Oranje O17 verliest en vreest uitschakeling

door Finn Dekker 162

Oranje O17 verliest en vreest uitschakeling

door Finn Dekker 162

Laatst geüpdatet

Oranje O17 heeft ook de tweede poulewedstrijd verloren. Na de nederlaag tegen Japan bleek ook Senegal een maatje te groot. Nederland kwam met vijf Ajacieden in de basis wel op voorsprong, maar gaf deze in de tweede helft uit handen. Door de verliespartijen is de kans op uitschakeling heel groot. Oranje wacht alleen nog dit weekend het duel met Amerika.

In de eerste helft kwam men al gauw op voorsprong. Spits Naoufal Bannis stond na een hoekschop op de goede plek en schoot zijn ploeg op voorsprong. Niet veel later leek Senegal alweer op gelijke hoogte te komen, maar de kopbal van de Afrikanen werd afgekeurd wegens een overtreding voorafgaand aan de goal. Met een 1-0 voorsprong werd de kleedkamer opgezocht.

Na nog geen minuut in de tweede helft kwam Senegal vervolgens wel op gelijke hoogte. Van grote afstand scoorde Pape Sarr, mede omdat de bal onderweg werd getoucheerd door Ian Maatsen. Kansen waren er daarna voor beide ploegen, Nederland raakte zelfs de paal. Maar Senegal ging er door een late, benutte penalty door Sarr en een counter van Aliou Balde met de winst vandoor.

Opstelling Nederland O17:

Raatsie; Hoever, Bogarde, Rensch, Salah-Eddine; Regeer (Taylor 73'), Taabouni, Maatsen; Ünüvar (Daniels 89'), Bannis (Hansen 69'), Braaf.

Wissels Nederland O17:

Taylor, Hansen, Van der Sloot, Proper, Leliendal, Verbruggen, Allouch, Postema, Daniels, Troost.

Opstelling Senegal O17:

Ousmane; Diouf, M. Faye, Ndiaye, B. Diaw; Boye, Sarr, A. Faye; Kane, S. Faye, Diallo.

Wissels Senegal O17:

Aubertin, Sane, Balde, B. Diallo, M. Diaw, Cissoko, Diallo, Ndiaye, Sy, Dione.

Doelpunten:

1-0 Bannis (10')
1-1 Sarr (46')
1-2 Sarr pen. (88')
1-3 Balde (90')

Lees meer over:
Plaats reactie

blava +2

Geen systeem en geen visie. Te korte voorbereiding in vergelijking met niet Europese landen, een coach die een zwabber beleid voert en de gebruikelijke Hollandse arrogantie. Een giftige mix.

31-10-2019 11:52

jaripettersson +9524

Ze kunnen maximaal 3e worden met 3 punten. Ik weet niet of je dan bij de beste nummers 3 kunt horen om nog door te gaan.

31-10-2019 08:59

Dennis1964 +121

Azië het toekomstige voetbal continent????

31-10-2019 08:11

Pheadrus +2

Je bent Europees kampioen en dan dit. En ze gingen met hoge verwachtingen naar Brazilie. Ze wilde Wereldkampioen worden. Dan is dit een hele domper voor die jongens. Maar "elke nadeel heb een voordeel". Hier leren ze heel veel van.

31-10-2019 01:16

Gonzalez75 +5885

Wellicht overschatting van de eigen kwaliteiten en onderschatting van de tegenstanders in de poule?

31-10-2019 07:25

Ajax27 +19221

Kunnen beide valide redenen zijn. In ieder geval een ontzettend goed leermoment voor de jongens dat je er alleen met kwaliteit niet komt. Je zult je tegen iedere tegenstander voor 110% moeten inzetten en moeten strijden.

31-10-2019 08:11

Gonzalez75 +5885

Helemaal met jou eens.

31-10-2019 10:37

Lagasj +2905

Dit moet aan de trainer liggen.

31-10-2019 01:02

insectenverdelg +23512

unuvar laat het 1x 2 potjes op rij niet zien dit jaar en hald AS is alweer aan het haten. Ongelofleijk.

30-10-2019 23:08

f.m.d. +926

Dit is wel op mondiaal niveau. Het zegt veel meer als je op dit podium weet uit te blinken dan in de Nlfde jeugdcompetitie waar de weerstand heel laag is.

30-10-2019 23:11

insectenverdelg +23512

Zijn Barc en Youth Laegue, ook nog een leeftijdscategorie ouder, minder dan dit? Geloof ik niets van.

31-10-2019 07:40

HsvHoek +2840

Dat niet maar als je echt goed bent is dat het podium waar je het moet laten zien.

30-10-2019 23:13

Danos +0

Zegt dat ook een x tegen Messi ;-)

30-10-2019 23:14

afcas +3803

Jij bent af!

31-10-2019 02:27

Suarez16_ +9303

Heeft hij toch al vaak genoeg gedaan? Laatst nog Barcelona o19 aan gort gespeeld. We praten over een jongen van 16 die nu een keer een minder potje speelt. Mag het? Het is geen machine.

30-10-2019 23:26

ARUCAMBA +1

8 spelers van ajax, ik hoop dat het een goede les voor hun is en dat ze zich realiseren dat ze er nog lang niet zijn, ook univar

30-10-2019 23:05

De Meer 020 +382

Het ergste was nog dat niemand lef had. Unuvar was aan het schuilen samen met Taabouni. Het is niet de beste voetballer maar die Maatsen heeft wel een leeuwen hart door voluit te gaan en niet bang te zijn. De rest een stel watjes die zichtbaar onder de indruk waren van de Senegalezen. Balletje breed en terug zodra er druk werd gezet. Die Braaf is een clown op kicksen. Verantwoordelijk voor de 1-2 omdat hij iemand door de benen wilde spelen. Loopt erbij als een vedette van City maar maakt vooral rare keuzes of ziet het te laat. Die schandalige pass van Taylor toen hij er net in kwam. Geen concentratie. Hoever die in Engeland fysiek moet zijn gegroeid en sterke spelers gewend moet zijn word overgelopen op kracht en snelheid. Over Bogarde is elk woord teveel gezegd

30-10-2019 23:02

Suarez16_ +9303

Over alles wel eens behalve die pass van Taylor. Volgens mij bleef maatsen gewoon wachten terwijl die hem makkelijk had kunnen aan nemen als hij 2 stappen in de bal kwam. Was niet de fout van Taylor.

30-10-2019 23:18

De Meer 020 +382

Die pass was te zacht en totaal niet in verhouding met hoe Maatsen stond of bewoog

31-10-2019 00:05

VanGinkel10 +2

Maatsen doet mij heel erg aan Vilhena denken.. loopt veel maar doet zowat alles verkeerd wat die verkeerd kan doen.. als hij gewoon in de bal komt ipv stuk te blijven staan bij de pass hoeft hij niet 60 meter terug.. verder vielen de voetballers Unuvar, Taabouni maar ook salah-edine erg tegen zeker met je eens

31-10-2019 00:26

HsvHoek +2840

Peter van der Veen??? Nog nooit van gehoord.....
Is er nu werkelijk niemand anders te vinden die bondscoach kan zijn en die zelf op een aardig niveau gevoetbald heeft??

30-10-2019 23:01

Danos +0

Nou ja hij is jeugdtrainer bij Ajax geweest en is maar 2x Europees kampioen geworden met deze jongens.

En ik kan mij een jeugdtoernooi herinneren met van gaal en die ging ook niet zo goed.

30-10-2019 23:05

HsvHoek +2840

2x Europees kampioen weet ik maar is dat dankzij van der Veen gebeurd?
Ik denk namelijk dat dat met een andere coach ook gelukt was, persoonlijk zie ik dan liever een oud voetballer ipv van der Veen.

30-10-2019 23:10

Danos +0

Hij is ook een oud voetballer ;-)

30-10-2019 23:11

HsvHoek +2840

Ja pfff, ik ook maar ik bedoelde een aardig niveau haha

30-10-2019 23:14

Danos +0

Heb je ook voor Dordrecht en Excelsior gespeeld :-)

30-10-2019 23:15

Danos +0

Ach ja resultaten op dit toernooi zegt echt niet zoveel, de echt grote landen hebben dit toernooi ook niet vaak gewonnen.
De recordhouder is nota bene Nigeria.,

Goede leerschool om dit soort toernooien mee te maken het zijn ook gewoon pubers.

30-10-2019 22:58

MPAjax +8442

je weet niet of die afrikaanse landen niet toevallig een paar 18-jarige tussen hebben zitten

30-10-2019 23:02

Danos +0

Geen idee maar het kan wel zo zijn maar maybe ook niet

30-10-2019 23:06

DeBaarsjes +3132

Dus je probeert het goed te praten? Je bent Europees Kampioen en een grote favoriet op dit toernooi. Had Holland net zo goed thuis kunnen blijven.

30-10-2019 23:23

Danos +0

Nee de ervaring is wel goed voor die jongens maar het zegt niet zoveel over de toekomst van deze ligting

30-10-2019 23:24

DeBaarsjes +3132

Het zegt idd niet zoveel over deze lichting. Maar WK winnen staat wel mooi op je CV. Mag NL ook trots op zijn als deze jonkies de titel pakken

30-10-2019 23:26

Danos +0

Het zou zeker leuk zijn en goed op de cv staan.
De ervaring nu is het belangrijkste net als het omgaan van tegenslag.

En hopelijk maken ze ons trots bij de senioren

30-10-2019 23:28

MPAjax +8442

OFF: chelsea weet niet van manchester united te winnen omdat de scheids niet corrupt is, uefa kan je wel afschaffen wat mij betreft, wat een gajes

30-10-2019 22:58

Hollister +12626

Ik ben wel trots op de jongens.. zegt de loser van die trainer.. niet te geloven.. zitten wij hier gewoon naar een andere wedstrijd te kijken of zo?

30-10-2019 22:58

Dit is mijn club +10296

Idd, wat een bizarre reactie.

30-10-2019 22:59

Danos +0

Want afkraken gaat die jongens helpen? Het zijn nog kids

30-10-2019 22:59

Hollister +12626

Hoezo? Jonge spelers alleen maar pamperen? Slecht is slecht, moet je niet meer van maken... daardoor wordt ook niet die winnaarsmentaliteit gecreeerd die vaak gemist wordt.... het gaat niet om jonge spelers afzeiken, maar niet goed is gewoon niet goed. Dat hoort ook bij een opleiding/sport. Dat slappe geneuzel worden ze ook niet beter van.

30-10-2019 23:04

Danos +0

Hij kan intern prima gericht aanwijzingen geven wat niet zo goed ging.
Naar buiten toe is het vaak niet zo goed en het is nooit fijn voor jonge jongens op internet te lezen dat hun coach niet tevreden is, niet goed voor hun zelfvertrouwen.

30-10-2019 23:08

Hollister +12626

Dat hun zelfvertrouwen een goede knauw krijgt is ook niet meer dan terecht, nogmaals, je leert meer van slechte kritiek dan alleen maar ophemelen... de groep mag, nee moet zich nu gewoon diep schamen en realiseren datz e er nog lang niet zijn.

30-10-2019 23:31

Danos +0

Ja maar je hoeft al coach dat toch niet nog meer te doen? Of dat hun zelfvertrouwen minder wordt? Verwacht dat deze jongens er van hunzelf er al goed zuur van zijn.

Hij zal vast intern met beelden aangeven waar het niet goed ging. Een Mourinho verdedigde zijn spelers altijd hoe slecht het ook ging maar die hield intern ook zijn mond niet

30-10-2019 23:36

Amsterdamsetrots +4545

Altijd maar vertellen hoe geweldig ze zijn gaat zeker niet helpen. Je hoeft ze niet af te kraken, maar je mag best aangeven dat dit verre van het gewenste niveau is. Ze moeten ook is stoppen met hakjes en panna's proberen te geven als je 1-1 staat in zo'n pot. Dat doe je maar als je 4-0 voor staat.

30-10-2019 23:06

Danos +0

Hij zegt ook niet dat het goed ging hij zei alleen dat die trots was.
Je kan beter positief zijn tijdens een toernooi met negativiteit werkt het vaak averechts slecht voor het zelfvertrouwen.

Dat over de hakjes en panna’s ben ik met je eens

30-10-2019 23:11

wolterx +6310

Zeker waar, maar dit is niets nieuws. Kijk naar WK u17 in 2011 met spelers als Ake, Willems, Depay, Vilhena, Kongolo, en Rekik die allemaal Nederlands elftal haalde. Kwamen niet verder dan 1 punten tegen Noord-Korea en verloren van Mexico en Congo, waren ook de Europees kampioen toen. Zo'n toernooi is meer dan goede spelers hebben, zegt genoeg dat er in bijna 35 jaar maar 3 Europese winnaars zijn en slechts 1 speler die WK u17 en het WK heeft gewonnen (Ronaldinho), dit toernooi is 7keer gewonnen door Afrikaanse landen en maar 6 edities waar er geen Afrikaanse ploeg in finale stond. Toch wachten we nogsteeds op het eerste Afrikaanse land dat de finale van het WK gaat halen. Deze groep van Oranje was op het EK de beste ploeg aanwezig, speelde goed voetbal en individueel lieten spelers zich zien. Dit toernooi was het niets, leek voetballend nergens op en individueel is de speler die het dichtste bij een voldoende kwam Raatsie die paar goede reddingen had. Als zoveel spelers 2 wedstrijden op rij als team door die ondergrens zakken moet je naar de coach kijken. Hij zegt om tactische redenen gewisseld te hebben, spel werd er niet beter op. Middenveld heeft elkaar niet kunnen vinden en voorin liep het ook voor geen meter. Dan vraag ik me af hoe in een half jaar tijd al het voetbal eruit is gegaan.

31-10-2019 10:21

Ajax95Duivendrecht +24166

Wat een verschil met de Unuvar die we bij Ajax wekelijks zien. Heeft de afgelopen 180 minuten echt helemaal niets laten zien.

30-10-2019 22:57

Mokum_32 +1

Te veel spelers dringen toevoeging hebben of simpel weg veel te kort komen, maatsen bogarde braaf niet best. Ze lijken ook veel minder fit of energie te hebben misschien is ook een gevalletje onderschatting maar kan ik me haast niet voorstellen

30-10-2019 22:57

altijdwelwat +7

Peter is gelukkig trots op de ploeg ....

30-10-2019 22:57

diamanti +3194

wat een slappe hap.

30-10-2019 22:58

MPAjax +8442

heeft ook een hele hoge eigen dunk gekregen inmiddels en dan ga je twee keer onderuit omdat de spelers de bal aan de tegenstander geven

30-10-2019 22:59

HsvHoek +2840

Ja heb daar ook met verbazing naar geluisterd, je bent 2x weggespeeld door B landen en had helemaal niks te vertellen.

30-10-2019 23:03

MPAjax +8442

de stadion zaten ook haast geen mensen, leek wel een oefenwedstrijd, had op zn minst wel aantal scholen verwacht, zal wel weer een dure hobby van de fifa kliek zijn

30-10-2019 22:55

altijdwelwat +7

Allemaal jonge koppies ook bij Senegal , normaal stuurde die landen nog wel eens een onder 23 ploeg.

30-10-2019 22:55

IboAFCA +16241

Voortaan maar niet te hoog van de toren blazen

30-10-2019 22:54

RayJordaan +6854

Veel meer verwacht van Unuvar.. Een speler met het stempel “toptalent” zou zich toch echt moeten kunnen onderscheiden :(

30-10-2019 22:53

altijdwelwat +7

Is hij fysiek niet toe in staat op dit niveau.

30-10-2019 22:57

RayJordaan +6854

Jammer idd

30-10-2019 23:03

Aad82 +1688

Wat een klote vernedering zeg, gadverdamme.

6 goals tegen! WTF!!

Klote Insta en snap generatie.

30-10-2019 22:52

RayJordaan +6854

Met dat laatste wel eens haha, snapchat wat een gedoe :,)

30-10-2019 22:54

MPAjax +8442

het verschil tussen snapchat en whatsapp is dat je het plaatje dat je laat zien kan laten verdwijnen na één keer kijken en dat je met allemaal vreemde kan praten

30-10-2019 22:56

RayJordaan +6854

Snap is een soort van “kijk mij nou in de club met m’n fles belvedere shine pakken”, verder mogen die jongens lekker doen en laten wat ze willen maar mijn ding is het niet, heb alleen WhatsApp, FB en Insta (alleen voor de vrouwtjes he).

30-10-2019 23:01

3*stars*3 +23544

Zelfde insta en snap generatie, wist toch 2 Europese titels achter elkaar te pakken????

Wel eens dat ze zichzelf belachelijk maken na de praatjes.
In theorie kunnen ze door als beste nr3 maar dat is in theorie en hopen dat VS vanavond dan verliest van Japan.

30-10-2019 22:58

trodat4030 +97098

Ja, nu ligt het aan insta en snap..... Wat brabbel je toch allemaal? Ze spelen een slecht toernooi. Kut.

Meer is het niet, deze gasten kunnen echt wel voetballen hoor..

30-10-2019 23:41

Bedero +366

Echt een afgang om met dit materiaal dit spel op de mat te leggen in 2 wedstrijden.

30-10-2019 22:52

MPAjax +8442

tot drie keer toe konden ze een doorgebroken of een vrije staande speler op links aanspelen door laten lopen of een voorzet laten geven en ze spelen naar rechts waar een senegalees de bal kan oppikken waaruit gescoort word

30-10-2019 22:51

Aad82 +1688

Unuvar is nu al qua lengte uitgegroeid. Hij is klein en licht en wordt door die Senegalezen (zijn leeftijdsgenoten) omver geblazen. Hij werd door die Japanners weggeblazen. Vergelijk dat eens met Ihattaren (17 jaar) die nu al domineert in de Europe League tegen beulen van gasten uit Portugal, Noorwegen en Oostenrijk.

Unuvar wordt een gevalletje Freddy Adu.

30-10-2019 22:50

MPAjax +8442

niet alleen freddy adu maar veel anderen ook zoals die barca speler die contractloos met een eredivise club mag meedoen terwijl hij de nieuwe messi werd genoemd in de jeugd

30-10-2019 22:52

insectenverdelg +23512

hahahahaha Aadje toch.

30-10-2019 22:53

diamanti +3194

Hij is nog maar 16, kan je dan niet nog een beetje groeien?

30-10-2019 22:54

Danos +0

Dat zal echt wel meevallen, soms is een stukje genen hoe je fysiek ontwikkeld en hoe je ontwikkeld.
Ziyech is ook niet fysiek de sterkste maar steekt er wel bovenuit in NL en doet het goed in de CL

30-10-2019 22:56

insectenverdelg +23512

Hoe was Frenkie toen hij 16 was?

30-10-2019 22:57

RayJordaan +6854

Mwa blijf het moeilijk vinden om die twee te vergelijken, maar fysiek is hij veel verder en qua voetballend vermogen doet hij niets onder voor onze Naci vrees ik.

Het team van ‘n jaar geleden met Ihattaren en Gravenberch daarin was weliswaar beter, maar die twee lieten zich wel veel meer zien dan deze jongens.

30-10-2019 23:12

Cello +52979 moderator

Onzin. Gemiddeld groeit een mens tot ongeveer zijn 21ste....en dat gaat ook nog eens met groeispurten en veelal nooit geleidelijk.

30-10-2019 23:07

DonQ +6024

Ach man, hij blinkt toch ook uit in de Youth League tegen oudere spelers. Echt opportunistische onzin kraam je uit.

30-10-2019 23:08

HsvHoek +2840

Als Nederland in welke leeftijdscategorie dan ook, weggetikt wordt door Japan en Senegal dan gaat er iets niet goed lijkt me......

30-10-2019 22:48

f.m.d. +926

Plan van 'Winnaars van morgen' maar weer uit de kast halen. Meer nadruk op (winnaars)mentaliteit en fysiek.

30-10-2019 22:47

Engeltje +7352

Nog niet goed genoeg deze lichting weerstand in NL te laag, jammer had er meer van verwacht

30-10-2019 22:47

Danos +0

We missen brobby

30-10-2019 22:47

altijdwelwat +7

En mensen maar roepen om Unavar in het eerste ....Soms denken wij echt dat er alleen in Nederland talent word geboren. Tegen Japan had het zonder overdrijven 5-0 kunnen en moeten zijn, en ook vandaaf lijkt het gewoon helemaal nergens op.

30-10-2019 22:46

MPAjax +8442

de grap is na de 35e minuut had bogarde al gewisseld moeten worden, zwakste schakel, komt in scoringspositie mist en krijgt daarna rood en een penalty aangenaait door een senegalees

30-10-2019 22:45

laling +2329

Snel weer naar huis...............

30-10-2019 22:45

Zuiderling +2225

Wat een prutsers...Zonder uitzondering !!

30-10-2019 22:45

Dit is mijn club +10296

Wat een totale afgang.

30-10-2019 22:44

Marcao +27

Exit Oranje. Exit coach. En nooit meer Maatsen, Bogarde. Komen zwaar tekort.

30-10-2019 22:43

chino +1172

Die Bogarde wat een schande.

30-10-2019 22:42

Aad82 +1688

Rood Bogarde.

30-10-2019 22:42

IboAFCA +16241

Wat een prutsers

30-10-2019 22:42

chino +1172

Zo lekker meeverdedigt

30-10-2019 22:42

Aad82 +1688

Penalty Senegal.

30-10-2019 22:42

DUDE92 +3021

Taabouni en in mindere mate Bannis waren de enige niet-Ajacieden die daadwerkelijk iets toevoegden. Volgende wedstrijd weer gewoon met Hansen en Taylor, en hopelijk zonder Maatsen. Speelt werkelijk een verschrikkelijke wedstrijd.

30-10-2019 22:41

Danos +0

Nou ja maatsen is door zijn geel geschorst voor d volgend pot

30-10-2019 22:44

MPAjax +8442

ze hebben er duidelijk geen zin meer in, wat heeft die pannenkoek gezegd dat ze zo gedemotiveerd zijn?

30-10-2019 22:41

Aad82 +1688

Heb Unuvar zelden zo slecht zien spelen als vanavond. Nog slechter dan tegen Japan afgelopen Zondag.

30-10-2019 22:41

MPAjax +8442

de slechtste man op het veld bogarde komt in soort van scoringspositie, typisch

30-10-2019 22:40

Aad82 +1688

Ohhh Bogarde jongen!

30-10-2019 22:39

chino +1172

Ook een blind paard die door zijn fysiek hier is gekomen. Ook een vrij slechte inspeelpass.

30-10-2019 22:40

MPAjax +8442

speelt met een verkeerde opstelling als je het mij vraagt staan er spelers op de verkeerde positie want goed spelen doen ze niet

30-10-2019 22:35

MPAjax +8442

eerste doelpunt van nederland kwam vanaf links sindsdien is men bang om als er een opening is op links via die kant te spelen en de tegenstander buit die zwakte goed uit

30-10-2019 22:33

Bedero +366

Waarom Regeer eruit wordt gehaald en niet Maatsen is mij echt een raadsel.

30-10-2019 22:32

MPAjax +8442

maatsen is geschorst dus word hij gebruikt tot het einde en krijgt regeer rust, iets anders kan ik niet bedenken

30-10-2019 22:34

DUDE92 +3021

Als ze deze niet winnen liggen ze eruit… Lijkt me niet dat dat het dus i.

30-10-2019 22:35

MPAjax +8442

hij gaat er vanuit dat ze winnen anders maakt het toch niet uit, met regeer weten ze ook niet meer te scoren

30-10-2019 22:37

Suarez16_ +9303

Wat is die maatsen ontiechelijk slecht zeg.

30-10-2019 22:32

altijdwelwat +7

Mag dat wel ? Dat hij dan weer aanvoerder word ? Taylor werd tegen Japan aan alle kanten overlopen , doet (te) veel op 1 tempo.

30-10-2019 22:31

trodat4030 +97098

Waarom zou dat niet mogen?

30-10-2019 23:20

DUDE92 +3021

Maatsen speelt echt heel matig, Regeer juist goed… Hij haalt de verkeerde eruit.

30-10-2019 22:31

Marcao +27

Coach moet worden afgerekend op dit wanbeleid. Exit met die clown.

30-10-2019 22:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.