'Ajax ziet in Ziyech vervanger van Antony; linkspoot ziet terugkeer zitten'

door Jesse ter Haar 734

Bron De Telegraaf

'Ajax ziet in Ziyech vervanger van Antony; linkspoot ziet terugkeer zitten'

door Jesse ter Haar 734

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax ziet in Hakim Ziyech de ideale vervanger van Antony, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. Manchester United zet alles op alles om Antony binnen te halen en in dat geval lijken de Amsterdammers snel door te schakelen.

'Als Ajax de kans krijgt, dan halen ze Hakim Ziyech terug', zo laat de Ajax-watcher van de krant weten, waarna hij vertelt dat Ajax zelfs al een lijntje uitgooide. 'Er is al contact geweest met Ziyech. Hij schijnt het wel te zien zitten. Als Antony vertrekt, dat is nog geen uitgemaakte zaak, dan probeert Ajax Ziyech een jaar te huren van Chelsea en daarna te kopen.'

In Engeland verdient Ziyech een fors salaris, wat het voor andere clubs lastig maakt om hem over te nemen. Volgens Verweij moet dat Ajax echter kunnen lukken. 'Als er 85 miljoen binnenkomt voor Antony, dan kun je ook wel iets uitgeven. Ik denk dat Ajax daar niet heel veel slechter van wordt. Als Ziyech terugkomt, gaat Ajax er niet heel veel op achteruit.'

Marcel van der Kraan, chef sport bij de krant, weet dat Ajax in principe niet de enige optie is voor Ziyech. 'Hij kan naar tal van clubs, alleen het salaris is niet voor iedere club meer op te hoesten. Als Chelsea of Manchester City een speler uitleent, moeten ze bijna de helft van het salaris nog subsidiëren. In dit geval weten ze dat Ajax straks dik in het geld zwemt. Dan gaan ze dat niet doen.'

De transfer van Antony

Voordat Ziyech écht in beeld komt, moet Antony dus nog naar Manchester United vertrekken. Ajax wees eerder deze week al een bod van tachtig miljoen euro af, maar de Engelse club geeft niet op. Er zou nog een nieuwe poging volgen, waarbij Ajax naar verluidt honderd miljoen euro wil ontvangen. Vrijdag verscheen de linkspoot niet op de training van de Amsterdamse club.

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

PJS +4991

Hakim welkom thuis, held

21-08-2022 14:34

Mocrodammerr +22970

Zat te denken ey.. Stel he, stel dat ie terugkeert- gaat ie dan niet een stempel krijgen dat hij mislukt is of gefaald heeft in het buitenland?

20-08-2022 13:23

JenkieDeFrong +404

Zou dat je niet compleet aan je reet moeten roesten als ie straks weer hier speelt??😂😂 Hun gemis

20-08-2022 14:05

Sjaakvaak +26578

En Bergwijn? Tadic? Haller? Blind? Klaassen?

20-08-2022 14:10

KingJames23 +11424

Waarom staat Tadic in dit lijstje? Tadic was altijd basisspeler bij Southampton

20-08-2022 14:48

Mocrodammerr +22970

Begrijp me niet verkeerd. Als supporter zijnde wil ik ook dat ie terugkeert. Maar de groep 2019, faalt wel in het buitenland en het zijn, in onze ogen, geen misselijke spelers. Is toch bizar?

20-08-2022 15:45

TooGoodToBeTrue +1910

Frenkie staat nooit op 6 en wordt in een positie gezet die hem totaal niet ligt dus ja faal je dan.

Ziyech wordt in een systeem gezet waarin hij onbruikbaar is en vaak overgeslagen wordt voor een echte vleugelspeler. Heb je dan gefaald.

Donny is een typische ajax speler en united speelde nooit zo en heeft eerlijk is eerlijk ook nooit een echte kans gehad behalve 5 min invallen als hij geluk had. Heb je dan gefaald?

De ligt heeft vaak gespeeld nog aangezien hij 2 ervaren rotten voor zich had in italie. En daar spelen en bepalen de oude spelers alles. Hij heeft zich daar omgeschoold tot een domme krachtige cv dus in dat opzicht heeft hij zichzelf gefaald maar deed precies wat de italianen van hem verwachten dus ik weet niet precies over wie je het nu hebt.

20-08-2022 19:47

Mocrodammerr +22970

Je slaat de spijker op zn kop. We geven van alles en iedereen de schuld. Jaaa hij speelt niet op zn positie blablabla.. een type frenkie zou makkelijk op 8 moeten kunnen spelen.
De Ligt begon hopeloos bij Juve en nu bij bayern ook de bank warm houden.
Donny is een klaaassen 2.0

We moeten is stoppen met vingertje wijzen en meer zelfkritiek hebben.

20-08-2022 20:07

Qifesh +24917

spelers zelf moeten bepalen waar ze heen gaan.. ze falen hier vaak zelf in door niet te weten of ze wel ingepast kunnen worden..

24-08-2022 11:08

PH2BOT +40055

Hij gaat in elk geval vanaf nu dus wèl Afrikadel Cup spelen....en dat blijft voorlopig ook per 2024 staan voor de mnd januari- februari.

20-08-2022 15:20

jerryisthename +31693

Ik vind van niet...die Tuchel - die nerd - is gewoon een l.l eersteklas. Klaar.
Elke normale trainer had Ziyech meer speeltijd gegund, misschien wel altijd in de basis opgesteld, zoals een Lampard zou hebben gedaan wellicht. Voor hem is Ziyech daar naartoe gegaan, niet voor die irritante ADHD-lapzwans. 🙄

20-08-2022 19:14

Noxin +15467

Ik denk dat Ajax ondertussen een bepaalde reputatie heeft dat met name vanuit het buitenland mensen er niet meer zo naar kijken. Die zien gewoon dat Ziyech van de ene Europese topclub naar de andere gaat. Alleen in Nederland zijn we nog vaak die zuurpruimen (met name in de media) die overal het negatieve van inzien.

21-08-2022 02:46

Skajhigh +2258

Ziyeeech Ziyeeech Ziyeeech

20-08-2022 12:23

godofajax1900 +4171

Ik zou ziyech zeer waarderen als ie terug komt
Doet zeker niet onder voor antony denk zelfs dat ziyech iets beter is en met meer ervaring het enige is dat ziyech geen meer waarde meer heeft bij verkoop maar als antony zich weet verder te ontwikkelen dan zie ik hem ook graag terug tussen z'n 28 en 30

20-08-2022 11:29

AgeM +939

Ziyech terug dat zou geweldig zijn! Maar houdt mijn hart vast als Frenkie de Jong terug komt , de bedragen lijken erg veel op elkaar (80 mio)Barca heeft veel teveel betaald ( ook aan salaris ) misschien een;zelfde soort situatie als bij Blind , ook mislukt in Engeland en terug naar Ajax .

20-08-2022 11:08

JariHeijden +5590

Wat wil je nou precies zeggen over Frenkie?

20-08-2022 11:25

Stamhoofd +11515

Frenkie mag altijd terug komen. Hoef je je hart niet voor vast te houden toch?

20-08-2022 11:26

Vin +448

Frenkie komt niet terug..dat kunnen ze niet betalen...

20-08-2022 12:51

Stefansuarez +19013

Stel deze droom komt uit antony blijft en ziyech word gehuurd voor kudus. Kunnen we heel de eredivisie wel overslaan

20-08-2022 11:06

KingJames23 +11424

En waar wil jij ze allemaal neer zetten?

20-08-2022 13:53

DJPostma +3993

Stel dat Antony en Kudus vertrekken en Hakim wordt voor een jaar gehuurd, wat zou dat dan betekenen?

Ik vermoed dat dit de voorste 6 worden:
Alvarez, Taylor
Ziyech, Tadic, Bergwijn
Brobbey

Hebben we met Klaassen, Berghuis, Conceicao, Lucca dan voldoende alternatieven achter de hand? Ik vraag het me af... Hopelijk blijft Kudus.

20-08-2022 09:55

Stamhoofd +11515

Idealiter heb je voor elke positie 2 keuzes, waarvan de eerste keus natuurlijk beter is. Daarnaast zou je het moeten opvullen met talenten/jeugd als 3e keus voor iedere positie

20-08-2022 11:29

DJPostma +3993

Dat ben ik met je eens. Ik vraag me dus af of de selectie in aanvallend opzicht dan nog voldoende breedte heeft. Wie is bijvoorbeeld de back up van Bergwijn op linksbuiten?

20-08-2022 11:52

GinoAFCA +14793

Als die gaat is hakim welkom

20-08-2022 09:41

Sjakio +2367

Ziyech kan ook zeer belangrijk zijn als mentor voor Mo

20-08-2022 08:22

GiiaAfca +9070

Ziyech zou denk ik ook juist heel goed in deze groep passen, denk dat Tadic,Bergwijn,Brobbey,Blind,Berghuis en Schreuder hier blij van worden.

20-08-2022 08:02

AjaxHoorn +32989

Antony heeft gezegd dat die niet perse weg hoeft. Als Ajax beslist dat hij blijft is dat geen probleem voor hem.

20-08-2022 07:44

GarciaDeLaTorre +22893

Misschien een domme vraag. Maar wie is dit bij hakim op de foto? Labyad?

20-08-2022 06:40

GiiaAfca +9070

Is Labyad en anders de tweeling broer van Benzema

20-08-2022 07:58

PH2BOT +40055

Nogal doorzichtig allemaal dit...Antony verpatsen...tja daar zijn de fans niet blij mee dus weet je wat?!...dan trekken we de kaart Ziyech...die is best nog wel.populair bij de meeste fans en dan compenseert dat vast wel weer even voor het verlies van Antony. Maar na het WK is Antony n.a.w. vele miljoenen méér waard dan deze 80 miljoen en is die 80 miljoen transfersom voor MU meteen al weer voor een groot deel gecompenseerd...Nooit doen dus...en zeker nu niet meer. Wacht dan liever tot direct na het WK.

20-08-2022 00:02

GNBL +89859 moderator

Antony is helemaal geen 80 miljoen waard.

20-08-2022 00:06

Whazzza +117

Hoezo niet? Dat hij talent categorie Suarez is, werd al snel duidelijk. Hij heeft een enorme groei doorgemaakt bij Ajax, is nog jong en kan dus nog verder groeien. Als hij dat nog een paar jaar doet, wordt hij een van de beste ter wereld

20-08-2022 10:46

Ajax27 +19086

Jonge toch... als je Antony voor 80 miljoen kunt kopen en Ziyech voor 30 miljoen kunt terughalen.... altijd doen!!! Een voorhoede met Bergwijn, Brobbey, Ziyech en daarachter Tadic.... dat wordt smullen!!

20-08-2022 00:27

Ajax27 +19086

*verkopen bedoel ik uiteraard

20-08-2022 00:28

Ajax27 +19086

De statistieken van Ziyech waren anders veel beter dan die van Antony. Het is leuk en aardig dat hij een enorme potentie heeft en die met vlagen laat zien. Maar het is een jong talent die waarschijnlijk pas over een jaar of 5 gaat pieken... wanneer ie sowieso niet bij ons speelt. Als Ziyech terug komt zou dat geweldig zijn voor ons, nix achteruitgang.

20-08-2022 20:28

fc Barcelona_ke +19239

nu meer dan 80 miljoen of wacht tot de winter bij geweldige WK blijf hij ook rond 85 mln!

20-08-2022 01:28

Oeroeboeroe +18312

Ik kan niet even een bedrijfsuitje hebben of half AS schiet uit de panty.
Als er iemand is die denkt dat Ajax sterker is dan het geld dat de PL regeert, dan heeft die het helemaal mis. Ajax kan lang meespelen, maar ergens wordt een grens bereikt en dan heeft het geen zin meer om door te kutten. Antony nu voor 100 miljoen wegdoen of na het WK voor??? Dat risico kunnen we domweg niet nemen. Blessures, vormverlies tijdens de WK en hij is onverkoopbaar. 100 miljoen (maar 90 echt ook) is zorgen dat Antony een mooie strik om zijn paasei krijgt en hem met het eerstvolgende vliegtuig naar Manchester sturen.

19-08-2022 22:58

gi0vanni +7123

Dat is jammer. Omdat een snelle RV op links en rechts net zo leuk was. Ziyech is middenvelder die op de vleugel moest spelen meestal als Neres geblesseerd was of Tadic in de spits moest. Liever Antony houden. En als hij gaat komt hij in een slecht team. Dat gaat hij in zijn eentje niet redden.

19-08-2022 23:52

Ajax27 +19086

Hahaha gast... seizoen 2018-2019 vergeten? Kijk maar even een paar wedstrijdjes terug zou ik zeggen

20-08-2022 00:29

gi0vanni +7123

Zoals de halve finale tegen Spurs? Waarin in de 2e helft de ruimtes achter de verdediging enorm waren. En Ziyech, Huntelaar en Tadic daar niets mee konden. En de mindere Traore in een paar minuten meer kansen kon creëren als Huntelaar omdat die het niet kon belopen. Dat ben ik niet vergeten, net als vorig jaar Berghuis, Haller en Tadic. Die hebben als overeenkomst met 2018 0% diepgang en snelheid. Jij wil zeker dit jaar graag Ziyech, Lucca en Tadic voorin. Tadic en Ziyech zijn goed maar hebben beperkingen op de vleugel. In de absolute top kost je dat de wedstrijd.

20-08-2022 01:04

Odysseus +14246

Met beiden eens.

20-08-2022 06:14

Henkjanklaas +20606

Qua kijkspel is Antony geweldig maar bedragen richting 100 kun je domweg niet weigeren zeker als H2 kans ziet Ziyech terug te halen in welke constructie dan ook. Ziyech heeft bewezen bij Ajax in de CL een hoofdrol te kunnen spelen.

20-08-2022 00:21

Babangida83 +23827

ManU gaat 100 miljoen bieden lees ik ergens. Redelijk betrouwbaar. 80 vast, 20 variabel.

19-08-2022 22:58

Duif63 +10793

Dit zou wel heel vreemd zijn. Ziyech is hetzelfde type speler als Tadic en Berghuis. Altijd bal in de voet en nul diepgang. Als Antony inderdaad vertrekt moet je een zelfde type als vervanger halen. Dat is Ziyech dus juist niet. Hoe goed hoj ook kan voetballen.

19-08-2022 22:57

KleineReus +6429

Bergwijn vervangt Tadic, dus dat hoeft helemaal niet. Staat het gewoon gespiegeld. Bovendien heb je ook die Portugees nog.

19-08-2022 23:47

ProperFootball +14510

En laten we niet vergeten, Ziyech heeft doorgaans een stuk meer balverlies dan Tadic, Berhuis en ook Antony. Behalve die paar wedstrijden dat ie het echt op zijn heupen heeft.

19-08-2022 23:52

Henkjanklaas +20606

Antony heeft ook weinig diepgang dat hebben we gehaald met Bergwijn die super snel is. Zoals ik zojuist aangaf heeft Ziyech kwaliteit genoeg voor de CL. Dat heeft hij al eerder bewezen.

20-08-2022 00:23

JariHeijden +5590

Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren hebben we nu wel een centrumspits meer veel diepgang. En met een middenvelder als Taylor heb je ook diepgang.

20-08-2022 11:28

ElSandrini +18091

Antony, 85 miljoen + Diallo die ze van Atalanta hebben gekocht. Ook rechtsbuiten

19-08-2022 22:50

Silentskill +2859

Maar even realistisch. 100 miljoen is ver ver ver boven de objectieve waarde van Antony. Ook na een goed jaar + WK al dit bedrag niet meer gekregen worden. Dit komt alleen maar, omdat ManU grote stress heeft.
En we moeten niet vergeten dat Antony echt niet altijd zo goed presteerde en soms een gefrustreerd mannetje is. Maar natuurlijk gaan we hem ook echt missen als hij weg is.

19-08-2022 22:45

Artemio +31797

Callum Hudson Odoi of Giovani lijken mij ook interessante opties.

19-08-2022 22:45

ElSandrini +18091

Jammer dat Dybala al naar Rome is

19-08-2022 22:52

Artemio +31797

Inderdaad.

19-08-2022 23:10

RijkdeGooier +2875

Heerlijk om te zien dat Ziyech die eerst zo verguist werd hier nu hier zo aanbeden wordt. Ik heb altijd het gevoel gehad dat de komst van Ziyech ons echt weer op de weg naar boven heeft gebracht met heerlijk voetbal om van te smullen zo mooi!

19-08-2022 22:32

ProperFootball +14510

Hopelijk heeft mr balverlies bij Chelsea wel geleerd zuiniger op de bal te zijn, want met onze verdediging kunnen we dat niet gebruiken op het moment dat we lekker aanvallend staan met de backs hoog.

19-08-2022 23:53

Rentokill +4606

Antony is na t WK nog meer waard. Laat ze maar lekker 55 miljoen voor Gakpo neertellen.

19-08-2022 22:12

GNBL +89859 moderator

Antony is nu al geen 80 miljoen waard en na het WK ook niet.

19-08-2022 22:14

Silentskill +2859

Precies dit

19-08-2022 22:45

Rentokill +4606

Wat een speler waard is bepaald de markt en de markt alleen.

20-08-2022 08:33

Bensco +7166

Losstaand van het financiële plaatje zou ik “the wizard” graag terug zien bij Ajax. Nooit bij ons opgeleid maar die jongen had Ajax DNA in zijn bloed zitten. Voor hem kwam je naar stadion

19-08-2022 22:03

Skajhigh +2258

Anthony 1 op 1 ruilen met Hakim Ziyech is al een topdeal als je het mij vraagt! Laat staan als Ajax er dan via een paar deals dan ook nog 50M+ aan overhoudt, dan ben je echt spekkoper.

Welkom thuis, Hakim!

19-08-2022 21:57

Matzet +5346

Mocht Antony vertrekken, dan hoop ik niet dat Zyech zijn opvolger is. Vooropgesteld, ik vind Zyech een echte Ajacied en echt een topspeler, maar ik ben geen fan van oud-Ajacieden die terugkeren.
Ik heb hele goede herinneringen aan Hakim en ik wil niet dat mijn laatste herinnering aan hem als Ajax-speler een 'moeizame tweede periode' gaat zijn. Dat zou dan toch een beetje een schaduw werpen op al het moois uit het verleden.

19-08-2022 21:43

Skajhigh +2258

Hakim Ziyech is 29, heeft net twee jaar Premier League gehad. Hij is in zijn prime en verpietert op de bank in Londen, Ajax moet hem terughalen. Nog 5 tot 7 jaar van de tovernaar himself bij Ajax is een droom

19-08-2022 22:02

Rentokill +4606

Er zijn ook heel veel succes stories van terugkerende spelers. Er voetballen er nu 4 van in ons 11 tal.

19-08-2022 22:10

Matzet +5346

Klaassen, Blind, Stekelenburg en Bergwijn? Blind wil ik wel als een succesvolle rentree beschouwen, maar Klaassen en Stekelenburg zijn nooit zo dragend geweest als in hun eerste periode. En Bergwijn? Dat is geen rentree, die heeft tot dit seizoen nog nooit een wedstrijd in Ajax 1 gespeeld.

19-08-2022 22:20

ProperFootball +14510

Exact. Precies 1 dus.

19-08-2022 23:55

Rentokill +4606

Rijkaard.
Brobbey
KJH
R. De Boer

20-08-2022 00:08

Matzet +5346

Siem de Jong, Davids, Litmanen , Kenneth Perez, Heitinga, Frank Verlaat, Aron Winter, om maar een paar bekendere eruit te pikken die niet bepaald sterker terug zijn gekomen.

En als je Brobbey meetelt, dan moet je ook Lindgren en Dijks meetellen.

20-08-2022 07:45

Rentokill +4606

IK MOET HELEMAAL NIKS!!! 😆
Dat er ook terugkomen spelers waarbij het minder goed uitpakte weten we wel. Dat hij persé gelijk wil krijgen ook.

20-08-2022 08:08

Matzet +5346

Haha zeker wil ik gelijk krijgen, want ik heb ook gelijk.

Zonder gekheid, ik snap heus we dat veel Ajacieden Zyech graag zien terugkeren. Ik niet en dat heeft niets te maken met de persoon of met zijn voetbalkwaliteiten. Ik ben simpelweg geen fan van het terughalen van oud-spelers (uiteraard wel in andere functies). Anderen zijn dat wel en dat is prima.

20-08-2022 09:39

Noxin +15467

Mensen vergeten nog wel eens dat Klaassen in zijn eerste seizoen van zijn terugkeer enorm belangrijk was. Pas na zijn komst ging het elftal draaien.

21-08-2022 02:42

Noxin +15467

Terughalen van oud-spelers, wel of niet. Boeiend. Los van het sentiment moet Ajax puur kijken naar de kwaliteiten. We zijn geen liefdadigheidsinstelling. En met Ziyech haal je gewoon een topspeler in huis. Dat hij een paar jaar geleden al eens voor Ajax speelde doet dan totaal niet ter zake.

21-08-2022 02:44

Babangida83 +23827

Rijkaard, Blind.

19-08-2022 23:14

josajacied +3536

Ziyech opvolger van Kudus

19-08-2022 21:38

Holadieje +5882

Boys Antony gaat niet. Ze gaan doorschakelen naar Gakpo HAHAHAHAHA A

https://twitter.com/utddistrict/status/1560700281410596864?s=21&t=LqL_FEjGw861EYxLePsX8w

19-08-2022 21:37

Mokum31 +6123

Lekker verschilletje ook :-) weten hun veel.
Maar vrees toch dat Antony gaat
Als Ziyech maar terugkomt

19-08-2022 22:21

arantes1234 +1759

Eerlijk gezegd denk ik deze Antony nu beter is dan deze Ziyech, maar prijs/kwaliteit is wel in Ziyechs voordeel

19-08-2022 21:35

ProperFootball +14510

Welk prijskaartje hangt er dan aan Ziyech? (transfersom maar vergeet ook het salaris niet).

19-08-2022 23:56

mvdk +43738 moderator

Laten we Manchester United naaien en City opbellen dat ze hem voor 1 miljoen euro minder als het hoogste bod van United kunnen krijgen.

19-08-2022 21:30

Odysseus +14246

Vanaf volgende zomer

20-08-2022 06:22

fc Barcelona_ke +19239

Op andere media gaat united (ook) vol om gakpo halen. Wil ze allebei hebben of is afgehaakt om antony?

19-08-2022 21:30

AFCACruijff14 +161006

Ziyech voor Antony, vd Beek jaar huren ipv Kudus. Dan zouden we echt leuke zaken doen.

19-08-2022 21:24

AjaxHoorn +32989

Vd Beek mag lekker daar blijven. Vind ik totaal geen toevoeging.

19-08-2022 22:50

Duif63 +10793

Ziyech is echt geen verbetering tov Antony. Hoe kom je erbij

19-08-2022 23:02

Sambavleugels +18711

VD Beek en Alvarez samen op het middenveld. Doe maar niet.

20-08-2022 10:19

A Kind of Magic +582

Nu weer een bericht dat ze Gakpo willen. Dan heb ik toch liever dat ze Antony halen. Als United teveel betaalt, dan liever bij ons.

19-08-2022 21:15

Aurelius1 +19698

Het zou een blunder van Huntelaar zijn als ie Antony niet voor 85 miljoen aan United verkoopt. Je krijgt nooit meer zoveel geld voor Antony als dat het in paniek geraakte United voor hem wil bieden. Dit wordt een Neresje, die eerst 40 miljoen waard was en toen nog maar 25% daarvan.

19-08-2022 21:30

arantes1234 +1759

Antony heeft meer potentie dan neres en is nog jonger. En Antony vind ik constanter

19-08-2022 21:36

DankzijCruijff +48663

Hoe graag je ook weer negatief wilt doen, Aurelius; ook hier kraam je onzin uit.

19-08-2022 21:53

VakM +2171

Bel Donnie ook maar direct

19-08-2022 20:57

ajacieddieajaxziet +1203

Over twee jaar Mazraoui, Gravenberch en Lang

19-08-2022 21:00

VakM +2171

Idd we gaan er wel op vooruit. Geen Suarez of Sneijder die op hun 36e wel terug willen komen maar Ajacieden met 3-4 jaar buitenland ervaring eind twintig willen terug

19-08-2022 21:06

Jarisuarez +1537

Suarez slecht voorbeeld aangezien deze nog heel aardig presteert gezien zijn leeftijd maar broodje bal Sneijder...

20-08-2022 08:30

TontoKarnaggel +42400

Jerdy Schouten als optie voor Alvarez?
#ikzegookmaarwat

19-08-2022 20:52

BobaAjax +702

Koopmeiners.

19-08-2022 20:56

BackInBlack +14462

Geruchten over vertrek van Kudus en Alvarez worden nu wel héél hardnekkig

Baal ik stevig van

19-08-2022 20:34

fc Barcelona_ke +19239

Beiden exit en wordt vervanger door clasie en el ghazi komen we vooruit

19-08-2022 20:38

Voetballover +3083

Ziyech zeker terughalen, een echte Ajax held!

19-08-2022 20:25

Jp777 +8773

Zyech kan net als Tadic een clubicoon worden. Rest van zijn carrière bij Ajax spelen en bij ons afsluiten, geef hem een contract van 5 jaar en gaan

19-08-2022 20:23

rich67 +6658

Antony weg voor de hoofdprijs en die Gakpo naar ons. Gewoon omdat t kan

19-08-2022 20:21

aschja +20588

⬆️ Dolberg out. Ziyech in.

19-08-2022 20:11

Odysseus +14246

Jammer hoor, ik genoot van de foto hahaha.

20-08-2022 06:28

Ajacied1995 +10789

Even off topic: dirk kuijt na 9 seconden alweer 1-0 achter😂😂😂

Edit:
2-0!

19-08-2022 20:10

Ajax95Duivendrecht +24072

Dirkie haalt het einde van de 1e periode niet 😂

19-08-2022 20:11

aschja +20588

Hahahahahaha. Heerlijk hoe dit soort types hardhandig de mond gesnoerd wordt.

19-08-2022 20:12

AlmightyAjax +5828

Haha lekker voor hem! Met ze botox bakkes!

19-08-2022 20:15

Tommyshelby +128463

🤣🤣🤣🤣

19-08-2022 20:19

ajaxcied4life +26026

Maar ST hoe zit het met Kaplan dan?

19-08-2022 20:09

aschja +20588

Zat ST alweer bij het verkeerde eind?! De vorige keer dat ik er wat over zei schold ie me de huid vol. 😂

19-08-2022 20:13

036AFCA97 +146646

Benieuwd voor hoelang Ziyech tekent als hij komt.

Stel hij tekent voor 5 jaar heb je straks weer het risico dat je met een oude speler zit die minder goed wordt en nog wel heel veel salaris ontvangt. Zoals Blind, Klaassen en Berghuis.

19-08-2022 20:09

Ozymandias +159568

Ziyech is pas 29 en zou dan dus tot zijn 34ste vastliggen. Tadić ligt tot hij bijna 36 is vast. Blind en Berghuis liggen tot ze 33 zijn vast. Dat lijken me allemaal makkelijk te nemen risico's. Klaassen ligt trouwens maar tot zijn 31ste vast. Dat hij niet goed presteert heeft volgens mij niets met zijn leeftijd te maken. Als 29 jarige is Klaassen momenteel in zijn atletische prime. Op 31 jarige leeftijd zijn spelers normaliter alleen versleten als er door blessures blijvende schade is.

19-08-2022 20:11

GNBL +89859 moderator

Dat zijn geen dingen waar je je druk over moet maken als supporter. Wees blij dat zulke spelers überhaupt weer terug willen komen naar Ajax in hun prime. Wat Blind en Tadic ons al hebben gebracht is elke euro waard die je nu 'teveel' aan ze moet betalen. Klaassen en Berghuis daarentegen zijn fouten geweest van Overmars, misschien niet zozeer het halen van die twee maar wel tegen een veel te riant salaris.

19-08-2022 20:12

NoPants +7471

Ik vind berghuis op het middenveld gewoon zijn geld waard. Tuurlijk verdiend hij veel, maar hij kostte ook weinig. 6 miljoen aankoop +4x4 salaris is 22 miljoen.

Hij heeft er zelf voor gezorgd dat hij die clausule in zn contract had en dus meer salaris kon vragen bij een transfer.

19-08-2022 20:35

NoPants +7471

Er is met mazraoui, martinez, en haller wel op 3 plekken ervaring vertrokken en een jongere speler voor teruggehaald. Op een andere plek meer ervaring (en miljoenen winst) kan geen kwaad.

19-08-2022 20:37

Web +178830

Als je een jaar of drie de meeste wedstrijden van af de bank toe moet kijken
En Ajax meld zich weer voor je
Dan ga je weer graag terug, als je tenminste een liefhebber bent
Bij Ajax gaat het miljonair zijn gewoon door
Wel wat minder, maar nog steeds meer dan voldoende

19-08-2022 20:08

Steeph +3867

Tja als Ronaldo Dortmund ziet zitten, dan is Ajax ook mogelijk. Hoe vet zou dan de wissel Antony <-> Ronaldo zijn. Ah man, heerlijk.

19-08-2022 20:08

aschja +20588

Nee. Nee. Nee. Nu niet, nooit niet. Zelfs niet vrijwillig. Ronaldo heb je geen flut aan in een team als Ajax.

19-08-2022 20:15

Steeph +3867

Help. Even voorop gesteld dat hij het plezier weer terugkrijgt en gemotiveerd is, is zo’n speler goud waard voor het bedrijf Ajax. Dat brengt je zoveel verder.

Je hebt heel veel aan Ronaldo in een team als Ajax. Als hij de motivatie weer heeft.

20-08-2022 08:23

aschja +20588

Ronaldo heeft nog nooit meeverdedigd. Ronaldo zal ook altijd voor zichzelf kiezen.

20-08-2022 08:41

Pvt +855

Die ego hoeven we er echt niet bij te hebben.

19-08-2022 20:26

ajacieddieajaxziet +1203

Ronaldo die een penalty mist uit bij Volendam 😂

19-08-2022 21:04

Odysseus +14246

Dat zou verschrikkelijk zijn.

20-08-2022 06:31

Manov +8581

Van mij mag hij terug komen als Antony gaat

19-08-2022 20:01

ElSandrini +18091

Wat is het salaris van Ziyech ? Dacht 12 miljoen per jaar.... Daar moet je niet aan beginnen . Scheefgroei in de kleedkamer en is 36 miljoen in 3 jaar bovenop de transfersom

19-08-2022 20:00

036AFCA97 +146646

Ja, want Ajax gaat hem dat ook echt betalen.

Daarnaast verdient hij 5,2 miljoen pond (6,1 miljoen euro).

19-08-2022 20:01

Tommyshelby +128463

Nee, was eerder 7 miljoen. Is haalbaar.

19-08-2022 20:02

Jariking +5445

6 of 7 miljoen las ik. Dat kan Ajax wel doen. Of onderhandelen naar 5/6 misschien en wat tekengeld.

19-08-2022 20:03

Web +178830

Ziyech weet wel dat hij dit bij Ajax niet gaat verdienen

19-08-2022 20:03

Jariking +5445

C. RONALDO halen dan ga je vooruit ook.
Man is fitter dan fit. Opent deuren naar grotere sponsoren.

19-08-2022 19:58

Jariking +5445

Klein blijven denken vooral, kom je ver mee.

19-08-2022 20:01

aschja +20588

Die dramaqueen moet je buiten de deur houden. Die werkt alleen voor zichzelf. Sinds ie vertrok bij Real is een grote shitshow.

19-08-2022 20:03

Jariking +5445

In je pf foto is een dramaqueen. Ronaldo heeft alles doorstaan.

19-08-2022 20:05

Jariking +5445

Daar hebben we waterdragers voor.

19-08-2022 20:32

Odysseus +14246

Stop daar dan ook mee. Ronaldo…. Alsof er niet een wereld vol is met betere spelers voor Ajax.

20-08-2022 06:33

Odysseus +14246

Lekker man, gewoon het hele Ajax dna met de spelprincipes van totaalvoetbal overboord gooien.

20-08-2022 06:34

Ozymandias +159568

Een team met Ronaldo in de spits kan niet drukzetten (hij hoort statistisch al jaren bij de 1% van spitsen in een top 5 competitie van Europa die het minst drukzettende acties maken). Dat is de reden dat Rangnick als de godfather van Gegenpress ervoor koos om United nauwelijks druk te laten zetten. Drukzetten is de belangrijkste playmaker in de speelstijl van Schreuder. Ronaldo zou een ramp voor hem zijn, zoals hij een ramp was voor Sarri en voor Rangnick.

19-08-2022 20:01

Jariking +5445

Haha Ronaldo een ramp noemen. Het wordt steeds gekker.

19-08-2022 20:03

Ozymandias +159568

Wat noem je het dan als de hoofdtrainer van de speelstijl af moet stappen die hun al hun successen hebben gebracht en hun teams vervolgens het slechtste voetbal van hun loopbaan spelen?

19-08-2022 20:04

Jariking +5445

Schreuder en Rangnick successen? Sarri noem je ook?
Niet bepaald trainers die successen hebben gehad met prijzen.

19-08-2022 20:07

Ozymandias +159568

Nee, niet met prijzen maar wel op andere manieren. FC Volendam hoeft geen prijs te winnen om een succesvol seizoen te hebben.

19-08-2022 20:09

Jariking +5445

Ok speelstijl dan maar Ajax gaat het zoveel groei opleveren met zo iemand. Psv en Fey gooien meteen de handdoek.

19-08-2022 20:32

Odysseus +14246

Als nou meerdere gerespecteerde ASers (ozy, aschja)dit tegen je zeggen hè… zou het misschien een goed idee zijn er nog een keer over na te denken.

20-08-2022 06:36

Odysseus +14246

‘Ok speelstijl’

Dat is wat Ajax een van de grootste en sowieso de allermooiste club van de wereld maakt. Ronaldo pas bij PSV. Maar die kunnen hem niet betalen.

20-08-2022 06:38

Jariking +5445

Lol gerespecteerde As ers

20-08-2022 09:02

Tommyshelby +128463

Nee, bedankt. Tadic is een veel betere leider. Laat die jankbal maar ergens anders zoeken.

19-08-2022 20:09

Siemmie +2158

Als Ziyech ervoor terug komt, zou ik het niet eens zo erg vinden dat Antony weggaat. Het zijn beide heel verschillende spelers, maar of Antony echt zoveel beter is dan Ziyech weet ik niet. Ik heb het idee dat veel mensen alleen de laatste wedstrijd van Antony herinneren, en daarin was hij inderdaad Messi 2.0. Maar vergeet niet dat er ook zat wedstrijden zijn waarin hij geen lantaarnpaal voorbij komt en veel balverlies lijdt.

19-08-2022 19:57

MankeNeliss +9814

Is Hakim met zijn zaakwaarnemer Ziyech al op Schiphol gesignaleerd? 🤡

19-08-2022 19:56

ajaxwestland09 +28932

Of misschien hakim zelf

19-08-2022 19:56

Tommyshelby +128463

Kudus out, Donny in.

19-08-2022 19:56

NeeI +107643

Dan moet Ajax Klaassen wel verkopen.

19-08-2022 19:57

Tommyshelby +128463

Overmars moet ons helpen. Brugge kan ook.

19-08-2022 19:59

Jariking +5445

Handig spelertje voor erbij die Klaassen.

19-08-2022 20:00

Web +178830

Donny is de verbeter uitgave van Klaassen
Middenvelders genoeg die ik liever zie

19-08-2022 20:01

OntlastendeMiddenvelder +1987

Tachtig miljoen is dus echt veel te weinig, maar als Ziyech zéker zijn vervanger zou zijn... goede deal.

19-08-2022 19:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.