'United klopt opnieuw aan bij Ajax: 50 miljoen inclusief bonussen voor Martínez'

door BadembaBarrie 459

Bron De Telegraaf

'United klopt opnieuw aan bij Ajax: 50 miljoen inclusief bonussen voor Martínez'

door BadembaBarrie 459

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft een nieuw bod van Manchester United op Lisandro Martínez ontvangen. The Red Devils zijn bereid om 50 miljoen euro, 'inclusief goed haalbare bonussen', te betalen, zo meldt De Telegraaf in de nacht van donderdag op vrijdag. Ajax zal het bod vrijdag in beraad nemen.

Het bod volgt op het openingsbod van United, dat 45 miljoen euro inclusief bonussen bedroeg. Het nieuwe bod raakt met 50 miljoen euro qua totaal bedrag het minimum dat Ajax naar verluidt voor Martínez verlangt. Hoeveel het bod exclusief bonussen bedraagt, wordt echter niet vermeld. Tevens zal moeten blijken of Ajax genoegen neemt met de door United voorgestelde bonusstructuur of dat het 50 miljoen aan gegarandeerd geld eist.

Martínez zelf staat in ieder geval te popelen om te gaan, zoveel blijkt andermaal uit het artikel van De Telegraaf. De krant schrijft dat de Argentijns international 'klaar' is in de Johan Cruijff ArenA en zijn zinnen heeft gezet op 'een nieuwe stap in zijn carrière'. Die nieuwe stap moet dus in de Premier League liggen.

Arsenal

United is echter niet de enige vermogende Engelse club die Martínez hoog op het verlanglijstje heeft staan. Ook Arsenal is zeer gecharmeerd van de diensten van de speler die op zowel het middenveld als in de verdediging uit de voeten kan. Eerdere pogingen van The Gunners leverden nog niets op, dus zal moeten blijken of dit nieuwe bod van de rivaal uit Manchester tot een nog hoger bod uit Noord Londen leidt.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10321

Hoe vaak gaat AS dit bericht nog herhalen? Wordt wel vervelend en onoverzichtelijk.

10-07-2022 15:57

Johnnie Ten Eijkelder +127

We hebben geen goede vervanger,dat is het probleem,Magallan,Pieri,Schuurs,Zagadou,ect ect zijn geen versterkingen,waar is de scout in Zuid Amerika,wat als Timber geblesseerd raakt,dus 50 miljoen is mooi,maar eerst een goede vervanging

08-07-2022 21:12

vanreenen +10321

Kan nog wel effe duren, Ajax wacht op de juristen die nog steeds bezig zijn met de o zo gemakkelijke deal met AZ over Wijndal. Als dit maar geen rechtszaak wordt om de juristen in te zetten voor de juiste transfer.
Gaat toch potverdorie nergens meer over. Of zijn ze in quarantaine wegens corona.

08-07-2022 20:59

Dmen10 +1775

Magallan gaat de plek van martinez opvullen 😜😜😜 de grootste verrassing van dit seizoen ❌❌❌

08-07-2022 20:13

Johnnie Ten Eijkelder +127

Heb je namen wie hem vervangen moet

08-07-2022 17:03

PJS +5005

Hoop dat hij blijft. In mijn ogen beste speler vorig seizoen. Mocht hij toch gaan dan hoop ik dat de volgende Zuid Amerikaanse sloper al gescout is. O ja, doe ook nog ff een keepertje en Brobbey plud Zirkzee. Doorpakken graag.

08-07-2022 15:32

FutureAjax +138

Het is wel zonde, kan je het blok Martinez & Timber behouden met Bergwijn & Antony in de aanval heb je zeker wel een sterk team. Dan zijn er vraagtekens voor de backs, spits en het middenveld. Maar denk dat we genoeg kwaliteiten op het middenveld hebben en mocht Rensch zijn niveau weer halen met Tadic als valse spits dan hebben we gewoon een top team dat hoge ogen kan gooien in de CL

08-07-2022 14:56

Ajax27 +19221

50 miljoen inclusief, gewoon een geweldig mooi bedrag. Als we dit soort bedragen voor spelers krijgen moet je dat gauw aannemen en weer een nieuw toptalent van 10-20 miljoen in de armen sluiten.

50 miljoen voor Martinez, 35 voor Haller, 19 voor Gravenberch, wellicht 60-70 miljoen voor Antony... dan zit er weer 170+ miljoen in de oorlogskas erbij. Hoe je het ook wendt of keert, dit soort dure transfers hebben wij nodig om de komende jaren slagvaardig te kunnen blijven op de transfermarkt en om het hoge salarishuis te kunnen blijven betalen.

Willen we mee blijven doen met de top-20 in Europa, dan moet je op de juiste momenten verkopen. Blijkbaar is er nu een enorm momentum gaande waarin behoorlijk wat spelers enorm gewild zijn. Dat momentum moet je behouden, spelers stappen laten maken, flink wat geld cashen, nieuwe grote talenten en gearriveerde spelers zoals Bergwijn halen en weer door.

08-07-2022 14:24

milan-jantje +2838

50 miljoen excl bonussen komt in de buurt Erik. 55 incl bonussen is hebben.

08-07-2022 14:14

Eurysaces +29544

Laat ze nog maar even zweten bij United, die komen nog wel terug voor een beter bod.

Hopelijk niet, want dat geld kunnen we er volgens jaar ook nog voor krijgen en dan genieten we nu nog een jaar van een uitstekende defensie..

08-07-2022 13:39

PJS +5005

50 mln incl is niet genoeg. Dus dikke doei. Even wachten op tegenbod Arsenal.

08-07-2022 12:49

Rukboor +316

Haal Trauner maar op bij Feyenoord, en zoek nog een Zuid Amerikaanse verdediger.
50 miljoen cashen en een flink doorverkooppercentage kun je niet weigeren.
Geen bonussen, maar gewoon 50 miljoen aftikken nu.

08-07-2022 11:38

NW23 +5069

Trauner is niet goed genoeg hou eens op. Doet het redelijk bij Feyenoord in een team met matige spelers. Echt geen CL niveau. Viel in de Conference League finale ook al door de mand.

We moeten realistisch zijn. Komend jaar wordt een overgangsjaar. Alles op alles zetten om kampioen te worden, maar Europees moeten we niet te veel verwachten. We moeten op de toekomst inzetten en gaan bouwen.

Aan het verlies van onze Zuid Amerikaanse winnaarsmentaliteit moet echt wat gedaan worden. Een Zuid Amerikaanse verdediger zou ik derhalve ook zeker halen. En ik zou Alvarez dus juist niet laten gaan nu, zolang we geen vervangers in huis hebben die deze mentaliteit ook hebben.

Ik denk dat Blind prima een jaar LCV kan spelen. Laten we daarachter een jonge LCV halen die dan een jaar kan acclimatiseren. Moet uiteraard een speler zijn met veel potentie die Blind uit het elftal kan spelen. Als die speler nog een jaar nodig heeft om beter te worden is dat prima. Maar het moet in ieder geval een speler zijn met de typische Zuid Amerikaanse/Latijnse winnaarsmentaliteit.

Komend seizoen wordt een jaar om te bouwen waarbij dus de basis moet worden gelegd om te komende jaren weer te kunnen aanhaken. Nu krampachtig dure spelers halen omdat we denken dat we daarmee in de CL een rol van betekenis kunnen spelen is een utopie.

08-07-2022 11:56

Oxxer +164722 moderator

Blind op CV kan niet, bij kopduels doet hij niks en voor een cv is het slappe hap.

08-07-2022 12:00

NW23 +5069

Met Blind op CV stonden we halve finale CL. Toen was hij ook geen beest. Blind heeft andere kwaliteiten. Blind is op CV juist beter dan op linksback. Op linksback is zijn gebrek aan snelheid juist veel meer een zwakte. Daarentegen vind ik ook dat een combinatie Blind-Timber wel kwetsbaar is in de lucht. In 2019 stond Blind met De Ligt, dat is natuurlijk wel een verschil op dat gebied. Maar een ideale situatie is er niet. Je gaat geen verdediger van hetzelfde niveau als Martinez krijgen en Blind is ook niet zoveel minder. Blind hoort gewoon nog in het elftal en Wijndal komt ook niet voor de bank.

Zoals ik zei, een jaartje opbouw is helemaal niet verkeerd. De ervaring en het spel IQ van Blind kun je hartstikke goed gebruiken in je elftal, juist ook als je weer gaat opbouwen. Daarom zou ik er een jonge Zuid Amerikaanse verdediger voor halen om uiteindelijk het stokje over kan nemen en dan ook weer het gif brengt wat Tagliafico, Martinez en Alvarez de afgelopen jaren gebracht hebben.

08-07-2022 12:09

ProperFootball +14699

Of Wijndal komt niet, ook prima. Dat niveau van hem halen onze jeugdspelers na wat aanpassingstijd ook wel, en die hebben meer groeipotentie, plus intrinsiek meer voetballend vermogen.

08-07-2022 21:24

411 +2879

Trauner, ben jij dat?

08-07-2022 12:24

frenkiedejong53 +9792

Trauner? OK f bedoelde je de Trainer..?
We hebben Schreuder al.

08-07-2022 12:39

frigel50 +174

Martinez vond ik het afgelopen seizoen de beste speler bij Ajax; de sterkhouder!

08-07-2022 11:08

GiiaAfca +9081

Ten hag mag anders ook Pieri overnemen voor 10% van het bod op Martinez

08-07-2022 11:03

Red Devil +3604

Die Pierie zou bij blaasvoetbal nog op de tribune zitten wat is die slecht.
Ajax onwaardig.

08-07-2022 11:26

AlexLitmanen10 +14429

Pierie aan RKC verhuren.
Magallan proberen te verkopen.

Wel eerst een top verdediger kopen. Liefst een rechtsback

08-07-2022 12:18

diamanti +3194

Heerlijk twee clubs die tegen elkaar opbieden!

08-07-2022 10:55

Asociaal +2803

Precies... Laat ze nog maar lekker doorgaan. Wie weet wat voor een mooi bedrag daar uit komt.

08-07-2022 11:28

Bjorn +12629

Onhoudbaar bij alles tussen de 50 en 60 miljoen. Waanzinnige aankoop geweest.

08-07-2022 10:48

036AFCA97 +146682

Nou, Martinez is weg. Daar kunnen we vanuit gaan. Bedankt he, Erik. Zogenaamde Ajacied.

Maarja, hopelijk haalt Ajax een vervanger en zetten ze niet Blind er neer.

08-07-2022 10:42

Libero +19199

Over zogenaamde Ajacied gesproken, jij kan er ook wat van richting echte Ajacieden. Maar blijf vooral op die logokusser geilen.

08-07-2022 11:35

Libero +19199

Je mist het punt. Ten hag zou zich geen Ajacied mogen noemen omdat hij spelers probeert te halen, maar de betreffende spelers hebben stuk voor stuk niet direct blijk gegeven niet geïnteresseerd te zijn. Ook Timber besloot later pas dat het voor zijn WK-kansen beter was om bij Ajax te blijven. CL spelen voor Ajax of EL spelen voor Man U blijkt helemaal geen punt. De meesten zwichten voor de centen. Antony heeft zelfs zijn zaakwaarnemers al dan niet erop gezet om/iig niet teruggefloten toen ze (jaja, naar verluidt zoals dat bij alles het geval is) bij Ajax gingen aandringen om in te stemmen met/te luisteren naar een laag bod door Manchester.
Dan verspeel wmb je je recht om het logo te kussen of het voorrecht om (echte) Ajacied genoemd te worden.
En dan is dat gebash op Ten Hag zeer hypocriet als je bewuste spelers buiten schot houdt.

08-07-2022 12:14

supporter sinds +7891

Jammer maar die is weg natuurlijk. Hopen dat Arsenal er nog overheen gaat en het bedrag tot ca 60 miljoen gaat oplopen.
Antony ook nog weg en we verbreken denk ik een record dit jaar met ruim 200 miljoen aan uitgaande transfers. Wie moeten we naast Bergwijn nog meer halen ? Verdediging ligt denk ik nu de prioriteit.
Zelf zie ik Stefan de Vrij graag komen .. geen idee of die haalbaar is maar als we Bergwijn kunnen halen dan toch ook Stefan de Vrij ! Bij Feyenoord vond ik dat al een echte Ajax speler.

08-07-2022 10:40

MosesD +14690

Martinez wil alleen naar Manu, dus Arsenal kan hoog of laag springen, maar die hebben geen kans meer. Ajax wilde 50, dit is dus zo goed als zeker een done deal.

08-07-2022 11:08

Ans B +19983

Handelshuis Ajax, haha. Ik denk niet dat Ajax het zich kan veroorloven om een dergelijk bod (of nog hoger als Arsenal zich meldt) naast zich neer te leggen als de speler zelf ook graag die stap wil maken.
Dus wacht even en laat hem zelf die keus maken. Ik zou het wel weten als ik hem was, maar dat terzijde.

Ik vind hem een kanjer en hij zal absoluut gemist worden, maar ik denk ook dat we de opvolgers al in huis hebben: Rensch en Blind.
Dan heb je in principe alle posities achterin dubbel bezet: Regeer en Klaiber, Timber en Schuurs, Rensch en Blind, Wijndal en Sallah-E/Baas. Tenzij je Blind als controleur wilt inzetten, want dan zal er iemand bij moeten. Liever evenwel zie ik Quinten terugkomen om met Alvarez te concurreren (en die strijd winnen). Alvarez kan bovendien als backup achterin worden ingezet als het moet.

In de voorbereiding kun je als staf echt wel zien aankomen of er, b.v. ipv Rensch, Regeer of Sallah E./Baas, toch een aankoop nodig is. Pas dan je lijstjes gebruiken zou ik zeggen.

Wat ik zelf evenwel als grootste probleem zie is de positie van Rensch: Blind zal zonder meer de voorkeur krijgen als LCV (tenzij je hem direct al als controleur wilt gebruiken). In dat geval zal Rensch eerder als LB worden ingezet, hetgeen volgens de insiders hier zijn minste positie is. Hoe dan ook, een basisplek voor hem dit seizoen zie ik als mentaal cruciaal voor hem.

08-07-2022 10:19

vandenhaas4 +15105

Het is niet dubbel bezet als je Rensch op meerdere posities neerzet.

08-07-2022 10:46

Ans B +19983

Daar heb je gelijk in. Die laatste alinea heb ik later toegevoegd, zonder me rekenschap te geven van de originele tekst. En die laatste alinea is wat ik denk dat er gaat gebeuren. Dus ja, in dat geval zou er een LCV bij moeten.

08-07-2022 10:56

KingJames23 +11455

Quinten is geen controleur maar een 8. Die kan niet de positie van Alvarez overnemen. Dan zou ik eerder Zerrouki halen

08-07-2022 11:27

Ans B +19983

Volgens mijn informatie is hij een multifunctionele middenvelder, maar als jij het zegt... ik weet niet uit eigen kijkervaring wat zijn beste positie is.

08-07-2022 13:09

kella +1042

En klaassen dan die regelmatig de winnende goal maakte afgelopen seizoen ?
Alvarez is ook op weg naar de uitgang rn leipzig heeft o.a interesse.

08-07-2022 12:37

niquedegraaff +5292

Martinez is een klasbak. Maar hij verdient wel een transfer vind ik.

08-07-2022 10:14

Joodhannus73 +3579

Exclusief bonussen svp. Kijk hoe Levi onderhandelt en leer daarvan! Speel het uit via Arsenal. Je kan hier 60 voor gaan vangen. En dat is ook niet meer dan normaal. Als De Light voor 100 weggaat bij Juve. Dan is Martinez eigenlijk 80 waard...

08-07-2022 10:09

barry1988 +24072

H2 en de scouts mogen aan de bak. Een vervanger voor Haller en Martinez. Er is nu ook aardig wat te besteden dus dat moet goed gaan komen. Misschien Suarez eens polsen.

08-07-2022 10:07

Brooklyn +4149

Liever een groeibriljant.

08-07-2022 11:07

Cesc88 +6202

Bergwijn is binnen

08-07-2022 10:03

Biss +10398

In principe niet erg dat Martinez vertrekt aangezien Ajax er een enorm bedrag aan over zal houden.
Wel vind ik het erg dat er eigenlijk geen jeugd klaar staat om hem op te vangen.

08-07-2022 10:02

Mazraoui +823

Worden H2 tegenwoordig eigenlijk gecontroleerd waar zij hun dickpics heensturen bestaat er zo'n protocol

08-07-2022 09:56

Bruno04 +15801

Zit een piemelslot op hun nieuwe werk telefoons.

08-07-2022 09:58

MankeNeliss +9814

Die moeten eerst ter inzage langs een dickpic commissie.

08-07-2022 09:58

Pinky +3195

Zodra de camera een piemel registreert, gaat er een alarm af in het huis van Marjan Olfers.

08-07-2022 10:48

KingJames23 +11455

Er gaat niet alleen een alarm af maar ze begint ook meteen te squirten.

08-07-2022 11:28

Marcus +2052

Tuurlijk wil ik Martinez het liefst zien blijven, maar vanuit zijn oogpunt snap ik dat hij de stap wilt maken.

Ik heb Ten Hag erg hoog zitten. Ik denk ergens ook dat deze intelligente Tukker Ajax en het Nederlands voetbal (Malacia) indirect wilt helpen door er miljoenen in te pompen.

Kanttekening hierbij dat ik het verhaal van Brobbey van Bild als onzin beschouw.

08-07-2022 09:50

Markopantelic007 +3893

Mooie gedachte, maar dat is natuurlijk onzin. Ten Hag is bezig met Manchester United en die wil daar een succes van maken. Ongeacht of dat ten koste gaat van Ajax of het Nederlandse voetbal. Zonder hem komt dat geld ook wel binnen hoor.

08-07-2022 10:01

Turbo +42112

Telegraaf zit altijd een paar miljoen te hoog dus het zal wel wat minder zijn. Als we er 45 miljoen als vast bedrag uithalen is dat een prima transfersom. Mooie transfer voor beide partijen.

Kunnen we Ake niet een jaartje huren?

08-07-2022 09:47

kella +1042

Zelfde als depay die jongens zie ik niet zo snel naar ajax gaan

08-07-2022 09:48

Biss +10398

Ake tekent bij chelsea, dus denk niet dat die hem gelijk zullen verhuren. Al blijft het wel Chelsea haha

08-07-2022 09:48

Oxxer +164722 moderator

Chelsea haalt hem voor de 3e keer terug, geld zal wel heel goed zijn. Net een stoplicht relatie van een stel pubers.

08-07-2022 09:52

4-3-3 +3515

Dat lijkt een gelopen koers. Jammer, maar begrijpelijk van alle partijen, omdat Martinez waarschijnlijk niet meer gemotiveerd zou zijn. Nu gaan we zien of Ajax een waardige vervanger kan halen. Ik hoop het echt, anders zou het financieel nog nadelig uit kunnen pakken als Ajax hierdoor niet zou overwinteren in de CL.
Fingers crossed!

08-07-2022 09:46

Biss +10398

Jammer, maar niks nieuws voor een Ajax fan.

Het ga je goed Lisandro!

08-07-2022 09:46

Soccerskins v2 +43429

OT: Wijndal heeft het trainingskamp van AZ verlaten. De juristen lijken er eruit.

08-07-2022 09:45

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

👍Hard nodig ook!

08-07-2022 09:51

kella +1042

Wat is de bron ?

08-07-2022 09:55

Soccerskins v2 +43429

Trust me bro

08-07-2022 10:02

Koscar +5415

Vind het overigens angstvallig stil rondom interesses/scouting van Ajax in spelers uit bijvoorbeeld Zuid-Amerika. Is allemaal heel weinig creatief vooralsnog. Waar is de volgende Neres/Tagliafico/Martinez/Antony? Dat Zuid-Amerikaanse gaan we nodig hebben.

08-07-2022 09:42

AjaxHoorn +32989

Ik ben zelf ook vooral nieuwsgierig naar dit soort spelers. Ook voor de diversiteit aan spelers die wat mij betreft welkom is.

08-07-2022 09:43

Juan62 +46420

Lijkt me niet slim om bekend te maken waar en wie je scout
Staat Eindhoven ook gelijk mee te gluren
Plus teveel jongens uit die buurt is ook niet goed ivm copa's etc waardoor ze niet in Amsterdam kunnen zijn cq spelen

08-07-2022 09:45

Oxxer +164722 moderator

Het nadeel van social media, clubs weten inmiddels dat Ajax goede Zuid Amerikanen scout.

08-07-2022 09:55

Libero +19199

De finale vd Copa América vorig jaar was 10 juli. Er kwamen wel een paar wat later terug ivm vakantie, maar soit.
Welke andere copa met landenteams is er nog meer?

08-07-2022 10:05

Koscar +5415

Scouting hoeft het ook niet bekend te maken, maar journalisten zouden het door moeten hebben (en hebben dat vaak ook). Daarnaast benoem ik het, omdat er voor mijn gevoel *tijdens* het seizoen talloze geruchten waren over Brazilianen en Colombianen die Ajax op de korrel zou hebben. Maar ook dat hoor je nu niet meer.

08-07-2022 10:49

Oxxer +164722 moderator

Nieuws over Antony, Neres en anderen uit dat werelddeel werd pas gemeld toen de onderhandelingen zo goed als afgerond waren. Dat jij niks leest wil niet zeggen dat Veldmate met zijn armen over elkaar zit.

08-07-2022 09:47

Libero +19199

Ze zijn in de Latijns-Amerikaanse landen inmiddels wel wakker. Zagen spelers die voor ca. 5 miljoen naar Europa vertrokken binnen no-time voor vele malen meer verkocht worden. Nico voor 4, Martinez voor 7, dat waren toen ook al buitenkansjes, maar die zal je steeds minder tegenkomen.

08-07-2022 09:56

Joodhannus73 +3579

Nico gaat nu ook voor 4 miljoen weer weg. Dan doe je het als club heel slecht op dat gebied. Nico is nu nog steeds minimaal 25 miljoen waard. Argentijns international...

08-07-2022 10:12

Libero +19199

Geen vaste basisspeler in nationale11. Die 4 mio is uit coulance.
25 slaat nergens op, bankzitter bij Ajax mag je ook wel meerekenen, los van of dat terecht was of niet werkt dat eenmaal zo. (prijs van Bergwijn vind ik dus ook belachelijk) Hij stond al twee jaar te popelen om weg te gaan en de clubs die voor hem interessant waren kwamen maar niet. Barça wilde hem slechts huren, 5 mio was al teveel voor ze, zgn. geen geld terwijl ze Torres voor 55 mio binnenhaalden... En zelfs voor vier staan ze alsnog niet te dringen. 25? Nee.

08-07-2022 10:20

kaka1988 +2149

Misschien een gek idee, maar is Veltman terughalen als een soort multifunctionele back up (rb, rcv, lcv) geen optie? Stabiel, 2 jaar PL ervaring+kracht erbij. En daarnaast dan een talentvolle LCV.

08-07-2022 09:38

Ajaxbrl +13863

Prima hoor aangezien we wel 4 nieuwe verdedigers kunnen gebruiken

08-07-2022 09:43

Nr.10 +111510

We hebben veel ervaring in de selectie. Ik zie liever een jonge speler komen, a la Martinez of Sanchez: meteen genoeg kwaliteit, én ook potentie om te groeien.

08-07-2022 09:47

Oxxer +164722 moderator

Veltman heeft 8 jaar in de Eredivisie gespeeld, heeft het naar zijn zin in de PL, woont geweldig in Brighton( Beach). Hij was bereidt naar een club te gaan die geen Europees speelt. Dat soort jongens komen nu never nooit niet terug, bovendien Ajax moet mikken op kwaliteit die beter is dan Veltman.

08-07-2022 09:58

Sunny +9566

Bedoel jij tikkie-terug Veltman die langs de zijlijn op- en neer stormt, ragfijne combinaties met Antony aangaat, subtiele steekpasses geeft en op snelheid iedere (ok uitzondering voor Mbappe) tegenstander de baas is? Die? Nee toch

08-07-2022 09:51

Joodhannus73 +3579

En die Chelsea uit verneukte. Die gast nooit meer..!

08-07-2022 10:13

KingJames23 +11455

Dat kwam door de scheid Joodhannus en dat weet jij ook wel

08-07-2022 11:32

sebastiaan1900 +5351

Arsenal kom op. Laat eens zien dat je meedoet met de Grote Jongens. Hups 60 miljoen.

08-07-2022 09:30

Schip +23580

Lijkt wel een trend dat de clubs in elkaars vaarwater zitten en elkaar zelfs opzoeken. Arsenal doet een bod op Martinez, United overbiedt. United wil frenkie, Chelsea wil hem wegkapen. Ajax wil Brobbey, United schijnt hem weg te willen kapen. Of ze gebruiken dat als onderhandelingstactiek om Martinez te krijgen.

Hoe dan ook, Martinez zal wel gaan. Hopelijk zijn de lijsten met vervangers op orde. Maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in. De aankopen die niet zozeer in de plaats van iemand kwamen, maar vooraf al werden aagetrokken lijken succesvoller te zijn geweest. Anders kom je al snel in de categorie paniekaankopen.

Nou is Alvarez alsnog geslaagd bij Ajax - niet mijn type 6 overigens - maar Alvarez als opvolger van De Ligt en Marin voor Frenkie waren beiden miskopen.

Spelers met potentie die worden gehaald om de groep te versterken en niet zozeer als vervanger van een net vertrokken speler zoals Nico, Sanchez, Neres, Antony, Ziyech, Blind en Tadic zijn (super) geslaagd. Deze categorie spelers ontbreekt volledig. Er wordt enkel gereageerd en daar is Ajax minder in.

08-07-2022 09:28

Koscar +5415

Is toch gewoon normaal dat goede spelers van meerdere clubs tegelijkertijd interesse krijgen? Zou raar zijn als alleen United geïnteresseerd zou zijn in Frenkie.

08-07-2022 09:40

AFCACruijff14 +162335

Bizar bedrag, 50m voor een centrale verdediger uit de Eredivisie is gewoon de absolute jackpot ook al willen mensen hier doen geloven dat dit niet zo is. Zeg niet dat je Martinez MOET verkopen maar financieel gezien vind ik het een nauwelijks te weigeren bod. Het punt is alleen dat we zonder Nous, Nico en Martinez gewoon een zwaar mindere achterhoede hebben met alleen Timber en Blind nog als kwalitatief goede krachten. Anderzijds kan je met dat geld van Martinez wel echt versterkingen halen en ook Wijndal zal nog tekenen natuurlijk.

Wel vind ik dat dit de laatste basisspeler mag zijn met veel waarde die we laten gaan. Dus jammer voor Antony, maar hij moet gewoon dan blijven.

08-07-2022 09:24

alex1987 +1027

Helemaal mee eens.
Ja, we gaan er op achteruit. Maar helaas zitten wij in een positie dat wij dit soort bedragen en clubs vaak niet kunnen weigeren.
Het financiele risico is groot en je hebt met een speler te maken. Het is en blijft een passant. Martinez kan zijn salaris verdrievoudigen en naar een van de grootste clubs ter wereld verhuizen om in de grootste competitie te spelen.
Ja ik vind het heel jammer en ja ik had liever gezien dat hij blijft. Maar met 50 miljoen enigzins vrede.

08-07-2022 09:28

Heimwee +6766

poulfase champions league niet doorkomen weg 50 miljoen. Waar zijn ze mee bezig?

08-07-2022 09:18

AFCACruijff14 +162335

Poulefase CL niet doorkomen kost je 10 miljoen en wedstrijdinkomsten al verkopen we een EL wedstrijd ook makkelijk uit.

Je kan ook zeggen, Martinez nu verkopen is gewoon een seizoen de CL missen volledig compenseren. Volgens mij vergeten mensen dat we ook een jaar weer kunnen krijgen waarin we niet de CL in gaan, tot aan 2018 heeft het jaren geduurd.

08-07-2022 09:26

Snellejapie +11401

Ajax United of Manchester Amsterdam.

Flauw geintje. Maar het is vrijdag mensen. De mooiste dag van de week.

08-07-2022 09:18

Mokum31 +6148

Goed die is gedurende de dag pleite als het waar is

08-07-2022 09:04

MonsieurAJAX +4037

Dan gaan ze nu nog een kleine handjeklap doen om hoe die bonussen eruit komen te zien en Lisandro is voor maandag weg. Hopelijk gaat er dan nu eindelijk een slot op de rest vd selectie! Al verwacht ik dat zodra er 70mln op Antony wordt geboden, Ajax ook wel overstag zal gaan..

08-07-2022 09:02

Steffenhagen +37945

Na vertrek Martinez en Nico moet er echt wat gebeuren achterin. Naast wijndal een linker cv , nieuwe rechtsback en het liefst een goede keeper ,

08-07-2022 08:58

ajax4ever001 +18626

Martinez weg dan Matthijs terughalen ;)

08-07-2022 08:57

Kuningaz +5355

Die is dus weg en het bedrag lijkt me prima. Hij staat 1,5 in de basis? Dat is wel een zorgelijk ontwikkeling, dat je spelers van dit niveau dus niet meer langer dan 2 jaar kan houden.

08-07-2022 08:51

HendrikAjax +16899

Hij staat anderhalf jaar in de basis op cv daarvoor heeft hij ook al 1,5 jaar regelmatig basis gestaan op het middenveld. We hebben hem dus nu al langer dan 2 jaar kunnen houden

08-07-2022 08:54

Concrete +3216

Ook heel positief als 1,5 jaar basis een toprendement oplevert en een speler zich zo snel bij ons ontwikkelt.

08-07-2022 09:42

Juan62 +46420

Klop als jullie serieus zijn.
Voor Engelse begrippen is dit peanuts.
Stop met dat onderbieden en zeiken om allerlij constructies.
De tijd dat je voor een appel en ei kon inkopen bij ons is voorbij

08-07-2022 08:49

Jake the Snake +17355

Als dit doorgaat (50 mio), komt Martinez in de all time top 10 van hoogste transfersommen voor verdedigers.

08-07-2022 08:49

niquedegraaff +5292

Martinez is ook een top verdediger.

08-07-2022 10:19

Dennisthebeast +3556

Opdonderen met die bonussen, 50 miljoen aftikken exclusief die rare idioterie. Bonus hier, bonus daar…Opzouten anders gaat hij helemaal niet weg.

08-07-2022 08:48

HendrikAjax +16899

Die bonussen mogen wat mij betreft opzich wel. Maar dan wel boven op het vaste bedrag van minimaal 50 miljoen

08-07-2022 08:56

Dennisthebeast +3556

Net alsof één speler die je koopt van het elftal aan wie je de bonus “beloofd” ervoor zorgt dat je kampioen of überhaupt de CL gaat winnen. Tik gewoon af wat een speler waard is

08-07-2022 22:52

HendrikAjax +16899

Vgm snap je het principe van bonussen niet helemaal

09-07-2022 10:44

4EVERAJAX +8409

Dit zou een mooie constructie zijn. Behalen linkerrijtje + 5 mio, behalen conf league +7,5 mio, EL 10 mio en CL 15.

08-07-2022 09:27

Snellejapie +11401

Vijftig miljoen is best een mooi bedrag. Bijzonder voor een speler die door de 'kenners' van Vandaag Inside doorlopend volledig werd afgebrand. Blijkt maar weer hoe goed deze zijn ingevoerd.

08-07-2022 08:45

PuurGeluk +4810

Hogerrrrrrrr!!!!

08-07-2022 08:44

vanreenen +10321

Uit bedrijfstechnisch oogpunt moet je dit wel doen. De bonussen zijn makkelijk haalbaar, volgens kenners, en het bedrag van 50M niet misselijk. Haal even de situaties aan van Neres die weg kon voor 50M of zoiets. Hij ging niet omdat Ajax hem nodig had. Later werd hij verkocht voor 15 M aan Shaktar D.
Verlies, 35M. Zoiets kan je je toch niet nog een keer veroorloven? Misschien alleen als je elk jaar de halve finale CL haalt, maar dat gebeurt zelden.
Dus mooie strik eromheen en uitzwaaien met de boot naar de overkant.

08-07-2022 08:43

wendoo9 +8125

Bedrijfstechnisch oogpunt zeker goed, sportief gezien klote met peren. Neres was gewoon domme pech met zijn zware blessure. Had ook Martinez kunnen overkomen. Dat is ook een vorm van bedrijfsrisico. Ajax heeft gewoon geld nodig en niet anders.

08-07-2022 08:57

HendrikAjax +16899

"volgens kenners"

Je weet dat het bij de Telegraaf nou niet bepaald kenners zijn

08-07-2022 08:57

kella +1042

Als martinez 15 wedstrijden speelt en als Manu Europees voetbal haalt. Zal wel zoiets zijn

08-07-2022 09:42

Chrismokum020 +16438

Dit is helaas de keerzijde van Ajacied zijn. Een speler ontwikkelt zich tot een topspeler, waardoor je nog meer fan wordt en BAM; hij wordt verkocht. Mooi kloten en we mogen toch wel verwachten dat hier een vervanger voor komt die kan gaan concurreren met Blind voor die plek. Hoe dan ook een linkspoot naast Timber zetten aub.

08-07-2022 08:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.