'Cruijff eiste vertrek Blind'

door Petrie de Klerk 92

'Cruijff eiste vertrek Blind'

door Petrie de Klerk 92

Laatst geüpdatet

Johan Cruijff heeft donderdag geëist dat Ajax per direct de samenwerking met Danny Blind zou beëindigen. Dat meldt het NRC Handelsblad, dat zegt via een bron te hebben vernomen dat de assistent-coach volgens Cruijff ‘al vandaag moest oprotten’. Algemeen directeur Rik van den Boog beaamt dat in het middagblad. Naast het vertrek van Blind wilde Cruijff dat drie andere trainers een nieuwe functie zouden krijgen. “Bij wijze van spreken een baan achter de grasmaaier”, aldus Van den Boog, die zich verbaasd heeft over de wijze waarop het gesprek bij tijd en wijlen verliep. “Het was slikken of stikken. Er werden zelfs nog grovere termen gebruikt.”

Van den Boog herhaalt dat hij niet van plan is in te stemmen met de manier waarop Cruijff de club wil reorganiseren. “Het kan niet zo zijn dat er bij een NV mensen werken zonder toezicht van een directie. Wij zijn eindverantwoordelijk. Wij willen onze werknemers met respect behandelen.” (tekst: Voetbalzone.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

aissati +0

Wij zijn een grote voetbalcub en geen NV!!!

26-03-2011 11:25

Oulida +0

Groot gelijk!
Ik heb altijd al geroepen dat Blind een rat is!

25-03-2011 21:32

buitenveldert +0

Waarom is blind een rat? Danny Blind is ook een groote ajacied

26-03-2011 03:04

Daneman +1387

Hopelijk dat dit de laatste blunder was die het bestuur kon maken:
Geen linksback en standin voor el hamlap (als ie ziek is) voor de rol van goalgetter direct nadat suarez was vertrokken. Kans is nu zeer groot dat ajax slechts derde wordt. Met twee sportief gezien topaankopen van een kleien gedeelte van het geld van suarez was de kans aanzienlijk groeter geweest dat ajax tweede zou worden. Klut bestuur.

25-03-2011 20:22

Daneman +1387

Cruyff is rigoreus maar weet waar het aan schort, een voor een topvoetbalclub totaal ongeschikt bestuur

25-03-2011 19:53

RobertoStrife +2

Onzin, het verhaal dat ik vernomen heb is dat Blind geen TD mag zijn, maar maximaal assistent is, en dat lijkt me ook zijn kwaliteit.

25-03-2011 19:46

Sualex +2

Ook mee eens! Johan aan de macht

25-03-2011 23:32

Rho1980 +1499

Ik geloof echt niets van het verhaal, sowieso raar dat een direkteur gedetailleerde informatie naar buiten brengt. Cruijff zal echt niet gezegd hebben dat Blind moet 'oprotten". Vd Boog doet hetzelfde als in de zaak vd Zee, zieltjes winnen, liegen en bedriegen en zn eigen straatje schoonvegen.

Overigens is het raar de oa de F-side, Vak410, AFCA, SVA en OFA allen met dezelfde statement naar buiten komen. Rik heeft de boel vaker besodemietert en verdiend geen 2e gesprek maar moet gewoon exit.

25-03-2011 19:43

vl007 +0

De supporters van Ajax (AFCA) eisen een gesprek met algemeen directeur Rik van den Boog en Johan Cruijff.


AFCA, ik had meer van jullie verwacht, maar dat is nou echt niet meer en ik denk dat er meerdere Ajacieden zo over denken. Jullie verprutsen het voor AJAX. Ik hoop echt dat er een nieuw groep supporters opstaan inplaats van AFCA die vechten voor Johan en AJAX.

25-03-2011 18:16

Cruijff4ever +51

Ik denk dat Johan alleen mensen om zich heen wilt hebben die hij voor de volle 100% kan vertrouwen en ondanks de staat van dienst van Blind, hij heeft het een beetje achter de ellebogen. Achter de rug van Jol naar het bestuur gaan omdat Daley te weinig speelt. Daley op het scheiden van de markt een meerjarig contract laten tekenen als TD vlak voordat hij het veld weer op ging. Cruijff zal er wel een reden voor hebben. En de keuze tussen Coronel/vdBoog/Blind of Cruijff/hele schare promeninte oud-voetballers is voor mij toch wel makkelijk gemaakt. Een Ajacied begrijpt, dat er geprobeerd wordt Ajax te redden en dat is het enige belang dat telt.

25-03-2011 18:13

PietBon +2

Waar zijn die Ajacieden die elke wedstrijd zingen dat Danny Blind een echte Ajacied is? Cruijff okee maar Danny Blind wegbonjouren vindt ik niet kunnen. Daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn.

25-03-2011 18:00

Mokum31 +6141

Hij springt er wel lekker op in he .....Rikkie

25-03-2011 18:03

oudzuid2 +7294

ik sta volledig achter Cruijff maar Blind moet wel met alle respect behandeld worden.. hij is 4-5 jaar geleden al beroerd weggegaan, dat verdient ie niet.

25-03-2011 17:53

ELPISTOLERO +3

Oftewel, als VD Boog het had gedaan was de hel losgebroken, maar nu Cruijff het doet, is het prima..

25-03-2011 17:52

IamLegend +2

supporters volgen altijd hun herder...

25-03-2011 18:11

rafca125 +0

tegen heracles vette actie. voetbal is al jaren niet om aan te zien slechter kan het niet

25-03-2011 17:51

ajaxjol +0

laat cruijf nou verdomme is zen gang gaan!

25-03-2011 17:50

vl007 +0

AFCA,

Jullie kunnen eisen wat jullie willen, maar als Johan Cruijff linksom gaat en Rik en de directie rechtsom dan is het gelijk afgelopen. Rik heeft een klein beetje verstand van voetballen, misschien is het beter om de TECHNISCHE ZAKEN over te laten aan proffesional! Het enigste wat een klein beetje positief is de Financien..maar is dat genoeg?? NEE, wat wij willen zien is dat Ajax weer Ajax wordt. Het heeft al veelste lang genoeg geduurd, wij willen ook een nieuwe nr 10, of 11, of 9 zien, het liefts een nieuwe nr 14, maar nr 14 is ingevroren. Als Johan Cruijff de strijd verliest dan is dat ook mede dankzij JULLIE.

.

25-03-2011 17:44

Adrian +0

rot op met een NV, Ajax is een Club!

25-03-2011 17:41

Boer +3

Blind heeft grote waardering voor Van Gaal en daar houdt Cruyff niet zo van. Frank de Boer zit tussen twee vuren in. Voor De Boer is het ook lastig werken met Danny Blind. Diens zoon komt tekort voor het niveau dat Ajax van een linksback verwacht. Goede techniek, goede trap, maar te traag en te weinig duelkracht. Dat speelt misschien ook een rol in Cruyffs aanbeveling.

25-03-2011 17:25

elpresidente +2

Johan, Rik, er is maar één belang Ajax!


Heel Nederland heeft weer getuige kunnen zijn van het "clubbelang" van enkele vooraanstaande "Ajacieden".

* een hoofdscout die zichzelf groter acht dan de club
* een voetballer die zichzelf groter acht dan de club
* een voorzitter die zichzelf groter acht dan de club
* een advocaat die zichzelf groter acht dan de club
* een directeur die zichzelf groter acht dan de club
* twee jeugdtrainers die zichzelf groter achten dan de club
* een Johan Cruijff die zichzelf groter acht dan de club
* supporters die zichzelf groter achten dan de club

Jullie maken er met elkaar allemaal één grote bende van en roepen om het hardst dat jullie handelen in het belang van de club.

Wij eisen dat Johan Cruijff en Rik van den Boog, ieder met een secondant, in het bijzijn van de Ajax Supporters Delegatie met elkaar om de tafel gaan zitten,
net zo lang totdat er een werkbaar plan ligt waar alle partijen zich in kunnen vinden en Ajax de toekomst mee in kan!

Wij willen witte rook boven de Arena!

Ajax Supporters Delegatie

Dit is het bericht vn de afca.

25-03-2011 17:24

Mokum31 +6141

Het is wel zo dat er in een ander stuk wordt geschreven dat er ( aangaande een ander onderwerp van een week geleden Geld belangrijker dan principes) .......geen vertrouwen is in dit bestuur.
Wat eisen we nu eigenlijk dat Boog ( bestuur waar geen vertrouwen in is) samen met Cruijff voor de witte rook gaan zorgen ?.
Je kan wel gaan eisen maar denk dat de papieren er nu anders liggen.
Cruijff zal niet rusten totdat bepaalde mensen pleite zijn .....dan is er pas witte rook.

25-03-2011 17:37

elpresidente +2

Als dat eerst het uitgangspunt was hoe kunnen ze dan nu zo reageren ?

Steun dan Cruijff voor de volle 100%

word eerlijk gezegd een beetje moedeloos van die supportersclubs. Heb nog niks gehoord van de sva maar met die kwezel van een Dekker verwacht ik ook niks goed.

25-03-2011 17:41

Mokum31 +6141

Ja lees maar ...weet ik veel .
Ik lees die site ook graag .....ik zie daar nav Mounir een stuk staan.

"Geld belangrijker dan principes"en daar staat toch echt in het laatste stuk

Voor het bestuur en de directie is geld belangrijker dan principes, voor ons niet...... door deze actie is het vertrouwen weg!

Dan zeg ik hij is weg en was dus in die afgelopen week niet ineens terug ....dus sta je achter Cruijff en pak met hem de handschoen op om witte rook boven de Arena te krijgen.
Maar dat is logisch !!!!

Het is zo tegenstrijdig als de pest.
Gaan we van deze kant nou ook weer van de hak op de tak.
Het is simpel .
Of Cruijff en co doen het en we steunen die hele situatie.
Of je blijft lekker naar dat porum van van de Boog kijken en je houdt je kop....ja toch?
Dat zij samen aan 1 tafel gaan omdat men dit eist dat kunnen ze wel vergeten.

Ik was en ben 100% pro Cruijff

25-03-2011 17:46

elpresidente +2

Weet ik en ik reageerde ook meer op het standpunt van de Afca die dan lekker tegenstrijdig is.

Het is nu gewoon of Cruijff met al die oud Ajacieden of Boog met zijn bobo`s. Cruijff laat zich echt niet nog een keer te kijk zetten door die leugenaar en Boog had blijkbaar van begin af aan niet de intentie om echt wat te veranderen.

25-03-2011 18:12

Mokum31 +6141

Bedoelde het ook normaal hoor :-) ......kwam er alleen gefucked uit.
Zal de situatie wel zijn hahaha

25-03-2011 18:13

elpresidente +2

haha

Ben wel iets meer gespannen dan normaal ja. Tering lijers die gewoon je club kapot maken en je kan er bijna niks aan doen.

25-03-2011 18:26

Mokum31 +6141

Ben zo klaar met die gasten

25-03-2011 18:30

1010101010 +0

Laat Cruijff het maar regelen daar hoeft (met alle respect) de supporters vereniging niet bij te zitten. Alsof dat mensen zijn die vaker de ceen bestuurlijke functie bij de club hebben vervuld.

25-03-2011 17:49

elpresidente +2

Ik lees net de verklaring op de afca. Die zijn ook helemaal de weg kwijt. Die denken dat ze er zelf weer bij moeten zitten. Wat willen ze gaan doen ? een fakkel af steken onder een vergadering. Mijn god het word steeds hopelozer.

25-03-2011 17:16

AFCACBS410 +0

gaat bij deze om verschillende belangen he...dat wij als fanatieke aanhang onder andere besturen waarschijnlijk minder inspraak krijgen etc...vraag is echter of je dit tot het algemeen belang van ajax gaat rekenen ofniet. zijn de meningen over verdeeld igg. weet wel dat de supporters cruciaal KUNNEN zijn in deze situatie. als we dit weekend hadden gespeeld en ontslag van vd boog hadden geeist was het einde oefening voor rik en consorten. daaar ben ik van overtuigd. vraag is echter wat voor een statement we in nemen als supporters zijnde. word vervolgd dat is zeker!

25-03-2011 17:21

elpresidente +2

Maar de afca doet met dit statement toch niks zinnigs. Ja door praten je kan toch niet met een halfbakken oplossing komen. Je kan toch niet de opleiding scouting en het hele technische gebeuren aanpakken als er mensen op beslissende plaatsen zitten die jouw plan niet steunen of kunnen uitvoeren.

Ik had van de afca wel wat meer steun verwacht naar Cruijff toe. Nee ze willen zelf weer op de voorgrond. Kom toch op man,

25-03-2011 17:32

Frankv1989 +0

Wat is de motivatie er achter om Danny Blind weg te krijgen, prima man, prima uitstraling, prima achtergrond, nam verantwoording voor zijn foutje die hij in het verkeer had gemaakt.

25-03-2011 17:11

1010101010 +0

Hij staat al bekend als scholletje... en Ajax schuift hem ook van de ene naar de andere functie. Blijkbaar functioneert hij niet goed. Johan heeft er echt wel een goede reden voor. Hij zal niet lukraak roepen dat er mensen weg moeten.

Alles is wat mij betreft geoorloofd om Ajax er bovenop te krijgen ook al moet een ras Ajacied als Blind daarvoor wijken!

25-03-2011 17:24

gusanito +5447

Logisch, Blind is te licht bevonden op een aantal vlakken.

25-03-2011 17:09

sbcobra +54

Wij willen onze werknemers met respect behandelen jaja net zo als met Vd zee zeker:P

25-03-2011 16:55

zburg1983 +0

jongens, dit is zielig gedrag van ome rikkie om zieltjes te winnen. blind is een echt ajacied dat is waar, maar hij is niet groter als de club! dus als blind een echte ajacied zou zijn is ie solidair en heeft ie t beste met de club voor!

( wat ik overigens niet denk)

25-03-2011 16:53

AFCACBS410 +0

-->afca heeft inmiddels ook zn statement online gezet!

25-03-2011 16:49

zburg1983 +0

HIELENLIKKERS ZIJN HET!!! CRUIJFF=AJAX. ROT TOCH OP MET ROND DE TAFEL ZITTEN MET SUPPORTERS ERBIJ! LAAT JOPIE NOU MAAR ZIJN WERK DOEN EN RIK EN ZIJN FLIKKERS KUNNEN OPROTTEN!

25-03-2011 16:59

Meesmuijres +0

Snap het niet, wat is er mis met blind?
Achja, ik hoop dat Cruijff alsnog aan de macht komt

25-03-2011 16:47

Sazzz +1

Ik blijf het sowieso vreemd vinden dat Danny Blind in de technische staf zit, terwijl zijn zoon tot de selectie behoort. Het zorgde al voor problemen met Jol. Terwijl langzaamaan toch wel blijkt dat Daley echt niet het Ajaxniveau heeft.

25-03-2011 16:41

Flarkow +0

Het kan ook niet zo zijn dat wanneer johan aanbied om de club te helpen er maar half geluisterd wordt.
Eerst zeggen tegen johan dat hij alles mag doen om de club te redden en als ie dan met een voorstel komt er weer op terug komen puur en alleen om zijn en ook van andere onschikte personen baan te kunnen behouden. Het gaat zo goed met ons ajax al 7 jaar geen kampioen meer niets te vertellen in cl of europa legae en ook dit jaar geen kampioen en maar beloven dat er verstekingen komen bij vertrek van onze luis nou heeft ie de daad weer niet bij het woord gevoegd. Hij denkt lkkr luis verkopen en zelf premie opstrijken omdat ik ajax financiel gezond gemaakt heb. Vd Loog Aat Slop en URI OPFLIKKEREN!

25-03-2011 16:37

Wijzeman +0

Rick gaat weer verder waar hij gebleven was. LIEGEN!

25-03-2011 16:34

daslogisch +1

Mensen moeten hier gewoon niet op reageren. Dit is de eerste poging van de sluwe Ajax-verraders om de mening van t volkje te mennen en toch te kunnen overleven. Cruijff zal nooit van zijn leven zeggen dat Blind moet oprotten. Een functie als TD zag Cruijff dan niet zitten vor hem (imo terecht), maar als Frank hem als assistent zou willen of voor een andere functie (Jong Ajax) zul je Blind altijd wel kunnen gebruiken.

Vraag me af, zou er ooit 1 interview zijn geweest waarin vdBoog niet met de waarheid speelt, maar eerlijk is?!
Ontkennen dat je Cruijff buiten houdt om zelf de macht te houden, maar zeggen dat je er niet aan wil omdat je dat zgn voor de andere werknemers doet, die je altijd met respect moet behandelen?? Tuurlijk hoor, bleek wel uit de kwestie vdZee.. Als iemand een functie niet goed genoeg invult, moet ie plaats maken voor een ander. Zo simpel is t en daar is verder niets onmenselijks/respectloos aan..
En dan zeggen dat "je nu dan mssn naar de pijpen van Cruijff zou moeten dansen, maar dat er later dan wel weer een ander komt die weer hele andere beslissingen neemt. Dat je daar dus niet aan kunt beginnen.."Das gewoon een bewijs dat je feitelijk gezien Cruijff helemaal niet zo hoog hebt zitten als je daarvoor politiek correct in de media steeds beweerde (om maar in t gevlei van t publiek te blijven). Want t argument gebruiken dat "je niet naar iedereen kunt luisteren" om aan te tonen dat Cruijff's(!!) advies hoogstens ter kennisgeving aangenomen hoort te worden, tja dan ben je iedere vorm van logisch denken voorbij hoor. Alsof je even zwaar moet/mag tillen aan de mening van Cruijff als die van een ieder ander.. Das niet de waarheid, das heel erg dom van je als je zoiets kuttn denken. Das dan ook hoogstens wat ie t volk wilt laten geloven.. Misselijkmakend!

25-03-2011 16:28

Willems10 +2

Hahaha wat een geikheid zeg, niet normaal! Eerst praat iedereen vol lof over Blind en nu komt Cruijf met dit bericht, waarvan nog niet eens zeker is of dit wel echt is en iedereen vind Blind al jaren niks toevoegen. Wat een bullshit. We praten allemaal Cruijff achterna, ook al wil ik hem aan het roer zien.

25-03-2011 16:28

Mokum31 +6141

Ja en? Boog moet pleite, Blind ok hoor en respekt maar Blind is natuurlijk geen verlosser
Wel slim van Boog dit nu te roepen terwijl de afgelopen maand de naam van Blind veelvuldig is gescandeerd

25-03-2011 16:26

LegendaryNumber +0

Echt zielig dat ie nu Johan probeert zwart te maken.
Zie je niet dat je dagen geteld zijn gapp

25-03-2011 16:24

Junisderdester +0

Ga gewoon naar de ArenA en schup die Vd Boog van z'n luie stoel af!

25-03-2011 16:16

AFCA-HHW +0

Ajax moet gewoon van die NV af! Dus ook van de beurs af!
Er moet begrepen worden Ajax geen bedrijf is maar een voetbalclub!

25-03-2011 16:15

ajax +0

Dat kost klauwen met geld vriend

25-03-2011 16:32

AFCA-HHW +0

Ik weet dat het veel geld kost maar nu verliezen ze er ook alleen maar geld mee.wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat Ajax geen handelswaar is.

25-03-2011 16:53

Obodai +0

Bij vd Boog weet je inmiddels dat je helemaal NIKS moet geloven. Het stadium " wat moet ik wel en wat moet ik niet geloven" zijn we bij hem al voorbij.

25-03-2011 16:13

Obodai +0

Met Blind in verschillende technische rollen zijn we in 10 jaar tijd nog geen steek verder gekomen. Los van het feit dat Rik Bedrog weer leugens de wereld in helpt aangezien Cruijff wilt dat Blind assistent blijft en Ajax dit niet wilt doen aangezien ze Danny een rol als Technisch directeur hebben beloofd, maakt het geen snars uit of we verder moeten zonder Blind.

25-03-2011 16:11

Jeff +0

Haal dit bericht weg! Liegen, bedriegen, alles komt weer voor in dit bericht! Misselijkmakend om weer mensen tegen Cruijff op te zetten door te beweren dat Blind eruit moet!

25-03-2011 16:10

Ajaxio +0

Bull shit bericht.... ome Ricky heeft deze er nog snel even uitgestuurd!

Hij had Danny een mooi baantje beloofd, maar Danny mag gewoon assistent blijven als Hoofdtrainer de Boer tevreden is met die samenwerking.

Niet meer op reageren .. straks krijgt Ome Ricky nog zijn zin met wat mensen die dit gaan geloven. Cruijff wil de niet voetbal mensen eruit .. niet de voetbalmensen zoals blind!

25-03-2011 16:09

elpresidente +2

Ik denk dat Blind gewoon teveel mensen heeft beschadigd in het verleden met zijn gedraai. Als Blind moet sneuvelen om Ajax weer op te bouwen moet dat maar.

25-03-2011 16:09

elpresidente +2

Het is in ieder geval raar om zo te lekken. Het lijkt gewoon direct bij Boog vandaan te komen. Of het ontoelaatbaar is weet ik niet

Dat er aanpassingen moeten worden gemaakt in het personeel is niet meer dan normaal. bij een reorganisatie.

Wat ik trouwens raar vind dit bericht staat in de nrc maar er word door gelinkt naar voetbalzone ???

25-03-2011 16:20

elpresidente +2

Het is ook aan te merken als onbetrouwbaar en dus aan te voeren voor een ontslag :)

25-03-2011 16:50

12deman +0

Wij willen onze werknemers met respect behandelen??? En hoe zit dat dan met van Zee?? Ga lekker bij de efteling werken misschien geloven ze daar in sprookjes. Bij ons is je speel uitgespeelt op zouten.

25-03-2011 16:06

DeBaas +3

Als ik Blind alleen al op de bank zie zitten, word ik al misselijk. Al is het wel beter dan dat Daley in het veld staat, die kan er echt helemaal niks van.

25-03-2011 15:58

bojansuarez +324

Ik geloof het ook niet helemaal , maar ik zou het wel geloven als er stond : Blind stapt op, omdat hij al meerdere malen heeft aangegeven liever trainer te worden of een technische functie zou willen.
Maar ik geloof en hoop vooral dat Blind gewaardeerd wordt en niet aan de kant gezet wordt.
Deze man heeft ons successen bezorgd waarover we nu enkel kunnen dromen!

25-03-2011 15:58

KMS +0

K kwam dit stukki gister nog tegen op Catenaccio . nl

"Blind is de grote architect "

Goed. Het ging tegen Utrecht misschien niet zo erg goed. Het gemis van een balvaste spits, bleek nijpend. Een vuist kon Ajax in de Domstad niet maken. Toch zijn de meningen over het Ajax na Martin Jol onverdeeld positief. Frank de Boer lijkt een toptrainer in wording. Hij schuwt niet om jeugdspelers in te zetten en is teruggestapt naar het Ajax-systeem. De Boer krijgt alle credits. Maar verdient hij dat wel? Is Danny Blind niet veel meer de architect van dit Ajax?

Het was Danny Blind namelijk die jaren geleden de jeugdopleiding op touw heeft gezet. Als hoofdjeugdopleidingen heeft hij er voor gezorgd dat alles geprofessionaliseerd werd. Waar Ajax nu duidelijk de vruchten van plukt.

Daarnaast heeft de Zeeuw er voor gezorgd dat Martin Jol de laan uit werd gestuurd, al zegt Jol nog altijd dat hij zelf de handdoek in de ring gooide. Blind twijfelde aan het eeuwige gezeik van Jol. De assistent van de Scheveninger wilde geen aankopen, maar het inzetten van meer jeugdspelers. De aanstelling van Frank de Boer kwam ook mede uit de koker van Blind. Die en passant eventjes bleef zitten, terwijl hij zichzelf eigenlijk niet als trainer ziet. Alles om De Boer op weg te helpen.

Daarnaast is Blind natuurlijk geweest een clubman. Een echte. Niet zoals Frank de Boer. De man die altijd aangaf Ajacied te zijn, maar zijn club wel aanklaagde toen FC Barcelona langskwam. De vraag is of Frank de komende jaren ook bij Ajax blijft. Of, zoals Ronald Koeman, op een trein stapt wanneer deze langskomt.

In mijn ogen is Blind dan ook de architect van het huidige succes van Ajax. De vraag is hoelang het goed blijft gaan. Maar één ding weet ik zeker. Aan Danny Blind zal het niet liggen.

Via Mascini.net

+++++++++++

Uiteraard niet helemaal objectief maar er zijn een aantal punten die meegenomen mogen worden. Blind mag niet zomaar ontslagen worden, en dat zal ook niet gebeuren.

RvdB en het besturr moeten gewoon zelf en zo snel mogelijk hun biezen pakken. 3 weken wachten op de ledenraad vergadering om daarna weer weken verder te modderen tot iedereen is weg gesaneerd lijkt me een te pijnlijke weg. Komt natuurlijk uitgebreid in alle media etc. Slecht voor Ajax. Als ze hart hebben voor Ajax maken ze nu ruim baan voor JC en stappen op. Blind zal dan heus een plekki krijgen.

25-03-2011 15:53

micky +1

Lijkt me niet de stijl van Cruijff om zich op die manier uit te laten over anderen

25-03-2011 15:52

Sualex +2

Ik zou het kunnen begrijpen. Ik heb veel respect voor Blind als voetballer en ajacied. Maar hij praatte ook met Jol mee tijdens het systeem veranderen naar 4-4-2 en hij praat de ene keer links en de andere keer rechts. Als ajacied had hij Ajax moeten beschermen tegen een andere filosofie.

25-03-2011 15:51

boye04 +0

En Blind was degene die ging stoken tijdens het bewind van Jol. Dat doe je gewoon als assistent niet. Ik vond het daarom al raar dat hij gewoon bleef zitten.

25-03-2011 15:53

AfcAjax1900 +0

Typisch v/d Boog tactiek !!! Verdeel en heers.
Wat dan nog dat er iemand weg moet. Je word nooit beter als je op de oude koers verder gaat. Kijk naar de hoeveelheid middelmatige voetballers op het veld.

25-03-2011 15:48

anemicbruno +0

ik geloof hier er eigenlijk niets van.
Cruyff wil juist mensen met een echte clubhart binnen ajax hebben.
dan zou het gek zijn om Blind weg te sturen.
ik heb altijd begrepen dat hij een andere functie kreeg

25-03-2011 15:47

Ajaxio +0

Leugens .... geen reacties meer...

Booggie haalt weer alles uit de kast om er goed voor te staan!!!

Verwijder dit bericht...negeer!!

25-03-2011 15:47

robert R. +2

beter toch danny is een aardige kerel en heeft een clubhart maar voegt niet veel toe op technisch gebied als je Cruijff, Bergkamp en Jonk hebt.

25-03-2011 15:45

Junisderdester +0

Hoe weet jij nou wat een Bergkamp kan toevoegen :P

25-03-2011 15:46

robert R. +2

veel is op technisch gebied denk ik zeer sterk. zeker als je ziet hoe hij de A1 samen met Grim klakkeloos van Frank heeft overgenomen

25-03-2011 15:48

Bijter +3

Wat hebben Bergkamp en Jonk dan helemaal bewezen, een goed paard is nog geen goede ruiter zou Co zeggen.

25-03-2011 15:47

RoodWit +62

Als Bergkamp bij een club komt als Ajax zijnde voor wat voor reden dan ook, dan gaan er meer deuren open, dan kunnen er ook andere/meerdere dingen besproken worden.

25-03-2011 15:49

Bijter +3

Voor van Basten ook, nou dat was me toch een groot succes.

25-03-2011 15:50

RoodWit +62

Die moest het nagenoeg in zijn eentje oplossen, kreeg een bult verantwoordelijkheden voorgeschoteld, soms met tegenzin. In combinatie met het bestuur dat hem groen licht gaf om een Gods vermogen uit te geven.

Deze situaties je onmogelijk met elkaar vergelijken.

25-03-2011 16:04

robert R. +2

man met Jonk en Bergkamp hebben we 2 mensen die het speletje heel goed snappen en met Johan achter de hand lijkt het me een super trio die Frank kan ondersteunen.

25-03-2011 15:50

Bijter +3

Je legt het lot van de hele club in handen van mensen zonder relevante ervaring in hun nieuwe functies. En dan heb je een adviseur die al jaren niet meer werkzaam is in het hedendaagse voetbal. Ik vind het vreemd dat niemand daar vraagtekens bij durft te stellen.

25-03-2011 15:53

Sualex +2

Het lot ligt nu in handen bij een hockeyer en zijn kornuiten die al jaren niets laten zien. Liever het lot in handen van nature leiders in de voetballerij

25-03-2011 16:11

Bramble1988 +9317

Weetje Barcelona nog? 8,9 jaar geleden middenmoot voetbalden? Vooral door Cruijf is de club waar het nu staat, nooit geschoten is altijd mis..En trouwens, als we zo als nu doorgaan, komt er niks meer terecht van het hele AJAX dus..Dacht jij wel?

25-03-2011 16:11

Daluniz10 +0

hier heb je indd een punt..
ik weet niet wat er waar is van het ´blind´verhaal...
ondanks dat ik blind een mindere coach en TD vind... moet er wel met respect met hem (een echte ajacied) worden omgaan..
iets wat ajax in het verleden vaak heeft nagelaten met andere spelers

25-03-2011 16:17

daslogisch +1

Of je laat je lot in de handen van mensen die nooit zelf de beste voetbaltechnische beslissingen zouden kunnen nemen. Alsof dat niet nog veel en veel twijfelachtiger zou zijn..

Die adviseur die er zgn geen kijk meer op zou hebben, bekijkt overigens genoeg wedstrijden van t hedendaagse voetbal hoor. Ook al krijgt Cruijff al jarenlang geen salaris meer van Ajax of welke andere voetbalclub dan ook, je gaat nu toch niet stellen dat vdBoog meer geschikt is om over voetbaltechnische zaken na te denen en te beslissen dan Cruijff enco ?! Zou ik nl heel vreemd vinden, maar das eigenlijk wel de strekking van je post..

25-03-2011 16:24

AfcAjax1900 +0

Kan het nog slechter dan!!!!

25-03-2011 15:50

Bijter +3

Ja kijk maar is naar 010

25-03-2011 15:54

Sualex +2

Maar als je zulke paarden in je stal hebt dan gok je niet op een ander paard (het bestuur) wat eigenlijk geen paard is maar een ezel

25-03-2011 15:53

Sualex +2

Maar als je zulke paarden in je stal hebt dan gok je niet op een ander paard (het bestuur) wat eigenlijk geen paard is maar een ezel

25-03-2011 15:54

Sualex +2

Ik gok liever op 3 goede paarden dan op die ezels in het bestuur

25-03-2011 16:19

Mecrelovic +0

Actie tegen dit huidige bestuur!!

25-03-2011 16:20

Junisderdester +0

Ja, en Cruijff wordt de trainer bij Helmond Sport

25-03-2011 15:45

bojansuarez +324

whow dit had ik ook niet verwacht... dat is wel heel radicaal en respectloos.
Danny Blind is met zijn clubhart zoiezo van belang voor ajax, andere/mindere functie oke ,maar weg?

25-03-2011 15:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.