stemmer én lid) niet kloppen om legale aankopen toch af te schieten.

Wat doen we als er straks een Russische club voor Klaassen of Sanchez op de stoep staat? Je creëert hiermee je eigen precedenten.

We spelern in een competitie met mensen op de sanctielijst, Krasnodar staat niet op die lijst en we gunnen een Armeen een door hem gewenste transfer. Net als Til eigenlijk. Wees gewoon een beetje dapper en leg dat desgewenst uit.

Wil je actie ondernemen dan doe je dat maar met de hele UEFA. Voor een Davidson Sanchez zou ik het best goed vinden dat hij of niet naar Rusland kan of weet dat hij nooit meer terug kan, maar om Spertsyan hier nu het kind van de rekening voor te laten zijn…?

06-08-2023 20:56

LukaLitmanen +82165

D66-stemmers bestaan die nog? (;

Wel leuk dat je zelf weet dat D66-stemmers vaak moraalridders zijn en willen deugen😝

06-08-2023 21:02

Ozymandias +159568

Wat ik me nou altijd heb afgevraagd over D66 stemmers, hou jij ook van gokken met geld of alleen met je stem? Want als D66 stemmer kan je natuurlijk nooit weten waar je op stemt. Weet jij toevallig hoe vaak een D66 politicus van kleding wisselt voordat hij het huis 's ochtends verlaat?

06-08-2023 21:07

LukaLitmanen +82165

D66 is die partij toch dat zich graag progressief-links voordoet, maar met de VVD en CDA al decennialang economisch neoliberaal beleid uitvoert ?

Marktwerking in zorg en privatisering van alle overheidsbedrijven.

06-08-2023 21:10

Sti Jn +3101

Dit is natuurlijk het geval bij heel veel partijen. VVD heeft ook met PvdA geregeerd en andersom. Dit geldt voor het hele politieke midden. Toch kun je best vinden dat jou partij een goede draai geeft aan de betreffende coalitie.

Ook hier geldt weer: waarom zou D66 hierop afgerekend worden en andere politieke middenpartijen niet? Gewoon weer een staaltje dom Telegraaf gelul waar genoeg mensen als lemmingen achteraan gaan.

06-08-2023 22:27

Sti Jn +3101

Hier kan ik het best mee eens zijn, maar dat is natuurlijk een politieke keuze. Inderdaad, D66 is sociaal economisch vrij rechts. Waar het mij in gaat: dat Spertsyan niet komt is de RVC aan te rekenen. M.i.. treden ze ook buiten hun bevoegdheid.

D66 dit aanrekenen is echt onzin, wat je ook van die partij vindt.

06-08-2023 22:29

LukaLitmanen +82165

Wat versta je precies onder middenpartijen?

Want PvdA is centrumlinks en VVD is rechts. CDA is centrumrechts vind ik.

Eigenlijk is D66 de enige echte middenpartij al zijn die laatste jaren wel naar links opgeschoven.

Overigens is de PvdA toch keihard afgestraft in 2017? Van 38 naar 9 zetels.

06-08-2023 23:06

profoff +8396

Ik ben het als iemand met een korte broek aan wel met je eens

06-08-2023 21:28

LouisVonGoal +2919

Berghuis basis en captain.

06-08-2023 20:55

LukaLitmanen +82165

Hahaha Berghuis’ had in 27 minuten meer passes, balcontacten, key passes, duels gewonnen dan Klaassen in 63 minuten..

06-08-2023 20:54

DeWijsneus +25750

Dan alle wedstrijden van Den Deef in de hele voorbereiding.

06-08-2023 20:55

b.hulshof +3774

Berghuis zet geen druk op de tegenstander en gaat in wandeltempo terug.

06-08-2023 21:15

debetweter +10110

Naar mijn idee zijn het de volgende middenvelder volgend seizoen.

10: Berghuis
8: Branco
6: Tahirovic

Eerst back-up
10: aankoop
8: Fj
6: vos

06-08-2023 21:32

champhead +14459

Zou vandaag een voorbode zijn dat Steijn vd Boomen niet als basisspeler ziet? Anders kan ik t niet verklaren

06-08-2023 20:51

ProperFootball +14699

De voorbode dat ie Klaassen als basisspeler ziet was in het begin van het trainingskamp in Duitsland al zichtbaar, het interview en de aanvoerdersband bevestigde dat. Ik heb jullie gewaarschuwd.

06-08-2023 20:53

Gewoon Gijs +18422

vreselijk

06-08-2023 21:03

AjaxYahudi +3109

Haha er is helemaal geen voorbode dat die Klaassen als basisspeler ziet, aan alles merk je dat die hoopt dat die vertrekt maar zolang die er is ga je je niet al te definitief en hard opstellen tegenover een ervaren speler uit de eigen jeugd die waarschijnlijk een hoop "macht" heeft in de kleedkamer. Ik weet zeker als Berghuis niet geblesseerd was geweest en geschorst de eerste 3 wedstrijden dan had Klaassen alleen de laatste kwartiertjes mee gepakt

07-08-2023 11:14

ProperFootball +14699

Ik hoop dat je gelijk krijgt, we zullen het zien.

07-08-2023 19:09

AFCAMSTERDAM +2900

Zou Berghuis misschien aanvoerder worden dit seizoen?

06-08-2023 20:47

LukaLitmanen +82165

Zie hem liever als Vice aanvoerder omdat hij één op één goed met spelers kan opschieten

06-08-2023 20:48

Rockanje23 +37112

Ja dat denk ik wel. Alleen is hij de eerste drie competitiewedstrijden geschorst, dus gaat hij pas half september spelen

06-08-2023 21:12

onderkantlat +1768

Met de huidige selectie en er van uitgaande dat Kudus en Alvarez weggaan zie ik het liefst:
Bergwijn - Brobbey- Borges
vdBoomen - Berghuis - Tahirovic
Salah-Edinne - Hato - Medic - Sanchez
Rulli

Natuurlijk hoop ik dat er nog aardig wat bijkomt.

06-08-2023 20:46

Ajaxlee +5568

Helemaal met je eens! Maar dat zegt ook dat er dus idd echt nog wel wat bij moet. Met deze 11 kom je in de Eredivisie een heel eind, maar Europees wordt het een heel moeilijk verhaal

06-08-2023 20:48

Buitenspel +1521

Van de nummers 6 tm 18 kan je hiermee wel winnen. Tegen de nummers 1 tm 5 zal het lastig worden.

06-08-2023 21:34

Ajaxlee +5568

Ook eens! Daarom zeg ik ook: met deze 11 kom je een heel eind in de eredivisie

06-08-2023 21:45

BaasBaas +8394

Lijkt mij momenteel ook de beste opstelling. Denk dat Sutalo wel echt gaat komen. En nog wel 1-2 spelers.

06-08-2023 20:49

peterVKV +6469

Salah Edine is net zo'n slappe zak als Rensch en Taylor

06-08-2023 21:07

onderkantlat +1768

Ik schat hem nog iets hoger in, en er zit ook nog wat potentie in denk ik. Zou hem altijd boven Wijndal verkiezen. Maar ik hoop ook op nog een betere linksback hoor.

06-08-2023 21:32

Rockanje23 +37112

Bij lange na niet goed genoeg, maar het is wel een realistisch beeld van hoe we er op dit moment voor staan

06-08-2023 21:14

AFCACruijff14 +162335

Berghuis is een prima speler voor ons niveau, kan nog door. Klaassen kan beter vertrekken, die krijgt hoogstens nog een bijrol als invaller.

06-08-2023 20:44

ProperFootball +14699

Nee hoor Steijn gaat hem een basisplek geven, en zeer goed mogelijk ook de aanvoerdersband.

06-08-2023 20:54

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25437

Kunnen wij niet tegen Klaassen zeggen dat het piano spelen hem beter afgaat

06-08-2023 20:44

LukaLitmanen +82165

Was samen met Kudus Tadic en Alvarez de beste speler afgelopen seizoen.

Ik ben heel blij dat hij blijft, zeker nu Tadic en Kudus weggaan…

Hopelijk kan hij met Bergwijn gaan knallen!

06-08-2023 20:44

Dmen10 +1775

Hij is een groot voorbeeld voor velen maar ook zeker voor Taylor en Klaassen… die kunen wel iets leren van zijn inzet!!!… die kunnen naar alle verwachtingen beter een transfer maken!!!…

06-08-2023 20:44

Joran192 +97

Topnieuws! Is gewoon onze nummer 10 dit seizoen! een middenveld met Berghuis op 10 en Van de Boomen op 8 is al heel goed en volwassen. Op de 6 positie zie ik dat Tahirovic talent heeft maar zou me ook niet verbazen als er nog een echte 6 bij komt na het vertrek van Alvarez.

06-08-2023 20:43

Web +178830

Ik ben er dan van overtuigd als er geen 10
Komt
Dat Berghuis’ de voorkeur boven Klaassen krijgt
Daar twijfel ik zelfs niet over

06-08-2023 20:43

Kuningaz +5355

Is drie wedstrijden geschorst dus wie dan op 10? Als je naar de oefenwedstrijden kijkt en weet dat Kudus weggaat, dan zitten we denk ik 3 potten met Klaassen opgescheept. Als dat maar geen punten gaat kosten!

06-08-2023 20:47

DeMeervanweleer +7588

Dat is precies mijn angstbeeld.

06-08-2023 20:52

onderkantlat +1768

Ik zou best eens Taylor willen proberen dan op 10, in ieder geval beter dan Klaassen. Andere optie is Bergwijn op 10 en Borges + Conceicao op de flanken.

06-08-2023 21:00

tijssenajax +13995

Taylor kan op 10 bij afwezigheid Berghuis. Taylor kan als 8 of 10 gebruikt worden. Hebben hem nodig denk ik, omdat je een brede selectie moet hebben. Hopelijk gaat Steijn dit doen. Klaassen is niet nodig/ heeft niet het gewenste niveau Hoop dat hij het inzicht krijgt om een waardig afscheid te nemen en naar de MLS te vertrekken voor een paar jaar.

06-08-2023 21:03

Defazant +338

Gooi dan maar Godts voor de wolven.. Heeft alles om een goede 10 te worden, kan gelukkig ook wat met de bal zonder dat het zijn eigen enkels breekt van onkunde. Alles behalve Klaassen aub

06-08-2023 21:07

Soccerskins v2 +43429

Ik zou het niet erg vinden als hij vertrekt maar vind het ook prima als hij blijft. Met Berghuis op 10 liep het een stuk beter dan met Klaassen. De laatstgenoemde moet imo vertrekken. Totdat Berghuis erin kwam creëerde Ajax niks in de tweede helft omdat onze nummer 10 de meest afwezige profvoetballer ter wereld is.

06-08-2023 20:41

Web +178830

Taylor en Berghuis zijn beide Klaassen onder deze staf voorbij

06-08-2023 20:44

Aldek +5099

Klopt.. maar Taylor is ook niet goed genoeg. Helaas laat RVC zijn oren hangen naar de Telegraaf.

Hoop op een kwalitatieve creatieve middenvelder

06-08-2023 20:48

4-3-3 +3515

Gezien de openheid waarmee Steijn te werk gaat, kunnen we ervan uitgaan dat Klaassen dit spoedig officieel te horen zal krijgen.

07-08-2023 00:39

AFCAjaxMidNineties +12756

Mooi. Middenveld zetten i.p.v. Taylor.

06-08-2023 20:41

jeffrey_van_der_sluis +30516

Als Spertsyan daadwerkelijk niet komt, zie ik Berghuis graag op 10. Klaassen mag van mij per direct weg.

06-08-2023 20:40

Mv9494 +16642

Boomen-Berghuis-Tahirovic?

06-08-2023 20:41

jeffrey_van_der_sluis +30516

Wat mij betreft wel, wel benieuwd of Sven nog een alternatief gaat zoeken voor Spertsyan als Spertsyan definitief van de baan is

06-08-2023 20:44

Bruno04 +15801

Kunnen we wel aub dit seizoen als Klaassen blijft niet heel het wedstrijd topic vervuilen met 80 miljoen berichten over Klaassen. Als het een paar keer gezegd word like die post dan gewoon met 100 likes. Ipv dat ik en anderen 10 min moeten scrollen om voorbij Klaassen berichten te komen en iets te lezen over hoe we vinden dat andere spelers het doen. Of de tactiek van de trainer of wat dan ook. In mijn beleving is ons wedstrijd topic een uitgebreidere versie van een tv commentator waar we een beetje eigen input over kunnen geven. Als je de tv commentator bij balbezit rulli constant hoort klagen hoeveel ballen Klaassen al aangeraakt heeft word je ook gek van het kijken.

Een wedstrijd topic is met name over de wedstrijd in mijn beleving. Volgens mij is er ook een los Klaassen topic waar je kunt klagen zoveel je wilt.

06-08-2023 20:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.