'Ajax doet bod van één miljoen euro op Rijkhoff'

door Roemer Smid 209

Bron De Telegraaf

'Ajax doet bod van één miljoen euro op Rijkhoff'

door Roemer Smid 209

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft een bod uitgebracht op Julian Rijkhoff, zo meldt De Telegraaf maandagmiddag. Ajax Showtime meldde vrijdag dat men binnen Ajax vertrouwen heeft dat de deal rond komt. De achttienjarige spits verruilde Ajax in 2021 voor een avontuur bij Borussia Dortmund. Door gebrek aan perspectief bij de Duitse topclub heeft het talent wel oren naar een terugkeer bij de Amsterdammers.

Rijkhoff stond in de jeugdopleiding te boek als een groot talent, maar kreeg geen contract aangeboden bij Ajax. Toen Dortmund bij de Amsterdammers aanklopte vertrok de spits naar Duitsland waar hij dit seizoen zeven keer scoorde in acht wedstrijden voor de O19. Door het gebrek aan perspectief bij Dortmund ziet Rijkhoff een terugkeer naar zijn oude werkgever zitten.

Ajax heeft één miljoen euro, bonussen en een doorverkooppercentage op Rijkhoff geboden. Als de clubs eruit komen ligt er een contract van minimaal vier jaar klaar voor de spits in Amsterdam. Ajax ligt op pole position voor de handtekening van de spits, maar is niet de enige gegadigde. Ook FC Barcelona volgt de ontwikkelingen rondom Rijkhoff op de voet.

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxHoorn +32989

Die Julien Duranville he. Zo jammer dat hij op zijn 15e niet voor Ajax koos. Die speelt ook de jeugdcompetitie in Duitsland hélemaal kapot. Dortmund heeft goed gehandeld door 12.5 miljoen voor hem te betalen. Duranville echter is wel een speler wat echt wil doorbreken. Zijn situatie moet je héél goed in de gaten houden want dat is absoluut buitencategorie.

17-01-2024 15:05

ShiekTakTiek +5906

Dortmund heeft niet voor niks 12,5 miljoen neergelegd voor de toen 16-jarige Duranville. Die hebben het volste vertrouwen in hem en gaan hem ook middels een goed traject klaarstomen a la Sancho destijds.

17-01-2024 17:22

SpursAjax +6669

Duuurt langggg!!!!

16-01-2024 21:35

Koningtoto +59945

Is ie al op Schiphol gezien?

15-01-2024 22:14

jerryisthename +31669

Volgens Liesbeth van Dijk nog niet!

16-01-2024 19:33

Mariodona +536

Zou t echt een goeie zijn ????

15-01-2024 21:46

Arieajax +1153

Laat het hem zelf betalen als hij zou graag terug wil.

15-01-2024 21:34

sucre +15102

Gekkie..

15-01-2024 22:28

jerryisthename +31669

Stouterd...

16-01-2024 19:34

Siemjo +7844

Barcelona is geen optie voor hem. Als hij bij Dortmund al niet aan de bak komt, komt hij bij Barcelona zeker niet aan de bak. Daar zijn er iets meer voor de spits positie

15-01-2024 21:09

MarkAFCA +1161

Waarom heeft iedereen het over Babadi? Wat maakt hem zo goed? Ik ken hem niet, dus serieuze vraag. Hij speelt amper bij PSV zie ik, vanwaar die hype?

Saibari vind ik wel echt een prachtige speler. Maar presteert ook nog maar korte tijd.

15-01-2024 20:58

DeKenner +9270

Deed het in het begin van het seizoen erg goed, als ik het me goed herinner in de voorronde CL. Maar misschien speelt zijn contractsituatie mee. En dat psv zonder hem alles wint zal ook meespelen. Waarom zou je dan immers gaan wisselen?

Wat Saibari betreft, psv doet het over het algemeen best goed met het brengen van (met name aanvallende) jeugdspelers. Jongens als Bergwijn, Depay, Malen, Gakpo, Bakayoko zijn op een juiste manier gebracht. Eerst als regelmatige invaller, om vervolgens langzaam maar zeker basisspeler te worden. Je kunt zeggen dat er een plan achter zit. Verder heb ik overigens ook gewoon een hekel aan die club, maar dat weerhoudt me er niet van er enigszins objectief naar te kijken.

15-01-2024 21:49

BillSplate +9679

En terecht. Mooi dat je zo objectief bent. Voorbeeld voor velen. Ze doen het erg goed met hun as aanvallende talenten.

16-01-2024 08:27

MarkAFCA +1161

Thnx! En inderdaad goed dat je er objectief naar kunt kijken. Bij mij net zo. Zeker op individueel/speler niveau. Het is zonde als mensen niet kunnen genieten van goed voetbal of een mooie speler, ook als die niet bij ons speelt.

16-01-2024 11:05

ShiekTakTiek +5906

Babadi kreeg minuten omdat ze wilden dat hij zijn contract zou verlengen, alleen had hij natuurlijk concurrentie van Saibari en later Tillman (vind ik heel goed, bij Rangers tegen ons toen al) die werd gehaald. Kwamen er nog niet uit omdat de onderhandeling vast zaten en toen ging hij toevallig minder spelen (lees: speelminuten).

Babadi is de Misehouy van PSV. Sierlijke, technische, snelle middenvelder met bovengemiddeld talent en voetballend vermogen. Is al jaren het toptalent in de jeugd daar sinds hij overkwam van NEC. Is een kruising tussen een 8 en 10 die het spel maakt vanuit het middenveld en heel handig is in de kleine ruimte. Daarnaast razendsnel waardoor hij bij jeugdelftallen van Oranje bv ook als linksbuiten speelde soms én saillant detail, aanvoerder van een ijzersterke lichten met bv ook Jayden Slory van Feyenoord.

16-01-2024 23:12

BackInBlack +14441

Rijkhoff
Henderson
Babadi
Linksback met klasse

Dat zou al heel wat zijn.

Dromen mag

15-01-2024 19:47

Capocapo +12001

Zeker, maar babadi lijkt mij heel onrealistisch. Waarom zou die psv inruilen voor Ajax?

15-01-2024 20:28

Jake the Snake +17314

Waarom niet?

15-01-2024 20:32

Capocapo +12001

Komt daar uit de jeugd, verdiend waarschijnlijk net zoveel, speelt nu cl, volgend jaar cl, wordt kampioen.

15-01-2024 20:35

AFCA020! +6083

Eigenlijk grappig dat we Bababi onrealistisch vinden en Henderson niet 🤪

15-01-2024 20:44

Aram +17840

Ik hoop heel erg op Babadi.
Dat is een type speler die we niet rond hebben lopen.

15-01-2024 20:50

4EVERAJAX +8363

Misehouy gewoon verlengen en opstellen

15-01-2024 20:58

Copa077 +2761

Die wil niet en is geen cruyff waar jr uitzondering voor maakt

15-01-2024 21:27

MalukuAFCA3th +3434

Nog meer jongetjes van 19 erbij?

15-01-2024 21:43

Ajaxlee +5558

Ik mis wel echt een goede rechtsbuiten!

16-01-2024 17:02

Michael 1974 +21966

Kom maar terug julian

15-01-2024 19:39

Jan Doedel +4281

"Dus ik vind dat Ajax De Boer wel wat verschuldigd is"

Ajax is geen liefdadigheidsinstellig, Ajax is een of was een professionele club.
Ajax heeft een geweldige trainer nodig en dat is helaas niet Frank de Boer.

Frank de Boer 4x kampioen in barre tijden. Dankjewel daarvoor Frank. Ik herinner me nog een interview met Frank waarin hem na een jaar of 4 werd gevraagd of hij zich had ontwikkeld. Frank moest lachen en antwoordde: jahaa heb me zeker ontwikkeld.

Klopt maar helaas niet een goede ontwikkeling want hij begon goed maar na die ontwikkeling heeft hij niet voor niets de naam Frank Beton gekregen. Verschrikkelijk voetbal waarbij je je de ogen uit de kop moest schamen.
80% balbezit en dan had de tegenpartij nog meer kansen gecreëerd dan Ajax. 1-0 winnen en Frank had dan weer gezien dat Ajax had gedomineerd. Ja als je constant de bal achterin heen en weer tikt denkt de tegenpartij laat maar mooi tikken zolang het niet gevaarlijk wordt.

Frank de Boer is na Ajax een hele slechte trainer gebleken en hij kijkt uit zijn ogen alsof hij door alle tegenslag suïcidaal is geworden.

Niet aan beginnen! Niet goed voor Ajax en ook niet goed voor Frank de Boer.
Nee ik weet ook niet wie t wel moet worden maar zeker is dat het niet Frank de Boer moet worden

15-01-2024 19:12

Ajax14AMS +25205

Bergwijn Brobbey Madueke (huur)
Henderson (koop/huur) Berghuis Branco
Nico (koop/huur) Hato Sutalo Rensch
Ramaj

Stand-ins:
VAD/Godts Rijkhoff Forbs
Taylor Misehouy/Babadi Mannsverk
Martha Kaplan Gooijer Gooijer
Pas40/Gorter

Kwalitatief al een stuk beter dan wat we hadden. De namen die niet op het lijstje staan mogen verkocht of verhuurd worden. Dan krijg je weer wat geld erbij. Gooijer staat er 2x want hij is wmb stand-in rechtsback en rechter-centrale verdediger.

15-01-2024 19:04

Sportvolgert +40197

Madueke scoort opeens voor chelsea dus niet realistisch. Babadi is ook maar een gok, paar keer mogen starten wat invalbeurten.

15-01-2024 19:08

Ajax14AMS +25205

Babadi schijnt naar Ajax te willen en kun je een voorcontract geven of voor een zacht prijsje direct ophalen. Goede speler is dat, een van de grootste Nederlandse talenten op die positie.

Madueke is een gokje inderdaad, weet niet of hij haalbaar is. Er zijn genoeg andere opties voor die positie om te kopen of huren, en anders Forbs opstellen of eigen jeugd.

Antony, Brahim Diaz, Harvey Elliott, Bardghji...

15-01-2024 19:11

Sportvolgert +40197

Bijzonder blijft het dat je de enige rechtsbuiten uit je selectie verhuurd aan porto

15-01-2024 19:38

GiiaAfca +9064

Kan ik nog steeds niet bij met mn hoofd

15-01-2024 19:40

Opperhoofd +12551

Hoe doet ie het eigenlijk?

15-01-2024 19:54

Sportvolgert +40197

Gisteren weer in de basis zag ik. Maakt veel minuten.

15-01-2024 20:05

Japie27 +1720

Valt mee haalt waarschijnlijk niet z'n 25 wedstrijden meer dan 60 min oid

15-01-2024 21:46

Capocapo +12001

Waarom zou babadi in godsnaam naar Ajax willen? Uit de jeugd van psv, verdiend daar echt niet minder, speelt cl, wordt kampioen.

15-01-2024 20:30

Ajax14AMS +25205

Wilt komen, schijnt Ajax-fan te zijn.

15-01-2024 20:47

MarkP +21527

Madueke linea recta de ziekenboeg in😆

16-01-2024 16:31

Ajax14AMS +25205

Ik hoop dat het rond gaat komen, zeker voor dat bedrag.

Mag je wat mij betreft Akpom ook laten gaan voor rond zijn aankoop-bedrag. Die gaat zichzelf nooit in de basis spelen door zijn gebrek aan techniek en is veel te duur voor op de bank.

Dat geld kun je verder investeren in de selectie. Ik hoop op een ervaren middenvelder (Henderson?), goede linksback (Tagliafico?) en eventueel een rechtsbuiten. (Madueke huren?)

15-01-2024 18:55

Oxxer +163797 moderator

Geloof vrij weinig van mogelijke interesse van Barcelona, de even oude Vitor Roque is inmiddels aangesloten bij de selectie.

15-01-2024 18:43

Tommyshelby +128427

Haha, die gekke Babadi wil dus gewoon echt naar Ajax. Deel je salaris door 2 en er valt over te praten.

15-01-2024 18:43

Toni21 +3527

Bron en/of link?

15-01-2024 18:58

Tommyshelby +128427

Indirecte bevestiging

https://twitter.com/KlerryHunstra/status/1746944718078980180

15-01-2024 19:01

Capocapo +12001

De bron is een Ajax fan op Twitter? Dat is alles?

15-01-2024 20:31

Copa077 +2761

Kale en kokkie at5 vandaag nog besproken in hun video

15-01-2024 21:29

Ajax14AMS +25205

Waar lees je dat

15-01-2024 18:58

Jarikoning +7201

Hoe goed is iemand die niet vaak speelt?

15-01-2024 19:05

Enoh25 +1804

Haha, zou hij beter zijn dan Lucca?

15-01-2024 18:39

DannyAdam2 +3386

Die willen heus 10 miljoen ontvangen. Maar laag beginnen is goed!

15-01-2024 18:37

Tommyshelby +128427

Peanuts man. Hoop dat ie komt.

15-01-2024 18:30

robbertvd +2403

Weggegooid geld

15-01-2024 18:08

ajaxminimax +5365

Voor 1 miljoen moet je dit altijd doen... dit kun je prima doen als Ajax zijnde

15-01-2024 18:22

afca1985 +21161

1 Miljoen is niks voor Dortmund, voor dat bedrag zie ik ze geen JA zeggen. Openingsbod is in principe prima, maar daar moet nog wel het een en ander bij, of er het moet iets van 30% doorverkooppercentage bij ofzo, maar dat laatste hoop ik niet.

15-01-2024 17:38

mvdk +43634 moderator

Wel apart dat ze een groot talent voor 1 miljoen plus bonussen zouden laten gaan. Hij scoort erop los, dus wat zou er anders achter kunnen zitten? Natuurlijk heeft Dortmund veel goede spitsen en kwam Rijkhoff gratis over, maar dan nog... misschien dan ook maar even 2 miljoen bieden op Sancho of Malen 😜

15-01-2024 17:34

Berghuis +14292

Heeft gewoon geen toekomst daar. Hij is een aardig talent, maar word bij Dortmund niet beschouwt als een parel. Dat zijn voor hem helaas gewoon feiten momenteel. Ik zie in hem heel eerlijk gezegd ook geen toekomstig Ajax 1 spits, maar dat is gebasseerd op een mening.

15-01-2024 17:37

mvdk +43634 moderator

Hij heeft wel een beetje iets van Huntelaar vindt ik. Zat in de jeugd van PSV, maar ging een paar stappen omlaag, scoorde erop los en dwong uiteindelijk een transfer naar Ajax af. Nu zijn de paden van de tweede niet te vergelijken, maar ze hebben wel dat koelbloedige afronden. Het zou me daarom niets verbazen als Rijkhoff het een niveau lager (Ajax, helaas momenteel) ineens wel redt. Hij kent bovendien de club en de speelstijl, dus dat is in zijn voordeel.

15-01-2024 17:52

Berghuis +14292

Eens dat hij een voordeel uit de kennis van de club kan halen. Ik beweer ook zeker niet dat die een kansloos verhaal is. Hij doet het overgrens erg goed bij Dortmund, maar ik mis een bepaalde drive bij hem. Misschien ligt het aan mij, dat is uiteraard ook goed mogelijk.

15-01-2024 18:30

Oxxer +163797 moderator

@mvdk

Rijkhoff heeft 3-4 betere spitsen voor zich waaronder 1 een 17 jarige, zijn toekomstperspectief van Rijkhoff bij BVB is niet goed . Bij Ajax veel meer kans om snel min te maken in het 1e.

15-01-2024 17:51

mvdk +43634 moderator

Ja dat wel natuurlijk, ze hebben Moukoko ook nog. Maar dan nog is 1 miljoen opvallend. Er zijn genoeg clubs die dan alsnog 5 miljoen of meer vragen. Maar ok, Dortmund is over het algemeen wel een hele nette club naar haar spelers.

15-01-2024 17:54

Oxxer +163797 moderator

17 jarige Paris Bruner is onderweg om de records van Moukoko in de jeugd aan te scherpen, krankzinnig want dat was een belachelijk hoog aantal goals. Ik schat €1M te laag in, BVB gaat meer vragen.

15-01-2024 18:23

Capocapo +12001

Is toch een openingsbod van Ajax? Op zich logisch voor een jeugdspeler, maar bvb zal niet zomaar akkoord gaan. Wellicht een flink doorverkoop percentage

15-01-2024 20:33

Slang3 +45700

moukoko is 1 jaar ouder en speelt al 3 jaar in het eerste, Rijkhoff nog in de jeugd competitie

15-01-2024 18:07

ShiekTakTiek +5906

Moukoko is geboren in Kameroen en daarna pas naar Europa gekomen. In zulke landen is het gebruikelijk dat er gesjoemeld wordt met geboortecertificaten, wat bij Moukoko hoogstwaarschijnlijk ook is gebeurd. Vorig jaar ergens was er een groot onderzoek naar hem omdat zijn “officiële” geboorteakte uit Kameroen was gelekt, geboren in 2000 ipv 2004, wat dus zou betekenen dat hij 4 jaar ouder is. Echter is dit niet officieel bevestigd, alsnog heeft hij Moukoko en een andere 17-jarige voor zich in de pikorde. Daar gaat hij het niet van winnen.

15-01-2024 18:28

Berghuis +14292

Voor 1 miljoen kan je hem nog een keer terug halen. Situaties ala Brobbey, nooit meer aan beginnen.

15-01-2024 17:34

QueSera +1706

Brobbey gaan we verkopen voor minimaal 40 miljoen, als hij zo blijft door ontwikkelen. Daarnaast hadden de heren gelijk dat je nergens een spits haalt met zijn potentie en kwaliteiten voor 17 mijo.

15-01-2024 19:44

AmsterdamsTrots +1981

Daarnaast is hij ook nog eens gewoon Nederlands.

17-01-2024 12:47

Harrier Du Bois +38565

Voor 1 miljoen prima, had nooit moeten vertrekken natuurlijk.

15-01-2024 17:32

Dolblij +44838

Zou me niets verbazen als BVB er in ene keer een klap op geeft en Rijkhoff over een paar dagen met de fiets Amsterdam binnen komt rijden.

15-01-2024 17:07

3sterren +20205

Laat hen dan ook meteen de fiets van mijn opa meegeven …
; )

15-01-2024 17:13

Dolblij +44838

die fiets zal inmiddels wel zijn verwerkt in het staal voor de bouw van dat grote Signal Iduna stadion in Dortmund........

15-01-2024 17:15

3sterren +20205

Hahaha sterk staaltje humor …

15-01-2024 17:21

eenAjaxfan +20265

Dortmund... daar is zat staal uit lucht komen vallen...

15-01-2024 17:28

Jww +2276

Het regent daar pijpenstelen

15-01-2024 17:31

DankzijCruijff +48641

Dit zou inderdaad een hele prettige transfer zijn. Babadi ook heel graag. Misehouy verlengen ook heel graag. Dan zitten we qua creatief talent sinds tijden weer ruim.

15-01-2024 17:03

AlmightyAjax +5826

1 miljoen en Julian moet 10 rondjes op zijn knie rond de arena voor straf. Bij de finish staat Sjaak met een grote Ajax ring waar hij op moet kussen. Daarna mag jij weer terug komen.

15-01-2024 17:02

Yaeron +6379

Was er niet ooit een mooi Ajax Media filmpje dat een nieuwe aanwinst strafregels moest schrijven? Nou, zoiets.

15-01-2024 17:19

Marcw1972 +16464

Ja, dat was toen Scherpen werd aangetrokken. Die moest strafregels schrijven omdat hij feyenoord ooit de mooiste club in NL had genoemd

15-01-2024 17:24

3sterren +20205

Ik hoop van harte dat het talent voorlopig genoeg heeft van buitenlandse avonturen en dat hij niet zal luisteren naar de lokroep van Barcelona …

15-01-2024 17:00

Dolblij +44838

De lokroep van Barcelona klinkt inmiddels zo hees als het gekraai van een heks.

15-01-2024 17:06

Been +12422

Speelt Dortmund volgend seizoen met Ajax op de rug?

15-01-2024 16:58

Yeshyeshyall +10920

Zal wel 2/2,5 worden met een flinke doorverkoop old. Zou mooi zijn als deze jongen terugkomt

15-01-2024 16:54

Robertini +38975

Zou een redelijk bedrag zijn. Hij heeft daar helaas teveel concurrentie.

15-01-2024 16:36

Aiwen.P43 +0

Koop in de zomer 3 goede Afrikaanse spels erbij.

15-01-2024 16:35

PetrusKeizer +10739

Now we're talking. Done deal 👍

15-01-2024 16:19

willem1958 +8740

Da's toch een ander bedrag dan Brobbey die een stuk meer moest kosten.
Voor 1 miljoen of desnoods 2 a 3 dan doet Ajax voor een klein bedrag gewoon een goede deal.

15-01-2024 16:05

3sterren +20205

Toen was het voornamelijk Overmars die het voor het zeggen had en die kon destijds graaien uit een hele grote buidel met geld. Wat hij ook regelmatig met succes deed.

En zo het zich nu laat aanzien had Marc er een goede kijk op …

15-01-2024 17:04

Hijosdedioses +6540

Haal maar! Hij kent Ajax al. Geen aanpassingsperiode nodig

15-01-2024 15:58

4bier +31367

Ajax beloont verraders keer op keer. Doek de jeugdopleiding maar op en ga alleen nog maar kopen.

15-01-2024 15:58

Web +178830

Dit is toch juist een Ajax speler, die weet wat er bij Ajax gevraagd word
En Komop 1 miljoen

15-01-2024 16:00

PH2BOT +39986

Een bod is nog geen deal Web.

15-01-2024 16:21

Web +178830

Klopt, afwachten

15-01-2024 18:21

FelixGassenlicht +8934

Belonen? Geld gaat naar Dortmund. En het gaat om Ajax, niet om Rijkhoff

15-01-2024 16:00

4bier +31367

Ja daap hij is transfervrij weggelopen

15-01-2024 16:01

Rolo +13590

Verraders? Rijkhoff was in onderhandeling met Ajax maar ze kwamen er niet uit. Wie weet wat Ajax op tafel gelegd heeft destijds.

15-01-2024 16:08

jjlncua33 +403

Kom op, het is Ajax. Die weten wel wat het beste is voor talent. Hij ging gewoon voor het buitenlands avontuurtje zoals menig andere talenten

15-01-2024 20:22

Balgevoel +30817

Hoe zeg ik dat ik simpel ben, zonder te zeggen dat ik simpel ben... Ben nu ook wel benieuwd naar die eindeloze reeks spitsen in zijn leeftijdscategorie die jij in de jeugdopleiding over elkaar heen ziet krioelen en moeten vechten, bidden en smeken om een kansje in Jong of het eerste nu deze 'verrader' misschien terugkomt.

15-01-2024 16:12

PaulusH +2952

Gelukkig is de jeugdopleiding niet bizar winstgevend gebleken...

Ow wacht.

15-01-2024 16:30

FransHoek +8957

Wat kan mij het schelen. Als hij maar kan voetballen en bij Ajax past.

15-01-2024 16:35

Joodhannus73 +3579

Halen! Ook een signaal aan jeugdspelers (o.a. Misehouy) de club niet te vroeg te verlaten...

15-01-2024 15:45

Llorossi14 +1700

Het zou mooi zijn als Brobbey en Rijkhoff kunnen vertellen dat een te vroege stap niet goed is
Het andere signaal is natuurlijk, lukt het niet of bedenken we ons dan halen we je terug.

15-01-2024 15:53

ck69 +13050

Brobbey kan juist vertellen dat het een prima stap is, die is keihard binnengelopen op die transfers.

15-01-2024 15:57

AjaxSoCal +1961

@ck69 inderdaad, als Brobbey terug in de tijd kon zou hij helemaal niks anders doen. Door dat Ajax diep in de buidel heeft moeten tasten zullen ze hem niet zo snel uit de basis halen. De transfersom moet immers terugverdiend worden. Daarnaast heeft Brobs natuurlijk zelf DIK verdiend aan die transfers.

15-01-2024 16:24

Eurysaces +29499

En hoeveel andere voorbeelden zijn er naast Brobbey waar Misehoy dat aan kan vragen op dit moment?

Hopelijk heeft hij bij de lessen kansberekening goed opgelet..

15-01-2024 17:33

Web +178830

Goede zaak
Jong Ajax heeft geen spits, en kan ook belangrijk zijn voor de toekomst achter Brobbey
Hier zit weer een idee achter, vooruit kijken

15-01-2024 15:42

QueSera +1706

Net als de berichten over Henderson. Moet nog maar zien of het lukt, maar het is precies waar het Ajax aan ontbreekt.

15-01-2024 19:51

Sentinel +8770

Gewoon halen. Voor de verandering is een miljoen niet veel, hij heeft een Ajax-achtergrond en het kan dus heel wat worden. Ik zou de gok wagen.

15-01-2024 15:38

GAjax31 +15997

Voor beide een goede deal dus hopelijk komt het snel rond.

15-01-2024 15:34

Bravoure +2250

Uitstekende zet, 57 wedstrijden 52 goals

15-01-2024 15:33

noppenkoning +41103

Regionale jeugdcompetitie he, dus niet eens tegen Bayern Munchen jeugd, in Duitsland 4 regionale jeugdcompetities.

15-01-2024 15:35

Bravoure +2250

Sterk, zo leer ik ook weer bij

15-01-2024 16:06

Kryptonite +76738

Kan je dat verder toelichten? Hij speelde voor Dortmund o19, ook in de Youth League, waarom precies dan niet tegen de leeftijdsgenoten van Bayern?

Edit: ik zie het al, het is ingedeeld in regio's idd. Dus idd niet tegen Bayern, maar wel tegen o.a. Gladbach, Schalke en Leverkusen. Ook niet verkeerd.

15-01-2024 16:08

noppenkoning +41103

Dortmund heeft meer vertrouwen in Paris Brunner (17 jaar), kunnen we die niet overhalen dan? Dortmund uitstekende scouting altijd

15-01-2024 15:28

PaulusH +2952

Zonder te kijken naar de specifieke speler zijn dit soort transfers belangrijk voor de club. Godts vorig jaar, Butera in zomer en nu Rijkhoff vallen allemaal in de categorie 'toptalenten' die stap van jeugdploeg naar eerste om bepaalde reden niet aan het maken zijn. Kosten relatief weinig, zijn net iets verder dan talent voor de o17 halen en potentiële winst is enorm. Helpen ook met niveau omhoog krikken voor de andere spelers binnen die leeftijdscategorie. Komt ook ander soort druk bij kijken dan een tiener voor 10+ miljoen halen zoals Daramy of Forbs (allebei prima spelers alleen kunnen ze hun kwaliteiten niet kwijt in rol bij Ajax).

15-01-2024 15:27

AFCA-pride +17319

Op zich blij mee, maar blijft ongelofelijk dat wij eventueel aan Dortmund een doorverkoop % + bonussen gaan uitbetalen van een speler die we zelf opgeleid hebben. Ik hoop dat Ajax bij mogelijke toekomstige transfers naar Dortmund ook het onderste uit de kan haalt. Het is hun goed recht van Dortmund maar niet mijn manier van zaken doen.

15-01-2024 15:25

BillSplate +9679

Het is hun speler die onder contract staat dus de geïnteresseerde club moet gewoon betalen. Als er goede betrekkingen tussen de clubs zijn, kan het dat Dortmund zich wat schappelijker gaat instellen omdat ze wel vaker bij ons shoppen maar dat is lastig inschatten.

15-01-2024 15:34

Eurysaces +29499

Ajax moet altijd het onderste uit de kan halen, behalve als er een hele goede reden zou zijn om dat niet te doen, en gelukkig gebeurt dat ook.

Dit is gewoon een zakelijke deal, met toevallig een speler die een verleden bij ons heeft. Ik begrijp niet waarom sommigen hier zo moeilijk over doen.. Het is ook niet bepaald een patroon, Rijkhof zou de tweede speler zijn die als talent weigerde te tekenen en nu terug komt.

Ik zie liever Rijkhof als talent terug komen, dan elk ander willekeurig (maar wel realistisch) talent in de spits.

15-01-2024 17:52

barry1988 +23986

De bedragen vind ik uitstekend. Alleen is de doorverkoop percentage dan weer iets minder.

Ondanks dat ik nog steeds geen fan ben van het terughalen van spelers die zelf Ajax op jonge leeftijd verlieten. Kun je het voor deze bedragen (ervan uitgaande dat ze akkoord gaan) ook niet laten, dit is bijna een gratis getalenteerde spits.

15-01-2024 15:23

AjaxHato +4612

Mooi bedrag voor een jeugd speler.

15-01-2024 15:21

fluwelenlinker +11615

Als hij akkoord gaat met het juiste traject dan is Rijkhoff een hele goeie aanwinst. De rest van het seizoen vaste spits in Jong en vanaf volgend seizoen die lijn verdertrekken en af en toe minuten maken in Ajax 1 om over 1,5 seizoen het stokje van Brobbey over te nemen.

15-01-2024 15:17

Slang3 +45700

Die is volgend seizoen echt nog niet ready voor Ajax 1

15-01-2024 15:27

Ferry.B +270

Gelukkig weer zo'n positieve Ajax supporter

15-01-2024 16:22

Slang3 +45700

Je hebt het over een speler die nog niet eens op een hoger niveau speelt de de Duitse O19 divisie, en dat is niet eens een landelijk niveau maar regionaal

15-01-2024 17:19

HendrikAjax +16830

Dat zou het gedroomde scenario zijn

15-01-2024 15:33

Ewald +6671

Zou geweldige g wezen. Vorigjaar in de voorbereiding heeft hij het geweldig gedaan. De laatste tijd ben ik hem persoonlijk uit het oog verloren. Hoe speelde hij?

15-01-2024 15:16

noppenkoning +41103

Hij speelt nog in jeugdcompetitie dus denk dat niemand hem ziet spelen

15-01-2024 15:25

thepower1990 +35726

Beter 1 miljoen voor Rijkhoff dan 16 voor Forbs of 18 voor Mikautadze. Wat dat betreft hebben we dit seizoen alle dieptepunten al wel gebroken dus ook wel geruststellend dat het onmogelijk nog gekker kan worden dan de afgelopen 1,5 jaar.

15-01-2024 15:15

Louis.K +2104

Zullen ook treuzelen
En komt Barcelona.

15-01-2024 15:14

noppenkoning +41103

Komt hij in jeugdteam van Barca, hij is over 10 dagen 19, lijkt mij dat hij bij Jong Ajax wil spelen en op de bank bij Ajax 1.

15-01-2024 15:15

Nr.10 +110907

Als hij na het mislukte uitstapje naar Dortmund nu door wil naar Barca ipv Ajax, dan moet hij dat zelf weten lijkt me.

15-01-2024 15:17

AFCCruyff +4039

Mooi! Akpom zsm verkopen aan PL club voor minimaal de aankoopwaarde en Rijkhoff direct op t bankie

15-01-2024 15:14

Koekie87 +20966

Waarom zou je iemand verkopen die een garantie is voor doelpunten en dan iemand halen die zich nog nergens heeft bewezen behalve in wat jeugdelftallen.

15-01-2024 15:16

HendrikAjax +16830

Akpom moet je gewoon tot minimaal de zomer behouden. Rijkhof kan beginnen in jong Ajax.

15-01-2024 15:35

Daneman +1383

minimaal aankoop waarde? Volgens mij is het veel belangrijker dat er een paar matige aankopen weggaan. Nog veel liever met verlies weg, dan niet weg.

15-01-2024 15:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.