Van Basten over vertrek Mislintat: 'Het is fout op fout'

door Roemer Smid 157

Bron Ziggo Sport

Van Basten over vertrek Mislintat: 'Het is fout op fout'

door Roemer Smid 157

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Marco van Basten vindt het logisch dat Sven Mislintat de eerste is die de slechte prestaties van Ajax wordt aangerekend. De voormalig topspits geeft bij Ziggo Sport zijn oordeel over het directe ontslag van de (inmiddels ex-)directeur voetbalzaken.

'Het is een kort werkbezoek geweest', opent van Basten. 'Ik sta niet midden in de organisatie, en ik weet dus niet of het terecht is. Maar het verhaal van buitenaf is dat er heel veel is gekocht, en dat zijn geen goede spelers. Er is heel veel geld en kwaliteit verloren gegaan.'

Volgens Van Basten is het logisch dat Mislintat de eerste is die wordt afgerekend voor de slechte prestaties. 'Hij heeft alles beslist in de afgelopen maanden, en als je dan zo slecht presteert is het wel logisch dat je dan de eerste bent die aangewezen wordt om weg te gaan.' Het begon echter niet bij Mislintat, maar Ajax ging op bestuurlijk niveau al veel eerder de mist in. 'Het is fout op fout. Deze man is neergezet door mensen die de boel slecht gemanaged hebben. En daar begint het mee.'

De erfenis van Mislintat

Na het vertrek van de 'data-Duitser' zit Ajax met een hele rits aan spelers waar men zich van afvraagt of ze wel het Ajax-niveau hebben. Ook Van Basten ziet het somber in. 'Je hebt heel veel spelers die niet hebben waar Ajax om vraagt, veel spelers met vijfjarige contracten en veel te hoge salarissen voor hetgeen dat ze brengen. En die gaan allemaal minder waard worden.'

Louis Van Gaal

Tot slot gaat Van Basten in op een rol voor Van Gaal (op wat voor manier dan ook) binnen Ajax. 'Het is goed als er iemand komt die verstand van zaken heeft en capabel is om leiding te geven. Want de afgelopen twee jaar is het totaal de verkeerde kant op gegaan.' Van Gaal liet echter vandaag weten geen officiële functie te gaan bekleden bij Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax1inmyheart +767

Vanuit de zijkant schreeuwen is altijd makkelijk. Het is nu helaas gewoon echt kut bij onze Ajax. Ik weet ook niet hoe we hier uit kunnen komen. 1 ding weet ik wel we moeten nu de gifbeker helemaal opdrinken en beter tijden zullen weer terugkeren. Het is altijd het donkerst voordat de zon opkomt zeggen ze. Laat iedereen maar Ajax uitlachen en Ajax afkraken uiteindelijk zullen wij de laatste lach hebben 100%.

25-09-2023 17:20

Jeremias +1661

Marco, ga anders in het bestuur of RvC zitten of houd anders lekker je mond over op achterlijke gladiool.

25-09-2023 16:35

Am*dammer +3185

Waarom geeft niemand de schuld aan wie er echt schuldig is aan deze hele puinzooi. Edwin vd Sar.

- Mismanagement bij de zaak Overmars, had ook intern kunnen worden opgelost in mijn optiek, zonder onstlag van Marc.
- Het niet direct aanstellen van een vervangen van Overmars toen hij hem wel had weggestuurd.
- Het tegenhouden / verpesten van het aanstellen van Kroes als TD
- Het zelf, samen met H2 weggooien, van miljoenen zomer vorrig jaar aan de verkeerde spelers
- Het schofferen van de famillie Blind zodat ze beide niet meer terug wilde komen / blijven
- Het aanstellen / dwingen Heitinga om interim te worden IPV Reiziger de kans te geven die hij verdiende
- Het aanstellen van Mislintat
- Het toestaan van het geklooi met Heitinga, het aan het lijntje houden
- Het goedkeuren van de aanstelling van Steijn
- Het toestaan dat Bogarde er werd uitgegooid

En ik zal nog wel wat vergeten ook.. Oja, het toestaan dat we in een soort van Arsenal shirt spelen dit jaar

25-09-2023 13:24

Altijdindestraat +40232

Vd Sar heeft meer fout dan goed gedaan, is eigelijk nooit geschikt geweest in zijn rol.
Als speler top, als bestuurder flop.

25-09-2023 13:36

Wobbo +11463

Er zou eigenlijk iemand daarnaar onderzoek moeten doen. Ook onder de goede jaren heeft hij dingen gedaan waarvan je dacht die knakker is in niets een leider laat staan directeur. Als AD en cultuurbewaker heeft hij het ook laten gebeuren dat al die lichtgewichten in de directie en RvC zijn gekomen.

25-09-2023 14:50

FTS95 +16091

Het tegenhouden van de komst van Bosz

25-09-2023 16:54

waayop +882

Begreep dat ie zich daar uiteindelijk bij neergelegd had. Wel vergeten, het aanstellen van Schreuder en het te laat ontslaan van Schreuder.

25-09-2023 17:15

Babangida83 +23945

Dit vind ik wel erg van Van Basten. Leg dan uit waaróm ze zo slecht zijn allemaal. Dat lijkt me een beetje een te snelle conclusie.

Juist van dit soort iconen hoop je dat ze Ajax niet onnodig in extra onrust brengen. Iemand als Cruijff en Van Gaal begrepen dat als geen ander.

Om te beginnen zou Van Basten zich wel eens kunnen melden om Brobbey eens te leren hoe een bal binnen te schieten. En zelfde geldt voor Taylor. Dat zou al 50% schelen.

25-09-2023 13:18

LOCAmpos +10509

Dat kan hij niet. Hij denkt het alleen te herkennen omdat hij er zelf zo’n teringbende van heeft gemaakt in zijn tijd als trainer

25-09-2023 13:20

jaripettersson +9521

Al die tere AS zieltjes zijn weer gekrenkt door die verdraaide van Basten. Hoe durft hij!

25-09-2023 13:13

LOCAmpos +10509

Foei een andere mening, laten we het snel bestempelen als tere zieltjes.

25-09-2023 13:21

waayop +882

van Basten, ik zeg Sulejmani.

25-09-2023 17:18

Henkjanklaas +20657

Off topic… ergeren jullie je ook zo aan dat arrogante ozturk journalistje bij VI die het zogenaamd allemaal zo goed weet…
Eerst Steijn finaal afbranden om vervolgens te zeggen dat hij niks tegen de trainer heeft… zoals de telegraaf een hetze voerde tegen Mislintat doet VI dit jegens de trainer. Hij moest volgens deze Ozturk achter Gaaie blijven staan…. En meer van dat hypocriete gelul.
Neen de trainer is niet zonder fouten maar dit ging veel te ver.
Door een overvloed aan zogenaamde analisten toepen ze over elkaar heen. Tja je moet immers blijven opvallen. Zwart van VI hetzelfde verhaal. En dan zitten de presentatoren, de sidekicks lekker ja te knikken.

25-09-2023 12:44

MalleEppie +15165

Nee dat zijn juist de enige journalisten die onafhankelijk zijn en zien dat Steijn het grootste probleem is en was. Geweldig juist wat zij zeggen en ze krijgen veel respect van mij.

25-09-2023 12:51

Ajacied33 +36807

Ozturk is juist een hele kundige journalist en lekker onafhankelijk. Liever hij dan de ratten van de TG

25-09-2023 14:02

Henkjanklaas +20657

Wat bewijst zijn onafhankelijkheid. Werkt voor een commercieel blad dus…

25-09-2023 16:19

waayop +882

Precies dat, VI moet ook gewoon verkocht worden, dat is het doel.

25-09-2023 17:16

Ajacider +4927

In zijn periode bij Ajax waren de aankopen niet veel beter. Qua stelligheid, koppigheid, manier van communiceren zie ik overeenkomsten tussen de twee. Alleen in de media is marco San Marco en Mislintat een Duitser

25-09-2023 12:42

behangdelul +32812

Hey Marco, misschien moet je als man van de club of er nu instappen of even je hitserige grote bek houden. Respect voor de voetballer van Basten, maar wat Marco nu doet helpt voor geen meter. Juist hij zou als geen ander moeten weten hoe de vlag er nu voor hangt....Pannekoek!

25-09-2023 12:29

RadheAjax2021 +17911

Het is jammer dat mensen als van Basten altijd het hoogste woord hebben maar het niet aandurven om in te stappen bij Ajax. Het is makkelijk om van afstand je commentaar te geven en lekker sneren. We zijn in de afgelopen jaren teveel goede spelers kwijtgeraakt. Wat ook niet raar is want we hebben niet te weigeren aanbiedingen gehad. Wat er afgelopen 2 jaren aan nieuwe spelers zijn binnen gekomen is erg matig geweest. Mislintat heeft een one man show gehouden door zijn eigen zin door te drammen met het halen van spelers uit zijn netwerk. Teveel betaald voor spelers die het niet waard zijn. En hierin heeft dan de RvC met Jan van Halst grove fouten gemaakt. Door voor alles groen licht te geven. Uit eindelijk zit je dan met 115 miljoen euro aan uitgegeven spelers die tot op heden niks toevoegen. Maar aan de andere kant denk ik ook ze moeten verdorie toch wel iets kunnen. De opvolger van Mislintat zit nu met een erfenis opgescheept, en of iemand dat wilt is ook nu maar afwachten. Daarom denk ik ook dat een opvolger vinden nog een hels karwei zal gaan worden. Het gaat de komende jaar alleen maar puin ruimen zijn. En dan moeten we hopen dat we resultaat boeken. Steijn heeft ook tot op heden niet echt laten zien overhand te hebben op de selectie. Manier van de structuur, organisatie, veldspel en conditioneel is het een ramp. Afgelopen weken heeft Steijn niks anders gedaan dan zijn vete uit te vechten met Mislintat. Hierin is het ten koste van Ajax gegaan. Voor hun eigen persoonlijke ego en trots hebben ze de naam Ajax ten grabbel gegooid. De 1e stap is gezet met Mislintat, nu Maurits H. en de hele RvC.

25-09-2023 12:00

Harrier Du Bois +38964

Van Basten is wel heel erg van het achteraf gelul, zo kan ik het ook.

25-09-2023 11:51

A-west +5744

Van Basten,Vink,Rijkaard.
Allemaal een grote waffel. Maar ze doen niks voor de club. Stelletje slapzakken.
Een beetje analyseren en open deuren intrappen. Lekker makkelijk.
En vooral toezien hoe de club de afgrond inzakt.

25-09-2023 11:47

NIO +3062

Rijkaard niet die distantieert zich overal van.

25-09-2023 12:07

Adt +1652

ze kunnen inderdaad beter zeggen dat het fantastisch me de club gaat......

25-09-2023 12:19

Ajacied33 +36807

Rijkaard hoor je juist nergens. Die geniet duidelijk van zijn voetbalpensioen. Van Basten praat teveel, hebben we niks aan. Doe dan wat voor de club of zeg niks

25-09-2023 12:42

MalleEppie +15165

Ook hier weer zit iedereen maar grote namen of ex-Ajacieden te noemen. Het moet gaan om mensen die bewezen hebben iets te kunnen, meters hebben gemaakt. Ajax-DNA betekent helemaal niet behalve dan dat je het voordeel van de twijfel geniet van de media en oud-spelers.

25-09-2023 11:39

Sunny +9559

SOS SOS SOS
Ik blijf het zeggen; de aankopen zijn geen van alleen goed genoeg.
Om comfortabel aan de bal te zijn hoef je niet gewend te zijn aan een systeem, land of eten.
En wie v.d. aankopen liet nou zien over bovenmatige essentiële eigenschappen te bezitten?
Bovenmatig in 1 of (liever nog) meer onderdelen zoals drive, techniek, individuele actie, snelheid, scorend vermogen, kopkracht, leiding geven, etc.?
M.i. waren dat alleen Hato en Vos met een kleine + vermelding voor counterspeler Forbs
Ik snap niet dat vele supporters dat niet inzien en blijven beweren/hopen/denken dat het wel goed komt.
Het komt niet goed en we stevenen af op de ijsberg maar het orkest blijft spelen. SOS

25-09-2023 11:34

noppenkoning +41463

Twee Kroatische internationals lijken mij wel voldoende niveau te hebben om tweede te worden in de Eredivisie.

25-09-2023 11:38

Sunny +9559

Alleen jammer dat die 2 internationals het niet laten zien.

25-09-2023 11:44

Andronixos.c +8177

Misschien gebruikt Steijn hun niet op een sterke kwaliteiten...

25-09-2023 12:25

WTFPers +825

Tjonge jonge, ik denk niet dat iedereen maar zegt dat het goed komt.
In mijn optiek kan een club nooit zoveel basisspelers verkopen in een jaar tijd en hopen dat het goed komt. Maar dat moment niet alleen door de aankopen. Dat komt juist grotendeels door de spelers als Rensch, berghuis, Taylor en Bergwijn die ook tekort schieten .
Sutalo, Sosa, forbs en mikautadze zijn volgens mij nog steeds goede aankopen, die het Ajax niveau makkelijk aan zouden moeten kunnen. Daarnaast met Vos, Hato en Brobbey, en (als hij zo hard blijft werken) Taylor , zou dit de basis moeten zijn voor een nieuw Ajax. Maar Rensch, Bergwijn en Berghuis laten helemaal niets zien. Waardoor er helemaal
geen basis is om verder op te bouwen.

25-09-2023 11:47

Harrier Du Bois +38964

Zit je aan de sos? Wat?

25-09-2023 11:52

B2tob4 +12084

De gebruikelijke reacties van mensen die regelmatig kritiek hebben op Ajax, maar zelf geen verantwoordelijkheid wensen te nemen. Als de club Ajax je zo aan het hart gaat, stap dan een s in een functie bij de club om je “ervaring” in daden om te zetten. Langs de kant dingen blijven roepen is o zo makkelijk immers..!

25-09-2023 11:08

kngbolo +575

Als iemand het recht heeft om iets te zeggen is het wel een Ajacied die én speler is geweest én coach is geweest bij Ajax. Het hoeft niet altijd leuk te zijn en je hoeft er ook niet mee eens te zijn wat hij zegt. Maar kom niet aan dat hij niets mag zeggen. Dan kunnen we heel veel lijntjes op websites wel sluiten.

25-09-2023 11:27

Rolo +13797

Dan krijgen we een hele directie en RCV als iedereen in moet stappen. Vraag en antwoord, wat dan, moet Marco zeggen, ga vooral door. Gaat lekker niks aan de hand.

25-09-2023 11:27

johnnyc +102

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die Mislintat zo heftig verdedigen. 12 middelmatige aankopen (al moet zich dat nog verder uitwijzen), terwijl 4 a 5 sterke aankopen aangevuld met jeugd veel beter zou zijn geweest.

Buiten dat lijkt het alsof hij als een ijzeren gordijn door de organisatie is gegaan. Één man met zoveel zeggenschap en zonder samen te werken met anderen, alleen beslissingen nemen, de trainer niet betrekken bij transfers. De Duitse manier van werken, werkt hier niet, klaar. Dat zoveel spelers die post van Ajax liken op Instagram zegt genoeg. Er was gewoon geen draagvlak vanuit de spelersgroep en de staf voor die man. En Steijn? Tsja, die moet het nog laten zien, ik ben sceptisch, maar heb hem nog niet afgeschreven.

25-09-2023 10:32

GAjax31 +16228

Zou het wellicht kunnen dat mensen Mislintat verdedigen omdat het zoals je zelf al zegt nog moet uitwijzen of die 12 aankopen middelmatig zijn of niet? Bovendien spelen de meeste spelers die er vorig jaar al waren ook niet bepaald goed. Wellicht ligt het toch niet allemaal aan het spelersmateriaal..

25-09-2023 10:43

TJHooker +3938

ALs je 115 miljoen uitgeeft dan mag je daar iets voor terug verwachten, daar moeten dan spelers tussen zitten die je gelijk versterken, daar had deze ploeg vorig jaar al behoefte aan en dit jaar helemaal. Als je puur naar de techniek en dynamiek van spelers kijkt dan denk ik met mijn minimale kennis echt wel wat te missen. Toen Kudus bij Ajax kwam en je hem in de voorbereiding zag, was het gelijk duidelijk dat hij technisch zeer begaafd was. De huidige spelers hebben allemaal moeite om een bal te controleren en hebben steeds tijd te kort. Gods, Vos, Hato, Rensch, Taylor zijn allemaal jongens die technisch beter onderlegd zijn. Tuurlijk moet men wennen en zal het beste pas naar voren komen na een bepaalde tijd. Echter moet er wel iets in het oog springen bij een afschrijving van 115 miljoen!

25-09-2023 11:24

WTFPers +825

Hangt er af af hoeveel spelers je koopt voor die 115 miljoen, zijn het er 12? Dan is dat een ander verhaal dan als je er 3 voor haalt. (Misschien had hij dat gewoon moeten doen)
Dat getal van 115 miljoen op zich zegt helemaal niets.

25-09-2023 11:49

PietjePrecisie +1994

Is de techniek van Sutalo, vd Boomen, Avila, Tahirovic, Sosa, Mikautadze en Mansverk zo slecht dan? Sorry, maar ik heb dat nog niet kunnen vaststellen. Forbs hoor je opeens niemand meer over klagen, dat is ook vreemd. Medic en Gaaei zijn goedkope backups, en het lijken mij nuttige spelers om erbij te hebben. Als hun techniek wat minder is dan maakt me dat niet zoveel uit. We missen nog een paar spelers, maar er werd nu al geklaagd dat er teveel nieuwe spelers kwamen, dus dat is ook wel te verklaren.

25-09-2023 12:20

FCDuivendrecht +5487

Mislintat (aanstelling voor een langere periode) heeft carte blanche gekregen van de RvC en bij een reeks tegenslagen, die vooral te wijten zijn aan de trainer (aanstelling voor een korte periode), flikkeren ze Mislintat de tent uit.

Prima. Je kan Mislintat en zijn aankopen helemaal niets vinden, maar dan nog moet je toegeven dat dit aan de RvC te wijten is. Of je houdt je aan de gekozen koers óf erkent ruiterlijk je falen en stapt zelf ook op. Maar ik ben vooral bang dat de RvC blijft zitten op Eringa na.

25-09-2023 11:35

linksbinnen +8198

Er moest gesneden worden in het salarishuis, maar sommigen hier doen net alsof die 12 aankopen gratis zijn en geen salaris ontvangen. Dan liever een paar bewezen sterkhouders icm eigen jongens. Dat is bouwen met visie en die visie ontbreekt in alle geledingen van onze mooie club.

25-09-2023 11:48

Aldek +5099

Zou van Gaal in RVC willen? Als Ajax zou ik daar keihard voor strijden

25-09-2023 10:31

IRBaboon +6852

Laat die man toch genieten van z'n pensioen. Z'n gezondheid is broos. Het is tijd voor Louis om afstand te nemen van de voetballerij.

25-09-2023 11:28

Roy Derksen +1085

Deze dude heeft geen enkele oplossing! Dat is week in week uit hetzelfde.. Hij wil liever 'analist' blijven dan zijn club helpen. En dan zeggen het gaat me aan het hart :) :)

25-09-2023 10:28

noppenkoning +41463

van Basten de man van de aankopen Sulejmani, Cvitanich, Oleguer, Wielaert en Sno

25-09-2023 10:28

kngbolo +575

Deze aankopen heeft hij ook niet alleen gedaan en destijds schreeuwden Ajacieden dat sullejmani koste wat kost gehaald moest worden. Maar dat laatste zijn veel supporters al lang vergeten. Net zoals Bergwijn en Brobbey en schreuder gehaald moesten worden

25-09-2023 11:31

FCDuivendrecht +5487

Buiten dat ik het nogal voorbarig vind om alles miskopen te noemen zijn Marin en Bassey zijn ook goed verkocht. Dus mocht er iets tussen zitten wat niet bevalt dan kan dat altijd wel verkocht worden met minimaal verlies, mede dankzij de goede reputatie van Ajax in het buitenland. Maar aan die reputatie maak je snel een einde met dit soort paniekontslagen.

De echte schuldigen zitten natuurlijk in de RvC. Die hadden Mislintat een duidelijker plan moeten voorschotelen en hem kort moeten houden.

25-09-2023 10:26

driehoekjes +3407

Alle aankopen over een kam scheren, waar slaat dat op?Er zijn 19 spelers vertrokken en mvb zou er 2 voor terughalen? Omdat er zoveel jeugd nu al geschikt is? Kom eens met wat betere teksten en adviezen, hebben we meer aan. Sutalo, gaaei (20 jaar, bijna nog jeugdspeler), sosa, forbs zijn gewoon goede aankopen. Ramaj, vd boomen, akpom, Medic, tahirovic, mikautadze bruikbaar omdat alle posities dubbel bezet moeten zijn. Van de anderen is inderdaad afwachten. Salarissen zijn juist gedaald en door 5 jarige contracten behoud je wel transfer waarde, ipv na 2 jaar gratis de deur uitlopen. Kritisch zijn prima, wel graag met enige nuance.

25-09-2023 10:23

Nr.10 +111498

Ik wil de spelers die Mislintat heeft gehaald weleens zien onder een andere trainer.
Forbs is duidelijk een speler met veel potentie. Ik denk dat Tahirovic, Mannsverk, en Avila dat ook zijn. Sutalo en Sosa zijn vast Kroatisch international, die kunnen echt wel wat.
De enigen waarvan ik echt denk, ‘dat wordt niks’, zijn Medic en Gaaei. Van Ramaj, Mikautadze en Akpom heb ik nog te weinig gezien.
Wat je Mislintat duidelijk kan verwijten is dat hij te weinig spelers heeft gehaald die er direct staan, het zijn veel spelers die nog moeten groeien.

25-09-2023 10:22

JanTa +15863

Je bent een echte volhouder he, het lag niet aan Mislintat maar aan Steijn. Alle ex-spelers van Ajax zien dat er rotzooi is aangetrokken en die zijn allemaal hartstikke gek in jou ogen. Niet 1 is er fysiek gescout en komen uit de laptop van die gokker, ik heb geen idee waar dat blinde vertrouwen op gebasseerd is.

25-09-2023 10:27

FCDuivendrecht +5487

Al die "ex-spelers" vinden ook dat Wesley Sneijder, die te lui is om z'n trainersdiploma te halen, een functie moet krijgen bij Ajax. Maar wat hij moet doen en op basis van welke prestaties zeggen ze nooit.

25-09-2023 10:30

JanTa +15863

Van der Vaart van 't Schip Molenaal, moet ik nog even verder ipv alleen sneijder, allemaal hebben ze gereageerd en nu begin ik te begrijpen waarom Heitinga via de achterdeur eruit gewerkt moest worden, ook hij zou voor weerstand hebben gezorgd.

25-09-2023 10:42

Nr.10 +111498

Je verdraait wat ik zeg. Ik zeg niet dat niets aan Mislintat ligt, maar dat ik die spelers wel een keer onder een andere trainer wil zien. Het is duidelijk dat het geen 11 slechte spelers zijn hoor. En natuurlijk zijn die spelers wel fysiek gescout, haha, waar heb jij het over? Sommigen komen ook gewoon van de scouting, en niet van Mislintat.

25-09-2023 10:47

JanTa +15863

Hoeveel trainer wil je daarvoor gaan gebruiken voordat je overtuigd bent.?

25-09-2023 10:50

Nr.10 +111498

Van sommige van die spelers kan je nu al zien dat het goede spelers zijn. Bijvoorbeeld van Sutalo, Sosa, en Forbs, maar dat ze niet goed presteren in dit elftal. Ik denk dat je ook wel van Tahirovic hebt kunnen zien. Verder zou het best kunnen dat er ook heel veel slechte spelers zijn gehaald hoor, maar van de meesten moet ik het nog maar zien.
Ben jij het niet met mij eens dat er totaal geen organisatie en plan in het elftal herkenbaar is onder Steijn?

25-09-2023 11:06

Ajax114 +1706

Wie komen van de scouting dan ? Vanaf dag 1 deed Mislintat wat hij wilde en trok zich van niemand wat van aan.

25-09-2023 11:29

MalleEppie +15165

Er is een reden dat de ex-spelers bij de programma's zitten en niet bij de topclubs als TD. Als ze iets konden, zaten ze daar.

25-09-2023 11:37

Sunny +9559

@Nr 10.
Waaruit maak jij op dat het goede spelers zijn?
Welke kwaliteiten zie jij die ik niet zie?
Neem nou zo'n Sutalo; na een paar wedstrijden kan je wel stellen dat hij niet comfortabel aan de bal is, niet bepaald snel, positioneel matig, geen geweldige lange pass, kopper, leider, strijder, etc.
"Bekende namen" kopen we niets voor en idem voor hoop.

25-09-2023 11:42

WTFPers +825

Jeetje wat een zwart/wit reactie zeg….
Man man.
Ik denk ook niet dat hij allemaal verkeerde spelers heeft gehaald, en dat je niet zomaar al dat geld kwijt bent. Maar dat hij weg moest als td in deze organisatie? Ja, daar ben ik het wel weer mee eens., maar dat komt omdat ik de j dat hij gewoon teveel heeft betaald voor de spelers die hij heeft gehaald, en teveel nieuwe spelers heeft gehaald , en voor het feit dat hij. Steijn heeft aangesteld.

Ik denk nog steeds dat hij als scout of td onder een sterke AD, het goed had gedaan. Nu was hij alleenheerser, door de zwakte in de organisatie, kreeg hij op zijn niveau geen tegenspraak, etc. En dat is jammer.

25-09-2023 11:56

Nr.10 +111498

@Ajax114. Avila bijvoorbeeld.

25-09-2023 13:26

JanTa +15863

Dan heb jij al veel meer gezien dan ik, de ene na de andere aankoop debutant zie ik door het ijs zakken omdat ze het verwachte niveau niet aankunnen. Heeft niets te maken of het team ingespeeld is maar gewoon gebrek aan talent. Dat krijg je als er via de laptop gegokt wordt. Gelukkig op tijd de Arena uitgeschoten hij wilde ook al de scouting naar zijn hand zetten. Dat zou thuiswerken worden en alleen de database volgen van Sven.

25-09-2023 19:05

Psychevore +21186

Tsja, ik vind het absurd dat Mislintat ontslagen is. Nog meer dan twee maanden tot de transfermarkt open is. Genoeg tijd voor spelers om hun draai te vinden. Dan gaat het straks wel lopen, is de verantwoordelijke ontslagen en gaat de trainer met de eer strijken.

Maar nog veel erger: straks zitten we met fucking Wesley Sneijder ofzo als TD. Want Ajax DNA.

25-09-2023 10:17

Qifesh +24917

We staan rechter rijtje.. paniek is zeer terecht want er zit geen echt lijn in. Maduro is geen uberajaxied.. als Sneijder naar een zaakwaarnemer belt is het minder waarschijnlijk dat diegene hem niet serieus neemt. Denk dat je onderschat hoe bekend Sneijder is en hoeveel dat Marc Overmars in zijn functie heeft geholpen.

25-09-2023 11:22

Psychevore +21186

Dit is het hele probleem bij Ajax. Het gaat om het aanstellen van grote namen, niet om het aanstellen van bekwame mensen. Het enige wat Sneijder heeft is een grote naam en een prachtige carrière als voetballer. Alles daarna ging als een nachtkaars uit of liep uit op een fiasco omdat meneer er zelf al na een paar dagen de brui aan gaf.

25-09-2023 11:28

Qifesh +24917

Dus? Dat betekent niet dat ie geen verstand van voetbal heeft. De man was middenvelder op het allerhoogste niveau hè. Dirigeerde een middenveld. Weet je wat je dan kunt? Heel veel meer dan iemand die nooit op zo'n hoog niveau heeft gespeeld. Seedorf legde dingen uit in de kleedkamer omdat ie dat wel kon. We onderschatten niet enkel de jeugd maar ook onze beste ex spelers.

25-09-2023 11:35

KlemVast +2006

Persoonlijk denk ik dat alleen Akpom echt een transfer is waar we een groot verlies op gaan lijden. De rest zijn hoofdzakelijk jonge spelers die echt wel potentie hebben. Deze jongens zullen tijd nodig hebben, maar komen er vast wel. Het is een grote fout geweest van Mislintat dat ie geen spelers heeft gehaald die er direct staan en vooral geen rechtsbuiten.

25-09-2023 10:12

MalleEppie +15165

Akpom is Engels dus die gaat sowieso geen verlies opleveren.

25-09-2023 10:15

Oxxer +164686 moderator

Akpom is homegrown.

25-09-2023 10:16

GAjax31 +16228

Dat weten we pas als Akpom een eerlijke kans krijgt op zijn eigen positie en niet als rechtsbuiten. Als je speler van het jaar wordt in de championship, dan moet je ook wel wat kunnen laten zien in de Eredivisie.

25-09-2023 10:17

KlemVast +2006

Maar als Akpom goed blijkt te zijn dan hebben we in potentie toch helemaal niet zo’n hele slechte selectie?

25-09-2023 10:29

GAjax31 +16228

Ik vind onze selectie ook helemaal niet zo slecht. Maar ik heb het gevoel dat Steijn meer bezig was met statements richting Mislintat, dan met het belang van Ajax. Anders kan ik niet verklaren waarom hij Akpom als rechtsbuiten gebruikte en gister ASE liet invallen voor Sosa.

25-09-2023 10:31

Roy Derksen +1085

Is Akpom al eens als spits geprobeerd? In Ajax systeem moet hij overal lopen behalve voorin.. Dit is echt een aanfluiting van Steijn dat hij deze jongen rechtsbuiten zet!

25-09-2023 10:38

fmol11 +1247

Alle analisten weten het zo goed. Die zien na twee aannames direct of iemand wel of niet goed genoeg is. Helaas zetten ze deze gave niet in om ergens als scout of TD te gaan werken.

Ik denk dat wanneer je spelers als Sutalo, Sosa, Mikautadze of Akpom morgen bij bijvoorbeeld het huidige Feyenoord mee laat doen, dat ze direct prima zouden functioneren. Het is nu eenmaal makkelijker om als nieuweling in een ingespeeld team te komen. Die Ivanušec doet het daar nu prima. Dat was in Kroatië echt een veel minder grote naam dan Sutalo.

Als het team enigszins ingespeeld raakt, dan gaan ook de aankopen heus wel presteren. Misschien niet alle 12, maar dat is ook bijna niet te doen. Ik geloof er echter niets van dat al deze spelers niet kunnen voetballen.

25-09-2023 10:11

Gonzalez75 +5883

Tja Marco van Basten. We kennen een oud trainer van Ajax die ook fout op fout stapelde in zijn tijd, pannenkoek.

25-09-2023 10:11

Indy2 +15254

"Volgens Van Basten is het logisch dat Mislintat de eerste is die wordt afgerekend ..."

Sven is enkel geslachtofferd om de Telegraaf en de domme massa te pleasen. Het is een maatregel die op korte termijn niets verandert aan de ellende, dus het is onlogisch.

25-09-2023 10:11

mokum007 +6523

Ga lekker fietsen, hij was de gene die de spelers binnen haalt, dus oprotten met die data duitser

25-09-2023 10:20

NoFX +1575

Je bewijst het punt van Indy2 met deze reactie.

25-09-2023 10:44

de echte causio +2306

Ik weet niet of er slechte spelers zijn gekocht. Er zijn wel verkeerde spelers gekocht. Als je een Rensch hebt als matige, jonge verdediger, waarom koop je dan een jonge verdediger die verdedigend matig is? Idem met de verdedigende middenvelders, idem met een spits, de linksbuiten, rechtsbuiten, etc
Uit een persoonlijkheidstest blijkt dat geen enkele gekochte speler leidinggevende capaciteiten heeft. Het zijn allemaal volgers, Wie zegt dan tegen Vos waar hij bij een corner niet moet staan en waar wel?
Bijna niemand heeft ervaring op topniveau.
Om hier wat van te maken is een helse job. Of Steijn dat kan, ik heb geen idee. Maar wie kan dat wel? Frank de Boer?

25-09-2023 10:11

Aetim +1368

Het lijkt er sterk op dat zaken als ervaring en leidinggevende capaciteiten niet zijn meegenomen in de data-analyses van Mislintat...

25-09-2023 10:22

EGxD +1225

Tegenwoordig kiezen de ex-profs er bijna allemaal voor om bij praatprogramma's aan te sluiten in plaats van zich te verdiepen, te leren en een verandering teweeg te willen/kunnen brengen. De gemakkelijke weg kiezen heet dat. De langs-de-kant-schreeuwers. En dan wel klagen over Ajax-DNA in de top, wie dan?

25-09-2023 10:08

Dolblij +45456

Doorgaans wordt je beloond voor prestaties en afgerekend op prestaties, AS.

Afgezien daarvan zou ik wel eens een goeie trainer voor deze groep willen zien staan en dan nog eens willen oordelen. Steijn kan het niet.

25-09-2023 10:07

stefanwillem +12153

Mannsverk, mikautadze, akpom, Avila. Hoe kun je deze spelers in godsnaam nu al als miskoop bestempelen. Zo kan ik uit de voorgaande jaren een heleboel bewezen miskopen opnoemen maar Overmars was zo goed hè. Doodmoe van dit gezeik.

25-09-2023 10:02

noppenkoning +41463

Klopt, Overmars zei zelf als 60% van mijn aankopen slagen dan heb ik het goed gedaan. Dus denk dat het gemiddelde bij de meeste clubs ook gewoon 50% slagen is.

25-09-2023 10:03

MarcoCruijff +1142

Dus kan je beter bewezen spelers halen en een paar potentiële talenten. Niet alleen maar onbewezen spelers.

25-09-2023 10:04

MalleEppie +15165

Er zijn gewoon bewezen spelers gehaald, maar rara die doen het goed bij hun vorige club en land maar niet bij Ajax. Waar zou dat door komen? De club die voor zijn doen veel te laag staat? Belachelijk dat Steijn iedereen weet mee te krijgen in zijn pogingen zichzelf buiten schot te houden.

25-09-2023 10:06

Qifesh +24917

Hij brengt ze te snel in dat is waar Sven zich ws aan ergerde. Maar hij wilde wel Ramaj erin blijkbaar dus hij en Steijn zijn beiden ego losers

25-09-2023 10:10

Gonzalez75 +5883

Tenzij je een club als Bayern München, Manchester City of Real Madrid, dan koop het beste van het beste. Daar mislukt nauwelijks een speler. Wij zitten al lang niet meer in die categorie. Of je geeft je club uit hand aan rijke arabieren.

25-09-2023 10:14

MalleEppie +15165

Ramaj en Gorter hadden allebei ongeveer dezelfde ervaring. Dus dat is inderdaad iets waar Steijn weer expres tegen Mislintat kiest.

25-09-2023 10:14

Amp +37928

miskopen moeten hier vanaf minuut 1 en binnen één helft bewezen wereldtoppers zijn, eigen talent kan gewoon jaren aan blijven kloten

25-09-2023 10:04

7172AFCA7395 +10340

Zoals Rensch. Heeft zijn kans niet gepakt, klaar.

25-09-2023 10:16

derdehelft +1188

Ja laten we Mislintat lekker slachtofferen o.b.v. de prestaties van enkele aankopen in een handjevol minuten onder een incapable trainer. Een die hij overigens wel zelf heeft aangesteld, maar er ook weer graag uit wilde bonjouren.

Verder totaal niet boeiend dat hij de dramatische scouting afdeling goed aan het neerzetten was en salarissen o.b.v. UEFA inkomsten heeft neergezet voor een bestendig salarishuis.

Steijn presteert het al sinds de voorbereiding om met prima materiaal openhuis te houden tegen werkelijk elke club; of het nou FC Den Bosch, Unterhaching, Anderlecht, Augsburg of een Eredivisie ploeg is. Maar goed, die mogen we natuurlijk nog niet beoordelen door de bestuurlijke chaos.

25-09-2023 10:02

Myriad +7124

Deels met van Basten eens.

Mislintat voerde een duidelijk beleid en daar moeten zijn leidinggevende(n) achter hebben gestaan. Dat beleid is gewoon mislukt.

Er zijn teveel spelers aangetrokken voor de toekomst en te weinig voor nu. Alleen de ervaren aankopen Sosa en Sutalo hebben een basisplaats samen met het grote talent Forbs.

De nieuwe spelers verliezen niet veel waarde omdat ze nog jong zijn en goede stats hebben, maar de vraag is wie gaan Ajax op sleeptouw nemen? Hato, Vos, Forbs? Ik zou het mooi vinden, maar ze zijn nog te onervaren om altijd te leveren.

25-09-2023 09:58

Oxxer +164686 moderator

Volgens studio's vol met analisten waren Neres en anderen na 5 wedstrijden oid miskopen. Veel ex spelers hadden zelf opstart problemen in een nieuwe omgeving, hypocriet hoe zij nu hard mee brullen met de azijnpissers.

25-09-2023 09:58

Breuk +25314

Jaaa Marco met zijn Ajax DNA komt een functie bij Ajax bekleden. Oh wacht...

25-09-2023 09:57

GAjax31 +16228

Ik vind dit allemaal wel heel makkelijk. Mannsverk heeft bijvoorbeeld nog maar 45 min gespeeld en is volgens mij best wel een groot talent. Hij speelde wellicht niet goed, maar kom op.. iets meer geduld mag best.

Ook genoeg jongens die er vorig jaar al waren spelen slecht, maar we gaan lekker jonge aankopen na 1 wedstrijd helemaal afbranden. En heel misschien ligt het ook wel deels aan de trainer die zo nodig Nederlands als voertaal wou hebben dat buitenlandse spelers niet begrijpen wat hij wil.

25-09-2023 09:53

GNBL +90125 moderator

Nee mag niet. 45 minuten is genoeg om te zien of een speler iets kan of niet. Dat die jongen in een nieuw land komt en onder een trainer komt te spelen die niet in Engels communiceert doet niet ter zake.

Aldus de gemiddelde supporter.

25-09-2023 09:56

Baard +799

Het is echt triest om te zien hoe mensen zich door de media en emotie laten beïnvloeden en niet meer zelf na kunnen denken

Geef de spelers de tijd. Had mislintat de tijd gegeven na een goed gesprek met de RVC en algemeen directeur(die er eigenlijk niet is). Je had hem op zijn fouten gewezen en de volgende periode, met Kroes erbij had alles een stuk beter gelopen.

Steijn heb ik weinig vertrouwen in. Wat zou het mooi zijn om Ten Hag voor een jaartje te kunnen binden.

25-09-2023 10:06

Steeph +3867

Wat je niet begrijpt is dat het niet om 1 speler gaat. Het gaat om het collectief. Je kan best een Mannsverk halen. En een Tahirovic. Als je daarnaast maar een Tadic haalt. Of een Ziyech. Mannen die weten hoe het is op dit niveau, die dat soort gasten mee kan nemen.

Je haalt niet 12 Mannsverks en je zet er al helemaal niet een trainer op die nog nooit een Europees duel gemanaged heeft. De TD heeft 1 taak; een team samenstellen. Niet allerhande gokjes wagen en hopen dat het goed uitpakt.

25-09-2023 10:01

GAjax31 +16228

Dat begrijp ik best, maar als zelfs Sutalo en Sosa eruit zien als slechte voetballers zou het wellicht aan het tactische plan van de trainer kunnen liggen. Ik vind Steijn in ieder geval geen goede trainer voor Ajax en daardoor vind ik het ook lastig om spelers nu individueel te beoordelen (en af te schrijven zoals nu in de media gebeurt).

25-09-2023 10:06

MalleEppie +15165

De domheid.. je gaat nog wel zien dat Steijn het probleem is.

25-09-2023 10:07

ajaxrosenberg +1366

Precies dat. Die jongens zijn voetballers met veel wedstrijden in de benen en zelfs internationals van een grootmacht als Kroatië. Toch heel bijzonder dat ze er bij Ajax opeens niets meer van kunnen toch? Zelfde geldt in mindere mate voor een aantal andere aangetrokken spelers.

25-09-2023 10:10

GAjax31 +16228

Yep.. zo'n Akpom ook.. wordt speler van het jaar in de Championship.. dan ben je wellicht geen CL niveau maar dan kun je echt wel wat. Maar wat doet Steijn? Die gebruikt die man als rechtsbuiten. Heel gek dat hij dan geen idee heeft wat ie moet doen.

25-09-2023 10:15

NoFX +1575

Tadic kwam van f*cking Southampton een ploeg die altijd onderaan de PL bungelt of championship speelt en zowel hij als Ziyech kwamen gewoon van FC Twente, dus wat bedoel je precies met mannen die weten hoe het is op dit niveau? Steijn is gewoon precies de rat die Pierre al zei dat hij was. Hem aanstellen is de enige echte fout die Sven gemaakt heeft.

25-09-2023 10:55

Steeph +3867

Hoe kom je er nou toch bij dat die gasten hebben laten zien dat ze er wel wat van kunnen? Op totaal andere niveaus, totaal andere clubs en al zou het inderdaad zo zijn; een groep maakt niet automatisch een team.

25-09-2023 10:58

Saudara +7065

Marco is het voorbeeld van een oud topvoetballer die een hele scherpe kijk heeft op waar het fout zit. Heeft zelfreflectie genoeg. Mensen die hem beoordelen op de miskoop Sulejmani vergeten echter dat dit veruit het grootste aanvallende talent van de Nederlandse velden was destijds. Het kwam er helaas niet uit. En natuurlijk waren er nog een paar mindere spelers, maar hij had altijd ook voor talent en eigen jeugd. Was ook geen TD, maar een trainer die achteraf ongeschikt bleek voor het vak. Dat wist hij ook en daarom stopte hij. Ik geniet meestal van zijn messcherpe analyses.

25-09-2023 09:53

Talentje020 +20069

Marco en zijn eeuwige zijlijn praat word ik doodmoe van, pak de handschoen op als het je zo aan het hart gaat

25-09-2023 09:52

Amp +37928

liever niet, hij heeft de club al eerder de ellende in gestuurd

25-09-2023 10:00

MalleEppie +15165

De aankopen afzeiken is echt te makkelijk maar toch doet elke ex-prof het constant. Nota bene Van Basten kocht troep als Sulejmani. En nu weet hij meteen dat er troep is gekocht? De wereld op z'n kop!

25-09-2023 09:51

Amp +37928

tja, hij is wel ervaringsdeskundige...

25-09-2023 10:01

Baard +799

"Het verhaal van buitenaf"

25-09-2023 09:51

musicradio +3893

laat die klootzak van een v basten helemaal zijn bek maar houden is zelf indertijd ook afgerekend met zijn spelers die hij haalde de pannenkoek hij stapt er zelf ook niet in maar aan de zijlijn staan schreeuwen de hufter

25-09-2023 09:51

AFCA2211 +1054

En slechte verliezers op de tribune. #FSIDEOUT

25-09-2023 09:49

Aspers Art +2772

Jij had lekker op dezelfde voet door willen gaan ?

25-09-2023 09:53

Kryptonite +76984

Dus Steijn moet blijven zitten want slechte voorbereiding en chaos in de top, maar tegelijkertijd schrijven we de spelers af ondanks de slechte voorbereiding en chaos in de top?

Is er in voetballand in godsnaam dan niemand meer over met gezond verstand?

25-09-2023 09:47

GNBL +90125 moderator

Nee niemand. Niemand met een visie.

25-09-2023 09:50

Steeph +3867

Hahaha, nee jouw visie is uitstekend gebleken.

25-09-2023 09:57

leeke +10406

Tja hij heeft gelijk,al zie ik ook liever een andere trainer, probleem is daar niet mee opgelost. Van bovenaf moeten er eerst mensen uit.En ja we hebben matige aankopen,,terwijl de selectie al niet heel beat was

25-09-2023 09:50

dp92 +11265

Vergeet niet dat die anderhalve wedstrijd compleet is weggespeeld door Ludogoretz met het elftal waarmee hij de hele voorbereiding heeft gedaan.

25-09-2023 09:51

Rentokill +4609

Klopt wat MvB zegt. Het probleem zit vooral bij gebrek aan leiding (vdSar weg) en het incapabele overnemen van de RvC.

Cruijff had allemaal voetbalmensen neergezet en dat ging een tijd goed. Logisch want ze hebben verstand van voetbal. Dat het fout ging is -achteraf- ook logisch want mensen met verstand van voetbal zijn niet persé politiek gewiekst. Die zijn er dus uitgewerkt door mensen die politieke spelletjes beter beheersen.

Dus nu tijd voor balans daarin. Overmars verstond dit spel goed. vd Sar iets minder. Jonk en Bergkamp niet.

Benieuwd hoe van Halst zich tot maart zich op dit gebied ontwikkeld.

25-09-2023 09:47

GNBL +90125 moderator

"Die zijn er dus uitgewerkt door mensen die politieke spelletjes beter beheersen."

Wat lul je nou? Die voetbalmensen hebben zichzelf er allemaal uitgewerkt door pure onkunde.

25-09-2023 09:51

Rentokill +4609

Eigenlijk zeggen we precies hetzelfde. Lees t nog maar eens.

25-09-2023 10:31

Gimli020 +446

A) miskopen moet nog blijken
B) salaris huis is juist aangepakt, en volgens de verhalen van buitenaf juist op prestatie basis

25-09-2023 09:46

leeke +10406

Tuurlijk blijf je met een duur huishouden zitten,veel aankopen zijn gewoon matig (gisteren weer gezien). En ze hebben allemaal op 1 na een 5 jarig contract,de Dure spelers die zijn vertrokken ,heeft Sven zeker goed gedaan,alleen de helft wilde zelf al weg en Tadic,Klaassen zijn al gratis verteokken.Die spelers zijn niet voor niets blij dat hij ontslag heeft gekregen

25-09-2023 09:53

GNBL +90125 moderator

Verhaal van Marco raakt kant nog wal en dat is wel vaker het geval bij hem. Marco is het schoolvoorbeeld van een goede voetballer die er buiten de lijnen weinig kaas van heeft gegeten.

25-09-2023 09:41

Redrum +96213

Echt verschrikkelijk gewoon. En dan zelf ook aangeven dat er van buitenaf wordt aangegeven dat de spelers miskopen zijn. Hij heeft zichzelf er totaal niet in verdiept, maar gaat dus volledig mee in het beeld dat de media schetst. Triest is het, diep triest.

25-09-2023 09:43

Chadd +7759

Ga het rijtje af en leg per aangekochte speler van Mislintat eens uit waarom hij bij Ajax past.

25-09-2023 09:47

GNBL +90125 moderator

Waarom een speler past bij Ajax? Leg jij anders even uit wat voor soort type spelers er moeten komen.

25-09-2023 09:49

leeke +10406

Idd,gisteren weer 2 aankopen die totaal niet kunnen verdedigen

25-09-2023 09:54

Aspers Art +2772

Technisch begaafde spelers die in een kleine ruimte kunnen voetballen, met voetbal intelligentie. Die een tegenstander kan uitspelen. Nu zie ik allemaal spelers met 'harde voeten' rondhuppelen, die idd zoals de statistieken zeggen 100x langs de zijlijn kunnen opkomen, maar als ze de bal hebben er niks goed mee doen.

25-09-2023 09:56

Breuk +25314

Moet je op Salah en Rensch vertrouwen dan?

25-09-2023 10:00

AlexIbarra +19293

De meeste aankopen hebben we nog nauwelijks gezien, maar ze worden nu op basis van 45, 100 of 200 minuten collectief bestempeld als 'allemaal niet geschikt'.
Als iemand dan aangeeft dat dat te weinig tijd is om al die spelers als mislukt te beoordelen, ga jij diegene vragen om een positieve beoordeling van diezelfde aankopen.

Nogal onlogisch.

25-09-2023 10:18

Koekie87 +21012

Daar weet van Basten natuurlijk alles van als ervaringsdeskundige. Die bakte er zelf namelijk helemaal niks van op dat gebied. Heb nog nachtmerries dat hij spelers aantrok zoals Wieleart, Sno, Cvitanisch, Olequer, Suleijmani en noem het allemaal maar op en dat hij door zijn beleid Ajax op het randje van de afgrond had gezet.

25-09-2023 09:39

Redrum +96213

Mooi om te zien hoe van Basten die tijd achter zich heeft gelaten en hoe hij nu zonder schaamte het functioneren van anderen durft te bekritiseren. Een mooi voorbeeld die tijd ook van wat er kan gebeuren als je de trainer laat beslissen wie er gehaald moeten worden.

25-09-2023 09:42

Redrum +96213

Er zijn nu 4 wedstrijden gespeeld met alle nieuwe aankopen waarbij er totaal geen enkele vorm van organisatie en tactiek is te ontdekken. En dan is het de TD die er direct voor wordt afgerekend en niet de amateuristische trainer. Door dit soort debiele beslissingen wordt het allemaal alleen nog maar erger. Het wordt pas helemaal pijnlijk wanneer later blijkt dat veel aankopen wel degelijk aanwinsten zijn.

25-09-2023 09:37

Dolberg25 +8859

100%. Als je restverdediging wedstrijd na wedstrijd zo staat kan je toch niet de TD daarvoor veroordelen? Kansloos!

25-09-2023 09:40

leeke +10406

2 doelpunten waar een restverdediging niets van doen heeft.2 blunders van zijn aankoop,bij de 3e mag Sosa nooit schieten ,maar de bal weer breed spelen.O ja ik zoe ook liever een andere trainer.en als je goed naar je reactie kijkt,geef jezelf al aan dat dit wel aan de TD ligt.want die was zo slim om Steijn te halen.onkunde van jou TD

25-09-2023 09:59

Schip +23552

Een TD die een amateuristische trainer aanstelt bij een topclub, waarbij zijn mandaat is opnieuw te bouwen aan een CL waardig team, vind je niet 'debiel'?

En nee, aanwinsten moeten er deels direct staan en worden daar ook voor gehaald, een Ziyech, Blind, Tadic, Nico etc, en deels zijn het grote talenten die de tijd krijgen zich aan te passen zoals Neres, Antony (die verder was en ook verraste) etc.

Akpom heeft hier niets te zoeken, Gaaeij had je Fitz Jim voor kunnen hebben, Manssverk heb je nota bene Vos voor man. Er is echt nul vertrouwen en trots in je eigen talenten. Geef ze eens de kans.

Het zijn nu nota bene de AANKOPEN voor wie de jeugdregel geldt dat ze tijd nodig hebben, fouten mogen maken etc. Totale omgekeerde wereld. Dat geldt voor de jeugd die hun laatste beetje opleiding krijgen in het eerste. Niet voor aankopen die er of direct moeten staan, of vanuit de luwte komen op een plek waar geen jeugd voor is.

25-09-2023 09:43

Breuk +25314

Brobbey heeft hier ook niets te zoeken.

25-09-2023 10:01

AlexIbarra +19293

Fitz-Jim als lopende rechtsback?
Klinkt mij belachelijk in de oren.

25-09-2023 10:20

Schip +23552

Iedere rechtsback loopt, dus dat klinkt mij weer belachelijk in de oren.

Het klonk sommigen net zo belachelijk in de oren om Bogarde, Reiziger of Mazraoui tot back te transformeren. Lukte best aardig.

FJ is als rechtsback geprobeerd in de voorbereiding en ik vond hem een prima indruk wekken toen. Kennelijk heb je die voorbereiding niet gezien, wat dan wel vreemd maakt dat je er een mening over hebt. Maar dit is wat Schreuder erover zei:

'Fitz-Jim is een ontzettende slimme speler', zegt Schreuder. 'Hij is eigenlijk een middenvelder, maar Mazraoui was dat vroeger ook. Als je goed in die positie kan spelen en je leert ook verdedigen, dan is dat een mooie positie voor een middenvelder.'

Bron: https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/schreuder-ziet-in-fitz-jim-optie-voor-rechtsachter-mazraoui-was-dat-vroeger-ook

Ik had gehoopt dat hij dit experiment een serieuze kans zou geven, maar daarna kwam Schreuder steeds onder meer druk te staan en durfde hij het kennelijk niet meer aan.

25-09-2023 10:37

leeke +10406

En Terecht,je geeft zelf toch al het antwoord waarom de TD eruit moet.is niet capabel. Lees zelf nog eens alles terug

25-09-2023 09:56

stefanwillem +12153

Dit dus. Mislintat is geslachtofferd zodat de personen die echte fouten hebben gemaakt kunnen blijven zitten. En Steijn mag lekker verder aanklooien en slijmen met z’n vriendjes van de TG. Ik zeg niet dat mislintat geen fouten heeft gemaakt maar hier schieten we als club niks mee op.

25-09-2023 10:07

noppenkoning +41463

Forbs gaat goede speler worden, Sosa en Sutalo zijn Kroatisch international, wordt je niet zomaar, en vd Boomen gewoon prima 12 de man gratis. Akpom en Mikautadze te weinig gezien, maar Akpom kan je altijd nog slijten aan Championship club. Tahirovic en Gaaie en Avila dan de miskopen, slagingskans van 100% heeft geen enkele TD en kan je altijd nog voor paar miljoen verkopen met beetje verlies.

25-09-2023 09:37

echtgras +824

Tahirovic wil ik nog wel de kans geven hoor.
Je kan sommige spelers niet afschrijven omdat ze in een slecht draaiend elftal hun debuut moeten maken.
Er zijn genoeg voorbeelden van topspelers die ook tijd nodig hadden, zelfs in een draaiend elftal

25-09-2023 09:51

HulshofD +715

Tahirovic was bij Roma ook nog een jonge wissel. Die gaat in zo een onzeker elftal waar de coach geen engels praat in een aanvallend Ajax systeem, de kar nooit trekken. Een lage handelingssnelheid kan je niet verbeteren als je nog geen idee hebt hoe je teamgenoten lopen.

25-09-2023 09:59

Schip +23552

Hij had een paar bewezen spelers moeten halen - daarvan zitten er eigenlijk nul bij op internationaal niveau - om een jonge, nieuwe ploeg te leiden. Die spelers waren voorhanden. Spelers van kwaliteit, ervaring en niveau en met een Ajax verleden.

Dit zijn allemaal tweede divisie spelers of international nog amper doorgebroken spelers. Dat staat er gewoon niet. Dus gaat alles twijfelen en minder worden. Dat is toch les 1 van TD schap bij Ajax. Haal meerwaardes of niet. De rest mag slechts gedoseerd worden aangetrokken zonder jeugd in de weg te zitten.

Hij wist neem ik aan dat wat we nu al wedstrijden lang zien niet acceptabel is? En het gaat niet snel beter worden hoor. Wat is dat dan voor beleid? Het is abominabel slecht. Je koopt gericht en gelaagd in. Meerwaardes, talenten, en indien geen jeugd, stand ins.

25-09-2023 09:52

Breuk +25314

Misschien had hij meer verwacht van overperformer Steijn?

25-09-2023 10:03

AlexIbarra +19293

Heb je het over Ziyech, Donny en Nico?

25-09-2023 10:36

Schip +23552

Kennelijk. Maar op basis van wat? Hij claimde zelf altijd dat in aanvulling op het neuzen in de cijfers hij altijd beelden bekeek van targets.

Nou, dan had hij geweten dat Steijn geen hollandse school trainer is, maar een pure pragmaticus. En niet een trainer van vaste principes die patronen erin drilt zoals een Slot. Of Bosz.

Wat verwacht hij dan? Het is ronduit kinderlijk te denken dat als iemand de bekerfinale haalt met een middenmotor, dat wanneer je hem bij Ajax neerzet hij de EL finale gaat halen of i.d.

Maar zo lijkt hij wel trainers te scouten. Waarom dan geen Bosz, die WEL tegen de verwachtingen in de EL finale haalde? Bizarre keuze en ik heb dat direct benoemd. Overperformen is enkel wanneer je bijzondere resultaten bereikt met een aanvallende speelwijze. Zoals een Henk ten Cate destijds met Sparta en Vitesse. Bij Bosz bleven de resultaten altijd wel achter, ook bij Heracles en Vitesse, maar de speelwijze was spectaculair. Ook iets waard. Steijn? Een sympathieke, slimme overlever. Maar wat hij heeft gedaan heeft Jans in veelvoud gedaan. Waarom geen Ron Jans dan?

Over amateurisme gesproken. Als uit de data van Mislintat een assistent trainer van Emmen was gekomen, had hetzelfde deel van AS daar hossend achteraan gelopen als een stel verliefde bakvissen.

25-09-2023 10:46

AlexIbarra +19293

Avila is nu een miskoop?
Is pas een paar weken bij Ajax en heeft 1 potje gespeeld.

Ik zeg niet dat hij Geen miskoop is, of dat hij een topper is, maar denk nog steeds dat hij een nuttige speler kan zijn.
Iets meer dan 1 wedstrijd de tijd nemen om een speler af te schrijven dan wel de hemel in te prijzen, lijkt me wel normaal.

25-09-2023 10:33

josajacied +3547

Beetje zoals het aankoopbeleid onder Van Basten zou sterk zijn als hij zelf die parallel trekt

25-09-2023 09:37

Dolberg25 +8859

Laten we lekker blijven lullen dat hij enkel slechte spelers heeft gekocht, terwijl er geen één meer dan 10 wedstrijden heeft gespeeld. Ga toch weg man. Martinez, Alvarez en Neres stonden er toch ook niet gelijk?

25-09-2023 09:36

Gewoon Gijs +18422

eens dit is echt belachelijk, als je iemand aanstelt en een dergelijke ruimte geeft dan moet je er ook achter blijven staan.

25-09-2023 10:59

TJHooker +3938

Dat geldt dan ook voor de trainer!? Overigens is er nu wel behoorlijk wat geld uitgegeven, dan mag je er wel iets van verwachten. Basis techniek is er sowieso 1 van, dat is nu soms verre van zichtbaar.

25-09-2023 11:04

AdamForce +96

Die spelers troffen een stevige kern aan vol kwalitatieve spelers èn met leiders als o.a. Tadic en Blind. Dan kun je een paar nieuwelingen inpassen. Vorig jaar bleken we al niet over voldoende kwaliteit/frisse leiderschap te bezitten. Dan laat je deze zomer wat je hebt aan kwalitatieve spelers en leiders gaan terwijl je met 2e divisie spelers en anderen aan komt kakken. Open je ogen!!

25-09-2023 12:31

Ajax14AMS +25205

Martinez, Neres en Alvarez in mindere maten lieten wel speciale dingen zien. Zij hadden een bepaald niveau en talent dat je vanaf seconde 1 al kon zien.

Wie heeft dat in deze selectie? Ik heb dat alleen bij Forbs en die komt uit de koker van de Lange.

Het is natuurlijk onzin dat hij eruit gegooid is na 5 potjes omdat het nog niet loopt, en ook dat onderzoek is niet de reden. (al helpt het allemaal niet in zijn voordeel want hij heeft een enorme chaos veroorzaakt.)

De echte reden zijn die verhalen van Kraay en de TG over wat hij binnenskamers allemaal uitspookt. Als dat niet waar is bescherm je je werknemer en spreek je dat tegen. Zou trouwens ook smaad zijn en dus strafbaar mocht het een l*lverhaal zijn, dus dat lijkt me sterk.

Dan is de enige conclusie dat hij terecht is ontslagen.

25-09-2023 14:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.