'Hiddink zet Van den Boog onder druk'

door Rho1980 62

'Hiddink zet Van den Boog onder druk'

door Rho1980 62

Laatst geüpdatet

De positie van Rik van den Boog bij Ajax komt steeds meer onder druk te staan. De algemeen directeur wordt nu ook door Guus Hiddink gekapitteld, die onlangs door Johan Cruijff gevraagd zou zijn om een rol te spelen in de toekomst van de Amsterdamse club Van der Boog zou tegenover de ledenraadvergadering van de hoofdstedelingen van vorige week beweerd hebben dat hij diverse vooraanstaanden in de voetbalwereld om advies heeft gevraagd bij de aanstelling van Frank de Boer als nieuwe hoofdcoach.

De hoogste directiebaas bij Ajax noemde ook de naam van Hiddink, maar die ontkent.

Hiddink ondersteunt Van der Zee in het conflict met Ajax, net als Van Basten en Jol.

Meer details extern.

Lees meer over:
Plaats reactie

Kanu +0

Dat afspraakje tussen Boog en wat neppige supportersverenigingen om steun uit te spreken zijn de laatste stuiptrekkingen van deze slijmjurk.
Vanaf donderdag kan die weer solliciteren naar een nieuwe baan, miss. de firma List en Bedrog iets voor hem?

15-02-2011 22:08

Bjornisajaxcied +585

Waarom knalt iedereen van de boog in het hoekje? kijken even wat de bron is?

het ad? volgens mij is het AD gevestigd in jawel 010! wie zit er in 010 nou niet te smullen om dit soort verhalen.

maar even goed, ik heb niet een fatsoenlijk talent gezien echter duiken er bij psv steeds meer op. Waar ik het gevoel heb dat meneertje van der zee gewoon zit te scouten voor psv en niet voor ajax..... en dat van basten en jol en hiddink hem beschermen is puur en alleen om dat men bang is dat de waarheid van deze 3 heren boven water komt.. even niet doelend op hiddink. van basten = cvitanisch? geweldige aankoop aghumm, jol? heb er helemaal geen gebruik van gemaakt? noem is een talent op die van der zee heb aangedragen? kerlon? ze nog wat? geen talenten hoor? dus hiddink heb er jaren geleden wel gebruik van gemaakt, farfan en nog paar anderen.. maar nee van de zee als hij onze scout uit zuid amerika is, nou dankje dan, van mij mag hij gaan.

en volgens mij hadden zowel jol, als van basten het heft in handen als het ging om transfers? of zie ik dat verkeerd?

van de boog zet helemaal niet de hand op de knip, hij is verantwoord bezig, eerst geld in het laadje en dan kijken voor goedkope directe versterking of talenten! eindelijk het beleid waar ik op heb gewacht, en fuck alle media die loopt te zeiken het gaat niet goed met ajax dit en dat, want ik lach die media uit als wij alsnog kampioen worden!

en stop met het afkatten van " van der boog" want die man weet meer dan enige ander! cruijf moet zich bezig houden met van de boog op advies gebied : hem op de vingers tikken, hem beter maken, want van de boog is ook een mens, en die zal het zeker accepteren als cruijf zeg he die transfer van suarez is niet handig geweest. dat zal van de boog best argumenteren, met de worden wil je dan een ongelukkige jongen binnen je selectie. cruijf: nee tuurlijk niet, nou kunnen we gaan doorselecteren. boog: ja je hebt gelijk.

zo zal het gaan dat weet ik zeker, ajax word samen met van de boog en cruijf en consorten op en top, maar geef die beste man is tijd, het is gebleken dat hij in anderhalf jaar fouten heeft gemaakt, maar die fouten wel recht aan het zetten is.

15-02-2011 23:14

Rho1980 +1499

vBasten heeft zelf toegegeven dat het een en ander onder zijn leiding niet goed is gegaan. Maar hij weigert om alle schuld op zich te nemen, terecht! De direktie had hem terug kunnen fluiten maar liet hem zijn gang gaan, bovendien stemde zij met alle transfers in. En ja, vrijwel alle transfers waren kansloos en droegen niks bij.
Jol is belangrijk geweest voor dit elftal, veel jongens vonden zichzelf terug en hebben een goede ontwikkeling doorgemaakt. Vergeet niet, de titel scheelde slechts 1 punt met een magische 2e seizoenshelf afgelopen jaargang. Jol treft geen blaam, louter lof voor zijn durf en het door ontwikkelen van enkele talenten!
Van den Boog was in mijn ogen ook een goede direkteur. Echter er blijkt nu zoveel meer aan de hand te zijn dat (hij verschuilt zich achter zoveel dingen) dat er van toeval geen sprake kan zijn!
Van den Boog staat onder druk en wellicht wordt van der Zee geschoffeert. Van den Boog doet er wellicht verstandig aan om de eer aan zichzelf te houden. Bovendien is niet alleen hij zelf maar ook de club daarbij gebaat.
Dat hij nu de hulp van Cruijff inschakelt kan twee dingen betekenen, of hij dekt zichzelf in en klopt zich op de borst of hij heeft inderdaad van zijn fouten geleerd en schakel hulp in. Ik denk het eerste.....
Overigens, AD is een 010 krantje maar laten we eerlijk zijn....

16-02-2011 08:53

brullie +7046

Of van der Boog of Hiddink? Keuze zou voor mij op Hiddink vallen. Niet alleen om de technische kennis maar ook om zijn giant netwerk. Hiddink zou de rol van van der Boog uitstekend in kunnen vullen. Zeg hiermee niet dat van der Boog weg moet. Het is alleen niet zo snugger om van der Zee er op een laffe manier uit te werken. Het blijkt dus voorlopig dat de rede voor ontbinding niet gestaafd is voor een ontbinding...gaat weer heel erg veel geld kosten. Maar welk talent heeft van der Zee eigenlijk gescout? Weet iemand dit? Bij PSV de 1 na de ander...

15-02-2011 17:53

suske +25

Hou jij van Kopiéeren

15-02-2011 19:29

brullie +7046

Of van der Boog of Hiddink? Keuze zou voor mij op Hiddink vallen. Niet alleen om de technische kennis maar ook om zijn giant netwerk. Hiddink zou de rol van van der Boog uitstekend in kunnen vullen. Zeg hiermee niet dat van der Boog weg moet. Het is alleen niet zo snugger om van der Zee er op een laffe manier uit te werken. Het blijkt dus voorlopig dat de rede voor ontbinding niet gestaafd is voor een ontbinding...gaat weer heel erg veel geld kosten. Maar welk talent heeft van der Zee eigenlijk gescout? Weet iemand dit? Bij PSV de 1 na de ander...

15-02-2011 17:51

brullie +7046

Of van der Boog of Hiddink? Keuze zou voor mij op Hiddink vallen. Niet alleen om de technische kennis maar ook om zijn giant netwerk. Hiddink zou de rol van van der Boog uitstekend in kunnen vullen. Zeg hiermee niet dat van der Boog weg moet. Het is alleen niet zo snugger om van der Zee er op een laffe manier uit te werken. Het blijkt dus voorlopig dat de rede voor ontbinding niet gestaafd is voor een ontbinding...gaat weer heel erg veel geld kosten. Maar welk talent heeft van der Zee eigenlijk gescout? Weet iemand dit? Bij PSV de 1 na de ander...

15-02-2011 17:50

Cwyfenn +0

welk conflict

15-02-2011 15:42

AjaxfanRuben +223

off: http://www.youtube . com/watch?v=vBSQmgIT51U

(spaties weghalen)

zeg ff wat jullie er van vinden graag, is door mij gemaakt ;p
Miss te overdreven, misschien te weinig goals? xD

15-02-2011 15:35

hyun jun suk +0

Off: Ik neem aan dat vd boog ook nog aan het woord komt zondag bij het afscheid van Luis miss massaal ff een fluitconcert geven zodat hij weet dat hij niet meer gewenst is.

15-02-2011 14:41

Vinc-ajacied +4

Dat denk ik niet aangezien het respect dat hij gaf bij de verjaardag van vak410. Een beetje supporter fluit niet je directeur uit bij het afscheid van je ex-sterspeler

15-02-2011 14:48

davids4life +0

gewledig wat een domme actie weinig hersens zeker

15-02-2011 18:42

Mokum31 +6141

Dat is nou weer gewoon geen aktie.
Luis staat in de schijnwerpers en laat die gewoon het verdiende middelpunt zijn.

15-02-2011 19:29

KMS +0

Thanks, zou verschikkelijk dom zijn om vdB dan uit te fluiten. Suarez is een held voor Ajax geweest en dat moet hij voelen. Tranen in de ogen en niet stomme verbazing over het uitfluiten van degene die hem namens Ajax toespreekt.

16-02-2011 07:45

robert R. +2

verwacht dat woensdag als van den boog die rechtzaak verliest tegen van der zee wat zo goed als zeker is hij wel gedwongen is om weg te gaan en dan hoop ik dat Cruijff de macht grijpt.

15-02-2011 14:04

Pinpanter +3

Is het AD dan een betrouwbare bron om de Ajax-gelederen verdacht te maken?

Ik raak altijd op m'n hoede als dit soort kranten met "zou" beginnen te schrijven: "vd Boog 'zou' de Ledenraad"... enz.
Voor mij blijft het AD 010. En daar is geen 'zou' bij.

15-02-2011 13:37

AjaxfanRuben +223

http://www.youtube . com/watch?v=vBSQmgIT51U

(spaties weghalen)

zeg ff wat jullie er van vinden graag, is door mij gemaakt ;p
Miss te overdreven, misschien te weinig goals? xD

15-02-2011 10:13

herman +0

dag van den boog jammer maar helaas moven jongen

15-02-2011 10:12

Vinc-ajacied +4

Als we dik verliezen donderdag tegen Anderlecht, dan denk ik dat het over is met VD/Boog. Cruijff heeft hel ook helemaal gehad met hem. Die heeft een 1-jarenplan bedacht zodra dat is uitgevoerd gaat ie weer lekker terug naar Barca. VD Boog tekende zijn eigen ondergang met Cruijff terug bij Ajax goed te vinden. Maarja voor ons supporters: Prachtig! :)

15-02-2011 08:42

rechtsback +0

vd boog tekende daarmee alleen verlenging van zijn aanblijven. als hij johan had geweigerd had de arena op ze kop gestaan.. wat uit eindelijk zijn kop had doen rollen.

Cruijff weiger je als je bij ajax zit niet... doe je dat wel dan teken je je eigen ondergang

ik schat vd boog in als een hele uitgekiende man, die zijn spelletjes op een manier speelt waarmee hij nog ver kan komen. vermoedt dus niet dat het dagen zal zijn zoals janta zegt, maar het kan zo maar is maanden worden...

Maar het lijkt er steeds meer op dat zijn vertrek aanstaande is...

15-02-2011 09:26

ajaxpa +0

Iemand bedacht dat Cruyff dit allang wist? Hierom gaat hij in een klankbord. Lijkt vd Boog te steunen. Vd Boog straks weg. Dan is Johan even de baas! Molenaar algeheel directeur, Hiddink technisch directeur, Fontein voor Slop. Johan zijn werk zit erop! Geniaal!! Net als op het veld een aantal stappen vooruit denken.

15-02-2011 08:23

rechtsback +0

dit konden we allemaal toch ook al lang bedenken....

en johan steunt vd boog nergens in... hij helpt ajax nu en duuwt langzaam maar zeker vd boog meer de afgrond in.
en dat terwijl hij zde handen in onschuld wast.

maar dan, 1 april, er zit een nieuw bestuur. we hebben vd zee weer als scout, maar op het veld nog steeds de zelfde jongens als nu..... ze hebben een plan, maar dan komen er weer grote clubs in de laatste week van de transferwindow. we verliezen 5 basis spelers...

Worden we dan kampioen? ik ben bang dat we zeker nog 3 jaar kunnen wachten op onze derde ster...
ook johan kan die er niet in korte tijd op borduren

15-02-2011 08:34

AfcAjax1900 +0

Denk niet dat je dit moet onderschatten. Er is weet geweest van leugens,dat is een feit. Alleen degene die dit naar buiten brengen moeten wel op kunnen tegen een straatjongen zoals vd Boog. Niemand was te vertrouwen in de bestuurlijke functies,maar denk wel dat een aantal gebeld hebben met Johan. Nu er iemand is, zo groot als Cruijff die de club op 1 heeft staan komt het wel naar buiten.( met veel steun van grote namen) Daarnaast moet je je ook niet vergissen in de sluwheid van Molenaar. Johan en AJAX zijn 1

15-02-2011 12:02

Jaimy26 +1

Juist opbokken met die huichelaar, Hiddink for president!

15-02-2011 07:36

AjaxDruten +1

Hopelijk houdt van den Boog de eer aan zichzelf en stapt hij zo snel mogelijk op

Woensdag gaan er koppen rollen!

14-02-2011 23:29

afca_vak414 +0

Rik van den Boog moet gewoon snel weggaan dan is het gewoon compleet! Die man bakt er niet veel van door hem worden we zeker geen kampioen doordat we geen vervanger hebben gheeaald voor Suarez en iedereen kon toch zien dat het middenveld versterking nodig had? Nu haal je zeker geen CL en moet je gewoon blij zijn dat je 3de wordt want meer zit er niet in. Dat je suarez verkoopt oke, mooi bedrag maar geen vervanger halen ze hadden veel meer spelers van te voren moet benaderen en in de gaten houden nu hadden ze alleen dost en mertens en laten nog propper. Weer geen kampioen en nu gaat meneer van den boog ook nog andere de schuld geven bijvoorbeeld van der zee en van basten. De conclusie is Rik van den Boog is ajax niet waard en heb kei hard gefaald! Volgend jaar europa leage spelen hebben we volledig te danken aan Van den Boog. We kunnen het seizoen alleen nog kleur geven door de beker te winnen, want in de europa leage worden we nu zodra we een echte tegenstander krijgen uitgeschakeld. Weer een seizoen verloren en de prijzen zullen weer stijgen voor de seizoenskaarhouders en wat krijgen we ervoor terug dat is maar afwachten!

14-02-2011 22:54

ajaxtukker89 +0

wie weet percies wat rik uitvoerd hier

14-02-2011 22:35

RoodWit +62

Goed Plan , zeker weten.

14-02-2011 22:26

AFCAjax3 +0

Ik ben al 2 jaar niet meer naar de Arena geweest, maar zal vanaf nu weer wat vaker gaan.. Is de sfeer enn beetje terug op zuid bij de F-side naar het verhuizen van 410 of lijkt het maar zo?

14-02-2011 22:25

OdjePils +6320

Wat ben jij dan voor een clown?

14-02-2011 22:45

AFCAjax3 +0

8 jaar in buitenland gewoont! nu even 2 jaar terug in Nederland..

14-02-2011 22:48

supernusje +0

echt snel een einde aan van de boog!! kappen hij maakt de club kapot gaat alleen voor zichzelf! weg met die kerel

14-02-2011 22:20

Kanu +0

Kan me niet voorstellen dat die kerel 1,2-1,5 miljoen oprotpremie krijgt.
Als de man niet functioneerd en de boel voor liegt is het toch duidelijk op staande voet lijkt mij.
Hoe ver mag je gaan voor die 1,2 miljoen bedoel ik maar te zeggen?
Erge is echter dat de andere zakelijke luitjes Coronel, Aart en Slop zijn beste maten zijn. Die hebben hun eigen oprotpremie al lang en breedt vastgelegd vrees ik.

14-02-2011 22:12

wes +0

Het lijkt me nu wel duidelijk. einde verhaal voor Rik van der Boog.
Zo kan het niet langer meer, leugen voor leugen.

14-02-2011 22:10

SammyR +2

@Kanu, jij bent gewoon Finidi, lind sinds 13 februari, jij maakt niemand gek hoor;)

14-02-2011 22:10

ajax4ever01 +13

hahaha ja idd

14-02-2011 22:13

Kanu +0

Hiddink zou een uitsteken AD zijn.
Zie het al voor je, zomeraankoop die voordat hij tekent even handje komt schudden met achtereenvolgens de Boer, Cruijff en Hiddink.
Geen enkele snotaap meer die daarna Mr. Bigstar gaat uithangen omdat hij een paar miljoentjes heeft gekost.
Nee dan krijgen we iig weer aankopen die wat willen laten zien aan hun bazen!

14-02-2011 22:10

ajax4ever01 +13

Goh Kanu is nieuw hier.. beetje erg opvallende naam!!

14-02-2011 22:09

Mokum31 +6141

Rikkert de mazzel

14-02-2011 22:01

Kanu +0

Die gekke Finidi had toch wel gelijk hier. Schandalig dat hij hiervoor waarsch. (ik zie hem niet meer) een ban voor heeft gekregen.

Schandalig als Boog overigens gewoon blijft zitten en aan het overleven is. In het belang van Ajax, de club heeft baat bij rust, zou die gewoon de eer aan zichzelf moeten houden.
Toedeledokie boog!

14-02-2011 21:50

Meesmuijres +0

Die zal wel blijven en zal weinig gebeuren denk ik

14-02-2011 21:45

AFCAjax3 +0

Ik ben al 2 jaar niet meer naar de Arena geweest, maar zal vanaf nu weer wat vaker gaan.. Is de sfeer enn beetje terug op zuid bij de F-side naar het verhuizen van 410 of lijkt het maar zo?

14-02-2011 21:44

Kanu +0

Goed nieuws, hoe sneller van hem af zijn hoe beter. Mijn dank gaat uit naar de Rode Olifant die op deze website het hele balletje heeft doen rollen. Het zou me niks verbazen als deze kerel samen met Marco, Johan en Guus dit masterplan in elkaar heeft geflanst!

14-02-2011 21:43

hyun jun suk +0

Jo finidi / Thomhermsen ben jij er ook weer onder een nieuwe account

14-02-2011 23:47

ajaxtukker89 +0

weet je ongeachtend of het die klootviool is hij heeft gelijk jdie vd boog moet direct opstappen

14-02-2011 23:59

elpresidente +2

Onze vriend met een Nigeriaanse fetisj is volgens mij niet een alias van Thom Hermsen. Die was zo labiel als de pest !

Vind het wel goed nieuws om te horen dat Boog zo onder vuur ligt, dat is weer eens stap dichter bij het doel van de fluwelen revolutie.

15-02-2011 00:25

PietBon +2

Net zolang aan z'n stoelpoten zagen tot ie opstapt. Keje Molenaar staat te trappelen om het roer over te nemen.

14-02-2011 21:39

EdmundDantes +0

Ik zie hem heel graag vertrekken. En na hem Van der Aat.

14-02-2011 21:38

jpolling +0

Gelijk met hem!.. Kan Overmars niet commercieel directeur worden?

14-02-2011 21:48

EdmundDantes +0

Is ook mijn ideale kandidaat. Jongen doet het goed in een beleidsfunctie bij Go Ahead, is een oud-speler en heeft een neusje voor zaken. Van Halst functioneert bij Twente ook prima in die functie (al is dat een vereniging en geen bedrijf). Echter, Overmars heeft ook dat zakenimperium van hemzelf nog. Die kan wel wat.

Ik zie de functies van AD en TD graag verdeeld tussen Van Duijvenbode, Molenaar, Hiddink en Arnesen. Rustige persoonlijkheden met veel voetbalverstand. Cruijff dan in de RVC als klankbord en Blind als manager tussen F. de Boer en de TD in.

Ook Slop moet weg, die heeft er tien jaar lang naast gezeten bij al die tekorten. En mocht Coronel vertrekken. Dan ga ik voor Van Wijk.

14-02-2011 21:49

RoodWit +62

Zeker weten, ik woon zelf in Deventer. Ik kan je wel voor de gezelligheid vertellen dat Overmars niet zomaar vertrekt uit Deventer.

14-02-2011 21:51

mvdk +44251 moderator

Vergeet Slop niet... Die moet als eerst weg. Hoe lang zit die man er nu al?

14-02-2011 22:15

Mokum31 +6141

Die zit vast geroest..... Iemand een brander?
Die denkt natuurlijk nog in guldens

14-02-2011 22:30

mvdk +44251 moderator

Ik denk het ook...

Ach jongens, ooit zijn wij weer de beste. Want al die clubs met honderden miljoenen schulden kan niet goed blijven gaan...

http://www.youtube . com/watch?v=JmpJGVHe99k&feature=related

Moest bijna huilen! ( ff de spaties weg halen )

15-02-2011 01:49

JohnDylan +22505

Van der Aat mag van mij wel blijven, die is commercieel directeur en ga je op zoek naar een ander comerciele directeur dan kom je toch op precies hetzelfde type uit.
Slop mag van mij wel ontslagen worden want die is mede verantwoordelijk voor 10 jaar financieel wanbeleid.

14-02-2011 21:49

Gezalfde +0

Slop is wel een goed man, je kan hem moeilijk zaken verwijten die andere directieleden veroorzaakt hebben.

Molenaar en Hiddink bij Ajax zou wel een goede zet zijn, ipv Van Den Boog.

14-02-2011 21:52

Kanu +0

Slop heeft 10 jaar lang meegewerkt aan een financieel wanbeleid.
Erger nog, de man zelf zegt dat hij hier niks aan kon doen omdat hij zelf geen zeggenschap had in die tijd. Ofwel, die man heeft 10 jaar lang lijdzaam toegekeken hoe de club naar de klote werd geholpen. Maar ipv uit zichzelf in opstand te komen, of gewoon op te stappen omdat hij het er niet mee eens was bleef hij al die tijd maar gewoon toezien hoe al het geld werd verdampt. Waarsch. omdat zn salaris toch iets te aantrekkelijk was om dit in het belang van Ajax op het spel te zetten door tegen het wanbeleid in opstand te komen.
Dus: Het is of een leugenaar en hij heeft hier wel jaren aan meegewerkt, of gewoon een lafbek die geld belangrijker vond dan in opstand komen tegen zakelijke lui die hem als een goedbetaalde loopjongen gebruikte en Ajax naar de klote hielpen.

14-02-2011 21:57

Gezalfde +0

Denk je nou echt dat hij daar voor z'n salaris zit?

Jeroen Slop, financieel directeur

Jeroen Slop studeerde economie en begon zijn loopbaan als registeraccountant bij Ernst & Young. Na die periode kwam hij in dienst van Oiltanking Amsterdam, waarvoor hij twee jaar heeft gewerkt. Daarna stapte hij over naar Mabanaft en vestigde zich voor twee jaar in Singapore. Toen kwam hij weer dichterbij huis. Hij ging werken in Hamburg bij Marquard en Bahls AG en ook daar bleef hij twee jaar in dienst.


Alleen als hij bij E&Y had blijven zitten had hij vele malen meer verdient als hij nu doet, dus hij zal het echt niet voor zijn "riante" salaris doen. Beetje partner gaat richting de miljoen per jaar (inclusief management fee's, winstdelingen etc) bij een Big4 kantoor.

Hij heeft het geld uitgeven van de voorgaande besturen niet tegen gehouden, maar ik denk niet dat een ander het beter zou hebben gedaan of kunnen doen.

VdBoog weg, Molenaar in zijn plaats. Hiddink bij Ajax als adviseur, Cruyff in zijn commissie en in de RvC, ik zie het helemaal gebeuren. Het liefst zie ik Fontein ook terugkomen, die man regelt tenminste de echt grote sponsordeals via zijn netwerk, iets waar ik het huidige bestuur nog op moet betrappen.

14-02-2011 22:21

preme +2

vd Aat blijven? Beetje het nieuws gevolgd jongen? Hij voerde de contractbesprekingen met oa Emanuelson, Braafheid en Elia die alle drie expliciet zeiden een slecht gevoel te hebben over gehouden aan de gesprekken.

14-02-2011 22:03

JohnDylan +22505

Ja maar dat hoort ook helemaal niet bij zijn takenpakket. Hij is een commercieel directeur, die moet zich niet bezig houden met voetballende zaken. Dat hij dat moest doen is de schuld van Rik v.d. Boog die dat hem niet had moeten laten doen.

14-02-2011 22:38

NR9 +0

Barbertje moet hangen , dag ricky

14-02-2011 21:34

MokumExtremist +0

Begin van het einde voor R v.d B

14-02-2011 21:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.