Ajax gaat kansloos onderuit

door Jens 1127

Ajax gaat kansloos onderuit

door Jens 1127

Laatst geüpdatet

Ajax is zondagmiddag in Utrecht kansloos onderuit gegaan. Het werd 3-0 en het had zelfs erger uit kunnen pakken. Slechts twee echte kansen kreeg Ajax tegenover minstens zeven a acht goede kansen van FC Utrecht. Verder was de thuisploeg veel feller en leed het minder balverlies, wat bij Ajax het grootste probleem was. Iedereen verloor de bal.

Duplan scoorde voor rust twee keer binnen twee minuten en deelde daarmee een flinke klap uit. Een schot in de kruising en een gewonnen kopduel van Daley Blind, waarbij de laatste zich wel erg onvolwassen aan de kant liet zetten.

In de slotfase scoorden de Utrechters nog de 3-0, maar de tweede helft was slechts een formaliteit. Sulejmani kreeg een honderd procent kans, maar mistte alleen voor Vorm. Dat was het enige moment dat Ajax terug kon komen in de wedstrijd.

Het is de eerste officiële nederlaag onder leiding van Frank de Boer en meteen een forse. Misschien wel de slechtste wedstrijd van het seizoen. (foto: Ajax.nl)

Opstelling Utrecht: Vorm, Cornelisse, Vorstermans, Wuytens, Lensky; Strootman, Silberbauer, Asare; Duplan, Demouge, Mertens

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind; Enoh, Eriksen, De Zeeuw; Sulejmani, De Jong, Ebecilio

Goals: 1-0 Duplan (22\')
2-0 Duplan (24\')
3-0 Vorstermans (82')

Let op om technische redenen is het niet mogelijk om Cvitanich in de beoordeling hieronder te zetten. Excuus. Hij verving De Zeeuw in de 53e minuut en werd vervangen door Ozbilic in de 70e minuut.

Lees meer over:
Plaats reactie

Daneman +1387

De allereerste stap zou moeten zijn dat het bestuur mag blijven als het goed of beter gaat en dat ze weg gestuurd worden als het niet goed gaat. Zolang het bestuur mag aanmodderen zonder consequenties wordt ajax geen kampioen.

24-01-2011 10:12

giet +0

we moeten niet zo depressief gaan doen utrecht uit is altijd al moeilijk voor ajax en deze wedstrijd kan je gewoon verliezen zo simpel is dat en met suarez hadden we hem ook niet gewonnen .
het middenveld van ajaxgaf gewoon niet thuis en dan ga je eraan zo simpel is het

24-01-2011 08:25

TheNakker +0

Heb ik al zoveel goede reacties gezet ??

Nou thnx gab, doet me goed xD

24-01-2011 00:23

TheNakker +0

Ik ben nu eens even realistisch en geef het krediet aan de FC Utrecht spelers, in plaats van alles alleen af te wentelen op falen van onze eigen spelers.
De Ajax spelers, en met name de middenvelders, kwamen niet aan spelen toe omdat ze volledig overpowered werden door de Utrechtenaren die met hun forechecking en fysiek/conditioneel overwicht op pijnlijke wijze het gebrek aan kwaliteit bij Ajax blootlegden.

''Je speelt net zo sterk als de tegenstander het toelaat'' .... daar zit een kern van waarheid in.

Bij elke tegenstander die hetzelfde taktisch strijdplan van Utrecht hanteert, gaat deze Ajax selectie er onderdoor.
Dat is deze competitie al eerder gebeurd en zal nog wel vaker gebeuren als je het mij vraagt.

23-01-2011 23:55

pacilootje +0

mee eens voor de 5de keer vandaag

24-01-2011 00:10

1eringzuid2 +7

En er komen nog een paar van die fysieke potjes aan. volgende zondag Nac uit, 13-02 Roda uit, Boeren-uit.........baai baai zwaai zwaai 9 punten!

24-01-2011 10:14

Finidi +0

Urby ook naar Milan. Zolang zo'n floppert nog bij zo'n wereldclub terecht kan komen zullen mannetjes als vd Wiel buiten hun schoenen blijven lopen.

23-01-2011 23:48

Pinpanter +3

Weet je wel zeker dat je FAN van Ajax ben?
Als het meerendeel van de Ajaxfans zo zouden praten zoals jij doet in een reeks van kankerberichten, dan zal Ajax zeker nooit meer kampioen worden.

24-01-2011 08:38

Finidi +0

Dan zie je in Studio Ajax ook Oerbie met het kwijl op zn mond een Milan shirt aantrekken terwijl Ajax net verloren heeft.... Ajaxhart is ook meteen weg heh. Het zegt genoeg over de mentaliteit van die gasten.

23-01-2011 23:37

Finidi +0

Twente heeft een wereldslectie vergeleken met ons. Zolang die Oneywu en Douglas meer fysiek hebben dan de hele Ajax selectie bij elkaar en Ruiz meer gevoel in zn linkerteen dan onze hoop in bange dagen Suleymani (ja want Suarez gaat weg) in zn hele lijf..... dan zijn wij gewoon kansloos!

23-01-2011 23:32

RafaelvdVaart +0

Koop een seizoenskaart van het geweldige Twente zou ik zeggen. Van elke keer dat je het woord alleen al typt of uitspreekt krijg je volgens mij al een dikke.

23-01-2011 23:42

Finidi +0

een dikke van jalozie ja.

23-01-2011 23:47

Finidi +0

Elk jaar hetzelfde liedje, er verander gewoon nooit iets bij Ajax de laatste 13 jaar. We zijn er zelfs sinds het Koeman tijdperk zwakker en zwakker op geworden. Waar we in 2007 nog met Suarez en Hunterlaar in de spits speelde en daar nog Davids en Stam bij hadden en het seizoen daarvoor nog Sneijder, daar moeten we het nu doen met nitwits als Suleymani en vd Wiel die nog niet eens de veters van bovenstaande mogen strikken.

Het is gewoon een kneuzen team. Jongens als Enoh, Ailderweirld, Anita, Blind, Cvitna, De Jong, de Zeeuw mag je niet eens kwalijk nemen dat ze niet beter kunnen. Maar een Suleymani en vd Wiel verdienen gewoon is een goede trap onder hun hol. Die vd Wiel boeit het gewoon geen zak, dat zie je aan alles.
En Stekelenburg is een held, maar als aanvoerder een pussy. Jaap Stam had vd Wiel al na 10 minuten in zn nekvelletje gepakt.

We kunnen de Boer wel de tijd geven (en dat moet ook). Maar met deze selectie zit er gewoon helemaal niks in. Ajax moet is stoppen met die kaboutertjes opstellen. Kaboutertjes kan je aan de buitenkant opstellen, maar in de as van het veld moet je fysiek van minstens 1.85m hebben! Schrijnend was een actie waar Demouge onze Enoh fysiek aftroevde en vd Wiel er op snelheid uit liep met bal!

Nu het nog kan, verpats die vd Wiel en vertel Suleymani, Blind, de Jong, Enoh dat ze hun zaakwaarnemer mogen laten zoeken na een nieuwe uitdaging. Trap die Marokkaan eruit en behoudt Suarez. Investeer het binnengekomen geld aan Dost en twee goede stevige jongens met karakter en voetballende kwaliteiten. Pik vd Boog is toch zo van de scoutingrapportejes, nou tover maar is wat uit de hoge hoed dan!

Als we zo doorgaan kunnen we wachten tot we een ons wegen. Anita begint na Urby ook al te lijken op Regi Blinker, dit was voor mij een teken dat we Feyenoord achterna gaan!

23-01-2011 23:20

030591 +0

Wij, ajacieden, reageren altijd opportunistisch: als het goed gaat roepen we allemaal dat we kampioen gaan worden, als het slecht gaat roepen we allemaal dat het seizoen niks meer wordt en dat we weer naar volgend seizoen moeten kijken. Dit allemaal na 1! goede of slechte wedstrijd.

Laten we nou allemaal rustig blijven. De Boer zit er net, en ik ben ervan overtuigd dat het allemaal goed gaat komen. Op deze weg naar succes zitten ook nederlagen bij (zoals vandaag) maar er zullen er nog wel meer volgen.

23-01-2011 23:13

Finidi +0

Op basis van welke gebeurtenissen in het verleden en feiten over trainer de Boer mag ik jouw woorden met vertrouwen aannnemen? Ik bedoel, volgens mij ben jij te oppertunistisch.

23-01-2011 23:23

Lange +0

Het trieste van alles is, dat die clubjes die zelf niets hebben om naar uit te kijken, en waarvan elk seizoen hetzelfde is, die willen maar één ding en dat is het seizoen van Ajax verpesten. Het grote probleem is dat hen dat altijd lukt. Als er namelijk strijd aan te pas komt weet je gewoon dat Ajax gaat verliezen aangezien de gemiddelde lengte 1.60m is. Wedstrijden als ado uit, utreg uit, nac uit, psv uit, az uit, twente uit, groningen uit. Echt om helemaal ziek van te worden. We moeten die trieste nietszeggende clubjes gewoon overklassen en dan uiteraard op techniek en spel maar al helemaal op strijd!

23-01-2011 22:47

RobertoStrife +2

Tja, heel jammer, het lek is niet boven, focussen op volgend seizoen dan maar..

23-01-2011 22:41

Finidi +0

jaar in jaar uit, jaar in jaar uit,jaar in jaar uit, jaar in jaar uit,jaar in jaar uit, jaar in jaar uit,jaar in jaar uit, jaar in jaar uit,jaar in jaar uit, jaar in jaar uit,jaar in jaar uit, jaar in jaar uit,jaar in jaar uit, jaar in jaar uit,

Het zit er gewoon niet in. Trap vd Boog er eerst uit, dan zie ik de toekomst met iets meer vertrouwen tegemoed.

Je kan mij niet vertellen dat Cruijff blij wordt van Suleymani? Maar van den Boog blijft maar in hem geloven. Die gast weet niet of er lucht of zand in een bal zit, en dat is onze AD.

23-01-2011 23:25

Dennis_Gijs12 +0

Maakt vd Boog de opstelling dan?

24-01-2011 08:05

AFCA! +0

Naar mijn mening gaan we onderuit op het middenveld, er staat gewoon niks van fysiek, het liefst zie ik een speler als silberbauer komen of iniedergeval een goeie en ook fysieke middenvelder. En het liefst een LVV erbij want van blind ben ik niet helemaal weg. Dan zou ik het zo in de toekomst graag zien ;

-------------------------Stekelenburg------------------------
--------------Toby-------------------------Jan-----------------
Greg---------------------------------------------(nieuwe linksback)
------------(nieuwe CM)----------Enoh--------------------
Mickey--------------Christian---------------Ebecilio
-------------------------Suarez----------------------------

Suarez zie ik als de ideale spits. iedereen is steeds bezig er moet een spits komen :O Waarom als je er zo een in huis hebt (alleen natuurlijk niet als die weggaat)

23-01-2011 21:21

AFCA! +0

Naar mijn mening gaan we onderuit op het middenveld, er staat gewoon niks van fysiek, het liefst zie ik een speler als silberbauer komen of iniedergeval een goeie en ook fysieke middenvelder. En het liefst een LVV erbij want van blind ben ik niet helemaal weg. Dan zou ik het zo in de toekomst graag zien ;

-------------------------Stekelenburg------------------------
--------------Toby-------------------------Jan-----------------
Greg---------------------------------------------(nieuwe linksback)
------------(nieuwe CM)----------Enoh--------------------
Mickey--------------Christian---------------Ebecilio
-------------------------Suarez----------------------------

Suarez zie ik als de ideale spits. iedereen is steeds bezig er moet een spits komen :O Waarom als je er zo een in huis hebt (alleen natuurlijk niet als die weggaat)

23-01-2011 21:19

zburg1983 +0

dit is allemaal te licht... Jan en Toby zijn niet meedogenloos genoeg, Greg kan niks. ( verdedigend) Enoh is veels te druistig aan de bal. Ebicilio lekker in het 2e laten ballen en met kleine invalbeurtjes tegen de wat mindere goden laten spelen. Mickey is een groot vraagteken voor mij en voor iedereen denk ik? Suarez,Eriksen en Stekelenburg vind ik eigenlijk als enige 3 Ajaxniveau waardig maar misschien leg ik de lat te hoog!

23-01-2011 21:31

zwollie +8

Als ajax verstandig is volgen ze danny schreurs van fc zwolle, mijn eigen cluppie. Die jongen speelt hier iedere week de sterren van de hemel. Denk dat hij het wel red bij ons aller ajax

23-01-2011 21:01

Sulejmania +0

Ja, en bij Schubbekutteveen loopt ook een goede middenvelder, haal die ook effe!

23-01-2011 21:09

zwollie +8

zie wat die chadli nu doet bij twente, vorig jaar eerste divisie. danny schreurs heeft er nu al 13 inliggen,

23-01-2011 21:19

RafaelvdVaart +0

Schreurs is zo stom als een tafelpoot.

23-01-2011 22:06

ELPISTOLERO +3

Letterlijk ook toch, was dat niet die gozer met dat lage IQ?

23-01-2011 22:10

RafaelvdVaart +0

Ja precies, daarom zei ik het ook.

23-01-2011 22:19

Finidi +0

Het is een groot drama, en als ik eerlijk ben wordt ik eronder de Boer niet blijer van. Er staan nog meer fysieke nobody's op het veld, het lijkt verdimme wel een kleuterklas.
Vanaf donderdag zeg ik het seizoen afmaken met!

Stekelenburg
Silva (mits fit) Ooijer Olekwer Vertonghen
Enoh de Zeeuw Tainio
Ebicilio El Hamlap Suarez


Noem mij maar gek, maar ik zeg dat dit beter gaat dan dat zooitje wat vanmiddag op het veld stond.

Mensen die roepen geef de Boer de tijd zijn gek, zelfs op je laptop kan je zien welke speler kwaliteiten heeft en welke niet. Wat doet die SUleymani nog bij Ajax???

23-01-2011 20:19

robert R. +2

het centrale opa duo nee dat word wat man ga in de zandbak spelen belachlijke opstelling.

23-01-2011 20:25

KJ +0

DAn heb jij silva en tainio zelfs op je laptop nog nooit zien voetballen, want die kunnen er al helemaal niets van.

23-01-2011 20:26

wilyha +2

weet je het grote verschil vind ik wel 2e helft heeft ajax veel balbezit gehad en geprobreerd een wedstrijd toch nog temaken en dat mickey de kans mis was gewoon de druppel

23-01-2011 20:30

Kareltje +0

Vrienden,

Het is heel simpel. Ook al zijn de spelers individueel beter dan de spelers van PSV of Twente we zullen altijd aan het kortste eind trekken en waarom. We komen fysiek en body te kort!!! Als ik vanmiddag het team van Twente zie staan, dan zijn dat echte kerels! de meeste zijn fysiek top en hebben body. PSV heeft er ook een paar lopen.
Zolang Ajax hier niets aan doet en niet op let met de scouting wordt het gewoon heel lastig om weer eens kampioen te worden!

23-01-2011 19:43

AFCA19 +0

nu ik de 2e goal van utrecht wat beter bekeken heb wil ik zeggen, we zijn genaaid, blind word gewoon in zn rug gelopen. Als je zo iemand op het middenveld bespringt als duplan deed dan krijg je een vrije trap

23-01-2011 19:31

KJ +0

Echt he. Maar zijn we dat inmiddels niet gewend dan?

23-01-2011 20:32

Joodstt +0

Geen verrassing. Deze grope mist elke vorma van winnaarsmentaliteit als het ff niet loopt. Daar kan geen trainer wat mee doen, dat moet namelijk primair uit jezelf komen. Gelukkig is de grootste sjaakverzaak net verkocht.

23-01-2011 19:03

ELPISTOLERO +3

Inderdaad, het is pure mentaliteit.

23-01-2011 19:13

Liefhebber +1

Mee eens, het is ook mentaliteit. Dat slappe gelul over geef ze de tijd, we zitten in n proces. Allemaal geleuter om t echte probleem te verdoezelen en de meute rustig te houden. Ik hoor t al 15 jaar.
Feit is dat we al jaren lang elk uitwedstrijd onder de voet gelopen worden.
Ook typerend voor de t gebrek aan mentaliteit is de reactie dat we het de 2de helft goed opgepakt hebben omdat we meer balbezit hadden. Totaal niet beseffend dat Utrecht expres inzakt omdat ze voor staan en niet 90 minuten lang zo fel hoeven te zijn. Had het 0-0 gestaan id rust dan hadden we ook id 2e helft niet meer balbezit gehad.
Verder gaat t trouwens helemaal niet om balbezit, maar om wat je er mee doet. Meer balbezit grijpt de slechte verliezer aan om t eigen falen te camoufleren.

23-01-2011 19:24

ELPISTOLERO +3

Precies, wedstrijden als deze kun je niet goedpraten. Je kunt gewoon zien aan die gasten dat het ze niets interesseert. Na 5-10 minuten was het voor mij alweer volledig duidelijk.

Het enige wat het tij had kunnen keren was een mogelijke 1-2 van Sulejmani, maar ook hier weer mentaliteit, want meneertje moet hem zo nodig schijtarrogant zachtjes met de binnenkant naast schieten.

23-01-2011 19:26

RafaelvdVaart +0

Meneer moet ook is leren dat zijn rechterbeen niet alleen is om op te staan. Iemand die zoveel verdiend moet ook met zijn andere poot een goal kunnen maken.

23-01-2011 19:27

Liefhebber +1

Ik zie t somber in. Een probleem in mentaliteit kan alleen er zijn, als t merendeel van de selectie hier last van heeft. Er zit soms n goede wedstrijd tussen, om daarna weer kansloos onderuit te gaan uit bij een middenmotor. De oplossing is dus de hele selectie opschonen. Dat kost jaren de tijd. Verder is ons scoutingsapparaat lachwekkend dus de kans op capabele vervangers is uiterst klein.
Namen als Van Wolfswinkel of Gudjohnsen doen me bijna huilen.
Id zomer zijn verder sowieso de enige spelers met mentaliteit vertrokken, denk aan Vertonghen, Suarez en Stekelenburg.

Ik voorspel dat we van NAC thuis winnen om de beker en vervolgens uit van ze verliezen in de competitie. Onze helden denken namelijk na één winstpartij thuis om de beker dat ze zich herpakt hebben. Altijd scherp zijn is veel te veel gevraagd.
Zoals ik zei, hele donkere wolken en ik zie t niet snel opklaren.

23-01-2011 19:33

ELPISTOLERO +3

Het zit idd in het merendeel van de selectie. Dat zie je in de afgelopen 3/4 jaar, waar we het constant in die uitwedstrijden op dezelfde manier laten liggen. Zo'n 3-4 wedstrijden per seizoen dat je gewoon op deze manier of soortgelijk wordt overlopen.

23-01-2011 19:40

robert R. +2

er word volop getwitterd in engeland dat suarez naar liverpool gaat waar hale die gaste dat ineens vandaan

23-01-2011 18:55

Finidi +0

Grootste parasiet die erbij Ajax rondloopt is Rik vd Boog. Wat een smerige lijer is dat. Hoe haal je het in je hoofd om nu nog Suarez te verkopen? (morgen is het rond, heb bronnen)

Dit Ajax is echt een grote schande. Wat mij vanmiddag opviel was vooral het gelijk van Jol over sommige Ajax spelers.
Ik haal er ff uit:

Blind: Is gewoon echt Ajax onwaardig, heeft twee tegengoals op zn naam staan vanmiddag. Is traag, kan niet opbouwen en komt gewoon handelingssnelheid en fysiek tekort. Mensen kunnen wel roepen, het is zn 2e wedstrijd. Maar dat is onzin, je ziet aan alles dat Jol gewoon gelijk had over Blind!

Suleymani: Is gewoon een verwend nest, die je wel kansen kan blijven geven, maar hij verpest gewoon kans op kans. Had ook vandaag weer aansluitingstreffer op zn schoen, maar verzaakte weer. Ook over hem had Jol groot gelijk.

Ailderweirld: Mensen blijven door zijn hoge gunfactor maar roepen dat het een groot talent is. Maar ik zie wel in wat Jol bedoeld met het missen van mentale hardheid. Dit gast vreet absoluut niet zn spits op zoals een Oneywu of Douglas dat wel doen. Ook opbouwend is deze jongen zo ongelovelijk zwak! Als deze jongen toch een eerlijke kans moet krijgen, laat het dan asjeblieft even op de bank zijn achter een goede ervaren verdediger waar die van kan leren.

vd Wiel: Wat een draak is die gozer toch! Zo'n ongelovelijk slechte rechtsback! Met zijn instelling nog minder waard dan Gil Swerts!

Bij Feyenoord stappen spelers nog met tranen van het veld af, onze blagen halen hun schouders op en kruipen weer achter de playstation.


We liepen hier allemaal te roepen om een ban voor de Rode Olifant, en ook ik ergerde mij dood aan die gast. Maar ik ben toch bang dat alles wat die riep toch wel een beetje waar is gebleken vanmiddag :-S

WEG MET VD BOOG DUS!

23-01-2011 18:42

robert R. +2

ja dr zeggen meer bronnen te hebben maar frank zei vandaag dat het rustig was dus dat is wel heel onverwacht maar wie is je bron of kun je dat niet zeggen.

23-01-2011 18:46

Finidi +0

ze roepen alles om de gemoederen kalm te houden. Nu wilde Urby zelf weer heel graag weg....maar dat kan allemaal wel, maar als Frank hem nodig heeft dan diend die gewoon zn contract uit. Daar krijgt die toch voor betaald.

Gelul dus, Urby is weg omdat die nu geld opleverd, niet omdat die zelf zo graag wilde. Logisch, maar lul er als Ajaxzijnde niet zo slap omheen dan.

Suarez is over een week ook weg.....denk je nou echt dat Ajax hoopt dat het rustig blijft? Nee Ajax hoopt dat die 25 miljoen nog wordt neergelegd.

En dan? Dan hebben we 25 miljoen, geen SUarez geen Blind....en dan halen we van Wolfswinkel of Bas Dost :-S

Investeer verdimme dan eens in echte toegevoegde waarde!!! Zorgen Dost en van Wolfswinkel er nou voor dat Utrecht en Heereveen boven hun kunnen presteren???? Neen, dus haal dan een Mertens!!!! een spitstalent en een fatsoenlijke linksback!

23-01-2011 18:57

Liefhebber +1

Jij bent de Rode Olifant

23-01-2011 19:05

RafaelvdVaart +0

Inderdaad dat dacht ik ook meteen. Wat een sulletje is het toch ook, zichzelf nog even ophemelen in zijn eigen berichtje haha.

23-01-2011 19:10

robert R. +2

dit bericht vond ik net van een engelse site staat 12 uur op die site dus

Blogs » Football (soccer) News » English Premier League: Liverpool’s transfer requirements in January
English Premier League: Liverpool’s transfer requirements in January
(3) (0)
Posted By: Ivana Rocket
Category: Football (soccer) News
12 hours, 52 minute(s) ago English Premier League: Liverpool’s transfer requirements in January

The time has come where teams have played more than half of the season and have a better picture of their strengths and weaknesses. The January transfer window can be crucial for clubs who need to strengthen certain areas or just find that missing link, which will help them either push to the top, shoot up the table or avoid relegation.

One team that had its weaknesses exposed constantly this season was Liverpool. Now, with new owners New England Sports Venture willing to provide funds if the ‘right player becomes available’ is something Liverpool need to sort out.

Liverpool’s needs could be divided into three major areas. A striker to take the burden off Fernando Torres, who only has the not so apt David N’Gog for cover, a winger who can provide pace and more zest than Liverpool’s only other natural winger Maxi Rodriguez and a new left back for what has to be a flop in the name of Paul Konchesky.

However, NESV seem to have a strict transfer policy. Their main criterion at this stage is that the potential signing must be of a certain age and for the right price. It seems NESV want to build a strong team for the long term and are reportedly willing to wait until the summer transfer window in order to invest heavily.

On the contrary, with the appointment of David Commolli, it seems that it might not be the case. Liverpool have publicly declared their interest in Aston Villa’s Ashley Young, someone who can add pace and width to a flat Liverpool midfield. Young perfectly matches NESV’s vision and with Villa manager Gerard Houllier warning clubs that Young and fellow winger Stewart Downing are not for sale means that they may have to wait until the summer to sign either one.

Liverpool are also rumoured to want out of favour left-back and former Reds player, Stephen Warnock back on loan to provide a more potent option in place of the faltering Paul Konchesky. Warnock would be a good fit as he is familiar with the Reds, having graduated from the academy, and his tendency to go forward is one that new manager Kenny Dalglish seems to encourage.

Liverpool have also reportedly bid around 4 million pounds for the influential Blackpool playmaker and captain Charlie Adam, with manager Ian Holloway rejecting the offer claiming the player is worth an astounding 46 million pounds. A valuation no club would be willing to match. However, it has been rumoured that Charlie Adam has put in a transfer request and hopes to seal a move to the Reds. If sealed it would be a shrewd signing as he provides more of an attacking threat then Lucas Leiva or Christian Poulsen.

Yet the main transfer gossip revolves around Ajax striking sensation Luis Suarez, who has been linked with a move to the Reds since the January transfer window opened. Lined up as a potential striker partner and cover for Fernando Torres, the Uruguayan international has been in sensational goal scoring form. Ajax originally stated that only an ‘absurd fee’ would be enough to pry their prized striker away from the club, yet in the past few days things seem to have made progress with NESV and Liverpool representatives refusing to comment on the speculation.

The biggest indication that Suarez might leave in the January window has been Ajax boss Frank De Boer’s statement, “We won't let Luis go on 31 January at 23.55. It logical and a deal which I made with Rik Van Den Boog (general director of Ajax). To replace Suarez will be difficult, but we are ready. We have a Plan B, we know what we want if he leaves.”

Whatever the case is, Liverpool do need at least one new signing to help lift the spirits and prove to everyone involved with the club that the Reds are at the very least trying to move in the right direction.

23-01-2011 18:36

JantjeAjaxx +0

haal bas dost!!!

23-01-2011 18:28

StiensGroetAjax +0

Enoh is op dit moment echt niet ajax waardig! Hij kan niet eens een normale pass geven

23-01-2011 18:19

Am*damned +0

Enoh kan heel belangrijk zijn(type Wouters). Maar de Jong is nogal een verschil met de spitsen uit het verleden. Kluivert,Bergkamp,Petterson,Litmanen(af en toe),Klaas jan Huntelaar enz.

23-01-2011 18:26

030591 +0

Ik denk zelf dat Ajax met een type Vertonghen als controlerende middenvelder al heel veel verder is, Vertonghen kunnen we natuurlijk niet missen achter in, maar met een type Vertonghen bedoel ik: positioneel sterk, positiespel + het combinatie spel goed beheersen en fysiek en technisch goed.

Je zou het ook een 'type' Yaya Toure kunnen noemen.

23-01-2011 18:14

vasofiets +44

met suarez en hamdou hadden we het ook niet gered,totaal geen inzet getoond,met de zeeuw voorop

23-01-2011 18:07

Sulejmania +0

Ik denk dat babel en dost gaan komen, en helaas moeten we dan de beste spits die we hebben laten gaan. Laten ze dan ook even een linksback en een ervaren middenvelder halen, dat kijkt een stuk plezieriger.

23-01-2011 17:49

Sulejmania +0

Nu toch echt tijd voor wat aankopen! Jeugd de kans okay, maar niet zo laten gaan, anders worden we volgende week in Breda weer geslacht!!!!

23-01-2011 17:31

Gabri411 +49

je merkt gewoon dat ajax nog moeite heeft wanneer de tegenstander druk zet op vertonghen en alderweireld. is een proces helaas, als dat onder de knie is zal het een stuk makkelijker gaan. ging tegen hsv al mis, vandaag ook. gewoon hopen dat het snel beter gaat.

23-01-2011 17:29

AFCAGILZE +0

De nederlandse competitie word gewoon uitgelachen, we zullen nooit meer het oude ajax zien, we liggen veel te dicht bij elkaar !!!Hoe kut het ook is Mzzl AFCA GILZE

23-01-2011 17:23

Daneman +1387

Zolang de backs maar goed mee naar voren gaan dan komt het allemaal goed. Zolang de iedereen bij ajax maar denkt dat dat een vereiste is wordt ajax geen kampioen. Want het "verdedigende" aspect wordt altijd dan over het hoofd gezien. Het moeilijk scoren is niet het probleem die gatenkaas achterin dat is het probleem. En dat komt door vd wiel (slechte verdediger, alderwereild dat zou nog kunnen maar dan moet er wel een type Jaap Stam of boularouz naast hem staan. Ik bedoel: er staat nou niemand in de verdediging waar je gewoon bang van wordt. Vertongen is te licht om te functioneren als "baas" van de verdediging. en anita/blind emanuelson? Mischien kunnen ze best goed ballen maar achterin is levensgevaarlijk!

23-01-2011 17:19

zburg1983 +0

helemaal met je eens. de verdediging is idd de achilles-hiel van deze ploeg. ik zou vd wiel gewoon niet meer opstellen, gooi die Toivomaki maar voor de leeuwen. ik zou een sterke C.V halen, jammer dat die Onyewu naar Twente is. en natuurlijk op linksback wat halen maar dat is zeer moeilijk. ach ja het maakt allemaal niet meer uit, het seizoen is al verloren!

23-01-2011 17:24

TheNakker +0

Pffff...

Als Ajacied wilde ik vandaag gewoon dat ik een vrouw was, niet van voetbal hield, om de grappen van Albert Verlinde kon lachen en met veel plezier naar goeie tijden slechte tijden kon kijken.

Wat een complete wanprestatie weer zeg.

Ben de hoop echt compleet verloren dat Sulejmani nog een schot op doel krijgt dit seizoen.
Vind 'm echt slecht spelen, dus maar waarom gaat deze man in de vrede niet elke dag 2 uur langer doortrainen om een schot op doel af te kunnen leveren? Komop zeg... werk is een keer & doe wat voor die poen.

23-01-2011 17:15

leonajacied +0

De meeste zeggen van Wolfswinkel of Dost maar is Junker niet iets voor Ajax?

23-01-2011 17:14

SamAFCA10 +0

Collectieve wanprestatie, ga nou geen individuen afzeiken, want als er een paar het laten afweten lijden medespelers daar ook aan. Als het middenveld de bal niet in de ploeg kan houden is de verdediging ook kansloos. Geen balbezit kunnen houden = wedstrijd verliezen. Wel pijnlijk om te constateren dat het wederom weer aan de instelling lach. Zou half 1 echt te vroeg zijn?

23-01-2011 17:11

ELPISTOLERO +3

Godverdomme, bedankt, stelletje luie klootzakken. Bedankt namens mij en ik hoop 1200 medesupporters, waarvan een groot deel zich de hele week de pleuris in werkt om al die kaarten te betalen om jullie overal te steunen. Bedankt voor wat jullie ons vandaag hebben laten zien! Lekker geld verdienen, geen reet presteren en ook nog geen inzet tonen. Bedankt, toppers, volgende week nog zo een?!

De koplopers qua inzet waren vandaag: De Zeeuw, Van der Wiel en Sulejmani, heerlijk, geweldig.

23-01-2011 17:00

ajaxjol +0

je hebt deels gelijk als vond ik sulejmani's inzet wel goed. Iedereen is kwaad en chagerijnig maar jij overdrijft wel heel erg want als ze de komende wedstrijden winnen dan juicht iedereen weer hoor

23-01-2011 17:04

leonajacied +0

mee eens vond sulejmani juist wel inzet geven

23-01-2011 17:16

1eringzuid2 +7

Inzet is niet genoeg. Elke keer binnendoor proberen 3 man uit te spelen noem ik dom. Hij had de 2-1 op de schoen, die had hij moeten maken, net zoals hij die kakkerlakken al veel eerder pijn had moeten doen door gewoon die 2 100% kansen te maken. Ik mis slimheid en felheid van Sulejmani. Speel ook gewoon eerder die bal i.p.v elke keer het halve veld met de bal aan de voet te willen oversteken. En dan spreken we hier alleen over Sulejmani. Wat een drama vandaag zeg. Ik heb vanmiddag niks gezien van de weg die Ajax onder De Boer was ingeslagen. Individueel kwam er niemand boven een 4 uit vandaag. Dan is een 3-0 nederlaag nog kleine uitslag. En weer zakken de spelers van wie je wat extra's verwacht vierkant door het ijs.
Gezocht: Speler die de handschoen is oppakt en die andere zoutzakken is haarfijn uitlegt wat er aan mankeert!!!

23-01-2011 17:38

pacilootje +0

het is een team sport iedereen heeft daar schuld aan dus niet 1 of 2 man iedereen dus hou op met die was slecht en die was goed ze waren allemaal slecht en tegen Feyenoord was het al niet veel beter

23-01-2011 16:58

emieltjuhh +18024

je loopt gwn weer gvd 6 punten achter kan je er weer achteraan tiefus zooi en 5 of fc mof ik baal er gwn echt van ...ik word er gwn gefokt van om steeds de achtervolging in te zetten....sommige spelers hebben geen zin ofso of zijn de avond daarvoor flink uitgegaan aan de flessies jackies gelurkt ....harderen hand is er gwn niet meer .zelfs heracles ziet nu kans tegen ons ,lijkt wel of we angst hebben aangezien iedereen verlangt ajax gaat wel winnen ik denk de druk is gwn te hoog helemaal als je al 7 jaar geen kampioen bent geworden het gaat in de koppies zitten ben ik overtuigd van ....hart gelucht pff

23-01-2011 16:54

robert R. +2

27/01/11 Ajax - Nac 20.45 beker
30/01/11 Nac - Ajax 14.30 competitie
04/02/11 Ajax - De Graafschap 20.45 competitie
13/02/11 Roda jc - Ajax 14.30 competitie
17/02/11 RSC Anderlecht - Ajax 19.00 EL

23-01-2011 16:47

Gabri1964 +0

jammer dat dat kutrecht maar 1 keer per jaar zo voetbalt en dan altijd tegen Ajax
En Ajax trapt er elk jaar weer in
Zelfde geld voor nac en ado worden ook lastige uitwedstrijden

23-01-2011 16:41

mano41 +0

met zo n mentalitijd hebben ze het tegen elke tegenstander moeilijk

23-01-2011 16:43

mano41 +0

zijn enkel al 6 verliespunten tegen domstad

23-01-2011 16:39

jodenzoon +0

iemand zoeken voor de positie van blind want blind kan die positie niet aan

de zeeuw is bang om z,n voetjes te breken

en enoh is een domme domme speler die een gele kaart pakt op z,n eigen helfd

23-01-2011 16:35

ValkenburgZH +57

Idd wat een trage drol joh die Blind zeker geen linksback

23-01-2011 17:09

Daneman +1387

Enoh had geen geel gehad, als ie zich niet zo' slag in de rondte hoefde te werken!

23-01-2011 17:21

afca1985 +21452

Idd Enoh knapt in zijn 1tje het vuile werk op.... de rest op het middenveld en met name Demy doen geen ene moer. Demy sukkelt overal maar een beetje achteraan en is bij de 1-0 en de 2-0 gewoon de schuldige

23-01-2011 17:43

1eringzuid2 +7

Enoh moet gewoon ballen afpakken en dan zo snel mogelijk passen aan een medespeler: afgeven dus. Kappen, draaien, schieten of iets anders gaat fout. Dat kan hij gewoon niet. Qua mentaliteit mogen andere spelers zeker een voorbeeld aan hem nemen. Hij is tot op het bot gemotiveerd om elk duel te winnen. Zulke spelers zijn schaars, zeker bij Ajax. Maar meer moet je niet van hem willen.

23-01-2011 17:48

gerard +317

en psv en twente winnen gewoon hun wedstrijd weer. waarom kan ajax dat dan niet

23-01-2011 16:34

omisom +1

Ik hoop dat Suarez zich heeft zitten verbijten en wil blijven om er toch nog iets van te maken ik denk dat er nog wel mogelijkheden zijn maar dan moet er wel een spits in komen en niet opvullen met een middenvelder. En woensdag speelt El Ham weer hoop ik of zal hij wweer ziek worden?

23-01-2011 16:33

ajax1980 +0

Ajax verliest een vracht punten om half 1
Ajax-trainer Frank de Boer vroeg zich na de blamage tegen FC Utrecht spottend af of de spelers half één niet te vroeg vinden om te voetballen. 'Misschien liggen ze normaal gesproken om half 1 in de middag nog in bed.'
AjaxClub is even in de boeken gekropen en ziet inderdaad een megaverlies aan punten als de wedstrijd om half één begint. Van de zeven wedstrijden werden er drie gewonnen (De Graafschap uit (0-5), Feyenoord uit(1-2) en Vitesse uit (0-1). Éénmaal speelde de ploeg gelijk, dat was uit bij Excelsior (2-2). Driemaal verloor de ploeg uit Amsterdam. FC Utrecht (1-2), ADO Den Haag (0-1) en vandaag in Utrecht (3-0). Dat betekent een verlies van 11 punten.

Gelukkig voor Ajax speelt de ploeg alleen nog op 20 maart om half 1, uitgerekent tegen één van de ploegen die dit seizoen in de Amsterdam ArenA won: ADO Den Haag. Bekijk hier de uitslagen van dit seizoen.

23-01-2011 16:32

zburg1983 +0

mijn Ajax - hart bloedt en dat doet het al zeven jaar! ik kan werkelijk wel janken... ik weet het ook allemaal niet meer. ik word zo moe van die mensen die maar postief blijven, ik kan dat niet meer... onze club is doodziek. nu gaat iedereen weer roepen dat we het weer opnieuw moeten opbouwen. maar dat is elk jaar zo. ik kan er niet meer tegen maar toch blijf ik van deze club houden!!!!

23-01-2011 16:31

Ewanos +0

Wat is mijn afschuw voor Greg vandaag weer gegroeid. Die onwijs slappe inzet in de duels en hoe vaak hij wel niet slap z'n man laat lopen en dan ook niet de man van Toby oppakt.

Donderdag gaan we weer schitteren.

23-01-2011 16:29

Empty +0

Dat ajax verliest kan, utrecht thuis nooit een makkie voor ajax.
Maar wat ik ze wel kwalijk neem is dat er niet met strijd word gespeeld, als het voetballend niet kan dan maar met power. Ik kijk net twente, ze komen achter niks aan de hand en ze nemen het initatief over en het resulteerd in een 1-2 overwinning. Als wij daar nu op dit moment zaten te spelen waren we daar ook met 3-0 afgedroogd. De ajaxspelers bevinden zich mentaal gewoon in een andere wereld, netalsof hun het geen ene moer uitmaakt dat neem ik ze kwalijk!

23-01-2011 16:28

ajax1980 +0

zou het niet zo kunnen zijn dat ajax vaak op half 1 voetbalt en dan vaak ook slecht speelt want het lijkt wel zo
las net zoiets dat frank dat aan zijn spelers had gevraagt haha
maar blijft opmerkelijk dat de knvb mafia mogoolen ajax altijd op half 1 zetten ajax heeft dat nu al 10 keer gehad geloof ik half 3 lijkt me meer een tijd of is het zo dat ze gewoon ant ajax zijn en zeggen ze zijn een risicofactor
ik blijf het belachelijk vinden

23-01-2011 16:27

mano41 +0

al speel je om 4uur snachts hoor je het gras op te vreten het is weel hun vak volgens mij

23-01-2011 16:32

Ruben72 +0

Veel mensen lopen hier te schreeuwen Ajax slecht dit en dat wij kunnen ons niet meten aan twente en psv helaas.
Die teams zijn bij elkaar gekocht en uitgebalanceerd(waarbij twente ook mooi en verzorgt speelt)
Ajax komt op dit moment gewoon tekort helaas...

23-01-2011 16:22

robert R. +2

ja na de wedstrijd gezien te hebben moet je toch stellen dat dit elftal totaal niet funcioneert door persoonlijke fouten. want enoh heeft 80 % van zijn passes bij utrecht ingeleverd en blind och wat was die slecht he die schoot over ballen heen langs ballen heen en ballen als die ze raakte in de voeten bij een utrechter drama. iedereen speelde op een 4 behalve blind de zeeuw en enoh die speelde op een 2 en steek en siem speelde op een 6 maar nog een hoop werk voor frank.

23-01-2011 16:15

ajax +0

1-2 Twente :(

23-01-2011 16:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.