Vos houdt zich fysiek staande en bekroont goed optreden bij Jong Ajax met schitterende goal

door BadembaBarrie 104

Bron Ajax Showtime

Vos houdt zich fysiek staande en bekroont goed optreden bij Jong Ajax met schitterende goal

door BadembaBarrie 104

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Resultaat is bij Jong Ajax van ondergeschikt belang. De ontwikkeling van de spelers staat voorop. Daarom probeert Ajax Showtime naast het wedstrijdverslag ook analytischer te kijken naar de wedstrijden van de beloftenploeg. Wat viel erop? Wie onderscheidden zich? En welke eventuele conclusies kunnen er worden getrokken? Jong Ajax-watcher Bademba Barrie zet de meest opvallende zaken uiteen. Ditmaal na het gelijke spel, thuis tegen Roda JC.

Fysieke uitschieters

Roda JC speelde tegen Jong Ajax om promotie en dat viel te merken. Zowel aan de spanning die er bij de spelers op leek te staan, als aan de intensiteit waarmee ze de duels aanvlogen. Daar waren sommige spelers bij Jong Ajax duidelijk beter tegen bestand dan anderen. Zeker de jongens met Ajax 1-ervaring, zoals Silvano Vos en Tristan Gooijer, leken goed mee te kunnen in het fysieke spel van de bezoekers. Iemand als Kian Fitz-Jim moest het minder van zijn fysiek hebben, maar was vaak balvaardig genoeg om uit de duels te blijven of zo slim om een overtreding uit te lokken.

Toch hadden een aantal jongens ook duidelijk moeite met de fysieke strijd die Roda er van maakte. Zeker Rida Chahid slaagde er maar niet in om in een ritme te komen. De middenvelder leed veel balverlies en leek er gaandeweg het duel ook steeds vaker voor te kiezen om de bal dan maar veilig terug te spelen.

Vos blinkt weer uit

Hij werd al even genoemd als iemand die de fysieke duels niet schroomde, maar Silvano Vos etaleerde zichzelf tegen Roda JC op meer fronten. De middenvelder speelde zoals dat van hem bekend is: met het mes tussen de tanden. Daarbij stelde hij echter ook zijn voetballende kwaliteiten tentoon. Het duidelijkst bij zijn gelijkmaker in de dertiende minuut, waar hij twee man passeerde alvorens de bal snoeihard en hoog raak te schieten. Na rust kwam Vis nog dichtbij een tweede goal, maar zijn poging met links werd gestuit door oud-Ahqcied Calvin Raatsie. Het andermaal sterke optreden van Vos was echter een nieuw goed teken met het oog op volgend seizoen.

Invaller Chourak zorgt voor dreiging

Eén van de spelers die zich dit jaar langzaam maar zeker omhoog heeft geknokt bij Jong Ajax is Nassef Chourak. De linkspoot toonde zich dit seizoen al meermaals een waardevolle speler voor de Amsterdamse beloften. Hij staat niet altijd in de basis en moest ook tegen Roda op de bank beginnen, ten faveure van Chahid. Waar zijn teamgenoot het voor rust echter duidelijk lastig had, wist Chourak zich op tien – een positie die sowieso meer zijn eigen is – zich bij vlagen wel positief te onderscheiden. Hij hield de bal meermaals slim in de ploeg en was ook hoger op het veld aanwezig. Met twee afstandsschoten kwam de middenvelder bovendien nog bijna tot een doelpunt. Zeker zijn tweede poging had meer verdiend dan het uiteindelijk kreeg.

Gedenkwaardige avond Bouwman

De wedstrijd tussen Jong Ajax en Roda JC was voor de bezoekers een stuk belangrijker dan de thuisploeg. Toch zal er één Ajacied zijn die warme herinneringen aan het duel zal bewaren. Aaron Bouwman mocht in de slotfase invallen en maakte daarmee zijn debuut bij Jong Ajax en in het betaald voetbal. Zijn optreden tegen Roda was verder niet bijzonder gedenkwaardig, maar zal voor Bouwman en zijn naasten een moment om nooit te vergeten zijn.

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: b.barrie@ajaxshowtime.com)

Lees meer terugblikken op wedstrijden van Jong Ajax dit seizoen:

#grojaj: Misehouy en Fitz-Jim laten zich zien tijdens harde nederlaag Jong Ajax
#jajgra: Gooijer onderscheidt zich bij Jong Ajax dat de voetballende oplossing niet vindt
#camjaj: Maestro Fitz-Jim is toe aan de Eredivisie, ook aanvoerder Misehouy valt weer op
#mvvjaj: Aertssen en Vos ongelukkig bij Jong Ajax, dat blijft blunderen in de opbouw
#jajemm: Misehouy dartelt bij Jong Ajax, waar Van Axel Dongen zijn rentree maakt
#jazjaj: Verdediging blijft het grootste hoofdpijndossier bij dolend Jong Ajax
#jajein: Ramaj debuteert bij Jong Ajax, waar meerdere spelers op de deur van Ajax 1 kloppen
#teljaj: Misehouy en Godts combineren spaarzame lichtpuntjes bij elkaar, tijdens nieuwe nederlaag Jong Ajax
#jajvvv: Godts en Ramaj stelen de show en Salah-Eddine verzorgt de opbouw bij eerste zege Jong Ajax
#dorjaj: Agougil en Idumbo Muzambo bieden hoop bij Jong Ajax, dat de doelpunten weg blijft geven
#jajado: Kaplan en Setford koesteren persoonlijke hoogtepunten bij bloedeloos gelijkspel Jong Ajax
#rodjaj: Setford en Chourak blinken uit ondanks nederlaag van debutantenfabriek Jong Ajax
#jajwil: Kaplan oogt hoopgevend bij Jong Ajax, Idumbo Muzambo sterk als rechtsbuiten
#nacjaj: Godts geeft met fraaie sologoal bij Jong Ajax nieuw signaal af richting Ajax 1
#jajtop: Kaplan brengt rust in defensie Jong Ajax, die opnieuw weinig weggeeft
#jajhel: Godts wordt steeds beslissender bij Jong Ajax, met een beetje hulp van Ávila
#dbojaj: Blessure Godts dreigt creativiteitsprobleem Jong Ajax nog groter te maken
#jajjut: Van Axel Dongen en Misehouy vieren rentree bij Jong Ajax, waar Sarfo steeds belangrijker wordt
#jpsjaj: Misehouy krijgt te weinig bij Jong Ajax, maar timmert aan de weg terug
#einjaj: Misehouy nu wel weer beslissend bij Jong Ajax, dat desondanks niet wint
#wiljaj: De Graaff speelt sleutelrol bij volwassen ogend Jong Ajax
#jajgro: Vos en Fitz-Jim niet genoeg om teleurstellend Jong Ajax te inspireren
#jajdor: Henderson en Van 't Schip zien Kaplan in aanloop naar PSV visitekaartje afgeven bij Jong Ajax
#jutjaj: Kaplan baken van rust bij Jong Ajax, waar Rijkhoff en Mannsverk terugkeren
#jajmvv: Rijkhoff toont klasse bij Jong Ajax, wissel Kaplan hint op speeltijd tegen Bodø
#topjaj: Rijkhoff en Chourak verzorgen samen enig echt Jong Ajax-hoogtepunt in Oss
#jajtel: Van Axel Dongen maakt opnieuw rentree bij Jong Ajax, maar kan geen potten breken
#adojaj: Godts keert sterk terug bij Jong Ajax, maar vergeet zichzelf te belonen
#jajnac: Klasse Godts en Rijkhoff hint op een te vormen koningskoppel bij Jong Ajax
#grajaj: De Graaff niet voor het eerst grote uitblinker bij Jong Ajax, ook Janse maakt indruk
#jajjps: Fitz-Jim en Rijkhoff solliciteren naar meer met goede optredens bij Jong Ajax
#emmjaj: Agougil bekroont sterk optreden als zes bij Jong Ajax met twee doelpunten
#jajdbo: Maduro weet Jong Ajax als coach-voor-een-dag onvoldoende te inspireren
#jajcam: Rijkhoff herstelt zich van misser bij Jong Ajax, stille kracht Vos weer belangrijk op het middenveld
#heljaj: Centurion Fitz-Jim toont bij Jong Ajax andermaal aan toe te zijn aan de Eredivisie

Lees meer over:
Plaats reactie

Dapperestrijders +4625

Mooie goal van Vos

29-04-2024 02:21

4everAjAx85 +757

Groot gedeelte van deze selectie verkopen op een aantal jongens na. Ramaj, Pasveer, Gaaei, Kaplan, Hato, Mansverk, vd Boomen, Fitz Jim, Tayler, Berghuis, Brobbey, Rijkhof, Godts. Jeugd volgend jaar gaan inpassen. Verhuurde Wijndal nog een kans geven en verder een aantal gerichte aankopen en dan weer gaan bouwen aan de toekomst.

28-04-2024 12:23

HJC +8038

Vos is beter dan Tahirovic, in alle opzichten
En Vos zie je telkens beter worden. Met telkens meer ervaring wordt hij rustiger en overtuigender in zijn spel en zal ook minder kaarten pakken .

28-04-2024 11:21

PetrusKeizer +10739

Vis? Solvano Vis?

28-04-2024 08:10

champhead +14410

Mensen die daarwerkelijk gekeken hebben: Hoe speelde Vos buiten zijn goal?

28-04-2024 00:40

Henk de Vries +11133

Ik kan me amper voorstellen dat hij slechter is dan Mannsverk of Tahirovic. Die 2 naast elkaar, zoveel traagheid en gebrek aan creativiteit heb ik zelden gezien..

28-04-2024 00:16

Tommyshelby +129347

In chaotische/dynamische potjes is Vos vaak op z’n best. (Marseille-thuis)

Tegen een afwachtende 541 heeft ie het een stuk lastiger. Die stap moet ie nog zetten.

27-04-2024 17:31

AjaxHoorn +32989

Ik vraag me soms af is het dan handelingssnelheid of heeft het te maken dat hij juist insintriek moet handelen en niet moet nadenken over welke volgende stap de juiste is tegen een 541 ploeg.

27-04-2024 21:26

Tommyshelby +129347

Een mix van beiden. Met name qua scannen en 2/3x raken vind ik hem onderontwikkeld. Hij had verder moeten zijn. Zelfs iemand als Brandes is verder dan hem daarin.

27-04-2024 21:44

C14 +22438

Brandes is daarin inderdaad meer een echte 6, een regisseur. Vos zit een beetje tussen een 6 en een 8 in, of box-to-box. Zo heeft ie ook vooral gespeeld in de jeugd volgens mij, dus minder regisserend en spelverdelend.

27-04-2024 22:15

DatKanNiet +2125

Vos speelde zo goed dat ie van Vos naar VIs ging halverwege de tekst. Iets met als een vis in het water ofzo...

27-04-2024 16:20

Musica Merlo +8209

Rijkhof heeft een neusje voor de goal dat is zondermeer zijn kwaliteit maar gisteravond heeft hij in 90 minuten tijd alleen maar rond gerend in de volle breedte van het veld, verder weinig zinvols zien doen. Dus ik vind terecht dat hij niet meer is dan een invaller in het eerste. Nog heel wat werk voor hem voordat hij een vaste basisspeler kan worden in het eerste. Ook twijfel ik aan hem of hij dat wel ooit gaat worden.

27-04-2024 13:55

DannyAdam2 +3386

Eens. Zou zo eens een Sierhuis carriere kunnen worden, ipv Europese top. Maargoed hij kan zich prachtig ontwikkelen volgend seizoen in de KKD en af en toe Eredivisie.

27-04-2024 21:01

AjaxHoorn +32989

Sierhuis kan niet voetballen, Rijkhof wel. Vind wel dat hij vaak ondersneeuwt als het er fysiek aan toe gaat.

27-04-2024 21:27

Ajax27 +19212

Dat idd laat m dadelijk maar eens een vol seizoen als eerste spits bij Jong voetballen. Goed voor z'n ontwikkeling, daarna kunnen we kijken of ie rijp genoeg is voor Ajax 1 of toch meer een Sierhuis wordt.

27-04-2024 22:58

Musica Merlo +8209

Denk dat Chahid veel te vroeg gebracht is in Jong Ajax. Hij is te tenger en kwam gisteravond niet in het spel voor alleen in negatieve zin door al zijn balverlies. Daarom was ik blij dat hij in de rust gewisseld werd door een veel balvastere Chourak. En jee wat kan die Chourak hard knallen , helaas gingen zijn bal ver over het doel.

27-04-2024 13:51

AFCACruijff14 +161960

Wat is er aan de hand dat we Vos geen rol meer zien vervullen in Ajax 1 na zijn blessure? Ik vond dat een leuke frisse speler in de sporadische minuten die hij maakte.

27-04-2024 13:21

DonQ +6023

Ik denk dat sommige mensen ook verkeerde verwachtingen van hem hadden. Hij werd een tijdje opgehemeld als de ultieme 6 voor de toekomst, maar mist daar het overzicht en de handelingssnelheid voor. Vos is in mijn optiek wel een interessante speler voor de 8 positie door zijn imposante fysieke, sterke dribbel en schot.

27-04-2024 14:08

C14 +22438

Toch vind ik hem passend als 8 wat te weinig verbindend. Niet alle wedstrijden laten dat opdribbelen toe.

Ik ben geen fan van de punt naar voren, maar gezien de aanwezigheid van Vos en Fitz-Jim, zie ik een double pivot met die twee voor me. Kunnen beiden op 6 en 8, en kunnen zo elkaar afwisselen qua diepgang. Denk dat dan uit beiden het maximale wordt gehaald en je koppelt snelheid en fysiek aan beweeglijkheid, handigheid, creativiteit en ook redelijk wat snelheid.

27-04-2024 22:18

BackInBlack +14541

Henderson
Mannsverk
Vos
Taylor
Hlynsson

We hebben in elk geval 5 middenvelders as seizoen.

Nu creativiteit toevoegen.

Véél creativiteit

27-04-2024 13:05

AFCACruijff14 +161960

Ik hoop dat we Taylor voor een leuk bedrag kunnen verkopen. En heel eerlijk, Hlynsson kan best leuke dingen doen maar die moet je gewoon zijn contract verlengen en een jaar uitlenen aan Heerenveen ofzo.

27-04-2024 13:22

BackInBlack +14541

Ik hoop dat we Taylor behouden en verlengen.

In de juiste selectie en met de juiste trainer kan hij heel goed worden.

27-04-2024 13:23

AFCACruijff14 +161960

Ja ik denk daar heel anders over. Heb hem nu 2,5 jaar gezien, hij is nauwelijks beter geworden en speelt vaker heel slecht of onzichtbaar dan dat hij goed speelt. Terwijl hij toch onder elke trainer een basisplaats had.

27-04-2024 13:25

Ajaxsupporter02 +14152

Omdat de rest minder is. Vaak “heel slecht” vind ik overdreven.

27-04-2024 14:16

AFCACruijff14 +161960

Ahja het ligt aan de rest. Veel te makkelijk.

27-04-2024 14:56

Ajaxsupporter02 +14152

Volgens mij begrijp je het verkeerd. Ik zeg dat veel andere middenvelders nog minder zijn. Ik stel liever Taylor op dan Hlysson, Vd Boomen en Tahirovic bijvoorbeeld.

27-04-2024 15:09

AjaxHoorn +32989

We hebben hem wel vaak gezien in een elftal wat compleet niet draait. Ik zie ook nog wel wat in Taylor met de juiste spelers om zich heen.

27-04-2024 21:28

C14 +22438

@AFCA

Maar in wat voor team(spel) heeft hij in die anderhalf jaar (geen 2,5) gespeeld? Juist, het slechtste ooit bij Ajax, gewoon absurd slecht, met ook een verschrikkelijke teamgeest en volledig gebrek aan zelfvertrouwen en vertrouwen in elkaar.

Met name types als Taylor die zowel passen als lopen en graag combineren, zijn daar de dupe van, zijn relatief flink afhankelijk van teamspel en medespelers.

Laatst speelde hij eindelijk een écht heel erg sterke pot, en dat zit er dus in. Bij beter teamspel waar lijn inzit en logische keuzes van een goede trainer, kan die prestatie structureel worden.

Hoe moet je beter worden in een team dat voor geen meter draait? En in een periode waarin je zelfvertrouwen juist daalt ipv groeit?

27-04-2024 22:23

AFCACruijff14 +161960

2,5 seizoen. Tikje afgerond. Hij kwam er in de laatste maanden van Ten Hag bij en nu zijn we ook weer 2 jaar verder.

Ik zie het niet in hem. Geen hele slimme speler, geen hele ijverige speler, geen speler met een hoog rendement, geen speler met geregeld een prachtige dieptepass. Hij kan alles een beetje maar niks heel goed.

Het excuus is inderdaad het niveau van Ajax in 22-23 en 23-24, maar daar is Taylor ook behoorlijk verantwoordelijk voor. Hij stond niet bepaald vooraan met goede prestaties en nam ook weinig verantwoording. Speelde passief. Zijn beste pot was recent Ajax-Twente, toen was hij echt de uitblinker. Maar dat moet hij veel vaker zijn, niet incidenteel.

27-04-2024 23:00

Zuid2 +2523

@Cruijff14

Hij speelde de laatste vijf wedstrijden onder Ten Hag een serieuze rol.
Dat is exact twee jaar geleden, niet 2,5.
Bovendien vulde hij het prima in, net als dat hij twee maanden goed speelde onder Schreuder totdat alles in elkaar donderde vanaf Napoli thuis.

Hij verdient (wat mij betreft) nog een kans in een stabiel elftal.

28-04-2024 00:05

C14 +22438

#Back

Je zegt creativiteit toevoegen, en je noemt allemaal creativiteitsloze spelers (los van Taylor enigszins), en je noemt geen Fitz-Jim, dé speler voor op het lagere middenveld met beweeglijkheid, versnelling, dribbel, gogme en creativiteit.

27-04-2024 22:19

BackInBlack +14541

Fitz mag blijven.

Creativiteit TOEVOEGEN is mijn motto

27-04-2024 22:31

C14 +22438

Mooi ;).

Ik ben normaliter voor een creatieve, handige 10, maar Taylor heb je al, en Vos en Fitz-Jim ook. Met Fitz-Jim en Vos die beiden op 6 en 8 kunnen, zie ik een double pivot voor me, waarin zij beiden maximaal tot hun recht komen, snelheid en fysiek gekoppeld aan beweeglijkheid, handigheid en creativiteit.

---------Taylor--------
----Vos--------Fitz-Jim-

Normaliter geen fan van de punt naar voren, maar deze jongens heb je nou eenmaal al lopen. Extra creativiteit dan toevoegen door écht technische, vlotte en handige buitenspelers te regelen. Met Godts heb je er al één.

27-04-2024 22:41

GNBL +90095 moderator

Kansloos dit. Niveau kkd middenveld.

27-04-2024 22:47

LukaLitmanen +82103

C14 met zijn bekende propaganda

27-04-2024 23:31

Zuid2 +2523

@LukaLitmanen

En dat zeg jij. De ironie.

27-04-2024 23:56

C14 +22438

Omdat 2 van de 3 nog in de KKD speelt? Dat vind ik heel kortzichtig, en visieloos. Taylor liet onlangs zien wat hij in zijn mars heeft, Vos ook, en Fitz-Jims kwaliteiten staan buiten kijf.

Henderson, Tahirovic, Mannsverk, Van den Boomen hadden in Jong ook geen potten kunnen breken.

Je moet dit trio voor je zien in veel beter teamspel, met veel meer zelfvertrouwen, met een veel sterkere verdediging dan in Jong, en ook een veel betere aanval dan in Jong. En ook het vertrouwen krijgen, dus ook de kans om ingespeeld op elkaar te geraken.

28-04-2024 05:44

De Stift +7092

Eens. Dit is een prima uitgangspunt voor het middenveld van volgend seizoen. In het ideale geval kunnen we hier Eriksen en een talentvolle creatieve 10 aan toevoegen. Zolang Almada niet aan een andere Europese club verkocht is, blijf ik hopen.

Kunnen we volgend seizoen genieten van dit middenveld als basis: Henderson, Eriksen, Almada.

En Mannsverk, Taylor en Hlynsson als back-up. Vos heeft imo nog een jaartje Jong nodig, al zie ik hem zeker ook minuten pakken in Ajax 1.

28-04-2024 08:51

BackInBlack +14541

IMO moet Vos zsm worden ingepast in 1.
Voor hem. Voor Ajax. En als voorbeeld voor de rest van onze jeugdopleiding.

28-04-2024 10:17

Jimmy Tan +15

Vos en Fitz jim wat minuten gunnen. Ik snap dat Mannsverk en Tahiro de voorkeur genieten, maar overtuigen niet. Ik snap ook de keuze voor 2 verdedigende middenvelders, alleen zou iig 1 daarvan een voetballende verdedigende middenvelder moeten zijn. Dit was in de Jol tijd ook al een probleem totdat Anita opstond.

27-04-2024 13:04

Professor Trabelsi +342

Anita als enkele zes was erg leuk om naar te kijken inderdaad, dankjewel voor de herinnering. Blind van linksback naar de zes was het seizoen daarop een gouden greep.

27-04-2024 20:03

C14 +22438

Waarom snap je de keuze voor 2 verdedigende middenvelders? Vanwege de huidige situatie of in het algemeen?

Ajax heeft altijd de beste prestaties neergezet met voetballende 6-en, en niet eens verdedigende, maar controlerende (Frenkie en Schöne, Schöne als enige 6)

27-04-2024 22:24

7172AFCA7395 +10312

Waarom die Setford daar keept, mij een volstrekt raadsel.

27-04-2024 12:59

Rob.B32 +477

Maar wij hebben Manswerk

27-04-2024 12:36

Ajaxsoul +3349

Al het defaitisme dat over Ajax wordt uitgestrooid is volstrekt overbodig. Ajax heeft fantastische en veelbelovende talenten waarmee op termijn weer een prachtig mooi elftal kan worden gesmeed. Alleen hebben die talenten tijd en gelegenheid nodig om zich te kunnen ontwikkelen en gaat het nog wel even duren voordat dat elftal er staat. Geef die jongens de tijd die ze nodig hebben en ze gaan je daarvoor op termijn met rente terug betalen.

Helaas is in de voetbalwereld geduld even zeldzaam als een maagd van 45. Daar verwacht men dat er de volgende dag meteen gewassen uit de grond ontluiken als er de dag daarvoor bolletjes zijn geplant. En zo werkt het natuurlijk niet, de kost gaat altijd voor de baat uit en je moet eerst investeren voordat je daar de vruchten van kunt plukken. Bij Ajax zelf begrijpt men dat wel, zo blijkt genoegzaam uit de woorden van Alex Kroes dat de verwachting dat Ajax volgend jaar mee zou kunnen doen om de prijzen niet heel erg realistisch is. Aan de andere kant is er ook zoiets als de wet van de remmende voorsprong en word je wel eens ingehaald door de feiten en moet bijv maar worden afgewacht hoe Feyenoord het vertrek van Slot zal verteren. En of dat vertrek gevolgen gaat hebben voor de voorsprong die Feyenoord momenteel op Ajax heeft.

27-04-2024 12:11

Jimmy Tan +15

Moeten ze wel de kans krijgen

27-04-2024 12:59

ajaciedje90 +60157

Vos heeft vooral ook gewoon een hele mooie speelstijl. Hoop echt dat hij nog wat stappen gaat zetten, blijft gewoon mooi om je eigen jeugd door te ontwikkelen tot waardevolle 1e elftal krachten. Dat is ook waarom ik van Ajax hou.

Was echt stom verbaasd dat dit pas zijn 1e goal was sinds april 2023. Hij zou m.i. veel vaker ook in die positie moeten komen want een pegel in zijn benen heeft hij wel.

27-04-2024 11:31

Ajaxsupporter02 +14152

Vind hem eigenlijk ook veel meer een box-to-box speler dan een opbouwende 6. Kan dan ook meer scoren en rushes maken.

27-04-2024 11:36

ajaciedje90 +60157

Ja vind ik ook hoor. Hij had gisteren ook paar van die dribbels door de as waar je veel meer van wilt zien. Als hij eenmaal gaat lopen met die bal aan de voet is het lastig om hem bij te houden.

27-04-2024 11:37

Schip +23515

Bouwman heb ik een zwak voor, maar het is wel een speler die langere tijd onder handen genomen moet worden door een trainer als Bogarde. Veel meer focus, meer intensiteit.

27-04-2024 11:23

Breuk +25265

Ben benieuwd hoe het met Gaaei gaat.

27-04-2024 11:09

Breuk +25265

Gooijer zijn naam op het scorebord?

27-04-2024 11:08

Professor +11178

Vos moet je gewoon een 100% kans geven volgend seizoen heeft zoveel meer als alle middenvelders die nu bij één staan.
Maar wel een echte kans!

27-04-2024 10:49

DankzijCruijff +48726

Onzin. Groot talent dat idd kansen moet krijgen, maar volstrekt onzin om te stellen dat hij nu al “zo veel meer heeft dan alle middenvelders die nu in het eerste staan”.

27-04-2024 11:55

Ajaxfan31183 +16391

Zo zie je maar dat tussen jong en het eerste een grote kloof tussen zit, dat als ze voor jong uitblinken dat dat niet betekent dat ze dat ook waar kunnen maken bij het eerste . Want als al die talenten echt zo goed waren geweest dan had jong ajax wel hoger op de ranglijst gestaan dan de 14de plek

27-04-2024 10:35

TeringHenkie +28530

Vos speelt 1 wedstrijd weer eens goed en hij moet gelijk in Ajax 1 !!!

27-04-2024 09:59

JoshuaSmits +9540

Dat heeft ook deels te maken met het falen van Mannsverk en Tahirovic. Zal Vos het slechter doen? Ik denk het niet.

27-04-2024 10:22

Ajaxfan31183 +16391

Hahahahahahahahahaha das een goeie grap, daar moet je wat mee doen

27-04-2024 10:25

MrIvez +3513

Ben al heel lang fan, zou echt niet minder zijn dan het huidige middenveld

27-04-2024 10:28

Artemio +32071

Naja eerlijkheid gebied te zeggen dat Vos zich ook niet aan de malaise wist te onttrekken bij de wedstrijden die hij speelde voor Ajax 1. Het was vrij vaak risicoloos tikkie breed en tikkie terug net zoals Mannsverk en Tahirovic ook vaak hebben gedaan.

Wanneer hij zo blijft spelen bij jong is het verstandig om hem weer bij Ajax 1 te betrekken. Hij is namelijk een middenvelder die in zowel aanvallend als verdedigend opzicht kan bijdragen. Zo’n type is nodig op het middenveld. Box to box middenvelder met de technische bagage, loopvermogen en het fysieke gedeelte om je mannetje te kunnen staan.

Vos heeft potentie dat is duidelijk en ook een ander profiel dan een Branco/Mannsverk/Tahirovic. Zij missen alle 3 het loopvermogen om aanvallend echt een impact te kunnen maken.

27-04-2024 10:38

TeringHenkie +28530

Daar ben ik het wel mee eens.

27-04-2024 11:20

C14 +22438

@Artemio

Dat balletjes breed en terug was ook wel logisch, gezien de kansloze spelopvatting en opstelling door de technische staf. Mannsverk, Tahirovic, Henderson, Van den Boomen en ook Vos zijn geen opbouwend sterke spelers, de meeste zwak zelfs. Vos vind ik van hen wel de sterkste, samen met Mannsverk.

Twee van die spelers werden completeerd met Taylor, die óf als linksback speelde, of diep op 10. Wie verbindt er dan het lagere middenveld met het hogere? Niemand.
Daarom hamer ik altijd op Fitz-Jim. Die kan wél verbinden, is als lagere middenvelder creatief, handig, vlot, dribbelt, combineert, etc.

Vos én Fitz-Jim komend seizoen naast elkaar, Taylor ervoor, ondanks dat ik geen fan ben van de punt naar voren, maar zo komen ze allemaal het beste tot hun recht in mijn ogen.

27-04-2024 22:29

peterVKV +6457

Dat komt omdat hij de gehele jeugdopleiding een supertalent is geweest waarvan je weet dat die er wel komt.

27-04-2024 10:54

paulis +10265

Vos en Gooijer gewoon hele grote talenten. Ongelofelijk dat dat soort jonge gasten na een paar mindere potjes (in een schijtelftal) compleet worden afgeschreven door een deel van de "supporters".

27-04-2024 09:55

Man40 +1431

Geef vos maar de kans tot het einde van het seizoen slechter zal het niet zijn

27-04-2024 09:47

AFCAjaxMidNineties +12754

Flater van de doelman die goal van hem.

27-04-2024 09:47

AFCA-Driebergen +22275

Tijd op meer minuten in 1 ❌️❌️❌️

27-04-2024 09:34

Hijosdedioses +6683

Kappertje! Bellingham is zijn voorbeeld. Nu nog in het veld en bij Ajax 1

27-04-2024 09:27

Dolblij +45323

Vos speelde een goeie pot, dat is hoopvol. Goal was mooi maar ook dankzij keeper. Rijkhoff vond ik zwakjes.

27-04-2024 09:25

Sampaoli +39261

Gooijer en Vos hebben óók last gehad van een slechte tactiek van Schip en er is roofbouw op die jongens gepleegd. Zeker op Gooijer.

Krijgen nu een stempel van supporters omdat ze moeite hebben gehad in een al extreem lastige periode voor de gehele ploeg. Het zijn beide zeer interessante talenten.

27-04-2024 09:21

Schip +23515

Wel erg makkelijk gesteld. Waar heeft Gooijer dan precies last van als rechtsback qua tactiek?

Ik denk veel meer dat jonge talenten last hebben van het gebrek aan kwaliteit in het team, terwijl de verwachtingen nog steeds liggen op het niveau van eerdere jaren. Daar gaan spelers onder gebukt. Dan moet je daar naar wijzen en niet naar een trainer zonder concreet te kunnen benoemen wat dan de fout is.

27-04-2024 11:21

Ajaxsupporter02 +14152

Dat er wordt verwacht dat hij hoog op het veld het verschil maakt als rechtsback, wat hem niet ligt. Als rechtsback kan hij alleen maar in een Veltman rol spelen, dus meer behoudend en opbouwend. Centraal is hij het beste, fysiek en verdedigend sterk, maar ook opbouwend sterk met nog wel eens een rush. Wat ik ook al een maand of 2 geleden zei is dat Van t’ Schip hem veel te vaak opstelt achter elkaar en ik zag duidelijk de vermoeidheid toeslaan. Daarna dus ook een blessure. Dat moet je toch zien aankomen.

Van t’ Schip is hier zeker wat in aan te rekenen. Hlynsson vind ik een wat minder groot talent, maar ik vind dit ook van toepassing op hem. Te vaak opgesteld waardoor je de vermoeidheid zag toeslaan en in verkeerde rollen gebruikt.

27-04-2024 11:40

Schip +23515

Dat laatste ben ik wel mee eens. Maar Gooijer kan net zo goed zijn rol als inverted back uitvoeren. Op links had je vaak Sosa staan, dus het zou prima zijn als hij niet langs de zijlijn ruimtes insprint, maar meer een extra man op het middenveld probeert te vormen. Veel te makkelijk gedacht en gezegd dat Schip dit wel eventjes heeft bepaald.

27-04-2024 12:14

Ajaxsupporter02 +14152

Waarom zou hij dit de hele wedstrijd mogen doen zonder dat dit de bedoeling is dan?

27-04-2024 14:18

AjaxHoorn +32989

Helemaal eens Samp.

28-04-2024 06:33

Artemio +32071

Vos nam vaak het initiatief op het middenveld gisteren en wanneer hij een kans krijgt in 1 zou hij dat ook moeten doen en niet op safe spelen door tikkies breed en tikkies terug te spelen. Daar heb je met Mannsverk en Tahirovic al genoeg van.
Hij heeft intrinsiek alles om als box tot box middenvelder te fungeren. Fysiek is hij in orde en heeft snelheid. Meer initiatief tonen aan de bal is het devies.

27-04-2024 09:16

C14 +22438

Hij was bij zijn invalbeurten vaak juist te druistig, met ook veel kaarten, ongetwijfeld omdat hij weet dat hij nauwelijks speelminuten krijgt, en als hij deze dan eens krijgt, zich meteen moet zien te bewijzen.

27-04-2024 22:30

Artemio +32071

Druistig. Is iets anders dan initiatief tonen wanneer hij de bal heeft. Wanneer hij de bal had was het vaak tikkie breed en tikkie terug a la Tahirovic en Mannsverk. Daar moet hij zich in verbeteren.

27-04-2024 23:16

FelixGassenlicht +8976

Kan aan mij liggen maar schitterende goal…… Keepertje, keepertje

27-04-2024 08:17

Henk de Vries +11133

Idd, gewoon dikke blunder

27-04-2024 08:20

Sportvolgert +40653

Idd en als dat de kruising was dan weet ik niet hoe ze die hoeken bovenin de goal noemen.

27-04-2024 08:52

Marko9 +893

In alle opzichten beter dan Manssverk en Tahirovic

27-04-2024 08:16

Capocapo +12001

Sssst, mag je niet zeggen over aankopen

27-04-2024 08:35

Sportvolgert +40653

Nee aankopen krijgen nooit kritiek hoor, haha

27-04-2024 08:52

YugoVik +33254

Daarom speelt hij bij jong ajax

27-04-2024 08:35

YugoVik +33254

Vos moet nog veel leren voordat hij bij ajax 1 in de basis staat, mannsverk en Tahirovic zijn verder en beter dan hem

27-04-2024 08:43

Saudara +7062

@YugoVik op basis waarvan vind jij de door jou genoemde spelers nu beter dan Vos?

27-04-2024 09:26

YugoVik +33254

Kwaliteiten

27-04-2024 09:39

Ajaxsupporter02 +14152

“Kwaliteiten” wat een sterke inhoudelijke uitleg.

27-04-2024 11:42

Kryptonite +76935

Totdat hij weer voor Ajax 1 mag opdraven en er dan weer uitziet als een C pupil. Het seizoen is - godzijdank - bijna afgelopen; wanneer leren mensen nou eens dat niemand kan uitblinken in dit systeemloze, broze zooitje ongeregeld onder een trainer die eruitziet alsof hij in een driedubbele burnout zit en het allemaal ook niet meer weet?

27-04-2024 08:39

YugoVik +33254

Juist, mensen zeggen hier soms zomaar wat

27-04-2024 08:46

Steffenhagen +37881

Vos was by far de beste ja, maar je had ook wat regels kunnen wijden aan Rijkhoff , die opvallend slecht presteerde .

27-04-2024 08:16

Petertje1985 +346

Je kan wel zien dat rijkhoff kan voetballen maar hij valt mij ook wel wat tegen. Had hem verder in zijn ontwikkeling verwacht. Maar is gewoon echt nog een jeugdspeler. Hoop dat dit niet weer een voorbeeld is van te vroeg naar het buitenland vertrokken

27-04-2024 08:31

fluwelenlinker +11834

Vos was outstanding. Zowel in de duels als voetballend. Ik hoop dat hij een kans krijgt tegen Volendam i.p.v. de geschorste Tahirovic.

27-04-2024 08:02

Ajaxsupporter02 +14152

Tahirovic geschorst? Zal Van den Boomen vast weer spelen..

27-04-2024 11:43

DeWijsneus +25725

Ik kijk te weinig JA om goed oordeel te kunnen vormen over de positie, speelstijl en potentieel van Vos.

Als iemand zin en tijd heeft, graag wat informatie!

27-04-2024 07:56

Ajaxsupporter02 +14152

Vos wordt vaak opgesteld als “6”, maar is in mijn ogen meer een “8” oftewel een box-to-box speler. Vos is een fysiek sterke speler met veel loopvermogen, maar ook een hele goede techniek. Daardoor in staat mooie rushes te maken. Hij heeft een harde pegel in zijn benen, maar moet met schoten alleen nog wat secuurder zijn. Overigens moet hij ook vaker in die positie komen door hem als 8 op te stellen. Verdedigend heeft hij regelmatig goede onderscheppingen en is hij sterk in de duels, kan ook herstellen met een mooie sliding.

Qua opbouw vind ik hem nog tekort komen. Vaak risicoloos, niet snel genoeg genoeg handelend (vooral op het gebied van kijkgedrag, dus overzicht en inzicht) waardoor het spel soms wordt vertraagd. Heeft wel een goede passing, vooral lange passing. Verdedigend laat hij ook nog wel eens zijn man lopen en heeft het soms niet in de gaten, daar moet hij ook aan werken.

Heeft dus veel potentie en al een aantal mooie kwaliteiten, maar heeft ook nog duideijke verbeterpunten. Die verbeterpunten zijn vooral belangrijk als “6”, maar heeft momenteel meer kwaliteiten voor een “8”.

27-04-2024 11:50

DeWijsneus +25725

Dankjewel!

27-04-2024 13:49

Petertje1985 +346

Zoveel beter dan mannsverk

27-04-2024 07:55

AjaxYahudi +3094

Haha ja en dan krijgt Vos een paar wedstrijden de kans en dan is het weer een nietsnut die er alleen in staat omdat die uit de jeugd komt

27-04-2024 07:59

Aegukka +707

Overtuigde in de wedstrijden onder Heitinga en Steijn ook al, maar zonder routine naast of achter hem kan hij ook niet excelleren

27-04-2024 08:20

Dennis129 +11883

Allebei gewoon niet overtuigd bij het eerste. Beide domme kaarten, beide dom balverlies op plekken waar het niet kan.
Moeten gewoon beide afwisselend in jong spelen en bij de wedstrijdselectie van 1 zitten volgend seizoen en dan moet de beste van de 2 uiteindelijk over een jaar Henderson gaan vervangen

27-04-2024 08:12

C14 +22438

Henderson moet je al niet meer opstellen, moet je niet op willen bouwen. voegt niks toe los van een enkele goede lange bal.

27-04-2024 22:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.