Verweij constateert: 'Ajax gaat schandalig met zijn scouts om'

door Jesse ter Haar 42

Bron De Telegraaf

Verweij constateert: 'Ajax gaat schandalig met zijn scouts om'

door Jesse ter Haar 42

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Mike Verweij ziet bij Ajax een ernstig gebrek aan vertrouwen in de aanwezige scouting, zo vertelt hij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. Hij ziet dat het organisatorisch niet klopt bij de Amsterdammers en mede daarom besliste Alfred Schreuder mee over het transferbeleid.

'Schreuder heeft een hand in een aantal transfers gehad', zo verzekert de sportverslaggever. 'Schreuder is binnengekomen na Erik ten Hag, maar komt ook binnen in een organisatie waar Overmars net is weggegaan en Hamstra en Huntelaar net komen kijken. Ga er dan maar aanstaan als trainer.'

'Dan moet je zelf een stem hebben in aankopen, omdat Hamstra en Huntelaar niet op hun scouting vertrouwen', openbaart Verweij. 'Terwijl zij in het verleden juist geweldige aankopen hebben voorbereid. Ajax gaat echt schandalig met zijn scouts om. Uit het lijstje aankopen, ben ik ervan overtuigd dat er van de tien geen één uit de scouting komt. Conceição zou uit de scouting kunnen komen, maar volgens mij is hij aangeboden.'

Collega Marcel van der Kraan ziet eveneens dat Ajax zijn scouting een hoop dank verschuldigd is. 'Ajax is mede dankzij de scouts en Overmars op een financieel krankzinnig niveau in Europa terechtgekomen. Ik denk dat Ajax de beste verkopende club van de afgelopen vijf jaar is in Europa. Daar hebben de scouts een groot aandeel in gehad. Henk Veldmate, Hans van der Zee en er zullen er nog aan paar zijn, worden nu eigenlijk bij het oud vuil gezet.'

Blind als redder in nood?

Het ontbreekt Ajax momenteel aan een technisch directeur. De naam van Danny Blind wordt genoemd, maar dat lijkt Verweij niet per se een goed idee. 'Danny heeft het als assistent-trainer geweldig gedaan, als speler is het een icoon, maar in bijna alle andere functies heeft hij gefaald. Het is heel gek als hij het technische beleid zou gaan bepalen.'

Verwacht jij dat Ajax zondagavond met 3-0 van Excelsior wint?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Lees meer over:
Plaats reactie

MPAjax +8442

Men kan roepen overmars terug maar hij accepteerde ook waardeloze aankopen, waar we lang mee gezeten hebben en alleen maar de bank warm hielden

16-10-2022 16:03

jerryisthename +31942

Kruip anders nog dieper in die reet van Schreuder...heb je nog een mooi kleurtje ook. 💩

16-10-2022 15:21

Snellejapie +11401

Vier weken geleden hoorde je nog niets van Verweij. En nu opeens twee dagen op rij.

Ratten zou Cruijff hen noemen. Als het wat minder gaat dan komen de ratten tevoorschijn.

15-10-2022 17:51

twynestar +28579

Oud-spelers komen toch juist tevoorschijn als het wat minder gaat? Zoals Sneijdertje nu.

16-10-2022 11:32

FissaDeGekste +3403

Hoewel Mike redenen zoekt om Alfred niet de schuld te geven zou het wel echt bizar zijn als de meeste aankopen niet gescout zijn.
Dáár zou een RvC van mij principieel voor mogen gaan liggen, bijv met maximaal 1 uitzondering in overleg per jaar.

Het is tijd voor een nieuwe trainer en een nieuwe TD. Er moet weer beleid gevoerd gaan worden. We zullen maar even moeten accepteren dat we niet extreem kieskeurig kunnen zijn omdat er NU actie ondernomen moet worden.

Ik houd verdomme mn hart vast voor Excelsior thuis.

15-10-2022 13:43

Bapinho +3484

Tja ik weet t niet hoor.. Ik ben eigenlijk niet zo ontevreden met het transferbeleid van dit seizoen. Bassey vind ik tot nu toe hartstikke goed doen, opbouwend kan misschien iets beter maar kijk bijv eens naar een Alvarez en wat voor stappen hij daarin heeft gemaakt sinds ie bij ons zit, daar wil ik Bassey ook wel even tijd voor geven. Plus hij is toch "homegrown"? Dus als ie een topper wordt kan je m voor 100+ miljoen verpatsen aan engelse club. Je kan het hem ook niet aanrekenen dat blind telkens zn man laat lopen en daaruit gescoord wordt. Conceicao is gewoon een probeerseltje, mooi talent, voor 5 miljoen loop je sowieso geen risico dus die snap ik ook wel. Sanchez vind ik tot nu verdienstelijk, 5miljoen voor backup rechtsback vind ik ook niet heel gek. Verdedigend doet ie gewoon zn dingetje. Kaplan is eigenlijk 1 op 1 vervanger van schuurs, die heb je voor tzelfde bedrag verkocht dus daar kan ik ook wel mee leven. En nog niets van gezien maar schijnt wel een talent te zijn. Bergwijn heeft ons in t begin van t seizoen paar keer gered, al moet ik zeggen dat ik van te voren niet echt fan was van zn komst en hij het laatste wedstrijden ook wat minder doet nu.. In het begin verrastte hij me dus eigenlijk een beetje maar als ik nu dus een oordeel zou moeten vellen ben ik gematigd positief daarover. Brobbey weet je wat je aan hebt en het is jammer hoe t gelopen is maar zie idd voor 15 miljoen ook niet zo snel een andere spits die er gelijk kan staan en ons spel kent. Grillitsch vind ik tot nu toe echt een toppertje en die heb je gewoon gratis opgepikt. Ik vind dat H&H niet veel te verwijten valt deze zomer. Hoewel ik in het begin van t seizoen nog redelijk positief was over Schreuder vind ik het nu wel vervelend dat blind gewoon wedstrijd na wedstrijd mag blijven staan ondanks dat ie ongeveer elke wedstrijd van de laatste 5-6 wedstrijden verantwoordelijk is voor 1 tegengoal. Of een Brobbey op 9 en kudus op 10 wat maar nooit gebeurd. Of een tadic op rechtsbuiten voor 8 wedstrijden terwijl iedereen ziet dat dat niks is. enz enz. Enige wat ie wel goed gezien heeft vind ik persoonlijk dan dat Taylor een kans heeft gekregen. Ook al kan je ook daar over twisten aangezien je bijv met tadic brobbey bergwijn, kudus 10 en berghuis op 8 kan spelen. Dan heb je eigenlijk alle "toppers" erin staan. Op een plek die enigszins logisch is voor hun. Oja en dan heb je natuurlijk wijndal nog, daar ben ik niet helemaal blij mee, maar dat was ik ook niet geweest als ie voor gratis was gekomen. 10 miljoen is dan nog wel redelijk markt conform dus opzich is dat als je hem haalt, ook niet echt een gek transferbedrag.

15-10-2022 11:35

linksbinnen +8202

Was in eerste instantie ook geen voorstander van de komst van Wijndal. Maar hij brengt wel dynamiek op links waardoor Berwijn ook beter tot zijn recht komt. Maar dan moet je hem wel opstellen. Hij lijkt nu na Blind Bassey en Baas 4e keus. Dan is 10 mln met topsalaris wel heel duur. Ik zie alleen in Baas de potentie om beter (completer)dan Wijndal te worden. Wat een beleid en wat een onvoorstelbare gedachtegang van onze trainer. Pff...

15-10-2022 17:37

Talentje020 +20069

Verweij lult ook maar wat in het rond, Conceicao stond al langer op de radar,

Overigens opmerkelijk dat iedereen bij Ajax de wind van voren krijgt, maar dat onze lekkende hoofdtrainer buiten schot blijft...

14-10-2022 22:24

rotynl +300

Meneertje Verweij, dit is pure stemming maken. Noem dan namen, wie had de scouting voorgedragen en is niet gekomen. En dan hoe duur Bassey is. Wat wil je als je net Martinez voor 60 miljoen verkoopt, dan moet je in deze kapitalistische wereld betalen, zo werkt het nu eenmaal.

14-10-2022 21:57

Schip +23578

Zeg het al langer. H&H hebben vooral de aandacht getrokken door enorme bedragen uit te geven. Maar Wijndal was vooraf al te licht, zowel verdedigend als mentaal, Bergwijn is een goede speler, maar geen buitencategorie - betaal dat dan ook niet voor hem - en waar bleven de Zuid Amerikaanse toptalenten uit de categorie 18+.

Dan met Ocampos komen. Een Kampfschwein de luxe. Of een Sanchez. Beetje zelfde verhaal.

Goeie TD aanstellen.

14-10-2022 21:45

Marcw1972 +16692

Schreuder heeft de hand gehad in een aantal transfers? Om die spelers vervolgens niet op te stellen?

14-10-2022 21:37

ZaadDeMos +1239

Zo is het!

15-10-2022 10:51

Steffenhagen +37945

Je weet als de Telegraaf de aanval opent dat er shit komt . Schreuder wordt opzichtig ontzien en nu is H2 aan de beurt . Maar die stellen niks voor dus zullen de pijlen binnenkort op Van der Sar en de RVC worden gericht . En die zullen op hun beurt niet blij zijn met de Telegraaf connectie van Schreuder. Alfred is bezig met zijn laatste weken , maanden …

14-10-2022 21:29

Godenzoon24 +15387

Please eerder. Voor het te laat is. H2 erachteraan en dan die van AZ er in. Als trainer dan een sterke persoonlijkheid. Wie zou ik zo niet weten. Zelf ben ik nog steeds fan van Bosz maar zijn trackrecord na Ajax is niet heel best! Dus snap de weerstand ergens wel.

16-10-2022 10:43

ajaxcied4life +26073

Een beetje onzin wel onder andere Kaplan komt uit het scoutingsapparaat van Ajax en ik denk Sánchez ook. De TG is weer eens ouderwets aan het stoken en speculeren.

'Conceicão kan uit de scouting zijn gekomen, maar volgens mij is hij aangeboden' Really meneer de journalist? Weet je het niet, houd dan gewoon je klep.

14-10-2022 21:15

wijzijndebeste123 +164877

zal sanchez niet via de zaakwaarnemers van alvarez gekomen zijn?

15-10-2022 00:27

Ans B +19983

Geen idee wat er van waar is, maar één ding weet ik wel vrij zeker: dit duo (H2) stond onder immense druk om te 'presteren', óók omdat ze zelf de ambitie hadden om het hiaat Overmars op te vullen.

- Grillitsch lijkt op papier de vervanger van Alvarez, maar was niet fit toen hij kwam (en vrij laat kwam), dus die kunnen we nog onvoldoende beoordelen.
- Conceicao is een groot talent en is - met of zonder scouting - een buitenkans.
- Bergwijn en Brobbey zaten al heel lang in de pijplijn, dus daar is H2 niet eens primair voor verantwoordelijk. Je kunt hooguit discussiëren over de prijs die er voor hen is betaald.
- Wijndal was m.i. niet nodig (maar ook weer niet slecht), net als Sanchez, terwijl Ocampos een paniekactie lijkt na het late vertrek van Antony.
- Met Bassey ben ik nog steeds blij, omdat ik zijn potentieel zie, zijn progressie eveneens en hij is ook aan de bal lang niet zo slecht als velen hier doen voorkomen. Te duur? Haha, wat denken de mensen dan te kunnen kopen voor een linker(!) CV met potentie en zoveel fysieke kwaliteiten?

Dus het valt m.i. reuze mee met het 'slechte' aankoopbeleid onder DEZE omstandigheden (verlies van Overmars).

In Huntelaar heb ik overigens alle vertrouwen gezien zijn kwaliteiten, maar hij moet natuurlijk wel ervaring opdoen en leren (ook van de fouten).
Hamstra is ongetwijfeld een vakman op het niveau waarop hij voorheen acteerde, maar lijkt (met de nadruk op lijkt, want we weten vrijwel niets van hem, noch van zijn groeipotentieel) onvoldoende gewicht in het schaaltje te leggen om een goede sparringspartner van Huntelaar te zijn.
Ik ben geneigd te denken dat er een constructie moet komen met een zwaargewicht/interim met Huntelaar en misschien ook Hamstra (dat oordeel laat ik graag aan die zwaargewicht over) als assistent(en).
Of: maak Huntelaar TD en zoek daar een goede sparringpartner bij.

14-10-2022 21:09

Aurelius1 +19736

Je kunt met een budget van 30 miljoen een prima elftal samenstellen. Overmars bewees het in 2017. PSV gaf 15 miljoen uit. Het is dan onzin om twee TD's die nog niets hebben bewezen zomaar 110 miljoen euro te geven. Ik had ze 30 miljoen gegegeven en gezegd: zorg maar dat je hiermee iets leuks doet en wees creatief. Als je het goed doet, mag je de volgende keer meer krijgen, bewijs jezelf eerst maar.

15-10-2022 08:27

Ans B +19983

Dat ben ik niet persé met je eens, dat hangt ook erg van de omstandigheden én de ambities af. Het voorbeeld van Overmars loopt mank met de huidige tijd: destijds een zéér talentvolle lichting die er aan zat te komen en de ambities stonden eveneens op een lager pitje. En afgelopen jaar zijn veel spelers vertrokken, ook in de breedte.

Ik ben het wel met je eens dat je creatief met je geld moet zijn, maar dat vind ik tegelijkertijd ook niet meer dan logisch. Ik weet ook niet of dat budget tevoren vaststond. Feit is dat er ontzettend veel geld binnenkwam, veel meer dan men verwachtte, dus ik neem aan dat dit budget geleidelijk ontstond.
Ik had een paar andere keuzes gemaakt dan H2, maar vanwege het grote verloop van spelers, het verlies van Overmars, de prestatiedruk en hun gebrek aan ervaring (voor Hamstra op dit niveau) heb ik absoluut begrip voor de 'fouten' die ze m.i. ook hebben gemaakt.

Je kunt er uiteraard over twisten of de clubleiding er goed aan heeft gedaan om hen een kans te geven, maar ik denk zelf van wel. Omdat je niet zo maar een nieuwe TD moet willen aanstellen (daar moet je echt de tijd voor nemen en je zit midden in een seizoen, dus TD's van andere clubs zijn relatief minder beschikbaar).
Je moet b.v. ook nadenken wat voor TD je nu eigenlijk wilt: ikzelf zou bij voorkeur kiezen voor iemand met een duidelijke visie, iemand die hele duidelijke ideeën heeft over wat voor spelers je nodig hebt, hoe je die vindt, wat voor trajecten je nodig hebt om spelers sneller aan de speelstijl te laten wennen (individuele trainingen?), die na kan denken (of dat al weet) wat voor soort contracten je in deze tijd moet aanbieden (ik denk zelf heel divers, soms b.v. ook prestatiecontracten), kortom iemand die analytisch goed is en innovatief kan zijn, zodat je in staat bent om in te spelen op steeds veranderende omstandigheden. Je moet je beleid blijven ontwikkelen, maar vasthouden aan de pijlers die ALTIJD belangrijk blijven. Zoals eigen jeugd inpassen, maar daar dan ook goede plannen (per speler|) voor hebben, met heldere criteria, uitleenstrategieën (incl. databases van geschikte clubs/trainers).
Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Dé grote uitdaging voor Ajax is n.l. dat het moeilijker is geworden voor jeugdspelers om ingepast te worden als én het niveau van Ajax 1 hoog is (de huidige situatie even niet meegerekend) én de ambities torenhoog zijn - niet alleen van de leiding maar ook in de spelersgroep zelf. Iedereen wil aanhaken aan de succesvolle Europese campagnes van EL-finale en bijna CL-finale.
Dan zie je na tig kampioenschappen dat de spelersgroep niet meer hongerig is in de ED en onbewust alleen nog op scherp staat (gedurende een héle wedstrijd)bij topwedstrijden of als er lekker veel ruimte is en iedereen heerlijk de bal kan rondtikken.
Een TD moet dit allemaal zien en analyseren wat je - zeker als je een nieuwe trainer aanstelt - kunt doen om in te spelen op dit soort processen en de trainer aansturen of laten committeren aan het beleid dat je daarvoor bedenkt.

Bijvoorbeeld: in de ED véél meer spelen met jonge talenten (mits ze dat verdienen, want ook aan die criteria moet je echt vasthouden vanwege 1. de mentale vorming en 2. het stimuleren van de investeringen in zichzelf die nodig zijn). Daar kun je ontzettend veel varianten in bedenken, b.v. een maand lang één speler inpassen in het team en 100% laten spelen (in de basis dus), spelen met een (bijna) hele linie aan jeugdspelers (heel middenveld b.v.), nou ja bedenk maar iets. Punt is dat je over dit soort dingen nadenkt en innovatief, creatief kunt zijn. En voldoende gewicht hebt om anderen daarin te overtuigen; de trainersstaf met name. Maar ook de spelers. De club, de speelstijl en de continuïteit moeten ALTIJD voorop staan. En iederéén, ook spelers en trainers moet zich daar aan committeren. Communiceer dit ook duidelijk, zodat het publiek - ook al zijn ze het er niet mee eens - begrijpt waar de trainer mee bezig is.

15-10-2022 11:41

Godenzoon24 +15387

Je begint ermee dat je vind dat ze het goed doen en creatief moeten zijn. Gewoon betalen wat een club vraagt is toch niet creatief. Zeker niet als dat bedrag zelfs nog verhoogt wordt voor een bankzitter die iedereen kent. Een spits terug kopen voor 18 mlj die gratis wegging en een cv kopen voor 26 mlj uit de Schotse competitie, die net 6 maanden cv is. Het record daar was 15. Dat verdubbelen wij bijna. We zijn City niet. Ergste is nog dat die cv positioneel totaal niet weet waar die moet lopen en aan de bal ronduit matig is. Zo kunnen we nog wel even doorgaan over de creatieve aankopen zoals Ocampos etc. Dus ze gaven ontzettend veel uit met creatiefloze, te dure en matige aankopen.

Maar jij vindt dat ze het wel goed doen en creatief zijn?

16-10-2022 10:50

Ans B +19983

Ik heb nergens gezegd dat ze het goed doen, wel dat het reuze meevalt - als reactie dus op de lading kritiek die er nu is.
Daarnaast heb ik de omstandigheden als factor benoemd en duidelijk gemaakt dat de huidige constructie (H2) niet gehandhaafd lijkt te moeten worden. Zou ik dat zeggen als ze 'goed en creatief' zijn'? Dat zijn woorden die jij in mijn mond leg.

Wat betreft Bassey ben ik eveneens duidelijk : ik zie zijn potentieel.
En nu voeg ik er nog iets anders aan toe: de aankopen kunnen we pas echt beoordelen als ze al langer hier zijn (en ook beter beoordelen in een draaiend elftal overigens). Niet elke aankoop staat er direct.
Ik vind het prima dat jij al die kritiek hebt, maar ik voel me niet aangesproken door de argumenten die jij tegenover de mijne stelt.

16-10-2022 11:16

Stefanaladin +966

Hij zegt toch eigenlijk helemaal niks hier?

14-10-2022 20:55

Oxxer +164718 moderator

De onlinecursus van de Telegraaf “ hoe bescherm ik mijn bron “ wordt vanwege succes verlengt.

Of zijn er nog users die twijfelen dat Schreuder het lek was en is van de Telegraaf?

14-10-2022 20:48

Oeroeboeroe +18449

Hoezo lekken? De kraan staat wagenwijd open!

14-10-2022 22:12

Oxxer +164718 moderator

Absoluut, jij hebt gelijk, inmiddels een aardige overstroming.

14-10-2022 23:28

ZaadDeMos +1239

Alfred 'De Lekkende Kraan' Schreuder

15-10-2022 10:51

NuchtereAjacied +2037

Ik ben geen onrustzoeker die van de daken schreeuwt dat het moet gaan zoals ik vind dat het zou moeten gaan. Ik roep ook niet dat die en die moeten opzouten omdat ..... Ik denk nu wel dat er een aantal dingen duidelijk geworden zijn. Het beleid dat gevoerd werd bleek uiterst succesvol.

Er is een trainer vertrokken, een technisch directeur is vertrokken en 5-6 basisspelers zijn vertrokken. Dat is een hele aderlating.
Daarmee is de filosofie, de werkwijze niet veranderd. De verantwoordelijken moeten zich heel snel realiseren dat deze filosofie en werkwijze leidend zijn voor AJAX. Niet een persoonlijke voorkeur of een soort van gemakzucht om maar iets te beslissen omdat er iets besloten moet worden.

Het lijkt erop dat Ocampos een soort noodgreep was om tocht maar iets te doen "want niks doen zal veel gezeur opleveren". Blij dat de RVC ingreep.

Vd Sar/RvC: neem je verantwoordelijkheid en stuur de mensen aan die dat nodig hebben. Want ga er maar aan staan: ten Hag/Overmars/50% van je selectie in een turbulent seizoen is niet te doen.Ik neem niemand nog iets kwalijk.

Aan de leidinggevenden de taak 'leiding te geven'.

14-10-2022 20:43

MarcoB1971 +4783

Verweij weer ook echt alles wat er bij onze club speelt

14-10-2022 20:43

Ricoteb +53174

Dus Conceicao is blijkbaar alleen bij Ajax aangeboden? Een Portugees toptalent die door een speciale clausule maar 5 miljoen hoeft te kosten. Als hij aangeboden zou zijn, hadden ze dat ook wel in grotere competities gedaan. Zover ik begreep werden Lucca en Kaplan ook al een tijd gevolgd, hoe kom je er anders op om opeens een gozer uit de Serie B te halen? Wijndal Brobbey en Bergwijn worden al jaren gelinkt, dus neem aan dat de scouting daar inmiddels wel naar gekeken heeft. Heb ook gelezen dat Sanchez en een heel blik andere spelers uit de Mexicaanse competitie waren gescout. Dus eigenlijk zijn alleen Ocampos en Grillitsch aangeboden. Grillitsch is transfervrij en heeft met Schreuder gewerkt, dus dat is niet vreemd. Alleen Ocampos is dus een wilde gok geweest. Maar als Telegraaf is het natuurlijk veel leuker om dit verhaal te schrijven, zodat Schreuder als held van het technisch beleid gezien kan worden

14-10-2022 20:40

NotForSale +2247

Schreuder en De Telegraaf gaan hand in hand

14-10-2022 20:34

leeuwenhart +100

Die Verwey is echt een vreselijke publieksgeile sukkel en meeprater !!!

14-10-2022 20:32

DeBaarsjes +3132

Verweijder die rotvent!

14-10-2022 20:30

Ajaxfan16 +27480

Wat een kut krant is het toch ook. Alles zijn ze aan het afzeiken behalve Schreuder. Logisch natuurlijk, want als die ontslagen wordt, kan die niks meer lekken naar ze en hebben ze geen bron meer.

14-10-2022 20:28

ZaadDeMos +1239

Alfred 'De Lekkende Kraan' Schreuder

15-10-2022 10:53

ajax4ever001 +18626

Als zou Jordy Cruijff moeten halen.

14-10-2022 20:27

DeKenner +9378

Helemaal mee eens, maar ook vrijwel onmogelijk. Hij heeft nog niet zo lang geleden promotie gekregen bij Barcelona. En als je heel eerlijk bent dan zul je ook moeten constateren dat het veel lekkerder is om daar te wonen.

14-10-2022 20:33

HendrikAjax +16898

Asjeblieft ga hier niet in mee. Dit is gewoon weer stoken van de Telegraaf. Ze lullen maar wat in het rond. Het staat ook al in hun eigen tekst "ik ben er van overtuigd dat er van de tien niemand van de scouting komt". Ze brengen het als feiten maar het zijn puur aannames.

14-10-2022 20:26

vanreenen +10321

Ik roep hier ook al een hele tijd dat Danny Blind, en ik spreek voor mijzelf, een geweldige opa is. Hij kan beter lekker met zijn kleinkinderen gaan spelen of fietsen en het TD-schap aan anderen overlaten. Met Danny Blind zou Ajax de volgende kneus aanstellen. Dus ik zeg: niet doen Ajax.

14-10-2022 20:24

Yinsh +805

Er is een waslijst van slechte aankopen onder Overmars, daar hebben ze het niet over

14-10-2022 20:13

DarkChild +3451

Klopt, en daarvan is bij een niet onaanzienlijk deel juist volledig aan de scouting voorbij gegaan. Ik verklaar de scouting niet heilig -Magallan is bijvoorbeeld juist wél uitvoerig gescout - maar dit is niet nieuw. Alleen deze zomer wel duidelijk extremer.

14-10-2022 20:25

AFCAjax +17839

Ik offer mezelf op om de positie van Hamstra over te nemen.
geen enkele praktijk ervaring maar vol overtuigd dat ik het beter zou doen.
ik ben ook een stuk goedkoper.

14-10-2022 20:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.