[Update] Ajax meldt zich voor Assaidi

door Sibculoer 159

[Update] Ajax meldt zich voor Assaidi

door Sibculoer 159

Laatst geüpdatet

OPMERKELIJK - Ajax heeft zich officieel gemeld bij SC Heerenveen voor Oussama Assaidi (23). Dat schrijft Voetbal International vrijdagochtend op haar website. De interesse in Assaidi is opmerkelijk omdat Frank de Boer op 20 juli nog zei dat Ajax genoeg mogelijkheden op links heeft. 'Met Fischer, Sulejmani, Boerrigter en misschien Eriksen en Schone hebben we veel opties daar', zei de trainer.

Assaidi leek eerder naar Galatasaray en vervolgens naar Spartak Moskou te gaan, maar die transfers gingen niet door. Beide keren waren de clubs eruit, maar kwam de speler niet rond.

De voetballer ontbrak donderdagavond bij SC Heerenveen omdat hij ziek is en daarnaast bezig is met de ramadan. Hij staat nog tot medio 2013 onder contract.

Update 10.50 uur. Johan Hansma laat namens SC Heerenveen weten dat Ajax twee weken geleden al concreet was voor Assaidi, maar dat de clubs er toen niet uitkwamen. 'Ajax heeft zich twee weken geleden gemeld, maar we kwamen er niet uit', zegt hij tegen De Telegraaf. Of de deal nu definitief van de baan is weet hij niet. 'Ik ben er in elk geval niet meer mee bezig. Oussama blijft normaal gesproken bij sc Heerenveen. Tenzij er een goed bod komt.' (foto: VI Images/Orange Pictures)

Lees meer over:
Plaats reactie

MankeNelis +7

Beide keren waren de clubs eruit, maar kwam de speler niet rond. Die vraagt dus een vracht aan salaris. Die kan in het rijtje: 'als je voor de poen komt, moet je hier niet zijn'.

05-08-2012 14:34

kruyffie85 +0

Luister jongens el hamlap zeg ik je misschien heeft hij een slechte mentaliteit maar voetballen in de voorhoede van kink of spit.. Hij vulde het goed in.. Nu assist halen??gelijkwaardige jongen maar heeft wat mij betreft nog niets bewezen.. Je weet zowel spel technisch als karakter niet wat je binnen haalt laat hem zich maar via het nieuwe Ajax spelletje bij Heerenveen zich bewijzen!!

04-08-2012 01:58

Ganggino +0

Van het begin van je post snapte ik helemaal niks, proper Nederlands zou wat helpen. Ben het er trouwens ook niet mee eens dat hij bij Heerenveen moet blijven, ben zelf van mening dat Ajax de juiste stap is. Daarnaast vind ik het wat overdreven om na één goede wedstrijd van Marco en zijn team te roepen dat ze bij Heerenveen het nieuwe Ajax spelletje spelen.

04-08-2012 02:33

Jari4 +0

Morgen transfernieuws over ajax in telegraaf
bron twitter mike verweij

zal waarschijnlijk over de verkoop van janssen gaan.

04-08-2012 00:46

suske +25

Het is nu morgen of bedoel je Zondag???

04-08-2012 11:22

Jari4 +0

Ik bedoelde zaterdag en dat was dus geen nieuws over assaidi of jansen. Maar over anita dus.

04-08-2012 20:04

l0l +4

Het zal gefotosoept kunnen zijn, maar het is wel een Amsterdammer bovendien kan het een grap van Aissaidi zijn

03-08-2012 23:58

Ganggino +0

Haha zou ook nog kunnen inderdaad, dat hij gewoon even een shirtje uit die winkel aantrekt. Hoop trouwens wel dat deze transfer daadwerkelijk doorgaat.

04-08-2012 00:17

MaghrebUnited +0

als je het mij vraagt, dan is het gephotoshopt. als je naar zijn rechter wang kijkt, dan zie je dat het niet goed is gegaan met het verwijderen van de achtergrond. ook bij zijn rechterschouder valt me een fout op.

03-08-2012 23:35

enkhuizen +0

assaidi in ajax shirt http://lockerz.com/s/230901248

03-08-2012 23:16

Ganggino +0

Waarschijnlijk gewoon gefotoshopt...

03-08-2012 23:23

enkhuizen +0

dan is dat wel erg proffesioneel gedaan

03-08-2012 23:25

Ganggino +0

Niet dat ik het kan, want ben niet zo bekend met Photoshop, maar volgens mij is dit nog niks. Neemt niet weg dat het er inderdaad mooi uit ziet.
Kan me ook geen redenen bedenken waarom hij een Ajax-shirt aanheeft, er van uitgaande dat hij nog niet getekend heeft.

Of hij moet al die tijd wel echt een fan geweest zijn.

03-08-2012 23:29

Daantje Makkes +1

Staat hem goed

04-08-2012 16:52

masterrr +1

Ik denk dat Assaidi de perfecte aanwinst zou kunnen zijn die het spel van Ajax net dat beetje flair geeft. Zo'n actiemaker a la Suarez missen we nu echt nog vind ik.

03-08-2012 18:26

daslogisch +1

Daarmee zou Ajax in een klap een hele goede linkeraanvaller, een goede aanvallende middenvelder, een aardige rechteraanvaller en een potentieel bijzonder bruikbare centrumaanvaller (ala Ozbiliz, Klaassen, Eriksen, Fischer) aantrekken.

Zou dit dan betekenen dat Sulejmani vertrekt of dat er t weinig vertrouwen is in een structurele fitheid en bruikbaarheid van Boerrigter?? Gaat Ajax dan Ebicilio en evt Ozbiliz (weten inmiddels wat er van hen gevraagd wordt bij Ajax, nu moeten ze nog hun uiterste best gaan doen en ergens structureel veel speeltijd krijgen) verhuren dan wel verkopen met een goede terugkoopclausule..? Lukoki houden we voorlopig toch nog wel?? Itt Ozbiliz en Ebicilio is hij nog wel echt een broekie zonder enige fysieke kracht die bij enige weerstand door de huur club zonder enige twijfel op de bank zal worden gezet..

Ik zou het tof vinden als zo'n mooie speler als Assaidi nog in Nederland blijft voetballen. En zou t al helemaal fantastisch vinden als ie t Ajax-shirt gaat dragen..

03-08-2012 17:52

URBYEMANUELSON +0

Hoopt dat die komt aangezien Boerrigter er toch wel weer een tijdje uit rolatie is en hij kan denk ik ook prima op rechts spelen

03-08-2012 17:19

suske +25

Hoezo Boerrigter is fit en kan gewoon weer spelen.

03-08-2012 18:13

TonyH +0

Verhuur je Serero aan Heerenveen en eventueel nog Lukoki of Ebecilio en ong. 3 miljoen. Moet vast genoeg zijn! En die jongens kunnen dan ervaring op gaan doen. Win, win lijkt me

03-08-2012 17:18

DDDD +0

Nogmaals mensen Aisaidi speelde op links omdat Narsingh niet op links kon spelen! Maar Aisaidi is rechtsbenig!

03-08-2012 17:11

Num +0

Zeker geen onnodige aankoop.

En roepen dat alle Marokkaanse spelers bij voorbaat lastige mensen zijn in de omgang is ook een fabel.
Niet elke Marokkaan is een dwarsligger zoals Mounir El Hamdaoui.

Dat hij het opnam voor Mounir vind ik niet eens zo gek. Ze komen altijd voor elkaar op.
Als hij zegt dat hij Mounir een oelewapper vindt, omdat hij zich gedraagt als een rund wordt denk ik niet geaccepteerd in de Marokkaanse gemeenschap.

Het is een goede speler, ontzettend goed in kleine ruimtes, snel, behendig, zit nog rek in, enzovoorts.

Over de leeftijden is eigenlijk vrij weinig te zeggen. Sommige volwassen schrijven niet veel anders dan veertien jarige jongens.
Sommige veertien jarigen kunnen ook als volwassen kerels praten.

Toen ik veertien was schreef ik precies hetzelfde als nu. Inmiddels ben ik twee jaar ouder. Nog steeds een jonkie.

03-08-2012 16:30

WinstonWeed +2

Zeker niet elke Mocro is een dwarsligger.
Maar Oussama had nog een derde optie destijds, namelijk:
Helemaal niks zeggen, geen commentaar op de kwestie geven en zich er niet mee bemoeien.

03-08-2012 18:54

3sterren2woorde +0

met deze selectie denk ik dat we eriksen rbu moeten zetten en sulej eruit

03-08-2012 15:41

paulat +0

Waarom hebben we Sana dan als ie op rechts zou moeten spelen. Wat doen we dan met Lukoki en Sulejmani? Voor links hebben we Boerrigter dan ga je toch geen Assaidi halen. Die haal je niet voor de bank.

03-08-2012 15:28

RicoChet +0

Juist wel want Boerrigter is niet fit en dat gaat al de hele tijd zo door plus dan heeft hij de tijd om er wat aan te doen en echt fit terug te komen want wat ik laatst zag was slecht

En inderdaad dan start Assaidi en zit Derk op de bank

03-08-2012 15:34

paulat +0

Onnodige aankoop als je ook Fisher achter de hand hebt.

03-08-2012 15:38

suske +25

Boerrigter is wel fit. Blessure licht achter hem. Hij kan gewoon spelen. Dus waar heb jij het over.

03-08-2012 18:16

RicoChet +0

Waar heb jij het over ?

Als hij echt fit was zou hij spelen !
Ik ben ook grote fan van hem maar hij heeft gewoon ff tijd nodig en zal niet starten en ik zie liever Assaidi dan Ebecilio

Derk Boerrigter moet pas weer spelen als hij echt fit is en geen enkele last meer heeft na 5 wedstrijden jong ajax 90 minuten en dan kan je hem op de bank zetten bij Ajax 1

03-08-2012 19:35

RicoChet +0

Ik zie het daarom speelt hij niet tegen PSV :S

04-08-2012 12:46

suske +25

Er is een kans dat hij niet speelt word vandaag beslist. Woorden van de Boer ( Bron!!!! ).

04-08-2012 12:59

eros +4817

Ze zullen assaidi voor rechts buiten gaan halen neem ik aan, maar voor het geld en de kwaliteiten zie ik liever Wildschut komen!!

03-08-2012 15:22

3sterren2woorde +0

hij is ook een rechtspoot dus ik denk ook dat frank dat dan wel gaat doen

03-08-2012 15:26

RicoChet +0

Als AJAX Assaidi haalt moeten ze wel Ebecilio/Özbilic verkopen/verhuren

Sulejmani zal toch is een keer zich moeten bewijzen als hij een transfer wilt maken want er is geen topclub die hem nu gaat halen en al helemaal niet geblesseerd

Overigens is dit wel een echt ajax spelertje met individuele klasse die een wedstrijd kan beslissen
dus ik zie hem graag komen ..... MAAR dan moeten er duidelijke keuzes gemaakt worden qua de buitenspelers in de selectie

Boerrigter en Lukoki moet je houden !
Sana en sulejmani heb je en daar kan dus Assaidi bijkomen naar mijn mening

03-08-2012 15:12

AFCA37 +12

Mee eens buiten dat woord "topclub"... denk dat GEEN 1 club sulejmani wil op het moment en mocht er nou eentje tussen zitten denk ik en dat meen ik echt na niks te hebben gepresteerd en geblesseerd is geweest er hooguit 2 miljoen voor word gegeven en kom maar weer met die duimpjes maar dat is echt de realiteit, want ik weet zeker dat Frank er gewoon mee in zijn maag zit en omdat hij nog contract heeft hij erbij zit want Frank vind het ook niks voor Ajax maar dat merk je aankomend seizoen wel let maar op!

03-08-2012 15:17

AFCA37 +12

Wat is de eerste zin in een jood zijn kookboek?..... " Ik leen 2 eieren"...

03-08-2012 14:58

AFCA37 +12

Ik zou zeggen koop die Douglas die foutjes krijgt Frank er wel uit heb je gewoon een beer achterin die best bij Ajax zou passen!

03-08-2012 14:45

Captain10 +0

Als je een beer wil kan je beter voor Van Dijk gaan. Hij is jonger en goedkoper en heeft nog meer lengte. Alleen is het niet verstandig om nog een mandekker naast Alderweireld te zetten, omdat dat ten koste gaat van de opbouw.

03-08-2012 14:55

Captain10 +0

Erg goede voetballer. Ik denk alleen dat hij niet zo goed bij Ajax past.

03-08-2012 14:33

l0l +4

Waarom heeft iedereen het hier godverdomme over Micky. Die jongen heeft nog een contract voor een jaar. Hij wilt niet bijtekenen omdat hij niet wilt inleveren. Denk je dan dat hij wel naar Heerenveen gaat, waar een salarisplafond van 5ton is? Sulejmani komt op de bank te zitten en gaat een mix met Sana maken wie er zo en dan speelt.

Jammer dat er geen club in Sulejmani trapt, die jongen leeft niet zo voor ze voetbal. Totaal heeft ie bijna 25 miljoen gekost en weigert bij te tekenen in een moeilijke tijd. Gewoon afscheid van Sulejmani nemen en over een tijdje ook van Blind, Ebecilio, Ozbiliz. Allemaal net niet voetballers en worden het toch nooit.

Denk is na alsjeblieft mensen. Sulejmani verdient bij Ajax 1.8 miljoen per jaar. Bij Heerenveen moet ie sowieso 5 a 6 ton verdienen en dat is daar nog veel. Bij Ajax kan hij 1.2 verdienen maar vind dat te weinig.

03-08-2012 14:23

De scout +0

Die friezen zakken richting degradatiezone. Met MvB en een een vet uitgedunde selectie zal MvB wel weer paniekaankopen doen. Cvitanic b.v. of Sulemanie terug halen

03-08-2012 14:03

3sterren2woorde +0

assaidi kan ook gwn op rechts hij is een rechtspoot hoor

03-08-2012 14:01

rickey +0

hij komt niet naar ajax want ajax heeft sana gehaald

03-08-2012 13:55

Ganggino +0

Boerrigter is blessuregevoelig.
Mickey heeft overgewicht.
Lukoki komt er wel maar kan eerst beter verhuurd worden. Özbilliz heeft talent maar het komt er nooit echt uit in de competitie.
Ebecilio heeft geen nadere verklaring nodig.

Kortom we hebben zat vleugelspelers, maar niet van het niveau dat wij nastreven. Daarnaast moet natuurlijk nog blijken of Sana uit de verf komt bij ons en is een extra vleugel speler met enorm veel techniek, die zowel op links en rechts kan spelen, en met een 1-jarig contract best goedkoop is, nog geen verkeerde keuze.

03-08-2012 14:06

robert R. +2

Gerucht: Ajax geintereseerd in Yann-eric De Lanlay. met Franse vader en Noorse moeder, komt uit voor jeugdteams van Noorwegen en speelt voor FK Viking.
Contract tot eind 2013

Hij is 20 jaar en1.80 lang.

Heeft tot nu toe 20 wedstrijden in het 1ste gespeeld en daarin 3 goals en 3 assists. Totaal 1723 minuten gespeeld in die 20 wedstrijden.

Had vorig jaar winter wel een kruisbandblessure.

03-08-2012 13:52

De scout +0

Een koopje moet je niet laten liggen, Alhoewel veel van het zelfde is niet goed. Ajax heeft een ervaren verdediger nodig die bij een minime voorsprong de boel dicht kan houden.Een kopper en een bikkel Ervaring dus maar geen basisklant. Mathijsen kan maar die is langzaam.

03-08-2012 13:43

robert R. +2

Bij maccabi tel a viv waar Jordi Cruijff TD is loopt nog een sterke spits van 19 rond. Misschien is dat wat, Jordi was in iedergeval lovend over hem

03-08-2012 13:36

Daantje Makkes +1

Bedoel je Moussa Konaté?

03-08-2012 13:44

Arim_ +0

Oud nieuw dus volgens het artikel zelf.
Hij gaat dus vooralsnog niet komen.
Gaat ook meer kosten dan Narsingh, gaan ze niet betalen.

03-08-2012 13:29

zburg1983 +0

Ajax defensie ... Wanneer wordt die nou is versterkt GVD!!!!

03-08-2012 13:28

brullie +7046

Werkelijk te onzinnig voor woorden om hem te kopen...Boerrichter in vorm is 5e beter dan Assaidi...

03-08-2012 13:27

KevinR34 +0

Ik lees net dat mocht Assaidi naar Ajax komen, hij niet eens Europees mag spelen tot aan de winterstop omdat hij in de voorronde van de EL niet heeft gespeelt tegen Rapid gister wegens ziekte. Hij was wel echt ziek want hij is gecontroleerd door sportartsen van Heerenveen. Maar dit maakt het wel minder interessant voor Ajax mochten ze echt geinteresseerd zijn in Assaidi.

03-08-2012 13:21

boye04 +0

Volgens mij heb jij moeite met lezen want die regelementswijziging moet het juist makkelijk maken voor spelers om in Europa uit te komen en niet moeilijker zoals jij nu schetst.

03-08-2012 13:44

KevinR34 +0

Klopt, je hebt gelijk. Ik heb geen moeite met lezen, maar heb er wel veel te snel overheen gelezen deze keer ;)

03-08-2012 13:53

Barra +5529

Fischer is toch niet alleen specifiek een linksbuiten? kan ook op het middenveld aardig uit de voeten dacht ik, misschien zelfs wel als spits. Weet zelf niet welke positie hij in het verleden altijd voetbalde.

03-08-2012 13:21

Randy428 +3

'een goed bod' lees: een absurd bod.
Die tijden zijn voor bij Heerenveen! Jullie hebben destijds al 16.8 miljoen gekregen voor een speler die 1/4e van de prijs waard is.

03-08-2012 13:19

De Stift +7093

Ik vind dat Ajax zich toch wel vreemd manifesteert op de transfermarkt dit jaar. Vorig seizoen was ik daar juist zo over te spreken. Voor het nieuwe seizoen was begonnen, waren de aankopen al duidelijk. Alleen Bulykin volgde pas aan het einde van de zomer.

Ook dit jaar leek het zo te gaan. Het lijstje bestond uit Moisander, Narsingh, en een tweede spits. Dat lukte allemaal niet omdat Ajax voet bij stuk wilde houden, het nieuwe beleid, Ajax geeft aan wat een speler voor Ajax waard is. Op zich prima en een duidelijk signaal.

Maar nu zijn er ineens Mathijsen (te begrijpen, mag waarschijnlijk gratis weg), Armenteros, en Assaidi. En het lijkt er nu op dat Mathijsen voor Feyenoord gaat en dat Armenteros en Assaidi te duur door Ajax worden bevonden.

Zeker bij Assaidi moet ik denken aan een noodgreep. Frank wil per se een rechtbuiten erbij, had zijn pijlen op Narsingh gezet, en heeft zich niet berust in de huidige situatie. Blijkbaar heeft Frank geen of te weinig vertrouwen in Sulejmani, Ozbiliz, Ebecilio, Lukoki en Sana. Dus moet er nog een rechtsbuiten bij. Maar Assaidi, Frank heeft het zelf al aangegeven, is meer een linksbuiten (overigens een geweldige speler die ik graag zie komen). Dus dan ben je toch een suboptimale aankoop aan het doen voor een bedrag dat niet (of niet veel) lager zal uitvallen dan wat Narsingh had moeten kosten... Achteraf gesproken (altijd makkelijk) moeten ze bij Ajax concluderen, was voor Ajax Narsingh dat half miljoen extra toch waard geweest. Nu worden er noodsprongen gemaakt.

Die noodsprongen bevallen me niet. De keuze om uiteindelijk niet voor Narsingh te gaan, is dan alleen te rechtvaardigen als Narsingh echt een beter gevoel bij PSV had (en daarmee dus niet geschikt voor Ajax: een speler die liever bij PSV wil spelen, heeft in Amsterdam in principe niets te zoeken). Een andere mogelijkheid, maar dit ontspringt aan heel veel creativiteit, is dat Ajax vanaf het begin al een voorkeur voor Assaidi had en niet samen met PSV in een strijd om Assaidi wilde komen. Nu hebben ze PSV Narsingh aangenaaid en zijn we de enige op de markt voor Assaidi. Waarschijnlijk? Nee, allerminst.

De conclusie is dan dat Ajax zich paniekerig beweegt op de transfermarkt en dat ik hoop dat als Overmars er een tijdje zit, dat de transfers net als vorig seizoen al in een eerder stadium beklonken zijn en dat Ajax alleen de eigen eerste keus aantrekt. Nu lijkt het toch wel heel erg dat ze op b en c keuzes aan het gokken zijn.

Als supporter word ik daar niet rustiger van en voor de spelers is het ook niet prettig. Het panische zoeken naar een rechtsbuiten zal het zelfvertrouwen van de rechtsbuitens in onze selectie geen goed doen (nu missen ze ook kwaliteit, maar als er dadelijk niemand bijkomt, moet je wel spelers hebben die met zelfvertrouwen op het veld staan) en ik kan me voorstellen dat ook een speler als Blind geen idee heeft waar hij aan toe is.

03-08-2012 13:03

ikke1986 +0

Als ze er 2 weken geleden al niet uitkomen kan dit bericht gewoon naar de Prullenbak. Hoop dat ie komt maar gaat niet gebeuren met dit beleid.

03-08-2012 12:58

boye04 +0

VI meldt overigens ook gewoon dat Ajax en Heerenveen er eerder niet uitkwamen maar dat Ajax zich nu nog een keer voor Aissaidi melden. Dan lijkt het mij dat ze bereid om meer te betalen dan ze eerst geboden hadden anders had het geen zin om het weer te proberen.

03-08-2012 13:05

ikke1986 +0

waar lees ij dat Ajax zich na 2 weken WEER heeft gemeld?? Er staat: Of de deal nu definitief van de baan is weet hij niet. 'Ik ben er in elk geval niet meer mee bezig. Oussama blijft normaal gesproken bij sc Heerenveen. Tenzij er een goed bod komt.'

Denk jij dat er een goed bod komt of is gekomen. Hij is er NIET mee bezig staat er. Ajax heeft zich niet NOG een keer gemeld staat er.

03-08-2012 13:18

boye04 +0

Klpt. Ik had het bericht op VI verkeerd gelezen. Mijn excuses. ;)

Ik vind het trouwens wel raar dat niemand het bericht over Armenteros overneemt van VI waarin Overmars duidelijk aangeeft dat Heracles teveel geld vraagt en dat ze verder gaan kijken. Armenteros is dus helemaal niet meer in beeld aldus Overmars.

03-08-2012 13:48

ikke1986 +0

no problemo:) Er word inderdaad te snel een bericht geplaats op deze site alsof er een kans in zit dat die persoon ook echt naar Ajax gaat. Ik hoop natuurlijk echt dat er nog wat bij komt, hoewel ik denk dat wij met deze selectie als ze fit zijn teminste weer kans maken op het kampioenschap. Hoop ik elk jaar natuurlijk:P

03-08-2012 16:06

zburg1983 +0

Waar is Ajax mee bezig? Waar blijft de opvolger van Jan? Dramatisch dat er nog niemand is vastgelegd. Waar is het geld?? Afkoopsom aan ten Have en consorten ofzo. Wat een slecht klotebeleid. Voor de CLUB AJAX zou het een godsgeschenk zijn als Ajax zondag lekker op de klote krijgt zondag misschien gebeurd er dan nog wat op de transfermarkt...

03-08-2012 12:52

boye04 +0

Oke dus jij vindt dat Ajax een 'klotebeleid' heeft en vervolgens zeg je dat Ajax een paniekaankoop moet gaan doen omdat ze van PSV dik verliezen en daardoor snel iets gaan kopen. Nee jouw beleid voor Ajax is lekker doordacht.

Edit: Aan de duimpjes omlaag te zien vinden een aantal mensen het dus goed dat Ajax paniekaankopen doet met een klotebeleid. Gefeliciteerd.

03-08-2012 12:54

zburg1983 +0

He slimmerik heb ik het over paniekaankopen?? NEE het is regelrecht een lachertje dat er nu nog naar alternatieven voor Vertonghen moet worden gezocht.... Dat is geen beleid. En door een nederlaag wordt er misschien een beetje tempo en druk opgezet.

03-08-2012 13:12

Barra +5529

Ik denk dat de Boer zelf ook echt wel in de gaten heeft dat er vooral vorig seizoen te weinig kwaliteit op de flanken stond. Assaidi is een klasse speler en zou daarom een enorme versterking zijn, links of rechts op de flanken. De huidige lijn die Ajax nu heeft ingezet mbt de jeugdopleiding is natuurlijk goed, maar je moet wel realistisch kijken naar de kwaliteit per jeugdspeler. Het is gebleken dat onder andere Ebecilio en Ozbilic het erg moeilijk hebben om defenitief door te breken en waarschijnlijk te kort komen. Dan kijk je verder en zie je dat Lukoki wel potentie heeft maar niet in staat is om een heel seizoen constant te presteren. Boerrigther heeft het eerste halfjaar goed gevoetbalt maar is de rest van het jaar eruit geweest. Mickey blijkt uit het verleden kan ook geen heel seizoen lang presteren, dan hou je weinig over. Met Sana hebben we de eerste aankoop en hopelijk kan hij meer brengen dan wat we de afgelopen jaren hebben gezien. We vergeten weleens dat een flankspeler iets aparts is en vaak grillig kan zijn, een paar goede acties maken een wereld van verschil, ook voor de rest van het team want zo ontlast je het elftal ook. Denk je een Heerenveen zonder Assaidi en Narsingh eens in.
Assaidi mag van mij komen en is wel een paar miljoen waard en met de komst van hem kun je ook eindelijk defenitief afscheid nemen van een aantal spelers die te kort komen en eventueel jeugdspelers met potentie (Lukoki) verhuren.

03-08-2012 12:52

Everz +0

Jammer dat jullie niet allemaal realistisch zijn. En bovendien lijkt iedereen de beste speler van Ajax over het hoofd te zien. SIEM DE JONG moet sowieso in de basis staan.

03-08-2012 12:44

OKP-AFCA +56

Jij praat over realistisch zijn en dan ga je Siem de Jong de beste speler van Ajax noemen!?

Kom eens met sterke argumenten.. ik ben benieuwd waarom jij hem beter vind dan Eriksen bijv.

Nog gekker, Siem de beste voetballer van Ajax, belachelijk!

03-08-2012 12:47

JordyAjacied +19301

Vermeer

Van Rhijn - Alderweireld - Denswil (Als er geen nieuwe aankoop word gedaan) - Boilessen

Anita

Siem de Jong - Eriksen

Sana - Sigtorsson - Assaidi

(want denk dat boerrigter een zwaar seizoen krijgt met een terugkomende blesure maar anders toch liever boerrigter) Sana heeft nog niks bewezen maar het kan nu niet veel slechter met ozbiliz sulejmani en lukoki waarvan lukoki wel het talent er voor heeft maar er nog niet klaar voor is!

03-08-2012 12:40

Quicky +0

Slechte kop erop...weet het zo net nog niet met dit soort voetballertjes. Komt niet rond met galatasaray en moskou. Zegt genoeg. Joris halen. Met gasten met een goede kop vorm je een team en win je een competitie! Niet met van die pipo's.

03-08-2012 12:36

Daantje Makkes +1

Prima aanvaller, kijk ik graag naar als voetballer.. Ik zou hem wel alleen halen als Özbiliz daadwerkelijk vertrekt anders heb je teveel vleugelspelers in de selectie

03-08-2012 12:34

ajax4ever01 +13

Assaidi gaat toch niet komen aangezien Heerenveel toch weer zo'n absurd bedrag zal vragen net zoals bij Narsingh het geval was.

03-08-2012 12:29

afca4eva +5957

Als hij komt zou het me niets verbazen dat hij meer linksbuiten speelt dan rechtsbuiten, ik maak me namelijk erg zorgen over de fysieke gesteldheid van Boerrigter..

---------------Siggy-----------
Assaidi------------------Sana
------Eriksen---De Jong----
---------------Anita------------

Maar waar laten we Janssen :(
Het is misschien overdreven om Sana in de basis te zetten, maar dat heeft puur met enthousiasme te maken ;)

03-08-2012 12:18

Ganggino +0

Ik denk dat Frank Kolbeinn en Theo vaak gaat rouleren uit voorzichtigheid van de fysieke gesteldheid van Kolbeinn. Denk dat Siem dan doorschuift naar de spits en dat Theo er dan inkomt.

Ik hoop dat het ooit nog écht goed komt met Derk, erg triest dit voor die jongen.

Dit zou dan een prachtige aanval zijn.
Boerrigter - Kolbeinn - Assaidi

03-08-2012 12:25

Ganggino +0

Frank ziet ook wel in dat de spelers op de flanken niet (nog) niet goed genoeg zijn ondanks dat de flanken druk bezet zijn.
- Ebecilio gaat er hoogst waarschijnlijk niet komen.
- Özbilliz heeft zeker talent, maar het komt er meestal niet uit, weinig rendement
- Lukoki wordt waarschijnlijk nog verhuurd.
- Mickey weegt 110 kg.
- Boerrigter is te vaak geblesseerd/.

Dus dan hoe je niet veel over (Fischer, Sana).

Assaidi is echt een heerlijke speler die zowel links als rechts kan spelen. Hij speelde bij Heerenveen links omdat Narsingh toen op rechts kwam. Maar ook op rechts is Assaidi geweldig, hij heeft zo'n goede techniek .

Ben benieuwd hoe veel Ajax bereid is te betalen, ik geloof dat Heerenveen iets van 3,5 miljoen wilt.

03-08-2012 12:04

AFCA37 +12

Ajax begint wel beetje Turkse club te worden hoor ... Kijken kijken maar niet kopen he!!

03-08-2012 11:50

bazza25 +1

huh dat jij bedoelt een echte nederlandse mentaliteit, dat zeggen turken over ons namelijk, ach ja die profielfoto zegt genoeg :P

03-08-2012 11:52

artajax +0

ik heb hem nog nooit rechtsbuiten zien spelen dus ik weet niet hoe goed die daar is.
en ik hoop dat fischer dit seizoen zijn kans op links krijgt.

03-08-2012 11:50

jerryisthename +31914

Ik vind Assaïdi 4 miljoen zeker waard. Het is een speler waar je voor naar het stadion komt! En bij Narsingh had ik echt mijn twijfels, want vorig seizoen, toen hij zo overhypt was (nog steeds), liet hij niks zien tegen de toppers in de Eredivisie! Assaïdi is technischer, onvoorspelbaar, in kleine ruimte subliem (Ajax speelt vaak tegen de 16m van de tegenstander), overzicht, snel, beter schot dan Narsingh. Alles is beter dan Narsingh bij hem! Narsingh is zo saai en voorspelbaar. Kappen, 1-2tje, bal vooruit en rennen maar, haha. Sterker nog, Assaidi s veelzijdig, kan links/rechtsbuiten, in nood in de spits, zelfs achter de spits. Deze speler is het waard! Nu niet zuinig gaan doen Marc Overmars...ik zeg doen. Nu of nooit! Deze jongen komt uit Amsterdam en ik weet zeker dat hij graag voor Ajax wilt spelen, in tegenstelling tot verrader Narsingh. Je kunt idd. ook te zuinig zijn! Halen!

03-08-2012 11:39

AFCA37 +12

Ajax slaat door en niet zo beetje ook, of je zeurt niet en laat dan ook zien dat je het met die team wil doen of je haalt gewoon 1 of 2 toppers die ook echt een versterking zijn en dan niet lullen over geld..
Maar niet dan die oh nee te duur... dan die oh nee ook te duur om vervolgens maar spelers te kopen met risico dat zoals zo vaak niks is laat dan welke aankoop dan ook maar zitten!

03-08-2012 11:35

bazza25 +1

hahah ach je loopt alleen maar te zeiken over aankopen! en dan ga je ook nog bijdehand lopen doen over de leeftijd van mensen hier, ik ben zelf 29 en heb met name het jaren 90 ajax meegemaakt en het ajax van koeman!
toen deden we het met jeugd en goede scouting! (george, overmars, litmanen) allemaal goed gescout !
wat ik wil zeggen is of iemand nou 14 of 60 is maakt geen reet uit zolang die maar zijn cluppie steunt!
als jij je niet schaart achter het huidige beleid, lever je toch lekker je seizoenkaart in! en als je echt een ajacied van de oude stempel bent maak je je niet druk over dat shirtje en schijt je op adidas !

03-08-2012 12:04

AFCA37 +12

Wat schreeuw je nou allemaal jankerd??, Is overmars niet gekocht dan?? is george niet gekocht dan tuurlijk kosten die minder was ook een andere tijd maar gekocht is er altijd!!
Ga eerst is je huiswerk doen voordat je zo stoer loopt te doen henkie... En voor ik vergeet de tijd met koeman was ook Zlatan gekocht en mido jij doet net of die spelers al in de c1 van Ajax speelde.. En over leeftijd jij bent dan mischien 29 (zou je niet zeggen) maar 85% hier is net 14/15 maar dat kan je ook wel aan de berichten zien!

03-08-2012 12:11

bazza25 +1

overmars is gekocht van GAE, George voor een prikkie net als litmanen! andere tijden idd maar ook toen konden we niet concurreren met het grote europa ! wat toen met name italie was ! ik weet heel goed waar ik over praat!
Zo druk als jij je maakt over de reactie van de jongeren maakt jou ook niet meer volwassen toch ?
De scouting en de jeugdopleiding moeten nu gewoon op gang komen na jaren wanbeleid en kopen bij de nederlandse subtop wat ajax gewoon niet meer kan betalen! wordt gewoon wakker en wees is realistisch man
zodra ajax aanklopt bij hoerenveen of een AZ beginnen ze te schuimbekken daaro!
we moeten het nu hebben wat prikkies als sana en hopen dat het goed gescout is! Ik weet zeker dat ze druk bezig zijn achter de schermen maar niet meer meegaan in het ajax gehalte beleid van andere clubs

03-08-2012 12:20

AFCA37 +12

Mee eens maar ik mag toch steeds als Ajax supporter vinden dat we een speler als Narsinqh hadden moeten hebben en het stukloopt op laten we zeggen 500.000 euro?? En dan vervolgens voor ruim 3 ton Sanna halen leg dat maar is uit dan en dat is iets wat ik niet begrijp.
En natuurlijk ik hoop dat schot in roos is maar als het niet is??

03-08-2012 12:25

RuffRhythim +24837

Als je beter had opgelet dan had je allang begrepen dat het niet alleen om dat half miljoen ging. Het had ook te maken met financiele waarde in de toekomst, salaris etc.
Dat was allemaal allang bekend dus om nou constant maar te jammeren over iets wat allang bekend is...

En sowieso dat eeuwige gehuil in de trant van "als we Narsingh hadden dan ditdatzuszo...."

Schei toch uit, sinds wanneer is Narsingh ineens de verlosser van de eeuw dan?

03-08-2012 12:28

AFCA37 +12

En als jij beter had opgelet ging het niet om salaris ze waren met Narsinqh al rond over het contract maar Ajax wou die 500.000 niet bijleggen en pisvee wel zo zat het!
En nee ik zeg niet dat Narsinqh de verlosser is en ikblijf niet hangen daarin, ik wil aangeven dat ik vind dat Ajax verkeerd bezig is en ze dat ook al in mei wisten en nu heb ik idee in de nood iedereen maar vragen wil je aub komen maar wel voor heel weinig.....

03-08-2012 12:41

Roovers419 +0

of je nu meer dan 4 miljoen uitgeeft of slechts 4 ton dat is toch wel een verschil. die 4 ton bij leggen is niet op basis van 0 euro maar op basis van 3,5 miljoen die al ingelegd was.

03-08-2012 12:45

boye04 +0

Je loopt nu zelf klinkklare onzin te verkondigen. Het ging helemaal niet om alleen maar 500.000 euro. Het ging erom dat Ajax niet dacht dat ze Narsingh met winst konden doorverkopen. Dit kwam mede door de te hoge transfersom die Heerenveen vroeg, het salaris van Narisngh, de gelimiteerde te lage trasnfersom (in de ogen van Ajax) die Raiola en Narsingh in het contract wilden en een percentage bij verkoop voor Narsingh en Raiola. Ajax dacht dat ze onder deze voorwaarden geen winst konden maken op Narsingh binnen 3/4 jaar tijd. En dan moet je het gewoon niet doen.

03-08-2012 12:53

AFCA37 +12

Onzin ze wouden hem nog hebben toen hij met pisvee al rond was op allerlaatste moment dat is niet alleen door pisvee bevestigd maar ook andere bronnen..
Maar je hebt gelijk ok laten we het daar op houden en Ajax word gewoon kampioen denk al in december.....

03-08-2012 12:59

RuffRhythim +24837

Ik zeg dat het te maken had met financiele waarde in de toekomst. Salaris was daar slechts een punt van, maar veel meer nog de afschrijfwaarde. Afijn, dat is allemaal allang behandeld en besproken hoor. Ik zou zeggen, kijk gerust eens hier in het archief van een paar weken geleden.

Er wordt nu beleid gevoerd met het oog op een gezonde toekomst. Op alle fronten, maa zeer zeker ook de financiele kant.
Niet meer dat hapsnap korte termijn paniekvoetbal gedoe wat miljoenen en miljoenen gekost heeft. Was je daar zo gelukkig mee?

Jij denkt dat geld van verkochte spelers zomaar even 1 op 1 uitgegeven kan worden aan nieuwe spelers.
Vertonghen verkocht voor 8-10 miljoen? O, dan hebben we dus 8-10 miljoen weer uit te geven. Ajax handelen gauw gauw gauw...

Als je zo al denkt dan heb je er toch niet veel van begrepen hoor.

03-08-2012 13:31

bazza25 +1

tja bij narsingh verwacht je meteen 20 assist en een x aantal doelpunten voor 4.5 miljoen en we weten wat de druk kan doen met spelers ( sulejmani) potentie ja zekerheid nee dus...
sana komt met een lager verwachtigspatroon en transfersom binnen dus ik denk dat hij gaat verrassen
en ik denk dat er nog wel spelers bijkomen maar ik vind dat je met een vervanger van vertonghen echt de tijd moet nemen.. mathijssen hoeven ze van mij niet mee aan te komen bijvoorbeeld. er komt straks echt wel iets bij alleen zijn erg zorgvuldig denk ik

03-08-2012 12:37

jerryisthename +31914

Ik denk dat Overmars stiekem meer gecharmeerd is van Assaidi dan Narsingh en daar meer zijn best voor gaat doen. Hij kan dat prima beoordelen, aangezien hij zelf een buitenspeler was van wereldklasse ;-) En Sana is gewoon een kadootje die weleens heel goed zou kunnen uitpakken. Zo met je het zien. Trouwens, ik ben 41...;-) Er zijn er hier genoeg van boven de 20, haha.

03-08-2012 12:41

dehunt +0

marc, maak je onsterfelijk en haal johnny terug naar huis!

03-08-2012 11:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.