Ling: 'Jonk vond Sinkgraven te duur'

door Bart Veenstra 28

Ling: 'Jonk vond Sinkgraven te duur'

door Bart Veenstra 28

Laatst geüpdatet

Tscheu La Ling gaat in zijn rapport, dat vrijdag uitlekte aan de Telegraaf, ook in op enkele voorbeelden uit het aankoopbeleid van Ajax, waar directeur Marc Overmars verantwoordelijk voor is. Concluderend over deze aankopen kan gesteld worden dat in veel gevallen sprake is van onvolledige en onduidelijke besluitvorming.

Allereerst bespreekt Ling de aankoop van doelman André Onana, waarover het onduidelijk is wie besloten heeft dat hij moest worden gecontracteerd. Verder werd er via de sms gecommuniceerd en was er geen duidelijke besluitvorming in het Technisch Hart over Onana. Er is bovendien slechts één scoutingrapport die ook nog eens niet overtuigend was. Verder blijkt dat men bij FC Barcelona blij is van hem af te zijn en dat ze het niet begrijpen dat Ajax hem heeft gehaald. Ook bij de aankoop Daley Sinkgraven werd er via de sms gecommuniceerd en was er geen duidelijke besluitvorming in het Technisch Hart. Iedereen vond de speler goed genoeg, maar vond Jonk dat de prijs voor een speler van 19 jaar te hoog. Dergelijke spelers zouden zelf gescout moeten worden.

Afgelopen zomer werd Nemanja Gudelj overgenomen van AZ, maar ook over de Serviër vond geen duidelijke besluitvorming binnen het Technisch Hart plaats. Tegelijkertijd werd ook zijn jonge broer Dragi Gudelj aangetrokken, over wie geen scoutingsrapporten gemaakt waren. Tegen hem werd bovendien verteld dat hij langer gevolgd werd, maar volgens de jeugdscouts is dit niet het geval. Verder stelt Ling ook zijn vraagtekens bij Arsenal-huurling Yaya Sanogo, die op basis van de mening van Arsenal-manager Arsene Wenger gehaald is.

Tenslotte is er nog de aankoop van de Duitser Amin Younes. De buitenspelers is gescout op basis van een jeugdtoernooi in Tsjechië en bovendien waren de scoutingsrapporten eerder negatief dan positief. De Boer en Overmars waren zelf ook aanwezig bij het toernooi voor een andere speler, maar viel hun oog op Younes. Gezegd kan dus worden dat hij op basis van één goede wedstrijd gehaald is, al werden daarna ook nog beelden bekeken. Younes was bij zijn voorgaande clubs waar hij speelde veelal bankzitter en kampte met de nodige blessures.

SALE: profiteer nu van 30% korting op het officiële Ajax thuis- en uittenue!

Lees meer over:
Plaats reactie

ST +23060

Jonk heeft groot gelijk dat hij iets geprobeerd heeft te forceren. Wat ik echter nog het meest schrijnend vind is de waardeloze tactische keuzes en wisselbeleid van Frank de Boer. Hij wordt altijd volledig buiten schot gehouden maar verpest onze club elk jaar meer.

13-11-2015 20:29

grapje +2335

Inderdaad 8 miljoen is te veel daar heeft hij gewoon gelijk in, leuke speler en een mooi talent maar 8 miljoen is veel geld.

13-11-2015 20:27

fuark +0

Haha je had toch veeeeel beter Ziyech kunnen halen man voor dat geld. Waar gaat dit over?

13-11-2015 15:47

A Cohen +1

Sinkgraven is gewoon een paniek aankoop.
Zyech had gehaald moeten worden, dat is een bepalende speler op het middenveld.
Er werd geen spits gehaald, OK Neenee Sanogoal is op papier een spits.
Maar presteert helemaal niets. Het woord miskoop is nog te veel van het goede.
Moisander ging weg, een ervaren centrum verdediger.
OK Dijks is gehaald maar die speelt li. back.
Op papier zijn we dus gewoon voor het centrum een verdediger kwijt geraakt.
Riedewald moet nu deze positie invullen, maar van een jonge onervaren speler mag niet alles worden verwacht.
Er moeten goals worden gemaakt, dus in de winterstop zal er een echte spits gehaald moeten worden.
Of....hebben we die lopen in de jeugdopleiding?

13-11-2015 15:24

Arim_ +0

O, jij vindt 4 centrale verdedigers in de selectie niet genoeg?

13-11-2015 21:29

Barric +767

Idd een paniek aankoop. Waarom zoveel geld uitgeven als je genoeg middenvelders hébt en jeugdspelers kan doorschuiven. Sinkgraven zit nu voornamelijk op de bank en Andersen ontwikkelt zich geweldig bij Willem II. Het haalt dus allemaal niks uit maar je bent wél 7/8 miljoen armer. Volgend seizoen vice versa?? Andersen is vorig seizoen geslachtofferd terwijl iedereen heeft kunnen zien dat t hoofdzakelijk te maken had met de speelstijl van Frank de Boer. Hij is steeds meer gaan afwijken van de Cruijff visie wat nú ook blijkt!! Volgend seizoen Andersen op 10 en Sinkgraven bij Willem II of NEC!!

14-11-2015 13:54

SuperJood2016 +0

Het lijkt me nu wel heel erg duidelijk dat Marcie kan opzouten en dat die Dolfje meteen meeneemt, ik vind dat La Ling uitstekend werk heeft geleverd en inhoudelijk ook juist, ga alle punten maar na het klopt in principe allemaal. Ling zou daarom de geschikte kandidaat zijn om Marc of Dolfje te vervangen dit kan echt niet langer zo, ik ken die dikke dolf Collee nog niet maar heb nu al een scheithekel aan die idioot gekregen ! #TeamJonk

13-11-2015 14:24

RusselWestbrook +21

Ling is een schimmige leugenaar met dubieuze bedrijven met bedroevende financiële cijfers.

Die is volkomen ongeschikt. Die ten Have enzo hebben weinig goed gedaan, maar hem buiten de deur houden was een prima zet.

13-11-2015 14:33

Oliveira +0

Dit is gebaseerd waarop? Aannames of feiten? En als je feiten hebt dan graag een link.

13-11-2015 14:45

RusselWestbrook +21

Volkskrant artikel. Wat op bijna geen enkel punt onderuitgehaald is, Ling heeft zelfs zaken bevestigd.

13-11-2015 14:54

Duck2004 +0

Zo staat het al in een ander daglicht, zoals velen suggereerde dat Jonk Sinkgraven niet goed genoeg vond klopt dus niet, het hele TH inclusief Jong, vond Sinkgraven dus wel degelijk goed genoeg. de prijs is een hele andere discussie, maar heeft dus niks met de kwaliteiten van Sinkgraven te maken, persoonlijk lijkt me het juis goed als het hele TH hem goed genoeg vindt, dan is het dus duidelijk halen die speler, vier voor nul tegen.

De prijs heeft Jonk dan niet mee te maken, dat is weer het werk van Overmars, beetje apart dat Jonk er dan elke keer bijgehaald wordt.

13-11-2015 14:09

Oliveira +0

Moeten ze er wel bij zeggen dat Younes positief is opgevallen ondanks de verwachtingen. Ik vind zelf Younes 1 van de minst slechte aankopen van Ajax in de afgelopen tijd, ja je leest het goed: 1 van de minst slechte. Ajax had ook kunnen scouten naar spelers met duidelijk perspectief maar dat heeft Ajax laten afweten en telkens voor opties D-E-F gegaan omdat "beter" schijnbaar niet haalbaar genoeg was?

13-11-2015 14:06

ZeeuwseAjacied +2

Dit seizoen is er prima ingekocht, het gaat niet om de kwaliteit van de selectie maar om de tactiek.

13-11-2015 14:14

Oliveira +0

Tactiek baseer je op de gevoerde strategie en wat is dat precies????

13-11-2015 14:17

ZeeuwseAjacied +2

Geloof mij nou maar, met een beetje coach waren we nu al kampioen geweest.

13-11-2015 14:59

ZeeuwseAjacied +2

Onana, Sinkgraven, Gudelj en Younes zijn niet eens het probleem, het zijn de Viergevers en Duartes waar we vanaf moeten; ik ben gigantisch blij dat we de 4 genoemde spelers gehaald hebben hoor. Younes en Sinkgraven gaan echt nog hele mooie dingen laten zien en Gudelj zal op zijn positie voor ons een dragende speler gaan worden. Onana is gewoon een prima keeper, de opvolger voor Cil als 'ie vertrekt.

13-11-2015 14:06

Nymphetic +0

Dan mag ik hopen dat Cil nog 2 jaar blijft, wat ik niet verwacht...

13-11-2015 14:16

ajax0916 +4203

Amateuristische bende zeg man man man

13-11-2015 13:53

3sterren +20205

Ik put kracht uit de volgen woorden:
”zonder wrijving geen glans”...
en
”onder druk ontstaan (mooie) diamanten”.

13-11-2015 13:51

Arim_ +0

Je verzint het niet, zulke beslissingen via de sms.
Marc: Hee Frank, ik zit her met Wenger en hij zegt dat Sanogo wel een goede voor ons is. Zal ik de deal rondmaken?
Frank: ja, doe maar, dan hoef ik tenminste die Zivkovic niet in mijn selectie op te nemen.

13-11-2015 13:48

El-Dorado +6

weet je nog dat frank zei; "kreeg sms van overmars; Eto'o?" dus gaat daadwerkelijk zo.

13-11-2015 13:50

Cruyffie +2392

Echt om te huilen dit. Mijn god.

Ling voor directeur!

13-11-2015 13:53

El-Dorado +6

TH ontslag anders ook via sms?

13-11-2015 14:03

mickey2602 +4752

Plingggg*sms*:

YOU'RE FIRED!!!!

13-11-2015 19:43

3*stars*3 +23369

Ik vraag mij trouwens af of ze van whatsapp hebben gehoord want wie SMSt tegenwoordig nog???
Of die goedkope Marc, werkt nog met die ''wegwerp'' Nokias, waar die crimis mee werken....

13-11-2015 14:11

El-Dorado +6

Sinkgraven is idd gewoon overbodig en een paniek aankoop in de zin van; dat ie een half jaar eerder is gehaald dan het de bedoeling was.

Nu door Sinkgraven en Gudelj is het middenveld overvol + daarbij de prestaties van Bazoer die uitstekend zijn. Klaassen, Gudelj, Sinkgraven, Bezoer, Serero, Andersen (nr10), Schone, FIsscher (nr10), Younes (niet echt een pure aanvaller) .. idd dubbelbezet maar lijkt mij niet de bedoeling dat de helft van deze spelers op de bank zou moeten zitten. Daardoor is de Boer "verplicht" om zoveel mogelijk van deze spelers toch op te stellen waardoor we belachelijke opstellingen krijgen met Schone op rechtsbuiten en Sinkgraven op linksbuiten.

Tel daarbij exact dezelfde probleem op met de verdediging, waardoor je gewoon een zieke bank hebt met grotendeels verdedigers (die niet ingebracht zouden moeten worden, wat logisch is).

Dit alles gaat ten koste van het spel en ten koste van onze aanval.

Dan heb ik nog niet over de tactische blunders die keer op keer gemaakt worden (5! jaar lang). Alles op de spelers afschuiven dat ze fout voor fout maken is inmiddels ook te goedkoop en te doorzichtig.

Voor Ajax doen is het middenveld met Gudelj, Klaassen en Bazoer veel te statisch. (zo speelt PSV meestal, statisch middenveld + vleugels (snel) en een spits; counter voetbal). Maar zelfs dat hebben we niet omdat de buitenspelers (meestal middenvelders) het spel juist vertragen.

Of in andere woorden; dit alles heeft het TH voor elkaar gekregen, zichzelf in de problemen gebracht. Onkunde, geen ervaring, amateuristisch noem het zoals je het noemen wilt, maar allen EXIT.

btw, was zelf eerst ook blij met Bergkamp, de Boer, Overmars (hoewel ik over hem de grootste twijfels had), van der Sar etc.. tijd leert dat ze gewoon OF teveel hooi op hun vork genomen hebben of gewoon puur ongeschikt zijn.

Als ik voor mezelf spreek, dan kijk ik steeds vaker A1. Die spelen echt het Ajax spel en als je de spelers hoort praten dan denk ik van; yes! oude bluf! die zijn niet bang voor Barca of Inter. Ze weten wat ze kunnen en wat hun kwaliteiten zijn en zijn bereid om hun tegenstander op te vreten (voetballend gezien). Dat ze zo af en toe verliezen of een offday hebben, dat kan.. maar de intentie is er, het spel is er, de bluf is er en de combinaties mogen er ook wezen.

Ik hoop gewoon oprecht dat de Boer en zijn staf gewoon weggaat, niet volgend seizoen maar zo snel mogelijk. We hebben de ingredienten alleen is onze soep gewoon zuur!

13-11-2015 13:47

ZeeuwseAjacied +2

Fischer ziet zichzelf als buitenspeler en Serero en Schone hebben dit seizoen nog geen bal goed geraakt. Andersen speelt bij Willem 2 trouwens ook als buitenspeler, maar hier is ie volgens de kenners nog steeds de nummer tien; kansloos. Je wilt af man middelmaat? Dan moet je vooral met Serero, Schone en Andersen blijven spelen. Sinkgraven is klasse, Gudelj is een beest net als Bazoer en Klaassen heeft laten zien prima mee te kunnen. Younes is een echte dribbelaar, zo'n speler hebben we nodig in een selectie want Fischer is een draver en El Ghazi een verwend joch.
Ja, het technisch hart heeft fouten gemaakt. Nee, dit lach niet persé aan de aankopen, want die cijfers kloppen ook voor geen meter. het gaat in mijn ogen om communicatie tussen de Jonk en de rest, dat kan over van alles zijn: speltechnisch of over de transfers.

13-11-2015 14:13

Arim_ +0

Sinkgraven is klasse?
Ja, klassespeler voor schoolklasvoetbal.
Laat me niet lachen, dat jochie heeft nog helemaal niets laten zien of gepresteerd.
En Younes is ook drie keer niets. Hadden ze beter gewoon Cerny en Nouri kunnen doorschuiven.

13-11-2015 15:21

ZeeuwseAjacied +2

hahahaha man wat lul je nou slap, Cerny en Nouri beter dan Sinkgraven en Younes? Kom op zeg. Nouri bakt er helemaal niets van in de Jupiler League maar is opeens beter dan Sinkgraven, beste man van het veld in de bekerwedstrijd tegen 010 kom op zeg.

13-11-2015 17:02

Arim_ +0

Ik zei niet dat ze beter zijn dan.
Ik zei dat je beter Van de Beek, Nouri en Cerny had kunnen doorschuiven en minuten laten maken. In Ajax 1 is het makkelijker mee voetballen dan in Jong Ajax, jupiler league is vooral vechtvoetbal en je kunt je afvragen of je niet eerder spelers kapot maakt daar dan dat ze er beter worden, en in het eerste is het tevens aanhaken of afvallen. Meteen zwemmen in het diepe ipv eerst eens in het ondiepe en je knieën open te halen aan de bodem. Minuten maken bij afwisselend het eerste en de A1, zoals ook Van der Vaart, Heitinga en Sneijder gedaan hebben.

13-11-2015 17:46

Cleo9 +0

Dit soort praktijken krijg je als je geen duidelijke verantwoordelijkheden en procedures afspreekt.

13-11-2015 13:42

flyingsoccer +1

Een goede voetballer maakt geen goede bestuurder. Ik heb het hele rapport gelezen van Ling en het is echt een bestuurlijke beestenbende en we mogen blij zijn dat we nog bestaan maar nu echt de bezem er doorheen.

Voor een beurs genoteerd bedrijf is dit regelrechte schande. Bestuurlijk is het een slangenkuil en een wespennest er moeten capabele mensen komen die verstand hebben van het leiden van een beursgenoteerde onderneming.

13-11-2015 13:36

Daniii +246

Ik zag ook liever Van de Beek inplaats van Sinkgraven vooral nu blijkt dat Sinkgraven meer op de bank zit dan wat.

13-11-2015 13:29

3sterren +20205

Ik put kracht uit de volgen woorden:
”zonder wrijving geen glans”...
en
”onder druk ontstaan (mooie) diamanten”.

13-11-2015 13:28

Piejotter +9

Onana is een prima keeper. Jonk had beter een rapport kunnen maken. Ling is totaal overbodig geweest.

13-11-2015 13:26

CHRISSSSZ +2

Jij bent hier overbodig, je snapt er niet zo veel van.

13-11-2015 13:40

Voetbal1900 +1

Hebben jullie nou niet door dat Ome Japie de Groot en Cruijff nu bezig zijn met een tegen campagne om Jonk binnenboord te houden. Het gaat om eer en macht en niet om een sterk Ajax 1 te krijgen. Het is maar zeer de vraag of er uberhaupt zo iets bestaat als een rapport Ling. Wij met z'n allen kunnen zien dat er spelers niet geslaagd zijn en dat de scouting niet goed werkt. Alleen dit is kennis ACHTERAF! Het zou natuurlijk veel prettiger zijn als deze kennis ons vooraf wordt medegedeeld. Feit blijkt te zijn dat Jonk weigert te praten met de rest van het technisch management. Hij doet dit omdat hij de steun voelt van Cruijff. Echter binnen elk succesvol bedrijf worden mensen die zich zo onproductief opstellen ( Hoeveel gelijk ze ook hebben) er uit gesodemieterd. Om mensen bij de les te houden heb je een sterke leider nodig en daar zit hem nu net de kneep. Ajax wordt geleid door een aantal ex-voetballers die de ballenverstand hebben van het runnen van een voetbalclub. Ajax moet op zoek naar een uitstekende manager die vooral de processen goed in de gaten houdt. Ik zou zeggen kijk eens naar PSV die hebben dit wel begrepen. Daar zijn de ex-voetballers vooral adviseurs maar de leiding is niet per se in handen van ex top voetballers. Bij Bayern lukte het wel maar dat is eerder uitzondering dan regel.

13-11-2015 13:26

Piejotter +9

Zoals bij vele bedrijven heerst ook bij Ajax vriendjespolitiek. Als je geen vriendje van Cruijff bent dan heb je een groot probleem bij Ajax. Dan zou je zeggen dat na de zogenaamde revolutie er alleen maar Cruijff vrienden overbleven. Als deze zogenaamde Cruijff vrienden ook al moeten opstappen wie gaan ze dan wel niet halen? Ik gok op Jonk maatjes.

13-11-2015 13:29

Arim_ +0

Ik kon je al niet meer serieus nemen toen je schreef dat het maar de vraag is of er uberhaupt een rapport Ling bestaat.
Ga het even lezen, dat rapport.
Wordt ook duidelijk waarom Jonk niet meer aanschoof.

13-11-2015 13:34

Voetbal1900 +1

Jij bent zeker ook zo iemand die gelooft dat Johan Cruijff elke maandag zijn zelf stukjes schrijft in de Telegraaf. Waarom lekt het rapport van Ling nu pas uit?? Wel heel toevallig dat dit nu net gebeurd wanneer Jonk zijn conge is aangezegd.

13-11-2015 17:51

Arim_ +0

Nee, die veronderstelling heb ik niet, dat Cruijff elke week zijn eigen stukjes schrijft.
En nee, ik vind het ook niet toevallig dat dit rapport net nu uitlekt. Sterker: ik denk 'das logisch!'

Dat neemt niet weg dat het rapport bestaat. En je totaal niet geloofwaardig bent wanneer je vraagtekens stelt of dat rapport eigenlijk wel bestaat.

13-11-2015 19:27

Cruyffie +2392

Hoe krijg je dit soort onzin uit je pen. Volg het nieuws, en lees plan cruyff.

Een voorbeeld: Cruyff heeft juist VOORAF al aangegeven dat aankopen meestal niks toevoegen. Dat is juist een vd pijlers. Als Frank en Marc dit dan juist wel doen, houd je je simpelweg niet aan het plan.

Oftewel: klaar met discussie. Jonk blijft.

LING DIRECTEUR!

13-11-2015 13:57

JCr14 +453

Game Overmars

13-11-2015 13:13

Bensco +7166

lol, dat is die ook. 8 a 9 miljoen voor een middenvelder van 19 jaar terwijl je een half jaar een kleine 6 miljoen betaald voor een middenvelder van 23, international en bovendien winnaar van de zilveren schoen. Het TH heeft zich een teringdure speler aan laten smeren.

13-11-2015 13:11

talent020 +7

Het TH is totaal geen eenheid. Mensen worden voorgelogen, iedereen klooit maar wat aan daar zonder verantwoording te hoeven afleggen, het is tijd voor een grote schoonmaak!

13-11-2015 13:10

Liefhebber +1

Ik blijf Sinkgraven een heel groot talent vinden. De precieze prijs is me niet duidelijk. Maar Overmars betaalt standaard teveel. Dus waarschijnlijk had je Sinkgraven ook voor 4-5 miljoen kunnen halen. En dat had ik een prima bedrag gevonden voor een dergelijk talent.

PS Raar dat Ling aangeeft dat Barcelona blij was om van Onana af te zijn. Ik dacht dat er toen juist berichten waren dat Barcelona baalde dat wij hem hadden weggehaald.

13-11-2015 13:04

Arim_ +0

Nee hoor, er waren toen al berichten dat Barca blij was, het onbegrijpelijk vond, en Van Bladeren een betere keeper vonden.

13-11-2015 13:35

JCr14 +453

Al met al hebben ze zeer weinig uitgevoerd deze transferperiode.

Sanogo op aanraden van Wenger.

1 wedstrijdje kijken bij Younes (beetje samen op en neer vliegen) en scouts negeren over een andere speler.

Enz.

13-11-2015 12:54

wladimir +3059

Wim Jonk was tegen de aankoop van Sinkgraven. Hij vond het wel een talent, maar een te hoge prijs. Daarna is hij uit TH gestapt. Je zou zeggen de boel staat op scherp. Overmars gaat die transfers scherper regelen. Niets is minder waar. Hij koopt Gudelj voor 6 miljoen wat in mijn ogen een goede transfer is. Hij contracteert alleen ook broer en vader. Dat is buitengewoon opmerkelijk. Daarna wordt Younes gekocht omdat hij een goede wedstrijd speelt, terwijl Frank en Marc eigenlijk kwamen voor die Deen.

Dat gelekte rapport van Ling is goed geargumenteerd. De jeugdopleiding komt er goed vanaf. De houding van Jonk is niet onredelijk. Er is een duidelijk advies voor TH. De directie besluit dit niet op te volgen en Jonk te ontslaan. Dit bewijst het onvermogen van de directie.

Colle, van der Sar en Overmars mogen vertrekken. Niemand kan de aanstelling van Ling nu nog tegenhouden. Frank de Boer mag het seizoen afmaken. Daarna moet hij of een attractieve speelstijl hanteren of vertrekken. Hopelijk blijven Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Jaap Stam binnenboord.

Onbegrijpelijk dat deze onzin zo lang mogelijk is binnen een beursgenoteerd bedrijf en de grootste voetbalclub van NL.

13-11-2015 12:47

Nummer 9 +1197

Gaat echt niet gebeuren

13-11-2015 12:57

Ajaxfan_1987 +0

Ik vraag mij af wat Dennis Bergkamp toevoegt??

13-11-2015 13:00

Len nart +25

Veel spelers zijn positief over hem als techniektrainer, maar hij is duidelijk geen verbindingsman tussen jeugd en Ajax 1.

13-11-2015 13:26

wladimir +3059

Weinig, maar het is wel Dennis Bergkamp.

13-11-2015 19:44

Len nart +25

Hopelijk blijft Van de Sar ook behouden, hij is toch pas korter bezig met het technisch hart en het is natuurlijk het beste om oud voetballers voor de club te behouden.

13-11-2015 13:14

wladimir +3059

Als keeperstrainer misschien. Geen charisma. Hij is verantwoordelijk voor het ontslaan van Wim Jonk. Heel slechte beslissing. Overmars blijft slecht presteren en Frank de Boer is deze zomer weg.

13-11-2015 19:43

N-ajax +0

mwah, commercieel directeur kan ook nog wel.

13-11-2015 20:16

3sterren +20205

Wat betreft het aantrekken van familieleden het volgende:

Ooit verliet de zeer gewaardeerde Tahamata de club omdat Ajax destijds niet inging om zijn familie (die allen geen enkele rol van betekenis speelden in de voetballerij) te betrekken bij de contractverlenging. Simon verliet de club en vertrok naar België. Een gemiste kans en Ajax besloot te leren van deze ’fout’.

Maradona nam een heel dorp (die allen geen enkele rol van betekenis speelden in de voetballerij) mee naar Italië, oké een voetballer van een geheel andere statuur dan Gudelj, maar ter illustratie geen slecht voorbeeld dacht ik zo.

Bij Gudelj kreeg je tenminste nog een scout voor Servië en misschien een bruikbare verdediger op de koop toe. Voor minder euro’s dan voor Sinkgraven is betaald. En zoals je al aangaf is Gudelj geen slechte aankoop voor de basis. Dus wel te begrijpen, toch?

13-11-2015 13:22

wladimir +3059

Gudelj kon in de wintersop worden gehaald voor 10 miljoen. Toen hadden hem echt nodig (Serero, Klaassen en Andersen kwamen allen tobbend uit de winterstop. Sinkgraven werd in paniek gehaald voor veel te veel geld. Overmars doet maar wat en kan niet goed onderhandelen.

13-11-2015 19:40

ThaFox020 +0

Bergkamp mogelijk geschikt als assistent trainer... Als onderdeel van het TH afgaande op het rapport. Komt mij niet echt fris over. En Jaap Stam bakt er niks van bij JA. Hij kan niet een cursus van de KNVB "normaal" afronden. JA hoort een verlengstuk van de jeugd te zijn. JA hoort onder de jeugd te vallen. Niet onder verantwoordelijkheid van De Boer en Game Overmars,

13-11-2015 13:35

wladimir +3059

JA doet het niet goed idd. Volgens mij heeft Stam nog niet z'n diploma.

13-11-2015 19:37

3*stars*3 +23369

Younes was duidelijk een gok maar heeft het wel in zich.
Wel apart dat er word geroepen dat barca blij is, dat Onana is vertrokken, dacht dat Barca hem juist een contract wou aanbieden?
Dragi Gudelj, kon iedereen zien dat het een duo deal was.

Ze doen maar wat en hopen op et beste maar door al dat hopen, zitten we nu wel opgescheept met; Duarte, 4gever, vd Hoorn, Sanogo etc....

Amateurisme ten top en pijnlijk om te lezen, heel NL lacht Ajax momenteel uit...

13-11-2015 12:46

wladimir +3059

Dat zag je al aan de korte stukjes die ik van het optreden van Overmars bij de Tafel van Kees heb gezien. Een amateur, geen visie en maar wat doen. Deze clown is aangesteld, omdat niemand binnen Ajax Ling wilde. Wat voor rare dingen hij in het verleden ook heeft gedaan of niet. In zijn rapport trekt hij juiste conclusies en lijkt hij juist wel capabel om leiding te geven aan Ajax. Ik ben om.

13-11-2015 12:52

RusselWestbrook +21

Eigenlijk komt dat hele rapport van Ling er gewoon op neer dat alles maar dan ook werkelijk waar alles fout is gegaan. Tenminste, als ik op de stukjes hier op AST af ga.

Zal dat rapport vanavond even lezen als ik er aan toe kom.

13-11-2015 12:41

Zaeyx +0

Heb het rapport vanmorgen doorgelezen (eigenlijk een must read voor iedereen) en de stukjes op AS komen vrij goed overeen, zij het in een lichtjes andere bewoording. Kan natuurlijk ook zijn dat dat voor mij zo overkomt omdat ik het al gelezen heb.

13-11-2015 13:06

BaaszoeRoermond +1

Nog erger dan we dachten, wat een kinderlijk bestuur :'-)

13-11-2015 12:39

Bensco +7166

bevestigt eigenlijk het beeld wat ik momenteel van de scouting heb bij ajax. Men scout via YouTube en studiosport ipv een speler meerdere wedstrijden te volgen.

13-11-2015 12:36

ThaFox020 +0

Er wordt geen gebruik gemaakt van de scoutingafdeling! Die is volgens Bergkamp alleen noodzakelijk omdat de RVC dat wil en daarom nog nodig is.

Te bizar!

13-11-2015 12:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.