Ajax komt met schrik vrij tegen Jablonec

door LeonardoAjaxx 654

Ajax komt met schrik vrij tegen Jablonec

door LeonardoAjaxx 654

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zich donderdagavond ternauwernood gekwalificeerd voor de groepsfase van de Europa League. In Tsjechië speelde de ploeg van Frank de Boer met 0-0 gelijk bij FK Jablonec. Dat was na de 1-0 zege in Amsterdam genoeg. Opvallend was dat Jablonec een strafschop miste, terwijl Ajax het laatste halfuur met tien man verder moest na een rode kaart van Riechedly Bazoer.

De eerste helft was slaapverwekkend. Jablonec kon niets en Ajax wilde niet of deed voorkomen dat het niets wilde. Kansen waren er nauwelijks en Ajax was nog het dichtst bij een doelpunt toen Arek Milik doorbrak. De spits ging naar de grond in duel met de doelman van Jablonec, maar kreeg in plaats van een strafschop een gele kaart voor zijn schwalbe.

Na rust ontvlamde de pot volledig. Jasper Cillessen, die een aantal keer belangrijk was met knappe saves, moest vlak na rust reddend optreden bij een Tsjechische strafschop. Jaïro Riedewald kreeg de bal ongelukkig tegen de arm, waarna scheidsrechter Hansen naar de stip wees. De strafschop belandde op de paal, waardoor Cillessen voor het eerst in zijn carrière een strafschop onbenut zag.

Amper bekomen van de strafschop-schrik moest Ajax een nieuwe domper verwerken. Riechedly Bazoer, die voor rust al een onnodige gele kaart pakte, moest inrukken na een grove charge. Met nog een halfuur te spelen werd het plots penibel voor Ajax. Jablonec werd nog een aantal keer gevaarlijk via standaardsituaties, terwijl Anwar El Ghazi de enige constant dreigende factor voor de Amsterdammers was.

Grootste kans voor Ajax kwam er voor Viktor Fischer. Hij kreeg de bal van El Ghazi, die prachtig aannam en in één keer door speelde op de Deen. Die faalde oog in oog met doelman Hruby, waardoor het tot de laatste minuut spannend bleef. Omdat beide ploegen de kleine kansen in de nerveuze slotfase niet benutten, kwalificeerde Ajax zich voor de groepsfase van de Europa League. Tekenend voor de onaantrekkelijkheid van het tweeluik met Jablonec is het feit dat er niet één velddoelpunt is gemaakt. Het enige doelpunt, van Arek Milik in de heenwedstrijd, kwam voort uit een strafschop. De loting voor de poulefase is vrijdag vanaf 13.00 uur te volgen via Ajax Showtime. Ook FC Groningen zit dan in een van de kokers.

Opstelling Jablonec | Hruby, Pernica, Novak, Karavaev, Benes, Hubschmann, Crnkic, Mingazov, Gregus, Pospisil, Wagner
Wissels |
Kysela, Tecl, Dolezal, Romera, Travnik, Masopust, Spit

Opstelling Ajax | Cillessen; Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Bazoer, Klaassen, Gudelj; El Ghazi, Milik (70' Van Rhijn), Sinkgraven (46' Fischer)
Wissels |
Boer, Van Rhijn, Heitinga, Viergever, Schöne, Sanogo, Fischer

Scoreverloop:

Gele Kaarten:
Milik, Bazoer, El Ghazi (Ajax)
Crnkic, Gregus Travnik (Jablonec)

Rode Kaarten:
Bazoer ('59, 2x geel)

Arbiter:
Hansen (Den)

Bijzonderheden
Gregus mist penalty (58')

Ajax heeft een nieuwe casual Amsterdam-lijn in de fanshop.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaccus +10

Ik ben Ajax fan omdat van oudsher Ajax de enige club in Nederland is die uitgaat van de eigen jeugdspelers die doorstromen.. Het beleid van Ajax en de Cruijff visie is daar ook op afgestemd. Ik accepteer daarom dat de ontwikkeling als team met wat horten en stoten verloopt.

De realiteit van vandaag is dat ze eerste staan in de competitie en de groepsfase van de EL hebben gehaald. Dat gegeven is wat nu belangrijk is, veel spelen tegen teams met meer kwaliteit dan in de lokale competitie en stappen maken in de ontwikkeling.

Ik zie nu gewoon een team dat nog gigantisch kan groeien en dat barst van het talent. Als automatismen er meer inslijpen en spelers naarmate het seizoen vordert groeien naar hun individuele top is er nog heel veel mogelijk en denk ik dat we dan steeds meer ook zullen kunnen genieten van een mooie pot.

Ik zit dus persoonlijk niet te wachten op van die vage paniekaankopen en geniet sowieso meer van de groei van talent als in de opzet van het beleid.

We spelen Europees, we staan bovenaan in de competitie en het kan alleen maar beter worden zou ik zeggen.

So far so good en weg met al die negativiteit dus.

28-08-2015 17:48

Jan Doedel +4308

Als ik dit zo lees zijn er heel wat mensen die geen vertrouwen meer hebben in Ajax. Maar waarom zo negatief? Zodra er een prijs in het leven wordt geroepen voor de financieel gezondste club van Europa, heeft Ajax ook weer een prijs gewonnen! Het lijkt verdorie tegenwoordig meer op een politieke partij dan een voetbalclub. Mensen zand in de ogen strooien met mooie beloftes en ondertussen gewoon lekker doorgaan met het kutbeleid op transfergebied. Zuinig zijn is niks mis mee maar dit is totaal doorgeslagen. Weet iemand of de bonus voor het management grotendeels wordt bepaald door economische successen ipv sportief succes? Dat zou een hoop verklaren. Tijd voor een nieuwe TD en een aanvallende trainer, want je kunt mij niet wijsmaken dat dit alles is wat Ajax kan.

28-08-2015 16:44

pinballmagic +107

Schandalige vertoning
Ajax onwaardig
Moet je nog met samen geknepen billen zitten tegen een tegenstander jupiler niveau
wanneer komt er eens eindelijk actie

28-08-2015 14:07

MosesD +14687

Er was een tijd dat men jaloers was op Ajax. Het was afgunst en dat was juist mooi! Je was trots supporter te zijn. Voor de aftrap stonden we bij wijze van spreken al 1-0 voor.
Nu wekt Ajax bijna louter medelijden en pesterijtjes zijn niet van de lucht. Je schaamt je soms om voor Ajax te zijn.
De Boer heeft knap de rust bewaard toen de club in brand stond. 4 titels zijn hier mede door gehaald, maar ook doordat de concurrentie een grote voorsprong liet glippen (dat vergeten nogal wat mensen weleens...). 5x achtereen CL, verkoop van spelers uit de eigen opleiding en het geld stroomde binnen.
Inmiddels zijn we 5 jaar verder. Is Ajax1 beter geworden? Nee. Speelt Ajax weer des-Ajax? Nee. Zijn er plots meer eigen jeugd spelers dan 5 jaar terug? Nee. Is Ajax richting de Europese top gekropen (iets wat Cruyff te pas en te onpas roept)? Nee. Was de jeugd heel slecht en nu plots heel goed? Nee.
Wat is nou het pluspunt na de zogenaamde revolutie? Ajax is rijk op de bank, maar speelt al ruim 2 jaar armzalig voetbal.
Minputen: de club is verscheurd, op de Toekomst heerst een ijzige sfeer, 5 van de grotere talenten zijn vroegtijdig vertrokken uit de opleiding (iets wat vroeger niet of nauwelijks gebeurde), het voetbal is niet om aan te zien, Europees stellen we helemaal niets meer voor, de selectie wordt volkomen overschat, de scouting voor het eerste elftal is een drama, de Arena raakt leger en leger, slechts een enkele speler wordt beter, spelers spelen regelmatig op verkeerde posities, ervaring wordt eigenlijk niet gehaald, de enkele ervaring die er is heeft bijna nog geen minuut gemaakt, een echte Ajacied en clubman wordt ontslagen zonder echte reden, groot deel seizoenkaarten duurder geworden ondanks miserabele prestaties, er is niemand die het th evalueert behalve het th zelf, afspraken van rapport Jonk/Jongkind staan niet op papier, Ling blijft maar naar voren geschoven worden door JC terwijl de man wel of niet terecht een behoorlijk besmet blazoen heeft.
Ach, wij rollen ADO zondag op en we halen volgens Frank de Boer de halve finale van de EL. Net als afgelopen seizoen.
Kortom, het gaat fantastisch.......
Waar is het realisme gebleven? Waar is Ajax gebleven?

28-08-2015 10:53

mcjc +2

Of ze nou met een nr10 spelen of met de punt naar achter maakt geen verschil. Het probleem ligt niet aan het systeem. Frank krijgt ze niet aan het voetballen en dat is al jaren zo.

28-08-2015 10:10

blessure +2

Als AJAX geen euro uit wil geven voor een echte spits, speel dan met V.d Hoorn, in de spits, en dan vooral, tegen zwaar verdedigende ploegen.
V.d Hoorn, heeft bewezen, flink gevaar te kunnen stichten, in het strafschop gebied, van de tegenstander.
Gisterenavond, een reeks aan corners, rendement, 0,0!!

28-08-2015 10:06

Ajaxsupzuidned +0

Ajax had gewoon KWALITEIT moeten kopen ipv middelmaat!
Had 1 goede spits en na het vertrek van Kishna 2 goede buitenspelers gehaald ipv te gokken op een Milik, Fisher en een Younes die niet goed genoeg bleken te zijn in andere competities. Plus had een ervaren verdediger gehaald
Ipv een niet fitte Heitinga. Heitinga is een geweldige gast en prof maar fysiek niet meer in orde waardoor hij zelden 2 wedstrijden achter elkaar zal kunnen spelen met de vraag of hij er überhaupt 1 kan spelen op dit niveau.

28-08-2015 09:58

Mathijsvenner +152

Volledig met je eens!
Het is toch belachelijk dat door het vertrek van Kishna nu Sinkgraven linksbuiten staat.
De beste man van de voorbereiding Sinkgraven hoort op het middenveld!! Als ajax een kwaliteit linksbuiten gekocht had stond Sinkgraven nu gewoon lekker op het middenveld te ballen, en geloof me dan wordt het de verassing van het seizoen

28-08-2015 11:40

ajacied354 +0

Mee eens behalve op je punt over Milik en Heitinga. Heitinga kan en mag je nog niet afschrijven. En Milik, een echte killer. Maar in dit team krijgt hij gewoon geen ballen. Hij scoort niet voor niets de ene na de andere goal als hij met polen speelt. Natuurlijk schort er nog wat aan zijn techniek. Maar ik heb sinds Huntelaar geen spits meer gezien bij ajax die zo'n trap had.

28-08-2015 11:47

Tinseltown +0

Drama!!!! On-Ajax, voor de rest word ik er heel erg moe en verdrietig van dat tikkie/takkie....waar blijft die kerel die het team aan de hand meeneemt, meer kan ik er niet over zeggen.........

28-08-2015 09:43

blava +2

Ajax is door maar een paar kanttekeningen.

Veltman make verdedigend opnieuw een pupillenfout die ons bijna kwalificatie kostte. Hoe lang mag hij blijven staan? Indien niet wie moet hem vervangen?

Jablonec is een verschrikkelijke ploeg. Nog nooit zoiets gezien. Met 10 man verdedigen in eigen huis bij een 1-0 achterstand!

Ajax moet progressie tonen. Zij hebben tot nu toe 7 wedstrijden in Europa en eredivisie gespeeld en het kost mij moeite om enige progressie te ontdekken.

Milik voegt voetballend niets toe aan Ajax. Als hij geen niet scoort heeft hij geen enkel aandeel in het spel van Ajax. Een 442 speelwijze ligt Ajax meer met de huidige spelers. In deze variant kan Sinkgraven het spel verdelen en voor snelheid in het spel zorgen. Met het wisselen van Milik levert Ajax geen doelpunten in omdat dan de twee aanvallers en middenvelders vaker in scoringspositie zullen komen. Ik denk dat het bevrijdend voor Ajax zal werken. Ik hoop dat de Boer dat ook inziet. Het heeft geen zin om Milik met hoge voorzetten te bedienen als zijn directe tegenstander groter is.

Zondag tegen Ado wordt een interessante wedstrijd. Een ervaren tot op het bot gemotiveerd team waartegen je geen fouten kan maken terwijl Ajax de wedsrtijd tegen Jablonec in de benen heeft. progressie wordt gemaakt wanneer Ajax Ado direct bij de keel grijpt en pas los laat als het 6-0 staat. Als Ajax weer vervalt in het oeverloze geschuif op het middenveld heb ik mijn twijfels over de afloop van dit seizoen.

28-08-2015 07:52

stammer +0

Ik denk dat je gelijk hebt maar FdB gaat never nooit naar 442

28-08-2015 08:01

ajaxmening +2

Waarom belicht je de ene dekking fout die Veltman inderdaad maakte , echter hij speelde de rest van de wedstrijd gewoon foutloos, daarnaast 5 wedstrijden zonder tegendoelpunt kun je toch opvallend noemen en dit onder leiding van Veltman kortom. Tja een pupillen fout maar daarvan waren er voorin ook weer een aantal te noemen, verval niet in dat media geweld als Ajax even een bal rond speelt wat dan maar al te graag alle registeers opentrekt om dit aan te vallen dit wil het domme publiek namelijk graag horen, veel journalisten zijn hoeren.

28-08-2015 08:34

ajaxmening +2

Klopt helemaal , ik pleit ook voor Klaassen in de spits en Lasse daarachter.

28-08-2015 08:40

blava +2

Ricardo van Rhijn speelde in jeugd als centrale verdediger, is misschien een interessante optie. Wat betreft de 442 optelling, het gaat erom dat er meer verrassing in het spel van Ajax komt. Het is momenteel veel te statisch.

Andere spelers maken ook fouten maar die fout die Veltman gisteren maakte kan niet. Ik heb zojuist de samenvatting teruggezien en hij staat gewoon te slapen. Als centrale verdediger zijn dit soort fouten dodelijk. In italie zou je direct gewisseld worden.

Ik heb zojuist de Volkskrant gelezen (heb een vrije dag vandaag) en daar wordt Ajax compleet de grond ingeschreven. Blijkbaar is men daar een kruistocht tegen Ajax begonnen. Ik heb niet veel op met de manier waarop momenteel in de pers over Ajax wordt geschreven (lees mijn andere posts). De nuance ontbreekt enigszins en het scoort blijkbaar om Ajax en de Boer af te maken. Dit proces is al 2 jaar aan de gang. Blijkbaar wordt niet meer gelekt door Ajax management. Tja dan doe je het op een andere manier.

De manier waarop de Volkskrant over Ling schreef is gewoon amateuristisch en geschreven door journalisten die geen enkele kennis van zaken hebben. Geloof mij, ik ben geen fan van Ling maar dit artikel kan dienen als schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Enige objectiviteit is ver te zoeken momenteel.

Ajax is in vergelijking met vorig jaar een compleet ander team. De intentie van de Boer is om een stijlbreuk te bewerkstelligen in vergelijking met vorig jaar. En ja dan kost het enige tijd dat een elftal goed draait. Mijn problem is nu dat ik geen progressie meer zie. Na afloop van de wedstrijden tegen AZ en Wolfsburg was ik nog hoopvol gestemd maar Ajax vervalt weer in de oude fout (laag tempo) alhoewel dat ook komt door de taktiek van de tegenstanders. Daarom pleit ik voor een 442 opstelling. Ado is belangrijke wedstrijd omdat of Feyenoord en/of PSV punten gaan verspelen en omdat Ado een stugge ploeg is. Milik opstellen zou dodelijk zijn omdat Beugelsdijk hem de baas is in de lucht. Juist dan moet je veel lopende mensen hebben waardoor het centrum uit elkaar gespeeld kan worden. Met Milik heb je die mogelijkheden niet. hij houdt het spel op, terwijl Beugelsdijk voetballend thuishoort in de 4e klasse van de KNVB en zonder tegenstander geen toegevoegde waarde heeft.

28-08-2015 09:10

ajaxmening +2

Ja het was niet best ect ect ect maar er werd gevoetbald naar de Europese wetten en hierdoor de zeer verdiende kwalificatie behaald, tegen een vreselijk tegenstander die niet wilde en kon voetballen gelukkig is de verwachting dat dit team nog altijd veel beter kan, met een start van 5 wedstrijden zonder tegen doelpunt valt het resultaat tot op heden me niet tegen hopelijk wordt het Zondag weer opgepakt met een stijgende lijn in de uitvoering.

28-08-2015 06:26

ajaxmening +2

Ja maar een realiteit laten we wakker blijven en accepteren zoals het is inplaats mee te huilen met de wolven , daar een andere trainer morgen echt geen oplossing zal brengen.

28-08-2015 08:48

JDR75 +0

Ja, maar Barcelona heeft misschien ook wel een keer verloren van de nr.14 van Spanje. Ajax verliest dit seizoen ook misschien nog wel een keer van de nr. 8 van de competitie..
Wees blij dat Ajax door is, in Europa geldt

28-08-2015 08:59

Pettersson1963 +0

Na vijf jaar Cruyff staan we gewoon voor lul in Europa. Cruyff had de nodige kritiek op het vorige bestuur en de technische leiding maar heeft zijn gebral nooit in daden om kunnen zetten. Tegenwoordig mogen we onze handen al dicht knippen wanneer we winnen van een nietszeggende tegenstander uit Tsjechië met slaapverwekkend voetbal. Cruyff zal Jaap de Groot weer mobiliseren in de Telegraaf en alle aandacht vragen voor het zogenaamde rapport van Ling. Wanneer we bij de feiten blijven heeft Ajax nog nooit zo armoedig gepresteerd.

28-08-2015 01:15

3*stars*3 +23523

Worden ze thuis niet moe van jou?! Worden je vrienden niet moe van jou of leid je een heel eenzaam leven want dat JC bashen van jouw, kennen we nu wel.

Ik ben ook geen Frank fan maar ik sta er ook als hij wat goed doet.
En ik ben zeker niet altijd eens met wat JC zegt want dat gelul over, talenten niet gelijk een contract geven na hun 16e heeft ons 3 talenten gekost in 1 zomer!

Maar bij jou is die JC-haat, gewoon eng en bijna ziekelijk...

28-08-2015 01:26

Pettersson1963 +0

3stars, zullen we het er maar op houden dat Jopie vijf jaar geleden een enorm grote bek had over alles wat er fout ging bij Ajax en dat we nu voor lul staan in Europa. Met de hakken over sloot winnen van Jablonec is nu niet bepaald datgene wat Cruyff vijf jaar geleden voor ogen had.

28-08-2015 01:32

Mokummerdam +3

Gelukkig hebben we Pettersson nog op deze site. Een bijna bejaarde man, die zich nog als een kind gedraagd. Hebben we tenminsten nog wat te lachen.

28-08-2015 01:58

MarcoWatcher +0

Waarom wordt kritiek op Cruijff hier altijd afgedaan als cruijjf bashen of JC haat. Ga eens gewoon normaal in op de kritiek.

28-08-2015 08:24

Mokummerdam +3

Pettersson is de enigste waar je nou niet inhoudelijk op moet reageren. Als vandaag de ballen wit zijn, en morgen zijn ze opeens paars, is het volgens Pettersson, allemaal de schuld van Cruijff. Als Ajax met 5-0 wint van zeg maar Psv, dan is het allemaal dankzij Frank de Boer. Maar verliezen ze met 5-0 dan is het allemaal de schuld van Cruijff. Begrijp je nou waarom we Pettersson niet serieus kunnen nemen.

28-08-2015 09:11

MosesD +14687

Eens. Kritiek mag niet. Verbijsterend nu Ajax al 2 jaar achteruit gaat. Dat zijn volgens mij geen Ajacieden die dan geen kritiek hebben, want een echte Ajacied kan dit niet meer aanzien.

28-08-2015 10:49

Bensco +7175

je kan hem wel afzeiken maar heeft hij geen punt dan? die hele revolutie werd gestart zodat we weer europees weer konden aansluiten maar nu is het gat zo groot geworden dat we het nooit meer zullen bijbenen. Het transferbudget is een schijntje van wat het ooit was en spelers durven we niet meer te kopen, zelfs in de Europa league kunnen we geen potten meer breken en ook dit jaar zijn voor het 4e opeen aangesloten rij onze beste speler weer kwijt. Volgend jaar Cillessen en Klaassen pleitte en daar wordt niks meer voor binnen gehaald want er komt vanuit de jeugd zoveel aan. Eerdaags dat dat zover is dat die vaste waardes zijn ben je ook al 3 jaar verder. En dat is als want de weg naar de top zit vol met hindernissen.

28-08-2015 12:03

fredajax +1137

Er zijn gewoon een paar dingen die fout gaan.
Ten eerste je elftal, de basis is jong getalenteerd maar niet ervaren. Nou dan moet je ervaring halen.
Dat is gebeurt maar blijkbaar niet goed genoeg vind de Boer en zijn staf dus slecht aankoop beleid.
Ten tweede, Ajax speelt niet meer als Ajax, met durf, lef, borst vooruit.
Dat kan ook niet, want dat heeft ook met kwaliteit te maken, maar dat heeft ook met de trainer te maken.
Ik denk dat het echt op is de chemie.
Waarom?
Ik heb de Boer twee seizoenen horen zeggen 'we zijn verder als vorig jaar' maar dat kan helemaal niet, want bij Ajax moet je altijd opnieuw beginnen met het bouwen van een team.
Volgens mij kan de Boer het niet meer het juiste geven aan de jonge jongens.
Kijk dat de Boer allemaal jonge jongens opsteld prima, maar die maken af en toe fouten.
Dat geeft niet maar het heeft je wel champions league voetbal en bijna europa league voetbal gekost.
Ajax moet gewoon inversteren het kan toch niet zo, dat zien ze toch ook wel ?
Zeg mij nou wanneer ik een mooie steekpass heb gezien bij Ajax ???????????
Ik weet het niet, of gewoon simpele driehoekjes alleen dan met een vaart er in dat die gasten na drie kwartier heigend op de grond liggen.
Ons aller Ajax heeft een poosje gevoetbald dat het in de slotfase altijd scoorde, dat was ook nog onder de boer.
Tuurlijk de verhouding en het team zelf beter maar toch ze speelde de tegenstander wel kapot.
Dat is nu ook niet meer zo.
De jeugd is mooi, maar 'wij' Ajax zet zichzelf en het Nederlandse voetbal te kijk.
Tuurlijk is het altijd afwachten of een aankoop wel gaat slagen, maar het moet toch wel te doen zijn om een goede speler te halen voor Ajax???
Misschien moeten we vanaf het begin beginnen en beginnen te door selecteren van scouts.
Kopen we gewoon goede scout van andere club.
Wat Overmars zei over Sana, Hoesen, en de rest, kost weinig en is een gok dat snap ik, maar als je nu moet presteren en je komt nog steeds met Sanogotjes aan ja zeg.
Wij zijn Ajax Cruijf, de Boer, Overmars, ik wil heel graag weer bij Ajax komen en het gevoel hebben dat er nieys te halen valt bij ons en als we Champions league voetbal spelen dat ik dan kan denken er is iets te halen.
Het komt altijd goed met Ajax, maar hoelang zal het nu duren????? Want met alleen jeugd waar veel potentie in zit kunnen we het op dit moment vergeten. Zo spelen we al voorronde Champions league als we kampioen zijn. Ik moet er niet aan denken.

28-08-2015 00:46

ajaxmening +2

Wij zijn van de afdeling dromen zijn bedrog.

28-08-2015 06:58

Bensco +7175

het spel heeft nog weinig weg van tikkie takkie, bijna alles wordt gewoon naar voren toe gegooid en wordt dan aanvallender spelen genoemd. Waar zijn de befaamde combinaties? waarom hebben spelers geen tempo in hun spel? waarom hebben wij middenvelders op de flanken staan?

28-08-2015 00:13

El-Dorado +6

idd, ik heb er nog 1;

wanneer heb ik voor t laatst iemand een bal in 1 keer door zien spelen? en dat een paar keer achterelkaar??? volgens mij was dat toen Suarez en Huntelaar bij ons speelden.

ik zie ze nu allemaal aannemen, kijken kijken, twijfel twijfel, weer kijken kijken, dribbelen en vervolgens breed spelen.. en dat duurt langer dan dat je deze zin leest.

28-08-2015 00:19

Pettersson1963 +0

Het was weer top tegen een derderangs ploeg. Cruyff zei in 2011, wanneer we hem slaafs zouden volgen, dat Ajax weer aansluiting zou vinden bij de Europese Top. We zijn nu al zo diep gezonken dat we met de hakken over de sloot winnen van Jablonec. Die hele revolutie van Cruyff begint lachwekkende vormen aan te nemen.

27-08-2015 23:59

Mokummerdam +3

In Amsterdam West weet ik nog wel een plekje voor je, waar je met je drang gestoornis naar toe kan.

28-08-2015 02:01

De_Meer +1

Voorste linie creeert te weinig en gaat te weinig dreiging vanuit, achterin te onrustig, etc., etc. .............................Southampton werd het afgelopen jaar door velen genoemd als voorbeeld van goed en slim aankopen met een beperkt budget,etc. , waar Ajax een voorbeeld aan zou moeten nemen. Maar die vliegen er vanavond dus uit tegen een Deen ploegje, terwijl Ajax zich wel plaatst. Laten we dat ook ff eerlijk vasstellen, voordat we meer met al onze conclusies, oordelen en halve waarheden aan komen zetten.
Trabzon met Cardozo(, had hem grraag bij Ajax zien spelen, maar eerlijk is eerlijk, Trabzon ook uitgeschakeld tegen Skopje......................
West Ham, ook een flink budget, dikke spelerssalarissen en de ene na de andere aankoop ook niet verder tegen een Roemeens ploegje, nee, niet Boekarest.
Kortom laten we met z' n allen ophouden alsof we hier de wijsheid in pacht hebben............

27-08-2015 23:54

El-Dorado +6

Wat probeer je nou te zeggen met slechte voorbeelden??

Trouwens zulke ploegen worden ook ieder jaar uitgeschakeld, 80% van de clubs alle eindrondes presteren het ieder jaar zo'n beetje;

CL: Bayern, Chelsea, Barca, Real, Atletico, Arsenal, Man City, Man U, Porto, Juve

EL: Sevilla, Benfica, Wolfsburg, Valencia, Shakhtar, Zenit etc.

Als Ajax bij de EL clubje wil horen, dan moeten ze toch maar is gaan investeren in een goede mix. Alleen denk ik niet dat Frank de kwaliteiten heeft cq inzicht om een geniale mix (ook kloppend qua posities, zoals van Gaal dat heeft) neer te zetten.

1. Salarisplafond omhoog voor dragende spelers (dan blijven de spelers ook wat langer)
2. Daadkracht bij je bullshit over ambities
3. Zorg voor echte versterkingen; Sinkgraven, Gudelj moeten zich nog maar is laten zien. Younes is een grote onbekende op 1 wedstrijd gescout. Sanogo is t lachertje.

Teveel jeugd wat je nu ziet betekent dat het leerproces van hun stagneert, gezien ze elkaar simpelweg niet kunnen corrigeren. Daar heb je leidersfiguren voor nodig die kwalitatief ook iets te vertellen hebben.

Zet in iedere linie een kwaliteitsspeler neer (*boven de 27 jaar aub) en je hebt een reële kans in de EL.

28-08-2015 00:04

De_Meer +1

EL Dorado?
Op een uitzondering na vrijwel allemaal ploegen met een onvergelijkbaar budget in vergelijking met Ajax en/of een andere cultuur met een andere mentaliteit dan hier in Nederland, of ronduit corrupt en geldschieters op de achtergrond die vaak met allerlei duistere zaakjes hun imperium hebben opgebouwd. Oliesjeikje ook altijd handig.
Maar een speler als Cardozo natuurlijk klasse om die erbij te hebben. Een Djuricic wilde overigens voor het geboden salaris wel komen, die wilde niet vanwege de plannen die de trainer met hem had, zei hij. Assaidi, kreeg het veelvuldige bij Liverpool, moet je daar dan in meegaan. Of is een Ola John een garantie tot succes en aantrekkelijk voetbal.Leuke speler, daar niet van, maar ook geen zekerheidje.
Kortom 'goede spelers' altijd welkom, maar ook geen absolute garantie voor success.
Oppassen met salarissen te makkelijk omhoog gooien, dat kan heel makkelijk verdeeldheid zaaien als dat niet evenwichtig gebeurt en voordat je het weet beginnen ze met ze allen te janken........................
Dikke salariissen zijn overigens totaal geen garantie voor een grotere inzet en prestaties. Blikken vol vet betaalde spelers die er de kantjes vanaf lopen en geen flikker presteren. Wat dat betreft hebben de Boer en z'n technische staf er goed de wind onder bij de huidige selectie.
Maar het voetbal moet beter, mee eens, vooral de voorste linie. alhoewel Ghazi het niet slecht doet en als Milik ze erin blijft schieten, ook niet verkeerd.

28-08-2015 00:28

Zorro +0

Laten we het er maar op houden dat de druk enorm groot was voor die gasten. Bijna geen diepe bal kwam daardoor aan. Vanaf nu gaat alles beter... Lang leve de revolutie ! Hoera! Hoera! Hoera!

27-08-2015 23:36

marcoo +1

in de 16 jaar nooit echt de behoefte gehad om een wit zakdoekje mee te nemen omdat ik altijd wel het vertrouwen had dat het bestuur de trainer zou ontslaan als het nodig was. Of ik vond het niet nodig dat de trainer weg ging. Maar nu heb ik geen vertrouwen in dat het bestuur doet wat het moet doen en vind ik dat wij als publiek een statement moeten maken en dat we de witte zakdoeken moeten laten zien. Frank heeft gelijk dat dit de meest talent volle ploeg is waar hij mee heeft gewerkt. Maar hij gaat ze verneuken. Franks tijd is geweest en het is tijd voor eem frisse wind. Dat moeten wij als supporters laten zien

27-08-2015 23:23

A Cohen +1

Nou Sloppie, jij kan rustig gaan slapen.
Tel maar op wat dit gaat brengen tot en met de 1/2 finale EL.
Haha zou hij ook in sprookjes geloven en Klaas Vaak en het zandmannetje?
Zo veel problemen met een 2e rangs club, die hoopten op die ene mogelijkheid.
Die kwam er vanaf 11 meter, maar de paal bracht redding.
Wat een afgang en blamage.

Ok, het enige positieve is het resultaat.
Maar vanavond keken wij naar de kelder van het Europees voetbal.
Morgen is alles weer hosanna, we zitten in pot 1.

Wuhhhhhh gaan Europa in. Wuhhhhh gaan nEuropa in Wuhhhhhh gaan Europa in........

27-08-2015 22:43

NouriVandeBeek +7

Sisto speelde goed. Helaas kopen wij geen goede spelers hè Overmars

27-08-2015 22:37

stefan pluim +0

beetje gelul allemaal.
Ajax was waardeloos, maar als de keeper geen blunder maakt
was az nu uitgeschakeld.
tuurlijk speel je anders als je moet winnen.

27-08-2015 22:25

MarcoWatcher +0

Maar dat bikkelen van az met passie zie ik bij onze verwende jongetjes nooit.

27-08-2015 22:30

ajaxfan4life82 +0

Lekkere vergelijking hiero, az speelt tegen een team dat ook wil voetballen..jablonec moest scoren en ze bleven verdedigen..gelukkig missen ze een penalty, daarna een rode kaart voor bazoer..meer dan een half uur spelen we met tien man..dus de vergelijking met az kan gewoon niet..astra wou wel voetballen, jablonec niet zozeer..weet niet of jullie de wedstrijd tegen pisvee vergeten zijn, toen waren we ook beter en werden we ook weg gecounterd..als we vanavond vol voor de aanval gingen, dan speelden we voetbal wat jablonec graag wou en dan konden ze lekker gaan counteren..toch heb ik gejuicht dat we door zijn, ze hebben het toch knap volgehouden met een mannetje minder

27-08-2015 22:25

MankeNeliss +9814

Dat Saushempton met al die sterren heeft het knap lastig met FC Mietjeland. Die rooie staat op uitschakeling.

27-08-2015 22:18

Poldervoetbal +0

Laten we eens " jouw ploeg-mijn ploeg " doen. vd.Brom een maandje als trainer van onze spelers en de Boer die van AZ. Ik weet zeker dat ze dan ook weer plezier en gretigheid gaan uitstralen. De AZ ploeg zal somberder zijn. En waarom? Omdat een goede trainer goed contact met de spelers wil,ze motiveert en..op de plek zet waar ze ook echt renderen. Aanvallende tactiek,maar geen rugzak opdrachten en looplijnen,maar strategie uitzetten en de spelers dat laten invullen op de manier zoals zij talent hebben. Frank heeft geen sociale eigenschappen en dwingt ze op andere posities,waarbij balaannames en elke pass en passeerbeweging volgens zijn instucties moet gaan. En daar worden ze allemaal heel vrolijk en gemotiveerd van.

27-08-2015 22:13

manfromdelta +0

De heren mogen wel een voorbeeld nemen aan AZ. Wat een passie en beleving en ook goed voetballen.

27-08-2015 21:56

IboAFCA +16241

Stralen ook veel plezier uit, ben benieuwd hoe ze het tegen de 'grootmachten' zullen doen. Hopelijk kunnen ze het in de competitie ook opbrengen, want het zou zonde zijn als AZ geen Europees speelt.

27-08-2015 22:05

Cleo9 +0

Toch erg lekker dat az het ook heeft gehaald. Flink punten scoren dit seizoen!

27-08-2015 21:54

Retrolover +0

Ik wil ff eenpaar dingen kwijt over dit ajax. Ik snap best dat je nu zakelijk moet winnen om de Europa League te bereiken. Ik ben ook zeer blij dat we de groepsfase bereikt hebben, alleen de manier waarop is zeer zeker ajax onwaardig. Als je kijkt naar de beleving van de spelers, de drive om te winnen en ECHT die stap extra te zetten is er te weinig helaas. Als je voor een club als Ajax uit mag komen mag je toch op zijn minst onvoorwaardelijke inzet verwachtten. Ook Frank de Boer mag zich achter zijn oren krabben wat betreft de tactiek. Ik waardeer hem zeer en zal dat blijven doen maar het is echt tijd voor een trainer die de intentie heeft om een spektakelstuk neer te zetten en waar voor iedere meter gevochten word als mannen. Ajax supporter zal ik altijd blijven, liever dat ze 2e worden met attractief voetbal dan kampioen met dit ellendig gedoe.... Sinds enige tijd kijk ik niet echt meer uit naar de volgende wedstrijd, en dat moeten ze zich wel realiseren dat ze het uiteindelijk voor de supporters doen!

27-08-2015 21:53

jarenfan +5

kijk az eens,..........goed voorbeeld

27-08-2015 21:52

NouriVandeBeek +7

Echt zwaar genoten van AZ

27-08-2015 21:48

JordyAjacied +19301

AZ onze beste en meest stabiele Europese club in de Eredivisie, Je kan altijd op ze rekenen.

27-08-2015 21:43

Dragon36 +22

Mooi hoor!

27-08-2015 21:42

Pauw +2241

AZ, om trots op te zijn!

27-08-2015 21:42

Ajax Roermond +0

MUHREN MOOI!

27-08-2015 21:42

JordyAjacied +19301

Goede avond voor het Nederlandse voetbal.

27-08-2015 21:41

JordyAjacied +19301

Goede avond voor het Nederlandse voetbal.

27-08-2015 21:41

JordyAjacied +19301

Lekkerrrr

27-08-2015 21:41

NouriVandeBeek +7

Weer billenknijpen

27-08-2015 21:40

afcano1 +225

zo cruciaal dit anders moet je dalijk voorronde cl spelen als kampioen das een drama

27-08-2015 21:38

JordyAjacied +19301

Sowieso nog een jaar uitstellen..

27-08-2015 21:40

JordyAjacied +19301

Zat echt te wachten op de welverdiende goal, was zuur geweest als die niet meer gevallen was, want als er 1 ploeg door moet is het AZ wel.

27-08-2015 21:38

NouriVandeBeek +7

AZ 1-0 dik en dikverdiend

27-08-2015 21:37

JordyAjacied +19301

Lekker AZ !!

27-08-2015 21:37

JordyAjacied +19301

Lekker AZ !!

27-08-2015 21:37

afcano1 +225

nice 1-0 az

27-08-2015 21:37

Ron403 +6492

Als ik sisto nu een paar acties zie maken begrijp ik er steeds minder van..

27-08-2015 21:36

Ajax Roermond +0

Halen dus :)

27-08-2015 21:37

MosesD +14687

Zelfde redenatie als bij Moses Daddy: maar wij hebben de Sa.....

27-08-2015 22:21

MosesD +14687

Er was een tijd dat men jaloers was op Ajax. Dat was afgunst. Daar kon je van genieten. Je was trots supporter te zijn. Als de wedstrijd begon stonden we bij wijze van spreken al 1-0 voor.
Nu wekt Ajax bijna medelijden en pesterijtjes zijn niet van de lucht.Je schaamt je soms voor Ajax te zijn.
De Boer heeft knap de rust bewaard toen de club in de brand stond. 4 titels zijn mede hieraan te danken, maar ook omdat de concurrentie een grote voorsprong liet glippen (dat vergeten nogal wat mensen eens...). 5x achtereen CL en veel spelers uit de eigen opleiding verkopen en en het geld stroomde binnen.
Inmiddels zijn we 5 jaar verder. Is Ajax1 beter geworden? Nee. Speelt Ajax des-Ajax? Nee. Zijn er plots meer jeugdspelers dan 5 jaar geleden? Nee. Is Ajax dichter bij de Europese top gekomen (iets wat Cruyff te pas en te onpas roept)? Nee. Was de jeugd heel slecht en nu heel goed? Nee.
Wat is nou het werkelijke pluspunt van de zogenaamde revolutie? Ajax is rijk op de bank, maar speelt al ruim 2 jaar armzalig voetbal.
Minpunten: de club is verscheurd, op de Toekomst heerst een ijzige sfeer, 5 van de grotere talenten zijn vertrokken (iets wat vroeger niet of nauwelijks gebeurde), het voetbal is niet om aan te zien, Europees stellen we helemaal niets meer voor, de selectie wordt volkomen overschat, slechts een enkele speler wordt echt beter, diverse spelers spelen vaak op de verkeerde positie, een speler mag weg en wordt een jaar later alweer voor een miljoen teruggehaald, de scouting voor het eerste is dramatisch, de Arena raakt leger en leger, ervaring wordt eigenlijk niet gehaald, de weinige ervaring heeft bijna nog geen minuut gemaakt, een ras-Ajacied en clubman wordt zonder pardon buiten gezet, een groot deel van de seizoenkaarten wordt duurder ondanks miserabel spel, er is niemand die het th evalueert behalve het th zelf, afspraken in rapport Jonk/Jongkind staan niet op papier, Ling blijft maar naar voren geschoven worden terwijl de man terecht of onterecht een niet geheel vlekkeloos blazoen heeft.
Ach, wij tikken zondag ADO weg en volgens Frank de Boer halen we de halve finale van de EL. Net als vorige jaar.
Kortom, het gaat fantastisch...
Waar is het realisme gebleven? Waar is Ajax gebleven?

27-08-2015 21:33

31xAjax +7969

MosesD,

je zult hier wel een hoop negatief commentaar op krijgen en nog meer minnetjes, maar je slaat een heleboel spijkers zwaar op de kop..........

27-08-2015 21:41

MosesD +14687

Dank 31xAjax. Tja, die duimpjes zeggen me niet zoveel. Zijn voornamelijk eencelligen zonder visie.

27-08-2015 22:42

godenzonensuper +0

Geen speld tussen te krijgen.

27-08-2015 22:47

La Bomba +0

Dit zou AS op voorpagina moeten zetten.
Zo is het exact en denk ik er ook over!!!

28-08-2015 00:10

Pauw +2241

Waar is Ajax gebleven? Ajax is Cruyff en Cruyff is Ajax. Het gedachtegoed en de spelfilosofie waarvan hij houdt is spreekt ook veel anderen aan, waaronder veel mensen in Barcelona, bijvoorbeeld. Ajax zal, ondanks investeringen in de jeugdopleiding, altijd een - relatief gezien - kwalitatief beperkte basiself hebben ten opzichte van buitenlandse concurrentie. Ajax kan immers alleen relatief beperkte spelers aantrekken met een beperkt budget.

Beperkingen hoeft Ajax echter niet te kennen als het gaat om optimaal mensenmanagement, het realiseren van superieur positiespel en het spelen met trots én overtuiging. Het zijn coachbare facetten die het optimale rendement uit een spelersgroep kan halen. Dat is waar wij ooit zo goed in waren en waar wij ons mee onderscheidden.

In dat kader is de Revolutie gewoon een logisch gevolg geweest van iemand die zijn club, zijn trots zag afdwalen. Dat er omwille van onduidelijkheid nog veel onzekerheid en onenigheid bestaat staat vast én maakt dat we nu de vruchten nog niet plukken.

De Boer heeft met Overmars de tent draaiende gehouden in alle chaos en heeft zijn eigen (succesvolle) koers gevaren. Daarin is hij langzamerhand gaan geloven. Hij lijkt het tot dé filosofie te hebben verheven. Het is echter niet de Cruyff-filosofie, die wél op de toekomst de leidraad vormt.

Vanuit eenduidigheid verwacht ik de komende jaren een beter en aantrekkelijker Ajax te zien, maar dan zal tussen partijen een compromis gesloten moeten worden. Een andere, meer onwenselijke keus, is dat één van beide partijen het veld ruimt. We weten allemaal wel welke partij dat dan vroeg of laat zal zijn. En daar zal ik volledig achter staan.

28-08-2015 00:57

rodnet +10336

Goed verhaal. Ik moet wel zeggen dat ik het afgelopen seizoen wel genoten heb van de A1, dus ergens wordt er nog Ajax-voetbal gespeeld. Maar rond het eerste is het helemaal mis. Ik kom sinds 1978 bij Ajax en heb, ook in periodes waarin geen successen werden geboekt, nog nooit zulk slecht voetbal gezien als in de afgelopen twee jaar.

28-08-2015 12:10

JordyAjacied +19301

AZ speelt zoals je hoort te spelen, alles geven.

27-08-2015 21:27

lauw +50

Sisto speelt tot nu toe zeer onopvallend komt z'n man niet echt voorbij

27-08-2015 21:20

Yo +250

Off: hup az! 0-0 in 58 minuut

27-08-2015 21:15

afcano1 +225

wou dat ajax er toch een paar van dortmund kon krijgen vooral reus

27-08-2015 21:13

JordyAjacied +19301

Haha dat ODD had ook weer even hoop, 0-1 voor en binnen 10 min 3-1.

27-08-2015 21:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.