'Ajax bereidt hoger bod voor'

door Martijn de Klerk 91

'Ajax bereidt hoger bod voor'

door Martijn de Klerk 91

Laatst geüpdatet

Ajax zal volgens het Algemeen Dagblad een nieuw bod uitbrengen op spits Kolbeinn Sigthórsson. De Alkmaarders werden 3 weken geleden door Danny Blind gebeld. 'Ik het keurig naar Blind geluisterd, maar wij hebben niet de intentie om Kolbeinn te verkopen. Wij hebben hem juist contractverlenging aangeboden', zegt de oud-speler van NAC Breda vandaag in het AD.

De zaakwaarnemer van Sigthórsson denkt dat de speler goed in het systeem van Ajax zal passen. Meer quotes extern.

Lees meer over:
Plaats reactie

Melvin01 +1

Dat ze maar bij Ajax afscheid gaan nemen van de volgende spelers (als ze al dan niet al weg gaan) en de volgende spelers gaan toevoegen bij de selectie:


Contract niet verlengen of verkopen:
-Cvitanich
-El Hamdaoui
-Enoh
-Lindgren
-Lodeiro
-Oleguer
-Silva
-Zeegelaar
-Stekelenburg
-Graafland
-Deckers
-Ottenhof
-vd Meulen
-Overtoom
-Schouw
-Kappelhof (?)
-Burnet

Aankopen of speler terughalen na verhuur:
-Sergio Padt (was verhuurd)
-Jan-Arie vd Heijden (was verhuurd)
-Clayton Daniels (Ajax CT)
-Kevin Strootman (fc utrecht)
-Ismael Aissati (was verhuurd)
-Roy Beerens (sc heerenveen)
-Derk Boerrighter (is al gekocht van rkc)
-Thulani Serero (Ajax CT)
-Luuk de Jong (fc twente)
-Nacer Chadli (fc twente)
-Mitchel Donald (behouden)

05-05-2011 02:37

Vinc-ajacied +4

Onzin met je eredivisiespelers, haal ipv Strootman, Beerens, De Jong en Chadli spelers uit het Buiteland of de eigen opleiding.

05-05-2011 06:19

Melvin01 +1

Ja?! Wie dan... Welke spelers uit het buitenland... Moeten we dan weer spelers als Suk (kwam op eigen initiatief), Lodeiro en Cvitanich gaan halen? En welke spelers uit eigen jeugd staan er nu klaar om Ajax kampioen te maken? v. Rhijn? Lukoki? Klaassen? Kerel die moet je rustig gaan brengen dat zijn geen spelers die er nu al staan!

05-05-2011 06:41

Vinc-ajacied +4

Zoek eens een wereldbol op en kijk hoe groot Nederland is en hoe groot de wereld is. Er lopen genoeg (betere) spelers rond je moet alleen eventjes rondkijken maar die zijn echt wel beter dan Strootman, de Jong en Beerens

05-05-2011 07:01

ajaxtukker89 +0

ik hoorde van heracles supporter dat everton gevolgd word door ajax weet iemand daar wat van

04-05-2011 22:46

ajaxtukker89 +0

ik hoorde van heracles supporter dat everton gevolgd word door ajax weet iemand daar wat van

04-05-2011 22:46

MarkUltrA +0

van een supporter, man als ik als moet horen .. Onzin, wel aardig voetballertje,meer ook niet!

04-05-2011 23:14

ajaxtukker89 +0

daarom wou ik het ook vragen

04-05-2011 23:34

RobertoStrife +2

Max. 4m en ik ben blij!

04-05-2011 21:23

langehaan +0

ff offtopic
weet iemand waar ik thuis shirt kan bestellen
moet een nieuwe hebben
maar kan m nergems bestellen
ook niet bij ajax shop

04-05-2011 21:10

Wijzeman +0

Komt omdat de nieuwe nog uitgebracht moet worden.

04-05-2011 21:45

Stub +0

Een middenvelder als Kevin De Bruyne zou Ajax ook niet misstaan?

04-05-2011 20:43

OdjePils +6320

Wie is dat dan?

04-05-2011 23:21

Stub +0

een speler van Genk. een van de beste spelers die in Belgie rondloopt. Twente wilde hem vorig jaar halen, maar kwam er niet uit met Genk. Verschillende buitenlandse clubs willen hem ook al

05-05-2011 00:19

wouter90 +0

Even voor de duidelijkheid, ElHam werd gehaald voor de flanken als vervanger van Suarez, nooit was de bedoeling dat die de 1e spits werd.

04-05-2011 18:15

Rdk1983 +4

Daarom hebben ze hem ook nr 9 gegeven, en niet nr 11..

04-05-2011 18:49

Wijzeman +0

Hij is gehaald onder Jol, nu is Frank de Boer trainer. Onder Jol speelde Suarez vanaf de zijkanten naar binnen dus dat was hij met El hamdoui ook van plan. zo`n nummertje zegt niet alles.

04-05-2011 19:08

davids4life +0

dan heeft hij nu pech op de vlanken spelen andere namen en hij heeft geen plek op de vlanken en ik denk ook dat hij daar geen goed rendement haalt ik zie hem als nr 10 en ook daar is geen plek voor hem

kortom overbodig verkopen en weg ermee

04-05-2011 19:46

milansu +0

Suarez paste in principe qua stijl ook niet binnen het systeem wat Ajax wil spelen. Voor grote talenten valt altijd een uitzondering te maken, Mounir zou in principe best in een vrijere rol op de flank kunnen spelen. Aan techniek ontbreekt hem het niet. Als 9 van ajax komt hij inderdaad vele dingen te kort en daar is hij inderdaad wel degelijk voor gehaald.

05-05-2011 21:49

milansu +0

Klopt, en ik heb ook al meerdere malen geroepen dat ik nooit begrepen heb dat hij gehaald is, omdat ze hem als opvolger van Pantelic werd gehaald. Ik zeg alleen dat hij in principe wel de kwaliteiten heeft om op een vrijere rol op de flank te spelen, mits hij zich daar aan wil conformeren. Wat inderdaad nog maar de vraag is. Opzich is dat doodzonde, want hij heeft laten zien dat hij over niet geringe kwaliteiten en techniek beschikt. (Heerenveen thuis twee schitterende goals).

05-05-2011 22:13

eros +4817

Goed bruikbare spits,...
En ik denk dat hij meer gaat brengen als Dost!

04-05-2011 15:51

diwa +0

dit is inderdaad weer geen type pantelic. Zo'n 4-4-2 azspits, daar hebben we niks aan. we moeten gewoon een pantelic, kanu kluivert enz. hebben. Wat jammer dat we niet gewoon voor 4,5 miljoen pantelic drie jaar gehouden hebben. dan haddden we dat geld wat je aan el hamdaoui, mido en nu mss sigthorsson hebt verspild, niet hoeven uitgeven en rustig op zoek kunnen gaan naar een goede, jonge spits in heb buitenland of de jeugd.

04-05-2011 15:26

Hwb +1478

AZ speelt geen 4-4-2, hele seizoen al 4-3-3. En daarnaast (zoals ook hieronder al door iemand anders gezegd): sinds wanneer is Pantelic de maat der dingen? Pantelic was een uiterst bruikbare spits voor dit Ajax, maar grote Ajaxspitsen (van Cruijff tot Arveladze, Van Basten tot Kluivert en Geels tot Huntelaar) waren ook geen type-Pantelic. Pantelic heeft gerendeerd bij Ajax, maar Ajax moet qua spits niet op zoek naar een type-Pantelic. Wel kan het zijn dat de zoektocht uiteindelijk uitkomt bij een type-Pantelic en dan hoeft dat niet verkeerd te zijn.

04-05-2011 15:33

Hwb +1478

De reactie waarop ik reageerde is later aangepast. Toen ik mijn reactie schreef, stond alleen de eerste zin er nog maar.

Verder met je eens, noemde Arveladze en Huntelaar niet om ze te vergelijken met de rest (die inderdaad hoger staan), maar om te benadrukken dat Pantelic ook/zelfs niet op hun niveau komt.

04-05-2011 16:29

Ajaxfan007 +0

Precies, Ajax zocht een spits en dan weet iedereen (tenminste ik wel) dat ElHam niet de ideale nr. 9 is van Ajax.

Nog steeds blijf ik zeggen dat sinds het vertrek van Sneijder en daarna KJH wij eigenlijk nooit de nr. 10 en 9 goed hebben ingevuld. Eriksen op 10 heeft een toekomst maar op 9 is het nog steeds zoekende.

04-05-2011 17:54

milansu +0

Ik vond eerlijk gezegd Huntelaar ook geen typische ajax spits. Hij was (en is) een geweldige doelpuntenmaker, maar vond het geen speler waardoor ajax beter ging voetballen. In de seizoenen dat ze het hele spel op hem afstelden (onder blind en koster) maakte hij verschrikkelijk veel goals. Maar qua voetbal waren het dramatische seizoenen. In het seizoen ten Cate moest hij meer mee voetballen, en dat was ook gelijk zijn minste seizoen.

Voor mij hoeft een ajax spits ook helemaal geen 30 goals te maken, dat is namelijk totaal geen garantie tot succes van het team. Kijk naar Zlatan en ook Kluivert, waren spelers die eerder tussen de 10 en 20 goals maakte, maar met hun hebben we wel successen geboekt. De beste nummer 9 is in mijn optiek niet per definitie een topscoorder.

04-05-2011 23:26

Pinpanter +3

Ik ben ht hier erg mee eens. Al aarzel ik over de definitie van 'een echte Ajax-spits'. Is dat een Marco van Basten of meer een Wim -'balletje terug'-Kieft? Bosman was ook een enorme goalgetter en minder een meevoetballende midvoor. Voor mij is een spits met techniek vooral een Ajax-spits, en dan vind ik El-Ham er zeker wel één. Ik hoop stiekem dat FdB voor volgend seizoen wel een goed samenwerkende frontlinie weet te smeden, MET El-ham.

05-05-2011 13:31

Monster09 +0

Mensen, reden dat we binnen eredivisie halen is omdat ze dan niet zulke idiote salaris willen. Kijk naar Pantalic die wou ook al idioot veel, laat staan als je een andere wil halen, die wel een topper is

04-05-2011 14:18

Wijzeman +0

Onzin.

Wat denk je van het salaris van El Hamdoui...

04-05-2011 14:21

JeRooney +0

El Hamdaoui is een geval appart die eigenlijk de eredivisie al ontgroeit was.

04-05-2011 14:24

Wijzeman +0

Maar de zin "Mensen, reden dat we binnen eredivisie halen is omdat ze dan niet zulke idiote salaris willen." van hem is totale onzin. Ja als je Atouba gaat halen wel ja. Maar een leuke middenvelder van ik zeg maar wat Boca Juniors hoeft hier echt geen 1,5 miljoen te verdienen hoor.

04-05-2011 14:45

109362 +0

voor 3.8 miljoen halen

04-05-2011 13:16

Cleo9 +0

Sigthorson is nu nog niet goed genoeg. Haal Cleo van Partizan, is een beetje een type Pantelic alleen dan sneller

04-05-2011 13:06

ZwarteJood +1

ik heb gister Kenneth Zohore goed bekeken tegen Servië.
wat een toptalent zeg, behendig, groot, krachtig en zeer slim.. samen met Fischer was hij de beste van Denemarken.
ik wist dat er interesse was maar ik zou nu serieuze stappen ondernemen en concrete interesse laten blijken want dit is een perfecte spits voor Ajax want Frank de Boer zocht een type 'Kluivert', nou hier heb je er één!

04-05-2011 12:54

Chill +77

Als dit niet gaat werken kunnen ze misschien wel bij FC Pachuca in Mexico terecht. Daar staan alle spelers op de transferlijst :P

04-05-2011 12:30

omisom +1

Niet dat ik tegen zijn komst ben maar vraag mij af wat die scouting eigenlijk nog doet want deze jongen hoef je niet te scouten die zie je iedere week spelen maar ik bedoel spelers in het buitenland waar geen belachelijk kostplaatje aan hangt daar zijn ze toch voor of zitten ze alleen geld op te maken???? Vroeger waren we toch heel actief om spelers uit het buitenland te halen en tegenwoordig kijken we alleen nog in NL.

04-05-2011 12:09

elpresidente +2

Ik heb er weinig vertrouwen in. Een jongen die uit de basis werd gespeeld door Erik Falkenburg als Spits kan vrijwel onmogelijk kwaliteiten hebben waar ik van ondersteboven raak.

Hoe lang is hij nou ? Want ik zie 1,90 staan en 1,81 op wikipedia en ben bang dat wikipedia dit keer gelijk heeft.

04-05-2011 11:51

elpresidente +2

Ik wil graag een spits die het spel van Pantelic kan brengen. Wel graag iets dynamischer en sterker maar liever Pantelic dan Huntelaar imo.

Ik heb grote twijfels als ik dan de naam Sighthorsson zie.

04-05-2011 12:17

JeRooney +0

Juist zie ik in Sightorsson die speler. Hij is ook hartstikke snel wat je niet goed ziet door zijn bouw en houding.

04-05-2011 12:21

elpresidente +2

Voorlopig zie ik alleen een afmaker zeker talentvol maar of het de meevoetballende spits is die drie 4 man om zich heen beter dat denk ik niet.

04-05-2011 12:42

elpresidente +2

Het probleem vind ik is dat er hoogst waarschijnlijk weinig anders komt als je deze speler haalt. Ik zie dan liever een echte klasbak komen. Die het niveau op tilt door zijn klasse en niet een heel behoorlijke afmaker die vooral zich tegen de degradatie kandidaten heeft laten zien.

Misschien dat er wat meer mogelijk is als zowel Cvita als Elham worden verkocht.

04-05-2011 12:46

Jons +67

Hij speelt bij Kuban Krasnodar. Zal daar wel een vorstelijk salaris verdienen, dus de kans dat hij naar Ajax komt is héel klein.

Edit: Ik heb het even opgezocht, hij verdient 700.000 per jaar, en loopt nu 1 op 2 in de Russische competitie. Hij heeft voor 4,5 miljoen de overstap gemaakt naar Kuban.

04-05-2011 12:55

elpresidente +2

Ik ken Traore ja, Groot sterk redelijk snel redelijke techniek en geen overzicht ;) Tenminste dat is wat me opviel toen ik zijn video,`s en wedstrijden zag. Ook heel veel goals door diepe ballen in de ruimte. Dus ook bij hem heb ik grote twijfels als aanspeelpunt.

Ik ga er al bijna vanuit dat sigthorsson naar Ajax komt door zijn korte contract en de interesse die er is vanuit Ajax kant.

Zou graag zien dat Ajax werk maakt van Kenneth Zohore en de natuurlijk iets moeilijker te halen Lukaku ;) Allebei grote talenten die het fysiek en talent hebben om grote spitsen te worden.

Kenneth Zohore zou redelijk goedkoop zijn en kan zich rustig ontwikkelen achter een speler die wel rijp is voor de basis.

04-05-2011 13:14

Wijzeman +0

Traore speelt ergens in Rusland volgens mij tegenwoordig. Bij Kuban Krasnodar

WAAROM moet er nou WEER in de eredivsie gezocht worden? Wanneer gaan we verdomme nou eens scouten! Spelers als Maxwell, Ibrahimovic, Trabelsi etc wil ik zien. Niet de Sikora`s, Soetaars en Sigtohrsons.

Uitzonderingen zoals Suarez daar gelaten

04-05-2011 12:53

SammyR +2

Jezus man zeik niet zo, wij scouten juist jonge spelers bijv, Eriksen, Boilesen, Fisher, Toivomaki. Ik zou eerder zeiken op onze jeugdopleiding.

04-05-2011 13:55

Wijzeman +0

Dat is geen zeiken, dat is kritiek hebben! Wat wil je nou de we jaar in jaar uit clubs als Heerenveen, Az etc blijven spekken? In het buitenland lopen genoeg talentvolle spelers rond die een directe versterking zijn voor Ajax 1. Dan hoeven we niet middelmaat als De zeeuw, Lindgren etc te kopen bij clubs uit de eredivisie.

We hebben niet voor niks veel mensen voor de scouting.

04-05-2011 14:14

HeinJan +0

Traore kan je sowieso vergeten, die knaap is weer naar één of andere Russische club met veel te veel geld gegaan. Daarbij vind ik dat je nu al aan Sigthorsson kan zien dat hij beter is dan Dost, op basis van wat Dost vorig jaar heeft laten zien. Sigthorsson is te vergelijken met Matavz, alleen denk ik dat Sigthorsson mentaal nog beter in elkaar steekt. Daarbij is het een speler die nog echt gevormd kan worden door Frank, in tegenstelling tot Mounir. Eigenlijk zie ik geen punt waarom je niet zou proberen om hem te halen, terwijl ik bij Dost toch wel heel erg mijn twijfels had en daar was Ajax bereid 5mln voor neer te leggen.

04-05-2011 12:53

elpresidente +2

Ik zie hem nooit spelen, op een paar flarden na in studio voetbal maar 10 van de 15 goals zijn gemaakt tegen degradatiekandidaten.

Is dit nou echt die geweldige spits die we zoeken ?

04-05-2011 11:30

preme +2

Haal gewoon Luuk De Jong, leg gewoon 10 mln. op tafel klaar. Dan heb je tenminste echt een speler die wat langer constant en op hoog niveau presteert. Dan nog Mertens voor 6/7 erbij en je hebt echt een geweldige aanval volgend jaar. Dat is wat Ajax na moet streven, niets minder.

04-05-2011 11:28

Jons +67

Juist, met jou ken ik praten. Alleen zou ik ipv Mertens, Narsingh halen. Goedkoper,sneller, betere actie & heeft een Ajax verleden. Daarnaast is het een Nederlandse jongen.

Sulejmani - L. De Jong - Narsingh

Eriksen

04-05-2011 11:36

Randy428 +3

Hou eens op zeg.

Luuk de Jong is geen 10 miljoen waard. En zulke bedragen moet je als Ajax zijnde niet meer neerleggen. En zeker niet voor een speler van Twente.

Waarom wil je Luuk de Jong zo graag? Om mee te gaan in het romantische beeld dat de media schetst, over de broertjes De Jong bij elkaar spelend? Als we volgend jaar een knappe spits hebben, vervalt Siem's plek op die positie. Dan moet hij op het middenveld de concurrentie aangaan, en die is wat mij betreft redelijk groot. Dan heb je de kans dat hij zomaar weer op de bank belandt, en heeft niemand het meer over het 'ideale duo De Jong'.

Ik vind Siem op de lange termijn te kort komen voor Ajax. En zijn broer Luuk? Tsja, ik ben er niet echt van onder de indruk. 10 miljoen is een te groot risico voor een speler die wellicht bezwijkt onder de druk. Van Kennedy dachten we ook allemaal dat hij er geweldig veel goede vrije trappen zou inschieten, en veel voor het team zou betekenen. Dat is ook op een mislukking uitgedraaid.

04-05-2011 12:53

HeinJan +0

Ik vind dat je Siem erg onderschat, met zo'n individualistische aanval als wij nu hebben, vooral El Hamdaoui en Sulejmani, komt hij helemaal niet tot zijn recht op het middenveld. Datzelfde geldt voor Eriksen. Deze twee spelers vallen op zodra zij met elkaar gaan combineren. Ik ben ervan overtuigd dat zodra wij met een echte spits gaan spelen en Ozbiliz op rechtsbuiten, Eriksen en De Jong op zullen bloeien. De Jong heeft een spits nodig die met hem samenvoetbalt en Eriksen heeft de loopacties van De Jong en de spits nodig om de ruimte te zoeken en te vinden. Nu kunnen die loopacties nooit gemaakt worden omdat El Hamdaoui altijd in de weg loopt en Sulejmani qua loopwerk ook meer verkeerd dan goed doet. Sulejmani scoort de laatste weken misschien, voor het spelsysteem van Ajax is hij funest. Laat geen enkele voetballer om hem heen beter spelen, die worden er eerder slechter van.

04-05-2011 13:03

Suajur +0

Jaa datt denk ik ook ik denk als je nog een goeie links buiten koopt dat dat belangrijker is dan een spits...

04-05-2011 13:05

HeinJan +0

Misschien dat ik niet duidelijk heb gemaakt dat ik vind dat Sulejmani goede wedstrijden speelt. Alleen met zo'n speelstijl moet je van buitencategorie (Suarez) zijn om ook binnen het spelsysteem van functie te kunnen zijn. Met zijn snelheid heeft hij bewezen Ajax van dienst te kunnen zijn, maar het spel van Ajax als team zal er door Sulejmani niet op vooruit gaan. Ik vind dat hij te weinig inzicht en rust heeft om op de rechts- of linksbuiten positie te fungeren. Over El Hamdaoui waren we het in ieder geval eens.

04-05-2011 17:29

Randy428 +3

Tsja. We zullen het zien. Ik vind Siem in de categorie Urby vallen. Bij vlagen leuk, maar komt veelal te kort. Wel een echte Ajax-jongen, met het hart op de goede plaats. Sympathieke gast, zeurt niet, etc.

Je hebt gelijk dat bij goed combinatiespel Eriksen leuk meedraait. Met El Hamlap in de spits speel je geen combinatiespel, maar lever je de bal in bij een egoïst. Dat Micky de laatste tijd meer zelf op de goal schiet, getuigt van een blijk van vertrouwen van de trainer en van de club. In zijn mindere periode, toen hij net een fase in ging van meer minuten, gaf hij bijna alle ballen af. Nu beginnen ze allemaal op doel te schieten.

Ik denk dat aan het eind Siem gewoon te kort komt voor Ajax. Het zal in mijn ogen altijd een heel middelmatige speler blijven. Net als zijn broer overigens. Ik denk dan ook dat je Siem overschat.

04-05-2011 14:20

ajax19 +0

Kap toch eens met het halen van matige spelers.

04-05-2011 10:47

Jons +67

Mee eens! Als je Sigthorsson haalt, heb je weer een buitenlandse jongen die net een half jaar goed draait.Hij heeft dan wel 15 doelpunten gemaakt, maar tegen welke club uit het linkerrijtje heeft ie nou gescoord? Haal liever Narsingh, en geef Castillion of Boere een kans in het 1e.

04-05-2011 11:15

ajaxbrian +2

Heb je het over Sigthorsson, dat die maar een half jaar goed draait, maar Narsingh is ook pas net een half jaar lekker aan het ballen dus stop jij er ook maar mee.

04-05-2011 11:22

JeRooney +0

Haha, je trekt me de woorden uit de mond. Wat een onzin.

04-05-2011 11:25

vdvaart8 +0

serieus he als sommige mensen die hier posten het voor het zeggen hadden dan waren we binnen een jaar failliet en hadden we tegen de 100 selectiespelers!!

04-05-2011 11:28

Ajaxjajax +0

Inderdaad een speler halen die pas een half jaar goed balt zou nogal dom zijn. Het kan goed uitpakken maar de kans is groter dat het mis gaat.

04-05-2011 12:00

JeRooney +0

Die jongen is vanaf het moment dat hij speelt zich erg sterk aan het ontwikkelen, hij heeft ook nog eens de kwaliteiten die we zoeken en lijkt mij een ingetogen jongen die in teambelang denkt. Tevens spreekt hij vloeiend Nederlands en hij kent het land en Ajax.

Castillion is herhaaldelijk geblesseerd en is helaas niet altijd inzetbaar en Boere heeft het prima gedaan bij een erg goed draaiend Ajax A1 maar ik denk niet dat hij genoeg potentie heeft voor Ajax 1. Bij de B1 loopt Lakic rond die straks wel helemaal de gedroomde Ajax speler zal worden in de voorhoede.

04-05-2011 11:23

Jons +67

Hij is zich zeker goed aan het ontwikkelen, alleen denk ik dat hij (nog) tekort komt voor wat Ajax wil nastreven. Hij speelt pas een half jaar in de basis bij AZ, doet het nu goed, maar is het een garantie dat hij het bij Ajax goed gaat doen? De druk, het spel systeem, het is allemaal anders. Ik zou het niet doen.

We hebben in het verleden spelers gehaald die het ook een half jaar goed deden, maar van die spelers is bijna iedereen mislukt.

04-05-2011 11:34

JeRooney +0

Je noemt zelf ook een Narsingh die pas een half jaar goed speelt, dus vind het wel een kromme redonatie van je.

Maar wanneer je iemand met een flinke groeipotentie voor relatief weinig geld kunt halen en op dit moment tot de beste spitsen uit je competitie behoort moet je dat zeker niet nalaten. Welke spits moet je dan halen? Matavz heeft ook maar een half seizoen goed gedraaid, Luuk de Jong is onbetaalbaar en Dost zou ik persoonlijk beter vinden maar is duurder en dit seizoen pas de laatste weken redelijk aan het ballen.

Sightorsson kwam aan het spelen tegelijk met die Gudmonsson (ofzo), die Gud(en de rest) begon ook goed maar zwakte weer af en Sigthorsson is elke wedstrijd beter gaan spelen en kan de stap op zijn huidige niveau al wel maken, maar ik denk dat hij bij ons ook nog flinke stappen zal maken en een hele goede spits wordt.

04-05-2011 11:39

Jons +67

Narsingh kent het Ajax spelletje, dat is het verschil. Daarbij heeft hij gewoon alles om een grote speler te worden, snelheid, actie, een actie maken uit stilstand en een goede voorzet.

Sigthorsson scoort tegen de kleinere ploegen, zoals El Presidente zei, hij heeft 10 van de 15 gescoord tegen degradatie kandidaten. Dat vind ik nou niet echt denderend. Ik denk dat als je daar een Castillion, of een Boere bij Ajax in de spits zet, je spelers hebt die het niet minder gaan doen.

04-05-2011 11:56

JeRooney +0

Het gaat er niet om of je het spelletje kent, maar of je met de kwaliteiten die je hebt in het systeem past. Sightorsson is snel, sterk, balvast, goed met ballen vanaf de zijkant, kaatser en een scorend vermogen. Volgens mij zijn dit de kwaliteiten die een Ajaxspits nodig heeft.

Je hebt 2 opties nodig voor elke positie en dat kunnen hij en Castillion worden, maar door Boere te noemen die echt bij de A1 de mindere was maar profiteerd van Lukoki, Bouy en Klaassen om zich heen. Die jongen gaat het bij ons niet redden.

En tegen degradatiekandidaten scoor je simperlweg ook meer. Huntelaar scoorde ook 4x uit bij de graafschap en 3x tegen RKC thuis. Dat zijn er al 7. Ik bedoel dat je dan gewoon meer kansen krijgt. Tevens hebben wij het erg lastig dit seizoen tegen Excelsior thuis en uit, de Graafschap thuis was k*t, Willem ll uit was k*t etc. Als je daar een snelle doelpunt maakt speel je die wedstrijden gewoon uit met een nulletje of 3/4.

04-05-2011 12:20

ajax4ever01 +13

Gewoon ruilen tegen Mounir klaar.

04-05-2011 10:16

oudzuid2 +7294

ik denk dat twee miljoen wel voldoende is.. als AZ het hard wil spelen halen we em volgend jaar wel transfervrij op!

04-05-2011 10:15

Petterson1 +0

Vooral halen VOOR het ek

04-05-2011 09:56

vdvaart8 +0

als je alle geruchten mag geloven hebben we volgend jaar een compleet nieuwe voorhoede!

ik ben persoonlijk erg onder de indruk van mertens (als utrecht gevaarlijk wordt is hij er altijd bij betrokken) maar vraag me af of die dan eventueel ook nog komt.

Sigthórsson is bij AZ een gevaarlijke meevoetballende spits dus eigenlijk alles wat ajax zoekt maar of die het bij Ajax ook kan laten zien is afwachten (zoals dat bij iedere aankoop is)

04-05-2011 09:39

gurry87 +0

Die gaat wel komen, eerst een laag bod van miljoen of 2 om beetje af te tasten en zal uiteindelijk wel 3 a 4 miljoen worden. Hoop in ieder geval dat die gewoon vanaf dag 1 van de voorbereiding Ajacied is.

04-05-2011 09:36

danielp23 +0

Ik weet het niet hoor met Sigthórsson, dit is zijn eerste aardige seizoen voor AZ waar hij in 31 wedstrijden 15 keer heeft gescoord. Waarvan 5 in een wedstrijd. Dan vind ik de statistieken van El Hamdaoui nog beter. En 3 miljoen voor deze speler vind ik helemaal teveel, zeker omdat hij hierna nog een 1-jarig contract heb.

Eigenlijk hoop ik dat Ajax nog snel moeite voor Matavz gaat doen daar ben ik erg gecharmeerd van, al kost hij wel 6a7 miljoen. En als ze nog een leuke buitenspeler voor 1a2 miljoen vinden moeten ze die ook kopen.

04-05-2011 09:31

anemicbruno +0

juist omdat hij 15 keer scoort in zijn eerste seizoen op zo'n jonge leeftijd is juist een teken dat hij het heel goed heeft gedaan.
daarbij is het fysiek iemand die zijn mannetje staat met functionele techniek.

04-05-2011 09:33

Hwb +1478

Zoiets kan je ook van Matavz zeggen: 3,5 jaar in Nederland; 72 wedstrijden in eredivisie, 27 doelpunten en 15 eerste divisie met 5 doelpunten (cijfers van wikipedia). Vorig seizoen had Matavz nog 13 doelpunten in 32 wedstrijden, minder dus dan Sigthorsson nu.
Spelers moet je niet (uitzonderingen daargelaten) halen op basis van hun doelpunten, maar op basis van hun voetballende vermogen, waarbij scorend vermogen natuurlijk wel een rol speelt. Snelheid, balcontrole, kracht in duels, positionering, passing, kracht en precieze van schoten en kopkracht zijn bijvoorbeeld zaken die minstens net zo belangrijk zijn en die veel meer zeggen over iemands potentie dan het aantal doelpunten dat iemand (toevallig) in een bepaald seizoen maakt. Aan dat soort dingen zou een scout moeten zien of Sigthorsson bij Ajax mee zou moeten kunnen of niet, of hij in het systeem past etc. Hoe lang hij al op een bepaald niveau presteert, moet daarbij minder van belang zijn, het gaat om het niveau dat iemand kan halen. Vervolgens is het aan de staf om te zorgen dat spelers dat niveau ook halen.

04-05-2011 10:01

Rvdvaart +0

eens beter sigthorson voor 3/3,5 dan matavz voor 8 miljoen. Alleen ben ik wel van mening dat huntelaar ook goed als aanspeelpunt kan dienen, veel meer dan matavz

04-05-2011 10:27

ajaxfanmarcel +1469

toen ajax suarez jocht van groningen heeft ajax ook 9 mil voor neergelecht en later weer dik aan verdiend. zulke spelers als suarez, matavz, meertens moet je wat meer voor betalen. maar je weet ook dat het gerant is dat ze de team beter maken. dan kan je er ook weer dik aan verdienen.

04-05-2011 10:18

omisom +1

Is één van de betere spitsen in NL dus waarom niet en anders ruilen voor El Hamdaoui die komt toch niet meer aan spelen toe bij ons.

04-05-2011 09:29

anemicbruno +0

ik zeg gewoon even wachten totdat hij zeker niet meer verlengt en dan binnen halen.
in mijn ogen de beste spits van eredivisie

04-05-2011 09:25

Randy428 +3

Als Sightorson een aanbieding van AZ op zak heeft, en Ajax voor de deur staat met een salaris dat waarschijnlijk het viervoudige is van wat AZ op de plank legt, dan denk ik toch dat Sightorson voor Ajax zal kiezen.

Waarom? Veel spelers waarbij dit soort vergelijkbare taferelen speelden, gaven direct aan voor de huidige club te kiezen, het contract te verlengen met een of ander blabla verhaal over vertrouwen, dank, respect voor de club etc.

Sightorson laat bewust alles open, en juist dat lijkt mij een teken dat hij denkt toe te zijn aan de volgende stap.

04-05-2011 09:28

Hwb +1478

Maar dit is wel een situatie waarin AZ niet akkoord hoeft te gaan met een lage(re) transfersom. Mogelijk zullen ze dat later in de transferperiode (augustus) doen als hij nog niet verlengd heeft, maar op dit moment nog zeker niet.

04-05-2011 09:50

Randy428 +3

Hij moet gewoon tegen AZ zeggen dat hij sowieso niet verlengt. Dan gaat AZ kijken naar de opties tot verkoop. Neem aan dat ze hem liever deze zomer verkopen voor een mooi bedrag, als in de winter voor een lager bedrag, of in de zomer voor niks. :)

04-05-2011 10:12

Hwb +1478

Klopt, maar daar zit voor hemzelf ook een risico aan. Stel bijvoorbeeld dat hij deze zomer niet wegkomt en Verbeek besluit hem niet op te stellen. Bijvoorbeeld omdat hij wil werken met mensen die toekomst hebben bij AZ. Steve de Ridder wordt de nieuwe rechtsbuiten en Benschop komt in de spits. Dit scenario is niet geheel onrealistisch. Dan komt hij in de winter of de zomer echt niet zomaar weg hoor, in elk geval niet naar een club die hij als stap hoger kan beschouwen. Vraag is dus of hij het (in dit stadium van zijn carrière) zo hard zal (willen) spelen.

04-05-2011 10:24

vdvaart8 +0

denk je dat AZ dan blij is ? die kunnen de centen ook goed gebruiken hoor! Die verkopen em liever voor 3 miljoen dan dat em een seizoen op de bank zetten en dan niks meer voor hem krijgen

04-05-2011 10:26

Hwb +1478

Ze doen het natuurlijk niet om hem dwars te zitten of dat geld kwijt te zijn, maar om druk op hem uit te oefenen om zijn contract te verlengen. Dan is het de vraag wie het eerst toegeeft. Ik kan mij voorstellen (of het zo zal gaan gebeuren weet ik niet) dat Sigthorsson dan eieren voor zijn geld kiest. En terecht denk ik ook.

04-05-2011 10:41

Randy428 +3

Ben ik niet met je eens. Praktijk wijst een andere richting op. Kijk naar Pelle, en ook naar Romero. Beide gezinspeeld op een vertrek, en ondertussen is Romero gewoon vaste waarde onder de lat.

04-05-2011 10:35

Hwb +1478

Romero heeft begin dit seizoen gewoon op de tribune gezeten hoor en Pelle speelde ook niet. Romero is pas onder de lat gekomen in september, na het aflopen van de transferperiode. Als dat met Sigthorsson ook gebeurt en met De Ridder en Benschop (of wie dan ook de vervangers zullen zijn) goed loopt, kan hij zomaar zijn basisplaats kwijt zijn.
Ik zeg niet dat het ZAL gebeuren, ik zeg dat het KAN gebeuren. En dat ik mij afvraag of Sigthorsson dat risico zal nemen.

04-05-2011 10:39

Randy428 +3

Ik denk dat Sigthorson sowieso wel weg komt hoor. Er zijn genoeg clubs die belangstelling tonen. En als de zaakwaarnemer een keer laat vallen dat Sigthorson niet verlengt en uitkijkt naar andere opties, dan komen er vanzelf meer clubs die geïnteresseerd zijn.

En Romero heeft inderdaad aan het begin op de tribune gezeten. Niet zo vreemd ook.

En als concurrenten beter presteren, is het aan hem om zichzelf weer in de basis te spelen :).

Maar goed, het zou kunnen gebeuren ja. Maar met een kans op een betere club/salaris, zal hij dat 'risico' wel nemen.

04-05-2011 11:33

bas1209 +0

ik zeg 3,5 miljoen en sigtorsson is binnen!!!!

04-05-2011 09:23

mtrules +619

3,3 voor de topscorer van de Eredivisie en dan 3,5 voor de spits van AZ met een aflopend contract?

04-05-2011 10:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.