Van der Sar bedankte Arsenal voor bod op Martínez: 'Op deze manier hielden we de speler liever'

door Bart Veenstra 102

Bron The Athletic

Van der Sar bedankte Arsenal voor bod op Martínez: 'Op deze manier hielden we de speler liever'

door Bart Veenstra 102

Bron The Athletic

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar heeft in een interview met The Athletic verteld wat hij Arsenal liet weten toen de Londenaren een bod deden op Lisandro Martínez. Het bod van de huidig koploper van de Premier League kwam niet in de buurt van de vraagprijs van Ajax.

In de zomer werd gesproken over een bod van Arsenal van zo'n 35 tot 40 miljoen euro. Een bod dat in de ogen van Ajax te laag was voor Martínez. 'Arsenal kwam eerder (dan Manchester United, red.) voor Lisandro, maar het was een bod waarvan wij zeiden: "Heel erg bedankt voor het bod, maar op deze manier houden we de speler liever dan dat we gaan onderhandelen".'

Met Manchester United ging het anders, zo vertelt Van der Sar. 'In de afgelopen jaren hadden we vaker onderhandelingen met Manchester United. Denk aan Daley Blind en Donny van de Beek. Het is mijn taak om de beste beslissingen te nemen voor Ajax.'

Invloed Erik ten Hag

Eerder in de zomer stapte Erik ten Hag al over van Ajax naar Manchester United en ook dat hielp mee bij de transfer van Martínez. 'Erik heeft het hier (bij Ajax, red.) fantastisch gedaan. Hij zette Ajax weer op de Europese kaart', zegt Van der Sar. 'Achteraf weet je dat managers houden van de spelers waarmee ze werken en met Martínez heeft hij nu laten zien wat hij waard is.'

In Engeland kreeg Martínez eerder nog kritiek te verwerken. Vooral zijn lengte sprak niet in zijn voordeel bij veel analisten. Van der Sar: 'Er waren vraagtekens bij hem, maar de manier hoe hij het spel leest en hoe agressief hij is, zorgt ervoor dat zijn geringe lengte gecompenseerd wordt.'

Martínez maakt tot nu toe een goed seizoen door bij Manchester United. De Argentijn is zeker van een basisplaats en geldt inmiddels als een belangrijke speler bij de Engelse topclub. In de competitie staat Manchester United op dit moment op de vijfde plaats. Arsenal, dat Oleksandr Zinchenko haalde in plaats van Martínez, staat bovenaan in de Engelse competitie.

Lees meer over:
Plaats reactie

ratje +3515

Wat een rare figuren zeg, die Ajax supporters. Zou me bijna schamen dat ik er ook één ben. Kijk dat Tokkie-volk hieronder dan..... het lijkt Feyenoord wel! Heb een stuk of 40 reacties gelezen en enkel Drukwerk en Ozy weten enigszins wat nuance betekent.

19-11-2022 00:05

Sportvolgert +40740

Als dat klopt dan is dat verschrikkelijk. Dan is het vertrouwen er niet en ka je prestaties vergeten. Iets wat wij ook allemaal al waargenomen hebben. Ondertussen heeft tadic bij Servië blijkbaar zijn vorm ineens terug gevonden na deze bij ajax 4 maanden kwijt tezijn geweest.

18-11-2022 22:20

AFCAjax +17839

als het waar is wat kokkie in de kale en kokkie podcast zegt.. en ik ben er vrij zeker van dat het waar is dan moet Sar er heel snel uit. opsouten met die gast.. wat doet hij uberhaupt binnen Ajax? kan niet even met de spelers praten.

18-11-2022 20:43

DarkChild +3451

Voor de mensen die het nog niet hebben gehoord: in de podcast wordt gesteld dat de spelersraad na Emmen uit hebben aangedrongen op een gesprek met Van der Sar over de trainer. Van der Sar vond dat niet nodig.

18-11-2022 21:40

Ricoteb +53178

Nogmaals het bewijs dat Van der Sar als de dood is voor zijn eigen positie als ie Schreuder eruit smijt. Begreep ook dat ze van plan zijn om Blind maar in de winter te verpatsen. Is natuurlijk iemand met macht in de spelersgroep en Schreuder kan hem niet in z’n kracht zetten. En geen Cruijff meer om de club te redden. Dan zullen we als supporters toch maar wat doen, maar of ze echt gaan luisteren…

18-11-2022 21:54

NoPants +7519

Dat zou inderdaad heel erg zijn. Geven kale en kokkie ook een bron of reden waarom ze dat denken?

18-11-2022 22:17

The DutchYank +559

Als dat het geval was, Edje, dan had je die kale tyfkut al ontslagen!!

18-11-2022 19:51

michaellaudrup +4660

Dus,wat wil je daar mee zeggen? Wat heb jij bewerkstelligd? Dom gezwets weer.

18-11-2022 18:04

Drukwerk1968 +7116

En hoge transfersom. Is niet zo lastig te begrijpen. Tenzij je uit bent op enkel kritiek geven

18-11-2022 18:44

Ajacied33 +36830

Sar : " Het is mijn taak om de beste beslissingen voor Ajax te nemen"......
Waarom laat je Schreuder zitten dan?

18-11-2022 18:02

Mudjie.M +1790

Van de Sar is ambitieloos...niet geschikt voor Ajax

18-11-2022 17:34

PH2BOT +40526

AD Edje Kadetje tracht zich nog steeds binnen te likken in het management van MU. Zijn hand- en spandiensten m.b.t. die 'last moment' transfers van Antony en Martinez zijn hem daar in Manchester dan ook in grote dank afgenomen.

18-11-2022 17:33

Ozymandias +159568

Haha, die last moment hand- en spandiensten waarbij de transfersommen omhoog sprongen met meer dan tien miljoen van wat er in de media werd gezegd. Ja, daar zullen ze enorm dankbaar over zijn.

18-11-2022 17:48

Breuk +25369

Daar heb je gelijk in , aan de andere kant geld speelt geen rol bij mu

18-11-2022 22:24

ElimelechN777Ring +91

BREAKING: vd Sar&co overwegen nu al om Schreuders, inclusief Duitse-tablet-strateeg-specialist, contracten open te breken, met de hierbij vette salaris verhogingen voor allebei, en deze met 2 jaar te verlengen!!😡😡🥴😀😂🤣🤣🤣

18-11-2022 15:15

ElimelechN777Ring +91

Schreuder MOET gewoon weg!! Al die jaren als Ajax-fan heb ik echt nog nooit (of ik kan het me niet (meer) herinneren) dat een speler zoals Blind op zo'n manier reageert op de trainer, wat ook door Schreuder komt! Blind mag wat mij betreft ook weg, zoiets doe je niet als je een ECHTE Ajacied bent dus vd club houdt!

18-11-2022 15:24

ElimelechN777Ring +91

nog nooit meegemaakt

18-11-2022 15:27

ElimelechN777Ring +91

Mag ik mn zin nog goed afmaken in mn reacties, omdat het niet volledig was of hoe zit dat?

19-11-2022 09:50

Harrier Du Bois +39053

Arsenal biedt onder vraagprijs: Nee
Man Utd biedt onder vraagprijs: Onderhandelen?

Edwin van der Kleur

Gelukkig werd het wel een nette prijs.

18-11-2022 15:05

NoPants +7519

Moet jij eens op een huis van 3 ton 50k bieden, kijken of ze willen praten. En als je 280k biedt?

18-11-2022 22:22

ElimelechN777Ring +91

Of vd Sar of Schreuder zat vroeger in het gekkenhuis dat ze niet zien dat het nu een zooitje is bij Ajax! En maar dat geouwe-jeweetwel v hen over Martinez en of Anthony dit en dat, en zus en zo, maar ondertussen denk ik dat ze dit doen om ons af te leiden dat het juist door hen komt dat het nu een zooitje is bij Ajax!!

18-11-2022 15:02

michaellaudrup +4660

Hij zit gewoon op zijn eigen borst te kloppen, heel zwak dit.

18-11-2022 18:07

Bonno1978 +6516

Onderhandel maar over de afkoopsom van Schreuder

18-11-2022 14:48

DMDTagz +3326

Als iemand een blikje Golden Power en een frikadelbroodje biedt, heb je de hoofdprijs.

18-11-2022 17:57

DeBaarsjes +3132

Zodat Edje volgend jaar weer samenwerkt met Martinez...

18-11-2022 14:31

michaellaudrup +4660

Ik mag het hopen.

18-11-2022 18:07

Hans.D88 +3780

Je zou het ook zo kunnen lezen: Heeft Arsenal goed aan gedaan om niet de hoofdprijs te betalen, die staan bovenaan. Man Utd ook goed dat ze hem toch gekocht hebben, daar zit een stijgende lijn in. En Ajax..?

18-11-2022 14:22

PH2BOT +40526

Bassey & Alfredus plus Edje & Leendert ...zie daar het Ajax anno 2022/2023. Terug naar AF.

18-11-2022 14:21

emieltjuhh +18043

Vrienden dienst dus

18-11-2022 14:08

PH2BOT +40526

Die Edje Kadetje moet zich maar 'ns goed laten nakijken. En net voor 3 jaar herbenoemd ook nog 'ns. Man man wàt een zooitje bij onze club.

18-11-2022 13:49

AjaxHoorn +32989

Hij heeft de kritiek destijds gekregen dat hij Marcel Keizer eigenlijk in de steek had gelaten. Maar dit met Schreuder duurt veel te lang.

18-11-2022 13:37

Ozymandias +159568

Inderdaad, onder Keizer was een lijn omhoog te zien en in de laatste elf speelronden van de competitie onder Keizer had Ajax met 28 van de 33 punten het goed gedaan. In die reeks van elf wedstrijden hebben ze onder andere van PSV (3-0), Feyenoord (1-4) en AZ (1-2) gewonnen. Keizer werd het slachtoffer van een machtstrijd tussen Overmars en Bergkamp en Vd Sar heeft zich daarin laten gebruiken door de kant van Overmars te kiezen ten koste van Keizer.

18-11-2022 13:49

PH2BOT +40526

...èn raakte Neres meer en meer in topvorm zoals in die wedstrijd tegen Feyenooit. En slappe Edje koos de kant van de imperatieve Overmars die nb eind augustus 2017 al de deal met Haggemans onderling had beklonken als GAE maatjes!! Hoe alleen nog een stok te vinden om van Marcel Keizer af te komen....Dat werd Twente dus.

18-11-2022 14:23

Doediemaar +1001

Deze keeper gaat Ajax vakkundig?! de afgrond in storten en trouwens daar is deze keeper al mee bezig

18-11-2022 13:21

Bc te P +22130

Toch fijn een directeur die wel in de buitenlandse media opduikt ... en dan ook nog over items die totaal geen issue (meer) zijn

18-11-2022 13:08

Ozymandias +159568

Heel verstandig van Vd Sar. The Athletic is het beste sportmedium ter wereld terwijl er geen enkele zelfs maar redelijke Nederlandse sportjournalist is.

18-11-2022 13:24

PH2BOT +40526

Edje Kadetje zet zichzelf nu tenminste ook wereldwijd voor lul als AD bedoel je?!

18-11-2022 13:50

Ozymandias +159568

Vreemd, ik Engeland zijn ze erg positief over het interview. Ze willen hem daar graag als directeur bij United zien. Misschien moet je een keer die gekleurde bril van je afzetten.

18-11-2022 13:51

PH2BOT +40526

Ik heb er net juist 4 tegelijk opgezet om het eea nog een beetje positief te kunnen blijven zien Ozzy. Edje als AD is een faliekante miskleun gebleken. 100% trekpop.

18-11-2022 14:29

michaellaudrup +4660

Maar die weten vast niet hoe hij bij ajax al 11 jaar aan het handje word meegenomen.

18-11-2022 18:11

MisterAFCA +6443

Wanneer ga je beginnen met de beste beslissing voor Ajax te nemen dan Edje? Want we zijn onze naam aardig te grabbel aan het gooien op het moment. Daar ben jij verantwoordelijk voor. Het voetbal waar Ajax voor staat is in geen velden of wegen te bekennen. Jij als cultuurbewaker zou keihard in moeten grijpen. Zorg dat er een krachtige en slimme Td komt en ga dan naar aankopen kijken. Ajax staat er om bekend om talent de kans te geven. Dat heb je gisteren ook geroepen. Ook op directiefuncties zoals bij Huntelaar. Maar je moet wel weten wanneer je dat doet. Nu is het de tijd om aan te haken of af te haken bij de Europese top. Zeker met de nieuwe opzet CL in het achterhoofd waarbij de startpremie naar 80mio gaat. Dan is het geen tijd om te kutten op zulke belangrijke posities. Kennelijk zijn jullie je daar niet bewust van met een weifelende trainer en twee lichtgewichten als td.

Je hebt een verdediger gehaald voor 23mio. Dat is veel geld voor Ajax begrippen. Hoewel die jongen best potentie heeft en best kan verdedigen, is het aan de bal vrij droevig gesteld. Als je als Ajax zijnde zoveel geld aan speler uitgeeft mag je best verwachten dat hij ook wat met een bal kan en er direct staat…

Wordt verdomme wakker voordat het te laat is en die lampen er met onze zuurverdiende miljoenen vandoor gaan!

18-11-2022 12:57

Hans.D88 +3780

Bij een interview zegt van der Sar over van der Sar z'n rol bij de transfer van Martinez: Dat heeft van der Sar geweldig gedaan!

18-11-2022 12:37

michaellaudrup +4660

Terwijl hij niets gedaan heeft dat is nog het mooie van alles.

18-11-2022 18:13

AN34. +4980

Martinez is het grootste gemis. Stuurde iedereen aan , en hield timber scherp. Martinez was zo enorm belangrijk met het voetbal vanaf achteruit. Bassey weet daar totaal geen raad mee. Dus krijg je tikkie breed tikkie terug.

18-11-2022 12:28

fanvooraltijd +6828

Bassey speelt nog geen half jaar bij ons ,niet te snel oordelen . De spelers met de meeste tikkie breed ,tikkie terug zijn Timber (voet op de bal ) en Blind ! Dat langzame opbouwen in wandelpas daar stoor ik mij aan.

18-11-2022 12:34

PH2BOT +40526

Kijk nog even de 0-1 van PSV door bejaarde Luuk terug. Dat is structureel inzichtelijk slecht verdedigen...geen foutje bedankt dus.

18-11-2022 13:54

AN34. +4980

Zie het ook wel goedkomen met bassey. Alleen hij moet niet zorgen voor het voetbal je moet voetballers om hem heen zetten.

18-11-2022 14:27

michaellaudrup +4660

Bassey moet eerst zelfvertrouwen krijgen, ik denk dat je dan al de helft hebt gewonnen.

18-11-2022 18:15

Henkjanklaas +20673

Geen hot topic meer nu deze transfer van Martinez. Sar kan zich beter uitlaten over de huidige impasse, de vrije val na een paar succesvolle jaren onder ten Hag. De top en zelfs subtop van Europa die mijlenver weg zijn.
Wat gaat hij doen het tij per omgaande te doen keren ? Daar gaat het nu om en is prio nummer 1. En niets anders ! Wat gebeurt er met Sar zelf en met de zwakke schakel Hamstra. Welke conclusies trekt de hoofddirectie en RvC over het aankoopbeleid enz.

18-11-2022 12:06

Nr.10 +111573

Ah, het kan dus wel. Zo zie je opnieuw: het is nooit de vraag of je überhaupt een bod van de Engelse top kan weigeren op een speler. De vragen zijn: 1. Hoe hoog is het bod? 2. Hoe lang loopt het contract van de speler nog en hoe lang speelt hij al bij ons? 3. Hoeveel spelers hebben wij al verkocht deze zomer en hoeveel transferinkomsten hebben wij al gegenereerd?
Op het bod van Alvarez, van 50 miljoen, van Chelsea, is ‘nee’ gezegd ivm vraag 3. Het bod was duidelijk hoog, 50 miljoen voor Alvarez is uitstekend. De speler speelde al drie seizoenen bij ons, dus het was niet overdreven vroeg (zoals bij Antony trouwens wel). Maar er waren al teveel spelers weg, dus zeiden we nee. De vraag is gewoon: waar trekken we die grenzen? Is 40 miljoen genoeg of 60 miljoen? Is drie basisspelers weg het maximum of vijf?
En daarin zijn fouten gemaakt deze zomer, want we hebben teveel spelers verkocht. Dat hebben van der Sar en Meijaard zelf toegegeven.
Men moet dus, ook hier, eens kappen met de dooddoener ‘dat bod kan Ajax niet weigeren’ zonder dat verder te willen toelichten. Als je 50 miljoen op Alvarez kan weigeren dan kan je 60 miljoen op Martinez weigeren.

18-11-2022 11:59

UwSchipper +5684

Het is mijn taak om de beste beslissingen te nemen voor Ajax....

Dan is er thans maar 1 taak:
Alfred Schredder ontslaan, per direct!

18-11-2022 11:55

PH2BOT +40526

...en daarna meteen zèlf opstappen graag!

18-11-2022 13:56

UwSchipper +5684

Precies.
In the slipstream erachteraan..., de deur staat dan toch open!

18-11-2022 14:19

Doediemaar +1001

Edwin neem je rotzooi mee

18-11-2022 11:42

Robertini +39780

Ik denk dat we hem nog het meeste missen, zorgde altijd voor voetbal en felheid van achteruit.

18-11-2022 11:42

DannyAdam2 +3386

Van de Sar heeft eigenlijk alleen ervaring in een groeiende organisatie. Hij stapte in op een dieptepunt bij Ajax, waarna het alleen maar beter ging. Nu zit Ajax eigenlijk de afgelopen jaren tegen de maximale potentie aan, elk jaar kampioen en Europees succesvol. Nu vindt er kentering plaats, omdat voetbaltechnisch de organisatie ineens uitgehold is door het vertrek van Mark en Eric. De kwaliteiten van deze twee gaan we enorm missen. Ze zijn beide kwalitatief Europese top. Als we eerlijk zijn, kunnen we niet verwachten dat we nu op deze lijn door kunnen gaan. Al hoop ik van wel natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe hij dit gaat managen.

18-11-2022 11:23

Henkjanklaas +20673

Niet. Hij heeft weinig kwaliteit

18-11-2022 12:08

PH2BOT +40526

Als AD had hij Overmars nooit zo'n 1- manszask mogen laten worden. Juist dàt heeft de club nu genekt. Zo'n slappe AD wordt namelijk een trekpop.

18-11-2022 13:58

michaellaudrup +4660

Misschien had Overmars al door dat Edje geen natuurtalent is.

18-11-2022 18:24

michaellaudrup +4660

Kom op er moeten toch andere capabele mensen zijn die dit ook kunnen? Zo wonderbaarlijk was het ook weer niet, gewoon goed gemanaged niet super goed.

18-11-2022 18:22

MVG +16475

Leuk hoor die hoge bedragen voor onze sterkhouders, maar als je vervolgens meer dan 100 miljoen over de balk smijt aan middelmaat dan ben je er weinig mee opgeschoten.

18-11-2022 10:41

DannyAdam2 +3386

Toch beter dan lage bedragen en alsnog 100 miljoen uitgeven. Ben alleen wel bang dat ze de rest alsnog kapot gaan slaan, met slechte aankopen deze winter. Enkel Ziyech mag van mij komen. Maar ik zie die wel een goed WK spelen en heel duur worden.

18-11-2022 11:25

Ajax '69 +3859

Door de ontvangst van de hoge bedragen zijn ze verleid om zelf ook weer (te) hoge bedragen uit te geven en ook nog eens aan de verkeerde spelers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van Bassey en Conceição hoge verwachtingen had. Bergwijn vond ik altijd al veel te duur (voor 12 miljoen prima bijvoorbeeld), de rest ben ik alweer vergeten.

18-11-2022 11:52

Henkjanklaas +20673

Feye haalt voor een relatieve grijpstuiver een aardig team bij elkaar dat in de competitie gewoon met ons kan wedijveren momenteel. Dat is toch van de gekken!

18-11-2022 12:09

PH2BOT +40526

Lucca gaat 100% een succes worden

18-11-2022 13:59

MVG +16475

Lucca is ten eerste gehuurd en ten tweede past hij totaal niet bij het Ajax spelletje.

18-11-2022 15:04

michaellaudrup +4660

Henk jan Dat is geen hogere wiskunde maar de juiste poppetjes op de juiste plek.

18-11-2022 18:25

EdwinvanderSar +4387

Als de Nederlandse pers me belt met kritische vragen geef ik geen commentaar. Als de Engelse pers me belt voor een juichverhaal neem ik altijd op. Met deze imagostrategie stel ik een topfunctie in een Europees bestuursorgaan in de toekomst veilig.

18-11-2022 10:37

Doediemaar +1001

Liever gisteren nog dan vandaag

18-11-2022 11:43

afca1985 +21521

Off: Ghana speelde gister tegen Zwitserland, maar ik zie Kudus helemaal niet bij de selectie staan, is daar iets over bekend, hij zal toch niet weer iets hebben. Zo kort voor het Wk wil je toch wel wat minuten

18-11-2022 10:14

Masz +3731

Trucje van de trainer om Portugal niet wijzer te maken.

18-11-2022 10:29

afca1985 +21521

Ja laten we het hopen ja, dat ie er maar ff 3 inligt tegen die kolere Portugezen.

18-11-2022 12:46

RN +14719

Martinez en Antony waren gewoon niet te houden zo eerlijk moeten we zijn

18-11-2022 10:13

Hziyech15 +2197

Maar het is wel ontzettend jammer voor ons natuurlijk. We hebben: Antony, Martinez, Gravenberch, Haller, mazraoui en ten hag geruild voor: bassey, Ocampos, Bergwijn, Brobbey, Sanchez, Grillitsch en Schreuder. De kwaliteit is zo hard achteruit gegaan en dat in combinatie met een ouder wordende blind, tadic en een ontzettend matige trainer dat zorgt ervoor dat we nu zo belabberd ervoor staan

18-11-2022 11:19

Godenzoon24 +15394

Nou als ze gebleven waren zou hun waarde gekelderd zijn alsof ze bitcoins waren. Schreuder helpt iedereen 9m zeep en mag nog blijven zitten ook!

18-11-2022 11:25

Hziyech15 +2197

Die man zal ook nooit uit zichzelf opstappen. Al staan we kansloos laatste. Gooien we hem er niet uit, dan gaat hij gewoon doodleuk verder met "het proces" ik vraag me altijd af wat zijn proces is. Het omzeep helpen van alle spelers denk ik.

18-11-2022 11:58

Nr.10 +111573

@RN, natuurlijk wel, we hadden beiden gewoon een zomer later moeten verkopen.

18-11-2022 12:02

Henkjanklaas +20673

Moet je wel kwaliteit terughalen !

18-11-2022 12:10

Ricoteb +53178

Ik krijg toch het gevoel dat Van der Sar toch altijd een beetje rode wangetjes krijgt als Man Utd aanbelt. Als Arsenal een bod doet, waarom dan ook niet noemen “we willen 57 miljoen”. Volgens de eerste berichten was het eerste bod van Utd op Martinez namelijk ook niet veel hoger dan 40, dus waarom wel met hun onderhandelen? Ik kan me voorstellen dat voor zijn directe personeel dat het een hele fijne, nette man is om mee te werken, maar als uithangbord voor de club die moet onderhandelen met externe partijen, is onze Edwin toch echt een softie eerste klas. Hij heeft duidelijk een sterke voetbalman naast hem nodig, want in z’n eentje verzuipt ie volledig

18-11-2022 10:06

tdecler +3324

Misschien hebben ze bij Arsenal ook een tegenbod gedaan. Maar wilde Arsenal niet hoger en hebben ze toen bedankt.

18-11-2022 10:11

Ricoteb +53178

Van der Sar zegt zelf hier dat ze niet wilden onderhandelen.

18-11-2022 10:13

tdecler +3324

Je hebt gelijk, totaal overheen gelezen.

18-11-2022 10:17

Eurysaces +29558

Och wat heeft van der Sar dat geweldig gedaan met Arsenal..

Is Schreuder inmiddels al weg Edwin?

18-11-2022 10:02

Masz +3731

Schreuder blijft.
Het wordt helaas weer tijd om als één man(inclusief spelers) achter Schreuder en Ajax te gaan staan. Dan zien we van de zomer of dit een tussenjaar is geweest of niet.
Persoonlijk vindt ik dat Schreuder qua spelopvattingen erg op ten Hag lijkt maar op dit moment qua people manager ernstig te kort komt.

18-11-2022 10:34

Daneman +1387

Schreuder sloeg zo'n 2 maanden geleden de plank behoorlijk mis qua opstelling, het lijkt met slimme tips vanuit showtime redelijk wat beter te gaan met de opstellingen. EtH had soms redelijk rare/matige keuzes. Schreuder had er wedstrijden dat je hem een 2 zou geven.

18-11-2022 11:33

Oxxer +164962 moderator

'' Het is mijn taak om de beste beslissingen te nemen voor Ajax.'

Het nemen van de juiste beslissingen is precies wat er aan ontbreekt de laatste maanden, voor een CEO die regelmatig ambities uitspreekt profileert hij zich erg amateuristisch, weinig doortastend en zeer slap.

18-11-2022 09:55

Cruyffie +2403

Had natuurlijk nooit verkocht mogen worden. In okt 2021 verleng je nog zijn contract tot 2025! Op alle fronten fenomenale speler, maar belangrijker: cruciaal voor de opbouw van achteruit.

En daar begint alles mee bij Ajax. Zonder fatsoenlijk opbouw geen fatsoenlijke aanval, geen druk (je dringt de tegenstander niet terug), geen organisatie. Heel dom. En vooral gezien wat je ervoor terugkoopt. Slechtste beslissing in jaren.

18-11-2022 09:51

Oxxer +164962 moderator

Een speler tegen zijn zin aan zijn contract houden? Ajax is voor spelers een tussenstap, alle spelers op deze planeet ongeacht de club waar zij zitten gaan weg als de juiste prijs betaald wordt.

18-11-2022 10:09

tdecler +3324

Zeker uit dat soort landen waar ze meestal voor de hele familie voetballen.

18-11-2022 10:12

Masz +3731

@tdecler
Of in landen waar het individualisme een hoogtepunt heeft bereikt en waar alles om me, myself and I draait zoals in Nederland.

18-11-2022 10:37

Oxxer +164962 moderator

@tdecler

Het maakt niet uit waar spelers vandaan komen, tegenwoordig willen zij allemaal zsm naar 1 van de grote competities.

18-11-2022 10:42

DieNase +7176

Ik kan niet begrijpen waarom het met inkomende transfers zo faliekant mis is gegaan als je dit vergelijkt met de (toch wel indrukwekkende) bedragen die zijn onderhandeld voor de uitgaande transfers.

En dan heb ik het nog niet eens over ingrijpen RvC. Stel je voor dat we Ocampos wel hadden gekocht om maar een voorbeeld te noemen.

18-11-2022 09:48

Lazell +17005

Ze hebben het totaal onderschat lijkt me. De verkeerde stijl spelers gekocht (Mazraoui en Martinez vervangen voor Bassey en Sanchez) waardoor de opbouw klote loopt. Een linksbuiten gekocht op de positie waar je aanvoerder speelt en er vanuit gaan dat 1 van de 2 ook wel ergens anders presteert. Een trainer aanstellen die "de lijn Ten Hag" uit moet zetten ipv een eigenzinnige trainer met kwaliteit. Het is allemaal zo lui, makkelijk en weinig creatief.

18-11-2022 09:57

Masz +3731

@Lazell
Spijkers op de kop.
Ik heb altijd gezegd dat Mazraoui gigantisch onderschat werd en dat er veel en veel te weinig gedaan is om hem te behouden.
De aanstelling van Harmstra was ook om de fouten van Overmars betreffende o.a. Brobbey en Mazraoui in de toekomst te voorkomen.
Ik denk ook dat Overmars waarschijnlijk deze fouten gemaakt heeft en dat Harmstra, Huntelaar en van de Sar lui zijn aanbevelingen hebben overgenomen.
Dit moet beter.

18-11-2022 10:50

Oxxer +164962 moderator

Ocampos kan voetballen alleen geen match met het Ajaxspel voordat Schreuder kwam, het vechtvoetbal van Atletico Madrid past beter.

18-11-2022 09:57

Eurysaces +29558

Het is helemaal niet zo faliekant mis gegaan met die inkomende transfers. Bassey, Bergwijn, Brobbey, Conceicao en ook Grillitsch zijn gewoon prima aankopen, 5 jaar geleden konden we daar alleen maar van dromen dat dit soort spelers naar Ajax kwamen.

Het gaat echt mis bij de trainer, alle spelers zijn minder geworden.

18-11-2022 10:04

afca1985 +21521

Trainer is idd kut en dan druk ik me nog mild uit, maar Bassey en Sanchez zijn wel oprecht echt HEEEEEEEL matig hoor. Wie die 2 "gescout" heeft.......

18-11-2022 10:11

Rockanje23 +37128

Sorry hoor, maar Bassey ( en Grillitsch die nooit speelt) onder de prima aankopen scharen is wel heel kortzichtig. Bassey is echt met afstand de zwakste schakel. Niet alleen bij A jax maar ook bij Nigeria. Hij is net zo slecht als Dean Solomons.

18-11-2022 10:32

Qifesh +24917

Ik zou bassey als stofzuiger op 6 proberen. Nooit als cv iig

18-11-2022 12:02

WantAmsterdam +116219

Haha wat een onzin, Bassey was in de CL vaak onze enige goeie verdediger. Wat een belediging hem met Dean Solomons te vergelijken, die letterlijk niks kan.
En hij speelt een minder wedstrijd tegen een van de beste NL ploegen, en dan nog op LB, en hij is de zwakste schakel?

18-11-2022 12:03

Dolberg25 +8859

Wij zouden jou bedanken als je je biezen pakt, en neem de andere rommel maar met je mee!

18-11-2022 09:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.