[Update] 'Werder wilde vier miljoen'

door Sam van Raalte 109

[Update] 'Werder wilde vier miljoen'

door Sam van Raalte 109

Laatst geüpdatet

WEER - Net als in het geval van Ola John meldde Ajax zich net te laat bij Eljero Elia. De Amsterdamse club werd maandag echt concreet voor de aanvaller van Werder Bremen, maar de Duitse club wilde toen geen zaken meer doen. Werder had maandagochtend immers vleugelaanvaller Marko Arnautovic aan Stoke City verkocht. 'Wij wilden Eljero Elia op geen enkele manier aan Ajax kwijtraken', reageert Werder-directeur Thomas Eichin tegenover Kicker. 'Omdat we net Marko Arnautovic hadden verkocht.'

In de zoektocht naar een vleugelspeler onderhandelde Ajax ook met Zakaria Labyad en John. Labyad bleek te duur en John mocht op het laatste moment niet meer vertrekken van Benfica, dankzij een blessuregolf.

Update - 9.00 uur
Werder Bremen heeft dan aangegeven dat Ajax zich een belletje kon besparen, volgens het Algemeen Dagblad hadden de Duitsers wel degelijk een strategie in gedachten. Men wilde Elia alleen verkopen en dan wel tegen vier miljoen euro. Dat lijkt niet veel, maar Ajax wilde volgens eerdere berichten alleen huren met een optie tot koop. Of dat te maken heeft met de persoonlijkheid Elia, zoals op Social Media wel werd genoemd, dat is onduidelijk.

Lees meer over:
Plaats reactie

markjevangalen +0

Goedemiddag,

Wie heeft er interesse in originele voetbalshirts met bedrukking voor maar 40 euro. Ophalen of gratis verzending mogelijk met 2 jaar garantie.

Van Landen en clubteams. Meer informatie?

Neem contact op met het onderstaande emailadres: markjevangalen @ live. nl (aan elkaar vast)

Groetjes,

06-09-2013 14:25

jorikajax +0

hij isniet heel duur maar waarom hem kopen hj is niet in vorm en we hebben de jeugd laat hun maar spelen s ook beter voor de toekomst

05-09-2013 09:52

dariovanmeetere +0

srry hoor maar dat bedrag is zeer betaalbaar

03-09-2013 15:32

De_Meer +1

Het feit dat Ajax het financieel zo goed doet is dankzij het feit dat het eerste elftal, zo goed presteert zonder zich dik in de schulden te steken bij het halen van nieuwe spelers en een te dure salarishuishouding.
Als je een paar dure jongens haalt en die presteren niet krijg je ook al snel scheve gezichten en bedreigt het de eenheid en teamspirit. Een speler die het veelvoudige verdiend en het week in week uit waarmaakt en wedstrijden voor z'n team wint, dan accepteren de andere spelers het. Zo niet lopen ze er van te balen dat zij veel minder verdienen, krijg je irritaties en ontevreden spelers.

03-09-2013 15:17

de-Ajacied +8

Het goede presteren van het eerste elftal is maar relatief. Internationaal kunnen we soms leuk partij geven of niet maar liggen er atlijd snel uit. In de competitie ging het wat beter maar lag dat ook een beetje aan de problemen bij de concurrentie .

03-09-2013 15:39

de-Ajacied +8

Mark Overmars heeft gewoon gedacht als je niets koopt kies je voor de jeugd en kan je dus niet worden afgerekend op resultaten. Want die mag je pas in de toekomst verwachten.
Het probleem is dat in die toekomst weer hetzelfde verhaal verteld wordt.
Ondertussen maakt Ajax mooie 'bedrijfswinsten' en vinden de aandeelhouders het prima.

03-09-2013 15:03

SoNick +333

Ik vind het goed dat Ajax niet overhaast vanalles heeft aangetrokken. Gewoon met de huidige selectie doen, eventueel maar wat sneller een jeugdspeler brengen (Andersen, Meleg, Klaasen, de Sa etc.). In de winterstop zien we wel weer verder. Misschien is tegen die tijd een fitte Cuenca wel een optie.

03-09-2013 15:00

Tyronetjonaloi +3

Ik vind het allemaal maar Bullshit. Elia had prima kunnen komen voor 4 miljoen, is gvd bijna net zo duur als van der hoorn.. die halen ze toch ook zomaar..

03-09-2013 14:18

De_Meer +1

Probleem is dat Elia weinig heeft gespeeld de afgelopen jaren en veel geblesserd is geweest. Maar als Elia fit is en nog steeds zo snel als een paar jaar terug dan is hij het zeker waard. Als je hem voor 4 miljoen haalt en hij is uit vorm of zit het grootste deel thuis vanwege blessures, dan spreekt iedereen ook weer gelijk van een miskoop.

03-09-2013 14:48

Raikkonen94 +641

Elia heeft de laatste jaren helemaal niets gepresteerd en is enkel om verkeerde persooonlijke redenen/problemen in de media verschenen. 4 miljoen voor iemand betalen die de laatste jaren geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld heeft, lijkt mij ook een hele risicovolle investering.

03-09-2013 14:12

jamestheman +3

Zoveel miljoenen op de bank en niet te vergeten verkoop Eriksen, Aldeweireld en Boerichter en extra CL miljoentjes van uitschakeling Pisvee en dan nog moeilijk doen om 4 miljoen. Man Elia is een koopje, echt spotgoedkoop. Het is gewoon teleurstellend hoe Overmars zijn werk doet, kijk naar een Brands, die haalt wel ff een redelijke team bij mekaar, huur en koop. Ach ja we zien het allemaal wel, wie weet hebben wij het wel helemaal mis en worden we gewoon weer voor de 4e x kampioen.

03-09-2013 13:54

Wayout +2

Ja 4 miljoen is wel heel veel als je 80 miljoen op de bank hebt staan P Maar even goed ik denk dat Mark gewoon heeft gedacht. Deze jongen is erg lang uit de roulatie geweest en we hebben een alternatief in Andersen. Ik snap trouwens niet dat Andersen niet rechtsvoor staat . Doe Bojan maar op het middenveld

03-09-2013 13:40

meerzicht +939

Ach nou ja, soms leidt een mindere verwachting tot ongekende prestaties.

03-09-2013 13:16

Liefhebber +1

Blij dat we dit stuk tuig niet gehaald hebben. Heeft al 3 jaar geen knikker meer geraakt, leeft totaal niet voor zn sport en denkt daarentegen wel dat hij een Gods geschenk is. Snap heel goed dat Ajax Elia niet voor 4 miljoen wou halen. Echter dat ze zo laat nog achter allerlei vleugelspitsen aanzaten geeft aan, dat ze niet echt weten wat ze aan t doen zijn. Das zorgwekkend!

03-09-2013 12:46

rodnet +10334

Je moet je afvragen of al die commotie niet in belangrijke mate door de media de wereld in is geholpen. Zaakwaarnemers en dat soort dubieuze lieden hebben altijd baat bij veel publiciteit rond hun spelers. En dat Overmars naar aanleiding van de matige vorm van de vleugels even een telefoontje heeft gewijd aan het binnenhalen van twee potentiele versterkingen op die plek, is daar niks mis mee en maakt de ophef een tamelijk opgeblazen indruk.

03-09-2013 13:30

Ajaxgek1980 +0

Heeft niks te maken met misplaatste arrogantie, ik zeg MOET kunnen, dus het ligt binnen de mogelijkheden.

dus ff winnen is zeker niet aan de orde. Maar het is wel mogelijk, al zal het niet makkelijk worden

03-09-2013 12:45

Heroisch +0

inderdaad...Vorig jaar zaten we met Madrid Dortmund en Man City en werden we 3e ...Nu met een andere spelers zou het mooi zijn als we dat kunnen herhalen en misschien verrassen.
Ik kijk ook realistisch en vind dat we met onze huidige selectie gewoon meedoen om het kampioenschap en nog steeds favoriet zijn. Psv is te wisselvallig en zeker als ze meer europees gaan spelen. Die andere zijn te afhankelijk van Pelle

03-09-2013 12:51

Discordia +0

"Als we straks kampioen worden", doet niks af aan dit amateuristisch ogende transferbeleid. Als er Zondag in Groningen was gewonnen, hadden we toch ook 3 punten. Ja, alleen vraag niet hoe. Toen Co Adriaanse resultaatvoetbal wilde spelen was de wereld te klein, nu roepen mensen allemaal dat ze dik tevreden zijn met dit slechte, slaapverwekkende voetbal en een selectie van het niveau NEC.

03-09-2013 12:00

Leon_AFCA +85

Wat vinden jullie van dat Meleg eens een kans moet krijgen van Frankie, hij doet het uistekend bij Jong Ajax.
Meleg in plaats van Bojan, die me zwaar tegenvalt.

03-09-2013 11:35

AJACIED18MOKUM +0

Geef dit nieuw te smeden team wat tijd. De wereld is ook niet in 1 dag opgebouwd. Met dit consequente beleid heb je tenminste WEL toekomst, want het verleden heeft duidelijk aangewezen dat met paniek-aankopen onnodig geld word verspild. Ben juist blij dat spelers als Labyad, Elia en John niet gekocht/gehuurd zijn.

Geef Frank de Boer wat tijd weer een nieuw team in elkaar te smeden dat voor heampioenschap kan gaan, en in de CL moeten we we proberen zoveel mogelijk punten te verzamelen door ons eigen spel te spelen.

Als je echt een Ajacied bent heb je vertrouwen in je cluppie, en dus ook in heb beleid.
Want de zogenaamde supporters die nu alleen maar kritieke en negativisme uiten, zullen straks wel vooraan staan als er weer succes word geboekt...... dat zijn de onnozele glorie-hunters van deze tijd.

03-09-2013 11:15

AjaxForEverAjax +0

Ik ben zeer tevreden met het beleid, met het TH, Marc Overmars en Johan Cruyff ! Het beleid van de afgelopen 3 jaren heeft ervoor gezorgd, dat 'we' 3 jaar achtereen kampioen geworden zijn, ondanks dat diverse belangrijke spelers verkocht zijn ! Ajax heeft '80 miljoen' op de bank en geen financiele problemen ! Ajax heeft geen gekke spelers meer in de selectie met een groot salaris ! Liever 80 miljoen op de bank en 3x kampioen, dan 8 jaar niets en geen geld op de bank ! Het zijn allemaal voetbal Ajacieden, die aan het roer staan van mijn cluppie !
De laatste 3 jaar werd iedere keer weer getwijfeld of Ajax weer een rol zou meespelen in de competitie en de Champions League. Nu weer ook ! Nou, we gaan weer een mooie tijd tegemoet, want met dit beleid valt op een gegeven moment weer alles samen en winnen 'we' weer een belangrijke Europese cup ! Kijk maar terug naar de afgelopen 45 jaar !

Michels, Cruyff, van Gaal, nu Frank de Boer ! Zij bouwden Ajax op na jaren van mindere resultaten en wonnen uiteindelijk een belangrijke Cup in Europa. Ja Frank de Boer zet ik nu ook al erbij, want ik heb alle vertrouwen in hem, het TH, Marc Overmars en Johan Cruyff. Deze mannen zijn echte Ajacieden op het veld en buiten het veld ! Alle respect naar Johan Cruyff ! De man komt iedere keer terug naar 1 van z'n grote liefdes in het voetbal om te helpen !

Schijt aan al die zogenaamde voetbaldeskundigen, die precies weten wat eraan schort aan het (aankoop)beleid, het spel, Johan Cruyff, Marc Overmars, .....

Heb ik zelf nog iets aanvullen op het beleid ? Goh ik wacht nog op het moment dat een mooie groep 'Hollandse jongens' opstaat en die de Cup gaat winnen !

- 1973 Stuy, Krol, Hulshoff, Suurbier, Haan, Neeskens, Rep, Cruyff, Keizer
- 1987 Menzo, Silooy, Verlaat, Boeve, Wouters, Muhren, Winter, Van Basten, Rijkaard, van 't Schip, Witschge, Bergkamp, Scholten
- 1993 Menzo, Silooy, Blind, Jonk, Frank de Boer, Winter, Kreek, Bergkamp, van 't Schip, Roy
- 1995 van der Sar, Reiziger, Blind, Rijkaard, Frank de Boer, Seedorf, Davids, Ronald de Boer, Overmars, Kluivert

Misschien vergeet ik een paar 'Hollandse' jongens, maar ik denk dat het grote succes pas komt als een heel groot deel van het basisteam 'hollandse voetbalDNA' heeft ! Walian, Klaassen, Bazoer, ... aangevuld met 2 of 3 uit Denemarken, Afrika ....

Liever dit, dan paniekvoetbal !

03-09-2013 11:13

jarenfan +5

Transfer beleid,amateur nivo,ajax onwaardig Marc.

03-09-2013 11:09

AJACIED18MOKUM +0

Als Ajax straks weer kampioen word, neem ik aan dat jij in een hoekje gaat staan je dood te schamen.

Spellingcorrectie: niveau

03-09-2013 11:28

Intec +0

Haal die illusie's maar uit je hoofd.
Dit materiaal gaat niet kampioen worden.
We hebben teveel spelers die het net niet zijn.
Top 4 is realistisch.

03-09-2013 12:07

Heroisch +0

Waarom zou dit materiaal niet kampioen kunnen worden ? Welke club wordt zomaar kampioen dit jaar dan ?
We hebben een prima team voor de competitie en goeie backups.

cillissen / vermeer
vRhijn/ ligeon
Moisander / Veltman / vdHoorn
Denswil / Moisander
Boilesen / Blind
Poulsen / Schone / Bazoer
De Jong / Schone
Duarte / Serero
Bojan / Sana
Hoesen / Siggy
Fischer / Andersen

En Europa.... Ja ik denk dat we een goeie kans hebben om te 3e te worden in de poule ..

03-09-2013 12:22

Ajaxgek1980 +0

2x winnen van celtic en je bent al 3de. dus denk dat CL zeker mogelijk is voor 3de te worden.

het is niet anders, we zullen dit moeten doen, maar wie weet zitten we over 4 weken op een roze wolk omdat dan het team begint te draaien

03-09-2013 12:31

Intec +0

Kan inderdaad echt zijn dat ze dat gaan doen talent genoeg.
Maar kan ook zo zijn dat je 6e of 7e staat dan wil ik iedereen horen die nu zo optimistisch is.
Ik kijk liever realistisch.
Daarom zeg ik top 4 en als ze dat halen ben ik tevreden.

Dat met de CL gewoon effe 2x winnen van celtic klinkt heel eenvoudig.
Maar ik kan je nu al garanderen dat dat niet gaat gebeuren.
Het is gewoon misplaatste arogantie waar veel mensen last van hebben.

03-09-2013 12:39

Ajaxgek1980 +0

Heeft niks te maken met misplaatste arrogantie, ik zeg MOET kunnen, dus het ligt binnen de mogelijkheden.

dus ff winnen is zeker niet aan de orde. Maar het is wel mogelijk, al zal het niet makkelijk worden

03-09-2013 12:55

jarenfan +5

dat geloof ik niet,hoop het wel,met deze uitgeklede selectie

03-09-2013 12:22

meerzicht +939

Ik heb gisterenavond wel genoten van jong ajax

03-09-2013 11:09

oud-west +0

Wat ben ik blij dat we dit arrogante kutventje niet hebben gekocht voor 4 miljoen zeg. Hij heeft na z'n Twente periode werkelijk waar NIKS goed gedaan. Dan zie ik liever een jeugdspeler op de linksbuiten.

03-09-2013 11:06

vermaelen04 +0

Overmars heeft dik gefaald... Hij deed telkens zo mysterieus in z'n auto dus ik echt denken dat ie met wat moois komt om vervolgens niet eens 4 miljoen te willen betalen voor een goede buitenspeler, schandalig...

03-09-2013 10:57

boris +0

Vind dat deze transferperiode op papier gezien gewoon slecht is gegaan. En dat mag je overmars aanrekenen. Snapte trouwens niet dat ze voor aldeweireld alvast zn vervanger haalde en voor chris niet. Maargoed. Alsnog heb ik er alle vertrouwen in dat frank ons kampioen maakt. En ook met deze selectie kan je overwinteren in de cl. Want de kracht is het teamspel en dat gaat frankie lukken.

03-09-2013 10:52

JerrA2 +0

Basis:

Fischer - Hoesen / Bojan - Bojan / Andersen

Serero / Andersen - De Jong

Duarte

Blind - Denswill - Moisander - Ligeon

Vermeer


Wissel:

Sana - Sigthorsson - de Sa

Anderson - Schone

Poulsen / Blind

Boilesen - vd Hoorn - Veltman - van Rhijn

Cilissen

De eerste 12 spelers zijn erg aan elkaar gewaagd.
Daar dicht achter heb je:

Cilissen
Boilesen
van Rhijn
Veltman
Schone
Sigthorsson

Daar nog iets achter in mijn ogen heb je:

vd hoorn
Poulsen
Sana
de Sa

03-09-2013 10:50

jollie18 +9922

Vertrokken= verloren

03-09-2013 10:47

jollie18 +9922

Ik heb vertrouwen in de Boer. We zijn al vaker belangrijke spelers vertrokken en zijn we toch kampioen geworden. We moeten de groep die we nu hebben de tijd geven. En zeg nou eerlijk zo slecht was het zondag allemaal niet.

03-09-2013 10:46

Intec +0

ik heb ook vertrouwen in de boer.
maar met pure middelmaat ga je het niet redden.
mensen moeten gewoon rieel zijn.

03-09-2013 10:52

Randy428 +3

Ben toch wel benieuwd naar in hoeverre hier nu echt een beleid aan ten grondslag ligt hoor. Als je van te voren al weet wie je wilt hebben, dan weet je ook dat je op tijd gesprekken moet voeren en eigenlijk alles gereed moet maken voor het geval je wilt handelen. En als je dan op de laatste dag nog een zoektocht start enz...

Maar goed, zoals de afgelopen transferperioden ook het geval was, we vangen vertrekken op met eigen jeugd/spelers. Het geld belandt op de bank, en daar blijft het staan.

03-09-2013 10:46

Dip +0

Overmars/De Boer heeft duidelijk aangegeven dat ze nog hebben geprobeerd een buitenkansje te contracteren. Dit lukt natuurlijk alleen maar vlak voor de deadline, aangezien clubs dan sneller akkoord gaan met een geboden transferbedrag. Dit geldt natuurlijk alleen voor spelers die mogen vertrekken bij clubs.

Daarom snap ik ook niet dat Werder Elia niet heeft laten gaan. Hij zit daar toch alleen maar op de bank, en z'n auto's in de prak te rijden. Ze zouden in ieder geval van zijn salaris zijn afgekomen, wat toch al 2 miljoen is.

Niet dat ik het erg vind, die jongen heeft al jaren niks laten zien en loopt te erg naast z'n schoenen. Zou waarschijnlijk ook in Nederland niks presteren.

03-09-2013 10:55

Intec +0

Nee hoor speelt regelmatig.

03-09-2013 11:05

Randy428 +3

Inderdaad, die Elia had je mij geen plezier mee gedaan. Die jongen gaat voor het geld en z'n auto's, en daarnaast werkt hij als voetballer bij een willekeurige club.

Ach, Ajax grijpt er weer naast. Ze wisten dat Chris en Toby zouden vertrekken, en dan krijgen wij Duarte. Bovendien op de vleugels.. Tsja. Welke vleugels? Fischer heeft ook al een tijdje vrij weinig laten zien, Sana heb ik geen hoge pet van op etc.

Maar goed, het is weer duidelijk. We zullen het hier mee moeten doen.

03-09-2013 11:21

rodnet +10334

Hoewel Ajax door het vertrek van met name Eriksen duidelijk is verzwakt ben ik toch blij dat men de druk om op het laatste moment paniekaankopen te doen heeft weten te weerstaan. Wie zegt dat Elia wat had toegevoegd? Die jongen heeft sinds het WK in 2010 helemaal niets meer gebracht!
Wel is het natuurlijk zorgelijk dat Ajax niet in staat is om Ajax-voetbal te spelen omdat de vleugels structureel onderbezet zijn. Die onzin van structureel naar binnen trekkende buitenspelers die alle ruimte in het centrum dichtlopen moet gewoon ophouden. En Blind en (in mindere mate van Rhijn) heb ik nog nooit op een beslissende actie buitenom kunnen betrappen, dus het concept met aanvallende backs kan gewoon de prullenbak in zolang je geen kanjers als Alves in je ploeg hebt. Ik wil gewoon verdedigers die naast goed kunnen voetballen met name goed kunnen verdedigen en ik wil gewoon weer een linksbuiten zien in de traditie van Keizer, Tahamata en de Wit en een rechtsbuiten in de traditie van Swart, Overmars en Ling. Allemaal goed voor zo'n 10 doelpunten per seizoen en een aantal fatsoenlijke voorzetten op de spits die daardoor consequent bij de topscorers in Nederland hoorde! Aandachtspunt 1 in de opleiding, lijkt me!

03-09-2013 10:46

Leon_AFCA +85

Doe me pijn dat sommige mede Ajacieden zeggen dat Ajax kansloos is voor de volgende ronde CL. Of zelfs dat Ajax geen favoriet meer is voor de titel.
ik zeg 1 woord: KONING FRANK DE BOER!!!
Hij maakt ons niets voor niets 3 x achter elkaar (in mei 4 x ) kampioen!!!

WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE!!!

03-09-2013 10:41

Sjaakvaak +26608

Vier miljoen kan er ook echt niet vanaf als we nog 80 miljoen op de bank hebben en deze zomer veel meer hebben binnengehaald dan uitgegeven.... Bedankt Overmars

03-09-2013 10:32

Frank e +114

Ik denk dat je toch mag concluderen dat we deze transfer periode gegokt en verloren hebben.

03-09-2013 10:29

3star +0

Ik win liever de competitie dan de transferperiode..

03-09-2013 10:44

Intec +0

zet dat maar uit je hoofd de kans dat je teleurgesteld wordt is groot.
we worden dadelijk bij de lampen al ondervoet gelopen.
of er moet opeens iedereen zeer veel beter moeten gaan voetballen.

03-09-2013 10:45

TOOL +3

Zelf ben ik zeer tevreden met de manier waarop er gehandeld wordt bij Ajax. Er zijn twee basisspelers vertrokken en er worden er 2 aangetrokken. Verder doen ze gewoon geen gekke dingen en dat vind ik erg prettig. Als je deze poule in de CL wilt overleven door het snel aankopen van spelers dan moet je eerst heel veel geld uitgeven en dan ook nog maar hopen dat het het beoogde resultaat brengt. Dat moet je allemaal niet meer willen als Ajax zijnde en ook niet als Ajacied.
Spelers hebben we genoeg, nu maar hopen dat ze goed genoeg zijn om er weer een mooi seizoen van te maken. En als iedereen zijn taken goed uitvoert dan moet je in de eredivisie iedere ploeg kunnen verslaan.

03-09-2013 10:28

Leon_AFCA +85

Laat die Meleg maar eens een keer een kans krijgen.

03-09-2013 10:14

ajaxmening +2

Wel 4 miljoen is heel veel voor een zwakke voetballer die het nog nooit heeft gemaakt Frank1970

03-09-2013 10:13

Frank1970 +1

4 miljoen gvd dat is toch niks !!!!!!!!!

03-09-2013 10:08

kevinsuave +0

Kan er niet heel erg mee zitten. Liever geen aankopen dan types als Elia en Labyad. Deze transferperiode gewoon aangrijpen om flink door te selecteren. Middelmaat wegfilteren en wederom bouwen aan een talentvol en jeugdig elftal. Zou het graag als volgt zien:

---------------- De Jong -----------------
-- Fischer ----------------- Andersen --
----------------- Bojan --------------------
--------- Blind ---------- Duarte ---------
Boilesen - Denswil - Veltman - Ligeon
---------------- Vermeer -----------------

Lekker met de punt naar voren, een echte '10'. Geen middelmaat meer als Schone, Poulsen, Sana en Sigthorsson.

03-09-2013 10:08

Rayno95 +0

Leuke opstelling maar Frank gaat echt niet van Systeem veranderen en ik Bojan omwisselen met De Jong ;)

03-09-2013 10:12

kevinsuave +0

Dat is inderdaad een van de weinige kritiekpunten bij De Boer; overdreven standvastigheid wat betreft zijn visie en systeem. Huidige systeem haalt al het voetbal uit de ploeg.

Je zou inderdaad De Jong op 10 kunnen zetten, al komt hij naar mijn mening creativiteit te kort. Fischer zou het ook goed kunnen invullen, vermoed ik.

03-09-2013 10:14

RicardoVanRhijn +0

Is Moisander nu ook al 'middenmaat' of te oud?

03-09-2013 10:27

kevinsuave +0

Moisander is een leuke verdediger, met Ajax als duidelijk plafond. Volgens mij heeft Denswil vele malen meer potentie en zou dus veel meer minuten moeten gaan maken. Vandaar de keuze voor Denswil ipv Moisander.

03-09-2013 11:15

RicardoVanRhijn +0

Moisander speelde vorig seizoen moeiteloos Vertonghen (een van de grootste Ajacieden van de afgelopen jaren) uit iedereens hoofd. Vind het te makkelijk hem nu zo weg te zetten.

03-09-2013 11:35

kevinsuave +0

Leuk dat je voor iedereen spreekt, maar in mijn hoofd kan en kon Moisander niet tippen aan Vertonghen. Drie klassen beter, zowel in defensief opzicht als passing, inzicht en aanvallende impulsen.

Met het oog op de toekomst lijkt het me gewoon beter om Denswil, een speler alom geroemd om zijn talent, meer minuten te laten maken. Dat het ten koste gaat van Moisander, so be it.

03-09-2013 13:10

amsterdam26 +0

Wie zegt dat moisander moeiteloos mee kon met niveau van vertonghen maakt mij heeeeeeeeel erg vedrietig ookal hebben we dezelfde naam! Moisander is ten eerste alleen maar bezig met ze hand opsteken voor buitenspel omdat ie weet dat ie te laat bij ze tegenstander is ,hij is zo traag als dikke stront...... Opbouwen doet ie redelijk maar wat heeft dat voor een zin als je zo slecht verdedigd. En inderdaad denswil heeft veel meer pit en snelheid en zie ik ook veel liever minuten maken !

03-09-2013 13:29

Barra +5529

Oke dus aan het eind van het verhaal zijn er geen verdere versterkingen binnen gehaald. Hier kun je het mee eens zijn, omdat het volgens het technisch hart een te grote gok blijft mbt de genoemde spelers of juist niet mee eens. Feit blijft wel dat we nog redelijk vleugellam zijn en dit al een aantal jaar zo is. En ja we zijn wel 3 jaar achtereen vleugellam kampioen geworden, maar Ajax had het zichzelf voetballend zoveel makkelijker kunnen maken door goede vleugelspelers aan te trekken. Nu zijn we compleet afhankelijk van het middenveld en de snelle balcirculatie en het positiespel. Wanneer dit goed loopt zie je dat er wel degelijk gewonnen kan worden en soms ook met gemak (vorig jaar). Maar wanneer het tempo een keer iets lager ligt en de driehoekjes niet lukken, dan is het voor de tegenstander vaak voldoende om iets fysieker te spelen en Ajax helemaal afjagen. In mijn ogen zijn er te weinig spelers die af en toe eens mannetje passeren en zo een overtal situatie creeren. Dit haalt enorm veel druk bij de rest van het team weg en maakt het soms wat saaie en eindeloze positiespel ook veel onvoorspelbaarder en ook attractiever om naar te kijken. De vleugelspelers zijn hier een mooi voorbeeld van

03-09-2013 10:06

Professor +11196

Klopt helemaal juist door wat attractievere spelers te halen hadden we een stap vooruit kunnen zetten. Tegenstanders stellen zich er langzamerhand steeds beter op in. Vorig jaar ook al 12 x gelijk en 2 x verloren en inderdaad de tegenstander ging dan vaker fysieker spelen en durfde gewoon aan te vallen. En dat konden we dan met het systeem niet op vangen. En dan is het mooi om een paar spelers te hebben die indivdueel een aktie konden maken.
Je hebt Duarte erbij wie weet verrast die ons positief. Maar daar in tegen is wel de grote man van het Ajax van de afgelopen jaren weggehaald. Ben benieuwd hoop dat de speelstijl wat aangepast wordt iig. En dan maar alle jonkies met talent er in (Andersen, Bazoer) en hopen. Maar dat er adequater gereageerd had moeten worden ivm versterkingen is wel duidelijk. Veel te weinig creativiteit spelers die een mannetje kunnen uitspelen jammer.

03-09-2013 10:39

Professor +11196

Klopt helemaal juist door wat attractievere spelers te halen hadden we een stap vooruit kunnen zetten. Tegenstanders stellen zich er langzamerhand steeds beter op in. Vorig jaar ook al 12 x gelijk en 2 x verloren en inderdaad de tegenstander ging dan vaker fysieker spelen en durfde gewoon aan te vallen. En dat konden we dan met het systeem niet op vangen. En dan is het mooi om een paar spelers te hebben die indivdueel een aktie konden maken.
Je hebt Duarte erbij wie weet verrast die ons positief. Maar daar in tegen is wel de grote man van het Ajax van de afgelopen jaren weggehaald. Ben benieuwd hoop dat de speelstijl wat aangepast wordt iig. En dan maar alle jonkies met talent er in (Andersen, Bazoer) en hopen. Maar dat er adequater gereageerd had moeten worden ivm versterkingen is wel duidelijk. Veel te weinig creativiteit spelers die een mannetje kunnen uitspelen jammer.

03-09-2013 10:41

de-Ajacied +8

Overmars is gewoon te licht voor de Europese top: 4 miljoen, dat was zowat de hele begroting van Go Ahead Eagles

03-09-2013 10:02

Rayno95 +0

Blablabla.... Overmars heeft idd keihard gefaald wat betreft echte versterkingen van topkwaliteit ... (bij mij is de frustratie afgekoeld) en na wat na te denken , is dit team eigenlijk niet eens zo slecht als ze maar allemaal in vorm zijn en op de goeie plaats opgesteld worden.... Tuurlijk zal dit misschien te licht zijn voor de CL, maar voor De Eredivisie niet, ik denk als het team in vorm komt en ook is toptalenten zoals Andersen Bazoer en Meleg ook een kans geven gewoon voor het kampioenschap blijven gaan :)

03-09-2013 10:01

Eriksen10 +4805

En we hebben nog steeds geen rechtsbuiten.

03-09-2013 09:39

Dip +0

4 miljoen voor een Elia die al jaren niet presteert en alleen maar negatief in het nieuws komt? Beetje veel, niet?

03-09-2013 09:27

vakMforever +294

BREAKING NEWS!!,!,!,!

Ajax heeft toch zijn gewenste buitenspeler!

MARC OVERMARS heeft besloten aan te sluiten bij de selectie van FdB!

Tehteretietie Miep miep Miep miep...

03-09-2013 09:19

Tpes +1

Pfff... Nu kennen we die grap wel...

03-09-2013 09:22

MankeNelis +7

Natuurlijk heeft dat met Elia zelf te maken. Die heeft over heel 2012/2013 2 wedstrijden gespeeld in de Bundesliga. Je weet helemaal niet of hij zijn oude niveau ooit nog kan halen. Het kan een gigantische uitglijder worden, maar iedereen heeft de Elia van Twente nog in het hoofd. Ik snap dat opportunisme niet zo en gelukkig staan Marc en Frank met beide benen op de grond en gooien niet die 4 miljoen in de sloot, want het kan net zo goed een debacle worden! Belicht het ook eens vanaf de gezond verstand kant AS!!

03-09-2013 09:15

stefanwillem +12153

Heel goed Marc, 4 miljoen voor een speler die in 3 seizoen 3 wedstrijden (iets overdreven misschien) heeft gespeeld en z'n blingbling belangrijker vindt dan z'n voetbalspel is geld weggooien. Dan zie ik liever wat jeugdspelers op die plaats.

03-09-2013 09:13

HarryHarHar +3018

Ajax was net te laat voor Elia, als ik dit leest dan dan denk ik gelijk, "alweer" wat klinkt mij dat toch bekend in de oren als het over Ajax en je eigen bepalende spelers verkopen en dan zo genaamd net te laat komen om een `gelijkwaardige' vervanger klaar te hebben staan of aan te trekken, mij bekruipt het gevoel dat de suporters met hun dure seizoenkaarten gewoon blij gemaakt zijn met een dooie mus, er zullen dit seizoen helaas vele weekenden komen dat ik met een knoop in mijn maag zit als we weer eens kansloos punten hebben laten liggen bij de middenmoot en oven de CL zullen we het maar helemaal niet hebben, ik hoop echt dat ik het helemaal fout zien maar vrees met grote vrezen!.

03-09-2013 09:04

Ajaxgek1980 +0

sorry hoor, als dit waar is dan heet Ajax toch geflatert deze transferperiode

beleid is prima, maar aankoopbeleid kan toch wat beter voor Nederlands grootste en mooiste club
1. veel te laat begonnen
2. willen perse de laagste prijs hebben (op zich niet slecht, maar je kunt het overdrijven)
3. springen heel slecht op geplande verkopen in, vooral als je dit al vanaf juni weet

daar zit je dan met je 75 mil op de bank, alleen niet op de bank naast het veld ;)

03-09-2013 09:03

jarenfan +5

Transfer beleid top club onwaardig.
Dat zijn feiten.

03-09-2013 08:57

Ardoe +578

Fan is wat anders dan supporter, dat besef je?

03-09-2013 09:03

PDF +472

TH en met name Overmars heeft gefaald en hij zou hiervoor de consequenties moeten nemen. Maar we moeten verder dus laten we onze club weer gaan steunen.

03-09-2013 08:56

Bergkamp10 +18

Toch is het jammer dat John of Elia niet gekomen zijn. Beide spelers waren goed geweest voor dit Ajax. Dan hadden we met Bojan / Elia-John / Duarte en van der Hoorn het toch redelijk gedaan deze transferperiode. Bojan staat er, Duarte heb ik vertrouwen in en Elia of John hadden er ook gestaan. Alleen van der Hoorn moet echt nog even groeien dit jaar. Ik zie Denswil vaker spelen dan hem.

03-09-2013 08:53

31xAjax +7969

Toch nog 1 positief bericht uit deze transferwindow

03-09-2013 08:51

ajaxmening +2

Gelukkig maar dat we te laat waren voor beiden, kan geen toeval zijn want Marc was vroeger niet voor niets Speedy Overmars

03-09-2013 08:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.