[Update] Omgeving Johan Cruijff ArenA aangewezen als veiligheidsrisicogebied tijdens De Klassieker

door Roemer Smid 209

Bron Algemeen Dagblad

[Update] Omgeving Johan Cruijff ArenA aangewezen als veiligheidsrisicogebied tijdens De Klassieker

door Roemer Smid 209

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

De F-Side roept op: 'Om 13.00 uur verzamelen bij de Johan Cruijjf ArenA', zo postte het account van de harde kern van Ajax dinsdag op sociale media.

De F-Side hoopt na het ontslag van Sven Mislintat dat nu ook Pier Eringa, Georgette Schlick, Annette Mosman, Jan van Halst en Maurits Hendriks snel opstappen. De bovengenoemden hadden een grote rol in het aanstellen en controleren van Mislintat. ‘We gaan door in onwillekeurige volgorde’, aldus de harde kern.

De F-Side gooide zondag tot tweemaal toe fakkels op het veld, waardoor De Klassieker definitief werd gestaakt na een klein uur. Vandaag worden de resterende 35 minuten gespeeld bij een stand van 0-3.

Update - 12.10 uur (woensdag 27 september) Omgeving Johan Cruijff ArenA aangewezen als veiligheidsrisicogebied tijdens De Klassieker

De veiligheidsdriehoek heeft de omgeving rond de Johan Cruijff ArenA vanaf 12.00 uur bestempeld als een veilgheidsrisicogebied, zo meldt het Algemeen Dagblad. De politie mag daarom preventief fouilleren naar het bezit van bijvoorbeeld wapens en vuurwerk. Volgens de driehoek zijn er aanwijzingen dat groepen supporters aanwezig zullen zijn bij het stadion. En dat terwijl supporters verboden zijn bij de wedstrijd. Sinds vanochtend zijn ME busjes opgesteld in het gebied.

Lees meer over:
Plaats reactie

4bier +31367

Wanneer mogen we cijfers uitdelen Ajaxshowtime.com?

27-09-2023 15:06

Clubliefde34 +6246

De redactie kan gewoon idereen een 3 geven als eindresultaat dan zijn we ervanaf.

27-09-2023 16:23

Ajax The Best +16639

Dus Georgette is de volgende, het is tenslotte onwillekeurig. Of is hun Nederlands niet zo best?

27-09-2023 13:56

AFCAHoorn +22727

Is er eigenlijk wel wat gebeurd bij de ArenA?

27-09-2023 13:36

MRAFCA14 +840

Nee, maar dat was ook juist de bedoeling. Politie/gemeente is in de zeik genomen.

27-09-2023 13:52

Bobje99 +7211

Huh? Je doet een oproep maar als er niemand op komt dagen was het juist de bedoeling? Dan waren mijn laatste 3 verjaardagen waar niemand op kwam dagen ook “de bedoeling”. Scheelt weer!

27-09-2023 15:12

MichelBoerebach +29286

Ik dacht dat het de bedoeling was van de stoere jongens om wat RvC leden van hun lijstje te kunnen schrappen?

27-09-2023 16:25

Ajax The Best +16639

Ja er zijn supporters aangehouden. Omdat ze bepaalde dingen bij zich hadden...

27-09-2023 23:41

Hersenspinsel +8278

Eringa weg, nu de rest

27-09-2023 13:34

Musica Merlo +8216

Michael van Praag aanstellen als tijdelijk crisis manager om orde op zaken te stellen. Lijkt me de juiste persoon met Ajax achtergrond die dit kan doen en in het verleden bewezen heeft dit te kunnen doen. Lijkt me een top zet.

27-09-2023 13:33

AjaxBigStars +995

Maupie 'Strafcornertt' Hendriks hopelijk de volgende!

27-09-2023 13:32

Sander31 +7897

Er staat helemaal niemand bij de Arena. Is dit een grap van de f-side om politie te laten komen voor niks?

27-09-2023 13:31

ajaxx123 +1957

Lijkt me wel dan

27-09-2023 13:38

Juan62 +46473

nee hoor broekpoepers

27-09-2023 14:36

ajax4ever001 +18652

Waarschijnlijk wel

27-09-2023 15:26

Marco88 +538

Werkt degene die die poster heeft gemaakt bij de Mediamarkt? Lijkt echt op hun stijl haha.

27-09-2023 13:25

godofajax1900 +4171

Ja ene l van gaal ik ben toch niet gek

27-09-2023 13:55

EricV83 +2031

Ah Eringa stopt er ook mee

27-09-2023 13:20

Harrier Du Bois +39053

Staat niet eens Steijn in hun lijstje, echt goed bezig hoor.. zucht

27-09-2023 13:20

trodat4030 +97193

T is 13.15 uur, staan ze de deur alweer in te trappen? Weten ze nu wel wat ze eigenlijk willen als ze dan binnen staan?

27-09-2023 13:16

LennartB +2913

En? Wat is de schade? Zijn er al beelden?

27-09-2023 13:15

Rolo +13828

Volgens mij heb je zondag een steen tegen je knuppel gekregen of .... Triest dit soort reacties.

27-09-2023 13:17

LennartB +2913

Omdat ik vraag of er schade / beelden zijn? Bedankt voor je commentaar!
Wel triest dat je zo vroeg al aan de drank zit...

27-09-2023 13:20

Rolo +13828

Ik ben niet eens gestopt met drinken gisteren dus ja wat is vroeg.

27-09-2023 13:21

LennartB +2913

Doe je goed haha, geniet ervan!

27-09-2023 13:22

Rolo +13828

Borrel?

27-09-2023 13:23

LennartB +2913

Graag! Hebben we nodig denk ik...

27-09-2023 13:26

Rolo +13828

En misschien ben ik te snel op mijn pik getrapt door alle mensen die de acties van F goedkeuren. Sorry in deze.

Cheers!

27-09-2023 13:28

LennartB +2913

Ik keur het absoluut niet goed, sterker nog ik verafschuw het!
Excuses aanvaard.

Cheers!

27-09-2023 13:43

Di Vedaci +1765

Volkomen logisch dat Steijn niet om het lijstje staat. Ajax is van boven tot onder helemaal rot en ze beginnen netjes boven. Vaak wordt er vanaf onder gewerkt maar dan bereik je dus helemaal niets. Verstandig dus.

27-09-2023 13:05

profoff +8397

Ligt er een beetje aan op welke termijn je effect wilt verwachten. De top vervangen lost de komende weken/maanden waarschijnlijk geen effect op het veld op

27-09-2023 13:10

Rolo +13828

Nee, dus werk je nu Steijn weg, en dan gaat de top, die niet capabel genoeg is een nieuw poppetje op die plek neerzetten? Wat schiet je daar organisatorisch mee op?

27-09-2023 13:12

profoff +8397

Welke gek heeft die man in de eerste plaats aangesteld? Die is iig weg

27-09-2023 13:13

Di Vedaci +1765

Dat klopt, maar het wordt echt tijd dat onze top vervangen wordt. Ben ook geen fan van de trainer, maar het heeft weinig zin om hem te vervangen als de hele organisatie een puinhoop blijft...

27-09-2023 13:14

ajax2004v2 +2041

Nou ja, die 11 op het veld doen wat steijn zegt niet wat van halst wil. Dus als we willen dat het dit seizoen nog iets wordt zullen we toch onderaan moeten beginnen

27-09-2023 13:20

NipeB +15850

De organisatie van Ajax is altijd slecht geweest. Eerst maar eens Ajax 1 op orde en dan de jeugdopleiding. In alle andere geledingen kan aardig wat bezuinigd worden. Veel dood hout.

27-09-2023 13:20

NipeB +15850

In de tussentijd is Ajax gedegradeerd. 👏 Steijn moet juist eerst weg want dat willen we toch niet? Er zit geen lijn in, er is geen team, geen tactiek, geen verbetering. Afwachten wie hij na deze 35 minuten weer de schuld geeft. Sinds begin juli zijn 17 van de 25 spelers er al bij. De vorige RvC en directie waren ook slecht en toen presteerde Ajax prima. We hadden een goede trainer namelijk. Nu kun je de spelersgroep pas beoordelen als er iemand voor de groep staat die ze allemaal een kans geeft en een team smeedt ipv verdeeldheid te zaaien. Simpele en duidelijke spelprincipes neerzet en weer gaat bouwen. Belangrijker dan de zoveelste ex-Ajacied die de belangen van een paar makelaars behartigt en het sportieve element op de tweede plek heeft. Waarom denk je dat we zo’n exodus van spelers hebben gezien? Lekker veel verdienen, eerst bij de komst en daarna weer hij het vertrek. Haal de oogkleppen van je ogen. Dan zie je meer.

27-09-2023 13:19

Di Vedaci +1765

Misschien moet F-Side haar statement een beetje aanpassen. Voor een duurzaam beleid moeten deze directieleden opstappen. En we willen een inclusiever bestuur! Vastlijmen aan de Arena en niemand maakt ons wat.

27-09-2023 12:59

Volh1983 +743

Wat bedoel je met inclusiever bestuur?
De beste moeten er inzitten! In mijn ogen kan alleen Menno Geelen blijven zitten!

27-09-2023 13:03

Di Vedaci +1765

Het gaat erom wat je zegt, niet wat je doet. Kijk maar naar de politiek.

27-09-2023 13:03

Ajaxfan31183 +16391

Dus de M.E. het leger en heel dat Rataplan staat voor de arena vanmiddag zeg

27-09-2023 12:58

Rolo +13828

Mag wat kosten.... opladen en alle kosten laten vergoeden.Incl het overspelen van de wedstrijd, ESPN etc.

27-09-2023 13:00

Bobje99 +7211

Is er iemand ter plaatse die wat verslag kan doen?

27-09-2023 12:57

Di Vedaci +1765

Halsema kan zich weer uitleven. Voetbalsupporters ziet ze als het grootste tuig op aarde en die linkse terroristen doen het allemaal voor een nobel doel, dus die mogen hun gang gaan. Vreselijk.

27-09-2023 12:55

Gonzalez75 +5889

Stel je niet aan. As je je als voetbal supporter in het stadion en er buiten gedraagt, dan is er niets aan de hand. Maar nee, er zijn weer nepsupporters onder de echte supporters die uitsluitend komen om te rellen en mensen te bedreigen. Daar zit het verstand in de wiet en coke. Wat versta jij onder linkse terroristen? Vallen kwaadwillende nep voetbalsupporters dan onder rechtse terroristen?

27-09-2023 13:00

Di Vedaci +1765

Degene die zich vastlijmen aan de A12 en een verkoelende douche krijgen van de politie op een warme zomerdag. Die.

27-09-2023 13:02

Hersenspinsel +8278

Als je het intellect van een doperwt hebt verdeel je de wereld in links en rechts wel zo makkelijk.
Ik vind het wel zo makkelijk als er in het centrum ook iemand is die de bal naar binnen werkt.

27-09-2023 13:07

Gonzalez75 +5889

Ok, dank voor het delen. Die personen dienen in ieder geval een belangrijker doell dan een voetbalclub, in crisis. Het is verdomme maar een spelletje en volwassen eencelligen gedragen zich als slopers en randdebielen omdat het weer eens na een hele lange tijd wat minder gaat. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. En het klimaat verandert al tientallen jaren. Zie drinkpauzes bij de meeste sporten. Dat heb ik in de jaren tachtig en negentig niet meegemaakt als voetballer. Hup, doorballen. Tegenwoordig wordt bijna het gehele seizoen in wedstrijden een drinkpauzes gehouden. Hoe zou dat komen? Niet vanwege dorst!

27-09-2023 13:09

Gonzalez75 +5889

Klopt, tegenwoordig hebben we op de hele schaal van links tot rechts nog allerlei opties. Zet je die naast elkaar en streep.je de verschillen erg, dan kun je ook links of rechts zetten. Misschien dat we ook met links en rechts als term kunnen stoppen.

27-09-2023 13:11

Johan4ever +10914

´Daar zit het verstand in de wiet en coke´

@Gonzalez, dom gelul

https://www.youtube.com/shorts/Yd2vjXyXPms

27-09-2023 13:15

Nosky +1032

Het één sluit het ander niet uit.
De betreffende voetbalsupporters zijn ook tuig.

Maar inderdaad, media en bestuur zijn tamelijk selectief daarin.

Als de F-side nu heisa had gemaakt om_
- Minimaal een transgender in de RVC
- Een vrouwelijke assistent trainer
- Meer diversiteit in de directie
- Vega-catering in de ArenA
- Een regenboog tribune
- Klimaatstandpunten/beleid eisen van Ajax
- Spelers in een electrische auto
- Een gratis skybox voor vluchtelingen eisen
- De toekomst vol met windmolens

Dan hadden ze wekelijks - ongestraft - vuurwerk op het veld mogen gooien.

Maargoed, evenwel zou dan de F-side mijn steun niet hebben. ;)

27-09-2023 13:09

wijzijndebeste123 +165395

Hahaha geniale post. Ik moest er hardop om lachen. Pijnlijk maar waar.

27-09-2023 13:10

Di Vedaci +1765

Haha mooie voorbeelden. Dan zou het gooien van vuurwerk juist aangemoedigd worden!

27-09-2023 13:13

Knalpot +3642

- Een regenboog tribune

Die hadden we, maar dat incapabele bestuur heeft er weer voor gezorgd dat er rode stoeltjes voor in de plaats zijn gekomen :(

27-09-2023 13:31

Nosky +1032

Zou toch een ultieme actie zijn, om de selectieve verontwaardiging van media en opinie makers bloot te leggen:

Een groot spandoek - tribune breed zegmaar - in de elfde minuut (als zijnde 5 voor 12) met daarop: 'Klimaatdoelen gelden ook voor Ajax' en dan vuurwerk het veld op smijten.

Dan komt er ook een hoop discussie en gedoe, alleen wel aangevuld met een MAAR....

Ik weet voor negentig procent zeker dat de F-side dan vanuit media credits krijgt voor zo'n actie, en de methode maar halfslachtig wordt afgekeurd.

Wellicht ten overvloede, maar wil het wel gemeld hebben: ik keur de actie van afgelopen zondag keihard af. Gaat mij in dit geval meer om het voorbeeld.

27-09-2023 13:31

MichelBoerebach +29286

Wat ik me ook nog zat af te vragen: waarom staat Maurice Steijn niet op hun zo gevreesde lijstje? Zit De Telegraaf hier achter? Heeft de krant hen nieuwe zwarte hoodies beloofd als ze Steijn met rust zouden laten? Of wellicht zelfs drugs?

27-09-2023 12:55

AFCACruijff14 +162555

Kijk de Kale en Kokkie podcast van deze week eens. Wat zij zeiden klopt, je moet bovenaan beginnen. Steijn is maar een pion en hij doet het niet goed en mag van mij ook weg maar daarmee los je de problemen niet op. Schreuder, Heitinga, Steijn. Hamstra, Huntelaar, Mislintat. Zo even 6 namen voor 2 functies de afgelopen 1,5 jaar. Ze zouden toch niet allemaal totaal incompetent zijn?

Snij eerst de RvC en bobo's weg uit de organisatie.

27-09-2023 12:57

Rolo +13828

Precies, maar dat snappen er een hoop niet.

Steijn is een passant, geen beleidsbepaler.

27-09-2023 13:01

MichelBoerebach +29286

En wat denken de tokkies hier aan te doen dan, behalve heel stoer een lijstje met namen op Twitter te zetten? Weer deuren intrappen?

27-09-2023 13:01

AFCACruijff14 +162555

Jij volgt het voetbal vast ook al even. Zodra de massa zich tegen iemand begint te keren is het heel snel voorbij. Zie Schreuder om eens wat te noemen.

27-09-2023 13:04

Musica Merlo +8216

Iedereen heeft het maar over dat de RVC voltallig weg moet, maar het was Maurits Hendriks die Sven Mislintat heeft binnengehaald volgens de berichten. Vind het volkomen zinloos de gehele RVC weg te sturen. De samenstelling van de RVC is in de afgelopen 30 jaar zo vaak gewijzigd.

27-09-2023 12:53

Hersenspinsel +8278

Voor mij hebben mr Twente van Halst, en en de man die sporters na gedane zaken op os terugstuurde en die geen kaas van teambuilding heeft gegeten mr. Hendriks
afgedaan.
Beide svp functie elders.

27-09-2023 13:11

Musica Merlo +8216

De waterspuit onder hoge druk eropzetten, koelt goed af met dit weer. En de mensen die in de omgeving wonen kunnen veilig naar buiten.

27-09-2023 12:50

ajax4ever001 +18652

Jij noemt jezelf supporter met gelijk al zulke aannames? Als ze het netjes houden is er niks mis met een protest.

27-09-2023 12:52

Rolo +13828

Dat hebben ze na zondag wel verkloot, dat netjes houden. Meteen opladen en afvoeren.

27-09-2023 13:01

nightgoat +31293

Moeten jullie anders niet werken?

In doel nu vooral op de AS leden alhier, met gelijksoortige commentaren op die gasten daarbuiten.

:P

27-09-2023 12:50

ajax4ever001 +18652

Geweldige reactie👌🤣

27-09-2023 12:54

Vik86 +42397

Volgens mij kijken de meeste stiekem op hun werk op AS..

27-09-2023 12:55

ajax4ever001 +18652

Of op school bij sommige hier gok ik

27-09-2023 12:57

Rolo +13828

Of thuis... met een aan elkaar geplakte paprikachipsbank in een PSG shirtje.

27-09-2023 13:02

Gonzalez75 +5889

Ik geniet nu van mijn pauze, dus reageer ook gewoon. Trouwens, de eerste mens die 8 uur netto werkt in 8,30 uur, die dient nog te worden geboren!

27-09-2023 13:03

Wouter1989 +2254

Kan iemand mij verklaren waarom de hele RVC behalve 1 (Cees van Oevelen) weg moet?

27-09-2023 12:48

ajax4ever001 +18652

Dat ze er geruimte tijd een puinzooi van hebben gemaakt.

27-09-2023 12:49

Wouter1989 +2254

Yes - maar waarom van Oevelen niet ook dan?

27-09-2023 12:50

Breuk +25369

Zijn zoon zit bij de F-side

27-09-2023 12:51

036AFCA97 +146682

Is dit een geintje of is dit echt zo?

27-09-2023 12:54

bollejan1 +2607

Hij is lid van de Bordjesclub.

27-09-2023 12:51

Wouter1989 +2254

Dank - heb geen oordeel viel mij meer op!

27-09-2023 12:54

bollejan1 +2607

Weet ook niet wat precies de reden is, maar hij heeft wel vrienden in het Ajax wereldje, in tegenstelling tot de andere namen die op dit lijstje staan.

27-09-2023 12:58

Thaschja +10242

Het bestuur mag zich wel eens voorstellen aan de F site en dan wel het bestuur wat de fouten heeft maakt. 😉

27-09-2023 12:48

036AFCA97 +146682

Als Steijn ook in dat rijtje had gestaan was ik al een stuk meer tevreden.

27-09-2023 12:46

Hersenspinsel +8278

Schreuder out!

27-09-2023 13:13

Vik86 +42397

Ze vergeten de backstabber clown!

27-09-2023 12:46

AFCAHOOLIGAN +992

Moeten ze niet werken bij de f Side?

27-09-2023 12:46

ajax4ever001 +18652

Rare reactie dit. Er zijn ook mensen die of 32 of 36 uur in de week werken of op andere tijden werken(ploegendiensten) dan mensen die op kantoor zitten

27-09-2023 12:49

Gouda +2058

Ik zou ook prima kunnen gaan. Werk 32 uur. Woensdag vaste vrije dag.

27-09-2023 13:00

Aspers Art +2772

Die komen natuurlijk helemaal niet, maar wel volle oorlogssterkte van de politie vandaag. Veel kosten dus.

27-09-2023 12:42

GAjax31 +16276

Als je eerst hebt lopen rellen, zoals na afloop tegen Feyenoord, dan heb je wat mij betreft weinig recht meer van spreken.

27-09-2023 12:41

waayop +882

Klaarblijkelijk vind de f-side Steijn een goede trainer. En wat gaan ze nu doen om 13.00, verder met het afbreken van Ajax en de Johan Cruijff Arena?

27-09-2023 12:40

Momo +16233

Wat een verrassing. Dit wist je van te voren als je als Fside zoiets aankondigt.

Of ze zijn op confrontatie met de ME uit of ze hebben geen bestormingsplannen en komen alleen met een spandoekje ofzo

27-09-2023 12:30

ElSandrini +18209

Klinkt raar na zondag maar ik denk dat ze met een spandoekje komen.... ik ga ervan uit dat de normale Fsiders die halve zolen hebben aangesproken

27-09-2023 12:45

Breuk +25369

Hopelijk zit het dak dicht voordat ze met drone vuurwerk invliegen

27-09-2023 12:55

j0rnnn +5104

Gewoon vastlijmen voor de oprit naar het stadion. Vastlijmen is gegarandeerd voor respect vanuit Hilversum.

27-09-2023 12:27

ajaxminimax +5484

Wanneer ze het vandaag netjes houden en normaal protesteren hoor je mij niet. Maar ga gvd niet met vuurwerk gooien of vernielingen aanrichten, daarmee breng je de club nog verder het moeras in.

27-09-2023 12:26

RJB1979 +25966

Ik werk dus echt naast de ArenA en ben voor de zekerheid vandaag maar thuis aan het werk. Mocht de pleuris echt totaal uitbreken had ik wel prima uitzicht gehad vanaf de 12e verdieping.

27-09-2023 12:24

036AFCA97 +146682

Hoezo thuis gaan werken dan?

27-09-2023 12:38

Aspers Art +2772

Idd, lol. Wat een onzin. HAHA

27-09-2023 12:42

RJB1979 +25966

Omdat ik het wel zie gebeuren dat er gezeik komt rond station Bijlmer ArenA.

27-09-2023 12:43

036AFCA97 +146682

Hahaha ik was mooi ff gaan kijken en dan naar een andere halte of station gelopen

27-09-2023 12:45

RJB1979 +25966

Of de chauffeur van de waterwerper vragen of die je een lift kan geven.

27-09-2023 12:47

Tufono +4195

Protesteren op deze wijze is heel netjes en begripvol, maar vernielingen en vuurwerk op het veld gooien gaat gewoon te ver!

27-09-2023 12:12

RuffRhythim +24837

Nouuuu, zullen we eerst even rustig afwachten hoe dat vanmiddag gaat lopen voordat we nu al vooraf gaan vaststellen dat er "netjes en begripvol" wordt gedemonstreerd?

27-09-2023 12:14

Musica Merlo +8216

Volkomen zinloze actie en erg dom FSide.
Je clubje zit al al in een crisis, zo maak je het alleen maar erger.

27-09-2023 12:10

Intec2.0 +12437

Als ze het op een normale nette manier doen is het niet nutteloos. Er moet een puinzooi opgeruimd worden en dat wordt nagelaten

27-09-2023 12:22

ajax2004v2 +2041

Enige die dringend weg moet is Steijn, maar daar staan ze op de F side achter. Bewijst voor mij maar weer dat het hen ook helemaal niet om het voetbal gaat. Zag je vorig jaar ook met schreuder....

27-09-2023 12:39

Intec2.0 +12437

Daar ben ik het mee eens

27-09-2023 13:26

Jake the Snake +17365

Onwillekeurige volgorde… gniffel

Ofwel, als Jan v Halst eerder opstapt dan Eringa is men nog steeds boos.

27-09-2023 12:08

Dolberg25 +8859

Veelzeggend dat ze allemaal niet hoeven te werken op een woensdagmiddag

27-09-2023 12:03

Altijdindestraat +40293

Er bestaan snipperdagen...

27-09-2023 12:07

ajax4ever001 +18652

Op woensdag zijn er doorgaans meer mensen vrij in NL dan jij denkt hoor. Mensen die bijvoorbeeld 32 of 36 uur werken dus eerst feiten onderzoeken dan pas roeptoeteren

27-09-2023 12:25

AjaxPositivo +6962

Ga lekker naar de A12 om daar te verzamelen.
Kun je mooi vuurwerk afsteken samen met XR

27-09-2023 12:02

Elayais +5088

Ben benieuwd wie nou de opper papagaai is en begonnen is met maar dingen roeptoeteren. Er is toch een enkele aanwijzing dat deze mensen niet functioneren of iets niet goed doen?

Ajax is mijn club, al ruim 30 jaar ondertussen en ik zou er dan vanuit dat oogpunt ook graag werken. Maar het inhoudsloze gespeculeer over personen binnen Ajax die iets meer zichtbaarheid hebben gaat zo nergens over. Ik vind het knap dat überhaupt iemand dit werk wil doen.

Niemand die nu heel hard aan het roepen is heeft enig idee van hoe mensen daadwerkelijk functioneren of hoe zaken gegaan zijn. Maar het zijn diegene die vinden dat ze hun macht of positie kwijtraken, of een kans zien wat macht te pakken die dan via bevriende media allerlei zooi de ether in slingeren en alle leeghoofden gaan er meteen mee vandoor omdat Ajax wat wedstrijden verliest en ze hun primitieve emoties ergens op kwijt moeten.

Nutteloze zooi die onze club geen steek vooruit helpt.

27-09-2023 12:01

tripleA +3943

De RvC is verantwoordelijk voor onder meer het gebrek aan opvolging van Overmars, het gebrek aan opvolging van Van der Sar en goedkeuring van alle transfers inclusief de ellende van vorig jaar (o.a. aankoop Bassey voor 25m). Het (gebrek aan) beleid van deze RvC heeft ons gebracht waar we nu zijn. Het is een clubje zakenmensen die nul verstand van voetbal hebben. Logisch dat de F-side daar wat van vindt.

Er is meer mis met de club. Zo ligt de scouting op zijn reet en liet men vorig jaar de oren hangen naar een clubje zaakwaarnemers die voor H2 het werk moesten doen. En zie waar we staan. Dit is de verantwoordelijkheid van de RvC die de H2 constructie wel zag zitten.

Dan hebben we Muslintat die, hoe je er ook in staat, onder verantwoordelijkheid van de RvC valt. Alleen al het mislukken van zijn dienstverband is iets dat de heren en dames van de RvC zich zouden moeten aantrekken ongeacht of Muslintat wat fout heeft gedaan. We zitten na 5 wedstrijden zonder TD, zonder visie, een trainer die worstelt. Maar jij vindt dat het belangrijkste toezichtorgaan niks fout heeft gedaan, zelfs dat er "geen enkele aanwijzing" voor is dat ze iets fout doen of nagelaten hebben.

Waar heb je eigenlijk gezeten de afgelopen 2 jaar dan?

27-09-2023 12:21

MAD020 +1047

En hoe zat dat in de gouden jaren? Waren het toen geen zakenmensen?

27-09-2023 12:57

Elayais +5088

Heb jij je tijdlijn sowieso helder? Want de huidige RVC zit er pas sinds afgelopen voorjaar, dus sowieso zijn zij niet verantwoordelijk voor alles wat er vorig jaar is gebeurd.

Daarnaast wordt volgens mij de rol van een RVC nogal overschat door menig persoon. Hun rol is om toezicht te houden op de directie, een RVC positie is niks meer dan een bijbaan, niet een fulltime baan.

Ja zij hebben een rol in het aanstellen van Mislintat, en zij hebben een rol in het toezicht op. Maar weten wij überhaupt al of er iets gebeurd is wat niet door de beugel kan? Volgens mij niet, volgens mij loopt dat onderzoek. Als daaruit komt dat Mislintat daadwerkelijk zichzelf verrijkt heeft of anderzins dingen heeft gedaan die niet mogen, dan moet ook een RVC grondig toetsen of zij wel goed bezig zijn geweest in hun toezichthoudende functie.

Daarnaast heeft de RVC niks te maken met hoe de scouting functioneert, of de constructie met H2 vorig jaar (sowieso dus niet deze RVC). Dat zijn allemaal vraagstukken voor de directie, die moeten daar beslissingen in nemen. De RVC houdt toezicht op de directie, niet op de hele organisatie en elke werknemer die daar zit. Dus zolang een Hamstra of Huntelaar niet als directielid werden aangesteld had een RVC daar niks mee van doen. Ook niet het gebruik van bepaalde zaakwaarnemers.

Ze kunnen vragen stellen aan de directie of dat wel handig is of niet, ze kunnen dit meenemen in het beoordelen van hoe een directie(lid) functioneert, etc. Maar je kunt dat niet allemaal op hun bordje schuiven.

Daarnaast is bij Mislintat (los van wat er in onderzoek is) mislukt is, of simpelweg tegen een machtsgeil blok is aangelopen en politiek niet de juiste dingen heeft gedaan. Persoonlijk vind ik al dat politieke geneuzel in een organisatie sowieso een absolute gruwel, dat gaat alleen maar om de macht van individuen en niet hoe een organisatie daadwerkelijk vooruit geholpen wordt. Het is leuk dat de aankopen aan alle kanten nu afgeschreven worden, maar daar is simpelweg nog niks over te zeggen.

Heel veel dingen die Mislintat zei en deed waren vrij logisch en helemaal niet zo gek. Wel zijn er wat zaken die niet kunnen, zoals op de stoel van een trainer gaan zitten (x of y MOET spelen), of wellicht de schimmige zaken rond de transfers. Maar op veel gebieden leek hij in elk geval goed bezig.

27-09-2023 13:13

tripleA +3943

Deze commissarissen zaten er al toen Overmars nog moest vertrekken (februari 2022) of kwamen niet lang daarna. Zij zijn dus betrokken bij onder meer de H2 situatie, de opvolgingsproblemen en alle transfers in 22 en 23. Geen best trackrecord of wel?

Hoe dan ook krabbel je al terug want je erkent het bestaan van problemen binnen de bestuurlijke kant van Ajax maar verkleint de rol van de RvC daarin. Hoe machtig ze precies zijn kun je over debatteren maar he reglement bevat enkele harde goedkeuringsrechten, daar kun je in elk geval niet omheen.

27-09-2023 13:27

Elayais +5088

https://www.ajax.nl/artikelen/pier-eringa-nieuwe-voorzitter-raad-van-commissarissen/

Mag jij eens even goed naar de datum gaan kijken.

Daarnaast krabbel ik nergens terug. Mijn argument is dat iedereen roept om het hoofd van mensen zonder enige inhoudelijke onderbouwing.

Als reactie op jou specifiek: jij haalt er een hele zooi gebeurtenissen bij waar deze RVC helemaal niks mee te maken heeft.

Over Mislintat is (van buiten af) nog niet te oordelen, er is allerlei beeldvorming in de media over de man, maar er zijn nog geen feiten bekend of het ook daadwerkelijk allemaal zo is. Als blijkt dat hij netjes heeft geopereerd binnen de kaders die hem gegeven zijn, heeft de RVC daar niks fout gedaan.

Hendriks weten wij helemaal niet van in hoeverre die man hier iets mee te maken heeft en hoe hij functioneert, maar omdat het een 'hockeymr" is, is iedereen sowieso al tegen hem. Het is allemaal beeldvorming, maar op niks inhoudelijks gebasseerd.

Maar als jij dat prima vind dan kunnen we ook bij jouw werk gaan eisen dat jij eruit geschopt wordt want ik heb gehoord dat... en persoon X roept dat...

27-09-2023 13:35

tripleA +3943

Tsja, Eringa is de voorzitter dus hoofdverantwoordelijk. De rest zat er vanaf 22, sommigen vanaf januari 22 al. Je krabbelt wel degelijk terug omdat je eerst nog beweerde dat er "geen enkele aanwijzing" was dat er iets mis was met het toezicht door deze figuren. Ook je tijdlijnverhaal is kul want zij hebben toezicht gehouden in het post Overmars tijdperk en het ontstaan van deze shit.

Je lijkt goed geïnformeerd dus dan is het gewoon een bewuste verdraaiing van de feiten om te zeggen dat deze mensen geen verantwoordelijkheid hebben. Ze hebben een toezichthoudende taak en je mag gezien de situatie bij Ajax nu rustig stellen dat ze daarin gefaald hebben.

27-09-2023 13:57

Franz Fabelhaft +5154

Geef de kneuzen van de F-Side alsjeblieft geen aandacht. Ik verbaas me er ook elke keer weer over dat er schijnbaar een wachtlijst bestaat om je bij die knuppels aan te sluiten.

27-09-2023 11:59

Pauw +2241

De meeste mensen vinden t gewoon fijn om arm in arm, samen te zingen. Een modern, verbroederend koor.

27-09-2023 12:12

Betuwe85 +20966

Het zijn helaas de enigste vakken waar je sfeer mag maken ga je op een ander vak staan moet je gaan zitten . Als Ajax luidkeels wil aanmoedigen is dit de enigste manier helaas.

27-09-2023 12:12

eenAjaxfan +20419

Ja, want dat kan alleen staand natuurlijk...

27-09-2023 12:47

BokkieBokstra +11345

Het zal allemaal wel lees het later wel hoe het gelopen is. De pret is even over na al het gedoe

27-09-2023 11:58

Mitchjo +6223

ik wil geen taalnazi zijn, maar moet het niet gewoon 'in willekeurige volgorde' zijn?

27-09-2023 11:56

Biss +10494

Je vraagt nu wel heel veel van ze

27-09-2023 12:27

VakM +2196

Verbaast me niet dat ze vanmiddag kunnen protesteren. Zonder hersenen namelijk best moeilijk om werk te vinden…

27-09-2023 11:54

jaripettersson +9531

Fakkels moet met een behoorlijk boogje gegooid worden vandaag.

27-09-2023 11:51

AFCAHoorn +22727

Misschien nemen ze wel een grote middeleeuwse katapult mee. Wie weet.

27-09-2023 11:54

Pauw +2241

Of een drone

27-09-2023 12:15

RJB1979 +25966

Angry Hools ipv Angry Birds. Komt u maar!

27-09-2023 12:21

MarcelvTol1971 +15462

Dak zal toch wel dicht zitten ........

27-09-2023 11:58

MichelBoerebach +29286

De tokkies denken dat Mislintat is weggestuurd door hun toedoen? Ze hebben helemaal niets gedaan, behalve 55.000 echte supporters gedupeerd en de hoofdingang van het stadion gesloopt. Die stumpers leven in een droomwereld. Misschien de alcohol en pilletjes eens laten staan?

27-09-2023 11:50

xstaniox +15204

Misschien moeten ze eens werk gaan zoeken

27-09-2023 12:08

Jww +2412

Jij denkt dat mensen ze willen aannemen?

27-09-2023 12:12

xstaniox +15204

Ze hebben toch altijd een bivakmuts op? Volkomen anoniem dus ;)

27-09-2023 12:13

ElSandrini +18209

Vreedzaam laten plaatsvinden ... geen rellen, vernielingen etc etc.... ludieke actie het liefst

27-09-2023 11:49

ossenaar +876

Ik schaam me echt voor het niveau van sommige "supporters" hier. Om maar te zwijgen over dat groepje uitschot op F die denken alles te kunnen bepalen binnen onze club terwijl ze de club alleen maar schade toebrengen. Die missen echt flink wat hersencellen.

27-09-2023 11:48

ajax4ever001 +18652

Jammer dat jij iedereen snel over 1 kam scheert

27-09-2023 12:27

ossenaar +876

Dat doe ik niet. Ik heb het toch over dat groepje op F. Dus niet de F-side in het algemeen.

27-09-2023 15:56

PacoDelavega +64

Ze houden net als De Telegraaf Steijn buiten schot…

27-09-2023 11:46

jaripettersson +9531

Het interessert me geen zak welke naam ze wel of niet op een bierviltje schrijven. Ze zijn geen partij. Een aantal grote wafffels en heel veel meelopers. Zij gaan gelukkig niet over het beleid.

27-09-2023 11:54

deMeester +11450

Wat een sukkels. In november worden ze toch naar huis gestuurd en komt er een nieuwe RvC. Wacht dat lekker af.

Dit soort halve gare acties leidt tot terugtrekking van sponsoren, negatieve beeldvorming in binnen en buitenland, angst om te falen bij trainers en spelers.

Ze willen meer Ajax-DNA in de club. Wat mij betreft alleen als deze mensen weten hoe ze een onderneming moeten runnen. Geen schreeuwers of beterweters zoals Stuy, van der Meijde en Sneijder.

Als je wilt dat de club voortaan zijn wedstrijden gaat plannen voor de vrijdagavond zou ik vooral deze nitwits aannemen.

27-09-2023 11:43

profoff +8397

Eruit gooien en een nieuwe rvc gaat nooit allebei in november gebeuren. Hoe lang duurde het de vorige keer?

27-09-2023 11:44

deMeester +11450

Als je de berichten mag geloven staan er een aantal echte Ajacieden te trappelen om het stokje over te nemen. O.A een van Kinsbergen wordt genoemd.

27-09-2023 11:51

Oxxer +164965 moderator

Michael Kinsbergen is een naam waar ik achter sta, over welke berichten heb jij het? ik vraag het omdat ik niet alles lees.

27-09-2023 12:00

Jeugd +24909

Ga werken joh!

27-09-2023 11:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.