Ajax O19 boekt zege op NEC; O15 verliest

door JipVR 60

Ajax O19 boekt zege op NEC; O15 verliest

door JipVR 60

Laatst geüpdatet

Dit is het livetopic, welke mede mogelijk wordt gemaakt door Mercedes-Benz en Stern Auto, van de jeugdwedstrijden van Ajax van zaterdag 25 november. Ajax O19 heeft drie punten gepakt in eigen huis tegen NEC, daar waar Ajax O15 een thuisnederlaag leed. Ajax O16 won op Rotterdamse bodem bij Sparta.

FT | Ajax O19 - NEC/FC Oss O19 (3-1)
Ajax O19 begin prima aan de wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten uit Nijmegen. De Amsterdammers kwamen via twee treffers van Jurgen Ekkelenkamp voor rust op 0-2. Na de thee werd het weer spannend, omdat NEC vanaf elf meter de aansluitingstreffer scoorde. Tien minuten voor tijd gooide Martijn Kaars de wedstrijd echter definitief in het slot: 3-1.

Opstelling Ajax O19: El Maach; Bakboord, Botman (Solomons 83'), Kemper, Bakker; Ter Heide (De La Vega 83'), Pasquali (Ylätupa 62'), Ekkelenkamp; Schön (Kaars 70'), Struijk, Jensen (Dest 70');
Wissels Ajax O19:
Plomper, Dest, Solomons, De la Vega, Margaret, Kars, Ylätupa;

Doelpunten:
1-0 Jurgen Ekkelenkamp (35')
2-0 Jurgen Ekkelenkamp (37')
2-1 Brian Campman (55', pen.)
3-1 Martijn Kaars (79', pen.)

Overige wedstrijden:

FT | Ajax O15 - FC Volendam O15 (1-2)

Opstelling Ajax O15:
Wissels Ajax O15:

Doelpunten:
0-1 Deshawntey de Sanders (24')
1-1 Kik Braspenning (63')
1-2 Milijano Anstatia (69')

FT | Sparta Rotterdam O16 - Ajax O16 (0-3)

Opstelling Ajax O16: Dieker; Hoever, Kasanwirjo, Fosu-Mensah (Aksit 41'), Bonnah; Unuvar, Warmerdam (De Waal 27'), Beelen; Pynadath, Pinas (Peroti 64'), Hoogewerf.
Wissels Ajax O16: Dijkstra, Peroti, De Waal, Aksit.

Doelpunten:
0-1 Naci Unuvar (38')
0-2 Jaymillio Pinas (52')
0-3 Naci Unuvar (78')

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

QBFAJAX34 +0

Ik vroeg me af wie jullie denken dat nou het grootste talent is in de jeugdopleiding? ik zelf denk unuvar, maar ik zou graag horen wie jullie het grootste talent vinden.

25-11-2017 23:02

wolterx +6310

Hangt ervanaf, ik denk dat je iemand als Levi Acheampong niet kan vergelijken met iemand als Unuvar puur door leeftijd. Van bovenbouw (2002-1999 muv De Ligt) neig ik naar Gravenberch, middenbouw 2003-2005 zal het gaan tussen Unuvar en Osei Misehouy naar mijn bescheiden mening. Onderbouw nog te vroeg om iets over te zeggen maar Don O'neil, Levi Acheampong en Abdellah Ouazane zijn op grote internationale toernooien in de prijzen gevallen. Vooral Acheampong en Ouazane was bewonderingswaardig. Allebei wonnen ze beste speler van het toernooi in Brussel, op grootste toernooi binnen hun leeftijdscategorie naar mijn weten. In geval van Ouazane waren er 48(!) teams aanwezig op een o8 toernooi, van alle aanwezige spelers werd hij als Beste speler verkozen terwijl Ajax o8 'slechts' 8e werd na verlies tegen Feyenoord (kwartfinale) en Genk (om plek 7/8). Levi Acheampong won dezelfde prijs op zelfde toernooi alleen dan in de o9 groep, dat toernooi won Ajax o9 ook (wonnen afgelopen jaar alles, elke wedstrijd en elk toernooi voor zover ik weet) en volgde Sparta Praag op als winnaar van de o9 reeks (oa Barcelona, AC Milan, West Ham, OL, Anderlecht, Feyenoord, Lille en Luik hebben laatste jaren dat toernooi gewonnen) Dus dat zegt ook wel iets.

25-11-2017 23:41

Champy +1

Je zou het zelfs per leeftijd kunnen bekijken, en dit lijstje opnieuw bekijken over 2 jaar. Vaak is dat weer deels anders.

3 jaar geleden toen de Gravenberch - lichting nog in de D1 speelde, zou ik Ryan niet als grootste talent bestempeld hebben v zijn leeftijd.
Dat was toen nog Zamani die al een jaartje hoger speelde.

1999: De Ligt
2000: ik ga hier geen jeugdspeler noemen, en ook geen jeugdaankoop. Als Bakker de beste speler is, weet je genoeg.
2001: ik weiger hier een speler te noemen. Ook over Van Gelderen heb ik m'n twijfels.
2002: Gravenberch
2003: Unuvar
2004: hier ga ik ook geen naam noemen. Een goede lichting spelers, maar er is geen speler die zich onderscheidt van de rest. Dit is een positief teken in dit geval. Over een tijdje kan dit misschien Van Axel-Dongen zijn of Loed Klaasen.
2005: Misehouy

26-11-2017 00:41

wolterx +6310

Per leeftijd is het voor mij: '99: De Ligt, '00 was JFC, is nu Bakker, '01 ben ik echt gecharmeerd van Van Gelderen (eerder Redan), '02 is voor mij al tijdje Gravenberch sinds ik hem met Oranje o14 tegen Turkije zag spelen. '03 gaat naar Unuvar, '04 is het voor mij Klaasen of Brandes (fan van), '05 is voor mij ook Misehouy.

26-11-2017 08:58

Jhart +0

Zoals je zelf aangeeft kan je geen conclusies trekken uit prestaties van jeugdspelers en al helemaal niet van spelers uit de onderbouw.

Vandaar dat ik de spelers uit de onderbouw, en zelfs 2004 en 2005 buiten beschouwing laat (laat ze vooral lekker plezier hebben en ontwikkelen)

Als je al toch een talent uit de opleiding (bovenbouw) zou moeten aanwijzen, wat niet reeel is want elk speler capciteiten en fysieke gesteldheid, zou voor mij dit het zijn:

1. Hansen 2002
2. Gravenberch 2002
3. Pasquali 1999
4. Taylor 2002
5. Unuvar 2003
6. Warmerdam 2002

26-11-2017 09:23

Champy +1

Hopelijk valt Warmerdam niet vd ene blessure in de andere. Gisteren lag ie er zo snel weer uit. Hopelijk niets ernstigs.

26-11-2017 11:59

wolterx +6310

Ben benieuwd hoe de huidige o13 er over 2 jaar voorstaat als ze o15 zijn. Zitten paar leuke spelertjes in met Egah, Verschuren, Vos en vooral Gabriël Osei Misehouy, wel goed dat ze Rijkhoff al hebben doorgeschoven die dit seizoen al voor de o13, o14 en o15 heeft gescoord op zijn 12e.

25-11-2017 17:50

Onpartijdig +4438

De samenvatting van o13 staat op YouTube, die Verschuren (aanvoerder) viel wel positief op ja. Gooide zich op prachtige wijze voor een schot om een goal te voorkomen en kwam mooi het middenveld in en hield de bal goed vast bij de 1-0 van Ajax.

Ik vroeg me al af of hij toevallig twee goede dingen deed, of dat hij altijd wel tot de betere behoorde. Hoe Vos dat tweede doelpunt maakt toont ook wel klasse ja. Ben benieuwd!

25-11-2017 18:18

Champy +1

Normaal zijn Vos en Misehouy de betere spelers. Verschuren is meer de werker met een gezonde wedstrijdmentaliteit.

25-11-2017 18:27

wolterx +6310

Verschuren speelde op Arousa een heel sterk toernooi en Algarve toernooi afgelopen seizoen bleken Dean en hij een zeer sterk duo. Verschuren is niet te beroerd het vuile werk op te knappen, heeft aardig goede techniek en coacht best aardig voor zijn leeftijd. Grootste talent is daar Osei Misehouy, die mogen ze best al doorschuiven naar mijn mening.

25-11-2017 20:29

Champy +1

Welke Dean?

25-11-2017 21:40

Champy +1

Nee, Wolterx heeft het over de D1.

25-11-2017 21:58

wolterx +6310

Julian Dean, won prijs voor beste verdediger datzelfde toernooi.

25-11-2017 22:06

Champy +1

Speelt precies niet meer in de opleiding.

25-11-2017 22:27

wolterx +6310

Volgensmij officieel ook nooit gedaan, was wel mee naar dat toernooi. Ajax zelf had het op site staan. http://www.ajax.nl/streams/actueel/ajax-jeugd-maakt-indruk-op-internationale-toernooien.htm Dan bij o12 kijken in zelfde artikel.

25-11-2017 22:35

Champy +1

Stagespeler waarschijnlijk.

25-11-2017 22:47

Champy +1

Ja over twee jaar.

Ik vind dat de C2 juist zo'n middenvelder als Misehouy mist. Dan kan Bobson in de spits. Die laatste vind ik meer hebben dan Banel of Yegoian.

Ik ben vooral benieuwd naar de ontwikkeling van O'niel (O12) en evt Devin VD Valk.

25-11-2017 18:25

wolterx +6310

Don O'neil kan wel wat met de bal ja, viel vorig jaar ook vaker positief op met zijn gigantische bos haar. Maakte er dit jaar ook al eens in een wedstrijd een hele hoop doelpunten, ben benieuwd naar Mees Eppink (pas 1x zien keepen nog) en hoop dat Radmehr nog tijdje blijft zodat ik een commentator zijn naam kan horen uitspreken. Met afstand de lastigste naam in de opleiding naar mijn mening; Radmehr Gozardanabakhsh.

25-11-2017 20:34

Ajacied0343 +0

Off: Weet niet of iemand dortmund schalke kijkt maar heb een serieuze dejavu naar de kwartfinales vorig jaar.. eerste wedstrijd (nu helft) ajax totaal oppermachtig, schalke weggespeeld, en in de 2e helft/wedstrijd kakte ajax volledig in en kreeg vetlman 2x geel, nu auba 2x.. zelfde trainer ook!

25-11-2017 17:07

Keffie L +2

De verdediging en keepers van Dortmund zijn echt een lachertje.

25-11-2017 17:44

FlyingDutchMan +17316

Snap niet dat ze die Weidenfeller er niet in staat, al is die inmiddels ook 50 denk

25-11-2017 17:46

Keffie L +2

Omdat die Bürki dacht ik geblesseerd was.. Nee Weidenfeller is zelfs erger dan Jelle Ten Rouwelaar

25-11-2017 17:48

FlyingDutchMan +17316

Lekker voor hem

25-11-2017 17:44

jeugdvolger +0

Ekkelenkamp en Unuvar de 2 scorende middenvelders in de opleiding maar beide geven een eigen invullen in de 10 positie.
Vraag me welke van de 2 nou het best past bij Ajax spelwijze, wetende dat Ajax niet met een ouderwetse 10 speelt....?

25-11-2017 16:59

Champy +1

Veel hangt af of een jeugdspeler continu stappen blijft maken.

Als Ekkelenkamp jaarlijks beter wordt, en Unuvar die 3 jaar jonger is blijft stilstaan, dan heb je vanzelfsprekend meer aan Ekkelenkamp.

Er zijn geen zekerheidjes in het jeugdvoetbal, wel kan je een bepaalde voorkeur uitspreken.

Op dit moment straalt Unuvar veel meer Ajax uit dan Ekkelenkamp: vernuft, een verbindende middenvelder, techniek, goals, assists, acties, schot, dribbels.
Ekkelenkamps spel is als de derde ejaculatie van de avond. Je bent blij dat het eruit is, maar eigenlijk heb je er weinig van genoten.
Ik sluit niet uit dat Ekkelenkamp via een omweg toch nog de Nederlandse top bereikt, maar vanuit de opleiding naar het eerste zie ik niet snel gebeuren.

25-11-2017 17:17

Ajax95Duivendrecht +24163

Unuvar is wel echt een typische Ajax-10. Behendig, creatief, individuele acties.

Ekkelenkamp is meer een lopende speler met veel diepgang, maar veel minder techniek (zeker in de kleine ruimte). Een type Klaassen / Siem de Jong i.m.o.

25-11-2017 18:32

FlyingDutchMan +17316

Misschien de ouderwetse plek van Jari weer herinrichten!

25-11-2017 18:34

Champy +1

Ik vind het wel jammer dat de A1 deze wedstrijden niet aangrijpt om wat meer te experimenteren met de spelers met toekomst. Deze potjes zijn helemaal niet meer belangrijk voor de competitie. Je zit al bij de bovenste zoveel clubs.

Voor de volgende weken zou ik met deze ploeg beginnen:

Ylatupa ---- De La Vega ---- Kaars

Jensen --- Pasquali --- Gravenberch

Bakker -- Botman -- Van Gelderen -- Bakboord

-------------- El Maach

De La Vega heeft wel eens spits gestaan, en heeft voldoende technische bagage. Beetje te lui voor het mv en voor op de flanken te traag. Heeft een behoorlijke traptechniek en de nodige gif.
Kaars voor de diepte.

Ekkelenkamp op de bank: gewoon niet mn type speler op het mv
Kemper: sorry Boy, je bent gewoon een type Mirani.
Schon: 2 x niks.

De rest spreekt voor zich.

25-11-2017 16:28

Onpartijdig +4438

Kaars?! Die heeft in niets de techniek of snelheid van een buitenspeler, dat is nog erger dan Sightorsson op linksvoor. Zet dan Brobbey in de spits en De La Vega op de flanken, of probeer Ekkelekamp in de spits. Zie liever eens Ylatupa of Jensen op het middenveld, ze hebben niet de absolute snelheid voor een winger

25-11-2017 16:37

Champy +1

Kaars heeft niet de explosiviteit van een buitenspeler maar heeft wel diepte in z'n spel. kan in de rug duiken van De La Vega.
Dat duo heeft meer mogelijkheden dan Struijk - Schon.

Brobbey wil ik gewoon eerst een jaar zien presteren in de B1. Hij heeft eindelijk eens een constant seizoen (start).
De La Vega op de flanken komt niet vooruit, dan zit je weer met hetzelfde als Ylatupa, maar dan een linkspoot.

25-11-2017 16:42

Keffie L +2

Hopelijk kan Horvath wel wat want Schön was één van de grootste talenten van Hongarije volgens mij

25-11-2017 17:46

FlyingDutchMan +17316

Volgens mij is Horvath stuk talentvoller

25-11-2017 17:47

Champy +1

Die zou trouwens al een tijd fit zijn, alleen weet ik niet of dit wedstrijdfit betekent.

26-11-2017 00:49

wolterx +6310

Schon kan ook zeker voetballen, kon niet voor niets ook bij Chelsea aansluiting en zat in Hongarije tegen eerste ploeg aan van zijn team, hij heeft dus iets al komt het er vooralsnog totaal niet uit. Was ook meer een middenvelder voor hij kwam en heeft daar hier nog niet echt de kans gehad, mist er ook wel beetje loopvermogen en body voor heb ik gevoel. Horvath is wel echt een vleugelspeler, hopelijk zijn hij en Thethani snel fit dan heb je met Ylatupa, Horvath, Thethani en eventueel Jensen en Nunnely leuke selectie aan vleugelspelers die allemaal andere types zijn. Ylatupa doet zwerven, Nunnely extreem veel snelheid, explosiviteit en diepgang, Thethani diepgang en doelgerichtheid en Horvath leek me op eerste oog een hele dienende vleugelspeler.

25-11-2017 17:55

Champy +1

Thethani doelgerichtheid?

25-11-2017 18:15

wolterx +6310

Ja, dat gaat zich nog aantonen, eerste keer dat ik hem zag spelen (op Terborg) zag je hem met alles naar doel denken. Loopacties, acties aan de bal en scoorde er makkelijk. Geen gekkigheden maar doelbewuste acties.

25-11-2017 20:22

Keffie L +2

Hoe goed is Thethani eigenlijk?

25-11-2017 18:22

FlyingDutchMan +17316

Ben benieuwd naar Thethani, nog te weinig van gezien!

25-11-2017 18:29

Ajax95Duivendrecht +24163

Op zich is Jensen ook meer een middenvelder. Vind het jammer dat hij daar geen basisplek heeft.

Ik denk dat Pasquali ook veel meer baat heeft bij een type Jensen/Schön op het middenveld naast zich dan met Ekkelenkamp en Ter Heide. Die laatste twee moeten het toch vooral hebben van loopvermogen, maar laten Pasquali een beetje in de steek als het op opbouwen aankomt.

Er vanuit gaande dat Nunnely vanaf nu vooral bij Jong Ajax zal spelen, lijkt me in de O19-competitie dan dit het beste (mits iedereen fit):

Ylatupa/Horvath---Pereira---Schön/Thethani
Jensen/Schön-----------------------Ekkelenkamp
--------------------Pasquali/Ter Heide--------------
Bakker-----Kemper-----Botman-----Bakboord

25-11-2017 19:11

AFCA-CBS +3

Die Ekkelenkamp is heel aardig opweg om een goaltjesdief te worden. Prima speler!

25-11-2017 15:19

rickyboy1444 +598

Die Ekkelenkamp blijft toch maar scoren zeg.

25-11-2017 15:18

Keffie L +2

Ylatüpa rust? Daarom waarschijnlijk dus Jensen op links, helaas weer een statisch middenveld..

25-11-2017 13:48

trodat4030 +97084

Zonde idd, al vind ik Pasquali niet echt statisch. Was dinsdag overigens hélemaal nergens.. Als het bij hem niet loopt, heeft dit elftal echt een groot probleem..

25-11-2017 14:47

Keffie L +2

Heb de wedstrijd niet mee kunnen pikken maar ik hoorde idd dat o.a Pasquali niet best was.

En gooien ze nou Struijk in de spits vanwege zijn fysiek en lengte? Hadden daar ook Ekkelenkamp neer kunnen zetten en Giovanni op het middenveld..

25-11-2017 14:58

Champy +1

Ik vind dit vooral een slechte ontwikkeling in de jeugd van Ajax. De spitspositie wordt niet gerespecteerd
Vroeger zet men de minste voetballer op de backpositie en moet ie het maar laten zien, nu gebeurt dat met die van de spits.

25-11-2017 15:10

Keffie L +2

Ja schrijnend, helemaal als je veel betere keuzes hebt om de spits positie in te vullen dan een grote logge verdediger die voetballend tig keer minder is dan 80% van z’n team genoten..

25-11-2017 15:16

rickyboy1444 +598

Ik vind het vooral apart dat ze Struijk in de spits zetten in plaats van Kaars terwijl Kaars toch echt een spits is en Struijk een verdediger. Nu kan ik het begrijpen dat ze geen toekomst meer zien in Kaars maar ik zie dat eerlijk gezegd ook niet in Struijk. Waarom mag Brobbey het niet proberen in de spits zodat Hansen in de B1 ook weer eens in de spits kan spelen?

25-11-2017 15:25

Champy +1

Los van de keuzes vind ik dat Brobbey gewoon rustig eens een goed seizoen moet draaien met zijn leeftijdsgenoten. Het is ook niet dat die de afgelopen jaren een constant seizoen heeft gedraaid.

25-11-2017 15:35

rickyboy1444 +598

Wat is er met Ylätupa gebeurd de afgelopen tijd? Hij werd dinsdag al na 35 minuten gewisseld en zit nu op de bank voor een middenvelder. Of ben ik nu teveel een doemdenker.

25-11-2017 13:48

wolterx +6310

Jensen speelde in Denemarken vaker van de flank dus is niet zo verrassend. Met oog op vele blessures in Ajax 1 zie ik Ylatupa best Maandag met jong Ajax meedoen. (Cassierra en Johnsen met 1 mee, Flemming op de flank was niet ideaal.)

25-11-2017 14:35

AFCAdam +0

0-2 Pinas na een counter

0-3 Unuvar na een solo vanuit middenveld

25-11-2017 13:43

Keffie L +2

Zou de O19 nu dan wel eindelijk weer op Ajax tv komen of heeft de hele redactie opeens een griepje te pakken..

25-11-2017 13:05

trodat4030 +97084

Tuurlijk niet.. Ze zenden eigenlijk alleen wat uit bij thuiswedstrijden(!) tegen az, Feyenoord en PSV.. En eventueel een kampioenswedstrijd of bekerfinale. Niet teveel van verwachten van ajaxtv, dan is de teleurstelling ook niet zo groot.

25-11-2017 14:50

Keffie L +2

Thanks dan weet ik dat ook alweer

25-11-2017 15:00

AFCAdam +0

Nu rust in Rotterdam, O16 staat net 0-1 voor then Sparta. Matige 1e helft met veel balverlies aan beide kanten.

Hoogtepunten.. paar geweldige momenten van Unuvar en terug keer van Fosu-Mensah.

Unuvar scoort met prachtige halve omhaal!

25-11-2017 12:53

Keffie L +2

Die jongen blijft maar schitterende dingen doen he

25-11-2017 13:02

FlyingDutchMan +17316

Verrassend van Volendam!

25-11-2017 12:42

wolterx +6310

Niet echt, doen het goed dit seizoen. Staan qua punten gelijk met Ajax op dit moment, was op papier geen makkelijke uitwedstrijd en dat is nu dus ook gebleken.

25-11-2017 12:43

FlyingDutchMan +17316

Inderdaad aardig team uit Volendam, maar thuis zou toch moeten lukken..

25-11-2017 12:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.