Ajax deed Van der Vaart aanbieding: 'Geen optie voor Rafael om de boel half te blussen'

door Bart Veenstra 241

Bron De Telegraaf

Ajax deed Van der Vaart aanbieding: 'Geen optie voor Rafael om de boel half te blussen'

door Bart Veenstra 241

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Rafael van der Vaart had Ajax graag geholpen, maar krijgt - zo zegt zijn zaakwaarnemer en advocaat Robert Geerlings tegen De Telegraaf - de puzzel privé niet gelegd. 'Ajax is zijn club en het huis staat in de fik. Het is voor Rafael geen optie om de boel half te blussen. Dat werkt niet', aldus zijn belangenbehartiger.

Interim-directeur Jan van Halst waagde onlangs een poging om Van der Vaart binnen te halen. 'Hij is door Ajax benaderd voor de rol van extra assistent-trainer van Maurice Steijn', zegt Geerlings. 'Hij zou als klankbord dienen voor het technische gedeelte, maar zich als jongen van de club vooral ook tussen de spelers bewegen.'

Van der Vaart doorliep de jeugdopleiding van Ajax, waarna hij in 2000 op zeventienjarige leeftijd zijn debuut in het eerste elftal van de Amsterdamse club maakte. Na 157 officiële wedstrijden en 63 doelpunten in het shirt van Ajax vertrok naar naar Hamburger SV. Later kwam hij ook uit voor onder meer Real Madrid en Tottenham Hotspur.

Geerlings zegt dan ook dat Van der Vaart een enorme berg aan kennis en ervaring heeft. 'En daar heeft Ajax nu behoefte aan, omdat er veel nieuwe jonge spelers zijn. De clubleiding en Maurice zagen in Rafael iemand die de spelers kon bijbrengen wat er nodig is om op topniveau te presteren. Door veel rond te lopen, te praten en op momenten te dollen, zouden ze beter in hun vel moeten komen te zitten. Rafael is er een meester in om de nu hoog opgelopen druk weg te nemen.'

Ajax deed Van der Vaart een aanbieding

Ajax deed Van der Vaart een aanbieding, maar dat bleek voor nu tevergeefs. 'Die heeft hij serieus in overweging genomen, want hij wil niets liever dan de club helpen. Maar de uiteindelijke conclusie was dat hij deze job niet vrijblijvend kan en wil doen', aldus Geerlings, die aangeeft dat dat met de gezinssituatie van Van der Vaart te maken heeft. Zijn vriendin Estavana Polman handbalt in Roemenië. 'En hij heeft een jong dochtertje. Weken van huis zijn, zou te ingewikkeld worden', zegt Geerlings. 'Aan de ene kant ben je dan bij Ajax problemen aan het oplossen om ze aan de andere kant privé op de hals te halen. Met pijn in het hart heeft Rafael "nee" gezegd tegen Van Halst en Steijn.'

Geerlings geeft tot slot aan dat de beslissing van Van der Vaart 'voorlopig' is. 'De inschatting is dat Estavana nog twee jaar in Roemenië handbalt. Daarna kan het zijn dat het gezinnetje naar Nederland trekt en dan weet je natuurlijk nooit wat er gebeurt. Rafael zal altijd voor Ajax klaar staan. Maar voor nu is er een streep door de samenwerking gezet. Pas als zijn privésituatie verandert, gaat hij er weer over nadenken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Calvani +466

Waarom halen ze Bogarde niet terug?

11-10-2023 08:28

brullie +7050

Hopelijk is volgend jaar of liever de 2e helft van seizoen het moment dat hi ook instapt! Geweldige vent betreffende het voetbal en snapt het spel. Zou zijn ervaring goed kunnen gebruiken! Als dit zo doorgaat zou je het toch een nieuwe revolutie kunnen noemen.

11-10-2023 07:03

Hunkelaars +3370

Louis van Gaal schuift Marijn Beuker naar voren voor de technische wederopbouw bij Ajax, meldt De Telegraaf. De bestuurder was tussen 2013 en 2021 directeur voetbalontwikkeling bij AZ en was de laatste jaren actief in Schotland.

10-10-2023 22:30

Strawb Choco +1643

Goed nieuws die Beuker. In Louis we trust!

10-10-2023 22:29

ZwartNazareth +1412

Die man kan helemaal geen club managen. Belachelijk idee dat hij 'brandjes' zou moeten blussen.

10-10-2023 21:36

36 +8695

Jammer had hem graag zien komen, juist nu

10-10-2023 21:33

WantAmsterdam +116198

Raf was een fantastische voetballer en is een goeie analist en gozer in het algemeen. Maar hij heeft echt nog geen ervaring als trainer. Denk men bij Ajax serieus dat hij als assistent van die kut Steijn het verschil maakt?

10-10-2023 16:02

AFCAjaxMidNineties +12756

Zou een mooie optie zijn geweest. Pols Arjen Robben eens. Status, ervaring, topsportmentaliteit!!!

10-10-2023 08:28

Koekie87 +21012

Ach ja en achteraf loopt men natuurlijk weer met zijn allen te janken dat zo een Robben het Ajax DNA niet bezit. Nee mogen alleen maar mensen zijn die ooit het Ajax shirt hebben gedragen al is het een blauwe maandag die geschikt zijn om bij Ajax aan de slag te gaan onder het mom van het oh zo heilige Ajax DNA.

10-10-2023 09:03

Balgevoel +30951

Met Arjen Robben zouden we echt in onze handjes mogen wrijven, lijkt me... Met Van Persie ook, trouwens. Ajax-DNA kun je ook hebben zonder het zelf te weten, maar dat zal inderdaad voor nogal wat gedoe zorgen. En die jongens zitten waarschijnlijk in de verste verte niet op Ajax te wachten, wat ik ook wel begrijp.

10-10-2023 14:56

Balgevoel +30951

Sowieso heb ik nooit echt een hele hoge pet op gehad van de topsportmentaliteit van onze eigen jongens uit 2003. Sneijder, Van der Vaart en Van der Meijde hebben allemaal niet het maximale uit hun carrières gehaald en zijn allemaal relatief vroeg afgehaakt op topniveau. Van der Vaart was nog even assistent bij Esbjerg, waar hij razendpopulair was. De kanttekening dat Peter Hybala toen coach was, lijkt me op z'n plaats. Nigel de Jong is natuurlijk directeur bij de KNVB. Maar toch, als je het vergelijkt met hoe bijvoorbeeld Van Persie nu bezig is met z'n trainerscarrière of (inderdaad) kijkt naar hoe Robben tot het bittere eind die onfeilbare sportman is gebleven... Doodzonde dat Don Leo toentertijd nogal laconiek naar Groningen gereden is...

10-10-2023 14:48

JoeBlow +8220

Als je als lid van de RvC een kop koffie zit te drinken met Jan van Halst en je vraagt hem: “joh, Jan - op basis waarvan denk je dat Rafaël een goede keuze zou zijn voor de rol die je in gedachten hebt”, wat zou hij dan zeggen?

Volgens mij roepen die gasten gewoon meestal zo maar wat.

Want Ajax DNA, blijkbaar.

10-10-2023 01:42

Balgevoel +30951

Misschien zegt Jan dan wel heel eerlijk dat hij het ook niet meer weet en eigenlijk wenste dat hij hier nooit aan begonnen was... Althans, dat kan ik me voorstellen. Van der Vaart in een soort Witschge-rol lijkt me prachtig hoor, maar we hebben dus Richard daar al, die met z'n humor en vooral traptechniek wel degelijk van toegevoegde waarde is. En veel meer Ajacied dan Richard Witschge krijg je ze niet...

10-10-2023 14:51

Heimwee +6766

Wat een laf mannetje. Je kan de tv niet aanzetten of van der Vaart is wel ergens op een zender zijn kritiek op de Ajax leiding, trainers en spelers aan het uiten. Daar steekt hij echt veel tijd in. Als hij die tijd in Ajax zou steken is dat al heel wat. Maar nu hij gevraagd word door Ajax wordt de grote Vaart een heel klein slootje. Overigens ben ik blij dat die wijsneus niet komt helpen want dat was weer een mislukking geworden, idem geldt voor zijn vriendje Sneijder. Ook al zo'n grote bek maar als dan om hulp gevraagd wordt geeft ie ook niet thuis. Hierom ben ik overigens wel blij want ook met hem wordt het echt niet beter. Wat een stel losers. Blijf voorlopig maar even van de buis af en ga je schamen.

10-10-2023 00:41

CDX +3241

Wat ontzettend triest figuur ben jij. Rafael woont momenteel in Boekarest met zijn vriendin en dochtertje van 5. Hij is niet verplicht zijn priveleven overhoop te gooien voor de puinzooi die Ajax heet.

10-10-2023 13:24

Juichtoon +32678

Ik neem aan dat Louis ook even met Overmars belt...

09-10-2023 21:41

Balgevoel +30951

Het is jammer dat Huntelaar niet 'onder de vleugels' van Marc is neergezet toen, maar bij Hamstra. KJ heeft een aantal eigenschappen die Overmars door de jaren heen ook zo succesvol maakte: ervaring op absoluut topniveau, financieel onafhankelijk én succesvol, (tot de fotootjes) weinig rare uitspattingen (Marc trouwde met Miss Nederland), een enorm netwerk, een goed gevoel van hoe met spelers om te gaan en gezond 'boerenverstand'. Ik zie in Huntelaar op termijn de nieuwe Overmars, in ieder geval.

10-10-2023 14:54

Suavimani +12061

Je doet het goed, of je doet het niet. Sterk van Raf. En over twee jaar is hij uiteraard alsnog van harte welkom. Hier kan Sneijder nog veel van leren. Zou toch mooi zijn als beide heren, voorzien van de juiste diploma's, Ajax in de toekomst op sleeptouw kunnen nemen naar nieuwe successen. Dat gun ik hen - en onszelf - van harte.

09-10-2023 20:48

Amsterdamnoord +6155

Is Steijn al ontslagen?

09-10-2023 20:35

karlhof +4721

Veel paniek, weinig beleid. Van Halst is een schande. De RvC zwijgt door incompetentie. Er zit totaal geen idee achter alle pogingen van van Halst om het tij te keren. Paniek is een slechte raadgever. Fout is in het voorjaar gemaakt door M. een blanco volmacht te geven.

Steijn maakt zichzelf belachelijk door zijn interviews. Er klopt werkelijk niets van van wat hij doet. Hij mist het inzicht, gogme en het woord empathie komt niet in zijn woordenboek voor. Haagse bluf afgebluft.

09-10-2023 20:19

sapp +642

Och och och, ik weet dat niemand het wilt horen of lezen, maar laten we eerlijk zijn over de feiten. Van het sterren ensemble uit de jaren ‘90 hebben alle blanke boys de ene naar de andere positie gekregen binnen de club. Zelfs nu het diepe crisis is wordt er geen enkele donkere Nederlandse speler van toen genoemd voor een rol, geen één. Sterker nog; ze mogen hoogstens assistent zijn en worden vervolgens afgeserveerd. Het is echt pijnlijk om te zien hoe zelfs scholletje voor de honderdste keer wordt genoemd voor zijn 100ste baantje. Walgelijk.

09-10-2023 19:58

Suavimani +12061

Tsja, je hebt geen ongelijk. Old boys network is niet heel vriendelijk voor hen met een niet-Nederlandse achtergrond. Vraag me dan ook af of het nou de 'oude generatie' is, die ons moet gaan redden.

09-10-2023 20:46

Paul van Dorst +1579

Reiziger had vorig jaar, in plaats van Heitinga, trainer van Ajax 1 moeten worden. Waarom dat niet gebeurd is, zou ik graag weten, maar voelt zeker vreemd aan.

Verder echter;
Rijkaard is meermaals gevraagd en heeft meermaals bedankt.
Davids had een functie maar keerde zich tegen Cruijff.
Bogarde had een functie maar werd ontslagen. Dat kan je discriminatie vinden, maar gezien ontbreken van arbeidsrechtelijke acties, past het eerder te denken dat er valide redenen waren.

Enige overgebleven kandidaat is Seedorf, maar die had een imagoprobleem ruim voordat een functie bij ajax uberhaupt mogelijk was.

Ik kan trouwens een aardige lijst met blanke jongens noemen die ook niet netjes behandeld en/ of ontslagen zijn.... (Jonk, Bergkamp, Wouters).
Kortom; volgens mij zoek je spijkers op laag water als je hint op institutioneel racisme.

Dat gezegd hebbende, is Blind wel bovengemiddeld vaak winnende kandidaat.

09-10-2023 21:06

sapp +642

Je mist Kluivert nog notabe ex TD van PSG. En die BS over imago problemen.. dat is de grootste drogreden van allemaal.

09-10-2023 22:33

DMDTagz +3303

Kluivert had een functie bij Ajax. Voor 2 minuten. Totdat PSG langs kwam. Niet het beste voorbeeld.

10-10-2023 10:39

WeirdAJAX +12331

Zeer integer van Raf.

09-10-2023 19:44

The "O" +786

Volgens mij zijn ze achter de schermen druk op zoek naar een nieuwe trainer. Je kan hem wel ontslaan nu, maar (bijna) alle goede trainers zijn bezet. Wie moet je voor de selectie zetten. Ik denk dat echte stappen pas in de winterstop of in de zomer worden gemaakt.

09-10-2023 19:15

Thaschja +10242

Waarom de trainer denk je werkelijk met die slappe zooi en 11brandhout aankopen dat een andere trainer ze zo aan het voetballen krijgt.

09-10-2023 19:36

The "O" +786

Omdat je met brandhout heel anders moet spelen. En dan uitzingen tot de winterstop. Daarom de trainer.

09-10-2023 20:37

Thaschja +10242

Dat lukt je nooit met zulke spelers this 10 x niks niemand uitgezonderd

10-10-2023 07:33

GNBL +90155 moderator

Zit bij Studio Voetbal alleen maar dom te lullen komt geen zinnig woord uit. Tevens is hij groot fan van Steijn, dus laten we dan maar gewoon niet doen. En Web je hoeft hier niet hysterisch op te reageren want wat Rafael als speler heeft gepresteerd staat hier volledig los van.

09-10-2023 19:08

LukaLitmanen +82165

Hoe vond je Mikautadze spelen?

55% pass zuiverheid (5/9 aangekomen passes)
13x balverlies
0 kansen gecreëerd

Al waren Bergwijn en Taylor nog slechter

09-10-2023 19:28

Balgevoel +30951

Als een spits zonder ritme die op een 'vreemde' positie wordt neergezet in een elftal zonder middenveld dat bij voorkeur lange ballen speelt op de spits en anders op een vleugelspeler van 1,69m. Met een klein beetje fantasie kun je Mikautadze nog belangrijk noemen bij de 1-2, maar nee, die blonk inderdaad niet uit. En Vos was minimaal net zo slecht als Bergwijn en Taylor.

09-10-2023 20:58

Oxxer +164720 moderator

@GNBL

100% eens, Van de Vaart is koning café praatjes, zijn actieve looopbaan staat los van wat er nu gevraagd wordt bij Ajax, vind hem ook een analist van niks. Zegt leuke dingen op tv, “ echte Ajacied “ en zal wel geschikt zijn”. Kunnen ze net zo goed de kaas man van de Dappermarkt halen die zegt ook zinnige dingen over Ajax.

10-10-2023 08:32

ptjebel +2262

Van der Vaart doet het juiste.
Hij laat zich niet door die waardeloze Hagenaar, die zijn halve leven Ajax gehaat heeft, en de gek uit Twenthe voor hun in de poep gereden karretje spannen.
Eerst die twee weg en dan verder zien, Raffie.
Goed gezien door een echte Ajacied.

09-10-2023 19:04

Koningtoto +60643

Raf middenvelders laten opleiden. Hoeft niks op bestuurlijk niveau te doen vind ik.

09-10-2023 18:57

Henkjanklaas +20661

Zijn vriendin zit toch wel een beetje aan het einde carriere…
Trouwens Vaart kan ook heel goed in de scouting worden ingezet.
Daarvoor hoeft hij niet steeds op de club te zijn.

09-10-2023 18:57

Bobje99 +7175

Van de vaart is een liefhebber. Een supporter. Als je hem de scouting laat doen staan er 11 links benige stylisten, met een bovengemiddelde techniek en een mooie trap in de benen op het veld.

09-10-2023 23:00

Oxxer +164720 moderator

Scouting?

Is dit 4 real? Hij adviseerde om Heiko Westermann te halen, Overmars was krankzinnig daar naar te luisteren.

10-10-2023 08:35

Bobje99 +7175

Daarom.. niet aan beginnen.

10-10-2023 08:45

Breuk +25325

Is Andy van der Meijde al benaderd?

09-10-2023 18:47

DaNaRWaL +4353

Voor buschauffeur?

09-10-2023 19:04

Breuk +25325

assistent van de buschauffeur

09-10-2023 19:17

Bobje99 +7175

Voor de sfeer niet verkeerd..

09-10-2023 23:01

UwSchipper +5677

Om scharen uit te delen?

09-10-2023 23:39

Gonzalez75 +5885

Analist betaalt welllicht beter en je hoeft normaliter geen rekening te houden in je commentaar.

09-10-2023 18:44

arigold +7870

Dus Van Halst probeert serieus nog om de houdbaarheidsdatum van Steijn te rekken? Bizar!

Vd Vaart moet je betrekken bij de scouting, daar ligt zijn kracht. En Steijn had twee maanden geleden al weg moeten zijn...

09-10-2023 18:33

Craain +4973

Pfff allemaal Ajax met DNA zonder bewezen te hebben en de kwaliteiten te kijken.

09-10-2023 18:25

bremovic +2214

Haal maxwell!!

09-10-2023 18:15

DMDTagz +3303

Inderdaad. Ajax-DNA!

10-10-2023 10:42

Amsterdamnoord +6155

Jemig, ik heb echt een heel slecht gevoel over de koers die Ajax nu inzet. Ik hoop maar dat dit soort types voor korte tijd worden aangesteld zodat Kroes de bezem er weer doorheen kan halen

09-10-2023 18:10

PaulEast +7927

Echt niet…. Uit niets blijkt dat hij het niveau heeft om Ajax weer terug op de reels te krijgen. Ik kan mij geen interview herinneren waarin zijn visie en organisatie kunde sprekend was en getuigde van voetbal technische inzichten van het moderne voetbal. En zaakwaarnemers met lijntjes naar de Telegraaf moeten we in deze fase helemaal niet hebben.

09-10-2023 17:52

DaNaRWaL +4353

Je moet hem als een Richard Witsche bekijken, maar ja die hebben we al. Ik begrijp er dus ook niets meer van

09-10-2023 18:35

AlexIbarra +19293

Het gaat om assistent-trainer he, niet om de rol van AD of zo.

09-10-2023 20:43

RichardWitschge8 +5219

Maar Maurice heeft aangegeven dat hij geen uitbreiding van de staf wil.

09-10-2023 17:50

Mv9494 +16642

Maurice heeft niks te willen

09-10-2023 18:07

ElSandrini +18206

Werd dit gisteren gezongen door het uitvak? Ik verstond iets van Vd Vaart wie kent hem niet, vd Vaart is een echte Ajacied..... En dan sarcastisch bedoeld dat Rafael Ajax niet gaat helpen.

Zongen ze dit ? Kon het lastig horen

09-10-2023 17:42

AjaxPositivo +6962

Of Louis van Gaaaal, wie kent hem niet?

09-10-2023 18:17

LuisSuarez01 +5426

Ja t eerste klopt. Maar denk niet sarcastisch bedoeld maar meer om m ( alsnog?) over de streep te trekken

09-10-2023 20:17

ElSandrini +18206

Waarom zou het uitvak dat willen ?

09-10-2023 21:56

DamskoTopper +72

Enige voetbalprogramma wat ik nu kijk als ajacied is kale en kokkie. Zij zijn het enige lichtpuntje in deze diepe duisternis

09-10-2023 16:57

Sjaakvaak +26608

Mijn god, je bedoelt die gozer die de hele dag zijn bek vol van Steijn heeft en het graag over hockeys en data-duitsers heeft? Pessimistische ouwe knar is dat.

09-10-2023 17:05

AlmightyAjax +5872

Amsterdammer zijn ook vaak pessimistische mensen.. Die zeiken vaak alles lekker af. Weet niet of jij er ooit een bent tegen gekomen..😅

09-10-2023 17:47

BasseyAdriaan33 +13709

Vreselijk kale en kokkie, dan ben je ook wel diep gezonken als je dat als een lichtpuntje ziet 😂

09-10-2023 17:37

Mitchjo +6216

Ik luister ook graag naar ze. Terecht toch dat ze nu pessimistisch zijn?

09-10-2023 17:38

AFCACruijff14 +162335

Vd Vaart is qua puur talent een van de beste Ajacieden ooit. Alleen heeft hij niet alles uit zijn loopbaan gehaald. Intrinsiek was hij beter dan bv Sneijder, maar Wesley had meer drive en was nog vaker bepalend. Ajax-Real-Inter of Ajax-HSV-Spurs is toch een verschil.

Maar als mens vind ik Raf weer veel leuker. Heerlijk nuchtere gast die ook geregeld zinnige dingen zegt over het spelletje. Ik kan alleen maar hopen dat Ajax hem meteen erbij haalt zodra zijn vriendin met handballen stopt. Snap heel goed dat haar topsportloopbaan nu even voorrang heeft.

Vd Vaart kan een goede individuele trainer zijn, maar ik zie ook best wel een assistent voor Ajax 1 voor me.

09-10-2023 16:55

HenryWaltonJonesjr +675

Mijn hoop was dat de situatie in twee jaar tijd al wat beter zal zijn, misschien zelfs, met heel veel geluk, zou Ajax dan een andere trainer hebben - noem mij maar naief...

09-10-2023 16:38

Torcida +5774

Gewoon lekker dollen...

09-10-2023 16:36

Gewoon Gijs +18422

Vooral Steijn nog laten aanmodderen

09-10-2023 16:15

Amsterdamnoord +6155

Onwaarschijnlijk hè

09-10-2023 18:14

Juichtoon +32678

Vd Vaart..
Zou Gijpie dan niks voor Ajax zijn?
Bij topclubs zitten mensen die voor voetbaltrainer hebben doorgeleerd. Vd Vaart is een absolute beginner. En Ajax staat in brand. Ja laten we dát doen.

09-10-2023 16:10

Sjaakie +5827

Dit is geen Hoofdnieuws, maar lijkt mij een Gerucht.
En als het al klopt: paniekvoetbal. Zo'n beetje het niveau van het huidige spel: gaat nergens over.

09-10-2023 15:50

stefanwillem +12156

Ajax was al doodziek maar als Steijn blijft zitten is Ajax binnen korte tijd morsdood.

09-10-2023 15:35

Oxxer +164720 moderator

Ajax spreekt vaak internationale ambities uit maar wordt gerund door amateurs.

09-10-2023 15:31

MidMid +5715

In de voetballerij geldt dat voor bijna alle clubs. Ook in de goede jaren van Ajax, bleken er amateurs aan het roer te staan. Voetbalclubs worden geleid door emotie, niet door verstandige, verdedigbare keuzes. Voetbalclubs worden geleid door egotrippers die zich zelf belangrijk vinden.

09-10-2023 16:42

Oxxer +164720 moderator

“ In de voetballerij geldt dat voor bijna alle clubs”

Waar haal jij dit vandaan?
Wat jij beweert is achterhaald, ik zou een rondje grote clubs doen en kijken naar het organogram.

09-10-2023 18:15

MidMid +5715

Tuurlijk zijn er ook goed georganiseerde en geleide clubs, maar het gros is gewoon amateuristisch geleid. Zegt genoeg dat een club 100 miljoen neerlegt voor Antony. Werkelijk nergens op gebaseerd, puur emotie. Als je dat in het normale bedrijfsleven doet, slaan alle seinen op rood en staan alle stakeholders op hun achterste poten. Maar niet in de voetballerij, daar kan alles. Omdat vrijwel niets gebaseerd is op feiten, data etc. Puur en alleen emotie. Daarom kunnen grote clubs, waar miljoenen omgaan, geleid worden door mensen zonder enige opleiding, kennis of intelligentie. Nee ze worden geleid door mensen doe ooit aardig tegen een bal konden trappen. Ja ik weet dat er uitzonderingen zijn, maar echt veel te weinig.

09-10-2023 19:48

Oxxer +164720 moderator

''Tuurlijk zijn er ook goed georganiseerde en geleide clubs, maar het gros is gewoon amateuristisch geleid. Zegt genoeg dat een club 100 miljoen neerlegt voor Antony. Werkelijk nergens op gebaseerd, puur emotie''

Ben het totaal niet eens met jouw tirade, dat jij Antony geen €100M waard vind is jouw onderbuik, de markt bepaalt de prijs van spelers, niet jij, anderen of ik kijkend vanaf de zijlijn.

09-10-2023 20:36

MidMid +5715

Gelukkig hoeven we het niet eens te zijn. Maar een tirade? Nee dat is mijn post zeker niet. Ik denk gewoon dat je mijn punt mist. Daarom nog een keer: als men in het normale bedrijfsleven zou handelen zoals in de voetballerij gebeurt, zouden er dagelijks koppen rollen in de besturen.

09-10-2023 21:00

Oxxer +164720 moderator

“ Ik denk gewoon dat je mijn punt mist”

Gaat ie lekker? met zulke reacties heb ik geen eens zin een discussie te voeren en vooral niet in reacties vol aannames.

09-10-2023 21:09

InOost +1073

Intelligentie van een pannenkoek helaas.

09-10-2023 15:11

Rolo +13806

Dit soort reacties getuigd van niet heel veel meer intelligentie.

09-10-2023 15:33

InOost +1073

ohja want een mening hebben over iemand is ontzettend dom.

09-10-2023 15:48

Rolo +13806

Oh nee hoor, in tegendeel. Alleen je ziet heel veel meningen als, Steijnout, Mislintat sporrt niet etc etc... Onderbouw het eens, waarom het een pannenkoek is dan. Dat bedoel ik meer.

En ja.. het is maandag, the day after... dus sommige dingen komen nog niet helemaal binnen zoals ze horen binnen te komen.

09-10-2023 15:52

BasseyAdriaan33 +13709

Onderbouw het eens???? Pik effe serieus, je ziet toch zelf ook wel wat voor puinhoop er is gemaakt door die Misluktat en ook Steijn??!

09-10-2023 17:38

Rolo +13806

Klopt.. maar dan snap ik de redenatie niet waarom van der Vaart in die strekking de intelligentie van een pannenkoek heeft als Steijn en Mislintat er een zooitje vam gemaakt hebben.

Dus daarom onderbouw dingen ipv luk raak dingen roepen want om in deze comment ineens Steijn en Mislintat naar voren halen, is me totaal onduidelijk

09-10-2023 17:53

MosesD +14690

Lieve jongen, maar waarom heeft Steijn nog een assistent nodig? Om het falen van Steijn proberen te maskeren? Een jongen die zich tussen de spelers beweegt hebben we al in de persoon van Richard Witsche. Niet toevallig ook een leuke, grappige, creatieve linkspoot. Laat van der Vaart het vak ergens leren. Ontsla ondertussen Steijn, en zet Vos met Bogarde en Keizer voor de groep.

09-10-2023 15:10

wijzijndebeste123 +164877

Helemaal eens Moses. We gaan nu n belachelijk lapmiddel bedenken? Steijn kan er geen reet van dus zetten we er maar iemand bij? Net als met Schreuder vorig jaar toen Vd Sar bedacht om n nieuwe assistent erbij te zetten als vers bloed. Haha lachwekkend. Liefst zie ik Knutsen komen maar Ajax gaat nooit meer aan een buitenlander beginnen (Knutsen werd al de kunstgrastrainer genoemd). Ik zou Vos, Keijzer en Bogarde n prima trio vinden.

09-10-2023 15:25

Capocapo +12001

Keizer😂
Vos, doet het goed met jong Ajax hè? Met al die mislintat aankopen?

09-10-2023 15:29

Web +178830

Als vd Vaart zou komen?
Gaat het niet om Steijn aan te vullen
Want die is deze week weg
Ajax is intern allang voor een oplossing aan het zoeken

09-10-2023 15:47

Amsterdamnoord +6155

Ik vrees dat dat helemaal niet het geval is maar dat Jan v H de beslissing om te ontslaan niet durft te nemen

09-10-2023 18:15

Kruising +732

Kan mij goed voorstellen dat hij zijn handen niet gaat branden door met Steijn samen te gaan werken, het zal er dan niet veel beter op worden omdat Steijn dan nog steeds de hoofdcoach is

09-10-2023 16:28

The Future +5628

Hier hadden we niks mee opgeschoven. Iemand met zo weinig ervaring in het trainersvak die Steijn van advies moet voorzien? Iemand erbij zitten kan best helpen, maar dan wel Iemand met ervaring en die zich al heeft bewezen. De staf is al relatief jong/onervaren. Van der Vaart erbij zou denk niks helpen.

09-10-2023 15:08

Babangida83 +23951

Dat is echt zonde. Maar begrijpelijk van Rafa. Ik vind ook dat ze goed hebben nagedacht over zijn rol. Daar zou hij perfect voor zijn, denk ik.

09-10-2023 15:07

JoeBlow +8220

Ah jammer, denkt Maurice vanaf Ibiza. Het is namelijk interland break. Tijd om eens lekker tot jezelf te komen!

09-10-2023 15:04

ajaciedje96 +151

Elk nieuwsartikel is totaal irrelevant zolang het niet een combinatie is van de woorden ‘Steijn’ en ‘ontslag’ of ‘per direct uit elkaar’.

09-10-2023 15:00

NipeB +15846

Je snapt het echt niet hè. De F-side en Ajax DNA groep vindt Steijn prima.

09-10-2023 15:06

Habalaski +1104

De f-side is dan ook totaal niet meer serieus te nemen helaas.

09-10-2023 15:33

NipeB +15846

Eens, vond ik al nooit.

09-10-2023 16:04

Turbo +42112

Leuk hoor, likeable oud-ajacieden. Maar we hebben inhoud en kwaliteit nodig. Dit soort gasten kun je er best bij hebben, maar pas als de fundering staat. Niet als fundering zelf.

09-10-2023 14:51

thepower1990 +35726

Alles en iedereen wordt nu gemobiliseerd om het Haagse lichtgewicht in het zadel te houden terwijl die het spoor aan alle kanten volledig bijster is.
Als je een club op deze manier bestuurt verdien je ook gewoon de 16e plaats en de volgende oor wassingen tegen Utrecht, Brighton en PSV. Dit bestuur en deze directie verdienen Steijn en Steijn verdient dit Ajax. Het is triest en lachwekkend tegelijk.

09-10-2023 14:51

Danielson +50581

Ja. Alles om in de gunst van Falentijn en co te blijven. C.q. de F Side.

09-10-2023 14:53

NipeB +15846

Precies, Steijn is van het niveau van de F-side. Die blijft lekker.

09-10-2023 15:07

Web +178830

Steijn gaat er uit, dat is toch een gelopen zaak
Maar Ajax wil niet weet een buil vangen, er moet nu iemand komen die het wel heeft
Het jaar is toch al verknalt voor de eerste en tweede plaatst

09-10-2023 15:00

afct +8978

Echt flikker steijn er nou eens uit. Gaat hem gewoon niet worden. Leuke trainer alleen zeker niet voor ons. Laat vos maar inspringen met een ten cate naast zich.

09-10-2023 14:50

jeffrey_van_der_sluis +30516

Is Steijn al pleiten?

09-10-2023 14:48

nightgoat +31199

Pleite, moet 'ie.

09-10-2023 15:00

NeeI +107937

De imbecielen (ja, dat zijn ze echt) binnen Ajax willen Steijn dus daadwerkelijk met allerlei noodverbandjes behouden.

09-10-2023 14:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.