ADO dompelt Ajax in crisissfeer

door Colin Kruishaar 707

ADO dompelt Ajax in crisissfeer

door Colin Kruishaar 707

Laatst geüpdatet

Bij Ajax is het even niet gezellig. De Amsterdammers verliezen voor de tweede keer in een week en raken op achterstand in de competitie. Het werd 0-1 thuis tegen ADO.
Supporters morren. Het spel deugt niet. Er zit geen systeem in, geen lijn, zoals het al jaren zo is. Als de punten gepakt worden wordt er lichtjes over geklaagd, maar als zoals nu tegen ADO Den Haag de punten achterwege blijven zal de kritiek fors toe gaan nemen.

Ajax kon in de ArenA tegen ADO weinig potten breken. Slecht voetbal, matig loopwerk zonder bal. In de tweede helft ging Ajax op zoek naar de gelijkmaker nadat Verhoek voor rust had gescoord. Echter, zonder pure buitenspelers is het moeilijk een gaatje vinden, waardoor Ajax veel balverlies leed in de punt van de aanval.

De ploeg van Martin Jol staat nu vier punten achter op FC Twente.

Arbiter: Bas Nijhuis

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Ooijer, Vertonghen, Anita; Lindgren, De Jong, De Zeeuw; Suarez(c), El Hamdaoui, Emanuelson
Wissels: Verhoeven, Alderweireld, Enoh, Sulejmani, Eriksen, Oleguer, Mido

Opstelling ADO Den Haag: Coutinho; Leeuwin, Derijck (c), Kum, Mitchell Piqué; Van den Bergh, Radosavljevic, Toornstra; Verhoek, Immers, Kubik
Wissels: Pellatz, Bosschaart, Bulykin, Koksal, Gielisse, Visser, Antonia

Er mogen op last van Eredivisie Live geen streams dingen meer hier staan! Alles wat hier mee te maken heeft wordt verwijderd of gefilterd!

(foto: Orangepictures.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

SanderAFC4LIfe +0

Dit is mijn opstelling:
met enkele wijzigingen om het tij te doen keren
4-3-3
Steek
vdwiel Alderweireld, verthongen, Blind
Enoh Emanuelson
El hamdoui
Jozefzoon Suarez Eriksen

08-11-2010 14:40

lisa020 +0

4-3-3 zou echt weer top zijn, alleen neem ik aan dat je niet mounir op middenveld wilt zetten toch? beter erikson ofzo

08-11-2010 20:28

frankv +0

gelul!! Man U ,Man city Arsenal Liverpool Milan , Barca en Real,en nog vele topclubs verliezen regelmatig en hebben slechtere tijden tussendoor!!!!!!!!!!! en daar schieten ze niet gelijk in een stress! eindstand in juni telt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

08-11-2010 10:51

Cruijff4ever +51

Oooow en voordat er weer een aantal mensen beginnen over de schuld die Barca nu heeft en door een aantal hier op het conto van Cruijff worden geschreven, Cruijff bemoeit zich ten eerste zelden met de financiele kant van een club, dat heeft hij in het verleden en recentelijk nog aangegeven en ten tweede, zouden deze mensen dan ook zo vriendelijk willen zijn om even na te gaan wat de schuld van Barca was voordat Laporta kwam? Schulden bij clubs in Spanje is namelijk niet ongewoon. Ik geloof dat Real al vanaf het Galacticas-tijdperk al diep in de schulden zit. Als je het aan Cruijff wilt wijten, zal er wel aannemelijk moeten worden gemaakt, dat Barca schuldenvrij was toen Cruijff een vinger in de pap kreeg! (RWO)

08-11-2010 09:18

Cruijff4ever +51

Ik ben, mede gezien de geschiedenis, geen fan van het ontslaan van een trainer. Daar speelt ook de factor "dat de spelers het op het veld moet doen" bij mee. Ik heb nu alleen een sterk gevoel dat het toch tijd is Jol de laan uit te sturen. We vervallen ten eerste in dezelfde fouten, namelijk het kampioenschap in het begin van de competitie verspelen. Jol breekt de minst gepasseerde defensie van de Eredivisie vorig seizoen open als het even niet loopt. Hebben Alderweireld en Verthongen vorig seizoen samen niet wat krediet opgebouwd? Goed voor het vertrouwen! Met het middenveld dito met een sterretje........ waar komt de vorig seizoen overbodige Lindgren ineens vandaan? Niet alleen valt er iets op het werk van Jol aan te merken, het kan wel eens de perfecte timing zijn om een trainer weg te sturen. Dat is de "ten tweede", namelijk Rijkaard is vrij. Pols hem, bel hem op, vraag of hij bereid is Ajax op te zetten zoals hij met Barca heeft gedaan, namelijk hand in hand met Cruijff. Laatstgenoemde heeft aangegeven nog steeds te willen helpen. Rijkaard heeft in het verleden al eens in die contructie met Cruijff samengewerkt en niet te vergeten met succes! Dit is in mijn ogen de tijd en de mogelijkheid om van Ajax weer Ajax te maken! Laat Cruijff het bewijzen met een pupil die wel luistert! We kunnen winnen of verliezen, maar het is een poging waard. (RWO)

08-11-2010 09:14

ajaxprideofmoku +0

waarom hoor ik trouwens niks over Ricky van den Bergh's streken na afloop van de wedstrijd. Was puur hetzelfde wat Vertonghen deed. Maar dan hoor je de knvb weer niet.

08-11-2010 09:02

lisa020 +0

omdat ajax altijd genaaid word.
toen psv kampioen werd 2 jaar terug schreeuwde ibrahim appelflap ook: helemaal niets in amsterdam..

daar is ook nooit wat van gezegd

08-11-2010 20:30

brullie +7046

Het is een dramatische ontwikkeling zo de laatste weken. Heeft in mijn ogen niets met Jol te maken. De inzet v/d spelers is belabberd. Totaal geen middenveld en de spitsen moeten te vaak van achteruit bediend worden. De backs knijpen te veel het middenveld in omdat dit zwak is waardoor de ruimte op de flanken worden weggegeven...ach beste stuurlui staan aan wal. Ze moeten wel uitkijken dat de schade niet meer te overbruggen is straks...

08-11-2010 06:59

Cruijff4ever +51

Ligt niet aan Jol hè? Vorig seizoen de minst gepasseerde verdediging van de Eredivisie, maar dat zegt Jol niets! Nee, een Alderweireld wordt gewoon ingeruild voor een 36-jarige afdanker van PSV! Verdiend de defensie van vorig seizoen niet iets meer krediet? En waar komt de vorig seizoen overbodige Lindgren ineens vandaan? Dan De Zeeuw weer een paar wedstrijden op de bank en nu Enoh weer omdat hij "2 wedstrijden minder heeft gepresteerd", aldus Jol voor de wedstrijd. Geef je spelers op die manier vertrouwen? Spelers die vorig seizoen de titel op een haar na miste? Spelers, die vooral de tweede seizoenshelft lieten zien superieur in Nederland te zijn. Dat elftal heeft Jol in 13 wedstrijden weer volledig afgebroken, door spelers geen vertrouwen te geven, iedereen in het elftal moet met een onderbuikgevoel lopen, dat zij wel eens op de bank kunnen belanden na een slechte wedstrijd. Oftewel de spelers beseffen ook wel weinig krediet te hebben bij Jol (RWO)

08-11-2010 09:31

hansj +0

Wordt tijd voor echte clubmensen aan het roer ipv zakkenvullers die het geen reet uitmaakt of we winnen of evrliezen maar weer in het skyboxje staan te borrelen en ouwehoeren. Geeft Cruyff de ruimte wat kan hij nu nog verkeerd doen??? Jol is het in mijn ogen ook niet maar denk dat bij ajax hoe het nu gaat er geen een trainer het makkelijk heeft. Cruyff wil de scouting(die al ajren faalt) en de toekomst grondig aanpakken en we weten allemaal dat dat nodig is.
Ajax is groot geworden door eigen jeugd en een eigen speelstijl en niet door passanten die de meest vreemde aankopen zoals atouba mido taino etc halen.
Ben alleen bang dat de heren in het bestuur cruyff de ruimte niet geven omdat ze weten dat ze dan zelf kunnen oprotten!!

08-11-2010 00:03

DeRodeOlifant +0

Jol moet blijven!!!! Natuurlijk maakt Jol fouten, net als spelers heeft ook een trainer wel is een periode dat het niet loopt, of dat hij verkeerde keuzes maakt.

Het probleem ligt echter in het bestuur. Afgelopen zomer riep ik al dat Rik van de Boog heel snel zijn biezen moest pakken! Maar niemand was het hier mee eens. Het resultaat is nu zichtbaar.

Wat Jol vorig jaar gepresteerd heeft met een selectie zonder echte buitenspelers, zonder nummer 10, zonder echte centrale verdedigers, zonder een goede linksback en zonder goede wisselspelers is fenominaal! Jol heeft al voor de zomer er op aangedrongen dat hij versterkingen nodig heeft. o.a. Omdat je dit soort kunstjes niet twee keer uithaalt. Maar vd Boog vond dat Pantelic, Rommedahl en Gabri vervangbaar waren, er een goede jeugd klaar stond en dat deze selectie CL-waardig is.

Jol wordt gedwongen zijn eigen netwerk aan te boren om een acceptabele selectie neer te zetten...denk Mido, Tainio, El Hamdiou, Ooijer is weg. En kijk wat voor groen, onervaren, lichtgewichtjes overhoudt. Denk je nou echt dat de Bonevacia's en die rechtsbuiten met Urby staart een seizoen lang selectiewaardig zijn. Wat te denken van dat dolle paard Suk? En die Castillon heeft de mentaliteit niet! Die gast is nu al erger dan een vd Wiel qua sterrenallures!

Jol is verplicht om in zijn eigen netwerk te boren om nog iets van dit zooitje te maken. Hij is namelijk de man die in situaties als deze de zwarte piet krijgt toegewezen door alle kortzichtige in de media en hier. En omdat Jol de eindverantwoordelijke is probeert hij binnen de club zoveel mogelijk macht te grijpen, om het simpele feit dat de van Aart, Slop, vd Boog concorte smerige ratten zijn die enkel en alleen om hun eigen plekkie strijden binnen de club.

Natuurlijk is Jol geen rasajacied, natuurlijk is Jol geen echte Ajaxman. Maar JOl behoort wel tot de top 5 trainers van Nederland, heeft een schat aan ervaring en zal bij een normaal beleid en bestuur met autoriteit een prima eindverantwoordelijke zijn voor op het veld.

Jol is dingen voorgehouden die later zijn ingetrokken. Rommedahl zou blijven, Pantelic zou wel bijtrekken en voor 1 jaartje bijtekenen, Jol zou een nummer 10 krijgen, er zou geld zijn voor een zo maar door. Van de Boog liep met een warme worst boven Jols gezicht, maar Coronel verbood hem deze te voeden.

De kwaaie genius in dit geheel zijn die lapzwanzen in het bestuur! Die moeten eruit geflikkert worden! De trainer laat je zitten, want Jol's stemverheffing werkt echt wel beter dan het peoplemanagement van Rijkaard met dit soort verwende knapen. In de media houdt Jol zich altijd netjes, maar reken maar dat die gasten e rmorgen van langs krijgen en er vanaf de komende wedstrijd andere namen op het veld zullen staan!

08-11-2010 00:01

geronimo +4

Het wordt steeds gvd slechter en slechter,wie geloof dit nog.shit

08-11-2010 00:01

Tomajax1990 +193

Ik hoop dat we vanaf nu de schade beperkt kunnen houden en dat ze na winterstop weer gaan knallen, maja nu hopen dat het uitkomt en we de nummer 1 wel inhalen

07-11-2010 23:59

030591 +0

ik zat ook te denken he, Jol is heel goed geweest om een club snel van een laag niveau naar een hoger niveau te tillen maar het lukt hem niet om dat vast te houden en te verbeteren.

Bij de spurs, hij bracht de spurs weer terug naar de subtop/top maar kon het niet vasthouden.
Bij RKC bracht die de club naar een hoger niveau maar kon niet doorgroeien
Bij hsv is het hetzelfde verhaal.

Ik denk dat het tijd is dat Jol weg moet, en dit moet eigenlijk gebeuren voor de komende cl wedstrijden en de wedstrijd tegen psv.

Ik keek trouwens net studio voetbal en die dhr. Molenaar vind ik toch een man met verstand van voetbal, zou hem graag bij ajax willen zien.

07-11-2010 23:37

davids4life +0

molenaar is een man met een ajax hart en die zitten nu niet meer in het bestuur

08-11-2010 20:09

LegendBergkamp +0

------------------------El Hamdaoui--------------Suarez--------------------------
Sulejmani---------------------------------------------------------Jozefzoon----
---------------- ----De zeeuw-----------Enoh------------------------------

nieuwe linksback--- Jan--------Toby---------------- vd Twitter
Steek

07-11-2010 23:11

basdeasis +0

Op dit moment is dit precies de opstelling die wij nodig hebben miss eriksen nog voor de zeeuw voor de rest perfect

07-11-2010 23:28

amsterdam1985 +0

Tegen AZ:

El Hamdaoui---Suarez
Sulejmani-Eriksen-De Zeeuw-Josefzoon
Lindgren
Alderweireld-Vertonghen-Vd Wiel
Stekelenburg

07-11-2010 23:11

Rogyros +0

Ik snap niet wat het grote probleem is met de veldbezetting van AJAX. Want vorig jaar ging het ook goed, vooral de tweede helft van het seizoen dan. En het verschil tussen de eerste helft van dit jaar en de laatste maanden is wel erg groot, te groot om te kunnen zeggen dat het aan Pantelic ligt.

Ik zou tegen AZ Urby naar het middenveld halen. Suarez naar links en Jozefszoon erin. Suarez mag zijn vrije rol houden, maar een één echte buitenspeler mag er wel in. Met de punt naar achteren, misschien dat de veldbezetting dan beter is. Met een zwervende Mounir is het misschien ook wel handig dat je met de punt naar achter speelt. Siem de Jong is teveel uit vorm. Dus die zou ik niet meer opstellen.

Suarez - - - - - - - - - - - El Hamdaoui - - - - - - - - - Jozefszoon

- - - - - - - - - Urby - - - - - - - - - - - - - - - De Zeeuw

- - - - - - - - - - - - - - - Lindgren/Enoh

Anita - - - - - - - Vertonghen - - - Alderweireld - - - - - - VdWiel


- - - - - - - - - - - - - - Stekelenburg

Als Enoh accepteert dat hij gewoon ballen moet afpakken en inleveren, dan zou ik hem graag opstellen. Maar hij probeert teveel te voetballen, en eerlijk gezegd... dat kan hij niet (goed genoeg).

07-11-2010 23:03

amsterdam1985 +0

Het gaat om de instelling van spelen van Jol....Dit seizoen is het: voorkomen van tegendoelpunten. Dat doet hij door zekerheid achterin in te bouwen (Ooijer en 2 verdedigend ingestelde middenvelders). Vorig seizoen was het allemaal aanvallend ingesteld en het maken van meer doelpunten dan je tegenstander. Dat is hetgeen waar Ajax altijd goed in is geweest. Uitgaan van je eigen krachten en niet kijken naar de krachten van de tegenstanders wat Jol VEEL te veel doet. Echt zeer on-ajax en typisch gedrag van een subtoptrainer.

07-11-2010 23:07

giet +0

dit is onzin de bereidheid bij balverlies om mee te verdedigen is veel minder dat zag je vandaag wel weer als suarez die pique niet laat lopen valt dat doelpunt gewoon niet zo simpel is het

07-11-2010 23:30

amsterdam1985 +0

Het gaat niet om dat ene moment........Het gaat om de hele 90 minuten. Al hadden ze nog 90 minuten gespeeld dan hadden ze er toch niet meer dan 1 gescoord. En waarom alles op de aanval gooien als je pas achter staat? Doe dat vanaf moment 1 zolang je nog op 0-0 staat....Dan al alles vol op de aanval.

07-11-2010 23:34

LegendBergkamp +0

----------------- El Hamdaoui-----Suarez--------

---------Lindgren-----------De Jong--------De Zeeuw---
--------------------------------Enoh-----------------------------------
?---------Vertonghen--------Alderweireld-------vd Twitter
----------------------------Stekelenburg---------------------

iig 2 spitsen voorin, middenveld kan je op verschillende manieren invullen

07-11-2010 23:08

amsterdam1985 +0

Waar zijn de tijden gebleven waar Ajax over het hele veld gewoon 1 op 1 durfde te spelen? Nee nu houden we altijd 4 man achterin en zetten we nooit direct druk bij balverlies.....Zelfs in ons amateurvoetbal doen wij dat. Ook al zijn we kwalitatief minder sterk als je overal één op één speelt en druk speelt dan wordt een tegenstander altijd onzeker....Ken je nagaan als ajax dit gewoon doet

En die 100 man worden niet ontslagen door Vd Boog....wel als Cruijff aan de macht komen samen met een rijkaard of eventueel een hiddink....

07-11-2010 23:01

Ajaxjajax +0

thuis verliezen van foking ado den haag wat een afgang

07-11-2010 22:48

basdeasis +0

JOHAN CRUIJFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

07-11-2010 22:42

LegendBergkamp +0

ontsla gewoon eens 100 medewerkers, die doen ook helemaal niks.
waarom heeft ajax eigenlijk scouts? ze zijn toch altijd te laat.
ze scouten via Football manager waar alle talenten al bekend zijn

07-11-2010 22:49

Bjornisajaxcied +585

inderdaad.. is de enige man die ajax nog kan helpen..

en geen buitspelers? jol moet luis er een keer uithalen en jonge talenten de kans geven!

is toch duidelijk dat ajax daar behoefte aan heeft..

07-11-2010 23:02

AFCA19 +0

we worden zwaar genakt, iedere club doet ons na behalve wij onszelf. psv heeft lens en doedelzak, twente heeft chadli en ruiz, az heeft holman en martens zelfs feyenoord heeft cabral en biseswar. laten we een keer met jozefzoon of zeegelaar spelen.

07-11-2010 22:39

LegendBergkamp +0

crisissfeer de kop indrukken door 6 punten te halen tegen az uit en psv thuis!

07-11-2010 22:32

rensiejjafca +0

ik snap niet waar die kritiek op 410 ineens vandaan komt, 410 staat als 1 blok achter de club, de spelers en de technische staf! je kan beter de hele wedstrijd je club steunen dan de hele wedstrijd gaan lopen fluiten. maar ik snap wel dat de oude garde van de F-Side die tijden missen, dat er nog Amsterdamse bluf was. maar ga niet lopen zeiken op 410

07-11-2010 21:55

AFCAsphere +9

Ja echt hè! Eindelijk iemand die het met me eens is!

07-11-2010 22:20

afca1985 +21454

De Focking BEZEM moet door de club...zo kan het echt niet langer. De ene na de andere slechte wedstrijd wordt er gespeeld echt een schande voor Ajax momenteel

07-11-2010 21:33

Amsterdam-slote +0

Alle lof voor 410 hoor, maar wat ik wel jammer vind is dat ze niet echt goed inspelen op wat er op het veld gebeurt. Het lijkt een beetje of ze hun eigen wedstrijd spelen.

07-11-2010 20:19

AFCAsphere +9

Dat doen ze alleen om de sfeer er goed in te houden. Zou het dood stil zijn dan gebeurt er helemaal geen flikker meer. Een van de doelen van 410 is om achter de spelers te staan, en ze constant toe te zingen zodat ze vertrouwen krijgen. Dat is ook waarom ze in 2001 op een gegeven moment werden opgericht.

07-11-2010 20:22

showstopper2 +0

Oja.. ik hoor trouwens niemand over onze vrolijke vriend vd Bergh. Na het fluitsignaal zijn middelvinger opsteken naar 410 en zogenaamd "trots" het shirt van ADO omhoog houden en die lopen kussen..wat een mafkees

07-11-2010 20:14

Andries +2

omdat niemand het een moer kan schelen misschien?

07-11-2010 20:16

10Sneijder10 +3042

die homo moet je geen aandacht geven, dat wil die juist alleen maar
misselijk makend mannetje met ze misvormde kop

07-11-2010 20:16

AFCAsphere +9

Ik heb het niet gezien, kleine kut kabouter dat ie is. Ze zouden hem moeten schorsen.

07-11-2010 20:19

Ruben72 +0

IK zie hem iedere dag lopen stuk afgunst.
Morgen spuug ik hem in z'n bek

07-11-2010 20:31

AFCAsphere +9

Waar dan?
Hahahaha daar hou ik je aan xD

07-11-2010 20:33

Ruben72 +0

Den Haag(zag) werk er helaas niet meer

07-11-2010 20:35

herman +0

zo maar een paar vragen:
Haalt Jol de kerst
Hoeveel beter is Oijer dan Aldeweireld
Hoe lang wordt Urby nog opgesteld
Hoelang speelt Jol nog met een kabouter als linksachter
Wanneer sodemietert die Twitteraar eens op
Waarom hebben wij het beste scouting apparaat
Wanneer zie ik eindelijk weer eens een partijtje voetbal ajax waardig
Wanneer krijg ik mijn Ajax terug

07-11-2010 20:12

Andries +2

nee

niet veel

hangt van vraag 1 af

omdat z'n topaankoop atouba al 1.5 jaar geblesseerd is

zolang hij speelt zoals nu zal het wel een gevalletje urby worden, anders komende zomer

dat hebben we niet, ajax scout 't liefste op nederland 1 om 7 uur zondagavond

hangt van vraag 1 af

hangt van vraag 1 af

07-11-2010 20:14

AFCAsphere +9

Haalt Jol de kerst - Als ze weer net zoals het oude Ajax gaan spelen, dan wel. Sowieso gaat hij niet snel weg, behalve als het echt erg word.

Hoeveel beter is Oijer dan Aldeweireld - Niet beter, hij heeft meer ervaring, dat is waarom Jol hem erin zet. Soms zie ik bij Ooijer ook nog kinderlijke fouten, maar ik denk dat Jol Ooijer erin zet zodat Alderweireld zich 200% inzet om zijn plaats terug te krijgen.

Hoe lang wordt Urby nog opgesteld - Zolang hij in de ogen van Jol goed speelt.

Hoelang speelt Jol nog met een kabouter als linksachter - Zolang hij niet in Daley Blind gelooft, wat hij wel moet doen.

Wanneer sodemietert die Twitteraar eens op - Je bedoelt @GvanderWiel? Laat die gozer joh, en ga niet zeiken op Twitteraars, die hebben niks verkeerds gedaan.

Waarom hebben wij het beste scouting apparaat - Als sla je me dood...

Wanneer zie ik eindelijk weer eens een partijtje voetbal ajax waardig - Dat vraag ik mezelf ook af, ik hoop heel snel, wellicht als Cruijf de touwen in handen neemt. Maar misschien kan het ook zonder Johan.

Wanneer krijg ik mijn Ajax terug - Zo snel mogelijk! Wij zijn Ajax!

07-11-2010 20:17

prideofmokumEDE +0

jongens van de winterstop of eind van seizoen komt er een andere trainer.
collegaa van mij heeft dat rik van de boog zelf horen zeggen toen hij bij ons aan het lunchen was

07-11-2010 20:01

Rubinho +0

Gaat Rik zelf ook weg dan?

07-11-2010 20:06

angelo9345 +0

Als dat waar is zijn ze niet goed bezig, de hoeveelste trainer is dat in 10 jaar? Ik bedoel van als zoveel trainers het niet redden moeten ze het probleem misschien ook ergens anders zoeken.

07-11-2010 20:08

prideofmokumEDE +0

inderdaad. rik van de boog komt vaker bij ons zal wel ff kijken of ik nog wat nieuwtjes kan opvangen

07-11-2010 20:10

showstopper2 +0

Dat mag vd Boog zelf oprotten. Dat het misschien nu even wat minder gaat moet niet aan Jol worden opgeschreven. Het is voor Ajax eindelijk een trainer waar ik opgehoopt had. Met alle respect voor de trainers die hiervoor zaten, maar ik vind Jol iets uitstralen. En ik wil echt totaal niet dat hij weggaat/ weggestuurd wordt. De spelers mogen een stapje meer doen. Vandaag zaten er gaten aan de backpositie. En Urby zat diverse malen te slapen stond soms 5 meter van zijn directe tegenstander. Het was een collectieve wanprestatie.En daar kan Jol niks aan doen. En ik zal wel weer al die zinloze mensen over mij heen krijgen die nooit in het stadion zitten en zelfs tijdens de wedstrijd hier aanwezig zijn. Ik neem die mensen niet eens meer serieus. Laat ze maar lekker lullen prima. Maar Jol moet blijven.

07-11-2010 20:09

AFCAsphere +9

Ja me tante ook. Dat Jol graag naar Fulham wilt is me wel bekend, maar in de winterstop al? Ehm denk het niet. Behalve als die zo slecht blijft presteren dan geloof ik het wel! Maar zo als het er nu uitziet blijft hij nog wel ff...

07-11-2010 20:10

ajax.championsl +0

Hiddink zeker? Die wordt voor de winterstop toch ontslagen bij Turkije. En anders misschien Rijkaard.

07-11-2010 20:16

AFCACBS410 +0

vanavond studio voetbal ff checke,,,er schijnt het een en ander gaande te zijn bij onze club aldus jack van gelder.

wellicht dan toch cruijff?

07-11-2010 20:00

zburg1983 +0

je hoort trouwens niemand over het gemis van Rommedahl, hoewel ie t vorig jaar best aardig deed! weer een blunder van ons o zo perfect bestuur!!! deze jongen wilde voor een appel en een ei voetballen.. ongelooflijk!

07-11-2010 19:58

AFCAsphere +9

Ja echt hè! Een rechtsbuiten die je nu goed kan gebruiken!

07-11-2010 20:09

AFCA19 +0

o o jack plofkop gaf net ff een teaser in studio sport, er gaan dingen gebeuren in amsterdam

07-11-2010 19:53

AFCAsphere +9

Wat dan? Wat voor teaser? Over Johan Cruijf?
Of over dat het net zo slecht gaat worden als in 010?

07-11-2010 19:56

AFCA19 +0

dat er dingen gaan gebeuren deze week, maar hij wilt dat we vanavond allemaal gaan kijken naar de jack plofkop show

07-11-2010 20:29

JTD +0

De derde ster kan de prullenbak in!

07-11-2010 19:51

10Sneijder10 +3042

als dat zo is dan mogen jol en het huidige bestuur er direct achteraan

07-11-2010 19:57

NR9 +0

Wat een lul die Heini Otto , met z`n slappe lulverhalen over dat ADO komt om te voetballen . Ja ze komen niet om te korfballen . En er is niks aan de hand bij Ajax. Dit is nou precies een van de voorbeelden van de verkeerde mensen bij Ajax . Geen over m`n lijkmentaliteit. Hij was bij Studio Ajax bij AT5

07-11-2010 19:42

AFCAsphere +9

Helemaal gelijk! Ik zou je bijna een plaatsje binnen het bestuur gunnen (a) haha. Maar 't klopt wel wat je zegt.

07-11-2010 19:55

hansj +0

johan de verlosser moet het maar doen en zorgen dat er weer echte talenten doorstromen over een paar jaar en zo weer aanvallend en herkenbaar ajax voetbal spelen ipv op ze pisv,s de wedstrijden in te gaan . Jol lekker wegsturen die haalt alleen maar spelers die niet bij ajax passen. Mido moest komen en het is winterstop en hij speelt nog steeds niet. Nu weer zeuren over 10 miljoen , hij moet spelers beter maken. Ik had vandaag jozefzoon wel willen zien op rechts die is echt niet minder dan een aantal andere bij ons. Enige wat wij kunnen doen is ajax blijven steunen !!

07-11-2010 19:39

giet +0

en op rechts daar lag ook de ruimte en jol maar klagen

07-11-2010 19:41

meerzicht +939

Nou je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om te zien dat er iets wezelijks mis is. Dat vraagt om evalueren, keuzes maken en lef, vooral veel lef om keuzes te maken.
Kom op Martin, morgen eens met de staf om de tafel, video bekijken en neem beslissingen. Pannekoeken heb ik nu wel genoeg gegeten.
Het seizoen is nog lang en het is nooit te laat !

07-11-2010 19:33

AFCAsphere +9

Er moet nu verandering in komen inderdaad, anders is het te laat. Als het donderdag geen haar beter is, of zaterdag, dan kan je het mooi vergeten met de inzet etc. voor de rest van dit seizoen...

07-11-2010 19:37

DeRodeOlifant +0

Laten we het domme woordje TT supporter maar even voor wat het is. Ik gooi er een nieuwe in. "De gezelligheidssupporter" De gezelligheidssuporter is de supporter anno 2010 die elke zondag naar de club komt voor een biertje en een kroketje met zijn maatjes, natuurlijk hoort daar ook nog de club bij, het belangrijkste is een gezellige middag en wint Ajax...ja dan is deze middag extra gezellig.

De echte Ajax supporter zit inmiddels al lang en breed thuis. Zich te ergen voor de buis. Elk weldenkend en zelfrespecterende supporter van het oude Ajax weet dat er een dag is gekomen waarin 400 euries per jaar neerleggen voor een dramatische selectie waar geen enkele potentie inzit niet leuk meer is. De echte supporter gaat namelijk naar het stadion voor het voetbal.

Maar zoals gebruikelijk heerst hier een ROC gevoel: Men praat elkaar maar na. Niemand noemt feiten en komt enkel met meningen die ze andere hebben horen zeggen. Hoop geschreeuw en gescheld, maar niemand die het begrip oorzaak-gevolg in chronologische wijze kan uitleggen.

07-11-2010 19:26

10Sneijder10 +3042

De gezelligheidssupporter begint vervelend te worden als ie dat al niet was.
Allemaal van die jonge gasten met vriendinnen die niet juichen als Ajax scoort maar ook niet rouwen als Ajax een goal tegenkrijgt.
Het ergste is nog dat ze niet kijken en allemaal met elkaar zitten te lullen constant.
Die kunnen beter naar de kroeg gaan toch?
Dan heb ik liever mensen die rustig zitten te kijken.

07-11-2010 20:04

amsterdam1985 +0

Wat is dit bij de NOS??????Zijn een aantal dingen zwaar verdraaid als hoe het vanmiddag bij Eredivsie Live was......

07-11-2010 19:24

ELPISTOLERO +3

Prima commentator bij de NOS..

07-11-2010 19:21

giet +0

er moet echt iets gaan veranderen binnen ajax anders zijn we over twee jaar hetzelfde als feyenoord

07-11-2010 19:09

toninho +0

AJAX rot toch op man,tegen ado den haag, tege utrecht die boere winne daar gewoon verslaan ons op eigen veld onbegrijpelijk dit!!!!

07-11-2010 19:02

DeRodeOlifant +0

Als morgen Rene vd Gijp en Johan Derksen publiekelijk uit lachen valt hier iedereen over ze heen....dat is waar het misgaat. Men beseft bij Ajax niet hoe erg de situatie is. De media drijft niet voor niks de spot met Ajax...zolang Ajax zelf niet inziet dat ze een lachertje is dan zal dit zo blijven. Te beginnen bij de supporters...blijf de komende 3 wedstrijden gewoon lekker thuis...met deze instelling en kwaliteit ga je tegen Psv en Madrid sowieso op je klote krijgen....dus waar neem je de moeite nog voor. Je raakt vd Boog niet zo zeer met spreekkoren, blijf is 2 maanden weg uit die Arena. Als die Arena wedstrijd in wedstrijd uit 2 maanden lang maar voor 15-20.000 man zullen die aapjes op het veld wat meer met de voetjes op de vloer komen ipv de koning voelen en voelen die lui in de bestuurskamer dat echt wel in de potemonnee.5-6 wedstrijden lang halve inkomsten is salariskortingen....geen vraag naar stoeltjes is seizoenskaart verlaging....wij blij, ajax beseft, realistische prijzen en Johan die de boel komt redden. Maar nee hoor, als dom slachtvee blijven de mensen maar komen.

07-11-2010 18:59

madderfak +0

ieder jaar heb je hoop op de 3e ster,
maar zoals gewoonlijk zit het er weer niet in!
wat een slechte wedstrijd, niet om aan te zien!

07-11-2010 18:54

Weazy +0

zoals het er op lijkt heeft pisv ase eerder de derde ster:S kut lampen:S

07-11-2010 19:03

Professor +11197

Een structureel probleem dus en nou hoor ik net dat Jol er met 10 miljoen er wel uitkomt. Twijfel daaraan.
Want om dit elftal top tekrijgen zal je flink wat veranderingen aan moeten brengen. In de achterhoede zal je een echte linksback moeten opstellen, Anita komt verdedigend hopeloos tekort en aanvallend gaat het ook veel te traag (geen linkerbeen) op het middenveld is al jaren geen evenwicht een linkermiddenvelder (met linkerbeen) die de linkerkant bestrijkt hebben we niet in de selectie en een middenvelder die de beslissende pass geeft (een spelbepalende middenvelder) is ook schaars. Ook een probleem is dat er op de bank gewoon veel te weinig getalenteerde spelers zitten met uitzondering van Eriksen.
Ajax moet nu eens een duidelijke visie neerleggen over hoe te willen spelen met het 1e en aan de hand daarvan spelers kopen die voor die positie's geschikt zijn.

07-11-2010 19:19

eros +4817

Wanneer gaat het bestuur het eens inzien!
Het langste aantal jaar zonder kampioensschap van de club geschiedenis en nu komt dit jaar er waarschijnlijk ook nog eens bij.
En als ik een beetje somber kijk denk ik dat we championsleauge ook wel kunnen vergeten.
T is allemaal te triest voor woorden.

CRUIJFF waar blijf je???
Pleur iedereen er maar uit,.... mijn steun heb je en met mij vele denk ik!

07-11-2010 18:49

DeRodeOlifant +0

Leg mij dan is in 10 zinnen uit waarom je nog fan zou zijn van dit Ajax? Op basis waarop? Waarom zou je zingen voor 11 nauwelijks beletterde miljonairs zonder enige kwaliteit? Op basis van welke prestaties, bijzondere kwaliteiteiten of toekomst verwachtingen zou je nog fan zijn van dit brandhout? Ipv alles en iedereen die een negatieve klank laat horen uitschelden voor nepsupporter, en roepen blijf achter je club staan.....leg mij is uit in minstens 10 zinnen waarom je fan zou zijn voor dit zooitje!!? En kom aub eens met goede redeneringen, geen onzin over liefde, trouw, support...maar ik wil horen wat en waarom? Geen los geneuzel in de ruimte.

07-11-2010 18:48

afca_vak414 +0

Ajax zakt steeds verder weg ook dit seizoen zit een kampioenschap er defenitief niet in. Je loop weer achter de feiten aan 4 punten achter op twente en 3 op psv kijk twente had het ook lastig met ado den haag en excelsior maar die wint zijn wedstrijden gewoon wel. De arena was vandaag trouwens erg slecht gevuld ik denk dat e rmisschien hooguit 37.000 mensen waren da tis toch een slechte zaak het heb dit seizoen geen 1 keer vol gezeten in competitie verband

Reorganisatie is nu gewoon noodzakelijk sulejmani, lodeiro, atouba, taino moeten zowiezo weg het wordt tijd voor de jeugd en voor Cruiff!!!

07-11-2010 18:45

DeRodeOlifant +0

Arena loopt steeds meer leeg, terecht! En dit mag je de beleidsbepalers kwalijk nemen! Niet de mensen die geen zin hebben om af te reizen na een afgang! Die 13.00 die vandaag thuis bleven hebben hier schijnbaar toch een goede wedstrijd voor uitgekozen.

07-11-2010 18:50

angelo9345 +0

Wat blijft het toch raar, vorig jaar met nagenoeg dezelfde selectie zo goed presteren en dan dit jaar gewoon slecht presteren dat kan echt niet alleen aan het vertrek van Pantelic liggen.
En nu Jol weer begint over , geef me 10 miljoen en ik doe er wat leuks mee. Komop he geef de jeugd een kans Bonevacia en Jozefzoon deden het toch niet heel slecht wanneer ze meededen.
Ben trouwens geen voorstander hoor om Jol te ontslaan maar hij moet nu niet over mogelijke ideeen als die geld zou hebben.

07-11-2010 18:41

jw1982 +1

Het was weer van het niveau 'slaap kindje slaap' bij dat tegendoelpunt, tuurlijk was het krap-aan buitenspel maar het ontbrak weer aan scherpte, net als die 2e goal van Auxerre (bij een vrije trap tegen moet je even met je handen op je knieen leunen en lekker diep zuchten, GOAL!).

Het is kut, en ik zal iedereen vast verassen...volgend jaar is het weer kut! Ajax zal altijd mn club blijven maar ik heb er gewoon geen vertrouwen in, iedere zondag maak ik me zorgen of Ajax wel die 3 punten binnen gaat halen.

Het wordt denk ik eens tijd dat er misschien een oud gediende binnen (of buiten, bijv. Cruijff) de club op gaat staan om die verwaande krengen eens bij te spijkeren en duidelijk te maken wat voor shirt ze iedere zondag aan mogen trekken.

Ik heb het gevoel dat de trots en overtuiging zeer ver te zoeken is en dan ben je in mijn ogen dat prachtige shirt niet waard, kijk nou eens hoe Siem de Jong die bal in schoot. Wat zou hij gedacht hebben? ik sta al 5-0 voor? de ellendeling...

07-11-2010 18:38

DeRodeOlifant +0

Vak 410 is een surrogaat voor de F-Side.

Net als heel Ajax nu een surrogaat is voor alles wat de harde kern van 1960-1998 heeft mogen ervaren.

Wij willen Ajax terug! Wij willen weer Amsterdam!

07-11-2010 18:31

AFCAsphere +9

Jij moet je bek eens houden over Vak 410.
410 zet zich 90 minuten in en zingt constant.
Jij klapt volgensmij alleen maar bij een doelpunt.

07-11-2010 18:39

DeRodeOlifant +0

Als we niet uitkijken zitten er ver 5 jaar alleen nog maar sneue lui in de Arena die zich 1 keer per week druk maken om een club die presteert in de marge, en voor het echte topvoetbal ook nog fan is geworden van een grote club uit Engeland of Spanje.

07-11-2010 18:20

DeRodeOlifant +0

Ajax is in 1998 overleden! Ergens in Duivendrecht proberen een aantal zakenvullers al 12 jaar lag onder de naam Ajax zoveel mogelijk hun eigen zakken te vullen. Mensen die daar intrappen...iedereen geboren na 1990! En die snotapen durven de oude garde uit te schelden voor nepsupporter als die lui beseffen dat Ajax al lang niet meer Ajax is! Broodje bal met saté aan de middenweg!!! Waar heb vak 410 het over met hun Febo kroketten!

07-11-2010 18:17

Japerrr +0

ga koeken bakken ofzo tjonge jonge wat een debiel

07-11-2010 18:28

DeRodeOlifant +0

ROC kent geen feiten, komt alleen maar met meningen die je weer van andere gehoord hebt.

07-11-2010 18:32

Ajax1312 +0

en dan te bedenken dat als Ajax ff wat meer over had voor pantelic het veel beter had kunnen lopen qua positiespel, waardoor de zeeuw, de jong e.d. beter tot zun recht komen.

Gezeik met jol, altijd excuses zoeken en lullen dat je de kansen af moet maken. Twas gewoon kut, tijd voor meer creativiteit op het middenveld lijktme en ja buitenspelers.. als jol die nou eindelijk is een echte kans gaat geven

07-11-2010 18:12

DeRodeOlifant +0

Coronel, vd Boog, van Aars, Slop eruit, acherlijk gekleurde Arena stoeltjes eruit, vak 410 opdoeken en echte Ajaxlui erin! Dan de bezem er doorheen en Ajax kan weer Ajax worden! Dan is Ajax niet meer een stel playstation spelende snotapen met breezersletjes aanhang, 18 jarige met de rug naar het veld staande en saaie liedjes als "ja lalala.." en "dit is mijn club dit is mijn ideal.." en "Mi-ra-leeem Sul-eey-ma-ni" zingende patatjeugd!

Nee Ajax moet weer Amsterdams worden! 99 van de 100 wedstrijden juichen en orginele liedjes en hier en daar een fiks fluitconcert als iemand even denkt groter te zijn dan onze mooie club! Niet meer zingen om een snotaap van 21 die 18 miljoen heeft gekost en alleen maar hamburgers vreet, of zingen Dit is Mijn Club....als je 2-0 achter staat tegen Den Haag! Maar een ouderwetse, wiijjj willen voetbal zien!!!!!

07-11-2010 17:59

AFCA19 +0

hahaa vak 410 opdoeken jij bent me er een

07-11-2010 18:17

DeRodeOlifant +0

Dat hele vak 410 is toch een lachertje man.....jochies die na de wedstrijd met klamme handjes en zo trots als een pauw in het honk zitten als een nauwelijks beletterde snotaap van amper 21 en zonder enige sportieve prestaties op zijn naam Lees: Suleymani, vd Wiel, Anita het honk binnenkomt. David Endt indoctineerd weer even een geblesseerde speler om even langs het honk te komen en vak 410 voelt zich een met het elftal.

Vroeger hadden we de F-side! De belangrijkste consument van het instituut Ajax. Deze consument had als core behoefte het behalen van europese successen en mooi voetbal.

Tegenwoordig hebben we 410. Die jongens willen een trommel, wat pseudo zeggenschap over het beleid en wat toezeggingen voor spanddoeken... Het voetbal??? Ach niet zo club is je club, die moet je altijd steunen! Ook al is het hart van de club al 12 jaar geleden met ader en al uit het Ajax lichaam getrokken door mannen met pakken en stropdassen en een hete aardappel in de keel.

07-11-2010 18:27

AFCA19 +0

tja dat 410 niet opstaat om iets aan deze malaise te doen moet je hun niet aanrekenen. Dat moeten we met zijn alle doen. Als 410 straks een actie heeft en de rest van het stadion doet niet mee heb je daar ook weinig aan.maar als we allemaal wegblijven en dan een paar weken lang dan weten ze bij ajax wel voor wie ze het moeten doen

07-11-2010 18:33

Jaimy26 +1

Heb je gehoord hoe stil het was toen wij ff niks zongen. Je kon een speld horen vallen. Vak 410 geeft tenminste positieve support ook als het slecht gaat. Niet dat bioscoop publiek die begint te fluiten als het hun allemaal niet bevalt. Dat zijn geen fans. Zonder Vak 410 is er geen sfeer in de Arena want de F-side is helaas vrij tam geworden tijdens de wedstrijden.

07-11-2010 18:42

AFCAsphere +9

Jij bent een lachertje dat je zo over hun praat. Durf je mond eens open te trekken als je voor hun staat. Je hebt gewoon een grote bek op internet maar daarbuiten, nee ho maar, dan houd het op. Gasten zoals jij zouden ze een goeie bonk moeten verkopen. Kritiek hebben op Ajax' spel vandaag vind ik terecht, maar 410? Sodemieter op man. Met je verhalen over vroeger. Zover ik weet steunt de F-side 410 gewoon dus hou je smoel dicht. En nou oprotten en weg met je negatieve praatjes!

07-11-2010 18:43

Gabri1964 +0

We worden weer geen kampioen
suarez strik erom heen en weg er mee is klaar in nederland

07-11-2010 17:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.