Keizer niet bezig met eventuele titel Jong Ajax

door Bart Veenstra 9

Keizer niet bezig met eventuele titel Jong Ajax

door Bart Veenstra 9

Laatst geüpdatet

Jong Ajax-trainer Marcel Keizer is niet intensief bezig met een eventueel kampioenschap in de Jupiler League. De Amsterdammers staan tweede en hebben slechts een achterstand van vier punten op koploper VVV-Venlo.

'Natuurlijk is het leuk om echt ergens voor te spelen. Dat is ook beter voor de motivatie van de Ajacieden. Maar het doel is om Ajax 1 te halen', herhaalt Keizer zijn eerdere woorden in gesprek met Ajax Life, waarna hij met gepaste trots spreekt over de prestaties van zijn elftal. 'We moeten nou niet hautain gaan doen, maar er is niets moeilijker dan wat we nu doen. We spelen attractief voetbal en leggen iedere wedstrijd onze wil op. En daarbij behalen we ook nog resultaat. Maar goed, daar hebben we ook uitstekende spelers voor.'

Een van de spelers die inmiddels op de deur aan het kloppen is, is Carel Eiting. De controlerende middenvelder was tegen RKC Waalwijk (4-1) vrijdagavond goed voor twee treffers. 'Carel is heel gretig. Hij is bezig om stappen te maken en wil natuurlijk ook het hoogste. Doelpunten maken is niet per se een kwaliteit van een zes, maar het is mooi meegenomen als je af en toe een bal binnen schiet. Hij laat zien dat-ie er is.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JPC40 +3

En nou de misschien vreemde vraag, Wat als dit elftal 1ste blijft ?? ze mogen niet promoveren, komt er dan automatisch punten aftrek of zijn ze gedwongen om paar potjes te verliezen ???
Hoe gaat men dit oplossen ???.

04-02-2017 14:41

nuff-said +1652

Wat denk je zelf sjaak? Gedwongen om paar potjes te verliezen? Dat is de domste vraag ooit. Dus je vraagt serieus waar of ze competitievervalsing worden aangedrongen door de knvb die daar normaal heel erg tegen is...als je 14 bent kan ik dit vergeven

04-02-2017 15:01

JPC40 +3

op het feit dat ik niet op jouw bericht concreet reageer zegt al genoeg, denk je niet ?

04-02-2017 22:27

Siemmie +2161

Wat denk je van gewoon de nummer 2 laten promoveren? Niet zo moeilijk om dat te bedenken lijkt me.

04-02-2017 15:07

JPC40 +3

jij zegt het, ik heb geen idee anders hoef ik dit niet te vragen, lijkt me logisch

04-02-2017 16:16

Ajaxbrl +13863

Tuurlijk niet ze krijgen gewoon de schaal maar verder niks , de nr2 promoveert direct naar de eredivisie

04-02-2017 15:07

JPC40 +3

oke ik heb geen idee hoe dit zit.

04-02-2017 16:14

Ferd +38589

Nummer 2 promoveert direct in dat geval

04-02-2017 17:23

Ajaxbrl +13863

zou wat zijn jong ajax de titel en ajax1 al 3 jaar geen titel

04-02-2017 13:52

NouriVandeBeek +7

De spelers vinden het ook leuk om voor Jong Ajax te spelen. Het is één en al plezier. Een top 3 plaats zou al heel knap zijn, maar de titel kan je niet eens meer uitsluiten. Al hangt veel af welke spelers mee gaan doen.

04-02-2017 13:51

Caparzo +4245

Het is ongelooflijk eigenlijk, we staan gewoon (op ruime afstand) tweede, en gaan zeer waarschijnlijk echt strijden voor het kampioenschap (nu JA "bloed ruikt"). Voor het kampioenschap! Terwijl ik het schijf denk ik, dit is f*cking niet normaal, of wel? Zoveel aanwas/talent, dit is toch wat St. Cruijff voor ogen had? Oké, het gaat niet volledig volgens Zijn visie, maar ik geloof dat zoals het nu gaat, beter bij de huidige tijd past. Ajax heeft de perfecte mix gevonden, doorstroming jeugd en gerichte kwaliteitsinjecties door aankopen. En natuurlijk de Nieuwe Start met (geheel conform Johan/Jordy's zienswijze) onze nieuwe trainer en zijn visie.

04-02-2017 13:00

Nissimeone +0

Tweede achter VVV eindigen is knap, en ik verwacht dat veel spelers zullen gaan aansluiten bij 1 na dit seizoen. Juist daarom waren de uitgaande transfers afgelopen maand zo verstandig. Nadat Bosz het voor het zeggen had was er geen sprake van een balans binnen de selectie, omdat hij een heel andere visie deelt dan de Boer. In de zomer verwacht ik dat Veltman een transfer maakt en dat Tete zijn plaats overneemt. Een Zeefuik/Owusu zal dan wel 2e back worden. Ik verwacht dat Sinkgraven weer middenvelder wordt, Viergever op links gaat spelen en Riedewald naast Sanchez. Ik verwacht dat Klaassen een (top)transfer maakt, en dat van de Beek gaat rouleren met Sinkgraven/Nouri. El Azzouzi en Zivkovic gaan definitief weg, behalve als Zivkovic zijn basisplaats bij Utrecht herovert en wat productiever wordt. Dolberg wordt vaste spits en Cassierra zal zijn ietwat treurige rol behouden en op den duur worden vervangen door Sierhuis. Younes gaat ons teleurstellen ben ik bang de aankomende maanden, Neres gaat vast op rechts spelen en Kluivert op links.

04-02-2017 12:41

Dennisjez +1113

Veel dingen zouden zeker kunnen. Als ik bosz zo hoor blijft Sinkie toch zeker linksback. Wat die ook erg goed doet vind ik!

04-02-2017 12:44

RusselWestbrook +21

Je begint zo lekker... vervolgens zet je Tete in de basis.

Gaat niet gebeuren. Er is een reden dat Veltman speelt ipv Tete, net zoals er een reden is dat Sinkgraven speelt en Dijks nu ergens in de Championship speelt. Tete en Dijks passen namelijk niet in de stijl van Bosz. Zeer beperkte voetballers met 0 waarde aan de bal.

Als er al een nieuwe linksback komt, dan wordt het Warmerdam of een aankoop, niet Viergever.

04-02-2017 12:46

Nissimeone +0

Ik hoop dat Warmerdam zijn vorm behoudt bij PEC. Speelt goed, maar niet lang genoeg voor een goede oordeel. Savastano wordt hem niet, neem dat van mij aan. Dankerlui technisch leuk maar gaan Ajax 1 niveau. Dus ik snap dat je denkt dat Sinkgraven linksback zal blijven, maar ik denk dat hij verdedigend te kort komt voor de grotere ploegen in de EL en volgend seizoen evt. CL. Viergever zie ik daarentegen wel als toekomstige linksback, is balvaardig en heeft een voorzet. Het probleem is nu dat Riedewald in een mentale dip zit en Westermann ook niet voldoet. Misschien dat de Ligt volgend seizoen naast Sanchez centraal staat. Ik hoop echt dat het bestuur hetzelfde blijft doen als afgelopen transferwindow. Niet in kwantiteit, maar in kwaliteit investeren. Trouwens, Tete heeft zich sterk technisch verbeterd, gisteren strooide hij met steekpassen en was nauwelijks op een verkeerde pass te betrappen. We moeten niet vergeten dat Tete nog heel jong is, en dat hij zich nog kan sterk ontwikkelen.

04-02-2017 13:04

gi0vanni +7314

Maar nog belangrijker is dat Tete zijn contract bijna afloopt dus omdat hij niet in 1 speelt is de kans heel erg groot dat hij als er club hem een mooi aanbod doet hij weg is.

04-02-2017 13:12

koreem +808

Dat over Riedewald en Viergever zie je imo echt verkeert. De Ligt gaat op termijn naast Sanchez spelen. Sinkgraven blijft lb of evt. een aankoop.

04-02-2017 12:55

Adamoost +0

Veel mee eens alleen tete valt na zijn blessure heel erg tegen. Tegen Almere city was hij bijvoorbeeld naar mijn menig de slechtste van het veld

04-02-2017 14:21

Ferd +38589

Tete gaat weg. Die heeft al 15 maanden geleden een contract geweigerd en met Mafia Mino als zaakwaarnemer weet je het dan wel.

04-02-2017 17:20

Lekiam +1

Ik ben het echt met alles oneens met je. Tete gaat weg en zo niet wordt nog niet in de basis gezet, sinkgraven komt niet in aanmerking voor eens plaats op het middenveld, die blijft LB of er komt een vervanger, viergever blijft centraal en wordt zeker geen vaste LB.

04-02-2017 22:45

klopper +2

Echt zo lekker hoe dit zich ontwikkeld. Als Ajax nu zijn hele middenveldkoopt Klaasen, Schöne, Ziyech, hoef je maar 1 echte versterking terug te kopen. Daar mag en kan je in de huige markt 20 miljoen aan uitgeven. Ik denk dat Ajax echt eens moet gaan uitrekenen of ze het salarisplafond kunnen ophogen naar twee miljoen. Daar zit de markt voor Ajax. Talenten een miljoenen salaris kunnen bieden...en tegelijkertijd de beste keuze zijn voor je carriere ontwikkeling. Dat zal Ajax onaantastbaar aantrekkelijk maken voor elk toptalent. En je zal nooit alle talenten binnen halen, maar het gaat het zoveel makkelijker maken.

04-02-2017 12:31

Dennisjez +1113

Ben ik op zich wel met je eens hoor! Ajax heeft meer dan genoeg geld. Maar ze moeten misschien eerst eens beginnen met 1,5. Is al 50 procent verhoging en ook niet onaantrekkelijk. Misschien dat je Klaassen en Ziyech ook nog wel wat langer kan behouden.

04-02-2017 12:43

klopper +2

Tuurlijk...het kan zeker ook met 1,5 miljoen. Ik zou het echter voor langere termijn willen weten of je daar de cijfers van rond kan krijgen. Als je dat cijfermatig rond kan krijgen...kun je ook langzaam het plafond ophogen tot waar je inschat dat het beste rendement oplevert.

04-02-2017 17:14

gi0vanni +7314

Heel het middenveld verkopen? Dat is onze beste linie. En nee 2 mil salaris kan niet. Ajax is juist deze weg ingeslagen zodat ze een positieve balans krijgen. Daar naast zou je iedereen z'n contract moeten opwaarderen anders zou je ongepaste verhoudingen krijgen.

04-02-2017 13:24

klopper +2

Nee, joh. Ik zeg helemaal niet dat je salaris plafond in één keer omhoog moeten gooien naar 2 miljoen. Ik zeg dat ze dat een uit zouden moeten rekenen...of ze dan gezond kunnen blijven draaien. En wat daar de consequenties van zijn. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je voortaan x aantal miljoenen meer wil verdienen aan transferinkomsten per jaar. Gezien de huidige transferprijzen ontwikkeling kan dat best en wordt je eigenlijk hoe dan ook gedwongen om mee te gaan. Gijp ziet dat goed. China is een gamechanger, die vrijwel niemand aan zag komen.

04-02-2017 17:23

klopper +2

Zekers...en dat moet Ajax ook niet perse doen. Maar bij wijze van...dan heb je geen megaprobleem. Haal bij PSV Pröpper, Guardado en Ramselaar weg en je moet gewoon een compleet nieuw middenveld kopen. Hendrix was aardig, maar heeft lang stil gestaan in zijn ontwikkeling. Verder hebben ze nagenoeg niets noemenswaardig klaarstaan. Niets.

04-02-2017 17:35

klopper +2

Zekers...en dat moet Ajax ook niet perse doen. Maar bij wijze van...dan heb je geen megaprobleem. Haal bij PSV Pröpper, Guardado en Ramselaar weg en je moet gewoon een compleet nieuw middenveld kopen. Hendrix was aardig, maar heeft lang stil gestaan in zijn ontwikkeling. Verder hebben ze nagenoeg niets noemenswaardig klaarstaan. Niets.

04-02-2017 17:35

AjaxBaggio +2

Als Nouri, De Jong, VD Beek, De Ligt, Cerny en Kluivert elke week zouden spelen bij Jong. Dan wordt je fluitend kampioen.

Nu is het wat lastiger aangezien je nooit in dezelfde formatie speelt.

Daarom vind ik het erg knap dat ze 2e staan.

04-02-2017 11:34

Nieuwegein +1

hopelijk kan eiting aankomend seizoen zijn debuut maken. is een hele slimme jongen met veel inzicht

04-02-2017 11:20

Ajacied33 +36807

Zou wat zijn als Jong kampioen zou worden haha. Denk alleen dat Vvv iets sterker is. Jong verloor ook met 0-4 thuis van ze dacht ik. Maar sowieso is het gewoon leuk voor die jongens om lekker mee te doen bovenin

04-02-2017 11:18

JubbegaAFCA +46

Ja die wedstrijd thuis waren ze echt kansloos helaas! Maar jong Ajax speelt echt mooi voetbal en als je daarmee 1e of 2e word met zo'n jong team is dat echt superknap

04-02-2017 12:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.