'Geduld met arbitrage begint op te raken'

door Sjoerd Valkering 77

'Geduld met arbitrage begint op te raken'

door Sjoerd Valkering 77

Laatst geüpdatet

KOMT ER NOG EEN EIND AAN? - Door opnieuw arbitrale missers begint Frank de Boer zo langzamerhand genoeg te hebben van de missers van 'de mannen uit Zeist'. 'Mijn geduld begint wel op te raken', liet de teleurgestelde oefenmeester weten. 'Ook zo'n tweede goal. Ik heb nog nooit zo'n verklaring gehoord dat het geen hands is als iemand een bal verkeerd aanneemt en de bal via zijn voet zijn hand raakt', vertelt De Boer aan Ajax TV. 'Daarmee houdt hij balbezit en staat het zomaar 0-2. Dan is de wedstrijd gespeeld. Het zit niet mee.'

'Het is vast een nieuwe regel. En bij die 0-1 geven ook negen van de tien assistenten buitenspel. Die emmer loopt zo langzamerhand wel over.'

De trainer kan aan de bak om zijn team uit vorm op te lappen. 'Dat we van de laatste zes duels er maar twee hebben gewonnen, zal in de koppies zitten. Het is nooit leuk een periode geen resultaat te hebben.'

Lees meer over:
Plaats reactie

De_Meer +1

Nee, je zei vorig seizoen toen het zo slecht ging dat Cruijff de club naar de klote had geholpen en dat er helemaal niets meer deugde en dat de prestaties onder het TH zwaar onder de maat waren, waarbij je met name de wijzende vinger op Bergkamp en Jonk wees.
Toen ze na een inhaalrace geheel onverwachts kampioen werden was het in ene weer geweldig gedaan, maar was het de verdienste van de vorige leiding en bestuur van Ajax volgens jou.
Wel eerlijk blijven over wat je allemaal loopt te verkondigen. En je ziet opportunisme is je ook niet vreemd.
Het voetbal is dit seizoen in vergelijking met vorige seizoen niet veel beter en ook niet veel slechter.
Wel scheelt met name de afwezigheid van Vertonghen veel en deden met name Aisatti en Anita de tweede seizenshelft vorig seizoen het ook erg goed.
PSV heeft zich flink versterkt dit seizoen, Vitesse is veel sterker en Feyenoord is er alleen maar beter op geworden met al die doorkomende spelers uit de eigen jeugd, waaronder ook een aantal leuke aanvallers, waarbij er bij Ajax al geruime tijd vrijwel alleen maar verdedigers doorkomen,
Overigens heeft Frank de Boer alle recht om over de arbitrage te klagen en had hij dat al veel eerder moeten doen.
Er werd bij Heracles uit een zuiver doelpunt van Babel onterecht wegens buitenspel afgekeurd. Tegen Feyenoord kreeg Moisander een onterechte rode kaart, wat meespeelde in dat Feyenoord toch nog gelijk kwam en dat je tegen Vitesse een probleem had in de verdediging met een onzeker debuut van Denswil.. Daarnaast werden er thuis tegen ADO twee zuivere doelpunten afgekeurd en nu tegen AZ was het bij het eerste doelpunt buitenspel en bij de tweede maakte Altidore duidelijk hands, waardoor hij een voorzet kon geven.
Natuurlijk hadden met name Sigthorsson en Fischer hun kansen moeten benutten, dan was er niks aan het handje geweest, maar als de scheidsen hun werk naar behoren hadden gedaan had Ajax nu minimaal 4 meer punten in de competitie en was het nog maar de vraag geweest of een buitengewoon matig spelend AZ zich voor de bekerfinale had geplaatst.

01-03-2013 02:22

Pettersson1963 +0

De_Meer, gaat het wel goed met je? Ik heb inderdaad niets met Cruijff en het TH. Ajax werd twee keer kampioen van Nederland door het falen van FC Twente en PSV! Ik heb altijd gezegd dat de afgelopen twee kampioenschappen de verdienste was van FdB en het oude bestuur, onder de bezielende leiding van het TH speelt het huidige Ajax abominabel slecht voetbal en werden we uit de Europa League en de KNVB Beker geknikkert door twee armazalige voetbalverenigingen! Ik draai overigens niet zo snel om, het voetbal dat Ajax laat zien is al geruime tijd matig tot slecht, maar het voetbal dat Ajax in het huidige seizoen laat zien is niet om aan te gluren. De_Meer, get a life, en probeer eens objectief en consequent te kijken naar de verrichtingen van het TH...

01-03-2013 01:46

De_Meer +1

Pettersson, zoals je weet vond ik het ook jammer dat men Aisatti zo makkelijk liet vertrekken, en blijft het jammer dat Janssen het niet naar z'n zin had bij Ajax en terugwilde naar Vitesse.
Beide spelers die de selectie dit seizoen goed had kunnen gebruiken. Maar het is begrijpelijk dat je het vertrek van Vertonghen, vd Wiel, Aisatti, Anita, Janssen, Bulykin, Lodeiro, Cvitanich, Ebecilio, Ozbiliz, El Hamdaoui zonder al te grote investeringen zo maar even kan opvangen.
Maar goed eerst even afwachten en het schaap niet slachten voor het verdronken is.
Als ze toch nog kampioen worden hebben ze het fantastich gedaan, worden ze tweede is het kwa resultaat toch nog een redelijk seizoen.
Maar het moet en kan beter, daar is iedereen het mee eens.
Overigens telt voor 99% van de voetbalsupporter voornamelijk het resultaat. De meeste mensen zien hun favoriete team liever winnen met klotevoetbal dan verliezen met prachtig voetbal.
Dus zolang je niet alles wint blijft er altijd genoeg te zeiken. Dat moet jou toch deugd doen lijkt me zo.

01-03-2013 01:29

De_Meer +1

Pettersson voor jou moet het toch prettig weekje zijn, nu maar voor je hopen dat er zaterdagavond ook wordt verloren, dan kan je hier en op AN weer lekker tekeer gaan tegen de huidige leiding bij Ajax en in het bijzonder tegen dhr. Cruijff, wat je favoriete bezigheid schijnt te zijn.
Maar je vind het allemaal niks en dat vind je al 2,5 jaar. Maar vorig seizoen ging je ook zo tekeer tegen de huidige leiding en dhr. Cruijff toen Ajax leek af te haken voor de race om de titel, en was volgens jou de club naar de klote geholpen door deze mensen. Toen er toch nog gewonnen werd, draaide je helemaal om en was het allemaal in ene weer fantastisch en was alles aan de vorige leiding en bestuur van Ajax te danken.
Wel konsekwent blijven makker!

01-03-2013 01:09

Pettersson1963 +0

Cello, ik lees nog steeds geen inhoudelijk argument in jouw reactie! Het blijft moeilijk voor je om op een volwassen manier te reageren...

01-03-2013 01:02

Pettersson1963 +0

De_Meer graag een inhoudelijke reactie in plaats van een onzinnige oneliner! Ik geef alvast een voorzetje. Knappe prestatie van het TH om in 1 week alles weg te geven, verliezen van Boekarest in de Europa League, in eigen huis verliezen tegen AZ voor de KNVB Beker en gelijk spelen tegen Den Haag in de Nederlandse Competitie! Bergkamp en Jonk krijgen Eriksen niet aan het voetballen en FdB was gisteren zo arrogant/naief door te kiezen voor een veredeld B-Elftal in een serieuze wedstrijd tegen AZ, Cello, nog bedankt voor jouw inhoudelijke reactie, ik ben overigens benieuwd waar ik de plank vokomen mis sla, probeer eens te reageren op argumenten en gezond verstand...

01-03-2013 00:07

Cello +52979 moderator

Argumenten en gezond verstand Pettersson1963??.

Dingen die jij alvast niet bezit, dus zie ik de noodzaak daarvan om bij jou op die manier te reageren niet zo zitten.

Kruip jij maar weer terug onder de steen, waaronder je vandaan bent gekomen. Was de laatste tijd lekker rustig zonder jouw posts. Kan niet wachten totdat je weer onder die steen verdwenen bent...... maar dat is mijn persoonlijke mening!.

Maar dar wil ik het voorlopig bij laten. Heb eigenlijk geen zin meer om op jouw waardeloze posts te reageren. Dus bij deze: tabee.

01-03-2013 00:49

De_Meer +1

Het niveau van de meeste Ajax spelers valt nog te bezien, maar het niveau van Pettersson1963 gaat schrikbarend achteruit. Hij mag gratis vertrekken.

28-02-2013 23:26

Pettersson1963 +0

Chachiboy, nog bedankt voor jouw nette en inhoudelijke reactie!

28-02-2013 23:08

Chachiboy +0

Sorry Pettertje, maar ik heb geleerd dat het geen zin heeft om inhoudelijk in te gaan op dat ridicule gezwets van jou.

Dag ettertje!

28-02-2013 23:21

Pettersson1963 +0

Cello, FdB durfde gisteren met droge ogen te beweren dat Ajax drie kwart van de wedstrijd wist te domineren en goed spel liet zien. Dit is natuurlijk niet zo, het vertoonde spel is het gehele seizoen al matig tot slecht! De uitschakeling tegen AZ, notabene in eigen huis, kun je FdB persoonlijk aanrekenen! FdB ging gisteren opzichtig in de fout door te kiezen voor spelers als Dijks, Serero en Lukoki. FdB was ook verantwoordelijk voor het vertrek van Janssen en El Hamdaoui, door het nieuwe beleid zitten we nu met spelers als Babel, Schöne, Sana, Poulsen, Hoesen en Cuenca! Door het nieuwe beleid mag Overmars geen geld uitgeven en wordt de hand op de knip gehouden, wil je kwaliteit in je elftal krijgen dan ontkom je er niet aan om geld uit te geven wanneer je op een hoger niveau wil komen. Het idiote salarisplafond is ook al zo'n kronkel van het nieuwe beleid, bepalende en dragende spelers zullen sneller voor een buitenlands avontuur kiezen door het ingestelde salarisplafond. Onder het nieuwe beleid zijn spelers niet beter geworden, met uitzondering van Daley Blind, en is het onbegrijpelijk dat Jonk en Bergkamp een speler als Eriksen niet aan het voetballen krijgen! Ik ben overigens benieuwd naar de houdbaarheidsdatum van dit nieuwe beleid wanneer Ajax meerdere malen geen Kampioen van Nederland wordt en de inkomsten uit de Champions Leaugue misloopt. FdB was gisteren niet op zijn best na de uitschakeling tegen AZ, bekijk het interview met Hans Kraay nog een keer! FdB moet gewoon de hand in eigen boezem steken, het is gewoon te belachelijk voor woorden dat hij dacht weg te komen met een veredeld B-Elftal tegen AZ en achteraf niet gaan zeuren over de arbitrage...

28-02-2013 23:00

Chachiboy +0

Haha hou toch een keer je bek, sukkeltje

28-02-2013 23:02

Cello +52979 moderator

Jij slaat, zoals gebruikelijk te doen, de plank volkomen mis.
En dus ga ik op geen enkel punt inhoudelijk in. Jij laat je in jouw beoordelingen mbt eigenlijk alles puur en alleen leiden tot de haat, afgunst of wat je het ook maar wil noemen tov Johan Cruijff. Zo erg zelfs dat dat alles overschaduwt. En derhalve is een discussie met jou volkomen onmogelijk en voor mij niet wenselijk.

Ik zou het op prijs stellen als je mij er ook niet meer mee lastig valt, zoals ik ook al tijden (met uitzondering van nu dan) ook niet meer reageer op jouw, in mijn ogen waardeloze, bespiegelingen.

28-02-2013 23:59

aJaxppy +0

als je je niveau haalt hoef je niet op de scheids af te geven.. nu je in de hoek zit waar de klappen vallen is het logisch dat je dat doet.. Frank is een meester in het verbloemen... het aantal aardige wedstrijden dit seizoen zijn op een hand te tellen.. jammerlijk maar waar.. dit is voetballend het minste seizoen onder de Boer... gelukkig is het beleid top.. en gaan we straks echt de vruchten plukken....

28-02-2013 21:40

Leo +19

Gadverdamme, schaam me er soms voor dat er zulke azijnzeikers supporter zijn van onze club.
Waarom zou je de Boer belachelijk maken? Tuurlijk, we zitten in een moeilijke periode, maar de mensen die de afgelopen twee seizoenen vooraan stonden bij de huldiging om Frankies naam te scanderen, zitten hier nu te zeiken omdat het 3/4 wedstrijden minder gaat, flikker toch op man!

28-02-2013 20:13

Nuko +0

Heb Frankie altijd al bekritiseert. Ik zie geen enkele speler die onder zijn leiding beter wordt. Ja Daley Blind, maar die wordt volgens mij juist beter uit bewijsdrang door gebrek aan waardering.

28-02-2013 21:10

Cello +52979 moderator

Je zegt, je hebt Frankie altijd al bekritiseerd. Maar niet hier, sinds dat je pas vandaag het account hebt aangemaakt. Maar fijn dat je dus kenbaar maakt dat je Frank in de voorgaande seizoenen ook al niet goed bezig vond, terwijl hij en de spelers wel 2 kampioenschappen binnen brachten....toevallig ook net dingen, waardoor bij de echte supporters Frank wel even wat meer krediet heeft als wat bijvoorbeeld figuren als jij hem toebedelen.

En dan heeft Leo wel gelijk, mbt de azijnzeikende supporters. Kritiek op punten mbt de manier van spelen etc, etc is niet erg, dat hoort erbij, maar het slaat werkelijk nergens op om dan gelijk het hele beleid te bekritiseren. Beleid waar je overigens ook nog eens afhankelijk bent met wat er op de transfermarkt gebeurt en je dus ook zomaar je beste spelers kwijt raakt.....om maar iets te noemen. We zijn nu eenmaal minder kapitaalkrachtig om dat te kunnen weerstaan, laat staan op te vangen......daar kan een Overmars en al helemaal een Frank de Boer bijvoorbeeld niets aan doen....hoe mooi en hoe goed de plannen ook zijn, die zij voor ogen hebben.......

28-02-2013 21:50

Nuko +0

Cruciale weken voor de Boer. Verliezen betekent kritiek, nog paar teleurstellingen en publiek gaat morren. Ook als je de Boer heet.

28-02-2013 16:48

Rbrt92 +0

Voor alle azijnzeikers onder ons: Wat is er nou belangrijker voor ons aller Ajax? Kampioen worden en champions league spelen (incl. miljoenen euro's aan prijzengeld) of KNVB bekertje winnen en plaatsen voor europa league (waar je max. 3,zoveel miljoen kan winnen).. Ik vind het niet meer dan logisch dat Frank zijn basisteam rust gegeven heeft met het oog op de competitie! En BTW Frank de Boer geeft de scheidsrechter niet de schuld, hij zegt gewoon waar het op staat! Als je moeite hebt met scoren en je krijgt op deze manier doelpunten tegen of zuivere doelpunten worden door je neus geboord dan is dat vreselijk frustrerend.. Ik ben nog steeds vol vertrouwen dat we zaterdag van de FC Munsterman winnen!

28-02-2013 16:32

Cello +52979 moderator

Azijnzeikers of niet. Mar wanneer we op deze lijn doorspelen, met voorspelbaar voetbal (tikkie breed en terug weet tegenwoordig iedereen) dan is het zelfs voor een Fc Munsterman een fluitje van een cent om zich daarop in te stellen...en dus zeer kansrijk te kunnen zijn tegen Ajax.

De verrassing is er uit, de spelers doen niet meer hun taken (als bijsluiten als Hoesen of Siggy worden aangespeeld), de vleugelspitsen komen niet of nauwelijks hun man voorbij (en dus ook weinig voorzetten van de flank) en laten we het maar helemaal niet hebben over het uitblijven van druk zetten bij balverlies.
En als dan uiteindelijk door het eeuwige tikkie breed en achteruit óók nog eens de aanvallers er maar voor kiezen om maar niet iedere keer te gaan lopen (stil blijven staan).....dan ben je als Ajax gewoonweg als een leeuw zonder tanden en blijft er niets anders dan de bal in de ploeg te houden zonder dat er ook maar iets gebeurt....

En op die manier is zelfs het zwalkende Fc Munsterman geheel niet kansloos.....

28-02-2013 20:06

Ajax-14 +0

We beginnen net PSV te lijken, met dat PUSSY gedrag, Scheidsrechter dat is iets om RESPECT voor te hebben. FDB laat zich hier wel kennen vind ik. Echt laf zijn jullie allemaal, om daar de schuld te leggen, Valt me zwaar tegen dit

28-02-2013 16:09

OKP-AFCA +56

Wat een achterlijke trieste en vooral naive reactie.

De Boer zegt voor het eerst in weken iets heeft zich altijd ingehouden en nooit fouten van scheidsrechters als reden voor verlies gegeven, zelfs nu geeft hij dit nog niet als reden aan, hij geeft aan dat de fouten nu wel beginnen te tellen. Dit zijn gewoon overduidelijk grove fouten van scheidsrechters en het is godverdomme niet de eerste keer dit seizoen. Daar mag en moet wat over gezegt worden!

Ik leg de schuld daar niet neer, het ligt voor het grootste gedeelte aan het team maar deze fouten spelen wel degelijk een rol in het proces.

En je moet respect hebben voor een scheidsrechter vind ik ook overdreven, ze zijn niet heilig hoor. Je moet je gewoon gedragen jegens een scheidsrechter maar je mag de vent die net onterecht je goal afkeurt daar op wijzen.

28-02-2013 16:27

Tpes +1

Ja maar het werkt wel met een type strootman die altijd haantje de voorste is. Ken je Jan nog? Dat was ook zo'n iemand en daar pak je punten mee. We zijn bestolen van zo ongeveer 10 punten en misschien wel een bekerfinale. Spelers mogen van mij wel is wat vaker de bek open trekken.

28-02-2013 16:36

Robinjo1988 +1

Als je al 3 wedstrijden op rij de arbitrage op zn zachtst gezegd niet mee hebt mag je daar best iets van zeggen..

Frank zeurt echt nooit over een scheidsrechter terwijl hij daar toch al een paar keer recht op heeft gehad.

28-02-2013 16:46

Nuko +0

Je speelt tegen laagvliegers, afgekeurd doelpuntje moet dan niet het verschil maken. Ajax moet gewoon met dikke cijfers winnen. Maar ja, volgens de Boer winnen we dit soort wedstrijden 9 van de 10 keer. Gezien we dat nu al 3 keer niet hebben gedaan zullen we de komen 27 wedstrijden alles winnen. Of is dit net zoveel onzin als wat de Boer uitkraamt?

28-02-2013 16:53

Robinjo1988 +1

Het gaat toch om het principe. Een doelpunt is een doelpunt en geen buitenspel is geen buitenspel. Nee we kunnen er beter niks van zeggen, dat is het beste.

28-02-2013 20:06

AFCAWaalwijk +0

dan nog hadden we moeten winnen gewoon gisteren

28-02-2013 15:53

Robertjan +2

Laf om de schuld bij de scheids neer te leggen.

28-02-2013 15:53

Tpes +1

Hij maakt toch ook die grove fouten............

28-02-2013 15:57

paulurs +0

Ik word een beetje chagrijnig van die `supporters` die nu FdB gaan zitten afzeiken!
In 7 dagen tijd worden er 3 wedstrijden gespeeld, een 120 minuten wedstrijd telt misschien wel dubbel in de belasting.. Dan ben je toch een idioot als je nu gaat roepen dat hij de beste 11 moet opstellen? Zeker als 3 dagen later weer een wedstrijd is tegen Twente (minstens zo belangrijk!). Deze 'suporters' begrijpen niks van de fysiologie, gelukkig heeft Frank dat wel begrepen!
Als je dan bovendien kijkt naar deze wedstrijd, Ajax domineerde met het 'B'- elftal! Toen Fisher en Sigthorson er in kwamen viel de eerste, toen later de Jong er in kwam vielen ook nummer 2 en 3. Misschien zag Frank het volledig goed en zijn ze vermoeid, maar misschien is het gewoon botte pech, wie zal het zeggen..
Elke verloren wedstrijd is tot nu toe voor het grootste deel gedomineerd, als je die dominantie niet omzet in doelpunten en de tegenstander ziet dat ook, verlies je.. Op het moment dat Ajax de dominantie weer omzet in doelpunten, staat nummer 32 gewoon op ons te wachten op het eind van de rit!
Mensen die de Boer nu afvallen, zijn in mijn ogen een twijfelachtige Ajacied!

28-02-2013 14:59

flierefluiter +1

Jij snapt het, helemaal mee eens.

We spelen echt een stuk beter voetbal dan vorig jaar rond deze tijd, en dat was al een stuk beter dan het jaar daarvoor. We missen spelers die er echt bovenuit steken (Vertonghen, Suarez,noem ze allemaal maar op), maar de selectie is in de breedte veel sterker geworden terwijl we er financieel beter voorstaan dan de afgelopen 10 jaar.

28-02-2013 15:04

Tpes +1

Jij snapt het helemaal! Vind wel dat er meer strijd en passie geleverd moet worden.. Mag hopen dat je dat met me eens bent?

28-02-2013 15:31

paulurs +0

Meer strijd en passie lijkt inderdaad het probleem, maar ik denk dat het ook gewoon onkunde en/of onderpresteren is waarom er niet gewonnen wordt.. Het is lang geleden dat we tegenstanders op deze manier domineren, elke verloren wedstrijd is gedomineerd. Probleem is dat als je de tegenstander domineert, de ruimtes heel klein worden.. Dat betekend dat je weinig hebt aan de snelheid van Boerrigter en Lukoki! kleine ruimte vraagt slimme passes en slimme loopacties, zie barca. Het probleem is dat Eriksen veel te wisselvallig is en dit seizoen erg mager zit in zijn assists, hij moet zorgen voor de aanvoer, hij is in mijn ogen de weg volledig kwijt.. Hij moet weer spelen voor het team, hij lijkt voor zichzelf te spelen om een transfer af te dwingen met solo's!
Tel daar een spits en vleugelspeler bij op zonder wedstrijdritme en het probleem lijkt boven water.

01-03-2013 02:32

Tpes +1

Klopt idd. Hij is teveel aan het ego'en, maar hij blijft wel 1 van de betere spelers. Ben er wel van overtuigd dat sigi en cuenca de gewenste niveau snel gaan halen!

01-03-2013 08:54

paulurs +0

Meer strijd en passie lijkt inderdaad het probleem, maar ik denk dat het ook gewoon onkunde en/of onderpresteren is waarom er niet gewonnen wordt.. Het is lang geleden dat we tegenstanders op deze manier domineren, elke verloren wedstrijd is gedomineerd. Probleem is dat als je de tegenstander domineert, de ruimtes heel klein worden.. Dat betekend dat je weinig hebt aan de snelheid van Boerrigter en Lukoki! kleine ruimte vraagt slimme passes en slimme loopacties, zie barca. Het probleem is dat Eriksen veel te wisselvallig is en dit seizoen erg mager zit in zijn assists, hij moet zorgen voor de aanvoer, hij is in mijn ogen de weg volledig kwijt.. Hij moet weer spelen voor het team, hij lijkt voor zichzelf te spelen om een transfer af te dwingen met solo's!
Tel daar een spits en vleugelspeler bij op zonder wedstrijdritme en het probleem lijkt boven water.

01-03-2013 02:41

L.Alberto.S +0

Ik vind dat de Boer gelijk heeft over de scheids. Om eerlijk te zijn floot Blom veel meer in het voordeel van AZ, dat overkomt je altijd wel een paar keer per seizoen. En tuurlijk mag daar iets over gezegd worden, is geen ramp.

Daarnaast vind ik dat ons aller Ajax gisteravond de supporters zelf genaaid heeft en niet Kevin Blom alleen. Mensen betalen massaal 25 euro voor een kaartje om op een doordeweekse avondje Ajax te gaan zien. De supporters gaan er heen en zien ineens dat het 'B-team' speelt. Dat vind ik meer een kwalijke zaak, geef het van te voren aan of maak de kaartjes 10 euro, en niet de volle pond en alsnog genaaid worden met het B-team. Ronduit belachelijk vind ik dat. Vind het totaal niet erg om 25eu te betalen voor Ajax, blijf ten slotte een supporter van Ajax en zal blijven gaan al staan we 10e in de competite. Het is en blijft MIJN AJAX. Alleen op deze manier voelen velen zich genaaid.

Daarnaast wil ik wat kwijt omdat velen beginnen over dat we te weinig kwaliteit hebben. Dat vind ik niet. Ik vind dat buiten Boerrigter en Lukoki om dat het met de kwaliteit wel goed zit. Hoesen heeft het prima gedaan, balvast en bijna geen balverlies geleden, kreeg alleen van Jody en Derk te weinig bruikbare ballen. Schone, Serero en Dijks kunnen het wel, maar wel met 8 andere basisspelers om zich heen, dan krijgen ze wat meer tijd en spelen dan ook makkelijker. Alhoewel Serero in een dip zit (bij het afwerken in de warming up was het al goed te zien, elke bal van de zestien schoot hij over of naast) en Dijks het vertrouwen nog niet helemaal heeft ben ik ervan overtuigd dat het wel goed komt met ons.

Boerrigter en Lukoki vind ik een ander verhaal, van beiden zie je dat ze kwaliteit te kort komen. Boerrigter speelt 9 op de 10 ballen terug op de middenvelders en Lukoki komt er amper langs, en dat zijn dan je vleugelspelers. Helaas maar waar.

Al met al heb ik er vertrouwen in dat ons aller Ajax zich zal herpakken en het allemaal wel goed komt. Al worden we vierde aan het einde van de rit, Dit is én blijft MIJN club!!!!

28-02-2013 14:51

flierefluiter +1

Ik lees echt met verbazing de reacties hier. Ajax speelt stukken beter voetbal dan de afgelopen jaren en veruit het beste voetbal in de eredivisie op dit moment, alleen wordt er niet gescoord. Ik heb zelden een ploeg zo machteloos gezien als AZ gisteren.

Als je gisteren had gescoord, win je die wedstrijd makkelijk, maar dat gebeurt niet doordat er kortsluiting bij sommige spelers is zodra de goal in zicht komt (schoten Serero, Lukoki). Dus daarop gaan trainen!

Het verlies is absoluut NIET te wijten aan de scheids, maar wat Blom en vooral die grensrechter aan de kant van de bank deed kan gewoon niet op dit niveau. Als wij aan de overzijde van het stadion duidelijk kunnen zien wat er gebeurt, dan kan het nooit gebeuren dat Blom dat niet ziet. En niet één moment, maar structureel. Ingooien, hoekschoppen, hands, buitenspel, het had niks meer te maken met de spelregels. En evenzo bij de wedstrijd van PSV, die eerste goal is gewoon voordeel uit een buitenspelsituatie, dus ook buitenspel. En dit gebeurt dus élke week, voor élke club. Hier mag wel eens tegen geprotesteerd gaan worden.

28-02-2013 14:45

L.Alberto.S +0

Heeft niks met trainen te maken flierefluiter, op de training schieten ze denk ik alles erin, die druk is er niet. In een volle Arena is het anders. Zit allemaal tussen door oortjes.

28-02-2013 14:53

flierefluiter +1

Oke maar als het dan mentaal is, ga daar dan over praten met die jongens. Als je zo'n schietkans krijgt, moet die bal minimaal op goal, anders gaat ie er sowieso niet in. Dus eis dan van je spelers dat ze zo'n bal plaatsen, ipv wild schieten.

28-02-2013 14:58

stijnos +0

Veel reacties hier vind ik toch een tikkeltje overdreven, het lijkt inderdaad net of we al tig jaren geen kampioen meer zijn geworden. Natuurlijk loopt het op dit moment voor geen meter en hebben we veel onnodig weggegeven afgelopen weken, maar als je zoveel wedstrijden speelt in korte tijd dan ben ik niet verbaasd dat er eens wat spelers rust krijgen, zeker als de prioriteit bij de competitie ligt. Als je dan vervolgens (volkomen onnodig en zwaar geflatteerd) verliest vind ik het wel heel makkelijk om dan te gaan roepen dat FdB dit niet had moeten doen. Stel we winnen zaterdag met 0-3 dan is het ineens allemaal weer een goed plan geweest, zo opportunistisch zijn veel fans dan ook weer. Wat betreft de scheidsrechters, ik vind dat Frank best er eens wat van mag zeggen als het zo opzichtig is als de laatste twee wedstrijden. Men kan wel over Calimero gedrag beginnen maar feit is zowel dat tegen ADO als tegen AZ dit beslissend was voor de uitslag, daar kun je kort over zijn. Je zou het jezelf een stuk makkelijker kunnen maken door er per wedstrijd gewoon 3 in te leggen, maar met een beetje fatsoenlijke arbitrage worden die wedstrijden niet op die manier beinvloed. Hij heeft daar gewoon een punt. Dan mag je bekend staan als trainer die altijd blijft kijken naar zijn eigen spelers, maar als dat nou zo is dan heb je daar toch gewoon een terecht punt mee! Het zou lekker zijn als we gewoon weer eens een wedstrijd met een nulletje of 5 winnen, goed voor het zelfvertrouwen. Dat was tegen ADO absoluut mogelijk geweest, maar helaas leent zaterdag zich daar niet echt voor, maar vergeet niet dat we het nog steeds allemaal in eigen hand hebben. Eerst daar maar eens winnen en dan kijken we weer verder. Als het een aantal wedstrijden net-niet is dan komt die 'net wel' er ongetwijfeld ook gewoon weer eens. Er wordt in ieder geval genoeg gecreerd.

28-02-2013 14:18

liefhebber1 +0

FdB....niet klagen.
Begin nu zelf eens met je vaste eerste keuze en rol AZ op....dan had je mogen klagen...niet nu !!
Aan jezelf te wijten.

28-02-2013 14:15

Luie +1213

Wtf loopt iedereen te janken en als het goed gaat staan ze weer te zingen : het kan dooie het kan vriezen. blijf gewoon achter je club staan mensen!!

28-02-2013 13:24

Nuko +0

1 keertje verliezen is niet erg, in 5 weken tijd tegen laagvliegers twee prijzen weggooien mede door dom gewissel van een trainer levert nou eenmaal frustratie op.

Wees blij dat de Boer geen Jol heet, anders was de kritiek hier nog veel erger.

28-02-2013 13:32

Luie +1213

Frustratie snap ik maar hou het voor je zelf en ga niet voor negatieve zweer zorgen onder de supporters. ik geloof dat als Ajax na Twente 8 dagen rust krijgt dat de boer gewoon weer met zijn beste 11 gaat spelen. maar je moet niet vergeten dat we 120 min gespeeld hebben donderdag voor ado en dat ze nog steeds geen kans hebben gehad om bij te komen. dat is de reden dat de Boer die wissels heeft gedaan

28-02-2013 13:44

Nuko +0

Ik snap ook niet waar iedereen zo'n vertrouwen in heeft hier?

Alle jeugdelftallen presteren ondermaats. 20 jaar geleden lag de focus ook op het individu (voorbeeld van nu), toen werden alle jeugdteams ook gewoon fluitend kampioen. Want het is heel simpel, maak je 11 individu's beter, heb je ook een beter team. Ik heb veel artikelen gelezen met kritiek op Jonk, dat hij zoekende is op de Toekomst en nauwelijks communiceert met jeugdtrainers. Zelfde geld voor Bergkamp. Die naar mijn idee het voetbal er maar even bij doet.

Frank heeft anderhalf seizoen qua prijzen top geprestreerd. Qua veldspel is het echter een drama. We zijn weer terug bij af als het aankomt op mannelijkheid. Het zijn allemaal jochies, zelfs Poulsen is een jonge jufvrouw met zijn studentenkapsel. Er zit er geen een tussen die eens voor zijn mening uitkomt of een grote bek heeft. Daarnaast is dit breivoetbal niet om aan te zien en zo verschrikkelijk simpel te verdedigen (zelfs voor teams als Ado en Roda JC). En het is ook niet zo moeilijk te begrijpen. Als spelers als Schöne (vorig seizoen nog NEC), Hoessen (ex-Fortuna), Moisander(7 jaar geleden al bij Ajax afgetest), Sana(Zweedse subtop), Fisher(vorig jaar nog A1 dit systeem aan kunnnen betekent het gewoon dat dit systeem te simpel voor woorden is. Of het moet gewoon in een verschrikkelijk hoog tempo gespeeld worden (zoals het echte Barcelona). Het systeem van de doorschuivende 4 en schaduwspits nummer 10 was ook niet makkelijk. Je had topspelers nodig om het tot in perfectie te kunnen uitvoeren.

de Boer overschat zijn selectie verschrikkelijk of hij ziet het gewoon echt niet.

Vele hier snappen niet dat als we dit jaar geen CL halen er volgend jaar nog meer middelmaat bij de selectie komt. In de A1 staat niks klaar, bij de selectie gaan diegene met kwaliteit waarschijnlijk weg en Overmars koopt niks boven het miljoen. Schijnt zelfs dat Overmars zijn bureaustoel al heeft weggedaan, hij zit namelijk graag op geld.

28-02-2013 13:20

ELPISTOLERO +3

Klaag, klaag, klaag.

Wat een kinderachtige reactie dit. Ik heb de arbitrage ook niet horen klagen over dat knudde-elftal wat er gisteren in stond, dat lijkt me de eerste fout.

28-02-2013 13:08

Tpes +1

Ach man we worden de laatste tijd echt benadeeld. Je kan hoog of laag springen maar het is gewoon zo. Was dit niet het geval hadden we alle wedstrijden waarschijnlijk gewoon gewonnen en hadden we hier met zn alle niet lopen klagen...

Het enige wat mij stoort is de beleving van het team wat op het veld staat. Op het moment zijn het pussy's op Blind, Kenneth en van Rhijn na!

28-02-2013 13:21

ELPISTOLERO +3

Alle wedstrijden gewonnen? Roda? Steaua? AZ?

Okee, tegen ADO hadden we gewonnen, maar bij die andere drie kan ik me niets herinneren waarom we anders zouden hebben gewonnen.

28-02-2013 13:22

Tpes +1

Ok ben je er klaar voor mijn Friend.

Heracles - Zuiver doelpunt van babel door de neus geboord!

Feyenoord - Rode kaart Moisander. Veel te zwaar bestraft. Immer krijgt niks voor een 10 x ergere.

Roda - Hands bal de Beule op schot van Fischer

Ado - onterecht afgekeurd doelpunt buitenspel, Bal over de doellijn schot van Sigi, Tackle op Cuenca in het strafschop gebied. Is gewoon een Pingel.

Az - Hansbal van viergever actie van lukoki, Blok van Viergever op serero. beide pingels. bij die 1e goal van hun begint een overtreding vooraf van Az. hansbal altidore waar ook een doelpunt uitkomt.

Kortom Ajax wordt hard genaait door de Arbitrage!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SCHANDE

28-02-2013 15:26

Danishdynamite +156

ook nog steauaaua thuis, donkerrood voor die tackle op Eriksen en doelpunt siggy afgekeurd

28-02-2013 15:50

Tpes +1

Klopt, maar het gaat mij met name om de Nederlandse scheidsrechters. Haters zijn het!

28-02-2013 16:02

Nuko +0

Ach hou toch op Frank! Neemt Altidore die bal aan geeft die hem alsnog diep en wordt van Rhijn er nog uit gelopen, en had Ajax nog even machteloos op het veld gestaan. Waardeloos was het weer gister! Minachting naar je eigen publiek toe. Jouw spelers krijgen betaald, maar in het stadion zaten gister meer dan 30000 toeschouwers die een kaartje hebben gekocht, en jij past gewoon doodleuk 6 wissels! in je basis elf toe en roept achteraf doodleuk dat de competitie belangrijker is.
Wees dan een kerel en roep dat van tevoren zodat mensen alsnog zelf kunnen bepalen of ze zin hebben om geld neer te leggen voor Lukoki, Dijks, Hoessen, Serero en ga zo maar door.

Je bent in 2013 verschrikkelijk misplaatst arrogant bezig en denkt dat je in mindere wedstrijden wel even wat spelers kan sparen. 5 weken terug begonnen we aan een makkelijk programma. Nu 5 weken later zijn we twee prijzen kwijt en verzuimen we fier aan kop te staan door niet te winnen van laagvliegers. En de Boer heeft daar debet aan met zijn achterlijke gewissel.

Ik heb niet eens zin om over dit waardeloze breivoetbal te beginnen. Het lijkt helemaal nergens naar. Tegenstanders wachten Ajax op, en zelfs teams als Roda JC, STEAU en Ado weten dit spelletje met simpel verdedigingswerk en de beuk erin gewoon te verslaan.

de Boer heeft de mazzel dat die in een zetel zit met Cruijff en concorte, want er zijn trainers voor minder de laan uitgestuurd.

Als Cruijff zich daadwerkelijk niet met het eerste elftal bemoeit mag die dat snel gaan doen! Ajax is een speedboat, er zit alleen een schipper aan boort die niet alleen totaal niet kan sturen, maar de laatste weken niet eens de motor kan aantrekken.

28-02-2013 13:04

ajax2004 +2

Als je Ajax een beetje volgt had je in november, toen we wisten dat we EL gingen spelen, al kunnen weten dat er gisteren een B-elftal zou staan. Dus daar mag een echte fan niet over klagen.

28-02-2013 14:21

rdewaart +0

mijn geduld is allang op met die lozers. De laatste weken met name worden we genaaid. Blijft natuurlijk wel een feit dat het elftal niet kan scoren en zelfs amper een bal tussen de palen krijgt.

28-02-2013 12:44

Robinjo1988 +1

Net de samenvatting gezien.. We hadden gewoon weer een penalty moeten hebben. En die 0-2 was ook gewoon hands. Ik snap Frank wel, de laatste wedstrijden zit echt alles tegen!

En wat werd er WEER slecht omgegaan met de mogelijkheden. Vooral Serero en Lukoki mogen wel een paar uurtjes per week extra gaan trainen op afwerken op doel. Wat een blinden zeg...

28-02-2013 12:29

rodnet +10343

Kritiek op de arbitrage is per definitie een zwaktebod (dan had je er zelf maar een paar in moeten schoppen), maar als je de afgelopen twee wedstrijden bekijkt is het wel een tikje bizar. Alleen al door het nemen van gewoon de juiste beslissingen sta je afgelopen zondag in de rust gewoon met 2-0 voor en gisteren hadden de eerste twee goals afgekeurd moeten worden (maar dat doet natuurlijk niets af aan het zwakke verdedigen van Alderweireld en van Rhijn). Probleem is dat je er niets aan doet.

28-02-2013 12:17

Jowen +1

wel heel vervelend ja die arbitrale missers. Heb het gevoel dat Ajax het nu wel erg tegenzit... maar goed, ik ben dan ook retesubjectief.

Wel balen van gisteren. Hij heeft het geprobeerd met wissel-spelers, en gelijk heeft ie.
Het voordeel is dat we ons nu volledig kunnen focussen op de eredivisie, want die is natuurlijk het belangrijkste.
Overigens ga ik er vanuit dat AZ sportief is en altijd voor de winst gaat.... ga er geen complot in zien hoor. Als het vanaf nu wat meer gaat meezitten, worden we kampioen!!

28-02-2013 11:37

AfcaOss +0

Gewoon zelf alles winnen hebben we az niet voor nodig

28-02-2013 12:13

De_Meer +1

2 zuivere doelpunten afgekeurd tegen ADO en 2 onterecht goedgekeurde doelpunten tegengekregen tegen AZ. Gaat lekker zo!

28-02-2013 10:40

SanMar +0

Als je in de eerste helft waarbij je 70% balbezit hebt er gewoon 2 inlegt heb je niets meer met de scheids te maken. Ajax roept het over zichzelf af. Ajax gaat tot de 16 en dan houd het op. Een goede actie, over de flanken achterlijn halen en voorzet geven, een schot vanaf de 16, niets van dit zien we terug. En als er dan van de 16 geschoten wordt krijgt een speler het voor elkaar om er bijna een ingooi voor de tegenpartij van te maken, om vervolgens demonstratief zijn veter vast te maken alsof het daaraan lag (Lukoki) Dit was niet nodig, net zoals tegen Ado, Roda en Boekarest. Maar ach, het was wel gezellig in het stadion....lol

28-02-2013 10:28

betonkopper +0

Blablabla, gaan we nu ook Calimero-gedrag vertonen omdat we een slechte reeks neerzetten? Bullshit, je hebt gefaald als coach ( b-opstelling) en als ploeg (waardeloze inzet en snelheid). Tuurlijk zat het qua arbitrage niet mee, maar je roept dit op je zelf af. Net zoals tegen Ado. Niet janken maar ballen

28-02-2013 10:24

SanMar +0

Als je in de eerste helft waarbij je 70% balbezit hebt er gewoon 2 inlegt heb je niets meer met de scheids te maken. Ajax roept het over zichzelf af. Ajax gaat tot de 16 en dan houd het op. Een goede actie, over de flanken achterlijn halen en voorzet geven, een schot vanaf de 16, niets van dit zien we terug. En als er dan van de 16 geschoten wordt krijgt een speler het voor elkaar om er bijna een ingooi voor de tegenpartij van te maken, om vervolgens demonstratief zijn veter vast te maken alsof het daaraan lag (Lukoki) Dit was niet nodig, net zoals tegen Ado, Roda en Boekarest. Maar ach, het was wel gezellig in het stadion....lol

28-02-2013 10:21

L.Alberto.S +0

Blom is sowieso een bloedhond, dit is niet de eerste keer. Lekker laten beinvloeden door harkjan verbeek en bijna alles tegen ajax gefloten. Zo van kijk mij is niet bang zijn van zo'n groot stadion. Dat hij fifa-international is is trouwens ronduit belachelijk..

28-02-2013 10:11

L.Alberto.S +0

Blom is sowieso een bloedhond, dit is niet de eerste keer. Lekker laten beinvloeden door harkjan verbeek en bijna alles tegen ajax gefloten. Zo van kijk mij is niet bang zijn van zo'n groot stadion. Dat hij fifa-international is is trouwens ronduit belachelijk..

28-02-2013 10:07

DeKlassieker +0

Ik vind dat de Boer zich nog netjes gedraagt. We moeten niet vergeten dat de wedstrijd tegen Ado ook nog in het hoofd zit en dat heeft ons uiteindelijk twee doelpunten gekost en twee punten gekost. Als je dan gisteren ook weer wat leuke momenten voorbij ziet komen, dan gaat dat toch vreten.

Volgens mij gaat het hierom:

1: Lukoki zet door en Viergever raakt in het strafschopgebied twee keer de bal met zijn handen aan.
2: Hendriksen geeft een hoge bal tussen Beerens en Viergever in. De laatste staat buitenspel en Dijks moet de bal wel wegkoppen, want laten lopen betekend dat Beerens er misschien nog bij kan. Dijks kopt de bal slecht weg en de bal komt in de voeten van Viergever. In mijn optiek heeft hij dus voordeel gehaald uit zijn buitenspel situatie.
3: Als gevolg van het tweede kan er een pass gegeven worden op Maher waar uiteindelijk het doelpunt uit voort komt. Ik vind dat je altijd moet handelen in het voordeel van de aanvallende ploeg, maar als er voor buitenspel zou worden gevlagd dat had daar ook iedereen het mee eens kunnen zijn.
4: Bij het tweede doelpunt maakt Altidore gewoon hands en had er dus afgefloten moeten worden. Nu kan ik mij nog ergens inbeelden dat Blom het niet kon zien doordat Poulsen op dat moment langs liep, maar dan nog staat er een grensrechter die er duidelijk zicht op had.

Dan kan ik wel begrijpen dat het geduld bij Frank de Boer op begint te raken. En natuurlijk kunnen we dan nog wel een discussie voeren over de opstelling en het ontbreken van 7 basis spelers, maar tot aan het doelpunt vond ik niet dat er veel aan de hand was. Dat je uiteindelijk dan weer wat fouten tegen krijgt van de scheidsrechter en niet te vergeten individuele fouten maakt kost je dan gewoon een bekerfinale.

28-02-2013 10:01

Bazinga +0

Hoe dramatisch de uitslag ook is. Ergens zegt het ook wel wat dat het "B-elftal" de basis van AZ gewoon met de rug tegen de muur zet. Ajax is in de breedte er duidelijk beter op geworden, maar waar blijven nu de specialisten? Of uitzonderlijke spelers die de rest van het team op sleeptouw weten te nemen door bijvoorbeeld altijd een doelpuntje mee te pikken of eens een keer flink op de rem trapt als de situatie dat eist. Ik vind het (de laatste paar maanden al) allemaal te lief en te vrijblijvend. Ik roep al maanden dat er teveel op balbezit wordt gespeeld om het op balbezit spelen. Ik zie in dezelfde wedstrijd zoveel situaties voorbij komen als de tegenstander tegen de eigen 16 staat, de bal wéér terug naar het centrale duo wordt gespeeld. Waarom?! Er zijn volgens mij genoeg jongens in het team die dodelijk kunnen zijn voor het doel, maar als je zo ver van het doel vandaan gaat spelen ga je natuurlijk nooit een doelpunt maken.

28-02-2013 09:53

Tpes +1

Vermeer: Speelt laatste tijd gewoon goed
Van Rhijn: Speelt ook goed en zet zich in iedergeval altijd voor 100% in
Moisander: Goede speler, maar mist de strijd die van Rhijn wel heeft
Alderweireld: Momenten heel goed en ook nog teveel momenten erg zwak
Blind: Gaat met sprongen vooruit. Speelt altijd met de borst vooruit
Poulsen: Komt snelheid tekort en sluit nooit aan, kan het niet belopen
Schone: Goed schot met rechts, snelheid tekort en heeft ook geen strijd
Eriksen: Soms matige wedstrijdjes maar over het algemeen erg belangrijk met zn techniek en loopvermogen
De Jong: Nooit fan van van zon type speler geweest, maar toch belangrijker dan de meeste denken
Boerrigter: Moet z'n vertrouwen terug krijgen! Laten we hem daarin steunen!
Cuenca: Geef hem nog een paar wedstrijdjes. Is over het algemeen lekker rustig aan de bal en kan hem vast houden + hij heeft een goede actie in huis.
Fischer: Pas 18 jaar, Momenten Superrr goed en soms brengt minder dan we gehoopt hadden, maar hem kan je niks verwijten
Sigthorsson: Lang eruit geweest, maar heeft alle kenmerken om een hele goede Ajax spits te worden
Lukoki: Mist teveel techniek met kaatsen, Aannames en afwerking. Erhg jammer en zonde
Serrero: Voor z'n blessure vond ik hem erg sterk en strijd ontbreekt er ook niet aan!
Babel: ?
Hoessen: Voordeel van de twijfel, wordt aan gewerkt. Mis wel wat beleving
Sana: Mist veel teveel zelfvertrouwen die hij begin van t seizoen wel had. Snap er weinig van is geen schim meer van wat hij in t begin was
Cillessen: Prima vervanger mocht kenneth vertrekken.
Sulejmani: Die dikke moet en gaat gewoon weg
Dijks, Veltman, Denswil, Andersen, Boilesen, Klaassen en v/d Hart allen niks op aan te merken. Heerlijke spelertjes.

Frank de Boer: Heb heel veel vertrouwen in hem, maar hij mag z'n spelers wel weer wat harder aan gaan pakken en zorgen dat de beleving, passie, en strijd terug komt. BLOED, ZWEET & TRANEN ELKE WEDSTRIJD! We hebben alles in eigen hand. Ga ervoor!! Willen winnen!! Als we dat beseffen met z'n alle en achter ons team staan zoals de finale tegen twente dan staan wij het einde van het seizoen weer voor de 3e x op rij in ons handen!!!!!!!!!! Ga ervoor!!!

28-02-2013 09:43

L.Alberto.S +0

Boerrigter: komt veeeel te veel te kort, slechtste van de selectie. Snap ook niet waarom hij zoveel mag spelen van FdB.

28-02-2013 10:04

dijkie01 +0

Redelijke analyse, alleen mbt Van Rhijn ben ik het niet echt eens. Speelt ronduit belabberd de laatste tijd - zijn sterke punt vooruit voetballen is tegenwoordig beperkt tot aan de middenlijn en vervolgens a la vd Wiel onder zijn voet en tikkie terug.

Gister ook weer, niet naar de bal kijken alleen naar de tegenstander die wel naar de bal kijkt en vrij inkopt. Verdedigen aan de buitenkant zodat de aanvaller vrij door kan lopen naar de goal.

28-02-2013 10:41

Tpes +1

Valt mij nog niet echt op. Wat me wel opvalt zijn die schitterende crosspasses en zijn strijdlust. Hij gaat er elke wedstrijd voor!

28-02-2013 10:52

Jornnn +5

Mijn geduld met AJAX begint een beetje op te raken. Ik zie continue allemaal excuses voorbij komen, maar passie, inzet en doorzettingsvermogen heb je allemaal zelf in de hand.

De supporter krijgt geen bloed en geen zweet, maar alleen de tranen!

28-02-2013 09:31

Chuchubby22 +0

Normaal ben het eens met mensen die zeggen "soms zit het mee en soms zit het tegen" dit seizoen zit het als ik objectief probeer te kijken alleen maar tegen! Kan me dit seizoen niet een moment herinneren waardoor we punten pakten door een arbitrale fout. Cruciale fouten in ons nadeel.

- Heracles - Ajax (Babel maakt vlak voor tijd 2-4, onterecht afgekeurd, Heracles maakt 3-3)
- Feyenoord - Ajax (Moisander krijgt een belachelijke rode kaart, Feyenoord haalt voordeel uit het overtal en maakt 2-2)
- Ajax - ADO (2 goals afgekeurd waarvan 1 overduidelijk wegens buitenspel wat het absoluut niet was)
- Ajax - AZ (Ajax moet een pingel krijgen, vervolgens scoort AZ uit een buitenspelsituatie en ziet meneer Blom een handsbal niet waardoor het oom nog 0-2 wordt)

Dat zijn 6 door de neus geboorde punten + een uitschakeling in het bekertoernooi.

28-02-2013 09:30

trainerdv +2

Zwaktebod.

We hebben het ook vaak genoeg meegehad en soms zien scheidsrechters gewoon dingen niet!
Gewoon nooit meer over de scheids praten.

28-02-2013 09:30

TOOL +3

Het is inderdaad een zwaktebod. Maar kan het me wel voorstellen, Ajax zit in een fase waarbij het allemaal net niet loopt en dat zit de scheids ook nog dwars... Logische reactie vind ik wel.

28-02-2013 09:36

trainerdv +2

Tuurlijk, maar ik vind het gewoon meesterlijk en zelfs noodzajkelijk wanneer de trainer te allen tijde daarboven staat. Juist nu. En wees eerlijk, we zijn gewoon op waarde verslagen, niet door arbitrale dwalingen. We hebben geen goal gemaakt!

28-02-2013 10:00

Randy428 +3

Gister heb je zelf de belangrijkste zet naar uitschakeling gemaakt, door een B-elftal het veld in te sturen. Je mensen waar je het meeste van kunt verwachten op de bank laten beginnen.

Volgend seizoen geen KNVB beker spelen, en als we kampioen worden, ook direct de Fruitschaal aan de winnaar van de beker laten(hopelijk AZ). Scheelt in totaal toch weer wat wedstrijden.

28-02-2013 09:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.