Sneijder: Ajax moet salarissen verhogen

door DRSR 66

Sneijder: Ajax moet salarissen verhogen

door DRSR 66

Laatst geüpdatet

Wesley Sneijder heeft zich in Sportweek uitgelaten over de salarissen die Ajax uitbetaald aan haar spelers. De huidige middenvelder van Real Madrid is van mening dat de lonen van de betere voetballers omhoog moeten.

'Wil je een goede speler behouden, dan moet hij in ieder geval een keuze hebben op financieel gebied', zegt Sneijder in Ajax Life. 'Ajax zal zijn beste spelers forse salarisverhogingen moeten bieden, zodat ze niet naar een buitenlandse middenmoter in Duitsland of Spanje gaan, zoals Nigel de Jong, Steven Pienaar, Hatem Trabelsi en Daniel de Ridder.'

'Ik hoor nog wel eens wat, en sommige buitenlandse spelers die zich dit seizoen nog geen seconde hebben bewezen, behoorden wél heel snel tot de grootverdieners bij Ajax', aldus Sneijder. Overigens zijn de Amsterdammers bezig om een structuur te creëren waardoor spelers als Klaas-Jan Huntelaar in de toekomst beter betaald kunnen worden.

Lees meer over:
Plaats reactie

vak428rulezzzzz +0

uhhhhhhhhhhhhh stijgt mijn salaris mee???? dat kan ik misschien mijn seizoenskaart betalen.

26-03-2008 07:25

bergkampinho23 +0

je moet gewoon zorgen dat de 2 a 3 beste spelers tussen de 3 en 5 miljoen verdienen. met een salaris tussen de 3 en 5 miljoen kun je zekerheden halen.

26-03-2008 18:28

willy +0

Laat ze eerst maar eens fatsoenlijk voetballen dan kun je gaan praten over meer geld verdienen, als ik soms zie hoeveel ze betaald krijgen en dan nog geen balletje van 5m kunnen geven!!!

26-03-2008 12:56

MauritsAFCA +0

wes snapt het natuurlijk

25-03-2008 20:16

gusanito +5447

Gerucht: Marco van Basten zou Milan Baros aan willen trekken in het geval dat Huntelaar zou vertrekken..

Bron: Horen/Zeggen

als ik een betrouwbare bron kan bevestigen horen jullie t

26-03-2008 00:44

Leo252 +1

Hij zal wel minimaal zoveel kosten als dat Huntelaar opbrengt en ook qua salaris zal hij meer kosten. We moeten echt Huntelaar behouden. Met al het andere schieten we niets op en worden er alleen maar minder van.

26-03-2008 07:20

Maxi +0

Hij doelt op misbaksel Luque?

25-03-2008 23:55

Ajaxfan73 +0

Ze verdienen al miljoenen en dan moeten ze de salarissen nog eens gaan verhogen??? Tsss... sorry hoor, maar daar ben ik het echt niet mee eens! Ze moeten verdorie eens een keer trots zijn op de club waar ze spelen en er voor mij part gratis willen spelen! Dit is geen clubliefde meer maar geldgeilheid!!!!
En jullie hoeven het hier echt niet met me eens te zijn hoor, maar dit is gewoon mijn mening.

25-03-2008 21:27

niels1992 +848

Je hebt gelijk ja, maar dan lopen ze of gratis de deur uit (trabelsi, de jong, pienaar etc.) of ze moeten snel weg voor een scheijtje als ze dr contract niet verlengen (vdr vaart, Huntelaar ????). En wat dan over blijft ---- zie ajax.nl en klik op selectie

25-03-2008 21:33

nimrodi +110

Je kunt wel vast blijven houden aan dat droombeeld maar als je wil presteren heb je goede spelers nodig. Als die een dik salaris willen zul je moeten kiezen. Jij kunt wel op die clubliefde blijven hameren maar een jongen van 23 vindt het ook wel fijn om een bedrag met 6 nullen op de bank te hebben staan. Met alleen clubliefde wordt je helaas geen kampioen.

26-03-2008 10:51

Etienne +0

Ga jij voor niks werken voor je baas. Ik durf te wedden als je ergens anders het dubbele kunt verdienen dat JIJ de eertse bent die zijn koffers pakt. Het mag dan wel een mening zijn maar deze slaat in elk geval nergens op.

26-03-2008 08:19

MF +0

Volgens mij worden bepalende medewerkers op specifieke posities in het bedrijfsleven ook beter bepaald. Ben een voorstander van hoe beter je presteert, hoe hoger je salaris wordt. Zo moeilijk moet dat voor de Directie van Ajax toch niet zijn om enkele heldere kpi's te benoemen voor de medewerkers?

25-03-2008 21:09

homeplace +0

"Ik hoor nog wel eens wat, en sommige buitenlandse spelers die zich dit seizoen nog geen seconde hebben bewezen, behoorden wél heel snel tot de grootverdieners bij Ajax", aldus Sneijder, die vermoedelijk doelt op spelers als Albert Luque en Ismaël Urzaiz.

ik zei het altijd al en nu wesley zelf ook luqeu heeft nog niks gepresteerd en verdiend wel ruim 2 miljoen per jar is tog te gek vol woorden

25-03-2008 19:27

KMS +0

en wat bereik je ermee? Dat Luque heerlijk warme billetjes heeft de volgende x jaar. Trouw aan de club. Ieder jaar nieuwe trainingspak, nieuwe jas, Luque wordt hier opa en laat z'n hele familie overwaaien.
Dus.
Wat dr. ing. Sneijder bedoelt is dat je eigen jeugd moet belonen met $katching$ als ze regelmatig leuke kunstjes beginnen te tonen (op het hoogste nivo)(op dit moment de eredivizion).

25-03-2008 23:10

alonso +0

demy de zeeuw zou een mooie versterking zijn

25-03-2008 18:37

Amsterdamn +150

dat heb je net ook al gezegd en 1x zon domme opmerking is genoeg. alsof az hem ooit naar ajax laat gaan en ten tweede vind ik het een jankerd.

25-03-2008 18:47

hansj +0

Ik zou me ook genaaid voelen als blijkt dat mindere spelers veel meer verdienen dan spelers als johnny klaas jan en stekel bijv. goed idee dit en al hou je ze er een jaar langer mee , prima!!

25-03-2008 18:22

edjeajax +0

Zelfs met hogere salarissen gaan ze weg omdat Nederlandse clubs NOOIT kunnen concurreren met de middelmaat in de grote competities.

25-03-2008 17:57

Yoppo +0

ligt idd aan wanbeleid maar de spelers moeten niet zo zeiken. normale werknemers verdienen maar 1500 euro.en zij zijn dan nog aan het zeiken. dat ze niet nog niet genoeg hebben. Ze moeten waar eens al iemand die in de bijstand gaan leven. Kijken of ze dan nog zeiken.

25-03-2008 17:56

kenner +0

eigen kweek staat altijd achter in de rij ten opzichte van aankopen. Terwijl het juist dit de spelers zijn die de club door en door moet kunnen en dus weten ze heel goed wat ze er aan hebben. Dit moet je met de aankoop maar weer afwachten.

25-03-2008 17:52

Pitsko +0

daar komt hij nu mee.. Heitinga is weg en Huntelaar gaat nu ook omdat Heit ook weg is... , mja we hebben meer miljoenen dan spelerds

25-03-2008 17:47

ThomasTrouble +0

dit is nu eens advies. beter dan dat geziek van de jong. als ie et nou eens zou nuanceren met; de fans moeten geduld hebben. nee, hij gaat geleik weer zeike. wat een ego die gast. toen a1 kampioen werd, moest hij weer et mannetje zijn. k hoor et em nog zo roepe; 'wie is de beste, wie is de beste'. daarmee natuurlijk doelnde op zichzelf. k w8 nogsteeds op et moment dat ie zn club eens adviseerd op een manier zoals een oud spelers betuigt die veel aan ajax te danke heeft. sneijder blijft tog nauwer bettrokken, omdat ie ajax et suc6 gegund heeft en daardoor nu zelf bij real speelt, klasse!!

25-03-2008 17:35

Raydo +1523

Dit gaat absoluut over Luque, maar ik denk met name ook over Urzaiz. Denk dat ze bij elkaar 3 miljoen euro (of wellicht zelfs meer) op hebben gestreken dit seizoen.

25-03-2008 17:34

AJACIEDone +0

Ligt aan Ajax zelf. WANBELEID.

25-03-2008 17:49

ArieB +1

ik ben trouwens benieuwd wie ajax gaat halen als opvolger van huntelaar

ik ken geen spits die hem kan vervangen (die ook haalbaar is)

25-03-2008 17:30

boris +0

miss. tekent die wel, maar denkt niet. en ja ik geen niet zo´n killer als klaas. dan moeten we miss. met 442 gaan spelen en dan met 2 bewegende spitsen

25-03-2008 17:34

gusanito +5447

Ik denk dat Douglas van FC Twente een hele goede centrale verdediger wordt.. Ben van mening dat hij een hele goede opvolger van Heitinga zou zijn

25-03-2008 17:28

Ronny +0

Psv red het toch ook ?

25-03-2008 17:22

alonso +0

demy de zeeuw zou een mooie versterking zijn

25-03-2008 17:17

Aias +0

Inderdaad, met Gabri puinruimen om het zo maar even mooi formuleren.

25-03-2008 17:19

boris +0

en dan alleen nog een mooie aanvallende(middenvelder) speler halen

25-03-2008 17:19

Steef +0

Die schijtbak is wat mij betreft niet welkom, ik zou niet eens voor m opzij gaan als ie oversteekt op t zebrapad!

25-03-2008 17:19

ArieB +1

euhm je denkt toch niet dat az hem laat vertrekken? als hij gaat is het naar het buitenland en daar is het nog te vroeg voor

az wil over ajax heengaan.. net als heerenveen

en dat doen ze op dit moment heel goed!

naja az komt volgend jaar pas weer meedoen

25-03-2008 17:20

sjeng +0

HAHA mr als ze degraderen
Dan kunnen we De Zeeuw daar ophalen
En neem dan ook meteen Schaars en Donk?? mee

25-03-2008 17:23

boris +0

ik heb gehoord van iemand dat demy de zeeuw waarschijnlijk hier een contract gaat tekenen. vraag nog niet naar de bron. ik hoorde het namelijk van iemand anders(az fan) die het 100% wist dus ik w8 af.

25-03-2008 17:16

Cello +52979 moderator

Wordt een beetje moe van de telkenmale goedbedoelde adviezen van Wesley. Begin haast te denken dat als Ajax maar een paar miljoen er tegenaan had gegooid, dat hij dan ernstig had getwijfeld om naar Real te gaan. Kom nou toch!. Had een Johnny Heitinga dan misschien ook getwijfeld?. En anderen ook?. Kom nou zeg. Nu verdient de grootste verdiener bij Ajax om en nabij de 2 miljoen (zal Luque wel zijn)...wanneer ze Wesley, Johnny of zelfs Pienaar en de Jong 3 miljoen of meer hadden geboden, hadden ze dan nog in Amsterdam gespeeld?. Van Wesley geloof ik daar niets van. Pienaar en de Jong misschien wel.

25-03-2008 17:14

ArieB +1

pienaar en de jong gingen weg omdat ze veelvuldig op de bank zaten en slecht presteerden

die hadden nu nog bij ajax moeten voetballen! zelfde geldt voor vd vaart en galasek en nog meer..

25-03-2008 17:18

ArieB +1

hij vergeet dat ze in de grote voetballanden veel meer inkomsten hebben

wat jurgen colin bij ajax verdiend is meer dan wat johan cruijff vroeger verdiende!

er is al zoveel veranderd.. wij kunnen niet mee met de internationale top

25-03-2008 17:07

sjeng +0

Jaja als hij dus meer salaris had gekregen was hij gebleven
Boelshit dan was hij ook we gegaan

25-03-2008 17:05

MokumExtremist +0

Ja, wes heeft gelijk..

25-03-2008 17:05

Mikeafcajax +0

vergeleken met Real is het idd laag ja:X

25-03-2008 16:58

masterrr +1

Kan Wes niet onze technisch directeur worden :-)

25-03-2008 16:53

jondalar +0

Laat hem is met zijn eigen zaken bemoeien

25-03-2008 16:53

AFCABart +2

bullShitt ,,,wesley heeft gelijkt

25-03-2008 16:56

Vandervaart23 +0

Wat hij dus eigenlijk zegt is: Als je Luque een normaal salaris had gegeven, kon je Heitinga extra geven en was die wellicht gebleven.
Nu is zowel het financiele als sportieve aspect elders beter dus logisch dat ze vertrekken dan!
Bij een hoger salaris zou slecht het sportieve ascept spelen, en dan zou een clubman wellicht toch bij Ajax blijven.

25-03-2008 16:52

furby +0

hogere salaris laten ze eerst maar beter voetballen met je hogere salaris flikker op eerst resultaat dan beloning

25-03-2008 16:49

sander84 +0

Hij heeft gelijk, Ajax weet dat ook wel, maar dan hoeft hij het niet zo te zeggen!! Laat dat lekker aan andere over!

25-03-2008 16:48

skyros +0

Een Heitinga Stekenlenburg en een Huntelaar verdienen het zeker maar de rest trapt nog geen deuk in een pakkie boter. Ga het eerst maar eens verdienen een beter salaris. En als een buitenlande club met een zak Euro's voor ze staan zijn ze toch wel weg!!!!

25-03-2008 16:43

Laputa +0

Sneijder afvallen is wel heel grappig, hij probeert alleen aan te tonen dat het een gigantische puinhoop is in Amsterdam, alleen sommige blinden zien dat niet. Zag laatst nog een poll met of we Luque nog een kans moeten geven, man, het is toch al lang duidelijk dat die slimme jongen hier alleen zit om het geld!

25-03-2008 16:32

erikje +7

Sneijder probeert Ajax alleen te helpen. Loop hem nou niet af te zeiken stelletje nepfans.

25-03-2008 16:23

superedje +0

als die ons wou helpen had die ons de champions leuge in geloost en hadden we nu nog een normale trainer dus hij help lekker

25-03-2008 16:27

erikje +7

Ja wat denk jij, wat zou jij doen als je een contract van Real Madrid aangeboden zou krijgen? He, voor zoveel miljoen per jaar en 'iets' meer uitdagingen dan in de Nederlandse competitie. Juist. Je moet niet zo dom lullen dat hij ons in de steek heeft gelaten, blabla. Hij geeft zijn mening om later te voorkomen dat spelers vroegtijdig weggaan. Dit heeft niks met Sneijder zelf te maken.

25-03-2008 16:33

cruiffiaans +0

mee eeensss

25-03-2008 16:39

ajaciedgrunn +0

Hij had nooit champagne moeten drinken in De Lutte en verklaren nog een jaar te blijven. Hij heeft toen heel veel supporters veel hoop bezorgd en die later de kop ingedrukt. Naar Real vertrekken vind ik prima, maar dan niet eerst beweren dat je nog een jaar blijft.

25-03-2008 16:45

erikje +7

Dat is niet waar. Ze hebben inderdaad gezegt dat hij zou blijven, tenzij er een enorme club op komt dagen die miljoenen euro's op de tafel legt. Hij zou Ajax NIET voor Valencia verlaten. Ze zouden wel de deur open houden voor een club als Real Madrid, Manchester United en dergelijke.

25-03-2008 16:47

ajaciedgrunn +0

zo is het niet gezegd. Dat heeft Sneijder intern afgesproken en niet naar buiten. Dat laatste is natuurlijk voor de fans wel het belangrijkste.

25-03-2008 16:52

ruppie1988 +0

Het gaat alleen maar om het geld!! Wel minder

25-03-2008 16:23

CrazyJew +1

Leuk hoor dat hij dat zegt maar laat hem nu eerst maar ff lekker concentreren op Real. Hij is 1 van de factoren waardoor alles dit jaar in de soep liep. Zijn transfer is gegund maar lul nou niet op deze manier

25-03-2008 16:21

Jeanajaxgirl +0

zit wel wat in ja

25-03-2008 16:20

ajax783 +0

Ik geef hem groot gelijk!

25-03-2008 16:19

Franklin +0

Helemaal mee eens!!!

25-03-2008 16:19

superedje +0

sneijder moet gwn ze bek houden kleine geld wolf

25-03-2008 16:19

ajaciedgrunn +0

kan z'n broertje van profiteren. Maar misschien moeten Sneijder iets minder zich met Ajax bemoeien. Hij heeft alles aan de club te danken en proeft nog steeds de champagne na De Lutte toen ie aangaf nog een jaar te blijven.

25-03-2008 16:22

KMS +0

grove woorden tegen een van onze geweldenaren

25-03-2008 16:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.