Álvarez baalt dat transfer naar Chelsea niet doorging: 'Ajax kon geen kant op'

door Gino Haverkamp 362

Álvarez baalt dat transfer naar Chelsea niet doorging: 'Ajax kon geen kant op'

door Gino Haverkamp 362

Laatst geüpdatet

Edson Álvarez baalt ervan dat hij afgelopen transferperiode een transfer naar Chelsea niet door zag gaan. De Mexicaan had graag naar Londen getrokken. Toch neemt hij Ajax niets kwalijk, daar hij zich de positie van zijn werkgever goed kan voorstellen.

Op de laatste dag van de transfermarkt klopte Chelsea naar verluidt aan met een volle zak: vijftig miljoen euro voor de diensten van Álvarez, die wel oren had naar een transfer. Ajax weigerde echter, waarna de middenvelder uit voorzorg weigerde een training te doen. Tegenover ESPN vertelt hij over de interesse van de Londenaren. 'Er was natuurlijk interesse. We hadden nooit verwacht dat Chelsea nog een bod zou uitbrengen, dus het was een lastige situatie.'

Die lastige situatie sloeg onder meer op de benarde positie van Ajax, dat Antony vlak daarvoor voor bijna honderd miljoen euro zag vertrekken naar Manchester United en een muitende Mohammed Kudus in de gelederen had. De Ghanees kon naar Everton en wilde graag die overstap maken, zo gingen de geruchten. Álvarez heeft begrip voor de situatie van Ajax toentertijd. 'Ajax kon geen kant op. De club kon echt niets meer doen. Er was verder geen speler op mijn positie. Ik heb natuurlijk gevochten (voor een transfer, red.) voor zover ik kon, maar ik wilde dat ook weer niet te veel doen. Ik ken de verantwoordelijkheid die ik binnen de club heb.'

Álvarez had goede redenen om over te stappen, zowel op sportief vlak als op persoonlijk vlak. 'Je bent je er uiteindelijk bewust van dat alles verandert. Een betere competitie, een beter leven voor jezelf en je familie. Daar gaat het uiteindelijk om. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ik hier ben vanwege mijn liefde voor het voetbal, maar ook voor mijn familie. Dat zij het goed hebben, dat ik kan zorgen voor mijn kinderen en mijn ouders.'

Álvarez heeft er vertrouwen in dat grote club vroeg of laat komt

De 24-jarige Mexicaan heeft het verder naar zijn zin bij Ajax, ook al ging een zomerse overstap naar Chelsea dus niet door. Vroeg of laat meldt er wel een andere club zich voor hem, zo meent Álvarez. Dat hij op de radar verscheen bij een topclub als Chelsea, zegt wel iets, zo hoopt hij. 'Het motiveert mij enorm, dat grote clubs mijn wedstrijden en acties in de gaten houden.'

'Ik baal er enorm van', vervolgt de international over de afgeketste transfer naar Chelsea. 'Maar ik ben er van overtuigd dat er vroeg of laat een grote club voor mij komt.' Of dat nou deze winter of pas volgend seizoen is, maakt hem niets uit. 'Er zijn altijd mogelijkheden. Ik kan me alleen maar concentreren op Ajax. Als er een club komt, dan komt er een club. Anders komt die transfer wel een andere keer.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Yeshyeshyall +10924

Hadden hem natuurlijk moeten laten gaan voor dat geld maar ja. Leuke vent en prima speler verder

31-10-2022 13:27

Rolo +13602

Prima reactie... Maar hij weet ook, ok done. En door, als ik nu bij de pakken neer ga zitten krijg ik die kans niet meer.

Alvarez is een nuttige speler mits de juiste creatieve spelers om hem heen staan. Dan kan je Edson in zijn kracht gebruiken. Helaas zijn er nu te weinig creatieve spelers die opstaan, alleen Berghuis is op dit moment een beetje in goede doen.

31-10-2022 09:10

Stefansuarez +19013

Alvarez naar Chelski Ziyech terug naar Mokum

Haal zerrouki maar gelijk als vervanger van Alvarez

30-10-2022 22:31

gi0vanni +7123

Ziyech is onhaalbaar. Maar in fifa 23 moet dat wel kunnen.

30-10-2022 23:05

DD +6378

Ik heb wel een zwak voor Edson. Niet mijn type voetballer, maar draagt ons shirt met trots en dankbaarheid.

Daarnaast lijkt hij ook een mooie persoonlijkheid naast het veld te hebben.

30-10-2022 22:03

Familie.K +433

In winterstop of beter, na het WK afscheid nemen van onze Mexicaanse amigo!
En verwelkomen we de nieuwe trainer❌❌❌
Michael Laudrup⭐️

30-10-2022 21:50

Potige5 +160

Respect voor Edson, door velen niet altijd gewaardeerd. Maar gaat altijd voor 200%
En nee hij is ook niet mijn ideale 6 maar speelt naar zijn mogelijkheden en is vaak genoeg een heel belangrijk slot op de deur.
En dat hij graag naar Chelsea had gewild daar zegt hij niks verkeerds mee, de premier league is een vd meest aantrekkelijke competities om in te spelen. Wij hebben de pech dat onze competitie niet aanspreekt waardoor we altijd als tussenstap gezien zullen worden. Hij is erg realistisch over het mislopen van deze transfer en geeft alles voor ons allen Ajax, kan ik alleen maar respect voor hebben. Ik gun Edson het beste, een mooie transfer in de winterstop en voor ons een flinke transfersom. En dan voor ons een voetballende 6 er voor terug, win-win!

30-10-2022 20:41

Brakkenelis +3528

Is dit seizoen al voorbij?

30-10-2022 17:51

Tommyshelby +128441

'Ajax verkoopt Alvarez aan PL club voor 50 miljoen.'

Wat hoop ik dat deze kop ooit nog langs komt.

30-10-2022 16:49

036AFCA97 +146646

Ik ben na de eerste 3 woorden al tevreden.

30-10-2022 16:57

Oeroeboeroe +18312

Als het maar niet wordt vervolgd met "en haalt Gudelj weer terug als vervanger". Ik zie ze er nog toe in staat.

30-10-2022 20:46

ck69 +13060

Alvarez past niet in het Ajax zoals het nu staat. Geen 2 voetballende (alleen Timber kan ballen) CV's achter hem en een 10 die in de spits speelt. Dan heb je dus in je as Klaassen, Alvarez en Bassey en verneuk je als het ware je verbinding tussen verdediging en aanvallers. Maarja, dat gaat Alfred toch niet inzien.

30-10-2022 14:30

KingJames23 +11424

Ach ja vorig seizoen hadden we een as met Alvarez, Klaassen en Haller

31-10-2022 07:42

ck69 +13060

Wat in de 2e seizoenshelft ook echt niets meer met voetballen te maken had, maar toen had je Antony nog op rechtsbuiten

31-10-2022 09:14

Turg +1163

Fuck deze gast. Baalt ervan dat hij in plaats van 3 miljoen per jaar niet 10 miljoen per jaar pakt. Gedraagt zich al langer als een diva. Wieberen en cashen, Ajax!

30-10-2022 13:49

ajax1981 +3114

Ga lekker PSV kijken.

30-10-2022 13:57

Lars93 +901

Begrijpt dat zijn werkgever geen andere keuze had en geeft dat ook ruiterlijk toe. Geeft daarnaast alles voor diezelfde werkgever. Baalt er alleen van dat ie 7 miljoen per jaar meer had kunnen verdienen. Zo zou je het ook uit kunnen leggen. En ik heb nog nooit iemand gehoord die 7 miljoen per jaar meer niet interessant had gevonden….

Niet mijn type voetballer, maar niks mis met de persoon Edson Alvarez in mijn ogen.

30-10-2022 23:27

Lagasj +2905

Begrijpelijk want niemand, ook Alvarez niet, wil in zo'n kut elftal met 3 oude mannen en een heel leger aangekochte kneuzen voetballen plus als toegift deze schijt TD /Trainer een kansloze toekomst in.
En niemand grijpt in.
Niemand !

30-10-2022 13:13

LOCAmpos +10450

Hij is zelf een aangekochte kneus. Maar ik merk dat je een lekkere zondag hebt.

30-10-2022 13:31

WillyBrokamp +11117

Wat je ook van hem vindt. Hij verzaakt nooit. Die jongen heeft een enorme teleurstelling moeten slikken. Tegen Liverpool nog een van de beteren - als je dat zo kan zeggen over die wedstrijd...

30-10-2022 13:08

AFCACruijff14 +161004

Zou het toeval zijn dat Alvarez dit seizoen minder presteert dan de jaren daarvoor? Net als Blind, Tadic, Pasveer, Klaassen en Timber?

Of zou het liggen aan het feit dat dit Ajax geheel vernieuwd is, voor geen meter ingespeeld is en wordt gecoached door een volledig incompetente trainer die maar wat lijkt te doen qua opstelling en tactiek?

Alvarez is net als veel spelers slachtoffer van deze fluttrainer.

Alvarez moet overigens niet altijd in de basis, tegen een RKC of Volendam moet je uiteraard kiezen voor meer voetbal en minder duelkracht.

30-10-2022 12:47

LOCAmpos +10450

Dat geheel vernieuwde team ben ik het mee eens, dat het niet ingespeeld is ook. Maar dit werd een jaar lang ook over ten Hag geroepen tot we europa opnieuw veroverden, toen verdwenen die accounts om onverklaarbare wijze van AS. We gaan het volgen

30-10-2022 13:33

AlexIbarra +19231

Ik vind dat je erg kritisch bent naar Schreuder toe.
Daarom een duimpje omhoog. ;)

Maar serieus, ik vind dat de discussie in de media heel erg verwatert doordat het nu zgn. allemaal aan Hamstra, Sar, Sanchez of Danny Blind ligt. Maar uiteindelijk is het aan Schreuder om een gretig, goed samenwerkend team op het veld te krijgen.
Met 28 uit 11 en een 4-0 winst op Rangers, weten we tegen zwakke tegenstanders wel redelijk tot goede resultaten neer te zetten.

Maar tegen gelijkwaardige of betere tegenstanders is het allemaal heel erg kwetsbaar en blijkt dat er vaak maar 1 of 2 spelers lekker in zitten qua vorm.
Organiserend, motiverend en ook corrigerend, komt Alfred op mij zwak over.

31-10-2022 11:52

ian_r_ros +1346

Een beter leven? Nee je hebt t nu erg slecht idd...verdiend miljoenen waar hebben we het over

30-10-2022 12:46

LOCAmpos +10450

Niet zo hypocriet. Hij verliet America ook voor ons terwijl hij daar ook tonnen verdiende en international was. De stap in salaris naar Chelsea is vele male groter dan alle talenten waarvan we blij zijn als ze hun club verlaten en voor meer geld hier komen. Zoals een Conceicao. Waar hebben we het over…

30-10-2022 13:34

Voetballover +3083

Achteraf zonde dat ie gebleven is.

30-10-2022 12:20

Edwin Oud +2327

Dat vind ik ook jammer.

30-10-2022 10:58

Masz +3731

Alvarez lijkt me een hele sympathieke speler die een positieve bijdrage geeft aan de sfeer in de groep. Helaas qua spel is hij in tegensteling tot vorig seizoen er niet meer op vooruitgegaan.
Ik denk niet dat er nog een club voorbij komt die hem een beter salaris gaat aanbieden.
Alvarez is daarom gedoemd tot Ajax en Ajax tot Alvarez. We gaan het zien.

30-10-2022 10:56

Joko +5063

Verwend. Hij baalt omdat ie niet van 2 miljoen netto per jaar naar 6miljoen netto per jaar kan.
Ik baal vanwege de debiele gasprijs.
Ach ja verschil moet er zijn. 1 ding hebben we wel gemeen, hij kan niet voetballen en ik kan niet meer voetballen.

30-10-2022 10:42

RobDAZ +2726

Denk niet dat Alvares het elders beter krijgt dan hier, hooguit financieel.
Maar als je het niet redt met een miljoen, dan red je het ook niet met 10 miljoen.

30-10-2022 10:14

Joko +5063

Voor hem blijkbaar wel.

30-10-2022 10:43

Drukwerk1968 +7110

Voor nagenoeg iedereen

30-10-2022 11:48

DeWijsneus +25657

Zonder Alvarez hadden we zeker met 10-0 verloren telkens tegen Napoli en hadden we gemiddeld 2 kopgoals per wedstrijd tegen gehad. Zo'n slot op de deur heb je nou eenmaal nodig, dat zie je de afgelopen maanden.

30-10-2022 10:06

Eurysaces +29499

Wat is dit voor redenatie? We hebben er met Alvarez 10 tegen gekregen. Zelden zijn we met een slot op de deur op het middenveld zo afgeslacht. Op geen enkele manier is aan te tonen dat het nog slechter kon, we hebben in de club geschiedenis nog nooit zo'n zwakke speler aan de bal op het middenveld gehad en dit is simpelweg het resultaat.

Alvarez kan van waarde zijn in een elftal vol voetballers in de verdediging en middenveld, vorig seizoen verzoop hij ook als Mazraoui een keer niet speelde. Nu missen we zelfs ook nog Martinez.

Een slot op de deur, zoals deze speler goed gepraat wordt, is een dicht slot op een open deur.

30-10-2022 12:48

WantAmsterdam +115993

Sarcasme.

30-10-2022 17:35

Ajaxtrouw +6331

Ik denk dat die topclub met dit Ajax voor hem niet meer komt

30-10-2022 08:52

AjaxAddicted +2988

Dat is ook te merken aan je spel vooral de eerste weken. Hij draait wat bij maar…

30-10-2022 08:49

Modric36 +8224

Alvarez kan je goed gebruiken in de Europa League en tegen Feyenoord.

Voor de rest zie ik liever Taylor of Grillitsch op 6

Oja, Klaassen mag van mij ook aub weg

De meest nutteloze speler in de selectie

30-10-2022 07:48

Panna +5042

Onderbouw Grillitsch eens. Die heeft wat mij betreft nog niks laten zien en toegevoegd. Kleurloze en risicoloze speler in mijn ogen....

30-10-2022 07:55

WantAmsterdam +115993

Grillitsch was bij Hoffenheim een fantastische speler en ook toen hij bij Ajax erin kwam liep het gelijk beter, RKC de tweede helft vergeten? Risicoloos? Verwacht jij dat hij als 6 19 steek passjes per wedstrijd geeft?
Begrijp niet waar die haat vandaan komt, gewoon iets roepen gebaseerd op niks.

30-10-2022 17:38

LANS +117

Je opmerking over Klaassen betekent dat Jouw mening er niet toe doet, oftewel Jij bent niet zereneus te nemen.

30-10-2022 09:01

Modric36 +8224

U vindt Klaassen goed?

30-10-2022 10:55

Henkjanklaas +20606

Altijd dezelfde riedel van zogenaamde supporters hier. Afkraken om het afkraken.
Alvarez was een van de weinigen die overend bleef tegen bijv Liverpool. Een dergelijke verdedigende middenvelder heb je juist hard nodig. Is ook de enige die een beetje kan koppen. Achterin is dat onderdeel slecht verzorgd

30-10-2022 10:00

Nr.10 +110947

Alvarez zal komende winter wel alsnog naar Chelsea gaan. Ik hoop dat we die gelegenheid gebruiken om meteen Ziyech terug te halen, die kan er ook niet duurder op zijn geworden, want zit alleen maar op de bank daar. Qua salaris: geef hem 5 miljoen tekengeld, dat maakt een hoop goed. Hij moet sowieso flink inleveren, waar hij ook heen gaat, want wat hij bij Chelsea nu krijgt dat gaat hij nergens krijgen.
Ondertussen kan men bij Ajax zien of Grillitsch een goede vervanger is voor Alvarez. Misschien dat Regeer ook nog een beetje in aanmerking komt op den duur. Vind het jammer dat we die niet meer op rb hebben gezien, zeker aangezien Sanchez geen verpletterende indruk maakt.

30-10-2022 07:25

wendoo9 +8108

Type Ziyech heeft Ajax al in huis. Overbodig aankoop die ook niet mee kan in het geweld in de PL. Waarom zou je hem dan halen om tegen laagvliegers te halen in de Ed voor dat grof geld wat hij verdient. Nooit doen deze oude speler met 0 restwaarde. We hebben spelers nu of volgend seizoen nodig die CL waardig zijn. Liever 2 goede speler dan 7 halve waar je niet of net niets aan hebt.

30-10-2022 10:41

Nr.10 +110947

Ajax heeft met Conceicao ook al een type Messi in huis, en met Brobbey al een type Lukaku. Toch zou ik er niet per se afwijzend tegenover staan als die spelers haalbaar zouden zijn. Zie je mijn punt?
'spelers die nu of volgend seizoen CL waardig zijn' - Ziyech zou precies dat zijn, direct de beste speler in onze selectie. Ben je vergeten hoe hij het deed bij ons in de CL?

30-10-2022 11:07

wendoo9 +8108

Niet vergeten, maar hij is 4 jaar ouder een speelt sporadisch zijn wedstrijden, of wil jij van dit Ajax een veteranen elftal van gaan maken. Nooit aan beginnen dan maar liever de jeugd de kans geven. Dit Ajax gaat aan salariskosten kapot die niets leveren in het veld. Mark my words

30-10-2022 13:02

Nr.10 +110947

Vier jaar ouder? Hij begint nu net aan zijn derde seizoen bij Chelsea hoor. En nee ik wil geen veteranen elftal. Maar dat betekent eerder dat je afscheid kan nemen van Stekelenburg, Klaassen en Blind aan het einde van dit seizoen, dan dat je Ziyech moet laten lopen. Ziyech is buitencategorie, die kan het verschil maken in de CL.
De dooddoener ‘de jeugd de kans geven’ kan ik nooit wat mee. Dan moet je zeggen welke speler jij denkt dat het verschil voor ons kan maken voorin, want we missen daar topkwaliteit. Hansen? Rasmussen? Dat is natuurlijk niet serieus te nemen. Van Ziyech wordt het elftal sterker.

30-10-2022 15:35

WantAmsterdam +115993

Ziyech is geen buitencategorie, want dan was hij onbetwiste basisspeler bij Chelsea en zat niet te verpieteren op de bank.

30-10-2022 17:41

Nr.10 +110947

Ziyech stond vorig jaar gewoon in de top van de Premier League qua gecreëerde kansen per 90 minuten, tussen Alexander Arnold en De Bruyne. Die trainers vinden hem een te groot risico, omdat hij vaak de bal verliest en niet simpel speelt. Hij is een absolute topspeler voor ons, zou direct de beste speler in Nederland zijn, en een speler die je een ronde verder kan brengen in de CL.

30-10-2022 21:00

Daa +2708

Liverpool verliest thuis zelfs van Leeds.

Wij zijn echt heel slecht geworden onder Schreuder.

30-10-2022 06:41

Nr.10 +110947

Wij zijn inmiddels geloof ik het enige team dat dit seizoen niet van Liverpool heeft gewonnen.

30-10-2022 07:20

louis60 +11472

Ha ha ha

30-10-2022 10:09

Daa +2708

Hahahaha

31-10-2022 17:38

wendoo9 +8108

Niet alleen door Schreuder, maar door heel de directie van Ajax. Geen goede vervanger klaar staan maar paniek aankopen.

30-10-2022 13:05

Jake the Snake +17336

Over bijzonder aanloopbeleid gesproken…

Alvarez heeft zich goed herpakt, maar als het feitelijk bekijkt is hij eigenlijk een miskoop geweest voor de oorspronkelijke positie waarvoor hij is gehaald, namelijk als CB en vervanger van Matthijs de Ligt. Later kwam men er pas achter dat hij daar niet rendeerde en als verdedigende middenvelder beter was. Ajax heeft geluk gehad dat Timber zich zo ontwikkeld heeft.

Een beetje hetzelfde als dat Ocampos plots nu onze beste rechtsback of linksbuiten zou blijken te zijn, terwijl hij voor rechtsbuiten is gehaald.

Zie o.a.: https://www.parool.nl/sport/officieel-ajax-meldt-akkoord-over-edson-alvarez~ba14216a/

30-10-2022 06:19

Mijnclub33x +9782

Ik vind Alvarez zo slecht nog niet. Het gaat er om hoe de trainer met z'n spelers omgaat, waar hij ze opstelt, maakt hij ze beter of juist slechter, hoe en waar ze moeten spelen etc. Dat gehannes met Tadic is een duidelijk voorbeeld, daar wordt hij alleen maar onzekerder van zodat iedereen gaat roepen dat hij te oud is. Deze trainer weet totaal niet waar hij mee bezig is, mist de fine tuning.

30-10-2022 02:21

mvdk +43696 moderator

Neres wereldgoal voor Benfica

30-10-2022 02:47

Nr.10 +110947

ff linkje dan hè

30-10-2022 07:22

Omar +17163

https://twitter.com/B24PT/status/1586404642379923458?t=DFOVrKPbn9FJ72gH9Q5z1Q&s=19

30-10-2022 09:45

Libero +19063

https://twitter.com/i/status/1586404371671441408

30-10-2022 10:08

RadheAjax2021 +17856

Die 50 miljoen euro krijgt Ajax niet meer. Zou mooi zijn als je hem voor 25 tot 30 miljoen zou kunnen verkopen.

29-10-2022 23:29

Ferd +38316

die 50 miljoen krijgt Ajax gewoon komende winter of zomer ook hoor

30-10-2022 04:44

RadheAjax2021 +17856

Zou je denken? Dat zou wel fantastisch zijn.

30-10-2022 07:36

Bc te P +22130

Chelsea afgedroogd vandaag dus die komen alvarez in januari ophalen

29-10-2022 23:23

MichelAngelo66 +22189

Dat zou zo maar kunnen.

Ik zeg doen.

29-10-2022 23:40

Tommyshelby +128441

Potter staat bekend om zijn goede voetbal, hij zou gek zijn om terug te keren. Dan maar hopen op die Amerikaan, die snapt er toch niks van

29-10-2022 23:46

Kingoffdatoilet +17128

Ik baal ook want zonder Alvarez was Ajax beter geweest.

29-10-2022 23:08

champhead +14301

We hadden Kluivert op moeten pikken ipv Ocampos. Als Kluivertje niks geworden was hadden we hem door zijn naam nog wel kunnen verkopen

29-10-2022 22:13

Michael 1974 +21971

Ajb niet. Kluivert is een net niet voetballer, zoals el ghazi, idrissi, stengs

29-10-2022 22:23

champhead +14301

Klasse beter natuurlijk.

29-10-2022 23:03

Michael 1974 +21971

Dat heeft ie echt nog niet laten zien

29-10-2022 23:30

rich67 +6658

Vies weggegaan dus nooit meer binnenhalen. Oorzaak-> gevolg

29-10-2022 22:59

champhead +14301

Nee, heeft ons gewoon ceel geld opgeleverd. Staat gwn in top 10 verkopen

29-10-2022 23:04

rich67 +6658

Even opgezocht. Plek 19

30-10-2022 00:05

champhead +14301

Fair. Lager dan ik dacht wel een aardif bedrag toen der tijd

30-10-2022 01:00

joman1234 +279

Kluivert is een rat🐀

29-10-2022 23:57

Ferd +38316

Dat Ocampos niet gehaald had moeten worden, daar ben ik het mee eens. Maar dan met Kluivertje komen als vervanger is lachwekkend.

30-10-2022 04:45

jeppas +3522

Wat een onrust in de selectie.. Dit was ook een kwaliteit van Overmars. Spelers rustig houden en deals maken dat wanneer ze langer blijven voor een schappelijk mogen vertrekken een jaar later. Dit zie je nu ook niet meer.

Ik zag zojuist de goal van David Neres. Wat een voetballer. Het is toch onvoorstelbaar dat we vorig jaar nog 2 geweldige rechtsbuitens hadden en nu armoe troef. Ajax onwaardig. Tijd voor een echte TD die weer luistert naar de scouting.

29-10-2022 21:20

afcfokke +23

Klopt, maar huidge TD(s) zijn dat ook in no time geworden tegen wil en dank.
Ja het is klote, maar staat niet gelijk aan een zondebok.

29-10-2022 21:50

Snellejapie +11401

Sindsdien heeft hij geen knikker meer geraakt.

29-10-2022 20:56

NeeI +107636

Raakt nog geen skippybal.

29-10-2022 21:50

valentino88 +2512

Off-topic: ik zit rugby te kijken (voor het eerst in mn leven, wat een beesten zeg) maar wat een verademing die scheidsrechters en Var. Je luister gewoon mee met wat ze overleggen. Dat moeten ze echt introduceren in het voetbal. Dat maakt het echt een stuk duidelijker.

29-10-2022 20:13

Maxwell_5 +6977

Dat moeten ze niet alleen doen vanwege duidelijkheid van de VAR, maar ook om te horen wat spelers een scheidsrechter verwensen. Misschien gaan ze zich dan ook volwassener gedragen.

29-10-2022 20:43

Hans.D88 +3779

Krijg je dit als je zit te zeuren tegen de scheidsrechter (0:45): https://youtu.be/RXoBNFOxlQM Prachtig. Wellicht de beste scheidsrechter ooit in welke sport dan ook die Nigel Owens.

30-10-2022 08:56

Maxwell_5 +6977

Precies. In het rugby en American Football is het respect voor scheidsrechters en de spelregels vele malen groter.

30-10-2022 16:37

NeeI +107636

Klopt, is erg fijn om te zien en te horen. Transparantie is ook prettig.

29-10-2022 21:51

rich67 +6658

Kunnen we ook gelijk zuivere speeltijd invoeren. Soms zijn de oplossingen voor irritant gedrag zo simpel

29-10-2022 23:01

Ajaxadam1 +31667

Nou zal een beerput opengaan denk ik als we meekunnen luisteren haha.

30-10-2022 10:54

WeirdAJAX +12112

Voor iedereen die hoopt dat ie snel weg gaat. Niet nòg harder gaan huilen dat AJAX zoveel tegengoals krijgt. En weer een andere zondebok zoeken als het voetballend niet loopt. Deze man heeft ons in veel wedstrijden overeind gehouden. Zeurt nooit.

En natuurlijk wil hij in de PL spelen en zijn salaris verdrievoudigen. Wie hier zou dat niet willen in alle eerlijkheid? En hij zegt hiermee niet dat AJAX een kleine club is.

29-10-2022 19:49

Stefanaladin +962

Je moet er meer dan de tegenstander scoren, werkt niet met zn non voetballer als alvarez op het middenveld.

29-10-2022 19:53

leeke +10380

Tja,we hebben ook voetballers in het team,alleen laten die ook niks zien

29-10-2022 21:15

HStorm +3139

Dit dus. Alvarez stond er ook in toen er wel werd gewonnen en met prachtig voetbal. Hij is zelfs beter geworden nu.

29-10-2022 23:07

Stefanaladin +962

Europees niks bereikt met alvarez op t middenveld, wel met voetballers op het middenveld.

30-10-2022 10:27

Oeroeboeroe +18312

Als we dan elke wedstrijd met 12-7 winnen, dan teken ik er voor.

29-10-2022 20:11

ajax4perez +9526

WeirdAjax wat een verademing deze reactie. Ben het hier zo mee eens.
Alvarez verdient zoveel meer credits dan dat hij hier krijgt

29-10-2022 20:21

Eurysaces +29499

We hebben volgens mij nog nooit zo veel tegengoals gehad van 1 club uit de Champions League. Slechter dan met Alavrez kan het niet worden. We gaan een stuk minder tegen krijgen als we zelf weer gaan voetballen.

Alvarez verder een prima kerel, had hem die transfer van harte gegund. Win-win een vertrek van deze jongen.

29-10-2022 20:40

RuffRhythim +24837

"Er was verder geen speler op mijn positie."

Oh yes there is!!

29-10-2022 19:31

AFCA-CBS! +86

Off topic..Neres..wat een gemis! Wereldgoal!

29-10-2022 19:31

WillyBrokamp +11117

Ajax moet zsm Zerrouki van Twenthe (beter dan alles wat bij ons op het middenveld staat) en Balker van Groningen ophalen (beter dan alles wat er bij ons achterin staat, behalve Timber maar die gaat toch weg) ....Beide geboren in Mokum trouwens...

29-10-2022 18:50

KudusDream +12972

Je zit al weer lekker vroeg aan de drank Willy! Man man man.

29-10-2022 18:57

Telamon +9192

Grillitsch, Taylor, Fitz-Jim, Vos en Warmerdam die je al hebt lopen.

29-10-2022 20:03

ShiekTakTiek +5906

Grillitsch was nog niet fit, en nog steeds niet 100% lijkt het. Taylor is geen 6 vooral positioneel verdedigend niet. Fitz-Jim kan er spelen, maar is nog niet getest op het hoogste niveau, vos is nog te jong en een box to box (geen 6) en warmerdam zie ik niet als potentieel basis materiaal. Dus er was geen vervanger meteen.

29-10-2022 20:44

Willie +120

Zo vroeg is het niet toch...?

29-10-2022 23:00

grapje +2335

Geen garantie op succes maar leuke opties inderdaad, altijd interessant.

29-10-2022 19:36

Ferd +38316

Zerrouki? En dan Ebicilio voor op de rechtervleugel? Laten we ver weg blijven van dat niveau zeg. Leuk voor een club als Twente, maar niet goed genoeg voor Ajax

30-10-2022 04:47

Ajaxadam1 +31667

Zerrouki is overschat. Zet hem even onder druk en hij raakt in paniek. Hij is wel beter dan Edson, maar dat is niet zo moeilijk.

30-10-2022 10:55

KudusDream +12972

Ik denk dat elke voetbal liefhebber daar enorm van baalt.

29-10-2022 18:40

Patrick78 +51673

‘Maar ik ben er van overtuigd dat er vroeg of laat een grote club voor mij komt’….Dus volgens Edson is Ajax een kleine club? Pfffff wat een idioot.

29-10-2022 18:33

Web +178830

Wel een totaal andere competitie toch?
Excelsior, Emmen, Volendam
Je begrijpt hem best wel denk ik

29-10-2022 18:36

Patrick78 +51673

Ja maar Ajax was, is en blijft een grote club. Eredivisie is een lachertje maar Ajax is beter dan Brighton, Newcastle of Rennes…

29-10-2022 18:38

Web +178830

Zeker, daar zijn wij het ook wel over eens

29-10-2022 18:39

Godenzoon24 +15268

6-1 thuis tegen Napoli. Dan ben je niet groot!

29-10-2022 19:48

Patrick78 +51673

6-2 tegen Feyenoord…was Ajax klein?

29-10-2022 20:51

rich67 +6658

Die clubs zal hij vast niet bedoelen

29-10-2022 23:05

Heldhaftig +11443

Hij heeft het voordat hij dat zegt overduidelijk over geld. En laten we eerlijk zijn, zelfs bij de laagvliegers in de Premier League krijgen spelers meer betaald dan bij Ajax.

29-10-2022 19:16

Web +178830

Ach ja hij speelt niet goed op dit moment
Maar wie wel buiten Berghuis om?
Ik erger mij meer aan Bergwijn dan aan Alvarez

29-10-2022 18:29

WeirdAJAX +12112

Hij was deze week een van de beste, zelfs voetballend kwam hij er af en toe verrassend uit.

29-10-2022 19:44

PH2BOT +40017

Achteraf bezien hadden we Alvarez inderdaad maar beter meteen óók begin seizoen kunnen verkopen...zeker wanneer je Antony en Martinez toch al hebt verpatst en er pure middelmatigheid voor terug hebt ingekocht. Had je dus beter meteen talentvolle jeugd kunnen doorschuiven en waren we misschien minder het lachertje van deze CL poulefase geworden i.p.v. wat we nu laten zien met onze Emmentaler gatenkaas verdediging. Kampioen worden van de kleredivisie met Daley Gatenkaas, Circus Rensch en Bassey Emmentaler als verdedigers is inmiddels ook al geen 123tje meer.

29-10-2022 18:19

eenAjaxfan +20274

Met een jeugdspeler meer kans in de CL...? Natuurlijk. Echt, Alvarez hoeft niet je favoriete speler te zijn. Maar hij verdient veel meer krediet dan hij hier krijgt

29-10-2022 18:26

Telamon +9192

Is juist jaren opgehemeld en gehyped. Steeds meer mensen gaan gelukkig zien dat dat op heel weinig gebaseerd was.

In het successeizoen 5 eigen talenten erin, in de kansloze seizoenen daar geilmiddeld 1a 2.

Alle successen van Ajax waren met veel jeugd, dus wat doe je nou laatdunkend over eigen jeugd?

29-10-2022 20:06

eenAjaxfan +20274

Hoezo laatdunkend?? Noem mij maar een jeugdspeler die de rol van Alvarez op zich kan nemen...

29-10-2022 22:36

MarcelvTol1971 +15302

Zwaar onderschatte speler door velen, ik ben blij dat ie gebleven is zeker met deze achterhoede. Alvarez trekt toch vaak nog even de angel uit een aanval. Ja en ik weet het is niet technisch de meest begaafde maar met zijn spirit, vechtlust en mentaliteit maakt ie veel goed wat anderen nalaten.
Bergwijn is al weken onzichtbaar en daar hoor je geen mens over, vaak is Alvarez wel de spreekwoordelijke Sjaak.

29-10-2022 18:17

KudusDream +12972

Heel belangrijk inderdaad. Moet je je voorstellen dat hij die angel er niet uit had gehaald tegen Napoli, Liverpool, Volendam en Az. Dan hadden we weleens enorm voor lul kunnen staan.

29-10-2022 18:41

Oeroeboeroe +18312

Zet je Antony op links met een klote back erachter wordt het ook niks, zelfs Antony op rechts zonder Nous was het ook een stuk minder. Bergwijn moet gewoon links staan met Wijndal erachter. Dat liep,tot nu toe het beste. Of denk je nou werkelijk dat 1 voetballer op de verkeerde plek het verschil gaat maken? Dat is wel heel naïef gedacht.

29-10-2022 21:24

MarcelvTol1971 +15302

Bergwijn was gehaald omdat ie zo lekker multifunctioneel was toch...

29-10-2022 22:49

Oeroeboeroe +18312

Net zoals Kudus een echte spits is?

29-10-2022 23:09

Ferd +38316

je bent echt blind en je hebt je kop in het zand als je het falen van Bergwijn ophangt aan het wel of niet spelen van Wijndal. Bergwijn is gewoon geen Ajax voetballer, en helaas was ik een van de weinigen die dat vooraf al zag en er voor waarschuwde.

30-10-2022 04:50

SAE +4167

Ik hoop dat hij de eerste dag dat de transfermarkt in de winter open gaat meteen vertrekt.

29-10-2022 18:10

Web +178830

Of hopen op een trainer die hem in zijn kracht zet

29-10-2022 18:40

ST +23060

Off topic: Het wordt tijd dat de F-Side van zich gaat laten horen, net zoals ze deden tegen Ten Hag. Als ze hém al weg wilden hebben, waarom laten ze nu dan niks van zich horen als het gaat om Schreuder? Ik begrijp daar echt niks van.

F-Side keert zich in vernietigend statement tegen Erik ten Hag:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=381536

https://f-side.nl/slaap-kindje-slaap-ten-hag-zet-ons-voor-aap/

29-10-2022 18:07

PH2BOT +40017

De èchte Ajax F-side bestaat niet meer. Nu vooral veel dronken en doorgesnoven F- side neppers nu.

29-10-2022 18:30

Web +178830

Je moet doen waar je achter staat
Nooit doen wat anderen willen

29-10-2022 18:30

Ajaxadam1 +31667

De sneuste harde kern van Nederland. F-side is allang dood joh. Met hun zielige statements.

30-10-2022 10:58

Alvarout +444

Dit had toch de transfer van de eeuw geweest.

29-10-2022 17:56

Robertini +39044

Respect dat hij er begrip voor heeft, dat kunnen veel spelers nog leren.

29-10-2022 17:49

Ajax The Best +16430

You're welcome

29-10-2022 17:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.