Ajax wil na Dost ook Mertens

door robizkit 223

Ajax wil na Dost ook Mertens

door robizkit 223

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt niet alleen SC Heerenveen-spits Bas Dost, maar ook FC Utrecht-aanvaller Dries Mertens voor de sluiting van de transfermarkt binnen te halen. De Belgische vleugelspeler staat al langer hoog op de lijst bij Ajax. Nu Luis Suarez voor 26,5 miljoen euro aan Liverpool is verkocht, heeft trainer Frank de Boer geld beschikbaar voor versterkingen. Ajax zal in de buidel moeten tasten voor Mertens: afgelopen zomer lichtte FC Utrecht de optie in zijn contract tot medio 2014.

De onderhandelingen met SC Heerenveen over Dost zijn inmiddels begonnen. De Friezen betaalden een half jaar geleden 3,2 miljoen euro aan Heracles Almelo voor de 21-jarige spits, die in onmin leeft met trainer Ron Jans. De transfermarkt sluit komende maandag om 24.00 uur.

Lees meer over:
Plaats reactie

Donn-Gernaldo +0

heeft iemand een livestream waar ik ajax - NAC kan kijken!!??

30-01-2011 13:18

robert R. +2

mertens geen echte doelpuntermaker:
2009/10 34 wedstrijden 6 goals
2010/11 17 wedstrijden 4 goals
dus 10 goals in 51 wedstrijden dat is dus zo'n beetje 1 op 5
dost degelijk:
2008/09 27 wedstrijden 3 goals
2009/10 34 wedstrijden 14 goals
2010/11 18 wedstrijden 8 goals
dus 25 goals in 79 wedstrijden dat is dus zo'n beetje 1 op 3

30-01-2011 12:35

davids4life +0

ja dat vindt ik ook je haalt alleen maar assist mee binnen geen goals dost is de nieuwe KJH hij is de nr9 die ajax zoekt ik vindt hem wel belangrijk te halen mertens is bij zaak en niet meer dan 5 mil voor de belg en 4 mil voor bas

30-01-2011 13:28

ajax1roy +106

ajax heeft gister een bod gedaan op dost
en heereveen heeft er iets tegen over gezet
en vandaag zouden ze weer bij elkaar komen
aldus de voorzitter van sc heereveen

30-01-2011 11:55

rechtsback +0

dan zitten ze niet al te ver uit elkaar...

Heb er vertrouwen in. hoop maar dat vd boog niet met achterlijk veel geld gaat smijten

30-01-2011 12:00

ajax1roy +106

het schijnt te zijn volgens humberto dat heereveen 6 miljoen wil en ajax 4 miljoen geboden heeft

en daar heeft heereveen wat tegenover gezet

30-01-2011 12:02

robert R. +2

nou 4 miljoen vind ik eigenlijk al het limiet voor bas dost .

30-01-2011 12:06

ajax1roy +106

vind iik eigenlijk ook
maar je weet niet wat ze er tegenover gezet hebben
hoeft niet perse geld te zijn
kan ook het verhuren zijn van een speler

30-01-2011 12:09

rechtsback +0

en welke speler zou hereveen wat aan hebben die wij weg kunnen laten gaan?

Suk? Bodul(die hoeven ze daar echt niet!)?

30-01-2011 12:12

ajax1roy +106

nee ik bedoel
je weet nooit wat ze daar tegenover zetten
die andere spits gaat ook weg bij heereveen waarschijnlijk
dus dan zitten ze dun voorin

30-01-2011 12:15

afca1985 +21452

Idd meer dan zat

30-01-2011 13:47

rechtsback +0

ik vind 4,5 het limiet. maar voor 5 zou nog net kunnen, geen bonussen hopelijk!!!

in ieder geval doet hereveen hier goed zaken!

30-01-2011 12:11

ajax1roy +106

ze kunnen het geld ook goed gebruiken he

30-01-2011 12:16

rechtsback +0

daarom ook de markt comfortprijs. kijk hadde ze het geld niet nodig dan kom je op een hogere prijs uit om hun te overtuigen. nu zullen ze hopelijk sneller akkoord gaan

30-01-2011 12:21

sbcobra +54

4 is al zat
laat heerenveen maar lekker dost houden dan

30-01-2011 12:58

daslogisch +1

Volledig mee eens.. Niemand kan zomaar zeggen dat Gudjohnsen t komende halve seizoen minder waarde voor Ajax zou hebben dan een Dost. Met Gudjohnsen kun je dan nog een half jaar langer op zoek gaan of onderhandelen met Heerenveen.
Als Heerenveen veel te hoge transfersommen blijft vragen, kun je twee dingen doen. Of je gaat t wederom accepteren met t besef dat je een volgende keer bij een binnenlandse transfer dus weer helemaal utigeperst zult worden en zo miljoenen over de balk blijft smijten. Of je neemt eens t juiste standpunt in en zegt ze dan maar niet. Zeer waarschijnlijk zullen ze dan wel drastisch willen zakken met de transfersom en anders is t iig zo dat een volgende nederlandse club niet denkt dat je ons zomaar de wil op kunt leggen omdat we toch alles wel slikken..

30-01-2011 13:40

robert R. +2

laten we eerlijk zijn met mertens en dost heb je 2 goede talenten en die verkoop je over 3 jaar zo voor 20 miljoen dus ik zou deze 2 gewoon kopen desnoods voor de hoofdprijs

30-01-2011 11:49

Sazzz +1

Ja, mee eens!

30-01-2011 11:57

rechtsback +0

????? zekerheid heb je nooit natuurlijk! je moet gwn geen domme inversteringen maken! de hoofd prijs betalen is een groot risico nemen...

30-01-2011 11:57

robert R. +2

net werd op el gemeld dat er belangstelling van clubs voor 2 spelers van ado was dus misschien heeft ajax zich ook gemeld voor verhoek.

30-01-2011 11:46

ajax1roy +106

ja ik moet zeggen verhoek is ook wel goed hoor

30-01-2011 11:49

Freddy +11465

Ik denk dat Heerenveen een belachelijk bod vraagt voor Dost, bijvoorbeeld 6 of 7 miljoen en Ajax daardoor voor Mertens gaat en Mounir niet meer op links maar in de spits komt.

30-01-2011 11:39

baker +0

Zou heel goed kunnen, juich dat ook wel toe. Maar als ik me niet vergis heeft Dost een clausule in zn contract staan dat ie voor 5 opgehaald kan worden...

30-01-2011 11:46

mohammed +0

ajax moet Adel Taarabt kopen, hij is de ideale vervanger voor suarez

kijk op youtube

arsenal liverpool manchester united jagen op hem

30-01-2011 11:37

mohammed +0

ajax moet Adel Taarabt kopen, hij is de ideale vervanger voor suarez

link:

30-01-2011 11:34

4EVERAJAX +8407

beter 3 spelers die een toegevoegde waarde zijn: voor lb, mc, en spits. Anders niets.

30-01-2011 11:30

Scr3w +0

Mertens, zijn we daar niet wat laat mee? Fantastisch spelertje hoor, maar als hij meer dan 7,5 miljoen moet kosten (en daar ben ik vrijwel zeker van), dan vindt ik dat we hem niet moeten halen.

Die Dost hetzelfde verhaal, 4,5 maximaal, anders gewoon de poen in kas houden en pas in de zomer versterken. Met deze selectie kunnen we ook best wat neerzetten, al zal het kampioenschap moeilijk worden, maar dan met name omdat we 5 en 6 punten achterstaan. Dat psv valt ook vies tegen keer op keer, dus die moeten we nog kunnen achterhalen.

Mochten we dan CL spelen is dat een erg mooie bonus, en hebben we echt ruimte om in alle rust spelers aan te trekken in de zomer, en de rest lekker gebruiken om een beetje gezond te worden.

Straks vlammen hoop ik, met iets meer benutte kansen dan donderdag.

30-01-2011 11:24

Finidi +0

CL gaan we met het huidge brandhout nimmer nooit halen.

En wil je dan helemaal geen versterkingen? We hebben momenteel de stootkracht van een donzig veertje.

30-01-2011 11:27

sbcobra +54

''We staan niet te popelen om Dries te laten vertrekken'', verklaarde Booy. ''De transfermarkt sluit maandag, maar we hebben Ajax een deadline gesteld. Mertens is een belangrijke speler voor ons. Die laten we dus niet zomaar vertrekken."

"Maar we hebben natuurlijk ook te maken met Dries zelf. Verder wil ik er nu niet al te veel over zeggen.''

30-01-2011 11:21

Finidi +0

Dat komt wel rond.

Ajax heeft 26 miljoen en versterkingen zijn broodnodig. Ook vanmiddag bij NAc staat er een Ajax onwaardig elftal.

Als dit niet rondkomt mag het hele bestuur zn biezen pakken!

30-01-2011 11:25

rechtsback +0

hohoho is ff

we gaan nie weer achterlijke bedragen op tafel leggen!!!
omdat we perse iemand uit de eredivisie willen hebben!

Laat ik het zo zeggen, komt dost niet, leg je die adi vast. dan maar gokken dat ie goed gescout is.
en dat moet ipv mertens toch ook een lijstje zijn??
we gaan ons toch niet weer helemaal dood staren op 1 speler?

al zie ik mertens graag komen, maar niet tegen de prijs van alles!!!!!

30-01-2011 11:38

suske +25

Je hebt ook al geroepen onder het kopje bijzaken geruchten dat Ajax maar 22 miljoen had gevangen voor Suarez. Geloofwaardig?????

30-01-2011 11:49

Finidi +0

vd Boog zegt altijd precies wat iedereen wilt horen. Kotsmisselijk wordt je daarvan. Nou weet ik ook wel dat 22 miljoen voor Suarez een doodnormaal bedrag is. Maar mooie is dat als we 3 dagen terug hadden geroepen we moeten hem voor 22 miljoen laten gaan, iedereen hier helemaal mal zou worden... "nee minstens 30"! Maar deze gladjurk spelt een mooi verhaaltje op over topdeal, en we hebben er allemaal vrede mee.
Het was gewoon een broodnodige deal, waar Ajax heeft ingezet op 30 miljoen maar uiteindelijk door de schulden eieren voor zn geld koos en een bod van 22,5 miljoen met wat variabele bonusjes heeft geaccepteerd. Liverpool had eerst maar 15 miljoen te besteden. En daarna opeens 22,5 door het vertrek van Babel. Simple as that.

Meest lachwekkende is nog dat wij nog steeds niet genoeg geld binnen hebben om een normaal bod op een vervanger á la Bas Dost aan te trekken. En Liverpool straks gewoon Torres laat vertrekken voor 60 miljoen! En waarsch. een vervanger aantrekt waar ze het dubbele voor bieden dan dat ze hebben gedaan voor Luiz.

Nou weet ik dat voetbal vaakt afhangt van toevalligheden. Lui Suarez moest worden verkocht. En een ster in de Mickey Mousse league en topscoorder bij het gevallen Ajax niet meer dan 25 miljoen waard is. Maar toch, die vd Boog moet toch gewoon vertrekken. Al die gladde praatjes. Maar vanmiddag trappen we gewoon af met een verzwakt Ajax, en de gewenste versterkingen zullen er waarsch. op korte termijn nooit komen.

Rik vd Boog = Exit!

30-01-2011 11:12

RommaAKAzlatan +0

Ik denk dat het Dost OF Mertens word.
Tenzij er meer speelt en El Hamdaoui en/of Cvitanich voor een mooi bedrag verkocht gaat worden.
Mertens voor de zijflank , el Hamdoui in de spits, Dost komt niet, of Mertens zijflank Dost in de spits en el Hammie zegt vaarwel en gaat naar PSG of Bordeaux!
Kan me niet voorstellen dat Ajax beide spelers gaat kopen en er niemand anders weggaat aangezien je Sulejmani en El Hamndoui nooit op de bank kan zetten! Je gaat er niet 2 halen waarvan je er 1 op de bank zet.

Er speelt meer!!!!!

30-01-2011 11:08

Counter +0

Voor de breedte moet Ajax eens denken aan een Wijnaldum en Fer. Jonge jongens die in een goed voetballende ploeg van waarde kunnen zijn.

Bij Feyenoord zitten ze op een dood spoor en deze jongens zullen, wanneer een kans als Ajax zich voordoet, echt wel weg willen.

Daarnaast heb je twee Nederlandse jongens erbij en potentiele oranje klanten.

30-01-2011 11:05

suske +25

Ga eens in bij de A1 kijken man daar lopen jongens rond met meer kwaliteiten dan Fer en Wijnaldum. Bouy Klaassen en nog wel een paar meer.

30-01-2011 11:11

robert R. +2

ik hoef geen kakkerlak in een ajax shirt te zien in de amsterdam arena ben jij bedondert en ik ben egt agressief sinds gisteravond na willem 2 pisvee wat werd willem 2 genaait door die kut scheids pisvee moest gewoon winnen van die scheids

30-01-2011 11:45

langehaan +0

allebei halen
zeer bruikbare spelers
ozbiliz is nog geen basisspeler en sulejmani zie ik liever op de bank

30-01-2011 11:05

tyrone36 +0

Mertens-Dost-el hamdaoui
Eriksen- De jong- De zeeuw
Als ze dost en mertens halen komt het wel goed dit jaar

30-01-2011 11:00

Robertoow +1

ik hoop dat ze mertens niet halen!!!
buitenspelers genoeg!

30-01-2011 10:52

tyrone36 +0

Wie wil je dan EBICILEO NEEE Kan geen voorzetten geven
Nou en die ozbiliz kan grappig zijn maar niet voor nu
En dan heb je sulejmani die Kan banken

30-01-2011 11:03

RommaAKAzlatan +0

Het is echt waar gekken!
1e bod op Dries afgewezen!
Wij gaan hem binneharken!!!!!!

30-01-2011 10:51

elpresidente +2

Ik hoop dat Utrecht dan niet teveel geld van ons binnen harkt.

Ik denk dat 8 miljoen een vrij redelijk prijs is.

30-01-2011 10:52

ajaxtukker89 +0

ik heb gehoord at ze er mee moeten wachten ivm beursgang

30-01-2011 10:53

RommaAKAzlatan +0

Ik denk het ook inderdaad.
Max. 9 miljoen maar echt niet meer!
Wel een geweldige speler die de arena op z'n kop kan zetten!
Wat een dreamteam heb je dan voorin zeg.

Sulejmani--el hammiej--mertens

Of nog beter op het middeveld:

-------------Enoh----------
Erikssen------------Mertens

Geweldig!!!!

30-01-2011 10:54

jollie18 +9920

Dit is natuurlijk te mooi om waar te zijn. Maar ik zie mertens niet gauw de overstap maken van utrecht naar ajax. Maar aan de andere kant denk ik het zou zo wel eens kunnen gebeuren want foeke booy zat vrijdagavond bij rkc- de bosch misschien heeft hij wel onderhandeld met boerrigter om hem te komen vervangen. Maar dat hij daar zit zegt natuurlijk niks maar ik neem aan dat booy daar niwt voor niks naar toe ging. En boerrigter zat nog al te lachen op de tribune.

30-01-2011 10:43

elpresidente +2

Mertens wil graag naar Ajax toe. Dus dat is ook een plus.

30-01-2011 10:50

preme +2

Niet halen. Dat had je 1,5 jaar geleden moeten doen, nu heb je pech en moet je je eigen jeugd de kans geven.

Denk ook dat dit weer een loos gerucht is van de VI. Van Den Boog zei duidelijk maar een speler te halen deze winterstop en dan te denken aan een Nederlands sprekende spits.

30-01-2011 10:40

wittemeester +0

Wel doen ! (wat zal KUTreg er de schijt in hebbe)
En Mertens praat nederlands........

30-01-2011 10:59

Cootje2710 +0

ja, utrecht is niet gek. Die gaan de hoofdprijsvragen aan AJAX. Zeker nu we geld in de pocket hebben en ook omdat we AJAX zijn. Denk dat we dat kunnen vergeten. Al hoop ik van wel natuurlijk

30-01-2011 10:39

maruda +0

we hebben straks de voorhoede (hopelijk) met el ham-dost-mickey en daarachter de talenten zoals ozbiliz e.d., waar is mertens voor nodig ? zeker voor de prijs die utrecht gaat vragen. linksback lijkt my nu ook erg belangrijk. blind gaat het nivo vrees ik niet aankunnen.

30-01-2011 10:33

gguuss +0

mertens is wel goed, alleen niet nodig.. daar hebben we al genoeg van op die positie. Haal maar wat goede backs, vd wiel vertrekt deze zomer denk ik ook, dus is het misschien een idee om voor hem ook een vervanger te regelen. En natuurlijk een spits..

30-01-2011 10:29

monus80 +0

mertens is veeeeeel te licht. goeie voetballer voor middenmoter.

30-01-2011 10:27

omisom +1

Ik begrijp het niet helemaal volgens mij is de verdediging ook niet het sterkste wat we hebben is het niet tijd om daar ook eens in te investeren het lijkt wel of ze alleen maar aan aanvallers denken en de rest vergeten. Natuurlijk goede aankopen, als het lukt want die clubs willen ons een poot uitdraaien gezien de opbrengst van Luis, maar waarom alleen maar aanvallers?

30-01-2011 10:21

Manolo +0

Mensen ik loop al 34 jaar bij AGOVV. Mertens is voor 350/k aan Utrecht verkocht en Chadli voor 400/k aan Twente. Van de Brom heeft ze destijds bij AJAX aangeboden en toen had men geen interesse. Mertens gaat het helemaal maken als hij naar AJAX komt. Goede actie, techniek, schot en lef! Zou mooi zijn na KJH weer een speler die bij AGOVV vandaan komt! Met Lukoki en Jozefzoon hebben we 2 goede en jonge buitenspelers voor op rechts. Dost in de spits en Stijn Schaars halen bij AZ ipv Enoh.

30-01-2011 10:21

Robinjo1988 +1

Goede spelers maar Mertens had je 3 jaar geleden moeten halen toen kostte hij nog maar 600.000 nu 6 miljoen waarschijnlijk.

30-01-2011 10:09

Mokum31 +6141

Eens maar dat verhaal weten we nu wel.
Zo is het nou eenmaal gelopen.
Als het mogelijk is halen die gast

30-01-2011 10:38

Daneman +1387

Stel de voorhoede spelers hebben een offday en je moet spelen tegen een club als psv, utrecht of Den Haag. Dan is het belangrijk dat er een degelijk defentie staat. Maar dan komt het:
vd Wiel laat zijn man te gauw lopen
Alderwereild mist duelkracht en is te zacht om de tegenstanders angst in te boezemen.
Vertongen, de verdedigingsoudste, mist duelkracht, is voor een CV te gemakkelijk aan de kant te zetten. Mist leiderskwaliteiten en is bij lange na niet sluw genoeg. En met sluw bedoelik zoiets als een Italiaanse verdediger die alle middelen gebruikt om iemand van het scoren te houden. Of Jan naar de linksback positie? of eenplekkie naar voren.
Blind/Anita: dan vraag je om tegengoals.

Mijn mening:
- Dost, of nog liever een buitenlandse goaltjesgetter.
- Een linksback die er meteen staat, en veel fysieker dan Anita
- Een CV voor bijv. 5 miljoen euro. Die sterker en sluwer is en meer leiding ka geven, dan Jan. Zoals Douglas, Chiwu.

30-01-2011 10:00

bazz +1

Chiwu? ken ik niet?

30-01-2011 10:02

HeinJan +0

Ik ben van mening dat Alderweireld en Vertonghen enorm grote talenten zijn in de verdediging. Vertonghen is, op een paar wedstrijden na, bijna elke wedstrijd één van de beste Ajacieden. Met het spel wat we nu spelen, begint het verdedigen al bij de spits. Er wordt direct druk gezet, zodra er balverlies geleden wordt. Althans, hier wil De Boer weer naar toe. Vertonghen en Alderweireld vervangen, net zoals Blind, Anita én Van der Wiel?! Je gaat gewoon erg ver en jouw visie staat bijna haaks op die van Ajax, dus ga er maar vanuit dat wat jij zegt in ieder geval niet gebeurt.

30-01-2011 10:31

PietBon +2

Ik ben niet zo kapot van Mertens, die is veel te licht voor de echte top.

30-01-2011 10:00

trainerdv +2

Nou, ik zie hem net zo vaak slecht spelen als goed spelen..
Goede speler, maar geen echte top. Hebben we niks aan.

30-01-2011 10:00

elpresidente +2

Ik hoop dat hij te halen is en Dost erbij heb je weer een hoop mogelijkheden voorin.

Zullen toch goals moet worden gemaakt als je wil meedoen voor de prijzen.

30-01-2011 09:53

Daneman +1387

Mertens is geen goede keus. Vlugge behendige spelers hebben we genoeg. Wedstrijden als tegen Utrecht verlies je omdat je fysiek overlopen wordt. Dom dom dom van ajax. Koop liever fysiek geweld achterin

30-01-2011 09:45

elpresidente +2

Vrijwel alle fysiek sterke spelers die worden gehaald vallen door de mand bij Ajax.

30-01-2011 10:00

Daneman +1387

Dan blijven wedstrijden als tegen Utrecht, en Den haag zeer goed mogelijk en kunnen we het kampioenschap weer uitstellen. Tegen een club als Utrecht in goede doen heb "mannen" nodig geen jongens. Die blonde ex-willem 2 van utrecht bezorgde Jan Vertongen veel te veel werk.

30-01-2011 10:03

RommaAKAzlatan +0

--------------------------------Stekelenburg-------------------
---------------------Alderweireld--------Vertonghen---------
--v.d.Wiel-----------------------------------------------Drenthe/Blind
-------------------------------------Enoh----------------------------
-----------------------Erikssen--------------Mertens-------------
------------------------------------------------------------------------
--Sulejmani--------------------Dost-------------------El Hamdaoui

-Cvitanich verkopen in argentinie

Bank: De Jong, De Zeeuw, Ebecillio, Ozbilliz, Ooijer, Verhoeven, Anita

Toch twijfel ik eraan of Mertens niet zal worden gehaald omdat El Hamdoui alsnog weg zal gaan zodat De Jong of de Zeeuw alsnog een plek in de basis krijgen en Mertens linksbuiten zal gaan staan.
Het blijft speculeren maar v.d. Boog had gezegd dat hij maar 1 speler wilde aantrekken!
Het kan dus niet anders dat of Cvitanich of El Hamdoui verkocht gaan worden.
En Cvita is geblesseerd dus de kans is groter dat El Hamdoui weg zal gaan!

Wat denken jullie?

En wat vinden jullie van Drenthe bijAjax?
Geweldige sterke speler op de linkerflank , heel technisch een echt beest!
Hij is nu ongelukkig bij Hercules en Real ziet t niet in hem zitten dus kost weinig!
???

30-01-2011 09:09

Sualex +2

El Hamdaoui zal gewoon in de spits komen. En dan komt Mertwns gewoon linksbuiten. De Zeeuw zal gewoon met Enoh en Eriksen op het middenveld komen en dan is de Jong back-up voor de spits en 10. En Ebicilio voor linksbuiten

30-01-2011 09:17

RommaAKAzlatan +0

En Dost dan? Want dat is juist iets wat ik niet begrijp.
Waarom Dost en Mertens?
Dan gaat er 1 weg dat kan niet anders.

En wat zou je vinden van Drenthe bij Ajax?

30-01-2011 09:19

Sualex +2

Mertens1e keus Dost is gewoon goedkoop te halen waarschijnlijk en is jong dus geen groot risico

30-01-2011 09:42

Sualex +2

Drenthe is duur qua salaris en is omhooggevallen arrogant ventje

30-01-2011 09:43

RommaAKAzlatan +0

Misschien.... heel misschien komt Drenthe wel voor de linksback positie! FbD kan het op z'n minst proberen. Hij is doodongelukkig bij hercules, Mourinho ziet t toch niet in m zitten. Hij wil graag spelen zodat hij zijn plek bij nl elftal kan behoiuden. Ik zeg TOP!

30-01-2011 08:46

3kruissies +0

Nou als je je zo uitspreekt tegen Ajax en Vol met zijn benen nog in 010 staat gaat die jongen egt niet naar Ajax komen. En terecht hij heeft hier niets te zoeken voor het salaris wat hij ongetwijfeld zal eisen.

30-01-2011 09:42

raf23 +0

Waarom niet een Boerrigter geen nieuwe kans geven. Als Mertens weg gaat bij Utrecht kopen hun hem misschien en dan kun je over een jaar weer miljoenen neerleggen. Boerrigter kost weinig en daardoor loop je weinig risico. Hij speelt iedere week als beste bij RKC.

30-01-2011 08:46

AFCA37 +12

Nou ik hoop dat heereveen teveel vraagt en dost lekker daar blijft want begr echt niet waar die intresse vandaan komt,zo goed is ie niet die dost...

30-01-2011 08:34

kaashaas +4

Dost prima Meertens zou ook top zijn MAAR ALS AJAX HEM NU HAALT KOST HIJ DE HOOFDPRIJS !!! Denk eens na AJAX !!

Utrecht heeft en goede inverteerder dus die komen niets t kort dus gaat echt niet komen die dries .

30-01-2011 08:15

Ruben72 +0

idd ga je ze alleen maar meer in het zadel helpen

30-01-2011 08:21

MRB +0

Als Ajax hem nu niet haalt dan haalt psv hem op als ze Doedelzak maandag verkopen aan Lille...!!!

30-01-2011 08:27

Cruijff4ever +51

Precies en dan grijpen we er weer eens naast. Net als algelopen zomer, toen haalde PSV ook de speler bij AZ op die Ajax eigenlijk had moeten hebben en toen werd het Mounir, waar ze eigenlijk Lens hadden moeten halen

30-01-2011 09:11

Sualex +2

Makkelijk praten. Weet jij een goedkope speler die kort bij het niveau van Suarez zit. Want als ze weer gaan verliezen gaat iedereen mokken en moet de trainer alweer weg.

30-01-2011 08:57

Mokum31 +6141

Gewoon proberen te halen
Enig idee hoeveel kwaliteit wij kwijt zijn door verlies van Luis
Niet alles is op te vangen uit opleiding en half bakken aankopen
Mertens en Dost 2 prima aanwinsten
En ja ook Utrecht moet bezuinigen

30-01-2011 09:43

Sualex +2

Ze zeiden een Nederlands sprekende speler uit de Eredivisie. Dus Mertens' is logisch als er 2 spelers aan de linkse kant zijn vertrokken

30-01-2011 07:27

AFCALimburg +0

Hmm, als er interesse is voor Mertens, dan zal El Hamdaoui ook wel vertrekken. Denk dat FdB in hem toch een linksbuiten ziet en dat is mertens ook.. Waarom zou je Dost halen als je in El Hamdaoui een spits ziet.. Laat ik vooropstellen dat Mertens en Dost geen slechte spelers zijn, maar ik zou toch graag eens een keer onbekende namen als indertijd Maxwell, Trabelsi etc zien. Zo'n talent als Traore van Cluj, die moet voor Ajax toch haalbaar zijn? Vreemd beleid, dat binnenlands scouten...

30-01-2011 04:27

JDriebergen +0

Ja, onbekende buitenlanders hebben Ajax de afgelopen jaren echt verder geholpen...

30-01-2011 09:26

Ajax4life +0

Mertens zou een topaankoop zijn.. Als je die voor minder dan 7 of 8 miljoen kan halen zou dat een prima aankoop zijn! Samen met Eriksen zou wel een geniaal middenveld zijn..

30-01-2011 01:58

AJAX 4 Life +0

Mido, Furby en Luis zijn weg.

Dost, Mertens en Gudjohnsen laten komen dan maar imo.

30-01-2011 01:58

ajacied017 +304

Ik denk namelijk als ze Dost en Mertens zouden willen halen dat Mertens op het middenveld gaat spelen samen met Eriksen en dan met de punt naar achter (Enoh).
Om de simpele reden dat De Zeeuw de vorm van vorig jaar nog geen moment heeft gehaald.
Denkt iemand er heel anders over?

30-01-2011 01:56

voetjebal90 +0

zou mertens met ajax dan mee mogen spelen in de europa leauge?

30-01-2011 01:53

LievvMevrouwtju +0

Nee, Mertens is uitgekomen dit seizoen voor Fc utrecht in de europa leauge..

30-01-2011 02:07

boye04 +0

Volgens mij is het toegestaan om 1 speler die al europees heeft gespeeld in te schrijven voor na de winterstop bij een andere club.

30-01-2011 02:08

Meesmuijres +0

Nee dat is dat je 1 keer van land kan wisselen dacht ik

30-01-2011 02:35

BattleAxe +0

En de linksback??

30-01-2011 01:39

Meesmuijres +0

Komt er toch niet meer zei FdB laatst ?

30-01-2011 01:39

Sazzz +1

Als er niemand meer zou gaan.

30-01-2011 01:48

TheNakker +0

Titel ?

nou ik allang niet meer Sazzz, en volgend jaar ook niet ouwe.

30-01-2011 01:34

Meesmuijres +0

Ik zou het echt fantastisch vinden als Mertens naar Ajax toe komt, maar het zal niet gebeuren want Frank de Boer heeft, als we bas dost aantrekken als spits, 4 basisspelers normaal gesproken die middevelder zijn waarvan we er maar 3 gebruikt kunnen worden bij 4-3-3

30-01-2011 01:25

kaashaas +4

eigenlijk moet we gewoon goed scouten naar een jonge pingelaar zols luis!!

30-01-2011 08:25

Mokum31 +6141

Goed voorlopig is er nog niks . De perfekte zondag Winnen van nac , fnooit winnen bij fct :-) en als toet Dost en Mertens.... Te mooi om waar te zijn.

30-01-2011 01:25

Jajijdaar +1

Misschien komt er wel werkelijk uit.

30-01-2011 01:49

TheNakker +0

@Mauro21, zondag 30 januari 2011 00:48-
...Die jongen heb ook een heel tijdje daar in de basis gestaan zonder dat hij het zo goed deed en bij ajax zou die die tijd nooit krijgen..

Ja, en Mickey dan bij Ajax ??
Hoe lang loopt die al daar voorin zonder eenig rendement, oke nu gaat het wel wat beter, maar hoelang hebt dat wel niet geduurt ?

Nee, nee nee shakes his head ...
Ik hoop dat Ajax dit 'Niet Gaat Doen' ...met het binnen halen van D. Mertens.
Valt wat mijn betreft in het rijtje te duur en onnodig !

Buitenspelers zijn er genoeg maar het is nog geen Top, maar dat groeit met de tijd.

1) Lorenzo (beste van de jeugdige buitenspelers)
2) Ozbiliz (vind hem nu nog letterlijk te zwak, maar met een beetje geduld)
3) Lukoki (doet het erg erg goed in de jeugd).

Voor mij hoeft deze actie niet, laat die Mertens en die Dost ookmaar lkkr zitten waar ze zitten.
AFCA Koop iets anders, en/of anders wacht met de zomer op iets mooiers.

30-01-2011 01:19

Sazzz +1

Feit is vooralsnog wel dat je met die drie geen titel gaat halen.

30-01-2011 01:21

ajax1roy +106

alleen kunnen we niet wachten tot de zomer
met deze selectie worden we met beetje pech niet eens 3de

30-01-2011 01:23

Joodstt +0

Ja, laten we anders alleen met dwergen gaan spelen. Duidelijk is al jaren dat we fysiek vooral tekort komen, maar erop inspelen ho maar.

30-01-2011 01:16

Sazzz +1

Dost is anders 2 meter hoor...

30-01-2011 01:18

AiasLokris +2

1,91.

Maar een groot deel van de rest van de selectie is niet echt groot.

Het gaat in de scouting al mis. Veel kleine, behendige en snelle afrikaantjes/surinamers waarmee je in de jeugd wel makkelijk kampioen wordt. Maar als ze zijn uitgegroeid moeten ze opboksen tegen langere en zwaardere tegenstanders. En dan gaat het mis.

30-01-2011 01:33

ILuvAjax +0

Inderdaad, zie Messi.

30-01-2011 01:42

BattleAxe +0

Uitzonderlijke spelers redden zich altijd wel, maar met de anita´s/blinds enz red je het niet ..

30-01-2011 02:02

ajax1roy +106

DeedubbelAN: RT @YungBeumer: RT @namo_h: RT #ajax presenteert maandag om 15:00 Bas #Dost(4,5mln) en Dries #Mertens(6,3mln)

30-01-2011 01:11

boye04 +0

Denk je nou echt dat Utrecht Mertens weg doet voor 6,3 mln. xD

30-01-2011 01:16

ajax1roy +106

laat alleen zien wat er staat

30-01-2011 01:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.