[Update III] Statement KNVB over verplaatsen duels

door Bart Veenstra 55

[Update III] Statement KNVB over verplaatsen duels

door Bart Veenstra 55

Laatst geüpdatet

De KNVB houdt al rekening met een eventuele halve finale voor Ajax in de Champions League. Dat blijkt uit veranderingen van het speelschema van de Amsterdammers in de Eredivisie. Twee wedstrijden zijn een dag verplaatst, zo meldt het Algemeen Dagblad.

'De uitwedstrijd van de Amsterdamse club tegen FC Groningen is een dag vervroegd, van zondag 21 april naar zaterdag 20 april, aftrap 18.30 uur. De midweekse thuiswedstrijd van Ajax tegen Vitesse gaat van woensdag 24 naar dinsdag 23 april, aftrap 20.45 uur', schrijft men dinsdag.

Ajax speelt in de kwartfinale van het miljardenbal tegen Juventus. Mocht Ajax dit tweeluik winnen, dan staat het in de halve eindstrijd tegen de winnaar van de dubbele clash tussen Manchester City en Tottenham Hotspur. De halve finales worden eind april en begin mei gespeeld. Dat zou betekenen dat de competitiewedstrijd tegen De Graafschap, gepland op 28 april, naar voren gehaald wordt.

Update - 12.00 uur (2 april 2019) - Nijland: 'Zeer teleurstellend'

FC Groningen-directeur Hans Nijland noemt de verplaatsing op de site van de club 'zeer teleurstellend'. De directeur had graag eerder een besluit gehoord van de KNVB, nog voor de kaartverkoop. 'Wij beseffen heel goed dat supporters, die reeds een kaart hebben voor deze wedstrijd, mogelijk gedupeerd worden omdat ze door de verplaatsing deze wedstrijd alsnog moeten missen. Dat vinden wij uitermate vervelend.'

Ook bij Feyenoord baalt men. De KNVB verplaatste ook twee duels van de Rotterdammers. 'Feyenoord stond negatief tegenover de tijdsveranderingen en heeft dit aangekaart bij de KNVB. De KNVB heeft echter toch besloten deze wijzigingen door te voeren.'

Update II - 18.50 uur (2 april 2019) - De Graafschap ziet probleem in verplaatsingen

Niet alleen FC Groningen-directeur Hans Nijland is negatief gestemd over de verplaatsingen van Ajax' wedstrijden, ook De Graafschap-directeur Hans Martijn Ostendorp laat zijn ongenoegen blijken tegenover De Gelderlander. Wanneer Ajax zich ten koste van Juventus plaatst voor de volgende ronde, zal het duel tussen Ajax en De Graafschap, voor nu gepland op zondag 28 april, teruggehaald worden naar vrijdag 26 april.

'Dan zouden wij drie wedstrijden in zeven dagen spelen. Bovendien weten de concurrenten dan op 28 april al wat wij tegen Ajax hebben gedaan', onderbouwt Van Ostendorp zijn probleem. 'Wij zien ook het probleem en de onmogelijkheden voor de KNVB. Er is geen tot weinig ruimte in het speelschema om uit te wijken. Maar de bond snapt ook onze bezwaren en zal met de lokale autoriteiten moeten kijken naar een oplossing.'

Update III - 07.10 uur (3 april 2019) - 'In dit geval om wedstrijden überhaupt te kunnen spelen'

Manager competitiezaken Jan Bluyssen van de KNVB heeft tegenover De Telegraaf verklaard dat de wedstrijden van Ajax tegen FC Groningen en Vitesse zijn verplaatst om de duels überhaupt door te kunnen laten gaan. 'We hebben in overleg met de autoriteiten zorgvuldig alle scenario’s bekeken om de benodigde minimale ruimte van twee volle etmalen te kunnen creëren tussen de wedstrijden die Ajax in korte tijd moet afwerken.'

Eerder werd een duel van Ajax (met PEC Zwolle) verzet, zodat de Amsterdammers meer rust kregen voor de return tegen Real Madrid. Dat is nu niet aan de orde. Bluyssen vervolgt: 'Niet als eerder met de insteek om Ajax de optimale ruimte te geven, maar in dit geval om de wedstrijden überhaupt te kunnen spelen.'

Koop nu de officiële Ajax-sjaal voor de kwartfinale van de Champions League tegen Juventus!

Lees meer over:
Plaats reactie

MrBabelinho +1

Wanneer al die klaagploegen eens inzet tonen tegen PSV en hun ook eens punten afhandig maken en wanneer die lampen eens niet zo mazzelen, dan kunnen wij in deze fase met 6 punten voorsprong best een potje met 8 wissels spelen. De overige 15 ploegen dragen zorg dat PSV zoveel punten vergaart en dat er sprake is van een titelrace dus niet klagen wanneer ons aller Ajax een eerlijke kans krijgt met een heel klein beetje rust!

03-04-2019 09:38

Mokum2018 +2113

Wat een stel kleuters bij 010 omdat de wedstrijd 1 uur verplaatst is. Ze mogen blij zijn dat die is verplaatst omdat anders er geen hond naar kijkt op tv omdat iedereen het grotere AFC Ajax wil zien ;).

03-04-2019 08:57

PJSM +0

3 wedstrijden in 7 dagen doet ajax wekelijks. Daarbij Groningen en de Graafschap.....who cares.

02-04-2019 21:25

mgtow +22318

Wat een jankcompetitie zitten we toch in. Allejezus. Weet je wat we doen we gaan gewoon Scandinavië achterna. Betaal je maximaal een miljoen voor een speler en is het niveau zo hard om te huilen dat je bedden kunt plaatsen op de tribune. Zo zijn we direct af van JJ van Gangelen cum suis want die wil echt niet voor een keer modaal met z'n kanis op de tv.

02-04-2019 20:15

Tinus +10408

Ik vind de reacties van veel supporters hier wel erg ongenuanceerd. De Europese belangen voor NL zijn natuurlijk groot en natuurlijk profiteren andere clubs mee van ons succes. Coulance is dan ook wel op zn plek. Maar dat betekent natuurlijk niet dat andere clubs geen serieuze belangen hebben. Niets mis mee dat ze in dat geval hun ongenoegen uiten. De graafschap ondervindt hier best het nodige nadeel van tov de concurrentie. Bovendien gaan die sowieso niet profiteren van een extra Europese plek. Ik snap ze best. De reactie van het Feyenoordbestuur daarentegen vind ik wel bijzonder treurig. Dat is een reactie voor de bühne. En dat terwijl ze door de prestaties van Ajax juist weer een kans krijgen om zich Europees te blameren.
Als je alle belangen tegen elkaar afweegt kom je denk ik wel terecht uit bij verplaatsing om Ajax te helpen. Maar een beetje inlevingsvermogen voor andere clubs kan heus geen kwaad, net als wij dat mogen verwachten van anderen.

02-04-2019 20:09

stefanwillem +12156

Ze kunnen allemaal fijn het lazarus krijgen die armoedige clubjes. Wat een mafketels.

02-04-2019 20:04

eros +4820

Die clubs mogen blij zijn dat ajax zo ver komt in de championsleuge.
Zorgt voor meer aanzien in europa, dus spelers willen weer naar nederland, dus spelers verkoop je ook weer beter. Voor iedereen een win-win situatie.

Ook om deze reden moet de eredivisie terug naar 14. Meer ruimte in het speelschema!

De KKD terug naar 14,... dan heb je al 10 voor een derde (overgangs-)divisie, dus ontstaat ook de doorstroming.

02-04-2019 19:49

Bjorn +12629

Maar ze willen wel allemaal meeprofiteren van het CL-geld?

02-04-2019 19:43

Gewoon Gijs +18422

Volgens mij moet Graafschap in nacompetitie ook 3 wedstrijden binnen 7 dagen spelen. Ging vorige keer inderdaad niet zo goed

02-04-2019 19:28

vanreenen +10321

Nee, laat ze maar eens wat meer aandacht aan de media of via de media schenken aan hun kutgrasveld.

03-04-2019 08:53

MrPink +81984

Jankerds. Allemaal.

02-04-2019 19:20

Robeerke +1219

Graag gedaan voor het als enige club hooghouden van de Europese ambities van heel Nederland. Joe.

02-04-2019 19:13

Gewoon Gijs +18422

Zijn er ook clubs die niet huilen of moeten ze allenaal ff een plasje doen? Misschien staat Graafschap al voor eennalaatste speelronde vast oo PD plek. Dus klets niet. Bovendien dan kan Ajax ook proteteren, want dan weet onze concurrent al wat wij gedaan hebben. Hou toch op.

02-04-2019 19:12

Ajaxfan16 +27480

Allemaal maar janken om ajax, maar als ajax straks nog meer geld heeft, zitten ze allemaal weer te slijmen om geld bij ajax.

02-04-2019 19:05

ditisdebeslissing +4206

om vervolgens weer een gatenkaas te laten ontstaan wanneer psv op bezoek komt. en de week erop met schuim op de bek tegen Ajax.

02-04-2019 19:08

koenos1 +7961

Man man man, wat kan ik me hier aan irriteren. Al die clubs die blij moeten zijn dat ze Eredivisie spelen en nog niet zijn opgedoekt, protesteren. Iemand moet de punten binnen halen

02-04-2019 19:04

Gajes +328

Volgend seizoen de competitie wat vroeger laten beginnen. Voorrondes CL beginnen nu eerder, beter eerst een competitieronde.

02-04-2019 18:54

Rentokill +4609

Ze gunnen elkaar echt helemaal niks.

02-04-2019 18:53

lf87 +4

Ze gunnen Ajax niks

02-04-2019 18:54

JariJari +15272

Dit. Daarom kunnen ze allemaal de kolere krijgen en moet Ajax buiten de eredivisie gaan spelen.

Een super Europese league zou geweldig zijn voor Ajax.

02-04-2019 19:26

Liam +12

Gejank van andere clubs neem ik niet serieus. Er was een tijd dat ik dit nog vervelend vond, ondertussen lach ik erom. Wat een kleinzielig gedoe.

02-04-2019 18:00

GvanderK +2750 moderator

Huilie huilie

02-04-2019 14:53

GerardAjax26 +2

Ik begrijp de reacties richting Nijland/Groningen niet zo. Hij zegt in bovenstaand stuk nergens dat hij tegen de verzetting is, zoals bijvoorbeeld Zwolle wel was. Nijland geeft enkel aan dat hij liever had gezien dat dit eerder bekend was gemaakt, zodat je voorkomt dat mensen een kaartje kopen voor zondag en zaterdag niet kunnen. Ik heb geen idee hoe lang de besluitvorming duurt om zo'n wedstrijd te verzetten, maar het is al een maand bekend dat Ajax de kwartfinale heeft bereikt. Los daarvan ben ik wel blij dat de KNVB wederom meedenkt met Ajax.

02-04-2019 14:28

RuffRhythim +24837

Neem aan dat knvb dit niet even tijdens de lunch van vanmiddag heeft beslist

02-04-2019 14:43

GerardAjax26 +2

Dat snap ik, maar lijkt me dat het ook geen maand hoeft te duren. Daarom begrijp ik de teleurstelling van Nijland hierin wel.

02-04-2019 14:50

RuffRhythim +24837

Nou, gezien het probleem in het andere artikel hier op de site over het niet kunnen verplaatsen van de bekerfinale lijkt me dat helemaal niet ondenkbaar.

02-04-2019 15:04

GerardAjax26 +2

Het verplaatsen van de bekerfinale lijkt mij ook organisatorisch een stuk ingewikkelder omdat er oa veel meer politie inzet voor nodig is.

Maakt verder ook niet zoveel uit. Ik ben blij dat de KNVB met Ajax mee denkt, maar vind het niet geheel terecht dat Nijland zijn teleurstelling als ''gezeik'' wordt weggezet.

02-04-2019 15:53

020bornraised +1262

Stelletje zeikerds allemaal, wij moeten de Eredivisie overeind houden maar als er ook maar enig ongemak voor hun onstaat meteen klagen

02-04-2019 14:08

Gewoon Gijs +18422

Ik snap de reacties van andere clubs wel hoor. Vraag me alleen af, mocht Ajax eruit liggen tegen Juventus (gebeurd niet, maar toch), worden deze wijzigingen dan weer terug gedraaid?

02-04-2019 14:05

AjaxPassion +3899

Denk eens 1 seconde na a.u.b. Natuurlijk worden de wijzigingen niet meer teruggedraaid.

02-04-2019 14:23

JariJari +15272

Natuurlijk wel als alle partijen dat willen.

02-04-2019 19:28

Gewoon Gijs +18422

Lijkt mij ook maar ja

02-04-2019 19:30

AjaxPassion +3899

Hahaha, denk na man. Kaartverkoop, beveliging, politie inzet, vervoer en noem maar op wordt 2 dagen vantevoren weer ff terugveranderd? Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim?

02-04-2019 20:55

Dubbelvla +8496

Als ik het goed begrijp klagen Groningen en Feyenoord niet perse over het daadwerkelijke verplaatsen, maar meer om de late aankondiging—namelijk na de ingang van kaartverkoop. Ik zou als fan ook boos zijn als ik opeens niet naar een wedstrijd van ajax kan gaan alleen maar omdat het schema voor Feyenoord wordt omgegooid (hypothetisch, gebeurt natuurlijk nooit). En die teleurstelling moet de club zelf natuurlijk ook uitten, om vooral de fans te vertegenwoordigen.

Dus ik snap het wel; het is ook gewoon ongelukkig. Maar goed dat de KNVB het ondanks dat toch doorzet om het Nederlands voetbal tegemoet te komen.

02-04-2019 13:46

HStorm +3166

Kom maar op met the thumbs down...

Iedereen die het woord Fey..... leest draait hier meteen door maar....

Ik snap dat een club (welke dan ook) opkomt voor de belangen van haar FANS!!! En hoop zeker dat Ajax dat ook zal doen als de KNVB planning wederom faalt. Dan mag daar best wat van gezegd worden en wat van geleerd want ik denk niet dat al dat geschuif nodig is als hier goed van te voren naar wordt gekeken (aan het begin) van het seizoen of direct na de winterstop. Schuiven op het laatste moment is dan ook erg onhandig en misschien zelfs onnodig als men goed werk levert.
Volgens mij is het een taak van de KNVB om rekening te houden met succes in Europa. Dit mag ook gezegd worden?

En weer verder met echt belangrijke zaken ....

02-04-2019 13:43

stefanwillem +12156

Beetje simpele opmerking. Hoe kan men in het begin van het seizoen nou al schuiven m.b.t. Europees voetbal? Als Feyenoord ver was gekomen in de Europa League (niet dat dat ooit gebeurd) had ik ook begrip als er wedstrijden verplaatst zouden worden. Het is gewoon een zielig, bekrompen en gefrustreerd clubje.

02-04-2019 13:48

Dubbelvla +8496

Dat zeg je nu, maar weet je het zeker? Als jij niet naar Ajax-AZ zou kunnen, opeens, alleen maar omdat Feyenoord het onverwacht goed doet? De enige wedstrijd waar je dit seizoen heen zou gaan? En je had zelfs kaartjes gekocht voor je zoontje, zijn eerste wedstrijd. Het had zo prachtig kunnen zijn...

Ik kan me niet voorstellen dat je daar dan redelijk over doet.

02-04-2019 13:50

stefanwillem +12156

Zeer romantisch allemaal maar:

Je hebt minimaal nog 1 gelijk spel nodig om boven Oostenrijk te komen zodat je kampioen weer direct CL kan spelen. Hoe veel belang wil je hebben? Dacht je dat de KNVB dit puur uit coulance naar Ajax deed?

02-04-2019 14:01

HStorm +3166

Je begrijpt de strekking niet helemaal stefanwilem. Het leven is niet zwart/wit, behalve misschien in een bovenkamer.

02-04-2019 16:58

stefanwillem +12156

Ik denk dat ik het vrij goed begrijp en vindt deze kwestie behoorlijk zwart-wit. Het belang van het Nederlandse voetbal wordt voorop gesteld. Zwart-wit genoeg voor je?

02-04-2019 20:09

HStorm +3166

Inderdaad. En uiteindelijk is er vaak best begrip voor verzetten en uiteraard is het lastig voor de KNVB maar na de successen van Ajax in EL en nu de CL denk ik dat het plannen van wedstrijden naar een hoger niveau zal moeten net als de NL clubs die de CL willen winnen (hoe bizar dat ook moge klinken ;).

02-04-2019 16:56

JariJari +15272

Nee sorry daar heb ik geen begrip voor. Je kan niet iedereen gelukkig maken.

02-04-2019 19:35

HStorm +3166

"Het is gewoon een zielig, bekrompen en gefrustreerd clubje."

Koppiekrauw

02-04-2019 16:51

Dubbelvla +8496

ja precies, mee eens. we schreven het tegelijk. de KNVB (en niet Ajax dus) zou minstens een publiek excuus of compensatie aan de clubs mogen verlenen dat ze het niet vanaf de winterstop hebben opgepakt.

02-04-2019 13:49

Babayaka +7

Zeer teleurstellend de opstelling en houding van alle andere Nederlandse clubs.
Persoonlijk ben ik er wel een beetje klaar mee, Ajax moet echt de mogelijkheid gaan onderzoeken om deze bekrompen zielige competitie te verlaten. Na een exodus van topspelers zou het moment zijn om bijvoorbeeld je aan te sluiten in Duitse competitie. Heb je meer aan dan in de nederlandse te blijven hangen en of een beneliga te creëren.

02-04-2019 13:38

JariJari +15272

Dit absoluut. Als dit lukt juich ik harder dan bij welke goal van Ajax dan ook. En dan de eredivisie af zien glijden naar niveau Litouwen.

02-04-2019 19:37

PetrusKeizer +10739

nou, die reacties van Feyenoord en Groningen had je niet op in hoeven zetten in t wedkantoor. Pak je geen stuiver op. Maar meneer Nijland, weet U wat pas teleurstellend zou zijn? Als die topclub van U niet door dat vervelende Ajax helemaal wordt afgedroogd.

02-04-2019 13:33

RuffRhythim +24837

Zo'n Nijland ook...

Nu lekker lopen janken, maar wel tegen stemmen als er wordt voorgesteld om minder clubs in de Eredivisie toe te laten waardoor je o.a. juist meer ruimte in de kalender kan creëren.

02-04-2019 13:28

Aspers73 +3241

Buyssens: "Het scenario dat een van de bekerfinalisten ook de halve finale van de Champions League zou spelen, werd als minimaal ingeschat, maar is uitgekomen."
Euh...heb ik een CL ronde gemist?

02-04-2019 13:14

Gewoon Gijs +18422

Knvb weet de uitslag al

02-04-2019 13:15

JariJari +15272

Juve, eitje natuurlijk.

02-04-2019 19:38

stefanwillem +12156

Dat je als Feyenoord nog de moed hebt om aan te geven dat je niet blij bent met deze wijzigingen geeft aan wat een IQ dat volk daar heeft. Misschien volgend jaar proberen om in elk geval van bijvoorbeeld Trencin te winnen en Europees iets te bereiken, dan hebben jullie ook een (klein beetje) recht van spreken. Armoedige stakkers.

02-04-2019 13:12

Zalazar +0

Zag ergens anders voorbij komen dat wij voorlaatste speeldag op vrijdagavond mogen en de rest tegelijk op zondag als we halve finale halen. Zou mooi zijn op koningsnacht kampioen te worden en dan alleen feestje met supporters ivm CL daarna. De kans op halve finale en dan al kampioen is alleen niet heel groot

02-04-2019 13:08

amthree +407

Echt hoor wat lopen zulke clubs toch te zeiken, hun zijn er het grootste gedeelte verantwoordelijk voor dat we veel punten zijn kwijtgeraakt.. helemaal dat 010 moeten lekker hun klep houden met die 4-0 tegen facking trencin!

02-04-2019 12:56

Redrum +96213

Waarom Feyenoord nou weer gepikeerd is kan ik niet begrijpen. Het gebeurd praktisch nooit dat er in deze fase van de competitie een wedstrijd van hun verplaatst moet worden vanwege Europees succes. Ze zouden juist trots moeten zijn. Ok, het is dan wel niet hun Europese succes, maar toch.

02-04-2019 12:54

AjaxPassion +3899

Netjes van de KNVB dat ze alles doen wat mogelijk is om Ajax zo goed mogelijk te faciliteren!

Ze gooien zelfs de Nederlandse principes overboord door Ajax in de 33e speelronde (1 na laatste) de mogelijkheid te bieden om op vrijdag te spelen, waar eigenlijk iedere club op zondag moet spelen.

02-04-2019 12:35

RuffRhythim +24837

Het zal me echt een levensgrote worst zijn wat een feynoord, psv of andere clubs er van denken hoor.

Ga zelf eerst eens Europees wat voorstellen en kom dan pas een grote muil opzetten !

02-04-2019 12:31

AjaxDaniel +14527

Grunn moet niet janken

02-04-2019 12:25

jariafca020 +0

Ze hebben gewoon recht van spreken. Supporters zijn hier de dupe van.

02-04-2019 12:47

stefanwillem +12156

Suppporters hebben er ook baat bij als er Europees gepresteerd wordt. Die boeren moeten niet zo zielig doen.

02-04-2019 13:51

AFCAHOOLIGAN +992

Nederland is amsterdam.. media nederland is hilversum.. hilversum pro amsterdam... nederlands elftal qua uitstraling ajax gehalte. Het nederlandse hoofd stadion is arena. Alle voetbal commentatoren ajacied. Bekend nederland zit in de arena als het goed gaat. Kortom... nederland gaat over ajax en amsterdam en de rest doet er niet toe.


volgens fr

02-04-2019 12:17

AjaxPassion +3899

Is toch ook gewoon zo? Maar dat is logisch als je de grootste bent, het mooiste voetbal speelt en het meeste presteert.

02-04-2019 12:22

AFCAHOOLIGAN +992

zeker is dat zo, maar het Calimero gehalte druipt er van af!!

02-04-2019 12:26

EricAjax1 +7537

de meeste commentatoren zijn zeker niet vóór Ajax. en Ajax is ook gewoon een bobo club voor een groot deel. kan je leuk vinden of niet maar dat is een feit

02-04-2019 12:43

Redrum +96213

Ik vraag me af of Ajax hier eigenlijk iets over te zeggen heeft gehad. Is dit op basis van een verzoek van Ajax of beslist de knvb dit even op eigen houtje? Je gaat toch niet deze verplaatsing doen voor de eventuele mogelijkheid dat je Juventus uitschakelt? Zodirect wordt je uitgeschakeld door Juventus en dan krijg je ook nog ff voor jan lul een zwaarder competitieprogramma met minder rust waardoor je misschien de titel misloopt. Dit moet echt terug gedraaid worden.

02-04-2019 12:17

AjaxPassion +3899

Natuurlijk is dit op verzoek (of iig in overleg met) Ajax. Als ze hiermee wachten totdat die wedstrijden tegen Juve al gespeeld zijn, dan kan het sowieso niet meer.

02-04-2019 12:23

appeltje +116

Volgens de KNVB zijn de wedstrijden verplaatst omdat er minimaal 48 tussen twee wedstrijden moet zitten.

02-04-2019 12:53

AjaxPassion +3899

Dat was ook zonder verplaatsing al het geval bij alle wedstrijden.

02-04-2019 14:28

MNJ7 +8717

Wat hebben wij hieraan ? Wtf man minder rust richting Groningen en Vitesse , dit kan Ajax toch niet accepteren

02-04-2019 12:12

AjaxPassion +3899

Wat een gejank, dit besluit komt toch gewoon mede van Ajax vandaan, of wat denk je zelf???

Wat maakt het nou uit of je 4 of 4,5 dagen na Juve tegen Groningen speelt? De wedstrijd tegen Vitesse heb je zelfs dezelfde rusttijd als hiervoor...

Mocht Ajax van Juve winnen, dan is het veel te laat om nog dingen aan te gaan passen, denk aan gemeente, politie, supporters. Of denk je dat 3 wedstrijden verplaatsen hetzelfde is al een vriendschappelijk zaalvoetbalwedstrijdje verzetten?

Kan er hier dan niemand een beetje logisch nadenken?

02-04-2019 12:27

AjaxPassion +3899

Zijn de speeldagen voor Ajax ook al bekend als ze de halve finale halen?

De tegenstander is dan iig al wel bekend: City of Tottenham.

02-04-2019 12:07

AjaxPassion +3899

Thanks, heb je ook een bron? Als dat het geval is, dan is het al helemaal logisch dat de KNVB het programma aanpast.

02-04-2019 12:30

Red Devil +3604

Er zal weer een hoop gezeik komen uit Eindhoven en 010.

02-04-2019 11:59

RuffRhythim +24837

Beiden gewoon waffeltje dicht hoor.

02-04-2019 12:01

pizzapunt +0

Spelen we hiermee vóór PSV? dat zou lekker zijn!

02-04-2019 11:58

Siemmie +2161

Was sowieso al het geval. Alle wedstrijden (los van de laatste 2, die altijd tegelijk zijn) spelen we voor PSV. Een groot voordeel imo.

02-04-2019 12:04

pizzapunt +0

Heerlijk zeg!

02-04-2019 13:02

foensai +0

dat is ook wel eens lekker. we spelen het hele jaar al andersom 'altijd na PSV' dus nu best wel fijn dat het eens andersom is.

02-04-2019 13:08

Labrador +10

De Graafschap uit mogelijk ook verplaatst naar Vrijdag 26 april 20:45

02-04-2019 11:42

Aspers73 +3241

Kut, dat wordt pasen 'vieren' met familie ipv uitwedstrijd naar Groningen. ZUCHT!

02-04-2019 11:41

stefanwillem +12156

Gewoon die eieren heel goed verstoppen.....

02-04-2019 13:53

arigold +7870

Kan Ajax nog bezwaar maken? Die wedstrijd tegen Groningen naar voren halen is echt ruk

02-04-2019 11:40

Bramzel +3568

Inderdaad daar heb je helemaal niks aan dat is juist minder rust.

02-04-2019 11:42

Ajax95Duivendrecht +24166

Voor de competitie is het eerder een nadeel dan een voordeel. Nu zit Groningen-uit, de uitwedstrijd waar ik het meest tegenop zie, bijna 24 uur dichter op Juventus. Betekent gewoon een dag minder rust.

02-04-2019 11:36

jariafca020 +0

KNJB!!!!!1!1!!!!!!

02-04-2019 11:27

Siemmie +2161

Waarom in hemelsnaam? Die wedstrijd tegen Groningen is nu nog sneller na juventus uit. Ik zie hier voor de competitie echt weer alleen maar nadelen in, net zoals die verplaatsing tegen pec.

02-04-2019 11:19

Rentokill +4609

Ben benieuwd of Bommel en co nog iets durven roepen over competitievervalsing...

02-04-2019 11:15

433metdepuntnaarlinks +1

Klote voor als je al kaartjes gekocht had, maar prettige ontwikkeling dat de KNVB mee wil gaan denken voor de Europese punten. Niet alleen voor ons nu, maar ook voor de toekomst.

02-04-2019 11:12

markk +8909

Goede ontwikkeling. Nou speelt Ajax de komende 5 wedstrijden steeds voor PSV maar nu is het gat nog groter dus als Ajax wint is de druk ook hoger op PSV. Ik denk dat het psychologisch voordeel oplevert en ik vraag mij af of PSV daar mee om kan gaan als Ajax 2 dagen eerder al gewonnen heeft.

02-04-2019 11:06

arigold +7870

Pfff lekker dan, wat een geouwehoer dit zeg. Had het ff eerder bekend gemaakt!

02-04-2019 11:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.