Schreuder duidelijk: 'Gakpo was voor ons geen optie'

door Bart Veenstra 67

Bron De Telegraaf

Schreuder duidelijk: 'Gakpo was voor ons geen optie'

door Bart Veenstra 67

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder heeft laten weten dat Ajax Cody Gakpo geen optie voor Ajax was. De aanvaller van PSV zou door zijn management (SEG) zijn aangeboden bij de Amsterdamse club, maar volgens Schreuder was de Oranje-international simpelweg niet nodig.

Afgelopen vrijdag maakte De Telegraaf bekend dat Kees Ploegsma jr. Gakpo had aangeboden bij Ajax. 'Maar wij hebben met Dusan Tadic en Steven Bergwijn heel goede spelers op die positie (linksbuiten, red.). Hij was voor ons geen optie', aldus Schreuder, die wordt geciteerd door De Telegraaf.

Gakpo zou zelf nooit voor Ajax gaan spelen

Gakpo zelf gaf na het duel tussen FC Twente en PSV (2-1) aan dat hij nooit is aangeboden bij Ajax. Een overstap naar Ajax had er voor hem echter sowieso niet ingezeten, zo stelt hij. 'Ik ben een Eindhovenaar. Iedereen die me kent, weet dat ik nooit voor Ajax ga spelen', aldus Gakpo, die in de transferperiode hoopte op een transfer naar Manchester United. Die kwam er niet en dus bleef hij bij PSV.

Voor het weekend ging ook PSV-trainer Ruud van Nistelrooij al in op de berichten omtrent Gakpo. Hij sprak toen al duidelijke taal. 'Ik weet het beleid van PSV. Dan weet je dat we onze beste spelers nooit binnen Nederland zouden verkopen. Daar heb ik me nooit zorgen over gemaakt. Wat er verder omheen gebeurt en wie waar aanbiedt, daar heb ik geen boodschap aan', aldus de trainer van de Eindhovense topclub.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7049

Waarheid of niet, niemand koopt iets voor deze berichten en Gapo wel of niet een toegevoegde waarde, ik denk het wel. Bij psv heeft hij een ander team om zich heen en zou misschien meer renderen. Maar who cares! Klaar en door....Gakpo zal nooit voor ons spelen.

06-09-2022 07:09

Simpelishetmoeilijkst +25357

Vind hem maar niets, want in belangrijke wedstrijden geeft hij nooit thuis. We hebben beter in onze jeugd.

05-09-2022 19:08

Harrie.S63 +1699

Verkoop hem maar aan United kunnen wij hem over een jaar gratis ophalen.

05-09-2022 19:05

Ferd +38589

zelfs gratis is hij te duur voor Ajax.

06-09-2022 04:45

rich67 +6687

Tegenstrijdige berichten. Wie zou er hier jokken 🤥

05-09-2022 17:21

HStorm +3167

PSV's beste spelers halen het niet hier en overstijgen een concurrent bij Ajax zeker niet. Dus dan verkoop je niet in NL want de rest kan het niet betalen. Ruud houdt van zuigen. Op meerdere manieren.

De glimlach van Ron Jans, na die verlichtende wedstrijd, heb ik uitgeprint en opgehangen. Is hogere kunst!

05-09-2022 17:20

411 +2879

Voor de kleine wedstrijdjes best een leuke speler. Voor het echte werk laat hij alleen psv niveau zien. Niets dus.

05-09-2022 16:18

Schip +23572

Behoorlijk sleezy van de zaakwaarnemer om Ajax te benaderen i.i.g. Prima voetballer, maar vraag me af of hij in de PL als linksbuiten aan de bak komt. Met zijn fysiek en atletisch vermogen zie ik hem twee linies zakken bij de echte topclubs. Maar daar is hij hier natuurlijk een te goede voetballer voor.

05-09-2022 12:30

Danielson +50580

PSV heeft ondermeer een schuld aan de fiscus van maar liefst 23M vanwege niet afgedragen lb en ob in het coronajaar. Vanaf oktober moet PSV dat bedrag gaan aflossen in 60 maandelijkse termijnen. Kost ze dus 400K per maand aan liquiditeit excl. rente. Benieuwd of ze dit jaar al in betalingsproblemren komen... Het eerste goede artikel over het financiële beleid van PSV moet ik overigens nog tegenkomen.
PS Ajax heeft aan al zijn reguliere verplichtingen jegens de fiscus voldaan.

05-09-2022 12:05

Mocrodammerr +23061

Hoe weet gij dit? Wel interessant.
Maar is 400K aftikken geen peanuts?

05-09-2022 12:32

Danielson +50580

Blijkt uit de jaarstukken. Daaruit blijkt ook dat PSV in het boekjaar 20/21 een negatieve cashflow had van 14M. Als dat nu ook zo is, zal die 400K extra per maand best kunnen aantikken.

05-09-2022 12:39

Georginho14 +1294

Gewoon ordinaire wanbetalers zijn het

05-09-2022 19:30

Red Devil +3604

Wordt ook wat overschat vind ik.

05-09-2022 11:24

RuffRhythim +24837

Wat moeten wij ook met een speler die slechts uitblinkt tegen clubs als Volendam, RKC of Go Ahead?

05-09-2022 10:50

Matzet +5419

Sympathieke jongen, goede voetballer voor PSV, maar geen optie voor Ajax.

Ik krijg de indruk dat Gakpo en zijn management niet bepaald op 1 lijn zitten. Het is dezelfde club (SEG) die Stefan de Vrij genaaid hebben. Snel afscheid nemen van hen, ze handelen niet vanuit spelers belang.

05-09-2022 10:25

leeuw58 +1938

Gek is dat toch dat zelden Rotterdammers van Feyenoord of Eindhovenaren van PSV bij Ajax willen spelen. Beetje Calimerogedrag.

05-09-2022 10:06

Redrum +96213

Ik denk dat die van jongs af aan al getraind worden om Ajax te haten. Dat wordt er met de paplepel ingegoten. En is het niet vanuit huis, dan leren ze het waarschijnlijk wel op de club. Ajax is de vijand.

05-09-2022 10:38

In Bassey we trust +15361

Het hoort er allemaal bij, stel je eens voor dat elke supporter elkaar aardig en leuk vond, dat was toch ook saai? Die haat naar de boeren en naar 010 is toch mooi. Het maakt het spelletje alleen maar leuker. Net als een Nec Vitesse, of Zwolle Go ahead, een MVV Roda.

05-09-2022 11:03

GdlT +1005

Bassey, wat is er op tegen om elkaar leuk en aardig te vinden? Supporters die gemengd bij elkaar naar een wedstrijd kijken en elkaar op de kast proberen te jagen met opmerkingen zonder angst te hebben dat ze in elkaar geslagen worden?
Zelf denk ik dat “Haat” heel veel negatieve energie oproept, energie die beter gebruikt kan worden om het eigen team aan te moedigen.
Uiteraard is het aan een ieder om zelf te bepalen hoe hij/zij hun club support geven.

05-09-2022 12:06

DeMagere +23140

Sympathieke jongen, maar onnodige defensieve woorden. Het zal de teleurstelling wel zijn. De hele gang van zaken heeft iets meelijwekkends. PSV mensen die Ajax voorbij denken te gaan. Ze dachten, heel naïef, met de ogenschijnlijke interesse van Man. United met de grote jongens mee te kunnen doen. Nu het besef dat ze gebruikt zijn. Dat ze een bedrag ver onder de door hun gewenste prijs moeten accepteren. Het is zo pijnlijk dat ik er zelfs niet om kan lachen.

05-09-2022 10:00

Berghuis +14373

Gakpo word z'n speler met een hele hoge markt waarde die straks volledig in stort omdat clubs zien dat hij het in Europa niet waar maakt. Hij is duidelijk gewoon aangeboden, dat is afgewezen en nu wil hij heen gezichtsverlies lijden door maar tegen de eigen aanhang te roepen dat hij nooit voor Ajax zal spelen. Daar kicken ze op in Eindhoven.

05-09-2022 09:49

VoorAltijdNummer14 +25438

Eventjes een stelling op de maandagochtend:

Stel Feyenoord eindigt boven hen, gaan we dan eindelijk een executie krijgen die door PSV en haar geldschieters alsmaar uitgesteld is?

Feyenoord heeft een veel betere coach en echt een paar goede versterkingen gedaan van de zomer. PSV heeft het gat in de begroting niet weten te dichten met de verkoop van Gakpo en/of Sangaré noch de groepsfase CL te bereiken.

Met een beetje pech speelt Gakpo nagenoeg niks in Qatar en zijn er 10 linksbuitens die meer in het oog springen dan hij. Dan ben je dus overgeleverd aan de bereidheid van Leeds en Southampton om voor hem terug te komen. Sangaré heeft van de winter volgens mij weer die clausule van 37 miljoen.

Als PSV dan volgend jaar geen CL behaalt, komt er toch wel een keer een punt waarbij de geldschieters geen 50 miljoen meer willen en kunnen overbruggen? Dat zou ik in ieder geval aannemelijk achten.

PSV is all-in gegaan en dat kan een hele gevaarlijke beslissing zijn geweest. Zeker omdat het 'stabiele nuchtere doch warme fundament' gewoon gebaseerd is op een luchtkasteel van leningen en suikerooms.

Ik hoop van harte dat ze hier eindelijk een keer de rekening voor gepresenteerd krijgen!

05-09-2022 09:43

AjaxYahudi +3109

Zo beredeneer ik al meer dan 5 jaar over PSV en altijd komen ze weer met rare constructies en schimmige deals over de brug en toveren ze ineens weer 50 miljoen ergens vandaan.

05-09-2022 09:48

VoorAltijdNummer14 +25438

Ja maar het lijkt me na deze zomer echt niet meer houdbaar.

Ze hebben gehinkt op 2 gedachten en dat is:

- begroting sluitend maken met verkopen;
- begroting sluitend maken met prestaties.

Ze hebben voor de 2e gekozen en daar hoort dus het behouden van Gakpo en Sangaré bij. Als ze nu weer met een open begroting aan een seizoen moeten beginnen, zonder CL gelden, is het klaar met de pret.

Dan moet logischerwijs de hele boel in de verkoop. Want voor die investeerders wordt het inmiddels te dol. Hun geld komt zonder verkopen NOOIT meer terug!

05-09-2022 09:51

Godenzoon24 +15387

Nr 2 heeft dit jaar ook CL. Ik zie ze echt wel boven Feyenoord eindigen!

05-09-2022 10:39

AjaxPassion +3899

Volgend seizoen pas.

05-09-2022 12:57

AjaxPassion +3899

@VAN14
Wat een bullshit, PSV wist toch al ruim voor de transferdeadline dat ze de CL misliep...

05-09-2022 13:10

VoorAltijdNummer14 +25438

Vriendelijke vriend, als zij 'gewoon' Rangers hadden verslagen, hadden ze de begroting sluitend kunnen maken, zonder nerveus te hoeven worden.

Ze zijn echt in paniek nu daar!

05-09-2022 13:16

Kingoffdatoilet +17246

Onze vrienden uit Rotterdam hebben wel wat leuke spelers gehaald. Oa Danilo, Szymanski en Timber zijn echt van grote toegevoegde waarde. Zij kunnen zomaar tweede worden door dit soort jongens. Als ze dan ook nog redelijk backs halen zie ik ze ook zomaar presteren in de CL of EL. Dit jaar mooi in de EL.

Overigens vind ik het prachtig dat Danilo zichzelf laat zien nu hij ergens de kans krijgt.

05-09-2022 13:25

VoorAltijdNummer14 +25438

Vind ze inderdaad een aantrekkelijkere ploeg dan vorig jaar hebben. Iets minder individuele kwaliteit op bepaalde plekken alleen. Vooral in de verdediging.

Maar ook Dilrosun is echt het benoemen waard. Bijna zonde dat we hem niet voor cheap hebben opgepikt. Linksbenige dribbelaar met flair. Maar ja, ook wel niet aantoonbaar beter dan Chico imo.

05-09-2022 13:31

Bensco +7175

En de nr 3 speelt toch ook nog voorrondes CL?

05-09-2022 14:34

AjaxPassion +3899

Gozer, als ze in paniek waren, dan hadden ze toch wel Sangare en/of Gakpo verkocht? Je ziet dingen die er niet zijn.

07-09-2022 02:55

trodat4030 +97099

Denk niet dat een club van het statuur PSV of Feyenoord ooit gaat omvallen. Misschien gaan ze wel failliet, maar dan worden ze gewoon overgenomen door een Sjeik, Rus of Amerikaan die er enkel winst mee wil maken. Maar de club zal, hoe dan ook, gewoon blijven voortbestaan.

Geld ook voor Ajax overigens, alleen moet er wel héél wat meer water door de Amstel stromen voor we zover zijn..

05-09-2022 10:06

VoorAltijdNummer14 +25438

Bedoel het ook niet zozeer als een faillissement, maar eerder een fall from grace a la Twente destijds.

05-09-2022 10:10

Oxxer +164714 moderator

@VoorAltijdNummer14

Jij bedoeld een scenario zoals Rangers FC met het verschil dat degraderen naar het 4e niveau in Nederland niet kan.

05-09-2022 11:10

VoorAltijdNummer14 +25438

Naja, zo slecht zullen het niet voor elkaar hebben. Maar gewoon net als Twente een hele hoop in de verkoop moeten doen (voor minder). En dan met een extreem matig elftal eventjes in de onderste regionen bungelen.

Zoiets lijkt me wel wat (en terecht)!

05-09-2022 12:17

AjaxPassion +3899

Mijn god, wat een trieste 'stelling'. Wat is Ajax nou zonder PSV en Feyenoord? Dat houdt je misschien heel even vol, maar zonder concurrentie wordt de competitie echt heel somber. Kijk maar naar Celtic zonder de Rangers, dat stelde toen ook helemaal niks meer voor. Is dat wat je wil?

En nee, natuurlijk gaat PSV niet failliet. Als ze het echt zo moeilijk hebben ,dan hadden ze geen nee gezegd tegen de 40 miljoen voor Sangare en dan hadden ze Gakpo ook wel kunnen slijten.

05-09-2022 13:00

Bensco +7175

Ik help het je ook hopen maar zoals AjaxYahudi al stelt, PSV weet dit wankele beleid al jaren te voeren zonder enig probleem. Het is even wachten op de jaarcijfers maar de meest recente van 20-21 toonden aan dat die provincie club niet zo mega dik in de schulden zit als bijvoorbeeld Feyenoord. PSV heeft ongeveer 54 miljoen aan openstaande schulden staan, positief is anders maar het is ook niet schrikbarend. Bovendien moet over 21-22 de verkopen van Malen en Dumfries nog worden meegenomen en hebben ze 30 van een geplande 50 miljoen opgehaald met een investeringsfonds dus daar valt ook nog wel wat mee weg te moffelen. Wat dit jaar wel opvalt is het gebrek aan slagkracht op de transfermarkt, het zijn veelal huur spelers en transfervrije spelers die overkomen. Dat toont wel aan dat PSV weinig geld had om mee te schuiven dit seizoen. Dat kan deels veroorzaakt worden door gebrek aan geld maar is ook te verklaren doordat de spelers die wel vertrokken nauwelijks nog restwaarde hadden. Dat is een erfenis van het beleid wat afgelopen 2 jaar onder Schmidt is gevoerd. Ze hadden eigenlijk moeten verkopen deze zomer maar omdat ManU Gakpo en PSV de hele zomer in de waan heeft gelaten dat ze hier konden cashen zullen ze zelf ook wel hebben gedacht dat het goed zou komen. Achteraf bleek die interesse vies tegen te vallen en moeten ze weer de touwtjes aan elkaar knopen. Brands zal wel flink pissig zijn geweest toen de deadline verstreek en hij nog steeds met Gakpo opgescheept zat. Als ze hem komende winter gaan verkopen weet je eigenlijk al wel genoeg hoe het gesteld is. Een club verkoopt eigenlijk liever nooit in de winter tenzij het niet anders kan. Daar staat tegenover dat ze doorgaans wel meer kunnen vragen voor spelers in de winter. Dus al met al redden zij het nog wel een jaar maar 22-23 wordt een stuk leuker om te zien. Het mislopen van CL, het uitblijven van grote transfers en zeer waarschijnlijk wederom geen kampioenschap zullen een flinke dreun geven. Hun enigste redding is dan nog de race om het coefficient waarmee ze wellicht toch nog zicht houden op directe plaatsing of voorrondes CL. Niet dat ze er ooit wat aan hebben bijgedragen met hun matige prestaties in Europa maar ze plukken er wel de meeste vruchten van

05-09-2022 13:56

Carrerdecasp +8167

Die interesse van Man U was ook alleen maar om druk te zetten op de Antony-transfer. Die jongen en PSV zijn gewoon gebruikt. Beetje naïef.

Ik zie zijn waarde eigenlijk alleen maar dalen. Volgend jaar weg voor 20-30 mln, hoogstens.

05-09-2022 09:43

Ajax-4-ever +16

Niet voor Ajax willen spelen maar wel dolgraag naar ons kolonie-elftal in Engeland willen gaan.

05-09-2022 09:27

Godenzoon24 +15387

Ach hij wilde wel. Maar kan die nu niet meer toegeven natuurlijk! Bergwijn en huis zouden ook nooooooooit gaan.

05-09-2022 10:40

Dirk.v +15142

PSV heeft een gigantisch risico genomen om hem niet te verkopen. Ze konden 40 miljoen (ongeveer / geruchten) pakken maar hielden de boot af.

Stel hij presteerd Europees weer niks én raakt geblesseerd voor de winterstop, dan zijn de rapen gaar.

Bij Ajax zou in eenzelfde situatie de RvC aansturen op verkoop om financiële problemen te voorkomen.

Zou PSV dan eindelijk omvallen?

05-09-2022 08:56

JariJari +15272

PSV heeft hrm gewoon verkochy hoor, maar Gakpo zelf heeft last minute besloten te blijven.

05-09-2022 10:35

Dirk.v +15142

Dat was pas op het laatste moment.

Eerder konden ze hem verkopen maar dreven ze de prijs op waardoor de interesse afnam. Op het laatst was psv inderdaad zo goed als rond maar vond Gapko het te laat.
Dat risico hadden ze eigenlijk al niet kunnen nemen gezien hun financiële situatie.

05-09-2022 10:47

MickS +6257

ManU was - zoals ik het hier lees - de enige buitenlandse club die interesse had?
Er was dus in die hele transferwindow geen andere interessante aandacht?
Dat komt dan alleen doordat TH ManU op deze jongen zal hebben gewezen als: heeft mogelijk potentie.
Ik weet het niet, ik vind hem een beetje niveautje Ekkelenkamp. Hele andere speler hoor, maar puur niveau heb ik het over.

05-09-2022 08:51

trodat4030 +97099

Naar het schijnt wilde Leeds hem en gaan ze in de winter opnieuw proberen (aldus de tegenwoordig niet meer zo betrouwbare Fabrizio Romano).

05-09-2022 10:01

MickS +6257

Ah. Niet meegekregen, thanks.

05-09-2022 11:21

JariJari +15272

PSV was akkoord met Leeds. Gakpo heeft dat last minuten gecanceld.

De Leeds manager schreeuwde in de media dat hij dacht dat dat van Gaal z'n schuld was.

05-09-2022 10:36

In Bassey we trust +15361

Leeds, mag blij zijn. Hadden ze een kat in de zak gekocht.

05-09-2022 11:04

JariJari +15272

De voorzitter was heel boos 😅

05-09-2022 19:09

Gogopepa73 +3529

Komt tekort voor Man United en dus ook voor Ajax.

05-09-2022 08:50

Sluk +2593

Als voetbal prof is het nooit handig om dit soort uitspraken te doen, waarom zou je een potentiële werkgever uitsluiten. Sentiment moet je laten bij de supporters. Ik krijg bij Gakpo ook een beetje het gevoel van een verongelijkte PSV-er die straks weinig tot niet aan bod komt bij Oranje omdat hij niet past bij de "Ajax-kliek".

05-09-2022 08:41

ajaxcied4life +26065

Oh ja, dan gaan ze ineens in die ongrijpbare codetaal spreken, waarvan niemand precies weet wat dat inhoudt. Dus niet passen bij de ajaxkliek behalve dat je voetballend tekort komt bij de best van Nederland.

05-09-2022 09:32

***1900*** +4396

Een echte G

05-09-2022 08:19

cl=5! +5376

Cuckie Kakpot... schattig

05-09-2022 08:08

insectenverdelg +23512

Gakpo zou geld bij moeten betalen om in de leer bij Bergwijn te mogen.

05-09-2022 08:06

Snellejapie +11401

Misschien huren dan. Tegen 50% van salaris.

Het feit dat Pisvee al niet te hard op reageert betekent al hoe erg die lui in geldnood zitten.

05-09-2022 08:01

Oxxer +164714 moderator

Het huren van een onnodige speler is slecht beleid.

05-09-2022 08:14

Snellejapie +11401

Nee. Als het is om pisvee te kleineren dan is het nooit slecht beleid.

Dat weet iedereen.

05-09-2022 08:26

Oxxer +164714 moderator

Geld uitgeven om de concurrent te kleineren is kleutergedrag, geld investeren in spelers op plekken waar behoefte aan is noem ik goed beleid voeren.

05-09-2022 08:41

Snellejapie +11401

Nee, geld uitgeven om pisvee te kleineren is altijd een volwassen en goed plan.

05-09-2022 08:58

Oxxer +164714 moderator

Ieder zijn eigen mening.

Mijn aversie vs PSV is heel groot, ik zou itt wat jij voorstelt nooit zien als een volwassenen en goed plan.

05-09-2022 09:05

Snellejapie +11401

Jawel is wel goed plan.

05-09-2022 16:58

Rolo +13806

Toby heeft zijn fiets vast buiten gezet.... Maar als dit de speler is waar ze in Ehv op moeten gaan cashen dan zie ik het somber in voor de gemeente Ehv.

05-09-2022 07:59

Oxxer +164714 moderator

Voor een sprintcoach wil Gakpo teveel verdienen.

05-09-2022 07:59

Ajacied1981 +17412

We hebben al iemand die de toiletten schoonmaakt

05-09-2022 07:56

Martino +768

Die jongen van zandvoort is nog wel jong

05-09-2022 08:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.