Rensch baalt van gelijkspel: 'Ik had hier graag gestaan met de drie punten'

door Robin Ridder 71

Bron ESPN

Rensch baalt van gelijkspel: 'Ik had hier graag gestaan met de drie punten'

door Robin Ridder 71

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Devyne Rensch baalt van het gelijkspel tegen Excelsior. De rechtsback van Ajax had liever met de drie punten gestaan. Ondanks zijn goede optreden woensdagavond is de verdediger kritisch op zijn rol bij de 1-2 van Excelsior.

Tegenover ESPN geeft Rensch aan dat hij baalt van het resultaat. De verdediger zag dat de spelers van Excelsior eveneens chagrijnig waren. 'Ik denk dat wij nog chagrijniger zijn dan zij. Ik had hier graag gestaan met de drie punten, maar we hebben toch nog gestreden voor een punt.'

Voor de wedstrijd ging het veel over het systeem dat Ajax ging spelen. De afgelopen weken hebben de Amsterdammers met vijf verdedigers gespeeld. In de tweede helft tegen FC Twente speelde Ajax in het vertrouwde 4-3-3-systeem en dat wierp gelijk zijn vruchten af. Rensch zegt dat 4-3-3 wel herkenbaar is. 'De meeste spelers in dit team zijn 4-3-3 gewend, maar met vijf achterop deden we het ook wel goed. We wilden die lijn graag doorzetten, maar vandaag was het niet goed. Het is wat het is, een punt. We hebben wel gestreden tot het einde.'

Rensch werd na afloop uitgeroepen tot Man of the match. Dit heeft alles te maken met zijn betrokkenheid bij de twee goals van Ajax. De eerste goal maakte hij als een ware spits af en de tweede bereidde hij voor. Ondanks zijn persoonlijke aandeel is hij niet blij met de prijs als man van de wedstrijd. 'Ik had liever de drie punten.'

Rol bij de tegengoal

De back van Ajax is zelfkritisch en heeft het na afloop nauwelijks over zijn goede momenten. De 1-2 van Excelsior kwam voort uit een voorzet die binnen werd gekopt door de directe tegenstander van Rensch. Hij baalt van zijn eigen optreden tijdens dat duel. 'Ik zag de voorzet veel te laat. Ik had geen contact met hem en hij kon daardoor zo binnenkoppen. Het was net stil in de kleedkamer.'

Lees meer over:
Plaats reactie

MichelAngelo66 +22270

Die kopgoal staat ie gewoon weer te pitten. “Ik had geen contact met hem”. Dat is gvd je enige taak op dat moment. Of die voorzet nou wel of niet komt. Waar sta je dan in godsnaam naar te kijken?!

Wat een niveau. Wordt je nog man of the match ook. Bizar.

25-04-2024 10:16

AjaxHato +4612

Hij baalt. En had "graag" met de 3 punten gestaan.
Nee je moet kwaad zijn, en er dagen ziek van zijn dat je niet wint.
Winnen is bijzaak en ze zijn al blij met een puntje.
Winnaarsmentaliteit is ver te zoeken..

25-04-2024 09:38

CDX +3241

Stil??? Er moet toch iemand opstaan en de schoenen door de kleedkamer pleuren?? Roep wat, wordt boos... zet de boel op scherp.

Maar nee... Wat een stel slapzakken.

25-04-2024 09:06

MichelAngelo66 +22270

Dat begrijp ik ook nooit. Ik zou zo uit mn plaat gaan dat ze van schrik uit bestuurskamer zouden komen kijken wat er aan de hand is....

Iedereen zit lijdzaam voor zich uit te gapen blijkbaar. Onvoorstelbaar.

25-04-2024 10:13

RenéValencia +140

Als ik mijn directe tegenstander zo vrij had laten inkoppen, dan hadden ze mij bij mijn amateurteam helemaal de huid vol gescholden.

25-04-2024 08:25

Slang3 +46081

Dat zeggen ze na elke puntverlies. Op een gegeven moment moet je beseffen dat dit niet werkt

25-04-2024 07:23

SwissAjaxFan +3972

Rensch slaap lekker verder maar ajb niet bij Ajax.

25-04-2024 06:57

barry1988 +24072

Gewoon verkopen. Soms doet hij het goed maar dan is daar verdedigend altijd dat momentje net als gisteren.

25-04-2024 06:51

Gonzalez75 +5888

Koekenbakker, als iedereen zich eens aan de wedstrijd afspraken hield dan had je dit seizoen meer punten gepakt. We lopen letterlijk achter onze tegenstanders aan en dan heb je ook nog eens zo'n idioot van een aanvoerder die een pingel veroorzaakt en rode kaart krijgt. Tegen Excelsior notabene!

25-04-2024 06:49

robbertvd +2415

Je had alleen maar hoeven springen Rensch, alleen dat.

25-04-2024 06:38

Amstdam42 +9

Bagger team

25-04-2024 06:18

PetrusKeizer +10739

foutloos spelen is een natte droom van elke speler, 1 fout en dan ook een goal als gevolg , met of zonder mazzel, dat hoeft nog geen ramp te zijn. Meer scoren dan de tegenstander, dat is veel belangrijker. De nul houden en aanvallend spelen, hoe lang geleden is dat al niet?

25-04-2024 06:04

Talentje020 +20070

Goh was het weer stil? Wellicht dat er een paar eens hun muil open moeten trekken en anderen moeten wijzen op hun fouten voor de verandering! Wat een koorknapen selectie hebben wij toch, kolere he

25-04-2024 02:23

036AFCA97 +146682

Tuurlijk is het stil. Hoe erg ik me soms ook aan ze ergerde, maar Klaassen, Blind, Alvarez en Tadic zouden niet stil zijn. We hebben leiders nodig. Dragende spelers. We hebben alleen maar Instagram voetballertjes en jongetjes. Bah.

25-04-2024 01:06

AjaxDeBesteClub +18786

Tja. Rensch is echt een sympathieke jongen met talent. Alleen het lijntje tussen Ricardo van Rijn en Noussair Mazraoui is ontzettend dun. Rensch heeft zelf in de hand wat het gaat worden.

25-04-2024 00:46

BillSplate +9729

Tot nu toe valt het continu de kant van Van Rhijn uit.

25-04-2024 02:35

C14 +22462

Vandaag niet bepaald, speelde zeer sterk.

25-04-2024 02:48

Craain +4973

Zeer sterk? Gewoon zeer zwak... Hij had weinig directe tegenstander... Nee echt zeer zwak...

25-04-2024 04:44

BulykinAmsterdam +629

Dan zou ik toch nog even naar de 1-2 kijken..

25-04-2024 07:01

chriseverhard +3616

Ja maar daar in tegen laat hij z'n tegenstander heel vaak lopen en grijpt hij in als een slappe drol of helemaal niet.
Wel aanvallen maar dan vergeten te verdedigen

25-04-2024 07:21

MrIvez +3515

Als je onze goals ziet - ze komen beiden voort uit het versnellen van het spel direct naar de goal toe. En wat is de tactiek van Ajax, juist in de bekende U-vorm lekker breien en wachten tot de counter... Ongekend hoe slecht de Nederlandse coaching leerschool is.

25-04-2024 00:34

Kryptonite +76987

Je hebt zó veel potentie en staat al jaren te boek als een toptalent. Doe er gvd alles aan om die laatste (mentale) stap te zetten man. Je hebt alles om de nieuwe Aké te worden, maar niet als je zo'n dromerig kutje blijft.

25-04-2024 00:31

C14 +22462

Op basis van vandaag niet terecht, zeer goed gespeeld. Die tegengoal is hem niet heel erg aan te rekenen vind ik, stond voor zijn man, wat goed is, viel gewoon heel goed net achter hem. De keeper had die bal ook moeten hebben, had de hoek moeten afdekken, was er niks aan de hand.

25-04-2024 02:50

robbertvd +2415

Als het Sutalo was, had je niet zo gereageerd, hij hoeft alleen te springen! Desnoods to be sure! Hij gaat er gewoon vanuit dat die jongen van Excelsior niet springt!

Dat kan niet!

Net de beelden nog bekeken, er valt de keeper niets te verwijten, die loopt mee met de bal.

Rensch kijkt, steekt arm uit, kijkt en is hem kwijt lol op nog geen meter zo lijkt het.

25-04-2024 06:41

Noxin +15589

"viel gewoon heel goed net achter hem"

Hahahaha, Rensch was z'n man gewoon weer helemaal kwijt en weigerde mee te springen.

25-04-2024 07:09

Orangesoul +5988

De bal zie je van mijlenver aankomen.. zat qua timing helemaal ernaast en sprong als een ballerina omhoog..

25-04-2024 07:31

MarkP +21770

Juffrouw rensch speelde vrij goed alleen liet weer een steekje vallen as usual.

25-04-2024 00:16

Sampaoli +39276

Rensch was héél goed. In dribbels, duels, passes.

En dan toch die tegengoal. Verdomme.

25-04-2024 00:04

Ajaxsupporter02 +14291

Precies, was de beste alleen 1 momentje weer. Overigens zeker niet de reden dat je hier punten verliest.

25-04-2024 00:24

robbertvd +2415

Nee klopt niet de reden! Lol alleen een sprong was genoeg.

25-04-2024 06:42

Ajaxsupporter02 +14291

En hij compenseert het met betrokkenheid bij 2 goals. Dus wat nou met dat sarcastische zinnetje?

25-04-2024 11:59

Craain +4973

Kom op nou, hij had geen directe tegenstander. Hij had ook veel ruimte. Nee hij was echt heel heel erg zwak. Alsof hij ook door de Vondelpark aan her joggen is. Positioneel hier en daar verkeerd...

25-04-2024 04:46

Dolblij +45503

Dat had hij notabene zelf in de hand bij de tegengoal.

24-04-2024 23:59

Jarikoning +7327

Rensch lekker weer verdedigd. Kan je nou helemaal niks!!

24-04-2024 23:56

insectenverdelg +23524

hoeveelste keer zou het rensch overkomen zin dat hij niet bij zn man in de 16 staat? Leuk dat hij vandaag aanvallend goed meedoet, maar sot is gewoon te structureel

24-04-2024 23:57

C14 +22462

Hij stond bij zijn man, liet hem alleen nét iets te vrij, nog geen meter. De keeper is het echter vooral aan te rekenen, die had gewoon in die hoek moeten gaan staan.

25-04-2024 02:52

robbertvd +2415

Nee, Rensch moet er niet vanuit dat zijn tegenstander niet reageert! Hij moet springen en de bal wegkoppen.

Als exact dezelfde situatie bij Sutalo was geweest had je niet naar de keeper gewezen.

En nee, Rulli niet! Dit is talent beschermend zoeken! Rulli loopt van paal en rent mee met de bal, en Rensch is zijn kwijt op nog geen meter! Een sprong was genoeg, boem goal.

Een speler met mentaliteit had dit niet overkomen .

25-04-2024 06:44

Zuid2 +2523

Voor iemand die niks kan schoot hij die bal aardig binnen en dribbele hij prima bij de tweede goal.

25-04-2024 00:06

Breuk +25333

Dan had je moeten meespringen Rensch bij de 1-2

24-04-2024 23:54

tijssenajax +14022

Je kan ook tegen de tegenstander aanspringen is ook effectief. Of klein duwtje, beetje vasthouden. Hoort er allemaal bij.

24-04-2024 23:56

Breuk +25333

Dat bedoel ik

25-04-2024 00:03

C14 +22462

Had geen zin meer, bal vloog er net teveel overheen.

25-04-2024 02:54

robbertvd +2415

Is echt onzin C14

25-04-2024 06:45

Cesc88 +6204

Rensch en Taylor.. verschrikkelijk maar daar mag ik nooit over beginnen, nou voor alle kenners, ga deze 90 minuten is terug kijken en let alleen op Taylor. Ik ben een nummer 10 van een 3e divisonist. Ik let dus vooral op deze jongen, ik vind hem verschrikkelijk.

24-04-2024 23:54

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Kan je dan niet ruilen van club met Taylor? Denk dat we aan jou een stuk meer zullen hebben eerlijk gezegd

25-04-2024 00:00

Zuid2 +2523

Ik vond Taylor wederom een van de minst grote problemen.
Maargoed, kun je volgende week 90 minuten op het blok Tahirovic & Manssverk letten of past dat niet in je agenda, die je gezien je eerste zin, waarschijnlijk hebt.

25-04-2024 00:01

Ajaxsupporter02 +14291

Taylor was 1 van de minst slechte. Wat vond je van zijn kompanen op het middenveld? Die waren pas verschrikkelijk.

25-04-2024 00:26

Kryptonite +76987

Ruilen met gesloten beurzen?

25-04-2024 00:32

C14 +22462

Je mag daar nooit over beginnen?? Die twee met name Taylor zijn massaal afgemaakt en afgeschreven eerder al.

25-04-2024 02:55

Tommyshelby +129725

Alleen Rensch kan binnen een wedstrijd veranderen in zowel Cafu als Jürgen Colin.

24-04-2024 23:50

JariLitmanen87 +7934

"met vijf achterop deden we het ook wel goed"

Dit is het probleem van onze selectie en generatie. Gebrek aan intellect en besef

24-04-2024 23:50

OpNaarNummer4 +2006

6-0 verliezen van Feyenoord, hoe je dat uit je muil krijgt is beyond me

25-04-2024 00:12

Amp +37953

Waar keek hij naar dan als ie die voorzet te laat zag? Want hij was en niet bij z'n man én hij miste de bal...

24-04-2024 23:49

C14 +22462

Hij was duidelijk bij zijn man, maar die man schatte de bal beter in, Rensch dacht dat ie eerder zou dalen, dus die ander stapt net een kleine meter naar achteren.

25-04-2024 02:57

Orangesoul +5988

Rensch zat gewoon lucht te dekken! Had niet eens in de gaten dat er een man achter m stond!

25-04-2024 07:35

Amp +37953

Hij was duidelijk bij zijn man, maar was niet bij zijn man... Hij kan dus totaal niet verdedigen want hij moet of vol voor de bal of vol voor de man gaan. Hij doet geen van beide. Heeft totaal geen inzicht hoe en wanneer hij wat moet doen als 't gaat om verdedigen, want dit is niet de eerste keer dat hij op deze wijze wordt geklopt. Hij schat nooit een bal goed in door de lucht

25-04-2024 11:51

C14 +22462

Dat zeg ik ;), hij schat de bal niet goed in. Ik zie dat echter zo vaak, ook bij andere spelers dat dit soort ballen die er net overheen vallen niet verdedigd worden.

Het is een fout inderdaad, maar wordt te groot gemaakt. De keeper vond ik dubieuzer, maar daar hoor je niemand over, die had die hoek gewoon af moeten dekken.

25-04-2024 18:07

C14 +22462

Had ie wel, maar schat de bal verkeerd in, blijft staan, terwijl de verdediger hem wel goed inschat en een stap terugneemt

25-04-2024 18:08

Freddy +11492

'Met vijf achterop deden we het ook wel goed'. Staan die spelers nou echt zo ver van de realiteit af? Je staat 5e als Ajax zijnde en moet nog hopen dat je deze positie behoud. Een nieuw record tegendoelpunten. Thuis amper een wedstrijd gewonnen. En beweren dat het met 5 achterop wel goed ging. Ik ben bang dat de IQ test van Rensch niet hoger gaat uitvallen dan het aantal tegendoelpunten van dit seizoen.

24-04-2024 23:47

AFCA-pride +17417

Hoho dat kan nog flink oplopen hè met nog 3 wedstrijden te gaan😜

24-04-2024 23:53

C14 +22462

Hij bedoelt het ongetwijfeld relatief.

25-04-2024 02:57

FlyingDutchMan +17316

Aanvallend belangrijk geweest, verdedigend weer typisch de ouderwetse Rensch...

24-04-2024 23:47

C14 +22462

Één verkeerde inschatting maar, dacht dat de bal eerder zou dalen. Keeper vooral schuldige.

25-04-2024 02:58

Orangesoul +5988

Rensch zat lucht te dekken! Of had zn haarshampoo niet bij zich? Keeper fout? Hij kopt m gewoon vrij in en kon zelfs zn schoenveter strikken zo vrij stond ie!

25-04-2024 07:38

FlyingDutchMan +17316

Een ajax verdediger met zijn ervaring mag na jaren niet steeds dit soort fouten maken, net zo'n slaper als Bergwijn...

25-04-2024 08:34

C14 +22462

Klopt, schat hem verkeerd in. Keeper zeker fout, had die hoek gewoon af moeten dekken, lullig kopballetje verdwijnt zo onnodig in de hoek. Zat geen kracht achter die kopbal.

25-04-2024 18:09

C14 +22462

Eigenlijk niet nee, maar het gebeurt nog meer ervaren verdedigers ook weleens. Moet daarin stappen maken inderdaad, maar het wordt wat te groot gemaakt. Ik reageer vooral omdat er velen zijn die zijn sterke prestatie en spel gisteren daarmee teniet willen praten.

25-04-2024 18:10

Odysseus +14340

Tsja…. Dan had je het duel met je directe tegenstander moeten aangaan.

24-04-2024 23:47

Fredschuit1 +1536

Als Rensch de Motm is weet je genoeg..

24-04-2024 23:46

TweeBenig2 +16325

Goede kop ook: Rensch:…….edit: aha, aangevuld.

24-04-2024 23:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.