[Update] Van 't Schip bevestigt functie bij Ajax, maar privésituatie krijgt voorrang

door Jesse ter Haar 682

Bron Algemeen Dagblad

[Update] Van 't Schip bevestigt functie bij Ajax, maar privésituatie krijgt voorrang

door Jesse ter Haar 682

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax voegt John van 't Schip toe aan het technisch management van de club, zo schrijft het Algemeen Dagblad zondagavond. De voormalig speler van de Amsterdamse club moet daarmee deels het gat van de ontslagen Sven Mislintat op gaan vullen.

'De voormalige aanvaller van de club is bereid gevonden om - voor zover zijn privésituatie dat toelaat - zijn (internationale) ervaring en clubkennis te delen met de dolende Amsterdamse club' zo valt te lezen. Hij zal daarbij een plek in gaan nemen in het technisch management van de club. Sinds het vertrek van Mislintat was er op dat gebied een groot gat ontstaan binnen Ajax.

Naast zijn voetbaltechnische kennis haalt Ajax met Van 't Schip ook een persoon met het veelgenoemde Ajax-DNA binnen. Hij doorliep de hele jeugdopleiding van de club, waarna hij tien jaar actief was in de hoofdmacht van de Amsterdammers. Hierna trok hij naar Genoa, waar hij zijn carrière afsloot. Ook zijn trainerscarrière begon hij in Amsterdam. Na een periode als jeugdtrainer werd hij later assistent-trainer en voor één duel zelfs interim-trainer van Ajax 1, maar hoofdtrainer werd hij er nooit.

Technische leiding Ajax

Momenteel maakt Klaas-Jan Huntelaar nog deel uit van het technisch management, maar daarmee is het wel gezegd. Mislintat was er een onderdeel van, maar ook Jan van Halst. Hij was de voetbalcommissaris van Ajax, maar werkt momenteel op interim-basis als algemeen directeur voor de club. Na zijn periode, die in principe voortduurt tot de officiële aanstelling van Alex Kroes op 15 maart 2024, zal hij de Amsterdamse club verlaten.

Het is de volgende oudgediende van Ajax die besluit om de club te gaan helpen. Louis van Gaal schoot ook al te hulp en werd aangesteld als adviseur van de Raad van Commissarissen. Van 't Schip op zijn beurt, lijkt zich meer bezig te gaan houden met de technische gang van zaken op directioneel gebied.

Update 22.10 uur (zondag 8 oktober) Van 't Schip bevestigt functie bij Ajax, maar privésituatie krijgt voorrang

John van 't Schip heeft tegenover de NOS bevestigd dat hij een functie gaat vervullen in het technisch management van Ajax. 'Ja, klopt. Ajax zal er binnenkort verder over uitweiden', sprak hij. De oud-Ajacied lijkt echter niet per direct in functie te gaan treden in Amsterdam. 'Privéomstandigheden hebben eerst voorrang.' Bekend is dat Danïelle van 't Schip, de vrouw van de oud-voetballer van de club, al gedurende een langere tijd ziek is.

Lees meer over:
Plaats reactie

JP_Frost +1911

Vind van 't Schip een hele sympathieke vent. Komt rustig over. Maar ik zie niet wat hij gaat toevoegen.

Ajax is altijd in gevecht met zichzelf, zowel op het veld als daarnaast. Buitenstaanders (lees: mensen zonder Ajax achtergrond) worden per definitie met de nek aangekeken en krijgen vrijwel geen kans om zich te bewijzen. Wanneer het niet goed gaat, liggen deze mensen er als eerste uit en komt meteen de roep om Ajax-DNA. Terwijl dat juist alleen een pré zou moeten zijn en niet een vereiste want op deze manier komen er veel oud-Ajacieden in dienst die helemaal niet geschikt blijken te zijn.

Ik vind het een hele arrogante houding om van mening te zijn dat alles bij Ajax uniek is en alleen begrepen kan worden door mensen die een Ajax verleden hebben. Ondertussen sluiten we onze ogen voor de ontwikkeling van heel veel andere "kleinere" clubs die wel proberen om mee te gaan met de tijd en durven te vernieuwen, terwijl hier de ouwe koeien wederom uit de sloot worden gehaald.

De club wordt vaak gerund om emotie en dat is zelden goed. Daarbij komt een hele incestueuze groep mensen steeds aan de macht die pretenderen een Ajax hart te hebben maar er vooral voor zichzelf zitten (of zaakwaarnemers). En nee, dit zijn meestal niet de "pakken", Bijenkorf vrouwtjes of hockey kakkers, maar juist de personen die met hun Ajax verleden inspelen op de vaak simpele emoties van een groep supporters. Met Mislintat is geprobeerd die ban te doorbreken en we zien wat dat teweeg heeft gebracht. Misschien was hij niet de juiste persoon of juist wel, maar de weerstand die een buitenstaander ontvangt is ongekend en maakt het bijna onmogelijk om succesvol te worden. Echter als Sven op een regenachtige zondagmiddag half november 1987 een corner had ingekopt dan had hij hier hoogstwaarschijnlijk nog gezeten.

Ajax moet bij zichzelf te rade gaan welk pad ze willen bewandelen en hoe de club future proof gemaakt kan worden want dit is geen beleid.

09-10-2023 12:33

Aldek +5080

Graag update … Steijn ontslagen

09-10-2023 11:58

Gulpie +2398

Gaat niet gebeuren hoor. We blijven lekker aanmodderen want het gaat prima zo!
Geeft niet, we staan niet 16e (!!) en 19 (!!) punten achter op de nummer 1.

09-10-2023 12:13

ProfessorX +19827

En 16 punten op nummer 3 !

10-10-2023 10:56

rodnet +10260

Er is behoefte aan een positief schokeffect en hoewel ik van 't Schip absoluut niet als een lange termijn oplossing zie zou hij als interim trainer wel degelijk zo'n effect tot stand kunnen brengen.

09-10-2023 11:54

Rolo +13590

Die gaat niet dagelijks het veld op gezien zijn privesituatie.

09-10-2023 12:09

MosesD +14637

Spijkerman, L'Ami hebben geen Ajax DNA he. Daarvoor in de plaats de afgestudeerde Drs. Sneijder en Menzo.

09-10-2023 11:36

Matzet +5341

Ik vind John van ‘t Schip de belichaming van hoe een Ajacied hoort te zijn. Branie en openheid gecombineerd met kennis, integriteit en humor.

Welkom bij Ajax en van harte beterschap met je vrouw.

09-10-2023 11:35

MosesD +14637

Welke kennis doel je op? Wat maakt John De man voor de job?

09-10-2023 11:51

Danielson +50149

Schip komt uit de aan de Telegraaf gelieerde Albers stal. Dat is de enige reden voor z'n aanstelling. Met kwaliteiten heeft het niets van doen: volgens mij heeft Schip nog nooit een technische functie bekleed. Via hem moet Albers meer macht (terug)krijgen. Dat is het hele eieren eten.
En de F Side koest houden.

09-10-2023 12:17

MichelBoerebach +29082

Humor?? John van 't Schip?? Ik heb mezelf nooit kunnen betrappen op zelfs maar een glimlach als ik John van 't Schip zie en hoor praten.

09-10-2023 13:04

FelixGassenlicht +8934

Met alle respect voor John maar daar gaan wij de oorlog toch niet mee winnen. Er moeten een paar sterke figuren komen a la Van Gaal, Ten Hag etc.

09-10-2023 11:08

ajax2004v2 +2013

Iemand de Zeeuw al gevraagd, lijkt mij meer geschikt

09-10-2023 10:35

Slang3 +45700

wat heeft die bewezen bij een voetbalclub dan?

09-10-2023 11:24

Nr.10 +110907

Breaking: van der Meijde wordt gehaald als nieuwe financieel directeur. Lenderink is ontslagen omdat zij vrouw is. Van der Meijde was de belangrijkste kandidaat, met name vanwege z'n goal tegen Inter in de CL.

09-10-2023 10:29

Balgevoel +30817

"Daarbij bleek ook zijn kenmerkende manier van juichen, de 'Robin Hood', waarbij hij de illusie wekt met een boog een pijl weg te schieten, van doorslaggevend belang. Ook zal Van der Meijde tijdelijk de rol van teammanager overnemen, daar hij al was begonnen met het geven van seksuele voorlichting aan Jorrel Hato en andere jeugdige Ajacieden." Ja, ik waardeer het dat Ajacieden zich nu melden om de club te helpen, maar volgens mij moet het even niet gaan om noodverbanden maar om iets duurzaams... Een AD en een TD...

09-10-2023 10:44

Thaschja +10242

Snap ook niet dat 12 brandhout aankopen zo gebeurd is zag Maduro dan ook niks of dacht ie van dat zijn goede voetballers nou geen 1 van de 11 de duitser keeper kan ik nog geen oordeel over doen.

09-10-2023 10:14

Sies +4467

Hebben ze eindelijk een rechtsbuiten

09-10-2023 10:13

Odin2710 +2038

De beste stuurlui zitten op ajaxshowtime....of staan aan wal... of....

09-10-2023 09:58

Thaschja +10242

klopt die zien het het

09-10-2023 10:14

AjaxHato +4612

Allemaal leuk dat Ajax dna, maar vd Sar heeft met zn Ajax dna een groot aandeel dat we nu 16e staan!! Kroes had een jaar geleden al bij Ajax kunnen zitten.
Maar Vd Sar had op eigen houtje Schreuder geregeld, we weten hoe dat is afgelopen. Kroes nu bij Az en moeilijk hem eerder te krijgen.
Hij is schandalig met Bogarde omgegaan, heeft in een gesprek waar Winston vroeg naar doorgroei mogelijkheden geantwoord met Nee , stond op en liep zo de kamer uit. Wat respectloos en arrogant. Terrecht dat Bogarde niet wilde terugkeren zolang vd Sar er zat, hij is eruit gewerkt door het geweldige Ajax dna.
Reiziger ook niet netjes mee omgegaan, had de kans moeten krijgen bij Ajax1. Ze worden 1 voor 1 weggejaagd. Seedorf schreef een sollicitatiebrief, kreeg niet eens een antwoord terug, ook aso.
Kluivert doet het nu heel aardig in Turkije, die had heus ook bij Ajax wat willen doen.
Zo kun je nog wel even doorgaan.

09-10-2023 09:55

ajax4perez +9520

Vd Sar is weg… Dus dan zou je de genoemde personen moeten contacten of ze nu wel open staan voor een functie bij Ajax.

Kluivert, bogarde, Seedorf, de boer, blind, litmanen… je kan er genoeg opnoemen die Ajax echt kunnen helpen

09-10-2023 10:02

Mokum2018 +2103

Moeten we hier blij mee zijn?

09-10-2023 09:42

RvhC74 +5371

Echt waarom duurt alles zo lang en maar afwachtenden houding innemen. Dit probleem bij Ajax vanaf de top is al heel lang bekend.

Sar en Hendriks die Mislitat doorgedrukt hebben. Sar die persoonlijk Kroes heeft tegen gehouden. Lenderink en Rvc die vorig seizoen nog kritisch waren op uitgaven en nu een vrijbrief geven aan Mislitat.

Scouting en Steijn worden bij aankopen niet of nauwelijks betrokken. Steijn was niet de gewenste trainer

Voorzitter bestuursraad ( vriendje Hendriks) die Eringa wegstuurde ivm Hendriks positie te behouden

Het is een grote wanbestuur, wanbeleid, eigen bv tjes die echt niet in de gaten hebben hoe ze allemaal verantwoordelijk zijn voor Ajax in een jaar tijd volledig naar de afgrond hebben geholpen maar vervolgens, op basis van wat, een bonus opstrijken

Het is echt godsgeklaard wat een bende het is

Je moet gewoon echt alles op alles zetten dat Kroes per direct aan de slag gaat

09-10-2023 09:42

BennievdBuurt +881

Ik vind John van tschip wel een goede keuze. Echte ajacied met zeker een goede kijk op voetbal.

Wat mij ook gelijk hoopvol stemt is dat schip wel meer een cruijff man is en dat met als adviseur van Gaal dat we niet alleen maar van Gaal mannen krijgen. Denk dat Kroes een duidelijke visie heeft. Geeft me een goed gevoel!

09-10-2023 09:31

Harrier Du Bois +38565

Is Steijn al weg? En dan bedoel ik niet naar Ibiza

09-10-2023 09:16

Torcida +5564

Nee, vliegtuig heeft vertraging. O, sorry, je zei nog 'niet naar Ibiza'.

09-10-2023 09:37

Yeshyeshyall +10920

Nou ja prima vent die als trainer altijd wel werd gezien als veelbelovend, maar niet meer dan dat. Dat zijn prive situatie voorrang heeft lijkt me logisch maar geeft ook wel beetje aan hoe weinig opties er zijn. Bizar dat Ajax als club blijkbaar zo weinig netwerk heeft dat de td via een bureau komt en een eigenlijk niet echt beschikbare optie een rol in het technisch hart krijgt, zelfde met vGaal die ziek is

09-10-2023 09:15

Concrete +3127

Danielle is toch een dochter van Cruijff ?

09-10-2023 09:03

Harrier Du Bois +38565

Nee, van Willeke Alberti

09-10-2023 09:18

Concrete +3127

oja, bedankt !

09-10-2023 09:21

3sterren +20205

Eindelijk de langverwachte rechtsbuiten.
Kom er maar in “Schippie” …

09-10-2023 08:55

Juichtoon +32312

We hebben mensen nodig die er 120% voor Ajax staan.
Nuff said.

09-10-2023 08:50

Jariiii +21814

Zit hij er nog? Onvoorstelbaar.

09-10-2023 08:50

Aurora +4543

Ik denk dat dat het nieuwe technische hart eerst bij elkaar komt en hun conclusies gaan trekken over Steijn. Dat lijkt me ook de normale route als je zo'n technisch hart weer nieuw leven inblaast. Dan zullen ze een nieuwe staff gaan samenstellen. Daarna mag Steijn zijn bureau leegmaken en zijn autosleutel inleveren.

09-10-2023 08:45

NipeB +15786

Het technische hart. Ajax leert echt nooit eens iets. Dat hebben we al gehad met allemaal Ajacieden en dat werkte niet. Dus gaan we het nu nog meer eens doen. Met een Van ‘t Schip die wel andere dingen aan zijn hoofd heeft, Van Gaal die wel wat anders aan zijn hoofd heeft en een directeur die nog maanden niet mag werken omdat hij zo dom is geweest een contract met beding te tekenen en ook niet naar de rechter stapt om het aan te vechten. Een grote puinhoop die alleen maar erger wordt. Totaal gebrek aan visie, leiding of wat dan ook.

09-10-2023 08:48

Juichtoon +32312

Technisch hart is ook een metafoor voor korte (beslis) lijnen, hechte samenwerking van het voetbaldeel van de club, snelle kennisdeling etc.
Dat is juist prima.
Alleen dan moeten die mensen wel samen willen werken. De structuur ervoor ligt er dan.

09-10-2023 09:06

Aurora +4543

Waarom zo negatief? Je hebt nu geen AD en TD, maar wilt wel van Steijn af. Het technische hart bestaat formeel nog steeds en krijgt nu een personele invulling. Wie dat is maakt niet uit, als zij maar Steijn eruit knikkeren. Dat is nu het belangrijkste. Alles is beter zonder Steijn. We kunnen het ook niet doen, maar wie gaat er dan wat veranderen!

09-10-2023 09:46

MisterAFCA +6415

Het kan ook zijn dat het technisch hart niet werkte vanwege de mensen die erin zaten.

09-10-2023 10:17

NipeB +15786

De oude hap zeker niet. Zieken, moeilijke privé situatie, concurrentiebeding. 70 plussers die baantjes voor zichzelf ritselen. Geen nieuws dat ik als verandering zie. Eerder naar meer van hetzelfde. De oude tijden zijn voorbij. De club moet je van de grond af aan opnieuw opbouwen. Dat vraagt om jong elan, niet om wat Ajax nu binnenhaalt. Dit gaat allemaal nog jaren duren. Met het old boys network dat je nu binnenhaalt worden belangen en geld veilig gesteld, maar krijg je geen club waar het om voetbal draait.

09-10-2023 15:04

Slang3 +45700

een technisch hart is leuk als je wat mensen met een duidelijke visie bij elkaar hebt, die kunnen ergens over praten en dat botst soms. Maar niet met bewezen prutsers

09-10-2023 08:55

RichardWitschge8 +5194

Respect voor Schip hoor, maar wat moeten we met mensen die niet de volle 100% de focus en tijd hebben voor Ajax?

09-10-2023 08:35

NeeI +107618

GEZOCHT: Ajax-DNA. Blauwe maandag het iconische Ajax-shirt gedragen? Twijfel dan niet en meld u aan voor een functie bij de Amsterdamse club. Is er geen directe vacature vrij? Geen probleem. Dan creëeren wij er één voor u.

Team houtje-touwtje-revolutie

09-10-2023 08:34

Marcw1972 +16464

Van Van 't Schip kun je niet zeggen dat hij slechts een blauwe maandag het Ajax-shirt heeft gedragen.

09-10-2023 08:53

NeeI +107618

Uiteraard

09-10-2023 09:00

Ajaxtrouw +6331

Gaan we nou iedereen die ooit een Ajax shirt heeft gedragen die club in pompen. Al die ego’s met allemaal hun eigen meningen gaat ook gedonder geven. We hebben wel een sterke eindbaas nodig.

09-10-2023 08:31

Anthonainai +3153

Maurice moet trainer worden van UD Ibiza, hoeft hij niet telkens heen en weer te vliegen daar naartoe.

09-10-2023 08:30

Mitchjo +6168

Kan er nog steeds niet over uit dat de beste man gewoon lekker een paar dagen naar Ibiza ging om daarna te klagen dat hij een hoop van de aankopen niet goed kent. Dan ben je toch een lul eersteklas? Dat je als trainer die jaren in de middelmaat heeft gewerkt opeens de ongelofelijke mogelijkheid krijgt om bij Ajax te werken en dat je dan bij de eerste de beste mogelijkheid, terwijl de club al in de brand stond, lekker op vakantie gaat.

09-10-2023 11:06

Anthonainai +3153

Helemaal mee eens.

09-10-2023 11:26

Thaschja +10242

This wat dat ajax het zover heeft laten komen in 1.5 / 2 jaar zit geen slimheid in.

09-10-2023 08:27

cl=5! +5368

Wel bijzonder hoe fel de kritiek van faaltjetein al die maanden was tov de bereikte diepte in het riool waarin die Haagse rat ons inmiddels heeft doen belanden...

09-10-2023 07:43

MisterAFCA +6415

Het is net zo bijzonder dat er van de hele F-side niet één spreekkoor te horen is richting Steijn…

09-10-2023 10:19

Ajaxfan16 +27385

Joh je kan er iedereen neerzetten, maar zolang Steijn de trainer is, komen we niet verder. Maar als we toch bezig zijn, laten we dan gewoon eens mensen op de belangrijke posities neerzetten, die ook echt wat bewezen hebben. We gaan nu maar iedereen aannemen die vroeger ook maar iets met Ajax had.

09-10-2023 07:32

AjaxAdvocaat +12677

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1156070/examen-voor-steijn-van-gaal-beslist-na-gesprek-over-lot-van-ajax-trainer.html

HET KAN NOG

09-10-2023 07:23

Lazell +16973

Artikel staat vol met inhoudelijke fouten. Ben dus bang dat het niet zo'n vaart zal lopen.

09-10-2023 10:30

Hans Verhagen +14052

Grappige is dat je van de clubs verliest waar je vorig seizoen ook van verloor. Eigenlijk verlies je de belangrijkste punten tegen Excelsior en Fortuna. Spel van gisteren was de eerste helft best redelijk tot aan het tegendoelpunt. Je mist op het middenveld een kanjer een verbinder die stuurt en sleurt.

09-10-2023 06:51

AllyAjax +4042

Het spel was helemaal niet 'best redelijk'. We creërden letterlijk niks en er waren wederom totaal geen opbouwpatronen te bespeuren. Het enige positieve was dat we zowaar geen kansenregen tegen kregen, maar dat lag puur en alleen aan het feit dat AZ onthutsend zwak was.

09-10-2023 07:03

Breuk +25029

En als we nu de inhaalwedstrijd tegen Volendam winnen weer 2 punten extra vergeleken met vorig jaar (1-1)

09-10-2023 08:26

Aldek +5080

Spel was best redelijk?? Meen je dat echt?

Gisteren heb je naar non voetbal gekeken.

Een grote slappe bende

09-10-2023 10:05

brullie +7031

Mooi bericht! Uiteraard gaat de privé situatie van Danielle voor.

09-10-2023 06:50

Gewoon Gijs +18319

je staat 16e,
19 punten achter koploper,
degradatienood pur sang
spelers verangen naar trainer die het goed neer zet
stel als de sodemieter een trainer aan die het simpel neer kan zetten

09-10-2023 06:38

Zuiderling +2215

Dick Advocaat kan dat als geen ander...

09-10-2023 08:02

Gewoon Gijs +18319

js laten we allemaal gasten binnrn halen, maar de trainer laten zitten

09-10-2023 06:25

Mv9494 +16610

Kan me trouwens nog steeds niet voorstellen dat Steijn blijft na deze week. Ik neem aan dat er nu interne gesprekken gaan komen.

09-10-2023 05:24

Drent +238

Beste is om hem vandaag ontslag te geven

09-10-2023 06:16

Mv9494 +16610

ze proppen iedereen ook maar binnen Ajax die zgn enige vorm van Ajax-DNA heeft.

09-10-2023 03:49

Bruno04 +15721

Ach John van t schip.. Ajax dna…
Je hebt er allemaal geen zak van.
Elke supporter heeft ook Ajax dna. Wil niet zeggen dat die allemaal geschikt zijn als TD.

Kan het woord” Ajax DNA” of j”ongens van de club” niet meer aanhoren.

Sjaak Swart zei voor de klassieker dat we te weinig Amsterdammers in de selectie hebben vroeger waren ze dat alle 11.

Ja sjaak daar hebben we nu weinig aan hè.
Speelt Real Madrid met 11 madrilenen?
Speelt city met 11 spelers uit Manchester?

09-10-2023 03:34

AgeM +939

De schoonzoon van Willeke Alberti , nu gaat het goedkomen .

09-10-2023 03:16

Joke +6783

Het is echt paniek.
Dit team heeft een andere trainer nodig en dan eindig je gewoon nog als minimaal 4de.

Begin daar eerst eens

09-10-2023 01:50

4bier +31367

Bergwijn hoeft ook maar 8 uur per week voor Ajax te werken gezien privésituatie.

09-10-2023 01:46

wijzijndebeste123 +163058

We gaan nu weer vol gas Ajax DNA. Kwaliteit is kennelijk van secundair belang. Alle respect voor John dat hij instapt. Maar Van t Schip heeft als trainer niks noemenswaardig gepresteerd in de laatste 20 jaar en is überhaupt nog nooit technisch manager geweest. Op basis waarvan heeft hij dan bewezen de benodigde kwaliteiten te bezitten? Er is maar 1 antwoord: Niet. Hij krijgt deze baan omdat hij ooit n Ajax-shirt gedragen heeft en n prachtige voorzet had.

T is n bizarre paradox momenteel. Ajax heeft altijd bekend gestaan om zijn vooruitstrevende, vernieuwende visie op voetbal. Ajax was zijn tijd altijd ver vooruit. Met t totaal voetbal als meest kenmerkende voorbeeld daarvan. Dat vooruitstrevende en vernieuwende is dus onderdeel van het Ajax-DNA. Maar in de huidige tijd is Ajax oerconservatief en willen oud-Ajacieden de club runnen zoals dat vroeger gedaan werd. Dat wordt dan Ajax-DNA genoemd door de menigte omdat t oud-Ajacieden betreft maar feitelijk is t t tegenovergestelde.

09-10-2023 01:36

Mv9494 +16610

ik kan het woord Ajax-DNA nooit meer lezen.

Alsof ze even naar Goedemorgen Eredivisie hebben gekeken, John daar hebben gezien en dachten van 'ja, waarom niet. Laten we hem maar proberen'

09-10-2023 01:38

wijzijndebeste123 +163058

Ik had al n titel bedacht voor n boek over dit drama:
'In de ban van en door Ajax-DNA'

09-10-2023 01:38

MosesD +14637

Hartgrondig mee eens.

09-10-2023 07:23

Goodfella85 +61

Wat moet je nou weer met hem? Heeft nergens iets fatsoenlijks gepresteerd, maar iemand als Bogarde houden ze stelselmatig buiten de deur. Snap hier helemaal niks van

09-10-2023 01:35

Dennis129 +11877

Wat heeft Bogarde dan gepresteerd behalve 3e assistent zijn?

09-10-2023 08:23

Goodfella85 +61

Hij is gespecialiseerd in het trainen van verdedigers. Mensen als Alderwereld, Botman, De Ligt hebben aangegeven dat hij een belangrijke rol in hun ontwikkelijg heeft gespeeld.
Wat heeft van t schip dan gepresteerd? Of vd vaart? Daar heb ik nooit een (oud-)speler iets positiefs over horen zeggen

09-10-2023 22:24

Therealist2021 +2696

Wat als Ajax degradeert blijft jong actief dan in de Jupiler league

09-10-2023 01:26

JesperOdeTovenaar +1211

Welke resultaten heeft Van t Schip ooit behaald. Somewhere? Anywhere? Heb hem alleen maar slecht zien presteren als trainer. Wat moet hij hier bieden. Ajax- DNA? Ik kan het woord bijna niet meer verdragen. Word misselijk van zoveel kortzichtigheid. Enige. Echt enige. Nogmaals echt enige, is kwaliteit. Knutsen bewezen goede trainer, nul Ajax - DNA, WHO THE FUCK CARES!!!!

09-10-2023 01:23

wijzijndebeste123 +163058

Van t Schip heeft zelfs als trainer nooit wat gepresteerd de afgelopen 20 jaar. Technisch manager is hij überhaupt nog nooit geweest. Maar ja hij heeft n Ajax shirt gedragen en had n prachtige voorzet dus is geschikt ofzo.

09-10-2023 01:26

Hamstelaar +14824

Tuurlijk zijn we hartstikke slecht op dit moment en hebben we het tegen elke tegenstander ontzettend zwaar. Maar had ons het programma van PSV gegeven en we hadden wellicht meer punten en dat het team qua speelwijze en vertrouwen kon groeien.

We hebben zo veel lastige potjes al gehad en wat nog komt. 6 wedstrijden waarvan 5 uit. Tja dan wordt het je ook niet makkelijk gemaakt.

09-10-2023 00:29

PH2BOT +39995

Even simpel met 0 - 4 winnen bij Sparta....dat zie ik ons nu echt niet doen.

09-10-2023 00:39

Yeshyeshyall +10920

Tja als als als

09-10-2023 09:19

Rodsje +14644

Het moet wel dat er morgen een breaking komt met dat Steijn ontslagen is toch?!

09-10-2023 00:14

Mv9494 +16610

volgens het AD blijft hij

09-10-2023 00:15

Rodsje +14644

Ja ik zag dat maarja ik hou hoop op een ontslag

09-10-2023 00:17

wijzijndebeste123 +163058

Ik kan me niet voorstellen dat Van Gaal kijkt en denkt dat Steijn n prima trainer is. Maar wat is in hemelsnaam de reden dat Steijn er nog zit? Niemand beschikbaar is onzin. Er zijn genoeg goede trainers beschikbaar en nu is n ideaal instapmoment. Of ze moeten zich beperken tot n NL trainer en die zijn er niet. Zou bizar zelfdestructief zijn om jezelf zo te beperken.

09-10-2023 00:19

Rodsje +14644

Iedereen is beter dan Steijn, zet desnoods Vos daar met Bogarde ofzo

09-10-2023 00:22

Simpelishetmoeilijkst +25097

Denk niet dat er een top-Nederlandse trainer is, die geschikt is voor Ajax. In het buitenland zoeken lijkt me verstandig.

09-10-2023 00:29

wijzijndebeste123 +163058

Gaat nooit n buitenlander worden. Wordt n vriendje met Ajax-DNA

09-10-2023 00:32

PH2BOT +39995

Vos won vrijdag zijn 1e potje met JA op 8 gespeeld......

09-10-2023 00:41

Jww +2276

beiden een Sparta verleden. S P A R T A... Nou dan weet je dus voldoende.. Geen Ajax Dna, maar Sparta Dna..

09-10-2023 01:39

leeke +10377

Welke goede trainers zijn er beschikbaar dan...,want aks ze zo goed zijn hebben ze al een club neem ik aan, of ze zijn selectief, en stappen niet in bij iedere willekeurige club.

09-10-2023 06:30

Dennis129 +11877

Ja Vos die zelf met jong Ajax onderaan staat en zelf nooit hoger heeft gespeeld dan het 7e niveau. Daar gaan Bergwijn en Berghuis wel naar luisteren. We hebben nu geen jeugdtrainer nodig maar een zwaargewicht. Dit kan je zo een jochie als Vos helemaal niet aan doen

09-10-2023 08:25

Yeshyeshyall +10920

Niet mee eens hoor. Slechter kan het niet en hij is een trainer met een duidelijke Ajax visie die de jeugd goed kent

09-10-2023 09:21

Ajax1114 +19393

Wanneer gaat Hendriks de zakkenvuller eruit ? Wordt nu toch wel tijd toch.

09-10-2023 00:12

Indy2 +15254

Gaat Ajax beter voetballen zonder Hendriks? Waarom niet vragen om het ontslag van Stientje van Veldhoven?

09-10-2023 00:36

Ajax1114 +19393

Nou RVC en Jan van Halst mogen morgen ook weg. Eerst hele bovenlaag eruit en dan opnieuw beginnen.

09-10-2023 01:25

Indy2 +15254

Waarom eerst de bovenlaag eruit? Gaat Ajax daar beter door voetballen? Waarom niet EERST knoeier Steijn eruit?

09-10-2023 01:33

MarcoCruijff +1142

Omdat anders deze directie en dit bestuur een nieuwe trainer aan moeten stellen. Dat is de laatste 3x niet echt goed gegaan of wel? Liever dat geschikte mensen die aanstelling doen.

09-10-2023 09:22

Sjaakvaak +26578

Ach gut weer lekker dom met de Telegraaf meute lopen janken over Hendriks die alleen over de Toekomst en de Vrouwen gaat. Te treurig voor woorden hoe men Steijn negeert.

09-10-2023 00:55

RvhC74 +5371

Een gecreëerde functie voor iemand die 0 toegevoegde waarde heeft en door velen uitgekotst wordt.

Misschien moet van Gaal ook ff adviseren om die hockey stick eruit te trappen

Die gozer heeft ook een bonus gekregen waarvoor??????

09-10-2023 07:30

Davidovski +1296

Al zet je er een circusaap neer die salto's maakt heb ik er nog meer vertrouwen in dan deze shit

09-10-2023 00:09

Altijdindestraat +39809

Ajax heeft iemand nodig die bij wijze van spreken op de club een bed heeft staan niet om er even bij te doen, zeker niet met zoiets in je achterhoofd, ziekte van je geliefde.

08-10-2023 23:54

AlfredTenHag +1608

Ik ben benieuwd wat AZ wil voor Kroes, dat moet wel iets heel bijzonders zijn anders kan ik er met mijn hoofd niet bij. Hij is de man die de club opnieuw moet opbouwen en dan moeten we tot maart wachten.

08-10-2023 23:52

wijzijndebeste123 +163058

Er gaan twee geruchten over wat ze eisen:
1. Ajax mag 10 jaar geen medewerkers van AZ halen.
2. AZ wil de helft vd CL opbrengst uit t coronajaar toen ze de 1e plek probeerden te stelen

08-10-2023 23:58

WantAmsterdam +115917

Pfff, wat een vreselijke calimeros.

08-10-2023 23:59

Mv9494 +16610

ff vraagje aan jullie. Overwegen jullie om voorlopig geen Ajax meer te kijken zolang Steijn er nog zit, of blijven jullie kijken?

09-10-2023 00:05

wijzijndebeste123 +163058

Ik zit elke thuiswedstrijd zowel competitie als beker als Europees normaal gesproken id Arena. Maar heb al gezegd dat ik mn kaarten weggeef aan vrienden totdat Steijn vertrokken is. Vandaag was voorlopig mn laatste keer. Ga dan ook proberen thuis niet te kijken.

09-10-2023 00:08

WantAmsterdam +115917

Heb vanwege Rugby sws veel Ajax gemist. Maar goeie vraag, ik denk ik ga het nog een tijdje volgen totdat ik het echt niet meer trek.

09-10-2023 00:08

Ajacider +4882

Optie 2 is kul. Kan dat nauwelijks als gerucht serieus nemen.

09-10-2023 00:12

mokum007 +6522

Gek, chantage,

09-10-2023 00:23

Johan4ever +10914

@wijzijdebeste

´´Maar heb al gezegd dat ik mn kaarten weggeef aan vrienden totdat Steijn vertrokken is. Vandaag was voorlopig mn laatste keer. Ga dan ook proberen thuis niet te kijken.´´

Ik heb een reactie van jou gezien waarin je zegt dat supporters van de F side Ajax niet belangrijk vinden. Na deze reactie kunnen wij beter zeggen dat jij Ajax niet belangrijk vind...

Voor mij is er altijd maar 1 club, 1 stad
de liefde van mijn leven
altijd alles geven
voor Ajax Amsterdam...

❌ ❌ ❌ 👊

09-10-2023 00:53

wijzijndebeste123 +163058

Haha wat een onzin. Ajax doet me juist zoveel dat mn hele humeur er door naar de klote gaat. Als Ajax me niks zou doen zou ik rustig gewoon gaan.

En waar heb ik gezegd dat de F-Side Ajax niet belangrijk vindt? Beetje context erbij zou fair zijn.

09-10-2023 00:56

Johan4ever +10914

Als het even niet gaat zoals jij dat wil en dan zeggen ik ga Ajax niet meer kijken ben je gewoon af! Of je bent een successupporter...

09-10-2023 01:03

wijzijndebeste123 +163058

Als t even niet gaat zoals ik wil? Pardon?

Ik heb ruim 30 jaar onafgebroken n seizoenkaart en ga ook Europees en beker alle
thuiswedstrijden. Heb dus ook de slechte tijden meegemaakt en was er desondanks altijd. Dus ga mij niet vertellen dat ik er alleen in goede tijden ben. Je weet niet waar je over praat.
Beetje respect zou op zijn plaats zijn. Ik heb r nu gewoon even genoeg van door alle ellende.

09-10-2023 01:10

Ajax1114 +19393

Zolang Hendriks en Van Halst daar nog zitten ga ik ook niet meer naar het stadion. Seizoenkaart weggegeven.

09-10-2023 01:26

AlfredTenHag +1608

Het is Ajax, dus kijken.

09-10-2023 01:28

PH2BOT +39995

...nu het 'even' niet goed gaat ???

09-10-2023 01:36

Johan4ever +10914

wijzijndebeste123 75755

Die gaat t niet om Ajax maar om hun eigen invloed.

02-10-2023 21:57

Dit waren jouw woorden! Bij hun gaat het niet om Ajax...

Bij jou ook niet, successupporter...

Ajax is mijn club mijn ideaal! In goede en slechte tijden en mijn kaarten op zuid H kunnen ze pas krijgen als ik een tuintje op mijn buik heb...

❌ ❌ ❌ 👊

09-10-2023 01:53

wijzijndebeste123 +163058

Je vergeet heel kinderachtig wederom de context. Dit ging over t rellen bij de hoofdingang en t eisen van t vertrek van bepaalde bobo's. Die mensen zijn er idd niet voor Ajax. Dat jij dit groepje randdebielen verdedigt terwijl ze kleine kinderen aan t huilen hebben gemaakt en terminale mensen hun laatste wedstrijd verkloot hebben zegt heel veel over jouw morele kompas (en IQ gok ik zo).

Ik ben meer Ajax-wedstrijden geweest en heb meer tijd en geld aan Ajax besteed dan jij die elke 2 weken n keertje op Zuid staat maar jij noemt mij successupporter. Haha de omgekeerde wereld. Ik was er in barslechte tijden altijd dus dat maakt me per definitie al geen successupporter. Hoe vaak je dat samen met je infantiele clubleuzen ook herhaalt. Clown.

09-10-2023 01:55

JesperOdeTovenaar +1211

Haha goed jongen! Geef jezelf even een complimentje. Heb je het nodig? Prima. Maar echt onbenullig slash dom om andere fans te dikwalificeren omdat ze of ergens kritiek op hebben of omdat ze na 30 jaar wedstrijden bezoeken een tijd wedstrijden overslaan omdat het teveel pijn doet in hun hart, aan hun ogen. Dom man, dom.

09-10-2023 01:57

Johan4ever +10914

@wijzijdebeste

Beste A.H.,

In een bewogen seizoen, waarin we onze sportieve ambities niet konden waarmaken, stond jij samen met de rest van de F-Side achter Ajax. We hebben jullie keer op keer gezien en gehoord en zoals elk seizoen zijn we daar erg dankbaar voor.

We hopen dat we volgend seizoen opnieuw op je steun mogen rekenen. Hieronder vind je alle informatie over het verlengen van je seizoenkaart.

Verlengen
Je kunt vanaf nu tot en met 26 juni je seizoenkaart op de F-Side verlengen door in te loggen in de Ticketshop of via de button onder dit bericht. De prijs van een seizoenkaart is met 6% gestegen. Dit is gebaseerd op de stijgende kosten en het hoge inflatiepercentage. Voordelen als de 10% korting in de Ajax Fanshop en voorrang bij kaartverkoop voor o.a. Europese duels en bekerwedstrijden blijven behouden.

35 jaar lang en ik ben er trots op...

09-10-2023 02:00

wijzijndebeste123 +163058

Hahaha wat wil je hiermee zeggen? Dat je naar wedstrijden bent gegaan? En dat zou aantonen dat je een ekte supporter bent? Ga me aub niet zeggen dat je n volwassen kerel bent? Je moet je doodschamen voor dit kleutergedrag.

09-10-2023 02:02

Johan4ever +10914

wijzijdebeste...😴

09-10-2023 02:07

Johan4ever +10914

@Jesper

´´een tijd wedstrijden overslaan omdat het teveel pijn doet in hun hart, aan hun ogen. Dom man, dom.´´

Kritiek hebben is prima. Maar een tijd wedstrijden overslaan omdat Ajax in een moeilijke tijd zit en niet goed voetbal speelt dom man, dom! Noem ik successupporters en die kan Ajax missen als kiespijn!...

❌ ❌ ❌ 👊

09-10-2023 03:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.