Verweij: 'Ajax heeft een lijst met 15 spitsen'

door SJvanveen 69

Verweij: 'Ajax heeft een lijst met 15 spitsen'

door SJvanveen 69

Laatst geüpdatet

Mike Verweij heeft op Twitter uitgelegd dat de lijst met mogelijke nieuwe spitsen van Ajax vijftien namen bevat. Daar staat, vooralsnog, Sebastien Haller niet op.

Vele supporters willen gauw een nieuwe aanvaller zien, maar Ajax wacht rustig af. Marc Overmars zei eerder op vrijdag dat Ajax hoog inzet bij een nieuwe spits, wat mogelijk kan door de flinke verkoop van Arek Milik. Ajax lijkt te kiezen uit vijftien namen die op een lijst staan, maar die spelers wachten eerst af of andere clubs uit grotere competities mogelijk actie ondernemen.

De lijst lijkt groot genoeg, maar uit het verleden is gebleken dat lijstjes niets uitmaken. Overmars zat vorig seizoen bij De Tafel van Kees, vertelde dat 'er wel tien' namen op een lijst hadden gestaan, maar uiteindelijk kwam Yaya Sanogo naar Amsterdam.

Lees meer over:
Plaats reactie

komopajax777 +13309

Gelukkig dat Haller niet op de lijst staat.Wat een gehypte speler is dat.Die kans op het laatst van hem moet gewoon zitten.

06-08-2016 21:46

Eastwood +0

Om de aanstormende jeugdspitsen niet te belemmeren, is een spits van in de dertig het beste. Die kun je nog twee jaar contracteren en dan kunnen Dolberg, Cassierra of El Azzouzi het stokje overnemen. Huntelaar was ideaal, maar die wil niet. Dan blijft de keuze wel beperkt.

06-08-2016 16:32

CPLP +0

Ik ziu Soriano wel in het Ajax tenue willen zien

06-08-2016 19:31

Ar +104

Houdt ook maar gewoon op over een nieuwe spits.
Maar gewoon gaan doen met beurtelings Dolberg, Ghazi, Zivkovic, Cassiere en Sierhuis.

06-08-2016 13:38

Ar +104

Wout Weghorst
Michiel Kramer
Mitchell Tevrede
Hans Veerman
Luc Castaignos
Siem de Jong
Ryan Babel

06-08-2016 13:35

Ar +104

Vraag je je soms af gezien de tweede elftal spelers waar ze soms mee op de proppen komen.

06-08-2016 13:41

eros +4817

Ik denk dat we zelf wel een lijstje kunnen maken waar 70% van klopt:

1. Gomez
2. Dost
3. Traore
4. Bendtner
5. Haller
6. Soriano
7. Lens
8. Babel
9. Huntelaar
10. Gignac
11. Bony
12. Balotelli
13. vPersie
14. Remy
15. Siem de Jong

06-08-2016 12:28

AFC98 +1

Haller stond er niet op zei die Vermeij al op twitter

06-08-2016 12:29

eros +4817

Niet meer,... Huntelaar ook niet meer,... maar hebben er ongetwijfeld wel opgestaan.

06-08-2016 12:35

14Abdelhak14 +600

Die Mees heeft het over lijNtjes en die spreekpop van Overmars gaat geïrriteerd reageren dat Ajax wel degelijk een lijStje heeft. Zo'n lijSt is er het hele jaar door voor alle posities mag ik hopen. LijNtjes moeten inderdaad gelegd worden voor de zomer als je weet dat je spits weggaat en je voorronde CL gaat spelen. Dan weet je wie er haalbaar zijn en willen kopen en kun je snel anticiperen. Die Mees heeft gelijk, Verweij kan niet lezen (waar die anderen nota bene over kraakt) en Overmars kan niet kopen!

06-08-2016 12:19

Uttoo1234 +0

Met alle respect, maar mede door het verleden heb ik er echt GEEN vertrouwen in dat Marc iets gaat halen. Open deur, I know! Elkaar weer hetzelfde liedje..

06-08-2016 11:51

Ajax12345678 +0

Lees dat Dzudzak op het punt staat te vertrekken naar een club uit het midden oosten voor 3.5 miljoen euro. Zou hem graag bij Ajax zien hoor

06-08-2016 11:36

MarkAFCA +1161

Salaris jongen, salaris....

06-08-2016 11:45

Erik87 +0

was een rare tweet. er staan 15 namen op een lijstje. bron?? en welke namen dan? tweet dan helemaal niets als je geen informatie hebt,

06-08-2016 11:33

JJAFCA +0

http://www.foxsports.nl/video/tafel-van-kees-oktober-640586/

Net als toen zeker, Kees vroeg naar namen waarop hij met 1 naam op de proppen kwam. De rest kon hij plotseling niet meer op komen.

06-08-2016 11:14

de-Ajacied +8

We zouden eigenlijk moeten beginnen met een supervisor boven Overmars aanstellen.
Maar wie zou dat moeten doen? We hebben alleen maar angstige kruideniers in de RvC die ook niet allemaal een Ajax hart hebben.
Het zal wel weer zo'n betaalbare Sanogo of Casseria worden en pas eind augustus.

06-08-2016 11:14

Talent +693

Ik heb hier maar 1 woord voor.....belachelijk.

Als er bij PSV 1 speler vertrekt, dan hebben ze direct een nieuwe die gekocht gaat worden, meestal binnen 24 of 48 uur. Dat noem ik nog eens anticiperen.

Men wist al enkele weken dat Milik verkocht ging worden. Dan moet je achter de schermen gewoon een opvolger klaar hebben staan, en dan bedoel ik niet Dolberg, want die heeft nog enkele jaren nodig.

Maandagavond sluit de inschrijving voor de vr CL....dan moet je een goede buitenspeler en een zeer goede spits gecontracteerd hebben, want anders hem je geen schijn van kans om het miljoenenbal te halen.

Maar nee hoor, Overmars heeft geduld. Nou Overmars, WIJ niet.
Dan had je kampioen moeten worden, dan had je meer tijd gehad.

P.s. Waar blijven die 2 kanonnen die je ons beloofd hebt ? Kom nou niet met die 2 zuid Amerikanen en Westermann, want dan lag ik de ballen uit mijn broek.

Sparta uit kan morgen met dit elftal nog wel eens moeilijk worden.

En dan nog iets, Dijks heeft toch ook bewezen niet over de juiste kwaliteiten te beschikken.....kom alsjeblieft snel met een zeer goede linksback.....zeer snel graag.....

Anders ben ik genoodzaakt om ook tegen Overmars het woordje....pannekoek te gebruiken.

06-08-2016 10:58

daniajax1 +4

Het probleem zal zijn dat een goede spits uit een hogere categorie Ajax laat wachten om te kijken wie zich verder melden en of Ajax CL voetbal haalt. Een Haller kan je altijd nog kopen als dat niet lukt. Ze zetten hoog in, maar dan kan je niet eisen dat ze direct tekenen.

Overigens mag je ook na maandag nog iemand inschrijven voor vr. CL.

06-08-2016 11:01

John69 +0

is dat zo? waar komt de deadline van maandag 23.59 dan vandaan? en wat is dan de deadline?

06-08-2016 12:13

AFC98 +1

Die deadline is ook de deadline voor je selectie. Je mag echter nog 1 speler (aankoop) na de deadline eraan toevoegen

06-08-2016 12:28

daniajax1 +4

Mario Gomez
Balotelli
Bony
Traore
Dost

Verder kom ik niet. Vul maar aan, wel serieus graag.

06-08-2016 10:57

Talent +693

Hahahahahahah, begin daar zelf eens mee dan.
Geen van deze namen wil komen, maar belangrijker nog.....dat moeten we Zelf niet willen.

06-08-2016 10:59

daniajax1 +4

Wij moeten Mario Gomez niet willen? Overigens denk ik dat Bony echt onhaalbaar is en dat Chelsea Traore niet laat gaan (afgaand op het aantal speelminuten dat hij krijgt). Zo'n Gomez speelde vorig jaar bij Besiktas hè, uitgeleend van Fiorentina.. Waarom zou Ajax dan niet kunnen.

06-08-2016 11:03

Jensajax14 +329

Ja huur m op z'n minst

06-08-2016 11:43

daniajax1 +4

Weet niet precies hoe het zit, maar Mario Gomez was bezig een transfervrije status te krijgen van Fiorentina. Fiorentina wilde echter iets van 6-7 miljoen voor hem. Weet niet hoe dat nu verder is verlopen.

06-08-2016 12:06

MarkAFCA +1161

Locadia wordt ook genoemd in reacties. Vind ik wel een goede spits. Wordt bij PSV vaak op de flanken gebruikt omdat de Jong in de spits staat. Heeft goede cijfers behaald wanneer die in de spits staat. Groot, sterk, redelijk snel, doelgericht en een aanspeelpunt.

06-08-2016 11:04

John69 +0

locadia.. wat een val gehakt is dát zeg!

06-08-2016 11:29

MarkAFCA +1161

Verklaar je nader?

06-08-2016 11:46

John69 +0

ik bedoel.. bal gehakt.. ik vind dat een enorme lul zeg maar.. met een hele scheve ego-kwaliteit verhouding

06-08-2016 12:10

MarkAFCA +1161

Daar geef ik je wel gelijk in. Beetje een groot ego, a la Depay. Maar als voetballer vind ik het als spits wel een goede. En misschien hebben wij wel even zo'n 'klootzak' nodig. Hij is lang niet zo erg als Balo.

06-08-2016 12:23

korem +878

Huntelaar ! Milik bleef ook bij Ajax en is nu weg, Misschien van Persie, misschien staan die nog op hun lijst. Misschien dat adebayor wat is volgens mij clubloos en altijd wel een goede spits geweest weet alleen niet of hij nog goed genoeg is.

06-08-2016 11:07

daniajax1 +4

Ja maar bij Ajax betekent 'blijven' vaak niet echt zeker blijven. Daarnaast heeft Huntelaar dit zelf uitgesproken en was Milik zelf juist compleet stil en werd dit alleen vanuit Ajax gemeld. Zou dus niet meer rekenen op Huntelaar.

06-08-2016 11:11

Magic1963 +460

Mbokani, Adebayor, Vossen,

06-08-2016 13:06

Jelle2500 +0

Ik denk dat ik nu wel even achter overmars moet gaan staan..

Ja hij heeft ons in de voorgaande jaren flink teleur gesteld..
Maar nu wil ajax een hele goeie halen, en met ajax willen we dit allemaal.
Deze hele goeie spelers spelen gwn liever in Engeland of spanje. Het niveau is stukken hoger en het salaris is x 6.
Dus ik snap wel dat niet alle toppers staan te springen om ajax nu de transfermarkt nog een maand open is.

Geduld, geduld, geduld,

Overmars snapt toch zelf ook wel dat hij nu wel zal MOETEN komen met een aardige versterking? Of zal die zo dom zijn?

06-08-2016 10:46

korem +878

Helemaal gelijk ! Voor ons supporters is Ajax alles maar voor de top spelers is dat niet zo. Ik maak me eigenlijk wel meer druk om de linker kant gezien de financiële situatie van Ajax zou een links back en zeker linker buitenspeler erbij mogen. Ik vind dat Fischer wel al lang vervangen had moeten zijn en een club als Ajax die financieel super gezond is geen middenvelder linksbuiten moet zetten of een spits. Maar goed liever toppers erbij en geen champions league dan nu een paar matige spelers en met geluk de champions league halen, al zal misschien het plaatsen voor champions league het voor de toppers aantrekkelijker maken.

06-08-2016 10:59

Johnnie +387

Mensen die Sneijder nog steeds zien komen.. Mensen, blijf realistisch. Zelfde als Gomez en Huntelaar, die blijven of gaan naar de Bundesliga.

06-08-2016 10:43

Eastwood +0

Probeer Wilfried Bony naar Ajax te halen. Dan heb je een beer in de spits staan waar de meeste verdedigers dunne ontlasting van krijgen.

06-08-2016 10:34

robafca777 +0

Een beetje opschieten mag ook wel! Ik word ongeduldig

06-08-2016 10:09

Wimmel +1

We staan nu eenmaal niet hoog op de lijst van die spelers, die jongens komen altijd wel ergens aan de bak. Dus die wachten af en het is voor ons te hopen dat ze uiteindelijk hierheen komen.

06-08-2016 10:35

Leo252 +1

Ja, ze zullen vooral voor jou wel wat meer haast gaan maken.

06-08-2016 12:13

deKlenne +0

Haal Josip Drmic van HSV op. Jongen met bundesliga ervaring en een rising star!

06-08-2016 09:49

robafca777 +0

Liever niet!

06-08-2016 10:07

TikkieTerugJaap +2

Buitenspeler hoeven we dus niet meer ofzo? En we laten Dijks lekker het hele seizoen zonder concurrentie spelen?

En laten we alsjeblieft niet gaan huren...

06-08-2016 09:48

strafschop +3

Wat is er mis met huren? Zelfs Bayern Munchen, Atletico Madrid en Juventus doen het.

06-08-2016 10:01

TikkieTerugJaap +2

Kan mij het nou schelen wat hun doen. Kwaliteit moet onder contract staan. Of huur met optie tot koop. Waarom zou je met zoveel talent bij de club iemand beter maken voor een andere club.

06-08-2016 10:03

strafschop +3

Dan wordt de vijver wel erg beperkt als je niet wil huren.

06-08-2016 10:16

AFCABart +2

Lijstje overmars:
Messi, Neymar, Suarez, Lewandowski, Aubameyang, Balotelli, Muller, Gomez, Ronaldo, Higuain, Benzema, Vardy, Aguero, Giroud, Griezmann.

Einde transferperiode:
We hadden wel 15 namen, maar ze waren niet bereid naar ajax te komen. We gaan het met de huidige selectie doen!

06-08-2016 09:33

AlexIbarra +19293

Diego Costa ipv Messi want dat is eigenlijk geen spits.. ;)

06-08-2016 10:18

tonny +0

Wanbeleid bij ajax ze zijn de weg al jaren kwijt

06-08-2016 09:30

TikkieTerugJaap +2

"Ajax lijkt te kiezen uit vijftien namen die op een lijst staan, maar die spelers wachten eerst af of andere clubs uit grotere competities mogelijk actie ondernemen."

15 man op je lijstje en niemand die haalbaar is voor Rostov. Lachwekkend beleid.

06-08-2016 09:27

gekke_henkie +0

Ik ben blij als de transferperiode om is.

06-08-2016 09:00

Theo jan +3

Ik met 25 spelers

06-08-2016 08:44

robizkit +0

ik wil geen naam. het gaat me om een spits die in het profiel past. dat mis ik bij Ajax... 15 spitsen; dat kunnen alleen maar allemaal verschillende soorten spitsen zijn. ik mis een visie zoals bij PSV. Daar gaat bv een De Jong straks weg. PSV heeft een profielschets van de ideale spits die in het systeem past, en haalt die koste wat het kost. Bij Ajax gaat het alleen maar om de naam om de supporters tevreden te houden. En uiteindelijk kan het dan alleen maar tegen vallen.

06-08-2016 08:36

strafschop +3

Juist, en zijn zaakwaarnemer heeft gemeld dat PSV niet bij het rijtje Nederlandse clubs zat dat heeft geïnformeerd.

06-08-2016 09:40

strafschop +3

Vorig seizoen hebben ze Simon Poulsen van AZ gecontracteerd vanwege de transferperikelen rondom Willems.

Geweldige keuze is dat gebleken.

06-08-2016 09:56

bazza25 +1

Er zou ook nog een buitenspeler bij komen en daar hoor je niks meer over.. Ik denk dat Overmars weer veel te naïef is en voor de zoveelste keer mis gaan grijpen.. Ik snap dat de rvc en ledenraad dat geen probleem vinden maae ik vind echt dat ze hun supporters laten barsten, jaar in jaar uit..

06-08-2016 08:13

vak114 +5544

Alleen een spits is niet voldoende voor dit gemankeerde elftal vol met zwakke plekken.

06-08-2016 08:04

mitchafca +0

zal wel fotolijst zijn met 15 familie leden van fam overmars .

06-08-2016 08:01

JCr14 +453

Wat heb je aan een lijstje?
Waar het om gaat is of ze haalbaar zijn voor Ajax.

06-08-2016 07:39

Skuurmani +0

Spitsen tja ..
Hij kan beter een creatieve middenvelder halen ! Want dat is wat ontbreekt !!!!

06-08-2016 05:44

JCr14 +453

Die zijn er wel. Nouri en Sinkgraven zijn creatief maar krijgen geen kans.
Geef Nouri eerst maar eens een kans.

06-08-2016 07:38

vak114 +5544

Sinkgraven kan er heen reet van.

06-08-2016 07:54

mvdk +44276 moderator

Als we dan toch voor Balotelli gaan, huur dan ook gelijk Depay. zullen vast vrienden worden.

Nee. Als Balo hersens had, was het natuurlijk een fantastische aanwinst. Maar die hersens heeft hij niet. Hoewel een Pelle scenario altijd mogelijk is, is het risico met hem een heel stuk groter.

Mijn grote favoriet blijft Mario Gomez. Volgens mij staat het Ajax shirt hem fantastisch! Als buitenspeler kun je Bruma halen.

Het zal wel niet gebeuren, maar met de volgende opstelling zouden we echt hoge ogen kunnen gooien.

---------------Cillessen---------------
Tete--Veltman--Sanchez--Buttner
--------------Riedewald-----------------
-------Klaassen-------Ziyech---------
Bruma-------Gomez---------Younes

Buttner kan best bij Ajax passen en zal niet zo duur kosten. Zijn contract loopt nog 1 jaar door en hij was vorig jaar verhuurd. 1 a 2 miljoen?

Ziyech kan een dure worden, maar door overbodige spelers bij de deal te betrekken, kan de prijs aanzienlijk gedrukt worden. 9 miljoen plus Serero en Viergever.... Zij kunnen die 2 best gebruiken.

Bruma. Moet geloof ik 7 a 8 miljoen kosten.

Van Gomez durf ik geen prijs te noemen...

Ja, het is een klap geld, maar we hebben net flink geld gepakt. Door dit soort spelers binnen te halen gaan we er flink wat stappen op vooruit en houdt Ajax er nog wat geld aan over ook...

06-08-2016 05:14

makaveli +946

Mooi elftal alleen butner hoeft niet echt voor mij.. Verder hebben we op het middenveld gewoon genoeg goede talenten daar hoeft voor mij niemand bij.
Gomez zal wel heel geweldig zijn voor ajax alleen zie ik overmars niet zo snel 7 mil neer leggen voor een spits waar niet meer verdiend op gaat worden.
Denk dat ze hopen op een 26-27 jarige spits die na 3 jaar nog het zelfde oplevert of een beetje winst

06-08-2016 05:42

Nyca +0

ik hoor het al, jij moet de nieuw technisch directeur worden !!

06-08-2016 08:09

mvdk +44276 moderator

Ja.

06-08-2016 13:15

AFCA. +3283

Als je Ziyech en Bruma haalt kun je je eigen talenten net zo goed verkopen. Dat zou echt doodzonde zijn van Muric, Cerny, Nouri en De Jong.

06-08-2016 09:18

Theo jan +3

Als jij het zo zegt . dan hoeven we dus niemand te kopen ?

06-08-2016 10:15

Minsc +1520

Gaat Bas Dost worden.

06-08-2016 04:45

Nyca +0

Dat denk ik ook. Ik snap niet waarom men nog steeds hoopt (en denkt) Mario Gomez in te kunnen lijven. Hij heeft er vorig jaar nog 26 ingeschopt bij Besiktas. Sowieso dat hij liever in de Turkse competitie speelt en daar loopt het dus ook gwn goed.

06-08-2016 08:12

@Maar7en +1580

Hij wil weg uit Turkije... Daarom denken ze een kansje te hebben. Zolang Barca en Dortmund echter ook interesse hebben wordt het lastig.

06-08-2016 08:16

rastamario +65

Ik ben het eens dat Ajax niet in het wilde westen spelers kan aankopen en salarissen betalen waar je aan ten onder kan gaan, dus tot op zekere hoogte eens met het salarisplafon, maar dat neemt niet weg dat we nu al jaren zien dat er geen spelers gehaald kunnen worden in de prime van hun carrière die het niveau echt kunnen opkrikken, zoals bij FC Basel Doumbia wel gehaald kan worden. In mijn ogen vraagt dit wat creativiteit zo kan je zeggen een A selectie van 22 man die max 1 miljoen kunnen verdienen is 22 mil gemakshalve 17 mil, of een salarisbegroting van 17 miljoen zonder salarisplafon. Dus bijvoorbeeld 2 Toppers die 2 a 3 mil per jaar verdienen, 9 die tegen 1 mil verdienen en het overige deel verdeeld over de rest van de selectie (talentvolle jeugdspelers). Hierbij moeten spelers die uit eigen jeugd komen of jong gescout om als topper aangemerkt te worden van essentiële waarde voor het team te zijn, Zoals in het verleden bijv. Huntelaar en Suarez op deze manier kan je goede jeugdspelers ook langer behouden en gaat de kwaliteit van het elftal erop vooruit.

06-08-2016 04:06

Cello +52979 moderator

Hoe zeer ik ook begrijp, dat de meesten roepen om nu eens flink de buidel te laten rammelen....begrijp ik ook de leiding van onze mooie club.

Ik bedoel maar, velen lijken de periode rond 2010 alweer vergeten te zijn. Beseffen zich niet meer dat onze mooie club op een haar na op omvallen stond!. We stonden op het randje van het ravijn.
Zoveel leedvermaak gehad om Feyenoord, echter wij waren hen bijna achterna gegaan (en erger!).
De boeren uit Eindhof moesten met financiele noodgrepen (via de gemeente oa) er weer bovenop geholpen worden. Twente....ach dat verhaal is nog vers.

De leidinggevenden van onze club zijn het niet vergeten en ik begrijp, dat ze destijds zich hebben voorgenomen: dit gebeurt ons nooit meer. En terecht.
Destijds hadden we ruim 70 (ik dacht zelfs 76) contractspelers !!!. Vele miljoenen euro's geïnvesteerd in spelers, waarvan het gros niet aan de verwachtingen voldeed en veelal afgeboekt konden worden. Destijds ook teveel spelers binnen die groep van ruim 70 contractspelers, die een veel te hoog salaris vingen.
Derhalve een salarisplafond ingesteld en een soort van transferplafond. Heel begrijpelijk gezien het verleden en de puinhopen die men heeft moeten opruimen.

En ja.....dan kan je idd roepen om uitzonderingen. Tuurlijk. En zouden het echt uitzoinderingen zijn en blijven kan een ieder daar wel mee leven.....maar zo werkt het natuurlijk niet!. Zodra je gaat toegeven en je inlaat met een uitzondering, zal het niet lang meer duren òf de uitzondering is 'regel' geworden. Immers...dan wordt er in de toekomst heel makkelijk terugverwezen naar de uitzondering van nu. Dan roept men, ja maar toen kon het ook, dus moet het nu ook kunnen....

Dus ja. Ik begrijp het dilemma van de directie/rvc wel. Toch moet er wel wat gebeuren....er moeten spelers bij, maar niet ten koste van alles.

06-08-2016 03:14

hakkietjakkie +80

Zou leuk zijn als we dat lijstje eens te zien zouden krijgen...

06-08-2016 02:24

hakkietjakkie +80

Please geef nou gewoon dik geld uit om Huntelaar alsnog hiernaartoe te halen zijn we van dat gezeik af....

06-08-2016 02:22

Fredschuit1 +1536

Dat die spits komt staat buiten kijf. De druk van de achterban is (terecht) te groot. En al was er geen druk, die waren ze allang van plan te halen. Is een kwestie van tijd. Ben alleen bang dat ze de verkeerde keuze gaan maken van dit lijstje.

06-08-2016 02:14

FCMax +3

Leuk dat er 15 namen op staan, al stonden er 50 namen op. Als die spits maar voor volgende week binnen is.

06-08-2016 02:02

Suarez16_ +9303

Ik vraag me echt af wat doet een basel beter dan Ajax? Ze zijn een kleinere club qua historie, kleiner stadion, minder geld en een minder elftal, maar toch flikken ze het om Doumbia te halen en dat lukt ze vaker met zulke namen. Olympiakos en paok halen ook spelers als affelay en Berbatov. Waarom kijkt Ajax niet is een keer op de bank bij clubs als Leverkussen, Valencia, Sevilla of zelfs Barcelona, United? Misschien zit daar ergens een buitenlander van 27 die niet kan aarden zoals guardado, maar wel het ergens anders heeft laten zien dat hij het wel kan op niveau en dan denk ik aan een Drmic en Volland. Zo moeilijk is het toch niet? Zat spelers die beter zijn dan Eredivisie niveau die bij clubs als Hoffenheim en Espanyol in de basis spelen, maar onder de 7 miljoen kosten. Waarom vist Ajax niet is in zulke vijvers. Nee wat Overmars en Co proberen is om 1 minuut voor 12 op deadline day een afrikaan van 2 meter die alleen op zijn lengte profvoetballer is geworden te huren zonder maar 1 wedstrijd bekeken te hebben. Wel goed dat we onze visie willen behouden, maar dat moet niet tot in den treure worden doorgevoerd. Zelfs Cruijff zei dat als het de selectie sterker zou maken moet je hem halen en in Belgie, Portugal, Oekraine, Oostenrijk, Griekenland en Rusland lopen zat spelers die Ajax beter maken en echt niet onhaalbaar zijn.

06-08-2016 01:35

Ajax#1900 +1

Basel heeft een fatsoenlijke td en een goed netwerk, verder gok ik dat de sterkhouders meer zullen verdienen, oa doordat je in CH niet een enorm deel van je salaris mag inleveren bij de staat. Villareal huurt trouwens Pato. Ook niet slecht gedaan.

06-08-2016 01:49

MrBabelinho +1

Ben het geheel met je eens echter zal een PAOK gewoon zeggen hier heb je 2,5 miljoen netto Berbatov en dat weigert Ajax ten alle tijden. Wat mij verbaasd heeft is dat 5 jaar CL normaliter zou moeten zorgen voor een upgrade van het salarishuis. Bijvoorbeeld 1 miljoen max naar 1,25 miljoen max of vul maar in. Ook dit weigert Ajax op een mooie manier in te vullen waardoor de kloof richting andere landen groter is terwijl die landen dat niet waren. Nu zal een 1,25 miljoen salaris er niet direct voor zorgen dat iedereen naar je toe wil komen maar je moet ergens beginnen als club.

Verder gaat het qua halen van spelers uit de landen die je noemt om timen. Een Sisto had ik 2,5 jaar terug al als opvallende speler gezien, net als Zouma die debuteerde bij Saint-Etienne en Goretzka van Bochum. Die spelers had je met z'n 3-en in 2013-2014 kunnen halen voor 20 miljoen totaal en momenteel zijn ze tezamen al 50 miljoen waard.

Als laatste punt ben ik het helemaal zat om nu weer te horen dat er een lijst van 15 spitsen is. Dit zijn de momenten dat je in moet stappen als TD/club en direct moet handelen. Dit kan mogelijk al op handen zijn maar het lijkt er niet op. Je hebt nota bene 2 jaar terug een spits gehaald die moest en zou gehaald worden en nu is hij geeneens nodig als 3e spits. Voer gewoon eens beleid en wees daadkrachtig. Ziyech was mogelijk te duur maar je haalt Sinkgraven en Gudelj voor 1 positie en betaalde 13-14 miljoen. Daarvoor had je dus Ziyech makkelijk kunnen halen, los ervan of hij op dat moment gewild had.

Al met al kan je als trainer weer aan de slag om zeer zwak beleid om te zetten in goede resultaten. Op het oog een taak die niet perfect uit te voeren valt omdat je tegen het zwakke beleid op moet boksen. Risico's zoals PSV nam konden wij makkelijk lijden maar het bestuur weigerde die stap te zetten en liet PSV langszij komen. Rostov kloppen zorgt dat je weer financieel kunnen battlen dit jaar en mocht Bosz het dan naar zijn hand kunnen zetten kunnen we wellicht onze neus voor die van Cocu(wordt lastig) en zijn mannen steken.

06-08-2016 01:53

J00DT0TMIJND00D +0

Drmic of een Beric van Saint Etienne zou ik graag willen zien, lijken mij prima spitsen voor Ajax.

06-08-2016 01:56

SuperJood2016 +0

Je haalt me de woorden uit de ...

06-08-2016 01:58

makaveli +946

Ik denk dat we niet in die vijver kunnen vissen.
Het verschil in salaris per jaar is geen paar ton maar eerder een paar miljoen.
Als je als club dat soort spelers wil hebben zal heel de competitie mee omhoog moeten denk ik.
Gister las ik een bericht dat de top 3 en daarmee in mindere mate feyenoord ruim afstand neemt kwa begroting van de rest.
Deze elftallen moeten ook mee omhoog kwam begroting.
En dan nog wees redelijk als je een begroting van 80 miljoen hebt zoals ajax is het raar als je spelers salaris gaat geven van 4 miljoen. Dan is je balans gewoon niet goed.. Tuurlijk als je elk jaar je spelers verkoopt voor 40 mil is er niks aan de hand maar je kan ook falen zoals bij sulejmani en dan krijg je als og alle supporters over je heen..
Als je nu al de reacties leest dat 34 mil veelste veel is voor milik dan kan je zo'n selectie gewoon niet onderhouden.. In portugal lachen ze bv om prijzen van 34 mil ;)

06-08-2016 03:15

Ajacied33 +36807

Je hebt helemaal gelijk, denk dat het om het financiële plaatje gaat
In Zwitserland, bij Basel in dit geval houden ze gewoon meer geld over als in NL. Iets anders kan ik niet verzinnen. Ajax is groter als Basel, ons stadion is vele malen groter, onze competitie is beter als die in Zwitserland, dus het moet wel met geld te maken hebben. Overigens vind ik het beleid van Basel wel knap

06-08-2016 08:44

strafschop +3

Doumbia heeft een verleden in de Zwitsers competitie en wordt gehuurd door Basel van Roma. Je ziet in NL precies hetzelfde gebeuren, spelers die in buitenland op een dood spoor zitten keren terug naar een kleinere competitie waar ze eerder gespeeld hebben.

06-08-2016 09:47

rodnet +10343

Waar ik een tikje van baal is dat we een ervaren en goede spits nodig hebben OM de Champions League te halen en niet alleen ALS we de Champions League halen. We spelen al Europees en zo kan een ervaren spits zich dus sowieso internationaal enigszins in de kijker spelen. En dat salarisplafond lijkt heel realistisch en keurig Nederlands maar slaat natuurlijk nergens op als je een topspits wilt contracteren. Als (ik noem maar iemand) Gomez 3 miljoen verdient en dat is zijn marktprijs, dan moet je dat gewoon betalen als je hem wilt hebben.

06-08-2016 01:25

jollie18 +9928

Zou Rashica er ook op staan.

06-08-2016 01:20

Fredschuit1 +1536

Carlos Vela

06-08-2016 01:10

Zlatan1900 +2

Voor de mensen die wéér negatief moeten zijn. Ajax is een grote club. Denk je serieus dat Ajax dan al zijn pijlen richt op 2 of 3 spitsen? Nee natuurlijk niet. Ik ben er zeker van dat achter de schermen van alles wordt afgewogen om uiteindelijk een goei spits in huis te halen. Voor de mensen die toch nog steeds Overmars de schuld van werkelijk alles geven: stel jezelf eens de vraag wat de publieke opinie van Overmars vindt en wat voor onrust er zal ontstaan wanneer Marc geen nieuwe spits zal aanschaffen na het enorme bedrag voor Milik. Voortaan eerst even nadenken en dán pas komen met opmerkingen als "waarom geen 60 of 70 spitsen op een lijstje".

06-08-2016 01:05

Oliveira +0

Ajax moet wel haast maken, ze hebben nog tot maandag om de nieuwe spits aan te melden voor de CL.

06-08-2016 01:04

Mikee +6409

Er mag later nog één aankoop worden toegevoegd.

06-08-2016 01:07

Oliveira +0

Wat is de uiterste datum? Ik had vernomen dat het aankomende maandag is maar dat is onjuist?

06-08-2016 01:13

jollie18 +9928

Het moet wel voor maandag maar eventuele aankopen mag je nog naderhand toe voegen.

06-08-2016 01:15

stammer +0

Ik denk dat ze als buitenspeler Rachica gaan halen... nergens op gebaseerd

06-08-2016 00:54

arie h +0

Werkt dat CL verhaal niet een beetje twee kanten op? Wat moet Ajax met een spits van wereldklasse als we geen CL spelen? Overwinteren in de EL en de eredivisie winnen moet ook met Dolberg/Zivko/Cassiera kunnen. Haller lijkt me dan ook niet echt nodig, is maar twee jaartjes ouder en een seizoen eredivisie met wat doelpunten waarvan er heeeel veel penalty's waren (8 volgens mij). Alleen als je CL haalt heb je een topspits nodig en dan moet je ook meteen voor een kanjer gaan en t salarisplafond daarvoor aanpassen. Zo een speler zou je eigenlijk voor elke linie moeten halen: bv Vermaelen achterin, Ziyech voor het middenveld en Gomez of Dost voor de spits. Dat begrijpt PSV beter met een as met Moreno, Guardado en de Jong. Bij Ajax zijn de spelers of goed, maar te jong en te onervaren (Dolberg, Tete, Bazoer, Riedwald, Nouri etc) of ze hebben wel ervaring maar zijn niet goed genoeg (Schone, Klaassen, Westermann).

06-08-2016 00:52

Suarez16_ +9303

Er moet gewoon een spits bij. Ajax heeft deze zomer ongeveer 45 miljoen aan transfers binnen gekregen (Milik 32+1, Fischer 5, Van der Hoorn 3,5, Van Rhijn 1,5 en Andersen 1.5) + mooie doorverkooppercentages. Serero, Duarte zullen ook nog wel vertrekken net zoals oa Boilesen weg is. We hebben nu 3 spelers gehaald. Cassierra (5 miljoen), Sanchez (5 miljoen) en Westermann (gratis). Dit komt neer op een slordige 35 miljoen winst en een grote schoonmaak in het salarishuis. In de afgelopen 6 jaar 5x CL gespeeld (kan 6 uit 7 worden) met een transferwinst van 100 miljoen en nu ook al zeker van 4 miljoen voor het behalen van de 4de ronde. Ajax is aan hun stand verplicht nu 2, 3 echte toppers te halen. Wat wil je met een extra minimaal 39 miljoen doen (35 transferwinst + 4 CL 4de ronde)? Iedereen ziet dat we voorin wat extras missen. Haal je ziyech, rashica en haller en zijn we hier niet tevreden mee haal Sneijder en Bailley bijvoorbeeld heb je de beste en breedste selectie van Nederland en je houdt nog geld genoeg over ook. Ik vind dat ze het nu gewoon verplicht zijn. Ook al spelen we EL ik heb geen zin om een heel seizoen naar Cassierra te gaan kijken die gehaald is met het oog over 2 jaar basisspeler te zijn. Dat zou echt een wanprestatie zijn. Dan gaan we ons met zn alle kapot ergeren aan jochies van 19 die er niet klaar voor zijn en als ze eindelijk een half jaar constant spelen zinn ze weg.

06-08-2016 01:09

Minsc +1520

Moet wel een miljoen of 5 (misschien nog wel iets meer, Milik en z'n zaakwaarnemer zullen ook wel iets krijgen, vermoed ik) van de Milik-winst af (15% naar z'n vorige club), maar voor de rest klopt je verhaal en ben ik het met je eens.

06-08-2016 04:52

EVH +8

Brands en Gerbrands lachen zich slap om dat gepruts en gedraal van Overmars en Edje Raketje.

Ik bid hoop en duim dat ze de komende tijd gaan luisteren naar onze scouts en geen waanzinnige onzin transfers meer gaan doen.

06-08-2016 00:40

BrandjeXL +81

Moet jou nickname niet EHV zijn

06-08-2016 00:42

Fredschuit1 +1536

Hij heeft het verdacht veel over die subsidie trekkers.

06-08-2016 00:46

BRAMHOUTEN +3813

Inderdaad, alles van Ajax afzeiken en PSV maar blijven ophemelen. Er zijn veel te veel van deze gasten hier op deze site

06-08-2016 09:31

Sistoazonto +0

Zou Ajax nou meteen bij de eerste de beste Nee overschakelen naar de volgende op de lijst of zouden ze daarna daadwerkelijk alsnog een beetje pushen (en dus laten merken dat ze zo een speler echt graag willen hebben)?

Bij het eerste slinkt die lijst in ieder geval vrij snel.

06-08-2016 00:40

Fredschuit1 +1536

Ik kan me niet voorstellen dat ze nummer 15 heel graag aan de selectie toevoegen. Ik denk dat het meer een lijst is van spitsen die ze redelijk aan het volgen zijn.

06-08-2016 00:52

Suarez16_ +9303

Kijk laten we even realistisch zijn. Ajax heeft een lijstje van 15 namen. Ik denk dat oa Balotelli, Gomez, Traore, Huntelaar Soriano, dost, lens en haller er op staan. 7 van deze 8 spitsen wil komen bij minimaal CL behalve haller. Wat als we de CL niet halen? Precies dan vallen ze allemaal af op haller na. En wie zegt dat deze over de top of net niet spelers Ajax beter gaan maken? Van dost of lens wordt ik niet warm of koud. Ja Gomez en Balotelli zijn namen, maar die komen toch niet. Laten we reeel blijven. Ik vind haller een vrij complete spits (beter dan Milik voor het Ajaxspel) die er makkelijk 20 in legt bij ons haal hem gewoon zsm op. Is ook nog vrij jong (21), dus kan ook voor een Milik/janssen bedrag vertrekken als hij het goed doet. Stel je voor we halen de CL niet. Dan is hij misschien ook al weg en moet je doorschakelen naar een henk veerman die 5 miljoen moet kosten. We kunnen de komende 3 weken wel lekker worden gehouden met Balotelli, maar ik wil graag een spits voor de voorrondes en de vraag is of Balotelli uberhaupt wil komen. Ik heb geen zin in een eto'o scenario.

06-08-2016 00:39

Jorehn +810

Daarom stond er ook expliciet bij "Haller staat niet op die lijst" Ik hoop ook echt niet dat we die binnen harken.

06-08-2016 09:37

Sistoazonto +0

Noem me negatief, pessimistisch, azijnpisser, etc. maar het komt op mij over alsof Overmars in de laatste week met een 3e rang spits op de proppen komt onder het mom: de grote spelers zijn niet meer haalbaar voor de eredivisie.

06-08-2016 00:38

AFCA. +3283

Wat ben jij negatief, pessimistisch, azijnpisser en etc. zeg!

06-08-2016 00:42

Ajaxbrl +13863

zlatan , falcao , cavani , suarez , benzema , lukaku , lewandowski , bony , giroud , lacazette , mandzukic , higuain , rooney , aubameyang , balotelli (ik denk dat er al 14 zijn afgevallen) ;) Balo word het!

06-08-2016 00:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.