'Cruijff gaat zelf in ledenraad'

door Sjoerd Valkering 104

'Cruijff gaat zelf in ledenraad'

door Sjoerd Valkering 104

Laatst geüpdatet

Johan Cruijff gaat waarschijnlijk zelf plaatsnemen in de ledenraad. Hij heeft zelf het initiatief genomen. Dat heeft Ajax Showtime via via vernomen. Ook Simon Zwartkruis heeft gehoord dat Cruijff in de ledenraad plaats wil nemen of zelfs in de Raad van Commissarissen. Dat zei hij maandagavond in Voetbal International Volgens Zwartkruis gaat Ajax contact zoeken met Cruijff. Vrienden van de directie gaan hem benaderen. Aan de andere kant willen Molenaar en Van Duivenbode dat Cruijff gaat plaatsnemen in de ledenraad zit of zelfs op technische zaken in de Raad van Commissarissen. Tot slot wil hij het ook zelf, dus 3 partijen die ongeveer hetzelfde voor oog hebben.

Andere namen die Van Duivenbode op de lijst heeft zijn Ruud Geels, Ruud Surendonk en Jan Mulder.

Volgens Zwartkruis komt de groep pas vrijdag samen, in tegenstelling tot de bron van Ajax Showtime die meldt dat Molenaar en Cruijff dinsdag gaan praten.

De ledenraadvergadering is 14 december. Dan kunnen nieuwe leden benoemd worden. (foto: Orangepictures.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

awr +0

Ben heeel benieuwd...

23-11-2010 20:14

robertvm +0

zou super nieuws zijn!!

23-11-2010 14:43

Rubinho +0

Geweldig nieuws als dit waar zou zijn. Hoop al jaren dat Cruijff nu eindelijk eens zelf de mouwen opstroopt en aan de slag gaat bij Ajax.

23-11-2010 13:57

Sonny +59

Kaartje over voor vanavond. Vak 430. Vraag geen rare prijs. PM me maar!

23-11-2010 13:48

Jukebox +0

Remember, remember, the 14th of december.

23-11-2010 13:28

030591 +0

zou geweldig nieuws zijn, zijn jullie ook niet benieuwd met wat voor een middenveld jol vanavond meeaankomt?

23-11-2010 12:46

Kaos +1

Het schijnt dat Jol een nieuwe variant wel uitproberen vanavond. 4-6-0. Waarbij alle 6 middenvelders verdedigende middenvelders zijn

23-11-2010 14:57

Kaos +1

Goed stukje AJAXALMERE, maar het feit is wel dat er bij Barcelona de laatste jaren structureel goede spelers zijn doorgebroken. Barcelona acteert op een hoger niveau dan Ajax en moet dus, om voor de prijzen te strijden, ook gearriveerde topspelers halen, die erg duur zijn. Voor Ajax is dit minder van belang.

23-11-2010 11:21

afcklaasf +0

mooi om te zien dat er eindelijk wat beweging in komt.
btw, waar heeft afca last van, beetje keje zwart zitten te maken:/ alles wat JC zegt daar knikt keje toch Ja op dus waar maakt afca zich druk over zeg, keje vind ik een prima kerel, die daar echt niet voor zichzelf gaat zitten.

23-11-2010 11:19

AJAXALMERE +0

Want hoe terecht is het eigenlijk om Barcelona het stempel te geven van een opleidingsclub? Een analyse van het aankoopbeleid van de laatste vijf seizoenen is ontluisterend.

Aankopen seizoen 2006/07 voor 31 miljoen euro: Lilian Thuram (Juventus, 5 miljoen), Gianluca Zambrotta (Juventus, 14 miljoen),
Eidur Gudjohnson (Chelsea, 12 miljoen). Seizoen 2007/08 voor 68 miljoen: Yaya Touré (AS Monaco, 9 miljoen), Thierry Henry (Arsenal,
24 miljoen), Gabriel Milito (Real Zaragoza, 20 miljoen), Eric Abidal (Olympique Lyon, 15 miljoen).

Seizoen 2008/09 voor 100 miljoen: Henrique (Desportivo Brasil, 8 miljoen), Gerard Piqué (Manchester United, 5 miljoen), Dani Alves (Sevilla, 41,5 miljoen), Martin Caceres (Villareal, 16,5 miljoen), Aleksander Hleb (Arsenal, 15 miljoen), Seydou Keita (Sevilla, 14 miljoen).

Seizoen 2009/10 voor 113,5 miljoen: Zlatan Ibrahimovic (foto, Inter, 70 miljoen), Maxwell (Inter, 4,5 miljoen), Dmytro Chygrynskiy (Shaktar Donetsk, 25 miljoen), Keirrison (Desportivo Brasil, 14 miljoen).

En dit seizoen: Adriano (Sevilla, 9,5 miljoen), David Villa (Valencia, 40 miljoen), Javier Mascherano (Liverpool, 20 miljoen). Dat betekent dat Barcelona de laatste vijf seizoenen voor 382 miljoen aan spelers heeft gekocht. Hoezo opleidingsclub?

De missers zijn bovendien evident: Zlatan, Henrique, Keirison, Hleb, Caceres, Chygrynskiy, Thuram, Milito, Zambrotta. Ze speelden niet of nauwelijks of werden met een enorm verlies verkocht. Het zijn cijfers waarbij het zogenaamde falende transferbeleid van Ajax verbleekt.

Marco van Basten was met zijn 35 miljoen euro een kruidenier en Martin Jol een gierigaard. Behalve het aantrekken van Mounir El Hamdaoui voor vijf miljoen, kwamen dit seizoen Teemo Tainio, André Ooijer en Mido. Transferkosten: nul euro.

Ooijer verdient 7,5 keer zo weinig als bij PSV, Tainio voetbalt voor een jeugdcontract en Mido krijgt drieduizend euro per duel. Johan Cruijff maakt zich zorgen om het tekort bij Ajax dat is opgelopen tot 23 miljoen, maar bij Barcelona lachen ze om zulke bedragen.

Daar is het tekort onder de ex-voorzitter en vriend van Cruijff, Joan Laporta, opgelopen tot 420 miljoen euro. Misschien is Barcelona toch niet zo'n goed voorbeeld voor Ajax.

23-11-2010 11:11

Mokum31 +6141

Mooie opsomming ;-)
"Johan Cruijff maakt zich zorgen om het tekort bij Ajax dat is opgelopen tot 23 miljoen, maar bij Barcelona lachen ze om zulke bedragen."

De tekorten van Ajax staan inderdaad ook niet in verhouding met die van Barca.
Maar met alle respekt is Spanje ook niet te vergelijken met Nederland.
Barca is Politiek,Barca is een soort van poltieke partij..Mes que un club.
Ben er nu een paar keer geweest net als zoveel anderen maar die stad/streek vreet en ademt Barca.
Er zijn daar talloze mensen dat als je die vraagt wat denkt u van Cruijff/Messi..spontaan beginnen te huilen.
Hier is het dan als reaktie mooi he die voetbalemotie....maar als een Ajacied het doet op tv zegt 70% nou nou om nou te gaan janken.


Met andere woorden Johan weet ook wel dat dat soort bedragen kansloos zijn bij Ajax.
Hij weet ook als geen ander het verschil tussen de clubs Barca en AJAX

23-11-2010 11:17

Manolo +0

Kijk ook even naar de omzet en vaste activa van Barca en een vergelijk met Ajax slaat helemaal nergens op.

23-11-2010 11:18

RoodWit +62

Echt he, nu krijg je zo'n vertekend beeld.

23-11-2010 17:59

V12 +867

Mooie analyse. Het aankoopbeleid is dus niet altijd even succesvol. Wel denk ik dat het lijstje spelers dat toch een heel aantal wedstrijden heeft gespeeld ook vrij lang is. Gudjohnson, Tourre, Abidal, Milito, Alves, Keita, Maxwell, speelden allemaal een heel behoorlijk aantal wedstrijden voor Barcelona en zijn toch moeilijk te bestempelen als miskoop. Pique werd teruggekocht dus die tel ik niet mee. Nadeel voor het spelen in de top is dat je eigenlijk altijd verlies maakt op spelers die je verkoopt. Deze hebben het niet gered en worden daardoor minder waard. Al met al zijn de helft miskopen. Ik wou dat dit bij Ajax zo was. Daarnaast speelt Barcelona aan de absolute top. Het is logisch dat niet alle spelers dat weten te halen, ondanks hun grote potentie. Dat Jol minder heeft te besteden is logisch en dat hij het daardoor moeilijker heeft om goede aankopen te doen is absoluut zo. Alleen heeft hij eigenlijk geen enkele speler gekocht die ajax echt beter maakt. Bovendien vist hij nooit in jong ajax. Sterker nog hij blokkeert de doorstroom. Dat is wat mensen Jol kwalijk nemen. Zijn aankoopbeleid is totaal niet succesvol en hij frustreert de jeugd. (RWO)

23-11-2010 12:36

suitie +74

Nou wachten op het nieuws dat Cruijff niet in de ledenraad komt...

23-11-2010 09:17

Manolo +0

Jol moet gewoon alsvolgt spelen

Steek, VD Wiel, Toby, Jan, Urby, Demy, Anita als middenvelder, Enoh, Suleymani, Luis en Siem. Dus 2 spitsen en Siem erachter. Geen Mounir want die is te lui om mee te verdedigen als het moet!

23-11-2010 09:10

ajax.championsl +0

Dan hebben we weer zo een smurfen middenveld.

23-11-2010 09:13

Manolo +0

Anita speelt het beste als verdedigende middenvelder net als bij jong oranje. Klein is geen probleem, moeten er alleen heel kort op zitten.

23-11-2010 09:22

steph89 +0

als het aan jou ligt worden we dus geen kampioen ?.... damn wat een opstelling ook
lachwekkend

23-11-2010 09:44

Manolo +0

Tegen real is wat anders dan eredivisie! Zeker zelf nooit op hoog niveau gespeeld anders maak je niet zo´n domme opmerking. Ben benieuwd welke opstelling jij het veld instuurd vanavond.

23-11-2010 09:54

suitie +74

Nou wachten op het nieuws dat Cruijff niet in de ledenraad komt...

23-11-2010 09:07

wilyha +2

ik ga met goed gevoel slapen

23-11-2010 00:26

kaashaas +4

ik ook,

time for changes

23-11-2010 00:34

boye04 +0

Dat wordt morgen wel anders. Ajax is gewoon kansloos tegen Madrid.

23-11-2010 01:16

Mokum31 +6141

Ja en ? .......ik verwacht ook niet anders als je gemiddelde speler 50 mil kost daar waar AJAX tegen speciale voorwaarden zijn aanwinsten moeten halen.
De bal moet eerst rollen en dan zien we daarna wel wat de stand is.

23-11-2010 08:37

Mokum31 +6141

RvC Raad van Cruijff

22-11-2010 23:50

drazic +0

misschien gaan Molenaar en Cruijff dinsdag praten en gaan ze vrijdag met z'n allen praten.

22-11-2010 23:43

Joery +0

Via via. Grote kans dat er dan dingen verdraaid zijn in de communicatie.

22-11-2010 23:26

RoodWit +62

Geweldig nieuws.

22-11-2010 23:16

ZlatanAjax +0

Held!!! Met Cruijff terug naar de top!!!

22-11-2010 23:14

kaashaas +4

Ik denk zelfs dat het wel eens een manier kan zijn als ze hem gaan vragen als lid rvc ... en dat hij zelf alleen in de ledenraad wilt zodat het bestuur met zand kan gooien en zeggen zie je wel hij wil zelf niet

Belangrijk is dan dat hij van suporters en ledenraad vertrouwen krijgt

22-11-2010 23:12

LegendBergkamp +0

hopelijk is cruijff niet gelijk op z'n teentjes getrapt, als er iemand een keer het woord ' maar' zegt.

22-11-2010 23:00

lodeiro +614

op naar de championsleage

22-11-2010 22:34

mvdk +44249 moderator

Cruijff, Geels, (???van Basten???), Overmars, Jan Mulder, Rijkaard, Ruud Surendonk is geen gek lijstje tot nu toe lijkt me... ( als ik alle geruchten mag geloven ) En dan nog een 8ste.. Jan Mulder ( Altijd lekker hard, en kan iemand echt afbranden als het moet... Net als Cruijff! Onze eeuwige nummer 14! Overmars ( Misschien wel onze snelste buitenspeler ooit! + goede zakenman ) Geels ( monsterlijk aan doetpunten gescoord ). Rijkaard ( toch ook een icoon, al heeft ie het bij Sparta en Galatasaray vern**kt ) Van Basten blijft een topper! ( Al is ie als trainen niet geslaagd en heeft ie de clubkas leeg geschept, blijft het toch 1 van onze grootste spelers aller tijden! ) En als ik eerlijk ben ken ik Ruud Surendonk niet zo goed, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar al met al klinkt het positief!

22-11-2010 22:17

AjaxJH +0

Ik heb Jan mulder nog nooit een zinnig woord horen zeggen in voetbalprogramma's. Heeft alleen maar rare en onrealistische ideeën. Aan hem hebben we niks, gaat uiteindelijk alleen maar weer voor onrust zorgen!

22-11-2010 22:14

hcajaxhc +0

NR 14 FOR EVERRRR!
WELCOME HOME JOHAN!

22-11-2010 22:13

ili +0

Dit is wat we willen. Doordrukken die handel !

Onze steun heb je altijd Johan.

22-11-2010 22:10

kaashaas +4

ajax zal Cruijf ademen

22-11-2010 22:06

NR9 +0

Eindelijk. Revolutie in de arena. Het hele zooitje opruimen en Cruyff aan de macht. De hele boel reorganiseren , jeugopleiding op de schok. Alle teams
4-3-3 spelen met buitenspelers. Frank de boer doorschuiven naar het tweede.
en langzaam klaarstomen voor hoofdtrainer. Meer jeudspelers laten doorstromen naar het 1e . Af en toe een half uurtje om te beginnen.
Beginnend met Rodney Sneijder. Want vinden jullie dit is goed nieuws

22-11-2010 22:02

Michieltjuhhh +0

Frank de Boer wil Jong Ajax niet trainen. Hij was DE kandidaat vorig jaar om Huistra op te volgen maar hij wou liever assistent blijven bij Oranje en de Ajax A1 trainen..

22-11-2010 22:09

artreyu10 +1246

Jongens wat ben ik eigenlijk trots op mijn club we zijn nog altijd de grootste club van nederland
Het is altijd wel wat te melden over ons is het niet positief is het wel negatief.
Wat zouden tv programma toch zonder ons doen er wordt altijd over ons gesproken ik denk als er bijna 50% over ons en als dat niet gebeurd dan kijkt geen mens naar het programma.
Mensen we blijven de grootste club van Nederland

22-11-2010 21:59

kaashaas +4

als dit uit komt is cruijf een gruwlijke ondehandelaar !!

22-11-2010 21:56

EdmundDantes +0

Jan Mulder vind ik een grande vedette. Heb net dat boek over hem gelezen, spits van Anderlecht, het klinkt al geweldig. Ik zie Mulder er graag bij, omdat hij ons Ajacieden begrijpt uit voetbaloogpunt. Het esthetische aspect.

Dit is geweldig nieuws. Alleen, heeft de directie niet door dat ze het Paard van Troje zo binnenhalen en aan hun eigen stoelpoten zagen.

22-11-2010 21:56

kaashaas +4

Ze hebben geen keuze !! Cruij houd het zooitje onderdruk ze moeten wel..

Bijna niemand pikt het als ze nu cruijf links laten liggen

22-11-2010 21:58

han23 +0

eerst zien en dan geloven!!!!

22-11-2010 21:52

amsterdam1985 +0

Van Mulder ben ik ook zeer gecharmeerd over hoe hij over het spelletje denkt.

22-11-2010 21:52

afca_vak414 +0

Dit is gweldig nieuws!!!!!!!!!!

22-11-2010 21:51

Mokum31 +6141

Hij moet het nog wel ff doen.
Nou kom op Johan doe het nu voor je club en de supporters

22-11-2010 21:52

Sulejmani07 +0

zou mooi zijn! Jan Mulder voor ledenraad benaderd, had ik echt niet verwacht

22-11-2010 21:49

LuQ +0

hoe betrouwbaar is die zwartkruis? en is hij gewoon in dienst van de vi?

22-11-2010 21:48

Jons +67

Simon is zeker betrouwbaar, is zelfs een keer uitgeroepen tot beste sport journalist van Nederland.

22-11-2010 21:51

Mokum31 +6141

Zozo RVC.....lekker hoor.
Nou Cruijff pak aan voor je club!...voor ons

22-11-2010 21:48

Cruijff4ever +51

Cruijff heeft niets aan één stem in de RvC........ dat gaat hij NOOIT doen zonder een beslissende stem.

22-11-2010 22:13

kaashaas +4

Wat denk je wat er gebeurd als Johan tegen gewerkt word ....

denk je niet dat ze zoveel weerstand gaan ondervinden

22-11-2010 22:15

elpresidente +2

Denk dat Cruijff overtuigend genoeg is om andere mensen mee te krijgen in zijn mening op voetbal gebied en laten we wel wezen van zaken heeft hij de ballen verstand.

22-11-2010 22:18

V12 +867

LOL:) Weet hij zelf ook wel dat dat niet zijn sterkste punt is. Hoewel hij natuurlijk niet slecht heeft geboert uiteindelijk. Ik zou het fantastisch vinden als hij het deed. De RvC controleert het bestuur en de directie. Als die dus rare dingen gaan doen qua beleid dan kan meneer Cruijff daar een stokje voor steken.(RWO)

22-11-2010 22:21

Cruijff4ever +51

Met het risico medeverantwoordelijk te zijn voor beleid waar hij niet achter staat, ingeval hij er niet genoeg weet te overtuigen? No way, ik zou het in ieder geval niet hebben gedaan. Tuurlijk hoopt Ajax, dat hij hapt, maar het is een zoethoudertje. Zoals ze al vaker zoethoudertjes hebben aangeboden. Vervolgens blijkt zijn invloed niet genoeg om wat te veranderen, Ajax weet dat Cruijff dan niet blijft zitten en zal hij weer eens de gebeten hond zijn, omdat men gaat roepen, dat hij bij het minste geringste weer opstapt.

22-11-2010 22:24

kaashaas +4

daarom wil hij ook anderen in de ledenraad !!!

22-11-2010 22:27

Cruijff4ever +51

We hebben het over een plek in de RvC niet de ledenraad, daar zou ik het wel toejuichen........ zeker met sterke medestanders om hem heen.

22-11-2010 22:30

kaashaas +4

cruijf heeft mensen in de top nodig om hem heen omdat er een hoop aasgieren tussen zitten.

De laatste keer toen met marco zag hij gelijk in dat het niet goed zat dus klaar .. nu gaat hij het op een andere manier doen ..hij voert de druk op

22-11-2010 22:31

Cruijff4ever +51

Maar dan moet je onderaan beginnen, denk je werkelijk, dat één lid van de ledenraad, tussen de aasgieren, Van der Boog, Coronel, Jol en noem maar op kan sturen?

22-11-2010 22:35

kaashaas +4

Ja begrijp wat je bedoeld, heb je eigenlijk wel gelijk in...
Hij kan inderdaad als je het zo bekijkt beter eerst in de ledenraad gaan zitten en zoveel mogenlijk mensen naar z'n hand zetten.

Wat een Honden zijn die gasten dan !!!

22-11-2010 22:38

wilyha +2

ik snap de bedoeling cruijf in rvc en 8 mensen in ledenraad dan kan revolutie beginnen

22-11-2010 22:39

kaashaas +4

dat is dus blijkbaar niet helmaal zo... 8 is te weinig in zn eentje heeft hij niets te zeggen in een rvc en een raad is dan al aangesteld hij moet eerst het overgroote deel naar zijn hand zetten en dan moet er een nieuw rvc komen met de visie van cruijf is ook niet even 123 geregeld

22-11-2010 22:44

kaashaas +4

ze proberen hem dus misschien te naaien of zie ik dat verkeerd zo van kom dan maar in de raad wetende dat hij dat niet gaat doen.

22-11-2010 22:41

hansj +0

Cruff kunnen ze niet meer naaien toch als ze dat wel doen hebben ze een probleem met de supporters ... Kan me niet voorstellen dat er nu niks gaat gebeuren

22-11-2010 22:44

kaashaas +4

word dan echt rellen denk ik

22-11-2010 22:46

elpresidente +2

Het gaat er toch om dat er meer voetbalverstand en mensen zitten in de top, die de Ajax filosofie bewaken en uitdragen. Je kan toch niet 5 oud voetballers in de rvc gooien en 3 directeuren met een Ajax achtergrond. Het is ook een beursgenoteerd bedrijf met een miljoenen aanhang. Ze moeten meer kunnen dan alleen weten waar de linksback staat op het veld. Een goede balans is nodig die nu volledig zoek is doordat er helemaal niemand met voetbalverstand zit. Dan is dit juist een hele goed eerste stap in de fluwelen revolutie.

Edit dit was een reactie op cruijff4ever.

22-11-2010 22:53

Cruijff4ever +51

Heb het even opgezocht, dan weten we allemaal met zekerheid waar we het over hebben. De RvC bestaat uit Coronel (voorzitter), Joop Krant, Cor van Eijden, Frank Eijken en Jan Haars. In artikel 5.4 van het Reglement RvC staat, dat met volstrekte meerderheid van stemmen wordt beslist. Ingeval de stemmen ?staken? beslist de voorzitter.

Leg mij nou hoe Cruijff in zijn eentje de filosofie kan bewaken en uitdragen als hij plaatsneemt in de RvC? Dan zal er ook iemand wegmoeten, want in het Reglement staat, dat de Raad uit 5 leden bestaat.

22-11-2010 22:56

kaashaas +4

tja wat jij zegt klopt..maar ik denk dat Cruijf nog wel iets uit de hoge hoed tovert. Kunstje heeft hij al eens eerder gedaan

22-11-2010 23:00

Cruijff4ever +51

Ja, en kijk wat er in zit...... Joop Krant (lidmaatschap omdat hij Ajax sinds zijn 7de bezocht), Frank Eijken (geen enkele voetbalachtergrond) en Jan Haars (geen enkele voetbalachtergrond). Op de site van Ajax kan je haarfijn lezen wat deze heren hebben gepresteerd. Zou echt lachen zijn als Cor van Eijden dan moet ruimen, de enige met een voetbalachtergrond eruit en één erin. Weet niet of de rest van het land het ook zo zegt, maar in Amsterdam is dat "lood om oud ijzer!".

22-11-2010 23:06

kaashaas +4

kansloos!!

maar is het wel of niet zo dat ze alleen de gehele rvc kunnen weg sturen of kunnen ze ook een lid wegsturen?

22-11-2010 23:08

Cruijff4ever +51

Ze kunnen bij defungeren van één lid, en de RvC in het bijzonder het vertrouwen geniet van de Vereniging, de Vereniging verzoeken een voordracht te doen met betrekking tot de benoeming van een opvolger. Dus ja, ze kunnen één lid wegsturen.

22-11-2010 23:13

kaashaas +4

Tja gaat wel heel erg ver dan om :

Eerst lid van rvc eruit dan Cruijf vragen om erbij te komen en dan weten ze waarschijnlijk het antwoord al en dan kunnen ze zeggen zie hij wil niet .Vandaar dat hij waarschijnlijk eerst in de ledenraad wilt.

(Bedankt)

22-11-2010 23:17

Cruijff4ever +51

Ik hoop echt, dat hij de Ledenraad instapt en daar zijn invloed uitbouwt, aangezien die het bestuur benoemen en ontslaan. Ik heb me er niet verschrikkelijk in verdiept, dus schiet me niet allemaal meteen af als ik er naast zit. Het bestuur en de Ledenraad is Verenigingsniveau. Als hij daar voldoende invloed krijgt, wordt dat bepalend voor het "bijzonder vertrouwen" dat de RvC dient te genieten van de Vereniging.......... 1+1=2 lijkt mij.... hij noemt het zelf "Revolutie"...

22-11-2010 23:23

kaashaas +4

ja zat het net allemaal even te lezen op op de website ajax

tuurlijk schieten we je niet af haha

thanks

22-11-2010 23:33

elpresidente +2

Zo als ze nu zeggen Cruijff in de rvc voor technische zaken. Dan heeft hij toch veel invloed op jeugd scouting en aanstelling van de directie of ben ik nou zo gek ? Ook met de oud voetballers in de ledenraad komt er meer voetbalverstand. Dan hoeft er als dat allemaal lukt nog maar 1 man extra bijkomen en dat is een algemeen directeur met een voetbal achtergrond en zakelijk ook geen koekenbakker. Of ze moeten een sterke TD aanstellen, zodat erin de directie ook voetbal verstand zit.

Zo krijg je in alle lagen voetbal knowhow dus hij doet het niet in zijn 1tje. Anders is het inderdaad kansloos.

22-11-2010 23:17

Cruijff4ever +51

Als je Ajax een beetje kent, weet je, dat hij nooit iets kan bewerkstelligen zonder een beslissende stem in op het technische vlak. Daarvoor spelen er bij teveel invloedrijke personen teveel andere belangen dan het Ajax-belang.

22-11-2010 23:01

elpresidente +2

hij heeft veel meer invloed in de rvc dan in de ledenraad waar ook veel meer voetbal mensen moeten komen.

22-11-2010 22:31

Cruijff4ever +51

Heb het even opgezocht, dan weten we allemaal met zekerheid waar we het over hebben. De RvC bestaat uit Coronel (voorzitter), Joop Krant, Cor van Eijden, Frank Eijken en Jan Haars. In artikel 5.4 van het Reglement RvC staat, dat met volstrekte meerderheid van stemmen wordt beslist. Ingeval de stemmen ?staken? beslist de voorzitter.

22-11-2010 22:44

elpresidente +2

Het is toch niet alleen Cruijff in rvc maar ook molenaar in de directie en oud voetballers in de ledenraad. Hoe zou het anders moeten ? Dit lijkt me echt een goede optie om dit te laten slagen.

22-11-2010 22:29

Cruijff4ever +51

Nee, je hebt de ledenraad en de RvC. Ajax biedt hem naar alle waarschijnlijkheid een plek aan in de RvC, maar niet een Molenaar, Mulder en consorten. Alléén Cruijff. Daar heeft hij niets aan. Dan kan hij beter met een club in de ledenraad gaan zitten.

22-11-2010 22:32

elpresidente +2

:Je moet het ook tijd gunnen, eerst de verkiezingen voor de ledenraad. Cruijff in de rvc dan de directie aanpassen naar de visie van
Cruijff. Je kan niet verwachten dat in 1 keer alles veranderd.

22-11-2010 22:42

Cruijff4ever +51

Cruijff in de RvC en dan de directie aanpakken is dus waar je mis gaat, die stap is er namelijk niet met Cruijff in de RvC en al helemaal niet vanzelfsprekend zoals je het nu doet voorkomen.

22-11-2010 22:46

jpolling +0

In RvC???? Damned.. dan wil Ajax verder gaan dan dat wij als supporters gehoopt hebben!!!.. VET!:P

22-11-2010 21:48

BattleAxe +0

In de RvC willen ze em. Dus niet de ledenraad..

22-11-2010 21:47

sv +633 admin

de ledenraad benoemt de RvC, dus RvC vertegenwoordigt ledenraad.

22-11-2010 21:50

Meesmuijres +0

Degene die Cruijff tegenhouden zijn geen Ajacied !

22-11-2010 21:41

litmanen +0

heb ik ook gehoord

22-11-2010 21:40

micky +1

Uri wil heus wel samenwerken
Weet niet goed wat de man nu precies verkeerd heeft gedaan hij is al jaren Ajacied.
Die vd Aat daar weet ik dus helemaal niet van wat die bij Ajax toevoegd

22-11-2010 21:39

drehendriks +0

precies uri is rasajacied

22-11-2010 21:47

elpresidente +2

Dat geloof ik wel maar als je fouten maakt moet je wel op durven te treden. Niet zomaar klakkeloos je eigen goede rapport aan de kant zetten.

Goed dat ze in ieder geval actie ondernemen. Ze zijn wel steeds meer aan het terugkomen op eerdere uitspraken. Word duidelijk te heet onder de voeten.

22-11-2010 22:00

kaashaas +4

dat rapport hadden ze niet eens hoeven te maken ze hadden gewoon johan moeten bellen KLAAR !!

22-11-2010 22:01

EdmundDantes +0

Geweldig. Dit betekent dat hij het definitief gaat doen. Dat hij een groep om zich heen zal verzamelen en de macht zal grijpen. Voorzitter zal hij niet worden, meer directiecoach op afstand, net als bij Barcelona. Gezien zijn Foundation-werkzaamheden mogen we een vaste functie ook niet vragen. Laten we superblij zijn dat hij ondanks de afwijzingen in het verleden toch uit clubliefde weer komt. Hopelijk is dit het begon van de revolutie.

22-11-2010 21:39

kaashaas +4

Johan houd echt van AJAX !!!!!!!!!

22-11-2010 21:41

P.Paulusma +0

Heeft geen zin, Cruijff is als erelid automatisch uitgenodigd voor alle vergaderingen van de ledenraad..

22-11-2010 21:38

mvdk +44249 moderator

Ja maar in dit geval is hij bij alle vergaderingen aanwezig;) en kan hij dus alles met zijn eigen ogen bekijken. Daarnaast wordt er eerder naar Cruijff geluisterd dan naar 1 of andere kneus die daar alleen voor het geld zit. Ook is het een signaal naar andere spelers toe! Als Cruijff de raad in stapt zullen er zeker meer gaan volgen.

22-11-2010 21:41

kaashaas +4

beter !! Uri Cruijf is comming!! Uri doe wat moet gebeuren pak directie aan

22-11-2010 21:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.