Ajax kansloos onderuit in Groningen

door BvdPloeg 570

Ajax kansloos onderuit in Groningen

door BvdPloeg 570

Laatst geüpdatet

Ajax heeft wederom averij opgelopen. Na twee gelijke spelen in de competitie, volgde tegen FC Groningen de eerste nederlaag: 1-0. Waar Ajax in Madrid nog beter begon, was het in het eerste half uur slecht en zwak aan de kant van de Amsterdammers. Het balletje ging veel te vaak terug of breed en daarmee bracht Ajax de gastheren in de wedstrijd. Groningen zette vroeg druk, maar kon, behalve veel pressie, niet veel creëren.

Ajax was gek genoeg de eerste die alleen op de doelman af mocht. De Jong stuurde Sulejmani met een prachtige pass weg, maar de Serviër schoot ver voorlangs. De wedstrijd kenmerkte zich verder vooral vanwege vier gele kaarten en een scheidsrechter die het heel kort hield.

FC Groningen kwam voor rust meer en meer in de wedstrijd en was met Kieftenbelt gevaarlijk. Ajax was via Eriksen, de man die wel naar voren voetbalde, bij het vijandelijke doel, maar kansen leverde dat niet op. Bacuna kreeg in de extra tijd dé mogelijkheid op 1-0, maar kopte over.

In de tweede helft begon Ajax aardig en had het een levensgrote kans op de voorsprong, maar Burnet haalde zowel een kopbal als een schot van Vertonghen van de lijn. Groningen reageerde met kansjes voor Kwakman en Tadic, die vlak daarvoor ontkwam aan een rode kaart na keihard doorgaan op De Jong.

Ajax dacht de controle weer te hebben gevonden, maar op dat moment draaide de wedstrijd volledig om. Eerst was daar een rode kaart voor Van der Wiel die zijn twee gele kaart ontving na hands in het strafschopgebied. Bacuna wist wel raad met dat buitenkansje en zette de Noorderlingen vanaf de stip op voorsprong.

Groningen zette aan en had snel kunnen scoren via Tadic, Bacuna en Van Dijk. Dat gebeurde niet waardoor Ajax in de wedstrijd bleef. Vooral Vertonghen bracht strijd, maar de Belg bleek de enige. Dat kwam mede omdat Bulykin, die Sigthorsson al vroeg in de wedstrijd verving, naar de kant moest na de rode kaart ten faveure van Ooijer.

In de slotfase kwam Ajax er nauwelijks meer aan te pas en was er slechts nog opwinding nadat Enevoldsen met gestrekte benen inkwam op Janssen, maar rood bleef wederom uit. Nadat Alderweireld over kopte, was de eerste nederlaag een feit. Ajax is nu al vijf wedstrijden op rij zonder winst. De Amsterdammers speelden gelijk tegen Lyon, Twente en PSV en ging onderuit tegen Real en dus vandaag, in en tegen FC Groningen: 1-0.

Opstelling Ajax
Vermeer, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, De Jong, Janssen, Eriksen, Sulejmani, Sigthorsson (18. Bulykin, 65. Ooijer), Boerrigter (78. Ebecilio)

Scoreverloop:
1-0 Bacuna (Strafschop)

Geel: Sparv, Kieftenbelt, Kappelhof, Tadic, Kwakman, Enevoldsen (FC Groningen)

Rood: Van der Wiel (Ajax, 2x geel)

Lees meer over:
Plaats reactie

Sjakie Wit +0

Eigenlijk is het verkopen van De Zeeuw Ajax niet goed bevallen...

03-10-2011 12:56

anrejane +0

Wat is het vreselijk jammer dat Ajax Van der Wiel niet voor een mooi bedrag heeft verkocht toen het buitenland nog dacht dat hij een goede rechtsback was! Dan had Ajax een (uiteraard veel betere) vervanger kunnen kopen, bovendien geld overgehouden én zeker enkele punten meer gehad! Erg lang heb ik gedacht dat Van der Wiel onder zijn niveau presteerde, maar ik moet nu toch echt constateren dat dit zijn niveau ís. Ik ben benieuwd wie hem gaat vervangen tijdens de schorsing, maar het zal hoe dan ook een verbetering zijn. De supporters hebben het allang door: keer op keer eindigt Van der Wiel als laatste in het puntenklassement. Het wordt tijd dat de trainers (De Boer en Van Marwijk) de luchtbel eindelijk ook eens doorprikken!
Nog iets anders: hoe slecht het dit seizoen gaat, blijkt wel uit een vergelijking met vorig seizoen, dat ondanks het kampioenschap toch ook niet echt geweldig was. Als je de tot nu toe gespeelde wedstrijden vergelijkt met dezelfde wedstrijden in het vorige seizoen, staat Ajax op vijf punten verlies. En dat terwijl bijvoorbeeld Twente al op zeven punten winst staat! Om nog maar niet te spreken van bijvoorbeeld AZ!

03-10-2011 11:06

TOOL +3

Vraag me af waarom De Boer het niet een keer probeert met Enog als VM en dan Theo linkshalf en Eriksen rechthalf. De Boer kan wel zeggen dat hij zo snel mogelijk zijn beste spelers aan de bal wilt hebben maar ik zie ze liever iets verder van de eigen goal voetballen dan zet je ook wat meer druk op de de tegenstander.
Er komen nog een hoop wedstrijden en er is nog niet veel aan de hand maar de mentaliteit moet wel beter anders wordt het sowieso niets.

03-10-2011 10:08

Balgobind +1

Lijkt me vrij duidelijk dat het probleem op het middenveld ligt.
Janssen maar paar wedstrijden op de bank en enoh laten stofzuigen, dat is in mijn optiek de beste oplossing
Ik heb me gisteren voor de zoveelste keer dood lopen ergeren aan Janssen, echt vreselijk
Hoe hij nog een 3 kan krijgen vindt ik onbegrijpelijk.
Verder de jong er ook maar is af halen, en serrero proberen
Achterhode is verder overigens niet zo heel erg in de problemen gekomen hoor.
Ooyer.??? Alle respect maar die man zou ik in de 3e klasse niet eens meer laten meedoen, god wat een tempo
Nee er moet gewoon gevochten worden, als het voetballend niet lukt, dat miste ik een beetje
Het is nog niet gestreden, maar er moeten nu mensen gaan opstaan en zeggen zo gaan we het Gvd doen!!,

03-10-2011 09:53

de12deman +0

het is jammer dat het nu ff zo loopt.maar als fdb de jongens niet wijs kan maken waarom het gaat, wie dan wel?frank was zelf ook een speler die het gras op vrat elke wedstrijd weer.waarom zit die mentaliteit er dan niet in bij de jongens.wat mij tegen valt is dat weer de nul niet is gehouden.en al verlies je dan maar met 1-0 dat is er 1 teveel.tegenstanders doen nou eenmaal een stappie meer tegen ajax.dat weet je.dat betekend dat je zelf niet een stappie minder moet doen.reken maar dat frank heel boos is,wat terecht is.supporters zijn ook boos.die hebben allemaal hoge verwachtingen.en terecht. wij zijn ajax.maar spelen als een middenmoter.

03-10-2011 09:46

suske +25

Wat een onzin weer hier. Ajax word Kampioen!!. kom op reageer maar. Er zijn nog 78 punten te verdienen of wel 26 wedstrijden te spelen.

03-10-2011 08:45

pizzapunt +0

een andere koek: Elm van AZ speelt heerlijk joh! die is op dit moment gewoon veel beter dan onze Theo, en zelfs alle vrije trappen gaan erin. Jammer dat we al overvol zitten met middenvelders, typische ajax middenvelder.

03-10-2011 08:12

IamLegend +2

Liesveld een 3.2? kom op zeg hij verdient max een 1

03-10-2011 07:11

theonieuwegein +0

Het grootste probleem is de mentaliteit, daarna gemis aan echte topkwaliteit.
Vertonghen en Eriksen zijn goede voetballers maar geen TOP en dat denken ze wel. daarom spelen ze ver beneden hun niveau.
Van de Wiel weet al dat hij door de mand is gevallen maar hoopt toch op een club want anders hoort hij er bij het ned. elftal niet bij.
Sulemany is een echte zakkenvuller als prof en vindt het geweldig dat De Boer met hem wegloopt. Is geen Top en wordt het NOOIT,
De Jong wordt beschermt door De Boer, Had allang reserve moeten zijn.
En zo kan ik wel doorgaan.
Kortom in het algemeen geen TOP kwaliteit

02-10-2011 23:28

Sazzz +1

Wat Vertonghen en Eriksen nodig hebben zijn wat oudere toppers om hen heen. Nu is er alleen Janssen en die is net nieuw en uiteindelijk ook niet overdreven ervaren op topniveau. Van Jan en Christian wordt verwacht dat ze de kar trekken terwijl ze daar duidelijk nog niet aan toe zijn. Jan kan zich beter bezig houden met gewoon verdedigen zonder dat ie nog leiding moet geven aan een team.

02-10-2011 23:47

theonieuwegein +0

Het grootste probleem is de mentaliteit, daarna gemis aan echte topkwaliteit.
Vertonghen en Eriksen zijn goede voetballers maar geen TOP en dat denken ze wel. daarom spelen ze ver beneden hun niveau.
Van de Wiel weet al dat hij door de mand is gevallen maar hoopt toch op een club want anders hoort hij er bij het ned. elftal niet bij.
Sulemany is een echte zakkenvuller als prof en vindt het geweldig dat De Boer met hem wegloopt. Is geen Top en wordt het NOOIT,
De Jong wordt beschermt door De Boer, Had allang reserve moeten zijn.
En zo kan ik wel doorgaan.
Kortom in het algemeen geen TOP kwaliteit

02-10-2011 23:28

antiebecilio +0

En wat speelden ze slecht vandaag.. We mogen concluderen dat Theo Janssen een onnodige aankoop is geweest Anita deed het vorig jaar uitstekend als controleur. Ik vind de kritiek op Vermeer belachelijk veel mensen vergeten de redding op dat schot de eerste helft en de redding op het schot waar uiteindelijk de rode kaart en de penalty uitvalt.. En ook met corners oogd hij veel beter dan vorige jaren. Ook Cilissen is een belachelijke aankoop zeker voor 3.3 miljoen. Van der Wiel zit in een dip maar je hebt momenteel weinigachter de hand. Vond ook Eriksen en Boerrigter zwak vandaag!

02-10-2011 23:19

theonieuwegein +0

Het grootste probleem is de mentaliteit, daarna gemis aan echte topkwaliteit.
Vertonghen en Eriksen zijn goede voetballers maar geen TOP en dat denken ze wel. daarom spelen ze ver beneden hun niveau.
Van de Wiel weet al dat hij door de mand is gevallen maar hoopt toch op een club want anders hoort hij er bij het ned. elftal niet bij.
Sulemany is een echte zakkenvuller als prof en vindt het geweldig dat De Boer met hem wegloopt. Is geen Top en wordt het NOOIT,
De Jong wordt beschermt door De Boer, Had allang reserve moeten zijn.
En zo kan ik wel doorgaan.
Kortom in het algemeen geen TOP kwaliteit

02-10-2011 23:28

sjordt +0

onnodig wil ik janssen niet noemen! maar vind dat we hem verkeerd gebruiken verder ben ik het helemaal met je eens!

02-10-2011 23:36

kunstgras +0

We kunnen de balans wel opmaken heh na vanmiddag. Matavz, Strootman, Mertens, Wijnaldum waren allen betere aankopen voor ons geweest dan Stig, Janssen, Boerigter en Serero.

02-10-2011 23:17

sjordt +0

Vvind het echt jammmer dat jullie Vermeer zo afvallen! Iemand met een ajax hart en prima metaliteit, talent en volgens mij heeft hij ons vvandaag gewoon weer paar keer prima gered! . ,

02-10-2011 23:12

theonieuwegein +0

Vermeer is toch geen TOP
Bijna elke uittrap is naar de tegenpartij

Het grootste probleem is de mentaliteit, daarna gemis aan echte topkwaliteit.
Vertonghen en Eriksen zijn goede voetballers maar geen TOP en dat denken ze wel. daarom spelen ze ver beneden hun niveau.
Van de Wiel weet al dat hij door de mand is gevallen maar hoopt toch op een club want anders hoort hij er bij het ned. elftal niet bij.
Sulemany is een echte zakkenvuller als prof en vindt het geweldig dat De Boer met hem wegloopt. Is geen Top en wordt het NOOIT,
De Jong wordt beschermt door De Boer, Had allang reserve moeten zijn.
En zo kan ik wel doorgaan.
Kortom in het algemeen geen TOP kwaliteit

02-10-2011 23:14

kunstgras +0

Liesveld scoort hoger dan de Boer. Het lijkt er op dat de supporters het vertrouwen in de Boer zijn kwijtgeraakt!

02-10-2011 23:12

kunstgras +0

Het kan gewoon niet langer. Morgen gaat er een stortvloed van kritiek komen op de Boer. Columns, kritische wedstrijdverslagen ga zo maar door. Frank heeft de mazzel fat Johan Derksen zijn vertrouwen ooit in hem heeft uitgesproken, het is dus te hopen dat die het morgen niet op z'n heupen krijgt.
Vandaag begon Jan Joost (normaliter toch de koning van de politiek correct gesloten vragen) al hier en daar wat steken onder water te geven richting de Boer. Je voelt dat het begint te borrelen. En dat is niet gek na 5 wedstrijden op rij niet gewonnen te hebben. De tactische blunders worden met de wedstrijd zichtbaarder. En zo'n elftal met zoveel nieuwe jongens kan toch na 2 maanden niet verweten worden gebrek aan instelling te hebben?
Het lijkt wel of Ajax niet fit is, alsof ze net als onder de tijd met Van Basten het niet zo nauw nemen met conditietesten en fysieke arbeid tijdens de training. Ook de mentaliteit lijkt niet hard genoeg, het gemekker over voetballenduitverdedigen met allerlei riskante en lachwekkende situaties van dien lijkt er wel ingeslagen te zijn, maar een keer flink hard het duel aan te gaan of is een keertje met passie en vreugde een duel in te gaan lijkt wel verdwenen. Boilesen was onder de Boer al na 1 wedstrijd zijn frivoolheid van zijn debuut verloren. Zakelijk spelen leek het devies. Er zijn maar weinig spelers te noemen die onder de Boer echt een groei hebben doorgemaakt. Ook de nieuwe jongens STigthorsson, Serero en Boerigter lijken vanaf hun debuut steeds mindere voetballers te worden.

02-10-2011 23:08

theonieuwegein +0

Het grootste probleem is de mentaliteit, daarna gemis aan echte topkwaliteit.
Vertonghen en Eriksen zijn goede voetballers maar geen TOP en dat denken ze wel. daarom spelen ze ver beneden hun niveau.
Van de Wiel weet al dat hij door de mand is gevallen maar hoopt toch op een club want anders hoort hij er bij het ned. elftal niet bij.
Sulemany is een echte zakkenvuller als prof en vindt het geweldig dat De Boer met hem wegloopt. Is geen Top en wordt het NOOIT,
De Jong wordt beschermt door De Boer, Had allang reserve moeten zijn.
En zo kan ik wel doorgaan.
Kortom in het algemeen geen TOP kwaliteit

02-10-2011 23:11

theonieuwegein +0

Het grootste probleem is de mentaliteit, daarna gemis aan echte topkwaliteit.
Vertonghen en Eriksen zijn goede voetballers maar geen TOP en dat denken ze wel. daarom spelen ze ver beneden hun niveau.
Van de Wiel weet al dat hij door de mand is gevallen maar hoopt toch op een club want anders hoort hij er bij het ned. elftal niet bij.
Sulemany is een echte zakkenvuller als prof en vindt het geweldig dat De Boer met hem wegloopt. Is geen Top en wordt het NOOIT,
De Jong wordt beschermt door De Boer, Had allang reserve moeten zijn.
En zo kan ik wel doorgaan.
Kortom in het algemeen geen TOP kwaliteit

02-10-2011 23:07

OnkelXXX +0

Ik volg het verder totaal niet, maar hebben ze bij de andere clubs ook zo veel van die twitter-sissy's?

Dat daar vanuit de club(s) niets aan gedaan word.

Onbegrijpelijk.

02-10-2011 22:10

bert0s410 +1

Als ik al die opstellingen zie, ik zou het zo doen

Cillessen

Vd Wiel. Alderweireld. Vertonghen. Boilesen

Anita

Janssen. Eriksen

Sulejmani. Sightorsson. Boerrigter.

Indien iedereen fit is, wat jullie?

02-10-2011 21:27

afct +8976

Helemaal mee eens cillessen erin en snel

02-10-2011 21:42

Jaxxie +0

De motto van Frank de Boer:

Never change a losing team!

02-10-2011 21:23

afca_vak414 +0

uitwedsrijden moet je gewoon boycotten ,die kut combiregeling

02-10-2011 21:18

afca_vak414 +0

oja ik zou toch el hamdoui er bij nemen en laten spelen ,hij is mijn favoriet niet maar gewoon gebruiken ofja misbruiken kan ook ,ik denk dat je em nog nodig gaat hebben

02-10-2011 21:15

afca_vak414 +0

ajax kan niet tegen een ploeg spelen die ajax gelijk onder druk zet en dat gaat nog welmeer gebeuren deze competitie,ze missen voorin gewoon effectiviteit

02-10-2011 21:12

Sjakie Wit +0

Het valt mij op dat met name Vermeer, vdWiel en Suljemani onder vuur liggen.
Ik doe ook mee:

Cillesen

vdWiel Alderweirld Verthongen Boilesen

Siem Anita Janssen

Ebecilio sighthordinges Boerrigter

02-10-2011 21:12

afcsven +0

ik heb de wedstrijd niet gezien maar walg hier van ik hou veeeeeel van deze club maar dit mag niet langer aanhouden frank je moet nu echt een wijziging in brengen ik heb een voorstel, middeveld rechts theo janssen centraal eyong enoh en links eriksen

02-10-2011 20:50

DamwijkAFCA +0

we waren gewoon te zwak omdat we zware wedstrijden achter de rug hadden. groningen had de tijd om zich voor te gaan bereiden om tegen ajax in hun eigen huis en eigen publiek te spelen. onze spelers waren gewoon fysiek niet sterk genoeg en we waren veel te zwak. nu hebben we de tijd om bij te komen en ons te richten op het thuis duel tegen az en vollebak er tegen aan te gaan !

02-10-2011 21:12

Sjakie Wit +0

Eriksen mag ook wel wat rust hebben. Kan Janssen ook eens op zijn geliefde plek staan.

02-10-2011 20:24

BGB +0

voor de komende wedstrijden zie ik het liefst vermeer gewisseld worden voor Cilessen , de jong voor Enoh en Janssen punt naar voren , en misschien een jeugdige back de kans geven als heb ik geen goede kijk op jong ajax

02-10-2011 20:16

sjeng +0

Vanaf nu moet de Boer gewoon gaan redeneren zoals hij in het begin ook deed:
Spelers op hun plek laten spelen waar ze horen en niet gaan schuiven en indien spelers geblesseerd raken gewoon jeugdspelers de kans geven.

Vermeer-Cillisen-Verhoeven
VDWiel-Ligeon
Alderweireld-Ooijer
Vertonghen-Blind
Boilesen-Koppers
Anita-Enoh
Janssen-de Jong
Erikssen-Serero-Lodeiro
Sulejmani-Ozbiliz
Sightorsson-de Jong(mocht Siggie zoals vandaag vroeg gewisseld moeten worden)-Bulyikin
Boerrighter-Ebicilio

02-10-2011 20:05

theonieuwegein +0

Vermeer een 6 belachelijk elke bal van hem ging naar tegenstander

02-10-2011 20:00

Sjakie Wit +0

Werkelijk onbegrijpelijk ja. Levert driekwart van zijn ballen (in)direct in en is niet in staat zijn defensie te organiseren... WISSELEN!

02-10-2011 20:07

BGB +0

ben helemaal klaar met dit ajax , waarom bulykin erin na een kwartier en niet de jong doorschuiven enoh op de plek van janssen en janssen doorschuiven? is de boer dan bang dat zn ongelijk bewezen wordt doordat janssen ineens wel ballen raakt ofzo .
gaat je mooie zondag klote twente ook weer geluk net als psv en wij zonder punten

02-10-2011 19:44

bert0s410 +1

Vermeer een 6? Het meeste balverlies kwam van hem, geen 1 uittrap kwam aan, en sommige gingen gewoon blind naar voren, het was vandaag van iedereen een bizar slechte vertoning.. Je heb ook niemand op de bank die wat kan forceren..

02-10-2011 19:42

joppiesaus +0

Jank allemaal niet zo zeg... dit is de 1e wedstrijd die we verliezen sinds maart. Az maken we af... psv en twente maken elkaar eind oktober maar af en we staan zo weer op gelijke hoogte met twente en psv. Over az maak ik me echt niet druk... die gaan echt nog wel punten verspelen!!!

AJAX AMSTERDAM, OOK IN SLECHTERE TIJDEN!

02-10-2011 19:40

jo1 +4584

ja en die 11 slappe zakken van ons die gaan alles winnen haha

02-10-2011 19:43

Margammor +0

Het laatste klopt altijd, maar kritiek mag en relistisch naar het presteren van je eigen club kjken ook.

Van de laatste 6 wedstrijden hebben we alleen van een amateurclub weten te winnen.

02-10-2011 20:01

Tifosi +0

Die van der Wiel schittert elke week toch weer in het waardeloos spelen. AUB verkopen die gozer !

02-10-2011 19:26

Rogyros +0

Siem de Jong was de enige veldspeler die een voldoende haalde.

02-10-2011 19:11

RobertoStrife +2

Wat? Heb jij gekeken? Siem raakte geen knikker. De enige veldspeler die een voldoende haalde was Sig, maar hij speelde maar 18 minuten.

02-10-2011 19:33

pizzapunt +0

Frank moet een assistent trainer hebben die het duel met hem durft aan te gaan en tegengas durft te geven. Frank heeft talent als coach, maar maakt nog steeds veel fouten. Ik denk dat de prestaties eerder onder frank beter waren door de frisse wind die er waaide en het plezier wat ontstond, maar daar wen je nou eenmaal aan, en nu zie ik chagrijnige koppen lopen en tegenvallende prestaties. kijken hoe hij hiermee omgaat!

02-10-2011 19:10

zburg1983 +0

Louis van Gaal nieuwe trainer, Hiddink TD

02-10-2011 19:07

lisa020 +0

jij ziet ze vliegen

02-10-2011 19:32

Rogyros +0

Pfff, wat een kutsite is dit eigenlijk. Weer zon belachelijk domme, enkel op het negatieve gerichte kop. Wat nou kansloos! AJAX was slecht, bar slecht. Maar AJAX had verdorie wel de betere kansen. Zeker die van Sulejmani die er in moest. Dan is het niet kansloos. Tegen Real Madrid was het kansloos.

Suggestie voor de kop: Pover Ajax onderuit in Groningen

02-10-2011 19:04

JJood +0

Frankie moet snel iets doen waardoor Ajax weer gaat lopen, zo moeilijk is dat niet met dit materiaal.

Vermeer
Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Boilesen(Door blessure nu: Anita)
Anita - Eriksen - Janssen
Sulejmani - Siggie - Boerrigter.

Janssen met punt naar voren, Eriksen op 10, en Anita meer defensief.

02-10-2011 19:00

zburg1983 +0

waarom werd bullie eruit gehaald??? waanzinnige eigenwijze mongool die de boer

02-10-2011 18:56

wes +0

Zo praat je toch niet over Frank de boer, ja hij maakt veel fouten maar hij is en blijft een echte ajaxcied.

02-10-2011 18:58

zburg1983 +0

okay mongool is overdreven. eigenwijs is ie wel echter... het word helemaal niks je selectie is veels te krap. eriksen terug naar de b-pupillen, de jong helemaal weg gooien, vd wiel ja wat moet je daar nou mee? en zo kan ik nog wel even doorgaan...

02-10-2011 19:01

StiensGroetAjax +0

En nu komen mensen opeens met allemaal negatieve punten, tuurlijk het was slecht vanmiddag en loopt het niet zoals het zou moeten. Maar verdomme, Steun je ploeg ook in de mindere tijden en zeik ze niet zo af. Wij zijn Ajax Wij zijn DE BESTE!!!!!

02-10-2011 18:43

pizzapunt +0

waarom zou je altijd postief moeten zijn?

- positiespel zag ik niet
- bepalende spelers hebben we, maar worden niet gebruikt
- een Trainer die als je moet aanvallen de spits eruit haalt; alles of niets zou ik zeggen
- een team dat nonchalent omgaat met elkaar, met de bal en met resultaat

wat is positief vandaag? dat het 0-1 is gebleven misschien? dat we toch 3 redelijke kansen hebben recreeerd?

02-10-2011 18:46

jo1 +4584

Die laatste zin kan je wel veranderen in Wij zijn Ajax, wij zijn 11 lapzwansen op het veld ..........

02-10-2011 18:47

StiensGroetAjax +0

Jezus jezus. Verliezen we een keer ist meteen weer huilie dit huilie dat. Blijf toch es achter je ploeg staan, ook bij slecht weer

02-10-2011 19:04

DemyDeZeeuw +1

verliezen we een keer, ik weet niet of je wakker bent, we staan 6 punten achter op de koploper ??

02-10-2011 19:09

Rogyros +0

Het was de eerste keer dat we verloren...

02-10-2011 19:10

StiensGroetAjax +0

Ben jij wel helemaal wakker? volgens mij is dit de 1e x dat we verliezen?

02-10-2011 19:36

jo1 +4584

Ik sta achter mijn ploeg, nu de spelers eens achter de toeschouwers staan.

02-10-2011 19:42

oudzuid2 +7294

verliezen we es n keer? we hebben al 5 keer achter elkaar niet gewonnen! lijkt me dat wel commentaar mogen geven, of slik jij altijd alles kritiekloos?

02-10-2011 20:08

jo1 +4584

wel goed kijken wat ik schrijf he

02-10-2011 20:16

Freekajax +0

Weet je wat ik ook vreemd vind, dat is dat Frank zegt dat hij de Jeugd een kans geeft. Dat zou ik graag willen zien dan. Wat dacht je van Van Rhijn, ?Aisatti?, Klaassen, De Sa, Lukoki, ?Bouy? en Coppens. Af en toe een trainingkje is leuk, maar nooit een invalbeurt/selectieplek.

02-10-2011 18:41

wes +0

Ben ik helemaal mee eens ik zeg de volgende keer klaassen, bouy, De la, Schenk, van rhijn bij de selectie

02-10-2011 18:57

RioDio +0

Huh sulejmini een 2,7. Ik bedoel je start toch met een 1 en de rest moet je verdienen? Wat mij betreft komt ie op min 8 uit deze wedstrijd.
Wel triest dat de verdediging ook van die kutpunten krijgt. Daar lag het vandaag niet aan (uitgezonderd twitterboy). Toby speelt eenprima seizoen, evenals vermeer. Ook jammer dat sigthor zo vroeg uitviel hij speelt erg goed dit jaar

02-10-2011 18:37

pizzapunt +0

Wat Ajax mist is gewoon die ene speler die het verschil maakt. en het leuke van deze zin is dat er er 3 hebben, maar die het niet doen: Vertonghen doet zijn werk wel maar blinkt nog niet uit, Eriksen heeft bij vlagen het gouden randje, maar dat komt er veel te weinig uit, en met name de belangrijke wedstrijden. en jaja: Janssen staat verkeerd zoals iedereen dat weer, behalve Frankie de Boer.

Ik word gewoon scheitziek van het spel van Ajax. ik zie bijna geen steigende lijn meer, die ik wel had verwacht van Frank. Ik zei eigenlijk een dalende lijn ten opzichte van vorig seizoen, toen we het ZONDER een klasbak als Theo Janssen moesten doen, we geen Boerrighter hadden die 10x beter is dan Ebecilio en zonder een echte spits ala Siggy. We doen toch iets fout.

En dat combinatiespel: Het loopt aardig, maar zodra er ook maar één keer druk word gezet breekt het alweer. balletjes terug op Vermeer, die geeft Anita de bal bij de cornervlag of hij ramt de bal over de zijlijn of op het hoofd van de tegenstander. Ook creeren we totaal geen kansen. Elke keer als we kunnen schieten randje 16-meter... balletje breed... balletje breed... balletje terug, druk zetten tegenstander en uiteindelijk bouwen we weer op met Vermeer. Waar gaat het heen zo?

Op dit moment geef ik AZ de hoogste titelkansen. Gewoon 90 minuten 100% geven. Dat is gewoon de sleutel tot winst, en niet die balletjes tikken, dat gaat vanzelf wanneer je de tegenstander terugdringt op de eigen helft.

02-10-2011 18:37

Djenaro +0

3.3 voor de Jong ?! veeeel te hoog

02-10-2011 18:23

zburg1983 +0

2.6 voor de Boer? veels te hoog

02-10-2011 18:57

AFCA19 +0

ik vind dat iedereen te hoog heeft, ze zouden de 0 een keer moeten toevoegen aan het rijtje.

02-10-2011 19:31

omisom +1

Ja PiSVee is ons voorbij helaas hebben iets betere spelers gekocht is eigenlijk onbegrijpelijk bijna 1-0 NEC net niet 2 kansjes PiSVee en 0-2

02-10-2011 18:18

jo1 +4584

iets betere spelers? Zijn ze allemaal niet beter behalve de verdediging dan? Lens, matavz, wijnaldum, strootman, mertens etc. Ik kan geen betere ajacied noemen helaas

02-10-2011 18:21

RobertoStrife +2

laffe 0-2 van PSV..

02-10-2011 18:17

afca1985 +21454

Strontboerengeluk

02-10-2011 18:17

jo1 +4584

In Nijmegen speelt de kampioen, dat lijkt me duidelijk

02-10-2011 18:17

RobertoStrife +2

Ik dacht in Venlo.

02-10-2011 18:18

Ajaciedbrad +8856

Als psv punten verliest en wij volgende week bij az weten te winnen lijkt me niks aan de hand en kunnen we hopen op beter spel van de jongens. Laat wel duidelijk zijn dat ze het drukste en zwaarste progamma van alle erdivisie clubs hebben. Daarbij is het niet verstandig frankie nu al af te keuren, hij heeft idd tijd nodig. En wat als frankie wel weg gaat?? Dan is er alleen maar meer onrust en hebben ze weer een nieuwe trainer om aan te wennen, en je dan weer herpakken in alle competities is dan des te moeilijker.

Maar ben het er mee eens dat ze ronduit slecht presteren, maar ik geef het frankie en de spelers de tijd.

02-10-2011 18:10

huubafca +0

kanker duitse kutboeruh

02-10-2011 18:15

omisom +1

Voorlopig is de enige club die er vruchten van plukt AZ die winnen FCT gelijk, 010 een dik pak slaag en PiSVee staat ook nog steeds gelijk stonden we vorig jaar niet met 9 punten achter?

02-10-2011 18:08

omisom +1

Oké genoeg frustratie over het team en Frank gestort we hebben tot 15 oktober de tijd om keihard te werken aan een team wat bereid is de mouwen voor elkaar op te stropen en voor Frank om zich te gaan buigen over de opstelling want daar zit iets niet helemaal goed laten we dan op 15 oktober tegen de koploper zien dat wij Ajax zijn en de kampioen van NL. Jullie begrijpen dat ik ook pisnijdig was vandaag maar we moeten vooruit kijken en Frank blijft gewoon zitten hoor.

02-10-2011 17:49

johanbrengt3des +0

Ik ben het 100% met je eens.
Al die nep kut supporters hier die willen dat frank al opdonderd.
zijn zeker net supporter geworden na het eerste succes in 7jaar.
anders hadden ze wel begrepen dat het ontslaan van de trainer nog nooit wat heeft opgeleverd bij ajax!

02-10-2011 17:54

omisom +1

Ik heb het niet over nep supporters we zijn allemaal een beetje gefrustreerd over het spel natuurlijk en daar moet iemand voor verantwoordelijk zijn en dat is nu Frank maar ik denk dat als je deze supporters diep in hun hart kijk ze wel blij met hem zijn. Overigen al sinds ik mij kan heugen Ajacied en dat is al heel lang

02-10-2011 18:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.