'Onderhandelingen Tete en Ajax onderbroken'

door BvdPloeg 36

'Onderhandelingen Tete en Ajax onderbroken'

door BvdPloeg 36

Laatst geüpdatet

Kenny Tete en Ajax onderhandelen niet meer over een contractverlenging voor de verdediger, zo meldt Jaap de Groot woensdag in zijn column in De Telegraaf. De rechtsback kon lang rekenen op een basisplaats én een nieuwe verbintenis, maar dat is allemaal veranderd nu hij op de bank zit.

Tete, die als zaakwaarnemer Mino Raiola heeft, is volgens De Groot nog verrassend rustig gebleven. 'Vooral rond Tete blijft het stil. De onderhandelingen om zijn tot 2018 lopende contract open te breken zijn weliswaar onderbroken, maar tot een publieke confrontatie tussen speler en trainer is het nog niet gekomen.'

De verdediger lijkt op weg naar de uitgang, nu Joël Veltman de vaste rechtsback is van Peter Bosz. In het centrum is Davinson Sanchez inmiddels onomstreden, waardoor er ook weinig kans op speeltijd is. Mogelijk maakt Bosz donderdagavond een uitzondering, als Ajax het in de Europa League opneemt tegen Panathinaikos.

Lees meer over:
Plaats reactie

Catenaccio +2760

Veltman lozen! Is 24, bovendien geen basis bij oranje! Verdedigend- wat meer gaat voorkomen tegen betere ploegen- heb je meer aan Tete!
Als bosz dit niet ziet,.......
Als naast bazoer ook tete verdwijnt...
respect voor schone ook,
Maar toekomst ?

25-11-2016 09:35

RSM +3919

Tete gaat naar Italië.

23-11-2016 22:12

donpedroh +0

Eeuwig zonde tete is de nieuwe kanibaal.

23-11-2016 22:05

EVH +8

Hier baal ik FLINK van @#%^$@#

23-11-2016 19:25

Cello +52979 moderator

Ik ben het wel eens met de reaktie van Trodat4030 van 11:30uur. De onderhandelingen zijn onderbroken en niet afgebroken. Ten minste dat staat te lezen.
Verder weten we niet hoe hoog Mino Raiola in naam van zijn client in de boom is gaan zitten. Wat Tete dus verlangt.

Tuurlijk kunnen we gaan dimdammen over wie beter is, Tete vs. Veltman. Voor beide zal ongetwijfeld wel iets te zeggen zijn in het voordeel van de speler, maar ook ten nadele.

Bij Ajax zal men bij de onderhandelingen ook nooit uit het oog verliezen, watr er aan zit te komen achter Tete en Veltman. Dat weegt men mee en wanneer men overtuigd is van de spelers die achter dit duo in Jong en in de A1 zitten dan zal men echt nooit zich tot het uiterste laten dwingen door de zaakwaarnemer. Ook niet als men op dit moment onderhandelt met de back-up van Veltman die basis staat.

En als laatste, veltman overwegende, de mogelijke opvolgers in de jeugd overwegende, heeft Kenny ook nog een contract tot 2018 en hoeft Ajax niet zo nodig haast te maken met een nieuw contract. En mocht uiteindelijk Kenny niet verlengen dan zal het natuurlijk vanuit de huidige situatie inhouden dat het waardeverlies is....maar dat is 'minder' erg bij een opleidingsspeler dan bij een speler, die aangekocht is geworden en waarop je hoopt nog wat terug te verdienen.

Ik denk, dat o.a. door Mino de onderhandelingen uiteindelijk spaak gaan lopen en dat deze winter, maar uiterlijk komende zomer Tete zal verkassen. Helaas tegen misschien een tegenvallend transferbedrag, maar het zij dan maar zo.

23-11-2016 15:14

johnd +6

Raiola...

Verban die gast nou eens en zeg tegen de jeugdspelers dat Raiola als zaakwaarnemer niet toegestaan is. Altijd gezeik met spelers van hem.

23-11-2016 15:10

trodat4030 +97098

Leuk 'bedacht', maar zorg eerst eens even ervoor dat je weet waar je over praat, want wat jij (en voor jou een heleboel anderen) voorstelt is juridisch niet haalbaar. Daarmee doe je gewoonweg aan discriminatie.. Raiola procedeert lachend het hele geldpakhuis van Marc O leeg..

23-11-2016 17:54

Michael25 +822

Er wordt al twee jaar 'onderhandeld', als je de vertragingstactieken van Rioola zo wilt noemen. Die gozer zou al lang weggaan, en met zijn reserveplaats is daar nu het perfecte excuus.

23-11-2016 15:06

3*stars*3 +23544

Jammer maar leven gaat door en Ajax kan in de zomer een mooi bedrag krijgen.
Veltman stelt dit seizoen teleur maar liet vorig seizoen zien dat hij het prima kan invullen, toen Tete eruit lag.
Heerlijk hoe hij destijds Elia gretig in headlock had.

Kan niet zo zijn dat Veltman er helemaal niets meer van kan.
Hopelijk heeft hij weer een wake-up call gekregen nadat Blind koos voor Brenet.

23-11-2016 14:34

AjaxPassion +3899

Iedereen die hieronder stelt dat Tete überhaupt zijn contract niet zou verlengen kraamt ook onzin uit. Ik zeg niet dat ik alwetend ben, maar zo zie ik het:
Hij heeft duidelijk zijn intentie uitgesproken om te willen verlengen toen hij eindelijk een basisplaats had bemachtigd, hij had het erg naar zijn zin. Hierdoor waren de partijen gestart met de contractonderhandelingen. Echter komt een contract niet in 1 dag tot stand, dus zullen er meerdere afspraken voor nodig zijn. Alle betrokken partijen moeten hier ook tijd voor hebben of maken, hier kan dus een aanzienlijke periode overheen gaan, zeker als al deze partijen een volle agenda hebben (Overmars, Raiola, Tete (, de Boer, Bergkamp?)).

Misschien raakte Tete in de afrondende fase wel geblesseerd/werd hij gepasseerd en dan is het begrijpelijk dat hij het nog even aankijkt. Tete werd onder de Boer namelijk ook al gepasseerd. Nu hij helemaal niet in de plannen van Bosz voorkomt begrijp ik volkomen dat hij niet verlengt.

23-11-2016 13:38

Ferd +38584

Je hebt duidelijk het bericht gemist dat Tete en maffia Mino de onderhandelingen maar voor zich uit bleven schuiven en in april of mei al zeiden dat ze de komende tijd 'rustig zouden kijken'. Zulke uitspraken van maffia Mino vlak voor een transferperiode in combinatie met het continue voor zich uitschuiven van de besprekingen zeggen genoeg: er is nooit de intentie geweest om te verlengen!

23-11-2016 14:05

AjaxPassion +3899

Dat is precies wat ik zeg. Op dat moment was hij zijn basisplaats al kwijt, dan ga je toch niet blind verlengen? Lees mijn stuk dus nog maar een keer : ).

Zoek de berichten maar op over hoe graag Tete tijdens zijn basisplaats wel niet wou verlengen.

25-11-2016 16:56

Web +178830

Hoe bedoel je vreemde opmerking, moet je zien wat hij er allemaal schrijft, Tete is veel beter dan Veltman, misschien voetballend iets minder, maar verdedigend heel veel beter, met dit middenveld is de rest verdediging ontzettend belangrijk, Tete speelde met een middenveld van, Bazoer, Gudelje en Klaassen , en met Sánchez naast hem, een heel groot verschil met nu, hij kan nu altijd de bal kwijt ( Schone) met hem had je gewonnen van Feyenoord en AZ , Elia had nooit bij Tete de voorzet gegeven waar Kuyt ui scoorde

23-11-2016 13:25

Godenzoon24 +15384

Niet zo zeiken op veltman. Geen wereld topper maar zo slecht is hij niet.

Maar misschien speelt tete wel niet omdat die niet wil bijtekenen al een jaar lang. Wat redelijk triest is als je ( vorig jaar) net komt kijken en basis staat.

23-11-2016 13:22

Cabj +0

Zou fijn zijn als Bosz nog eens wat meer jongens tijd geeft. Als je 3/4-0 voorstaat tegen Nek ofzo. Waarom gun je Dolberg geen publiekswissel en geef je Cassierra even minuten? Donderdag een kans voor Kenmy of Jairo? Donny? We hebben iedereen nodig de tweede seizoenshelft. Gemotiveerde jongens...

23-11-2016 13:14

Web +178830

Cohen, die begrijpt het

23-11-2016 13:13

rsvh88 +5479

Die raiola is de beste zaakwaarnemer als je alleen maar voetbalt voor het geld.

23-11-2016 13:10

altijdwelwat +7

Heeft ook menig transfer verpest hoor , alleen die verhalen krijgen nooit aandacht ! Pogba en Zlatan zouden via Koos Alberts ook gewoon een prima contract tekenen hoor...

23-11-2016 14:40

Sterretje73 +5284

Eeuwig zonde dit proces rond Tete. Zeker omdat ik persoonlijk zie dat Veltman continu en al tijden eerder door de ondergrens zakt dan dat hij werkelijk zijn belofte inlost. Had er nou een geweldenaar op die positie rondgelopen dan had ik het iets minder negatief bekeken maar Tete vind ik in veel opzichten beter dan Veltman.

23-11-2016 13:09

Eduard +3

Tete moet gewoon nuchter zijn en blijven. Hij moet voor z n plaats gaan. Lijkt me ooom dat de kans groot is dat Veldman deze zomer weg gaat. Tete heeft de tijd nog en moet zich niet gek laten maken.

23-11-2016 11:33

trodat4030 +97098

Onderbroken, niet afgebroken.. En al is t een aflopende zaak, de keepers-en rechtsbackpositie zijn de sterkst bezette posities in de opleiding, dus we kunnen het vast wel opvangen..

23-11-2016 11:30

PJK54 +1

Ik vraag me steeds weer af wat deze spelers denken dat ze bij een andere "grote club" gelijk in de basis staan? oké prima speler daar zeg ik niets over maar de grootheidswaanzin waar spelers tegenwoordig aan lijden is eigenlijk zielig, vroeger waren de spelers blij bij hun club en gingen door het vuur om in de basis te komen maar tegenwoordig gelijk klagen na een paar wedstrijden op de bank in plaats van de schouders eronder zetten.
Ook zijn de zaakwaarnemers, ik vind het zakkenvullers, debet aan dit gedrag beloven die jongens gouden bergen maar voorbeelden genoeg dat die gouden bergen snel veranderen in een heuveltje en meestal eindige deze spelers ergens in een lagere competitie of worden verhuurd aan club op JL niveau.
Het blijft jammer is prima speler voor Ajax, hopelijk gaat hij dat ook nog inzien.

23-11-2016 11:01

altijdwelwat +7

Dames en Heren welkom bij de werkwijze van Raiola ! En die dient maar 1 belang en dat is het belang van Raiola. Natuurlijk vindt hij een club voor Tete , dat lukt Patricia Paay ook nog wel , maar hoe komt die jongen daar binnen ? Als een absolute nobody , veel logischer was het geweest als hij nog 2 tot 3 jaar bij Ajax had gespeeld en met de nodige bagage en naam bij een andere club binnen zou komen. Nu komt het zogenaamd door Bosz dat ze niet willen verlengen, maar die onderhandelingen lopen al ruim een jaar met die selfmade Pizzaboer....

23-11-2016 10:53

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Ik moet zeggen het is een goede zaakwaarnemer. Hij krijgt zijn spelers overal gestald. Maar de jongens die onder hem zijn hoede zijn zullen toch ook eens achter de oren krabben. Bouy, Kishna, Malen, Assaidi, Castillo: zij hebben allemaal de verkeerde keuze gemaakt.

23-11-2016 11:14

altijdwelwat +7

Een goede zaakwaarnemer heeft het belang van zijn speler voorop staan , dat is in het geval van Raiola niet het geval. Heeft de mazzel dat hij Zlatan mocht begeleiden, en daar heeft hij het moet gezegd enorm veel spin-off voor zichzelf uitgehaald. Maar je noemt ze zelf al op , zijn missers zijn talrijker dan de succes verhalen, alleen in de pers gaat het altijd over Zlatan en Pogba en sinds kort dat keepertje uit Milaan.

23-11-2016 13:06

ambtenaar +23

Ook al had hij een basisplak, deze jongen had waarschijnlijk nooit bijgetekend.
Het word wel gezellig op de tribune, Gudelj, serrero,Tete.

23-11-2016 10:50

luiszwaaris +0

Doodzonde, dit gaat een wereldtopper worden

23-11-2016 10:15

Spuit11 +1288

Als hij door Veltman al uit de basis wordt gehouden, hoe groot gaat Veltman dan wel niet worden volgens jouw beredenering van "Wereldtopper"?

23-11-2016 10:26

luiszwaaris +0

Iedereen heeft er een andere kijk op sjoerd

23-11-2016 10:33

RusselWestbrook +21

Backs die alleen kunnen verdedigen worden nooit wereldtoppers.

23-11-2016 10:34

RaynoFischer +18

Nee maar Veltman die matig is in zowel verdedigend als aanvallend opzicht wel dan? :p
Geef mij maar dan een back die in iedergeval goed is op een van de 2 gebieden.

23-11-2016 10:39

RusselWestbrook +21

Veltman is in beide opzichten verre van matig.

23-11-2016 10:50

RaynoFischer +18

Tegen NEC speelde hij wel aardig, maar daarvoor liep hij wel een partij te kutten :p

23-11-2016 10:57

RusselWestbrook +21

Ja en vorig jaar was ie fantastisch.

Weet je, ik snap het niet zo goed, waarom er mensen zijn die liever backs zien zoals Dijks en Tete, dan backs als Veltman en Sinkgraven.

Dijks en Tete hebben fysieke duels nodig om de bal af te pakken, Sinkgraven en Veltman onderscheppen de bal. Sinkgraven en Veltman hebben een superieur spelinzicht en lezen situaties veel beter, waardoor ze dus de bal onderscheppen in plaats van afpakken.

En onderscheppen is véél beter dan afpakken, want dit geeft de tegenstander minder tijd om te reageren op balverlies (een onderschepping gebeurt praktisch onmiddelijk, een duel kost tijd) en je bent ook direct in de aanval.

23-11-2016 11:03

godezonensuper +1

Sinkgraven komt op de helft van de tegenstander.
Veltman amper of nooit.
Hij is in de passing en qua inzicht beter dan Tete ja, maar het blijft nog steeds mager.
Verdedigend is Tete een betere back.
Dan kun je dus kiezen voor iemand die op het ene vlak er geen reet van kan maar op het andere superieur is.
Of voor iemand die beide matig en soms redelijk invult.

23-11-2016 11:23

RusselWestbrook +21

Je doet net alsof Veltman voor geen meter kan verdedigen, maar de statistieken zeggen wel anders.

Je hebt niet aan een speler die alleen fantastisch kan verdedigen als je de bal hebt. Helemaal niets.

23-11-2016 11:33

altijdwelwat +7

Een Wereldtopper op basis van wat ?? Dat hij Kevin Brands en Bryan Linssen een keer heeft uitgeschakeld ? Fysiek prima in orde , verder houd het niet over , zwaar overhyped zoals wel meer spelers van Raiola.

23-11-2016 10:55

Knalpot +3625

Overhyped! Kan fantastisch tackelen hoor maar het feit dat je zo vaak een sliding in moet zetten is eerder omdat je het spel niet goed 'leest'.

23-11-2016 11:07

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Of die het spel nou goed of slecht leest. Er komt niemand maar ook niemand langs hem. Dat is pure klasse.

23-11-2016 11:19

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Ook al had hij gespeeld, had hij ook niet verlengd. Raiola is wel zo slim. Vorig jaar al bezig over een contractverlenging, dit is gewoon het spelletje dat Raiola speelt, kijk er niet meer van op.

23-11-2016 10:00

Spuit11 +1288

Jij snapt hem. Ik geloof er ook in dat ook al had Tete gespeeld was er druk gekomen in de trend van; "Onhoudbaar voor Ajax, wat een talent, Tete is klaar voor het buitenland!".

23-11-2016 10:28

3star +0

Zo dom dit weer. Ajax moet alles op alles zetten om deze jongen te behouden. Alsof Veltman nog jaren blijft....

23-11-2016 09:31

Ferd +38584

Ajax heeft alles op alles gezet maar Tete en Maffia Mino weigeren het aanbod en weigeren om met Ajax te praten. Al meer dan een jaar lang.

23-11-2016 15:30

driesterren*** +3

Als mino niet in zicht was geweest had Tete in basis gestaan! Mino maakt gewoon veel kapot tis gewoon een raar manneke!

23-11-2016 09:18

RusselWestbrook +21

Als Tete goed kon voetballen had ie in de basis gestaan.

23-11-2016 09:58

Spuit11 +1288

Lag in de lijn der verwachtingen.

Kan me de zaak met Kishna ook nog voor de geest halen. Die stond ook in het veld anders ging meneer niet tekenen en achteraf tóch lekker weg en een lange neus naar beleid van Ajax gedaan.

Mino is een prima zaakwaarnemer die veel voor mekaar krijgt en ver gaat voor zijn cliënten. Jammer voor de voetbalclubs maar win voor de spelers. Dat gezegd hebbende hou ik niet van de gang van zaken waar Raiola om bekend staat.

Dit is pas een beginnend nieuws feitje dat naar buiten is gelekt. Straks horen we weer meer vanuit kamp Tete.

23-11-2016 09:17

Leviathan +168

Win voor de spelers? Net als Bouy zeker... Ja op zijn bankrekening, maar als hij was gebleven had hij nu misschien wel in de PL gespeeld bij Tottenham Everton of iets in die richting en nog meer verdiend uiteindelijk. Maar heeft een paar jaar stilgestaan nu en zijn talent gaat nooit meer maximaal gebruikt worden

23-11-2016 09:39

Spuit11 +1288

Als je het in de context plaatst zoals jij het nu zegt is het inderdaad niet een win voor de speler maar ik bedoelde het meer in de zin van op de korte termijn is het een win situatie. Bouy had toen even flink verdiend door een krabbel te zetten in Italië. Niet nagedacht wat op de lange termijn het beste is.

23-11-2016 10:25

V12 +867

Win voor de spelers? Voor welke spelers dan. Ibrahimovic die is er beter op geworden. Maar vooral ondanks Raiola. Verder komen zijn spelers vooral in het nieuws door wangedrag en misplaatste arrogantie. Soms zie je nog eens een huurcontractje voorbij komen. Walgelijke man is het. De slechtste zaakwaarnemer die je kunt hebben behalve als je carierre in het slop zit en je nog eens wilt cashen.

23-11-2016 11:12

Spuit11 +1288

Spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben.

Zlatan zei je zelf maar ook Pogba, Mhiktaryan, Romero (ManUtd), Lukaku (Everton), Matuidi (PSG), Bonaventura, Abate (ACMilan), Balotelli (Nice)

Zijn toch wat betere voetballers die deze man kiezen boven een andere.

23-11-2016 12:47

ibrahendriks +1

Is de strijd al gestreden dan. Als je een tegenstander krijgt, die gelijkwaardig of beter is, dan is het wel fijn een verdedigend ijzersterke back te hebben. Eentje die je niet een - twee - drie passeert (vergeet die super - tackle niet).

23-11-2016 09:06

Lars0344 +220

Nee Veltman is lekker in balbezit hou toch op zolang die alle ballen bij een middenvelder in kan leveren is er niks aan de hand.

23-11-2016 09:12

ibrahendriks +1

Je overdrijft , hij heeft ook goed gespeeld. Duels winnen en bal inleveren. Zyech staat nu rechtshalf , groot verschil.

23-11-2016 09:36

Ferd +38584

Klaassen staat rechtshalf.

23-11-2016 15:28

Ajaxmax +1

Wat een zonde dit. Spijkerharde verdediger. Prive-problemen ivm zn vader. Die jongen komt nog wel aan spelen toe hoor!

23-11-2016 09:00

Gerard36 +1548

ondanks dat het een jeugdspeler is , hetzelfde verhaal als gudelj, wegwezen. hij wil duidelijk niet blijven

23-11-2016 08:54

BDW +0

Jammer, zie hem nog steeds veel liever als Veltman want Tete is verdedigend veel beter en aanvallend brengen ze beide niks! Maar als hij echt duidelijk maakt tegen AJAX dat hij niet wilt verlengen dan moeten we hem in de winterstop of anders in de zomer lekker verkopen. En een nieuwe back(s) want Veltman zal ook aankomende zomer wel vertrekken.

23-11-2016 08:34

RSM +3919

Jammer dat Ajax geen goede spelers kan houden. De bank vertrekt en wordt steeds zwakker. Een terugval in de toekomst is in zicht.

23-11-2016 08:30

Ferd +38584

jammer dat er spelers zijn die Maffia Mino als zaakwaarnemer hebben, dan weet je vooraf dat ze nooit lang bij Ajax zullen blijven.

23-11-2016 15:27

Elflashy +1

De bank van Ajax. Bazoer (Wilt weg) • Gudelj (Verbannen) • El Ghazi (1 maand verbannen) • Tete (Contract onderhandeling verbroken) • Westermann (Niet tevreden) • Van de beek (Wilt meer speeltijd) alleen Boer, Cassierra, Dijks, Riedewald, Cerny, Nouri, De Jong etc hebben niet echt geklaagd. Is de communicatie echt zo slecht bij Ajax of allemaal teveel gehyped?

23-11-2016 08:30

hav +0

hedendaagse voetbal. bij het minste gering klagen ze, om vervolgens een breuk te bewerkstelligen. vroeger knokte men zich terug; tegenwoordig is men liever lui dan moe.

23-11-2016 08:40

trodat4030 +97098

Vd Beek heeft niet geklaagd, die heeft z'n ambitie uitgesproken, dat is héél iets anders.. Wel ff bij de feiten blijven, he? Anders kan je Riedewald ook wel 'klager' noemen, want die 'legt zich er niet neer bij een plek op de bank' (woorden in dezelfde strekking als Westermann).. Maar dát doe je dan weer niet.. Beetje selectief..

23-11-2016 11:09

stefan pluim +0

Niet meer twitteren dan!
Is niet meer geliefd bij groot gedeelte Zuid.
Persoonlijke vind ik het jammer, was erg gecharmeerd van zijn inzet en tackles.
Wellicht komt er nog een oplossing, maar ben bang van niet.

23-11-2016 08:20

Raikkonen94 +641

Verleng toch aub zijn contract snel. Het lijkt me dat Veltman weggaat komende zomer en Tete is daarbij gewoon een veel betere verdediger. Hopelijk laat hij zich niet gekmaken door die mafkees Raiola.

23-11-2016 08:02

Ferd +38584

Dat probeert Ajax al een jaar. Tete en maffia Mino weigeren dat al een jaar.

23-11-2016 09:05

Frankeritus +0

Veltman in komende zomer weg.. Tete was een goede vervanger geweest maar is helaas niet zo aanvallend. jammer...

23-11-2016 07:53

Ferd +38584

Nogmaals, en dat heb ik de afgelopen weken al zon 300 keer gepost: Tete weigert al een jaar bij te tekenen.

23-11-2016 09:04

AjaxPassion +3899

Als Tete vorig jaar niet geblesseerd was geraakt en daarna gepasseerd (ook al door de Boer), had ik hem zeker wel bij zien tekenen

23-11-2016 12:40

Ferd +38584

Neeeeeeheeeeeee. vorig jaar weigerde hij ook al te tekenen, toen hij nog niet geblesseerd en gepasseerd was.

23-11-2016 15:20

Daneman +1387

Niet zo slim. Ik vermoedt dat tete gepasseerd is omdat:
- hij aanvallend weinig brengt
- en fysiek, bijvoorbeeld bij "massale" aanval van fysieke (kop) sterke aanvallers overlopen wordt.

Maar voor de rest prima verdediger is. En dat is ook belangrijk.
Gewoon proberen te behouden. Er zijn vele wedstrijden waarbij het beter zal gaan met tete dan met veltman op rb positie

23-11-2016 07:44

Mokumnorth +356

Tot 2018 ai.... Das klote, Tete gaat niet meer verlengen lijkt me en zal deze zomer dan een transfer moeten maken. Dit houdt in dat we waarschijnlijk nog langer naar het gepruts van Veltman zitten te kijken.

Edit: Veltman staat ook onder contract tot 2018, das toch best slecht geregeld door Overmars.

23-11-2016 07:42

WestlandforAjax +0

1 van de 2 moet verlengen klaar. En degene die verlengt speelt na de winterstop. Veltman doet het best oke en heeft iets meer voordeel door zijn ervaring, voetballend vermogen en een goede crosspass.

23-11-2016 07:45

Daneman +1387

Glas is halfvol. Paar jaar gelden maakten Overmars veel blunders en deed maar enkele dingen goed. Nu is het andersom

23-11-2016 07:46

Mokumnorth +356

Ja in eerste instantie dacht ik, ja je hebt gelijk met Overmars. Maar later dacht ik; wat heeft Overmars de laatste jaren gehaald dan? Ik zou alleen Sanchez en Younes als goede aankopen dmv scouting kunnen noemen. De aankoop van Ziyech heeft gewoon plaatsgevonden door de grote druk na rostov uit, weet iedereen.
Vergeet ook niet dat juist Marc verantwoordelijk is voor de problemen met de ontevreden wisselspelers.

Ik denk dat Marc zich vooral moet gaan ontwikkelen in een lange termijn visie.

23-11-2016 07:58

Lekiam +1

De verkoop van Milik was ook een succes.

23-11-2016 08:01

insectenverdelg +23512

Dolberg kan ook wel een klein succesje genoemd worden.

23-11-2016 08:16

Ferd +38584

De aankoop ook.

23-11-2016 09:05

TimAFCA +0

Ik ben het deels met je eens. Dat Marc verantwoordelijk is voor de ontervreden wisselspelers is totale onzin. Die verantwoordelijkheid ligt namelijk gewoon bij die spelers zelf.

23-11-2016 08:08

Mokumnorth +356

Tuurlijk ligt het aan de spelers, maar ik vind dat je de spelers deze ruimte nieteens moet geven, juist dat is die visie welke ik mis. 14 middenvelders voor 6 posities is belachelijk, helemaal als je bedenkt dat er nieteens 6 man tegelijk speelt...

23-11-2016 09:30

wladimir +3059

PSV heeft afgelopen winterstop het contract van Bruma verlengd met een jaar en hem vervolgens afgelopen zomer verkocht voor een serieus bedrag. Okay, het is ze niet gelukt om Willems en Narsingh te slijten, maar die hebben een jaartje verlengd en zullen niet transfervrij vertrekken.

Milik en Sanchez waren een schot in de roos. Ziyech is pure paniek, maar een geweldige speler. De rest van de spelers die je noemt waren jeugdspelers. Ajax speelt in NL de rol die Chelsea, Madrid en United bij ons speelt.

Na een paar jaar blunderen ben ik nog altijd verre van overtuigd in het kunnen van Overmars.

23-11-2016 08:49

wladimir +3059

Ik ben heel erg benieuwd hoe een jonge talentvolle groep het gaat doen in de Europe League donderdag. Een overwinning is eigenlijk heel erg belangrijk voor het Nederlandse voetbal.

Onder Peter Bosz is in ieder geval de eerste kwalificatiewedstrijd voor Champions League gewonnen en is Europese overwintering reeds afgedwongen met een iets sterkere selectie dan vorig jaar.

Nu afwachten wat er in de winterstop gaat gebeuren.

23-11-2016 10:36

Mokumnorth +356

Cassierra is nog geen topper, weet ook niet of hij dat gaat redden.
Onana, is op dit moment een degelijke keeper maar moet zich ook nog bewijzen.
Dolberg is inderdaad nu top gebleken, maar daar zag het vorig jaar niet naar uit. Maar zet hier tegenover een handvol andere gehaalde buitenlandse talenten welke het niet redden. En je ziet dat het een meevaller is.
Milik, vond ik geen topspits, jij wel? Marc heeft er wel een heel mooi bedrag voor gekregen.
Wie heeft er voor gezorgd dat er op dit moment 14 middenvelders zijn voor 6 posities (ajax JA) En er ook nog wat jeugd door gaat komen. Das gewoon verkeerd beleid, hoe je het ook went of keert.

23-11-2016 09:24

Mokumnorth +356

je hebt gelijk, maar als directeur mag je toch wel verwachten dat er beleid gemaakt wordt. En juist dat moet een leerpunt zijn van Marc.

23-11-2016 09:33

AjaxPassion +3899

Je denkt dat Overmars het scoutingswerk voor Cassierra, Onana, Dolberg en Milik heeft gedaan?

23-11-2016 12:49

AjaxPassion +3899

Helemaal met je eens, heb ik ook al vaker hier aangegeven.

Mensen zien het aantrekken van spelers voornamelijk als Overmars zijn verdienste, maar dit is juist het werk wat de scouts afleveren. Overmars doet enkel de contractonderhandelingen.

Overmars zijn taken zijn:
- Contractonderhandelingen - Dit doet hij i.m.o. meer dan prima, een veel betere ga je hiervoor niet vinden.
- Selectiebeleid - Hij moet ervoor zorgen dat er een evenwichtige selectie staat voor de trainer (in overleg met de trainer), maar dit is al jaren niet het geval, drama dus. Hij had al in mei samen met Bosz zijn selectie helemaal op de wensen van Bosz moeten afstellen. Hieruit had hij moeten concluderen dat meer dan de helft van de sterkhouders van vorig seizoen niet in het gedachtegoed van Bosz pasten. Hiermee had hij ook veel slimmer met de marktwaarde van deze spelers gehandeld, Gudelj, Dijks, Tete, Klaassen, Bazoer waren na vorig seizoen op hun toppunt qua marktwaarde.
- Lange termijn visie - Moet er op toezien dat Ajax altijd de speelstijl uit het overeengekomen plan van de Fluwelen Revolutie in het eerste en in Jong hanteert.

Hij heeft zich inderdaad ook wel eens met de scouting en het halen van spelers bemoeid, maar dit was een drama. Het was zelfs zo dat hij de mensen die hiervoor waren aangesteld en gespecialiseerd in zijn negeerde.

23-11-2016 13:16

AjaxPassion +3899

Wat doet hij goed dan? Of laat ik het zo stellen, wat zijn de taken van Overmars?

23-11-2016 12:50

BlueDuke +4480

Hoezo? Allebij voldoen niet aan criteria voor Bosz. Nieuwe aankoop met zeefuik of saniez erachter? Wel zonde van Tete.

23-11-2016 08:06

insectenverdelg +23512

exact. Tete komt voetballend gewoon te kort voor t spel van Bosz. Veltman is t natuurlijk ook niet. Dus beide verkopen en el1 juiste man terug halen voor dat geld.

23-11-2016 08:17

Ferd +38584

Veltman gaf een paar weken geleden aan open te staan voor een langer verblijf.

23-11-2016 09:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.