'Vermaelen keert terug in de basis'

door Sander 75

'Vermaelen keert terug in de basis'

door Sander 75

Laatst geüpdatet

Volgens het ANP zal Thomas Vermaelen aanstaande zondag starten als linksback. Vermaelen keert terug na een schorsing. Jan Vertonghen begint waarschijnlijk op de bank.

Spits Dario Cvitanich, die tegen Willem II uitviel met een enkelblessure, is tegen PSV inzetbaar. Alleen Gabri is nog geblesseerd bij Ajax.

Trainer van Basten verwacht een lastig duel in de lichtstad: 'PSV is een geduchte tegenstander', ze hebben een paar wedstrijden verloren, maar de laatste tijd presteren ze erg goed. Het betekent dus niet dat we PSV de les lezen tijdens het duel'.

Lees meer over:
Plaats reactie

Peter1966 +0

Wielaert eruit en Vertonghen erin........

Die Wielaert voegt niks toe aan de selectie,zonde van de aankoop.......

Maar das mijn mening he?

18-04-2009 20:26

Jacco73 +0

Never change a winning team...

Een team met Vermealen als aanvoerder dus...

18-04-2009 17:33

RobertoStrife +2

Zeiden zij niet ook dat schilder zou starten?

18-04-2009 16:28

antifcdsb +0

jammer voor jantje maar wel logisch

18-04-2009 16:22

rene10 +0

---------------- Vermeer ---------------------

Wiel------ Wielaert--Oleguer------- Vermaelen

------------ Enoh --------- Anita---------

------------------ Aisati ------------------

Suarez ------------ Chvitanich ------ Emanuelson


Bank : Leo / bodul micky lindgren olderwereld

18-04-2009 13:19

suske +25

Bodul zit niet bij de selectie.

19-04-2009 11:11

RobertoStrife +2

alderweireld heet zoiets..

Overigens mag de bank 7 spelers tellen! Basisopstelling is wel goed, maar ik heb toch liever vertonghen linksback

18-04-2009 16:30

rene10 +0

gabri is gebleseert :P

18-04-2009 13:14

mokumpride +0

Het is misschien een beetje verdedigend, maar als ik puur kijk met welke opstelling we een goed resultaat halen, zou ik zo spelen.

-------------------Vermeer--------------------------
Van der Wiel--Wielaert--Oleguer--Vermaelen
---Gabri----------Enoh-------Vertonghen-------
-----------------Aissati--------------------
----------Suarez----------Emanuelson--------

Cvitanich en Sulejmani kun je inbrengen als je achter staat.

18-04-2009 13:10

Freddy +11465

Mocht je Enoh op Affelay zetten dan zou ik naast Aissati een meer aanvallender type middenvelder neerzetten (de Jong of Verthongen) dan Anita.
Mij lijkt het verstandiger om gewoon Anita op Affelay te zetten die kan dat ook prima.

18-04-2009 12:11

eriks +0

-------------------Vermeer----------------
------------------------------------------
V.d. Wiel----------Olequer-------Vermaelen
------------------------------------------
------------------Wielaert-----------------
-------------------------------------------
Anita-------------Aissati-------------Enoh
------------------------------------------
Suarez-----------Cvitanich------Emanuelson


------------------Toivonen-----------------
--------------------------------------------
Dzsudzsak--Simons--Mendez--Affelay--Ambrabat
--------------------------------------------
Salcido---Marcellis---Brechet------Culina
-------------------------------------------
-------------Isaksson---------------------



- Olequer moet Toivonen oppakken
- Wielaert op Affelay

18-04-2009 11:49

Stefano +0

Ik hoop zo:

-------------Vermeer---------------
Vd Wiel--Wielaert-Oleguer--Vermaelen
(Dzsudszak)--(Toivonen)---(Ambrabat)
-------------Enoh-------------------
---------(Affelay)------------------
--------Aissati-----Vertonghen------
-------(Simons)------(Mendez)-------
Suarez-------Cvitanich---------Urby
(Salcido)(Brechet)(Marcellis)(Culina)
-------------Isaksson)--------------

18-04-2009 11:59

Stammie +0

dat laatste he.. dat moet andersom.. psv krijgt gewoon geen kans tegen ons :D

18-04-2009 15:16

hupajaxhupajax +0

PSV kan sluw spelen, vrees ik.

18-04-2009 11:42

OohwwJohnny +0

Lastig heel Lastig !

18-04-2009 11:40

Stefano +0

Schaars in zn interview op voetbalzone:

Schaars deinst er normaliter niet voor terug om de mouwen op te stropen. "Als je ziet wat er in het Europese voetbal op het middenveld wordt uitgevochten", vervolgt hij zijn verhaal in de zaterdageditie van dagblad Trouw. "Daar wordt puur op fysiek geselecteerd. In de Nederlandse competitie wordt nog erg aan techniek gedacht. Kijk wat er nu bij Ajax op het middenveld staat, met Ismail Aissati, Vurno Anita, Eyong Enoh. Technisch begaafd, maar fysiek gezien kunnen ze niet mee aan de Europese top."

En hij heeft gelijk. Enoh is fysiek sterk, top. Aissati is erg goed, maar fysiek zwak. Dat moet je dan weer compenseren met een 3e middenvelder met veel power: Vertonghen!!

18-04-2009 10:22

MokumInMeHart +0

Ben ik niet met je eens. Ten eerste vind ik Aissati fysiek duidelijk sterker geworden na zijn blessure, die loop je echt niet zomaar effe van de bal af. Ten tweede, wat is fysiek?.. Als jij technisch zo goed bent dat je altijd je lichaam tussen de bal en je tegenstander hebt, komt geen tegenstander er reglementair aan hoor. Volgens mij bestaat het middenveld van Barca ook uit 'kleine mannetjes'. Xavi en Iniesta, met Toure Yaya er als een soort Enoh achter. Eérst selecteren op voetballend vermogen!

18-04-2009 10:29

AFCALimburg +0

haha idd, en barca heeft denk ik wel het beste middenveld van de wereld!

18-04-2009 10:52

Stefano +0

Xavi is fysiek supersterk, ondanks zn geringe lengte. Vergelijkbaar met Enoh eigenlijk. Ook qua positie eigenlijk, want Enoh speelt niet als verdedigende middenvelder. Daar staat Calimero. Ik hoop dus dat Enoh als verdedigende middenvelder gaat spelen. In dat geval zou je eventueel zelfs met Urby en Aissati op het middenveld kunnen spelen.
De positie van verdedigende middenvelder vind ik cruciaal. Daarom stoort het me ook zo dat daar onze slechtste speler staat.

18-04-2009 11:29

elpresidente +2

Xavi is gewoon een klein opdondertje en heeft zeker niet het fysiek van Enoh. Hij is gewoon snel goed overzicht en belachelijk hoge snelheid qua balbehandeling . dat maakt hem een van de beste middenvelders op deze focking planeet.

Over Anita lul je ook maar uit je nek deze jongen maakt het verschil door dat hij slim speelt snel is en overzicht heeft ook zijn balbehandeling is hoog en daarom een waardige speler voor het Ajax middenveld.

Jij zegt dat we de laatste wedstrijden tegen Amateur clubjes spelen. zo lijkt dat misschien maar dat komt omdat het middenveld technisch en tactisch de baas is op het veld en daar is Anita een belangrijke speler in.

Ik vind vertonghen ook goed maar ik zou op dit moment zeker niet het middenveld veranderen.

18-04-2009 12:18

Stammie +0

dat een vertonghen in vorm beter is dan anita is niet over te twijfelen..
maar dat anita op t moment goed speelt is ook niet over te twijfelen..
dus ik zou zeggen: anita er in en vertonghen weer rustig brengen..

18-04-2009 08:43

AFCA19 +0

problemen problemen problemen, man man man hoe gaat van basten dit oplossen, waarschijnlijk anita op de bank laten beginnen en in de 70ste minuut erin voor vertonghen?

17-04-2009 22:28

aJaxppy +0

Vertonghen moet spelen....gooi anita er uit!!! Leuke speler voor de subtop!

17-04-2009 21:57

RoodWit +62

Wat doet Anita fout? Onderbouw je uitlating?

Het middenveld staat nou eindelijk eens goed, en speelt het spel hoe wij het willen spelen. Waarom zou je iets gaan veranderen, als het goed staat?

17-04-2009 22:25

Steek +0

Enoh en Anita op het middenveld is gewoon niet goed genoeg. Vertonghen is minstens twee klassen beter dan Anita, minstens. Bovendien is hij veel meer een leider, iets dat Ajax wel kan gebruiken.

17-04-2009 22:34

Flerenc +1

Anita is een geheel ander soort speler dan Vertonghen. Anita veroverd meer ballen en is in staat om een speler uit te schakelen. De volgende stap die hij nog moet maken is dat hij over die speler heen moet gaan. Daarnaast is Anita een leider. Hij gaat voorop in de strijd en coacht veel. Hij was niet voor niks altijd aanvoerder in de jeugdelftallen en oranje selecties!

17-04-2009 23:35

RoodWit +62

Heb je de afgelopen wedstrijden bekeken? Met dit middenveld speelden wij verzorgd voetbal, goed positiespel. Achterin staat het goed, op het middenveld ging het goed en voorin scoorden we makkelijk. Waarom zouden we dan iets veranderen?

Vertonghen is een andere type voetballer dan Anita. Ik vind Vertonghen een zeer goede voetballer, maar net zoals ik Stekelenburg een zeer goede keeper vind. Toch staat Vermeer op goal, zelfde is met Anita. Doet het zeer goed, gewoon laten staan.

17-04-2009 23:53

timmiel +0

Dat heb jij "zeer" goed uitgelegd!

18-04-2009 01:24

Stefano +0

We speelden tegen veredelede amateurclubs de laatste paar wedstrijden. Tegen PSV wordt dat anders. Als MvB verstandig is zet hij Enoh op Affelay, want Anita zal Affelay echt niet kunnen stoppen. Zowel fysiek, op snelheid, koppend, techniek.. op alle fronten zal hij het afleggen.

18-04-2009 09:53

Kokkie0341 +0

Volgens mij was Anita tegen Marseille en Fiorentina telkens 1 van de betere op het middenveld, en liet die zich fysiek ook gelden tegen die beren op het middenveld, dus ik denk wel dat het goed gaat komen...

18-04-2009 10:29

Stefano +0

Valbuena zn directe tegenstander: 1.67 en nog smaller. Dus ik snap deze onzin die steeds aangehaald wordt niet.

18-04-2009 11:15

since1900afca1 +0

en dit lijkt me vrij logisch.

17-04-2009 21:00

RoodWit +62

------------Vermeer-------------
Wiel---Wielaert-Oleguer---Vermaelen
---Enoh------Aisatti-----Anita---
---Suarez-----Cvita------Urby---

Geen gekke dingen, never change a winning team.

17-04-2009 20:47

AJACIEDone +0

Hoop dat Dario in de basis staat. Kunnen we hem goed uittesten tegen een zwaardere tegenstander.

17-04-2009 20:17

netgeenprof +0

Anita is vind ik juist beter naar voren denkt dat aisatti dat ook vind en als aisatti niet kan zoekt hij de opening naar van der wiel of urby. en een lange pass op het middenveld??:S:S:S ik snap het niet echt. dat is toch juist wat we niet willen de laatste jaren. van der wiel is naar voren veel beter, silva denkt dat hij door mensen kan lopen van der wiel heeft betere actie en betere voorzet sorry maar ik snap je echt niet

17-04-2009 20:06

Agoris +0

Over Silva is ook een persoonlijke voorkeur. vd Wiel komt ook wel mee op, maar doet dat geforceerder en meer met een actie. Silva speelt die bal erlangs en rent er dan ook langs, wat veel natuurlijker is voor een opkomende back in mijn ogen. vd Wiel vind ik ook een uitstekende rechtsback met meer potentie dan Silva daarnietvan, maar op dit moment zie ik graag nog SIlva voetballen voordat hij vertrekt.

Over Anita tja, ik vind dat Vertonghen, en dat met name de lange pass, beter kan geven dan Anita. Zie Anita altijd het standaardpassje geven, al is dat ook goed, zolang hij geen fouten maakt. Ik heb alleen gewoon meer vertouwen met Vertonghen erbij, en dan Enoh op Affelay. Denk dat wanneer Anita speelt, van Basten ook rustig Anita op Affelay zet, en ik weet niet of dat gaat werken.

Zolang we maar winnen \o/

17-04-2009 20:12

AJACIEDone +0

Ik heb Veél liever v/d Wiel rechtsback. Silva kan niet eens een voorzet geven, Hij geeft hem vaak veel te hard en hoog voor en soms niet eens helemaal de goede richting. Voor de rest kan hij wel goed voetballen, maar heb liever Greg op rechtsback.

17-04-2009 20:19

ajaxhuntelaar +0

Van der Wiel heeft een betere pass, geeft een veel betere voorzet, en is verdedigend stukken beter dan Silva..
Waarom een speler die ook nog eens in de bloei van z'n carriere zit(VdWiel) wisselen voor een speler over de top (Silva)?

17-04-2009 20:41

Agoris +0

Van mij mag anita eruit voor Vertonghen. Anita heeft het zeker niet slecht gedaan afgelopen tijd, is een betere speler gebleken dan ik had verwacht. Toch vind ik Vertonghen beter. Anita komt met zn 1.67m toch wat tekort in de wat fysiekere wedstrijden t.o.v. Vertonghen. Anita staat zijn mannetje wel, maar Vertonghen net iets meer vind ik. Plus ik vind Anita naar voren toe middelmatig. Met Vertonghen naast Enoh heeft het middenveld gelijk meer 'body', én vertonghen heeft een veel betere pass naar voren toe. Vertonghen ipv Wielaert lijkt me niet slim btw. Staat net zo lekker nu :)

Vermeer
Silva-Wielaert-Oleguer-Vermaelen
Enoh-Aisatti-Vertonghen
Suarez-Cvitanich-Emanuelson

Silva ipv vd Wiel is een persoonlijke voorkeur. Ik vind Silva naar voren toe veel meer dreiging hebben. Verdedigend gezien krijgen ze het beide sowieso al moeilijk tegen doedelzak dus dat zal niks uitmaken.

17-04-2009 19:57

ajax93 +0

goeie opstelling behalve Silva dan want v/d Wiel is veel beter bezig

17-04-2009 21:15

AFCA19 +0

wie vliegt eruit dan, ik denk dat marco anita wel weer zou opofferen, last in first out, al vind ik anita zijn mannetje staan als ie speelt.

17-04-2009 19:42

karelajax +0

gewoon vermealen weer op linksback uiteraard.
Vertonghen moet wel weer op de bank want het middenveld moet je laten staan.
Vertonghen gewoon lekker brengen de 2e helft, net als suljemani en leonardo

17-04-2009 19:27

elpresidente +2

Middenveld lekker laten staan. Anita speelt geweldig net als Enoh en Aissati.

Ik zou Jan in de verdediging zetten kan me eigenlijk niet schelen voor wie.

17-04-2009 19:13

karelajax +0

wieleart-oleaguer moet je ook laten staan. Staan als een huis sinds dit duo samen het centrum vormt

17-04-2009 19:28

rodny +0

Mee eens...sommige dingen hebben nu eenmaal tijd nodig, maar nu het staat, laten staan!

17-04-2009 19:29

elpresidente +2

Ik zou vd wiel eruit halen. wielaert op rechtsback zetten

17-04-2009 19:42

ajaxhooligan12 +0

Stekelenburg
vd wiel oleguer vertonghen vermaelen
Anita Aissati Enoh
Suarez Cvitanich Emanuelson Ik weet dat vermeer zal spelen, maar liever stekelenburg

Zo winnen we het zonder problemen

17-04-2009 19:12

JIX +0

Vermeer

VD Wiel Oleguer Vermaelen Verthongen

Enoh Aisatti

Suarez Cvitanich Sulejmani Emanuelson

Zo zou ik het graag zien. Maar is mss wel een beetje risico op het middenveld.

MVB zal hier ook wel niet voor kiezen:p

17-04-2009 19:10

RoodWit +62

Meer dan logisch, dat Vermaelen weer op de linksback positie staat. Net zo logisch als Anita op het middenveld.

Waarom iets veranderen als het goed gaat.

17-04-2009 19:09

JIX +0

mooi zo...

Nog altijd jammer van Gabri..

Volgend seizoen gewoon weer in de basis!

17-04-2009 19:08

netgeenprof +0

Anita 1 van de meeste constante spelers van de laatste weken, moet volgens jou niet eens meer bij de selectie? grappenmaker. Soweiso moet hij basis omdat hij veel sneller handelt dan Vertonghen en hij een betere controleur is.

17-04-2009 18:56

janvertonghen17 +0

Net geen prof en het voetbal inzicht van een 18e rangs amateur. jammer zeg!

17-04-2009 19:04

mike20 +0

Afschuwelijk dat jij een Ajax supporter bent Stefano,Anita speelt al weken goed ook tegen Marseille en ik denk dat daar toch wat betere spelers op het middenveld stonden dan bij Psv.

17-04-2009 18:55

rodny +0

Maakt helemaal niks uit, welke 11 er spelen! Bij een team als ajax hoor je 15 spelers te hebben die gelijkwaardig zijn. Op dit moment hebben we die in mijn ogen!
Anita, Vertongen, Enoh, Lindgren, iedereen heeft zijn stijl en zich al eens bewezen dit seizoen...
Iedereen zal 200 procent inzet moeten tonen, en we hebben een sterke bank met gretige en basis waardige jongens!
Ik zou zeggen erop en erover zondag, en dan op naar plek 2!

17-04-2009 18:55

Peter1966 +0

Vertonghen i.p.v. Wielaert...........

17-04-2009 18:49

JaRoel +0

Mee eeens!

17-04-2009 18:52

stijnos +0

Geen gedonder, gewoon:

Vermeer;
Van der Wiel, Wielaert, Oleguer, Vermaelen;
Enoh, Aissati, Vertonghen;
Suarez, Cvitanich, Emanuelson.

Wissels: Stekelenburg, Silva, Alderweireld, De Jong, Sulejmani, Leonardo, Anita.

17-04-2009 18:38

sbcobra +54

sluit ik me bij aan!

17-04-2009 18:51

Stefano +0

Alleen Lindgren op de bank ipv Anita.

17-04-2009 18:52

LuckyLuk +0

wil je anita na een paar uitstekende wedstrijden weer op de tribune zetten? lindgren hoort bij de selectie maar niet ten koste van anita, die hoort misschien wel in de basis!

17-04-2009 18:56

JaRoel +0

ten koste van de Jong lijkt mij zo, ik denk gewoon dat de Jong echt te kort komt voor ajax!

17-04-2009 19:01

AJAXAMSTERDAM23 +0

anita in de basis gek !

17-04-2009 18:56

JaRoel +0

- - - - - - - - - - Vermeer - - - - - - - - - -

van der Wiel - Oleguer - Vertonghen - Vermaelen

- - - - - - - - - - - Enoh - - - - - - - - - - -

- - - - - Aisatti - - - - - - - Emanuelson - - -

- - Suarez - - - - Cvitanich - - - - Sulejmani -

17-04-2009 18:38

ZlatanAjax +0

Die Cvitanich is ook blessure gevoelig!!

17-04-2009 18:21

rene10 +0

ik vind niet dat je de opstelling moet veranderen. ik bedoel. het middenveld anita enoh aisati draait goed. ik vind dat je een basis plaats moet verdienen! dus moet hij er maar voor vechten..

en aangezien jij vind dat hij veel beter presteerd op het middenveld dan anita. dan komt hij heust wel weer terug in de basis niet dan?

ik vind dat als het elftal goed draait er niks aan moet veranderen. of ben je het daar niet meer eens?

groetjes

17-04-2009 18:06

rene10 +0

ja het is idd raar dat vertongen op de bank belant. maarja je moet keuzes maken. het elftal draait goed. hij komt net terug van een blesure! hij moet zich in de basis vechten!

com an jantje!

17-04-2009 17:59

AFCAvak410 +1467

hij was voor z'n blessure de weekelijkse uitblinker gozer,,, dan heb je hem terug en zet je hem ernaast.... dan snap ik dr niks meer van,, die anita doet het leuk hoor maar hij moet gewoon weer wijken als er spelers van het kaliber verthongen of gabri terug komen, vind dat marco het nog al door drijft met die anita op het middenveld , heeft het prima gedaan maar nou zijn er weer grotere jongens beschikbaar.

17-04-2009 18:02

Skonie +0

precies ja, je hebt het verdomme wel tegen kerels als gabri, die niet de minste zijn! ook vertonghen heeft meer bewezen dan die anita. Hij voetbalt leuk, maar nu zijn er betere

17-04-2009 18:11

Stefano +0

Gelukkig zijn er nog mensen die het met me eens zijn. Anita eruit, Vertonghen erin. Ik snap niet dat dit uberhaupt een onderwerp van discussie kan zijn.

17-04-2009 18:23

AjaxRoan +0

lijkt me logisch dat dit geen onderwerp van discussie hoort te zijn vertonghen gewoon op de bank anita heeft zich bewezen was tegen willem 2 ook WEER een van de betere..

17-04-2009 18:40

Stefano +0

Tegen Willem II... kom op zeg. Tegen een sterke tegenstander valt Anita door de mand. Ik vind het werkelijk afgrijselijk dat zo'n speler het shirt van Ajax 1 mag aantrekken!

17-04-2009 18:52

masterrr +1

En dát is dus precies wat er zo vaak is fout gegaan bij Ajax, teveel wijzigingen. Vertonghen is natuurlijk een topper en hoort eigenlijk in de basis, maar het gaat om het geheel. Anita heeft het uitstekend gedaan en die middenvelders sluiten op 1 of andere manier goed op elkaar aan. In zo'n belangrijke fase moet je dat dan mooi even laten staan.

Vertonghen krijgt zijn plekje vanzelf wel weer terug.

17-04-2009 18:13

eriks +0

------------------Vermeer----------------
V.d. Wiel---Wielaert---Olequer---Vermaelen
Aissati----------Bergkamp-----------Enoh
--Suarez------Cvitanich-------Emanuelson

17-04-2009 17:58

AFCAvak410 +1467

ongelooflijk verthongen op de bank wtf

17-04-2009 17:55

rene10 +0

ben benieuwt van het weekend!

com an ajax!

17-04-2009 17:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.