'Neem afscheid met pijn in het hart'

door Sander 163

'Neem afscheid met pijn in het hart'

door Sander 163

Laatst geüpdatet

Martin Jol reageerde maandagavond op zijn vertrek bij Ajax. 'Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van deze mooie club', aldus Jol. 'We zijn vorig jaar zomer aan iets begonnen dat ik graag had afgemaakt. Maar ik ben gaan inzien dat de verwachtingen na vorig seizoen té hooggespannen waren. Aan die verwachtingen kunnen we nu niet voldoen en dat doet me zeer. De hoeveelheid kritiek die de club dagelijks te verduren krijgt heeft inmiddels geleid tot onrust in de organisatie en in de spelersgroep.

Ik doe dit bewust vóórdat AC Milan–Ajax gespeeld wordt. De komende weken zijn erg belangrijk en ik hoop oprecht dat er iets in de groep gebeurt waardoor het op korte termijn weer een winnend elftal wordt.' (foto: Orangepictures.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

Robertoow +1

onzin pijn in zijn hart ik denk namelijk dat hij gisteren gewoon gebeld is door newcastle of hsv om te komen trainen en ik kijk er niet van op als hij de komende dagen daar trainer wordt! desalniettemin vindt ik het geweldig dat hij weg is!

07-12-2010 12:25

OlieJol +0

Belachelijk dat mensen zeggen dat een trainen voor de volle 100% verantwoordelijk is voor de teaminstelling. Dit is onzin. Ik speel zelf ook topsport en wat je in vrijwel alle sporten ziet is dat je nooit tot alle spelers door kan dringen. Normaal worden eerst dit soort spelers uit het team gezet en niet meteen al de trainers. Mensen moeten verder kijken dan alleen maar Jol, lekker makkelijk om hem alleen maar af te zeiken! Jol is held en vind het doodsonde en sneu voor hem dat hij op zo'n manier weggaat bij Ajax na alles wat hij heeft gedaan. Jol=Ajacied!!!

07-12-2010 12:19

FUNKADEL!C +4491

Als je Ajax niet meer in de eigen huisstijl laat voetballen en zegt dat er geen buitenspelers zijn terwijl je die had kunnen kopen voor weinig (Chadli). In plaats daarvan al je geld uitgeeft aan een spits die geen echte Ajax spits is (Mounir) en aan de Tainio's en Ooijers van deze wereld. Bovendien die stakkers ook nog eens voorrang geven op jeugdspelers, dan is het logisch dat de druk sneller toeneemt als de resultaten achterblijven. Ik vind Jol een beste kerel en hij is zeker niet de enige schuldige maar hij heeft echt wel fouten gemaakt en kan of wil blijkbaar niet op de blaren zitten.

07-12-2010 11:22

Pannekoek020 +0

Totaal geen optie dat hij weggaat. Die luie klootzakken op het veld zijn het probleem. Ook tegen NEC, had meer dan de helft geen inzet.

Het probleem wordt alleen maar erger met dit vertrek van JOL. na de winsterstop afgelopen seizoen heb ik genoten van Ajax! Iets wat ik de afgelopen 15 jaar niet echt meer heb kunnen doen. En 2 maanden later zou opeens Jol de boosdoener zijn van dit alles? Contracten die verlengt moesten worden, werden allen niet verlengt. Urby kreeg geen contract verbetering, waardoor zijn keuze snel gemaakt was. Rommedahl die voor een appel en een ei wilde komen voetballen kreeg nul op zijn rekest. Jongens die het verschil vorig jaar konden maken, eveneens als Pantelic. Alsjeblieft zeg! Jol is gewoon een top trainer, en zal dat ook altijd blijven. Dat hij opstapt zegt genoeg.

07-12-2010 11:09

erieke +0

Jol bedankt!!!

07-12-2010 10:23

Groengras +49

Respect, wat je ook van hem en z'n keuzes vindt. Hij neemt iig als een gentleman afscheid en offert zichzelf op voor het team. Vergeet niet wat hij in het 2e deel van het afgelopen seizoen heeft neergezet EN championsleague heeft gehaald. Het gros was ook meer dan blij toen hij gehaald werd. Wellicht mogen de spelers eens kritisch naar zichzelf kijken..

07-12-2010 09:53

ajax4perez +9565

Jol heeft een prima seizoen gedraaid vorig jaar, vergeet niet dat hij ajax eindelijk weer eens de CL in heeft geholpen.

Uiteraard is er dit seizoen teveel gebeurd puntverlies nu al geleden, en het negatieve blijft altijd langer hangen dan het positieve.

hopen dat dit het begin van Cruijf is en dat het allemaal na de winterstop in orde komt.
hopen dat we EL spelen want ik zie real ook al met een B elftal spelen tegen auxerre.

07-12-2010 09:30

ZwarteJood +1

Lul niet Martin, oprotten en nooit meer een stap binnen Ajax zetten.

07-12-2010 09:30

Gabri1964 +0

zei je dat verleden jaar ook

07-12-2010 09:45

ZwarteJood +1

Nee, lijkt me logisch.

07-12-2010 10:03

chachi +0

Ik denk dat alle supporters hier op korte termijn gewoon heel graag ajax weer eens kampioen ziet worden, en dan het liefst op een manier die gewoon in het gedachtengoed zit van de speelstijl van onze club.

Dus aanvallend en controlerend waar kan. Met buitenspelers, veel voetballend vermogen en veel jong talent. Wellicht dat de Boer nu wel kan beginnen met alles terug te brengen naar het oude.

Het seizoen is nog niet voorbij....

Positief denken ajaxieden. !!!

Het wordt een spannende tijd....op een positieve manier...

07-12-2010 09:22

Ajacied10 +0

RESPECT MARTIN

07-12-2010 08:43

jeremaiafca +0

zo heb je nu je zin klote cruiijf

07-12-2010 07:36

AFCAHOOLIGAN +992

Hopen dat die eikel van een rik van de boog ook oprot!

07-12-2010 07:17

Diego81 +0

Nu allemaal Jol weer ophemelen, wat een onzin hij stapt toch zelf op omdat hij de selectie niet aan het voetballen kreeg.. Hij kan de druk van een topclub gewoon niet aan en kan alleen een beetje presteren met geld.. Lekker naar een subtopper in het buitenland, Jol de groeten! Oh ja en nog bedankt voor een half jaar toevalsvoetbal :-)

07-12-2010 02:25

PSVvoorhomos +0

lul toch niet man, hij presteerde vorig jaar prima, dit jaar niet en daar zijn redenen voor

1. Suarez, De Zeeuw, Enoh, van der Wiel hebben amper vakantie gehad. Daar betaal je nu de prijs gewoon voor. Denk dat Cruijf daar niet veel aan kan veranderen.

2.Mensen roepen dat hij de eigen jeugd meer kans moet geven. Bullshit, er is momenteel geen jeugd dat het niveau van het eerste aankan, kijk maar naar Eriksen ze zijn gewoon nog te ligt. De kritiek op de jeugd opleiding is iets anders, dat is niet Jol zijn verantwoordelijkheid!

3.Als er geen talenten zijn in de opleiding die het niveau aankunnen moet je spelers kopen die het niveau wel aankunnen. Daar was geen geld voor. El Hamdoui kun je nu onmogelijk een miskoop noemen. Als die man meer goede passes krijgt legt hij er meer in dan Suarez.
Maar daar ligt het probleem, ons middenveld daar zit totaal geen aanvallende impuls in, ajax onwaardig.

Jol heeft het naar omstandigheden goed gedaan. Als hij het aankop budget van vBasten (held, altijd) dan had hij het toch beter gedaan.

Wie hebben er de laatste jaren spelers als Elia, Mertens, Douglas en Doedelzak afgekeurd? NIET JOL

achterlijke successupporters ik walg van jullie onderbouw je argumenten of hou je muil lekker

07-12-2010 02:50

AFCA1 +0

Vrij weinig aan toe te voegen! Precies zoals het is

07-12-2010 06:11

DHsuarez16 +1

Ook mee eens!
Wéér een trainer de laan uit.. ook dankzij een stel zeiksupporters die niet iemand de tijd geven!!

07-12-2010 08:16

JeRooney +0

Ik wil graag al je punten tegenspreken:

1. Een selectie als dat van een topclub moet niet afhankelijk zijn van 4 spelers die een WK hebben meegemaakt. Alle 4 de spelers hebben alweer 30 wedstrijden na het WK gespeeld. Jol is er ook verantwoordelijk voor dat die jongens ontzien worden in de "kleinere" wedstrijden. Dan speel je met een Jozefzoon, Bonevacia, Blind of Kappelhof. Alle jeugdspelers die fris zijn kunnen er beter instaan dan een de Zeeuw met zweren in zijn mond of een Suarez die op het tandvlees loopt. Dus dit vind ik wel degelijk Jol aan te rekenen.

2. Jol is ook verantwoordelijk voor de jeugd aangezien hij niet alleen trainer wilde zijn maar ook TD. Deze functie heeft de verantwoordelijkheid om de jeugdopleiding op een hoger plan te brengen en deze functie stelt de mensen aan die het werk uitvoeren in de jeugd. Jongens als Blind, Bonevacia etc. hebben niet of nauwelijks gespeeld. Met meer wedstrijden raak je ingespeeld en dan mag je deze jongens pas beoordelen. En om Erikssen te noemen als voor beeld vind ik al helemaal verkeerd. Bij Jong Ajax is hij wekelijks de uitblinker met Blind, maar Jol vind het niet nodig om hem op 10 te zetten. Dit is pas 2x gebeurd in anderhalf jaar tijd. Dus ook een kwalijke zaak van Jol.

3. Niet op elke positie heb je talenten lopen nee. Daar moet je aankopen voor doen. Maar waarom een speler als El Hamdaoui die niet in het systeem past, ik vind het overigens een geweldige voetballer. Er wordt gescout op de individuele kwaliteit i.p.v. een speler op een vacante positie te scouten. Maar Tainio halen als je Bonevacia hebt en Ooijer halen wanneer je Oleguer en Kappelhof nog hebt. Vind ik een kwalijke zaak en onnodige sallarisuitgaven. Deze oudere spelers zijn allemaal gekomen op aandringen van Jol. Zij genieten ook de voorkeur boven de jeugd omdat Jol zijn "aankopen"wel moet laten spelen.

Jol is een prima trainer maar heeft gewoon teveel hooi op zijn vork genomen door alles zelf te willen doen en iedereen om zich heen te verzamelen die eerder aan zijn pijpen dansen dan een eigen mening hebben. Dat hij nu weg is, is een hele goede stap richting het oude Ajax. In de winterstop staat er heel wat te gebeuren wat transfers betreft.

07-12-2010 08:53

Ricochat1 +0

Ik ben het volledig eens met PSVvoorhomos. Leuke naam trouwens haha!

En wat jou punten betreft, er zit zeker wat in. Maar onderschat niet dat die 4 spelers vorig jaar wel verschrikkelijk belangrijke spelers waren en zeker Demy en Luis echt de aanjagers! En ze liepen/lopen duidelijk op hun tandvlees. Vind je het gek met 6 dagen vakantie. Maandag de 1e training en woensdag gelijk voorronde cl!!

En in welke kleinere wedstrijd had jij Josefzoon ipv Suarez willen zien dan? Vorig jaar in de beker is gebleken tegen agovv en dordt wat er gebeurd als je je beste speler rust geeft. En zolang je beste spelers niet geblesseerd zijn blijf je ze opstellen dat ou elke trainer doen! Jij vindt Eriksen een verkeerd voorbeeld? Eriksen heeft genoeg mogen spelen vanaf het middenveld waarbij hij centraal mocht opduiken en gewoon echt aangetoond dat hij duidelijk nog te licht is. Kiev thuis bijv... En Ozbiliz, Zeegelaar, Josefzoon, ach daar lach ik om..

Verder ben ik het wel met je eens dat ooijer en tainio totaal overbodig waren/zijn! Absoluut. Dus dat is wel een fout geweest! Ook al kosten beide dan amper geld....

Ik blijf Jol een vakman vinden. Helaas is ook hij bezweken onder de druk van buitenaf (lees cruijff) en het onrealistische verwachtingspatroon!

07-12-2010 12:07

Dennis_Gijs12 +0

En zo is t en niet anders.

07-12-2010 09:58

PSVvoorhomos +0

Martin BEDANKT! Ik blijf vinden dat het niet zijn schuld is. Wat kon hij eraan doen dat zoveel sleutelspelers op zijn na een WK en EEN WEEK vakantie? Wat kon hij eraan doen dat er geen geld was?! Pantelic en Rommedahl wilde hij houden, dat kon niet. Hij bracht de jonge Eriksen maar die blijkt nog te licht.
El Hamdoui voor 5 miljoen vind ik nog steeds een goede aankoop. Als Jol geld had gehad voor een middenvelder die goede steekpasses kon geven zou El Hamdoui veel beter gerendeerd hebben.

Martin jammer dat het zo loopt, ik denk dat alle kenners je nogteeds als een topcoach zien.

SUCCES

07-12-2010 00:33

gusanito +5447

Bedankt Martin, je zette ons vorig jaar weer even terug waar we hoorde te staan. Jammer dat door alle onrust de situatie niet meer werkbaar was en de resultaten ook steeds slechter werden. Er moet echt iets veranderen binnen Ajax, want dit is een chronisch probleem.

07-12-2010 00:29

rammy +0

Het ga je goed Martin! Bedankt voor een geweldige 2e seizoenshelft (vorig jaar) en het bereiken van de Champions League!

07-12-2010 00:03

DeRodeOlifant +0

Het gaat je goed Martin! Bedankt dat er vorig jaar nog wat van kon maken! Helaas ben je ook het slachtoffer geworden van het wespennest daar in die bestuurskamer, ik neem het je niet kwalijk, ook nooit gedaan. Blijft een vakman.

07-12-2010 00:02

Dennis_Gijs12 +0

Tenminste iemand die naar ze verstand praat.

07-12-2010 09:54

trainer +2

Het zegt genoeg dat zelfs en vakman als jol het niet kan uithouden bij ons cluppie. Ajax is ziek en kan alleen gered worden door doktor Cruijf!

Jol bedankt! het gaat je goed!

07-12-2010 10:11

baker +0

volkomen terechte reactie!

07-12-2010 11:24

MauritsAFCA2 +0

Jol bedankt! Eindelijk weer eens CL gespeeld. Ook sprak hij vaak over ons mooie publiek, kreeg ik het warm van.
Het ga je goed!!

06-12-2010 23:57

trainerdv +2

Jezus... Ik zie gewoon elk jaar hetzelfde gebeuren. Dit slaat helemaal nergens op. Mensen die denken dat Jol het heeft verneukt moeten over een paar jaar maar eens terugkijken. Kijken onder welke omstandigheden (geen geld, ongehoorde negativiteit) hij toch nog succes heeft gehad met Cl, beker, 85 punten en 106 goals.

Totdat er eens iemand die boven de trainer staat verantwoordelijkheid neemt, gaat dit tot in de eeuwigheid door..
De mooiste club ooit, maar vandaag weer een voorbeeld van een walgelijke organisatie waarin nooit iemand zich thuis zal voelen

06-12-2010 23:33

grotesmurf +4

Geen geld maar wel een boel kwaliteit. Eerlijk is eerlijk, vorig seizoen ging het ontzettend goed. Maar dit seizoen werkt het gewoon niet meer. Jol wil geld, jol krijgt geen geld.. dus Jol is weg. Dit was ook zijn insteek in de zomerstop (Fulham).

06-12-2010 23:37

Dennis_Gijs12 +0

Niks aan toe te voegen.

06-12-2010 23:57

DbV +0

Helemaal mee eens! Weer een goede trainer/grote voetbalpersonality die als oud vuil behandeld is. En die lijst (Van Gaal, Adriaanse, Ten Cate, Van Basten enz) blijft maar groeien...

07-12-2010 00:44

10Sneijder10 +3042

En het positiespel en het aankoopbeleid waren natuurlijk fantastisch onder jol...

07-12-2010 01:18

zburg1983 +0

rukker hij had geen geld, en vorig jaar was het positiespel gewoongoed.

07-12-2010 11:26

bjornolaf +0

Hoezo 'positiespel was vorig jaar goed' ?
Volgens mij was t gewoon: Alle ballen op Suarez, die ze er vervolgens in knalde, niets meer, niets minder.
Misschien dat jouw definitie van positiespel anders is dan de mijne...

07-12-2010 12:03

sjordt +0

helemaal mee eens!! JOL BEDANKT. nu maar hopen dat het eindelijk is door dringt bij de top. dat daar een grote schoonmaak moet gehouden worden!

07-12-2010 01:39

AFCA260 +0

we gaan het allemaal wel weer zien, ik blijf trouw komen.

06-12-2010 23:28

marcoo +1

idd zo gaat het al 10 jaar

06-12-2010 23:42

Roning +0

Huichelaar die Jol.
Dit hele toneelspel is opgezet door Raiola, Jol stapt op met reeds een aanbieding van New Castle United op zak, krijgt een mega salaris omdat Ajax nu geen afkoopsom hoeft te ontvangen, kortom heeft ons met brandhout (overbodige oude spelers) opgezadeld en slaat Ajax ook nog eens financieel om de oren door deze wijze van vertrekken, lang leve de maffia van Raiola, die man moeten we nooit meer in omgeving van Ajax laten komen.....

06-12-2010 23:18

10Sneijder10 +3042

Laat Frank maar lekker zitten dit seizoen, in Rijkaard zou ik al helemaal geen vertrouwen hebben vanwege zijn karakter(te rustig en te lief).
We hebben nu een trainer nodig met discipline en karakter.

06-12-2010 23:17

foshoquz +0

@Willems10 en andere; hoe kan het dan dat we sinds Jol er zit enorm slecht positiespel spelen en ons middenveld zelfs wordt overlopen tegen ADO, NEC, Utrecht etc? Deze spelers kunnen veel en veel beter en het komt er niet uit. Dat is de trainer voor een groot deel aan te rekenen want hij moet die ploeg laten draaien. Dit team is het slechtst opbouwende team van de laatste 10 jaar en vooruitgang is er niet.

Jol heeft te veel macht gekregen en het bestuur etc. klopt ook niks van, maar ik vind dit een goede eerste stap naar een beter Ajax.

06-12-2010 23:14

DennisBergkamp +0

De tweede helft van vorig seizoen overliepen wij iedereen, dat het nu niet loopt heeft misschien ook te maken met de strijd en passie van sommige spelers. Dat het nu triest is gesteld met het spel ben ik inderdaad met je eens.

06-12-2010 23:20

foshoquz +0

Toch was het voetbal toen ook slecht. Er werd inderdaad goed druk gezet en met een Suarez in vorm en het feit dat je geen lastige uitwedstrijden meer had win je dan veel ja.

Trouwens word ik ook moe van dat gezeur van vdBoog etc. dat de supporters zich zouden meten aan de punten van vorig jaar. Het gaat me niet eens om de resultaten, het voetbal is gewoon niet om aan te zien. Dat zie je ook bij clubs als Arsenal, die winnen de laatste 5 jaar ook niks, maar Wenger kan gewoon blijven zitten. Hij laat zijn team mooi voetbal spelen en dat wordt gewaardeerd door de fans.

06-12-2010 23:23

DennisBergkamp +0

Daar heb je wel een punt inderdaad, dat er verloren wordt kan gebeuren, maar als ik dit seizoen zie hoe er wordt verloren daar schaam ik me voor met die instelling.

06-12-2010 23:28

Willems10 +2

Luister, vorig seizoen was het beste voetbal wat we de laatste 8 jaar hebben gezien, van tevoren wisten we dat Jol een goede trainer was en dat liet hij zien. Hij beschermde zijn spelers in de media toen het even wat slechter ging, sommige konden daar niet tegen en vonden Jol te zacht, dat waren de eerste al die begonnen te janken, toen kwamen er nog mindere wedstrijden en was het hek van de dam, en het ligt dus allemaal aan Jol, omdat iedereen een beetje zijn manier van coachen laakt, maar als je nu is verstandig kijkt, dan weet je dat dit niet aan de trainer kan liggen, maar dat het IN ajax zit, zoals ik nu voor de 20e keer zeg. Ik vind het echt heel jammer dat hij weg moet, want met de volgende 20trainers in de komende 5 seizoen zal er niks veranderen als er in het bestuur ook niks veranderd. Hoop dat je dat tenminste snapt!

06-12-2010 23:26

foshoquz +0

Ik weet niet hoe oud je bent maar ik wel beter voetbal gezien in de afgelopen jaren. Staar je niet blind op een reeks resultaten. Daarbij doe je nu net overkomen of het aan de spelers ligt dat Jol is opgestapt, terwijl ik toch weinig wanklanken vanuit de selectie heb gehoord (of heb je het over supporters dan staat het er niet duidelijk?). Verhaaltje bestuur ben ik met je eens dat moet ook gereorganiseerd worden, maar dat is nu ook a/d hand met dat Cruijff/ledenraad verhaal.

Jol is nooit een trainer geweest die zijn teams het voetbal laat spelen dat wij bij Ajax willen zien. Ook al was het bestuur etc. veranderd, met Jol kom je niks verder. Zijn aanwezigheid houdt die zogenaamde revolutie alleen maar tegen.

06-12-2010 23:32

Joodstt +0

Nusport: Jol voelt zich slachtoffer van hetze... Die gast verzint wel hele rare dingen om het allemaal nog een beetje recht telullen. Succes in Newcastle laten we maar zeggen...

06-12-2010 23:13

Willems10 +2

geef hem is ongelijk?

06-12-2010 23:14

Roning +0

Zum kotsen

06-12-2010 23:20

cohen +0

Frank de Boer is nog te onervaren voor deze job. Dat zagen we ook in het verleden met Danny Blind en Marco van Basten. Dit zal geen permanente oplossing zijn, hoop ik! Frank Rijkaard is vrij, Waartom zouden we hem niet polsen, om het vanaf de winterstop over te nemen?

06-12-2010 23:11

Liefhebber +1

Omdat Rijkaard nooit bewezen heeft een team beter te maken. Tis een goede peoplemanager door zn relaxte houding, niet meer dan dat. Wij hebben een voetbaltrainer nodig, de enige opties zijn Van Gaal of Adriaanse. Maar ik ben bang dat ze door t verleden niet meer bij ons willen werken.

06-12-2010 23:13

cohen +0

Alsof dit Ajax op dit moment een team is. Ik denk dat er wel een team van te maken is door Rijkaard. Met een aantal voetbaltrainers als assistent.

Louis en Co hebben een contract bij respectievelijk Bayern en Qatar. Die krijg je niet voor 2 tientjes los van hun werkgever, naast inderdaad dat ze wellicht niet meer willen werken bij Ajax.

06-12-2010 23:23

Fredschuit1 +1536

Ik moet effe alle supporters bedanken die mede verantwoordelijk zijn voor zijn besluit. Frank de boer gaat het met deze selectie echt niet beter doen. Nu gaan we met ze alle zien dat het niet aan de trainer lag. alweer!!

06-12-2010 23:07

afca_vak414 +0

Jol was niet het type ajax trainer! En natuurlijk leg het niet alleen aan de trainer ook een goeieTD is nodig iemand met liefde voor de club maar ook met ervaring. Toch vind ik Frank de Boer een goeie keus hij heb als speler heel veel bereikt en hij kent de club door en door is ook al een tijdje trainer van de A1 en asistent trainer bij het Nederlands Elftal. Jol heb er uieindelijk zlef voor gekozen om weg te gaan er was inderdaad veel kritiek maar dit seixzoen bakte hij er ook niet al te veel van ondanks wel CL gehaald! Vorig seizoen ging het goed maar dat mag je ook wel verwachten toch dat Ajax tot het laatste moment mee strijd om het kampioenschap?

06-12-2010 23:05

Willems10 +2

Dat is ook de meest logische keus, maar het heeft gewoon totaal geen zin, alleen als we iets in het bestuur doen bij Ajax dan heeft een goede nieuwe trainer zin ja, maar hoe goed je ook bent dit zit IN ajax en daar kan je als trainer niks aan doen!

06-12-2010 23:06

milfsearcher +0

Zo begint Pauw en Witteman, ze zeiden in het voorblokje dat ze JC probeerde te bellen maar die nam niet op. Hij was uit eten met Frits Barend en die zit wel in de uitzending.

06-12-2010 22:57

Willems10 +2

Al die mensen die nu zitten te juiche voor De Boer, liggen straks als eerste weer te janken als het fout gaat, dit is een van de slechtste dingen die je kan doen, Jol is een goede trainer, en daar ligt het probleem niet. Met de Boer houd je dezelfde structurele problemen, daar kan een trainer niks aan doen, snap dat dan.. kijk nu is naar de afgelopen 10 jaar, we leren ook niks he! Het is dat hij zelf opstapt door het gejank van successupporters.. niet te geloven, ik weet ook wel dat het zo niet verder kon, maar dit is wel de minst goede oplossing

Bedankt Jol

06-12-2010 22:56

Joodstt +0

Eindelijk iemand die het wel snapt...

06-12-2010 22:59

Willems10 +2

Dankje en ik hoop dat er meer zo denken, alleen heb je er nu niks meer aan.. mensen zoeken maar heel snel een reden en dat is de trainer, zoek is verder dan je neus lang is, jullie snappen dat niet, of willen dat niet snappen! dit is miss de makkelijkste oplossing maar wel de slechtste, we leren niks van afgelopen jaren:(

06-12-2010 23:01

Liefhebber +1

Ik denk net zo. Probeer het de meeste al maandenlang aan hun verstand te brengen. Maar dat is een onmogelijke opgave, over 10 maanden staan we precies op t zelfde punt waar we nu staan. We maken onszelf kapot.

06-12-2010 23:03

Willems10 +2

Precies, we moeten een keer als 1 blok achter ajax staan, dan pas kan je bouwen, maar bij sommige krijg je het er gewoon niet in, ze zitten nu te juichen dat De Boer komt en er over 1 jaar weer uit moet, als hij tenminste hoofdtrainer blijft.. snap ik dus niks van!

06-12-2010 23:05

Joodstt +0

Juist. Over een half jaar schreeuwen de eerst alweer om de kop van Frank. Carriere binnen een jaar naar de klote. En weer een iccoon kapot gegaan aan zijn eigen club. Er moet veel meer veranderen wil ik vertrouwen krijgen in een goede afloop. Heel veel spelers verkopen in de winterstop is 1...
Nieuw bestuur is 2...

06-12-2010 23:16

DennisBergkamp +0

Ik ben ook niet echt blij met zijn vertrek, we tobben al 10 jaar met zoveel trainers, het probleem zit ergens anders lijkt me.

06-12-2010 23:12

trainerdv +2

Goed verwoord...
Wie gaat ooit wel tegen de druk kunnen. Wie gaat zijn spelers leren dat ze fouten mogen maken, terwijl ze zelf niet mogen verliezen. De dikste olifantennek was nog van Jol, maar op een gegeven moment wil hier echt helemaal niemand meer trainer zijn..

06-12-2010 23:16

ajaxJodin +0

HIj gaat terug naar HSV

06-12-2010 22:51

giet +0

hij gaat naar newcastle toe hij is nummer 1 bij de bookmakers

06-12-2010 22:55

elpresidente +2

Sneijder was ook nr 1 bij de bookies

06-12-2010 22:56

cohen +0

Wat zou octopus Paul vinden?

06-12-2010 22:59

elpresidente +2

Dacht dat die dood was.

06-12-2010 23:01

DennisBergkamp +0

Dat is hij ook.

06-12-2010 23:02

cohen +0

goh, echt? Ik dacht dat hij weer was opgestaan.

06-12-2010 23:04

AJAXerwin +0

die is al dood:p dus die denkt niet meer:P:P

06-12-2010 23:01

Mokum31 +6141

Dit zat een maand geleden in de pan

06-12-2010 23:02

elpresidente +2

Ik kan er niet om rouwen. Ben blij dat hij is opgerot.

Het ga je goed Martin maar ik zou het lekker bij de subtoppers houden.

06-12-2010 22:51

Litmanen10!!! +0

ajax is ook subtop

06-12-2010 22:53

giet +0

had hij ook bij ajax kunnen blijven

06-12-2010 22:54

elpresidente +2

Jij houd de sfeer er lekker in merk ik.

Moet wel zeggen dat ik het wel netjes vind van Jol dat hij zelf zijn ontslag heeft aangeboden. Anders had Ajax flink moeten dokken en zijn vertrek was onvermijdelijk geworden.

06-12-2010 22:56

giet +0

is maar een grapje maar hij gaat gewoon naar engeland en ajax krijgt gewoon een afkoopsom

06-12-2010 22:57

elpresidente +2

Krijgen we ook nog een afkoopsom ?

06-12-2010 22:59

AFCajax4live +0

Terecht luister hij speelt dan zo genaamd wel 4-3-3 Maar ik ben misschien de enige die dit ziet, 4 verdedigers, back's komen niet op, Centrale verdedigers geven geen mooie splijtende passes meer, Enoh hoe goed hij soms is en begrijp me niet verkeerd maar ik ben een enorme fan van Enoh maar het gaat te snel dus wat doet hij hij gaat omdat hij het tempo niet aankan begint hij achterin, dus speel je eigenlijk 5-2-3 De zeeuw dwarreld Emmanualson speelt vaak goed maar geeft op de beslissende momenten passes waardoor je punten verliest, Voorin Suarez moet alles doen teveel zo veel dat hij alles doet behalve zijn taak, verder nog El hamdoui dwarreld, en Sulemani speelt nu steeds beter maar was voorheen te traag in zn acties dat is er mis met Ajax dus Jol die Ajax zo laat spelen KIJK GOED AJAX HEEFT GEEN MIDDEVELD

06-12-2010 22:50

AFCACBS410 +0

shocking toen ik het las maar de kritiek bleef maar aanhoude de laatste weken en zelfs in me eigen fanatieke vakkie ging je die geluiden horen en dan is het meestal wel goed mis wat betreft het verrtrouwen in de huidige trainer en staf. neemt bij mij niet weg DAT WE WEER HELEMAAL GEEN MOER OPSCHIETEN HIERMEE. HET PROBLEEM ZIT IN HET BESTUUR. niet in de trainer, wat dacht je dat het allemaal aan de gepasseerde trainers lag van de afgelopen jaren. het ziet dieper geworteld in onze club. vriendjes politiek binnen de club. INGODSNAAM RIK TREK JE CONCLUSIES. slop trek je conclusies. jullie maken ajax kapot niet de trainers. de trainer wil slechts presteren op korte termijn en bij jol en bij marco is dat 2 keer falicant uit de hand gelopen. bij marco met 60 mil en bij jol met een heel circus die hij heeft aangekocht in de Raiola afdeling.

hoe durft vd boog met zn laffe kop nog te blijven zitten. hij heeft dit laten gebeuren met zijn mannen en hij had zijn verantwoordelijk heid moeten nemen toen jol zei geld of ik ga naar fulham. ONGELOOFLIJK . onze club word zieker en zieker..........tijd dat er jongens met no know van beide kanten komen en vooral met een ajax hart. CRUIJFFIE KOM MAAR BINNEN MET JE KNECHT.

06-12-2010 22:50

RoyyAFCA +0

Hij heeft het bij elke club tot nu toe goed gedaan. Vorig jaar zelf 85 punten, daarmee wordt je normaal kampioen. Nu even wat minder, maar het blijft absoluut een goede trainer!

06-12-2010 22:50

hello dear +0

HERMSEN FOR PRESIDENT

CRUIJF FOR PRESIDENT

06-12-2010 22:48

sapp +642

Jol wilde vd zomer vertrekken naar een middelmatige Engelse club voor een miljoentje p.jaar meer beste mensen, stop eens met die vent alle lof te geven.. Het is een Vuile Huichelaar!!!!!!!

06-12-2010 22:47

giet +0

helemaal mee eens en een ordinaire geldwolf

06-12-2010 22:49

cohen +0

Dan was Jol wel blijven zitten tot hij ontslagen werd. Nu hoeft het contract niet afgekocht te worden. Hij is op eigen verzoek weg gegaan.

Het blijft een goede trainer, vind ik.

06-12-2010 22:50

artreyu10 +1246

Jongen die heeft al getekend bij Newcastle dus die paar miljioen al weer terug verdient

06-12-2010 22:53

cohen +0

Tijd voor Frenk met Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Danny Blind als assistenten. Lijkt mij de ideale oplossing.

06-12-2010 22:46

Sulejmani_2011 +0

Heey maar jongens, ik vind wel we moeten wel re-eel blijven. Dit is niet de oplossing voor het probleem van Ajax! Het zijn vooral de spelers en de staf van Ajax die niet goed genoeg druk zetten onder trainers.

We moeten een leiding/staf hebben die trainers een schop onder hun reed geven als Ajax niet voldoende presteert. Dan moet trainer Jol of wie dan ook beter zijn best doen. Ik weet niet precies hoeveel trainers Ajax heeft gehad sinds laatste tijd, maar allemaal konden ze niet brengen wat er van ze verwacht werd. Misschien was Ronald Koeman nog de enige goeie tussen die tien jaar dus.

Aan de andere kant is dit ook weer een stap in de goede richting als we het over de uitspraak van Cruijf hebben. Maar het is nogmaals niet alleen Jol!!!!!

Ik hoop eindelijk dat er eens een goed nagedacht word over wat nu verder.....

06-12-2010 22:43

lrcleerdam +0

Gewoon eigen belang .Ajax naar de klote helpen, lekker opstappen ,en lekker in engeland/duitsland zijn zakken vullen. En wij zitten mooi met een aantal 3de rangs voetballers .Bedankt Jol altijd respect voor je gehad maar nu zak je letterlijk door het ijs. p.s. hou die lulverhalen voor je.

06-12-2010 22:43

mano41 +0

dat trainingspak past de boer well en die pet

06-12-2010 22:41

sjeng +0

Martin Bedankt voor vorig jaar, toen hebben we bij vlagen genoten van het spel!
Dit jaar echter begon je rare beslissingen te nemen en leek het wel of het je niks meer interesseerde!
Hopelijk gaat het nu rollen bij Ajax en kunnen we zo snel mogelijk nog van Tainio af.
Ook is het zo snel mogelijk die van der Dussen droppen en helemaal opnieuw beginnen met een schone lij.
Laat Frankie maar dit jaar een team bouwen en laten we in de winterstop hier alvast maar mee beginnen:
Om te starten met het verkopen van:
-Suarez 20 a 25 miljoen
-El-Hamdaoui 10miljoen
-Emanuelson 1 miljoen
-Graafland gratis
-Olequer
-Lindgren
-Tainio

Ooijer en Mido kunnen we dit jaar nog goed gebruiken, met hun ervaring!
Dan als aanvoerder Jan Vertonghen.

Door de verkoop van deze spelers zal en misschien met geluk rond de 10 miljoen euro uitgegeven worden.
Hopelijk kopen ze hiervoor:
-Dost (nu goedkoop maar ideale Ajax spits)
-Beerens/Verhoek
-Tyton (alvast laten wennen, kan hij volgend jaar met Vermeer concurrentie aangaan)
-Boularouz (mag weg bij Stuttgart)
en misschien nog een ervaren speler zoals Seedorf terug halen.

Dan starten met deze basis + bank aldan tribune
Stekelenburg
VDWiel,Alderweireld,Vertonghen,Blind
Enoh(in vorm anders Bonavacia), De Zeeuw
Siem de Jong
Verhoek/Beerens,Dost,Sulejmani

Bank: Tyton,Vermeer(als weer fit),Anita,Boularouz,Ooijer,Bonavacia,Erikssen,Lodeiro(als weer fit),Mido,Jozefsoon

Eventueel nog andere talenten uit de jeugd!

EN NU MET ZIJN ALLE ACHTER AJAX!

ps. Wel het mooiste verlaatte sinterklaas cadeau!

06-12-2010 22:39

ajaxxmijnclub +0

En met dit team wil je Europa in? Denk dat je er met je al je aankopen op achteruit gaat.

06-12-2010 22:43

sjeng +0

JA
Dit is een team zonder EGO's!
Waarin Frank wel kan zorgen dat er gewerkt wordt voor elkaar!
Met klassieke buitenspelers, een goede verdediging, weer een blok van 2 voor de verdediging, met een aanspeelpunt in de spits wat ook nog een stuk jonger is.
Voor de rest kunnen talenten genoeg kansen krijgen, inplaats van overgewaardeerde overbetaalde vedette!
We zullen hier geen Champions League winnaar mee worden, maar het is wel een team met jeugdige spelers.
Ook moet je met dit team zeker mee kunnen spelen om het kampioenschap!

06-12-2010 22:56

Joodstt +0

hahahaha en nu snel weer voetbalmanager op de comp spelen, want je kraamt onzin uit...

06-12-2010 23:00

sjeng +0

hahaha
wat is hier zo onzin aan?
afgezien van dat ik niet echt gelet heb op de manier van zinnen formuleren!???

06-12-2010 23:03

GH +0

Wat jij nu zegt waren de idealen van Martin Jol. Een trainer die ik nog steeds hoog heb zitten, al zijn er altijd fouten gemaakt, ontken ik niet. Maar wie gelooft nu dat F. de Boer in 1x alles beter maakt.. ik niet, het probleem zit structureel en is niet te wijden aan jol.
Maar de Boer wens ik veel succes, en in de winter maar een Gericht aankopen gaan doen, onze selectie is met Verhoeven al breed zat!

06-12-2010 23:09

Willems10 +2

Juist, nog een meer die het snapt!

06-12-2010 23:13

sjeng +0

Met jou ben ik het helemaal eens!
Ik was de eerste wat een gat in de lucht sprong bij het begin van dit seizoen toen ik hoorde dat martin toch zou blijven.
Echter hierna is het alleen maar minder geworden, en vond ik het er zelfs op beginnen te lijken dat hij bij zichzelf al dacht dit jaar nog en dan ben ik weg.
Vorig jaar hebben we er van kunnen genieten, helaas kwam het er dit jaar niet uit.
Daarom is dit nu ook het perfecte moment voor Frank de Boer en anders met een Oud-Ajacied als leermeester om erin te stappen
Misschien Frank de Boer en Frank Rijkaard?
Anders Frak de Boer, Dennis Bergkamp en nog een ervaren man!

06-12-2010 23:14

Joodstt +0

Vooropgesteld, dit verandert niets, want de spelers zijn schuldig aan de slechte resultaten. Maar deze uitspraken van Jol slaan echt nergens op. Als je trainer wordt bij Ajax weet je vantevoren dat er een hoog verwachtingspatroon is. Morgen tekent ie bij Newcastle let maar op!

06-12-2010 22:38

giet +0

dat weet ik wel zeker Jol is gewoon een ordinaire geldwolf met zijn 48 panden in den haag en omstreken

06-12-2010 22:43

ajax +0

Jol bedankt voor bewezen diensten!

Ik hoop dat dit het begin is van de fluwelen revolutie. Want met v/d boog en consorten verder gaan heeft geen zin. Nu iedereen eruit flikkeren, Cruijff alle macht geven want op deze manier kan het niet langer.

Frank onze steun heb je!

06-12-2010 22:36

10Sneijder10 +3042

Respect voor jol dat hij zelf opstapt, dat had ik eerlijk gezegd nooit gedacht.
Bedankt voor vorig jaar maar gelukkig heb je nu zelf ook ingezien dat het zo niet verder kon.

06-12-2010 22:36

afcalegend +40

het zou me niks verbasen als hij over 2 a 3 dagen al ergens anders aan de gang gaat dat hij nu al een aanbieding heeft gehad

06-12-2010 22:38

wilyha +2

jol doet niks zonder na tedenken

06-12-2010 22:41

V12 +867

Zeer Goed! Ik erger me al anderhalf jaar aan deze man. Ik zal niet zeggen dat het nu gelijk beter zal gaan maar hij zat gewoon op de verkeerde weg. Hij past niet bij Ajax en ik hoop nu dat Ajax eindelijk de oude weg inslaat, de weg van Cruijff (RWO).

06-12-2010 22:34

trainerdv +2

Duidelijk nu. Ajax kan geen trainer binnen houden. Ook niet deze goede trainer. Altijd gezeik en veel te hoge, vaak irreele druk. Jol kon daar nog wel mee omgaan. Ben benieuwd naar De boer en zijn slagvaardigheid als hij 3 keer verliest. Nu is Ajax echt een stuurloos schip...

06-12-2010 22:30

WimBaarman +37

en zo is het helaas maar net.

06-12-2010 22:32

RoodWit +62

Fout zit hem in het bestuur, daar moeten koppen rollen met Johan Cruijff voorop als een frisse wind door Ajax heen.

Alle , maar dan ook alle kernpunten bijslijpen en/of drastisch veranderen, terug naar 4-3-3 met goed verzorgd positiespel. Terug naar de tijd waar men bang is als zij de Arena binnenlopen, want nu slaat het nergens op het lijkt wel alsof de tegenstander naar de kermis gaat.

06-12-2010 22:37

giet +0

dit heeft niets met ajax te maken ajax had achteraf gezien deze geldwolf afgelopen zomere al moeten laten gaan nu gaat hij alsnog naar newcastle toe let maar op .
kan ajax misschien nog een afkoopsom krijgen

06-12-2010 22:37

ajaxfanmarcel +1469

als het zon goeie trainer was waarom is der geen speler onder hem beter geworden. enige die alles vorig seisoen beetje geschemerd heb was suarez omdat ie toen in bloedvorm was. jol zat nu nog zo lang omdat steek nu ajax op de been houd. jol wisseld te veel op het middenveld en op het vooorhoede. jol klaagt alleen maar over dat ie geld wil terwijl ie al van de situatie bij ajax wist. jol haald spelers binnen waar ajax niks sterker van wordt zoals ooijer mido tainio atouba en ga zo maar door. daarbij komt jol niet over bij de spelers dan ben je niet goed genoeg voor ajax. trouwens jol kon de cultuur niet dus stond een erg moeilijke klus te wachten. ik had niks te klagen over tweede seisoenhelf vorig jaar. alle feiten op tafel dus de juiste keuze. maar ik heb de gevoel dat dit nog maar de begin is. en dat er in de bestuur ook koppen gaan rollen.

06-12-2010 22:37

VIVALAAJAX +0

Jol bedankt! goed seizoen vorige jaar!

NU EINDELIJK EEN AJACIED AAN HET ROER!!!! FRANK FIX HET

06-12-2010 22:27

big M +0

Bedankt jol voor de Beker de cl en de 2de plek

06-12-2010 22:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.