MVV-fans boycotten duel tegen Jong Ajax

door Sjoerd Valkering 44

MVV-fans boycotten duel tegen Jong Ajax

door Sjoerd Valkering 44

Laatst geüpdatet

THUIS KIJKEN MET EEN LEKKERE VLAAI - MVV-fans zullen in mindere mate aanwezig zijn bij de wedstrijden tegen Jong Ajax komend seizoen. De fanatieke supporters vinden het belachelijk dat de reserveteams van Ajax, PSV en FC Twente in de Jupiler League spelen en zullen bij duels tegen deze ploegen niet aanwezig zijn. De club heeft er begrip voor, maar waarschuwt dat ook de MVV gedupeerd zal worden. Zaterdagmiddag speelt MVV in eigen huis tegen Jong FC Twente.

Win een Ajax-shirt: Laatste kans om mee te loten voor een Ajax-shirt. Zie onze Facebook-pagina.

Lees meer over:
Plaats reactie

Thedude +22

Iedereen spreekt hier van competitie vervalsing maar je kunt het ook zo zien dat er een veredeld A1 team tegen senioren spelen. Misschien is het alleen niet eerlijk dat die gasten dan max 15 mogen spelen om nog in aanmerking te komen voor het eerste. Die frustratie snap ik wel. Maar ik vindt persoonlijk dat er ook wel iets moest gebeuren met de JL. Als je ziet hoeveel clubs er de afgelopen jaren falliet zijn gegaan dan is dat bijna schandalig...dus wat dat betreft zie ik het als een verrijking van de competitie...alleen moeten ze de module/ voorwaarden wellicht wat aanpassen zodat het minder op competitie vervalsing lijkt.

08-08-2013 10:13

Stuyvesant +1453

De spelers mogen onbeperkt in de JL spelen om nog in het eerste mee te mogen doen. Pas als de speler in een seizoen 15 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld, dan mag de speler niet meer meedoen in de JL.

08-08-2013 11:27

Wimmel +1

De meeste clubs vergeten dat met het toetreden van deze 3 teams de kans een stuk groter is geworden dat ze kunnen promoveren. Er zijn namelijk 3 teams welke boven ze kunnen eindigen maar nooit mogen promoveren.

Natuurlijk zitten er nadelen aan het toetreden van Ajax, Twente en PSV aan de JL, maar de voordelen zijn een stuk groter. ben benieuwd hoeveel mensen er meer kijken naar de JL gedurende dit seizoen, hoeveel meer mensen er in de stadions komen en tevens hoeveel meer de uitzendrechten gaan opleveren.

Er zullen zelden zoveel mensen op een maandagavond naar een JL wedstrijd hebben gekeken als als afgelopen maandag.

07-08-2013 20:39

vanreenen +10320

Dit heeft 3 voordelen.

1e. het kan nooit een risico wedstrijd zijn
2e. kan je eindelijk eens rustig naar een wedstrijd kijken
3e. je kan ruim zitten, alhoewel dat voor bijna elke uitwedstrijd geldt

07-08-2013 15:26

Ajax34 +4064

4e. wordt het eindelijk gezellig

07-08-2013 18:23

BigDaddy84 +0

Op zich snap ik het verhaal van MVVer erg goed. Zeker de regel dat je moet aangeven wie er in die selectie zit (gezien het team van Jong Ajax afgelopen maandag) is een goede toevoeging. Toch is dit in het buitenland ook makkelijker omdat alle spelers in de a-selectie makkelijker aan spelen toekomen door het hoge aantal wedstrijden. Zonder deze tussenweg had Ajax waarschijnlijk niet toegezegd mee te doen.

Uiteindelijk is het allerbelangrijkste dat het niveau van de JL omhoog gaat. Als amateurs (die maar drie keer in de week trainen) zo gemakkelijk gelijk spelen en zelfs eigenlijk hadden moeten winnen dan zegt dat toch genoeg? Jong PSV speelt door blunders van zijn keeper gelijk tegen titelkandidaat Sparta en Jong Twente en Jong Ajax winnen met drie vingers in de neus. Dat zegt natuurlijk veel over de JL. Misschien gaat bij de andere clubs nu het lichtje branden dat er wel wat moet gebeuren. En nee, dat heeft niet alleen met geld te maken (alhoewel dat een hoop vergemakkelijkt).

07-08-2013 13:28

AJAX1996 +0

Hier zitten wij toch niet mee?

07-08-2013 13:07

Lewis Hamilton +1

Bang om afgemaakt te worden door Jong Ajax.

07-08-2013 12:22

l0l +4

Doe is alsjeblieft niet zo dom. Hoe zal jij het vinden, als er straks een top competitie komt in Europa. Waarvan Ajax er buitenvalt en alleen nog de Eredivisie overhoudt. Dat we dan zo en dan mee mogen met de CL. Maar dat grote gros mee doet in de top competitie. Er zijn plannen dat er 1 komt. Al het geld gaat daarheen en de Eredivisie, de meeste zielige pauper competitie van Europa wordt dan niks.

Beetje indenken is niet verkeerd in het leven hoor.

07-08-2013 12:41

tikkiebreedeeno +0

Zo kerel ik lees nou je laatste paar reacties, maar doe is rustig aan joh, slecht voor je hartslag..

07-08-2013 12:43

l0l +4

Misschien komt het een beetje met teveel energie over. Maar zo is het wel, ben een beetje klaar met die simpelheid. Beetje indenken met zo club mag ook wel. Als er straks zoiets met Ajax gebeurd, zitten we hier met ze allen tenen krommend te typen dat het niet moet.

07-08-2013 12:46

Lewis Hamilton +1

Wat een gejank, als er geen beloftenteams mochten meedoen, werd de JL niet meer op tv uitgezonden, want dan konden de productiekosten niet meer terugverdiend worden.

Dus in plaats van te zeiken over emotie, kan je beter de (financiële) feiten hanteren. Van nostalgie kan je niet vreten.

07-08-2013 12:54

Ajaxgek1980 +0

Frustratie van MVV komt ook van verder, MVV heeft 2 jaar geleden veel punten in aftrek gekregen wegens slecht financieel beleid. Door de KNVB.

Nu zijn er vorig seizoen clubs omgevallen omdat de KNVB te laks is geweest met het controleren van financiën.Ondanks dat de KNVB zei, aan het begin van vorig JL seizoen, dat alle clubs gezond waren in de JL.

Nu moeten beloftenteams erbij gehaald worden want anders was het einde JL. Dus kan de frustratie wel begrijpen van de MVV fans

07-08-2013 13:05

Godenzoon24 +15386

Wat een slechte vergelijking die kant noch wal raakt.

07-08-2013 12:49

l0l +4

Totaal niet, dan zullen wij ons ook benadeeld worden. Het gaat er om dat MVV zich benadeeld voelt. Als jij dit je zelf niet kan indenken zegt, dat genoeg over jou zelf.

Jij kan mij niet vertellen, dat het voor hun niet nadelig is. Voor Ajax is het fijn, lekker die talenten daar stallen en minuten maken. Ik vind het zelf een prima ontwikkeling voor talenten. Alleen er zit wel een keerzijde aan en dat is voor clubs die kampioen willen worden.

Hoe zal jij het vinden als er in de competitie. PSV en Ajax op gelijke punten staan en PSV moet uit tegen Twente. Maar Twente wilt spelers besparen omdat, zei vol voor de beker willen. Omdat de competitie toch al verloren is, hierdoor gaan ze maar een b-team opzetten.

07-08-2013 12:52

MVVer +0

Even een reactie van MVV-supporters kant.
Ik snap de reactie hier, met triest en weet ik wat allemaal, maar zo denken we er hier zelf ook een beetje over. We weten dat we iets moeten doen om te laten blijken dat het volledig de verkeerde kant opgaat met de Jupiler League. Het toetreden van beloftenelftallen is voor die clubs zelf natuurlijk hartstikke fijn, maar voor de andere clubs in de Juup, denk dat dan aan clubs met een mooie geschiedenis (Sparta, Excelsior, Willem II en ook MVV) is dit gewoon het belachelijk maken van de competitie. Ja, in Spanje gebeurd dit ook, maar daar zijn de regeltjes anders, je mag niet promoveren nee, maar als je alleen al kijkt naar de selectieregels, daar mag het niet gebeuren dat bankzitters(en zelfs tribuneklanten) meespelen met het tweede team. De KNVB had er voor moeten zorgen dat de clubs van de beloftenelftallen een selectie hadden moeten doorgeven voor het tweede elftal en een selectie voor het eerste elftal, zodat niet iedere week de bankzitters van het eerste mee mogen spelen in de Jupiler League. Dat kan nu pas na 15 wedstrijden in het eerste, nou mooi, dan zit je al bijna in de winterstop.

Het andere wat ons hierdoor steekt, is dat er iedere week een volledig ander elftal kan staan. Een heel sterk, met bijvoorbeeld Hoesen, Cillisen, Veltman en noem maar op, en de week erop dit niet kan omdat ze nodig waren in het eerste elftal. Nou, dan ben je toch mooi benadeelt als je als nummer 2 straks tegen het sterkste elftal moet, en de nummer 1 de week erop tegen een veredelt B-team speelt. In onze ogen is dat competitievervalsing.

Alleen de manier waarop we moeten laten blijken dat we het hier niet mee eens zijn, is gewoon heel erg moeilijk. We weten zelf ook dat het wegblijven tegen deze elftallen niet al te veel uit zal maken, FOX zal echt niet wakker liggen van supporters die niet komen. Het gaat hen er gewoon om dat er een wedstrijd gespeeld wordt die ze dan kunnen uitzenden.

In het MVV-kamp is er ook onenigheid over het wegblijven tegen Jong-Twente (Dat dit tegen alle beloftenteams gebeurt is trouwens helemaal nog niet besproken), mensen die zeggen mee te doen aan de boycot beseffen zelf ook dat je je eigen club dupeert. Zelf zal ik niet aan de boycot meedoen, ondanks dat ik tegen deze toevoeging ben, vind ik het leuk om eens een mooie wedstrijd MVV- Jong Ajax te zien, ipv dat Telstar of bijvoorbeeld Emmen weer met 7 spelers voor hun eigen doel gaan hangen.

Hoop dat jullie een beetje inzicht hebben gekregen over hoe we zelf hierover denken, en we het zeker niet allemaal hier over eens zijn.

Jammer trouwens dat we nog in deze competitie zitten, als Veendam en AGOVV niet failliet waren gegaan in het seizoen, waren we zo goed als zeker kampioen geweest :(

07-08-2013 12:17

Nr14 +9

Heel goed dat jullie inzien dat er maatregelen nodig zijn om de Jupiler League te redden. Of het invoeren van de beloftenteams de oplossing wordt weet ik niet, volgens mij wordt het straks belangrijker dat je kan gaan promoveren en degraderen in de jupiler league/topklasse. Dat betekent dat de eisen voor betaald voetbal minder streng moeten worden en dat er meer geld beschikbaar moet komen voor de verenigingen.

Wat betreft de regels heb je wel gelijk, maar besef wel dat er net gestart is en dat niet alles meteen goed staat. Wie zegt dat de regels in Spanje meteen het eerste seizoen dat er beloftenteams gingen meedoen zo waren als dat ze nu zijn? I

07-08-2013 12:43

Poulsen410 +0

Welkom, mooi verhaal. Ben het volledig met je eens

07-08-2013 12:49

AFCAjaxManguni +0

Is MVV wel Jupiler League waardig? Amateur! :)-

07-08-2013 12:02

Thedude +22

zo kortzichtig zeg. In Spanje doen ze dit bijv. ooken dat betaald zich denk ik zomaar uit, tenzei je 2 europese titels en een wereld titel niet noemenswaardig vindt. Jonge speler kunnen beter rijpen en worden klaar gestoom voor het grote werk. De hele jupiler league is daarnaast toch een lachertje...in welke compentitie im de wereld kunnen de teams op het 2de niveau niet degraderen? volslagen belachelijk en dat gaat ten koste van de kwaliteit van het voetbal. MVV supporters slaan hier dus een modder vlaai...ehh figuur.

07-08-2013 11:57

salva +0

In Spanje stellen ze van te voren de selecties vast en mag er in de winterstop pas worden gewisseld. Dat zouden ze in Nederland dus ook moeten doen. Nu is het pure competitievervalsing. Ajax zal spelers als Cillesen, Veltman en Hoesen nooit meer dan 15 JL wedstrijden laten spelen omdat ze dan niet meer met het eerste mee mogen. Qua dat aangaat had Telstar pech om tegen een zeer sterk Jong Ajax te spelen terwijl straks bijv. Den Bosch tegen allemaal Atjes speelt.

Ik heb dus zeker begrip voor de MVV supporters!

07-08-2013 12:19

Gabri411 +49

het is ook wel een pokke eind rijden...

07-08-2013 11:57

pimp +493

De Jupiler League is een enorm vervallen competitie. Trekt nauwelijks TV kijkers. Het duel van Jong Ajax wordt goed bekeken. Bovendien halen ze het niveau omhoog en kunnen ze niet promoveren.
Niet zo gek doen dus en het gewoon toejuichen.

07-08-2013 11:44

De_Realist +365

Als ze de reserve/jeugd teams van Ajax, PSV en FC Twente niet eens kunnen verslaan, denken ze dan serieus dat ze een kans maken in de Eredivisie?

07-08-2013 11:42

___AFCA___ +0

Boo fucking hooo

07-08-2013 11:40

020Ajacied020 +0

Ze weten zelf toch wel, dat ze zullen gaan verliezen.

Iemand enige idee of Oss - Jong Ajax, dacht ik ergens wordt uitgezonden?

07-08-2013 11:34

Poulsen410 +0

Tja, Maastricht zegt genoeg.. Aparte gasten

07-08-2013 11:27

rickey +0

Zitten veel ajax fans hoor

07-08-2013 11:31

Poulsen410 +0

Oh dat wist ik niet.. Verder vind ik het maar een grijse stad, vol belgen

07-08-2013 11:36

Ajaxgek1980 +0

en waar baseer je dat op?? Grijze stad? dus jouw straten zijn gemaakt van fruitdrop?

ik kom uit maastricht, kan het wel begrijpen van hun kant, maar ze benadelen hun eigen club meer dan dat ze er een punt mee maken

07-08-2013 11:53

Poulsen410 +0

Ben er laatst nog geweest vind het gewoon geen sfeer hebben, afgeragte huizen , veel fabrieken kortom grijs..en ja alleen een beetje daar bij die terrasjes bij het plein heb je beetje sfeer maar daar houd het ook wel een beetje bij op.. Verder heb ik ook mooie schoenen gehaalt bij VanDalen heb ik toch nog een aandenken aan jou stadje ;)

07-08-2013 12:52

Ajaxgek1980 +0

zo denk je wel steeds aan ons als je je nieuwe schoenen draagt ;)

maar ieder zijn mening, toch

07-08-2013 12:58

Poulsen410 +0

Ja echt wel.. Je moet er ook maar opgegroeit zijn denk ik.. Ja daarom kerel mening geven kan en mag altijd

07-08-2013 13:01

JesperOlsen74 +1

Hoezo bekrompen?
Typisch een reactie van iemand die alles wat niet uit Amsterdam komt en een mening heeft afzeikt.
Lekker makkelijk scoren met een one-liner.
Ik ken genoeg gasten uit Maastricht die elke wedstrijd van Ajax gaan kijken. Zou je juist respect voor moeten hebben. Als alleen maar mensen uit A'dam in de Arena zouden zitten, zou de Arena maar voor de helft gevuld zijn.
Ajax reikt verder dan Amsterdam.....

07-08-2013 12:18

Poulsen410 +0

Ik heb er ook respect voor, zeker wel. Wist niet dat er zoveel Ajacieden woonde.

07-08-2013 12:36

l0l +4

Denk jij dat alles in Amsterdam woont? Ik kan je vertellen de Arena zit vol met 10% Amsterdammers. De rest woont er allemaal maar buiten. Beetje makkelijk praten vind je niet?

07-08-2013 12:39

TheRiviera +5478

Ik ben het wel eens met l0l. Want je moet het zo zien he MVV en de rest van de JL strijden hard om te promoveren en om degradatie te voorkomen. Terwijl jong ajax,psv en twente alleen in de JL zitten om zichzelf sneller klaar te stomen voor het eerste elftal. Als hun kampioen worden of laaste worden zullen ze niet promoveren of degraderen. Dus het is zoals l0l al zei voor spek en bonen. En ik ben er opzich wel voor dat Jong ajax zo beter kan spelen op een hoger niveau dan tegen andere jeugd elftallen spelen maar hierzo snap ik het punt van MVV wel.

07-08-2013 11:19

l0l +4

Ene kant begrijp ik het. Ajax en PSV plus Twente mogen doen wat ze willen ze degraderen toch niet. Het is gewoon spek en bonen en voor het echie.

07-08-2013 11:05

xAndyx +0

Lekker doen joh, je bent er natuurlijk niet om je team te supporten en steun te geven..

/fail

07-08-2013 10:48

idefixion +0

stel dat ze promoveren naar de eredivisie, gaan ze dan ook boycotten omdat het niveau te hoog is?

07-08-2013 10:47

robert R. +2

kneuzen..... Als Jong Ajaz Twente en Psv niet meededen, wou FOX de Jupiler league niet eens uitzenden. Dus dan had MVV nog minder inkomsten. En ze hebben het in de JL financieel zo slecht

07-08-2013 10:47

Gregorclegane +0

Lekker intelligent.

07-08-2013 10:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.