'Ingewijden bij Ajax gaan ervan uit dat het een buitenlandse trainer wordt'

door Timo Suur 401

Bron Het Parool

'Ingewijden bij Ajax gaan ervan uit dat het een buitenlandse trainer wordt'

door Timo Suur 401

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Alex Kroes gaat een buitenlandse trainer aanstellen bij Ajax voor volgend seizoen, zo denken ingewijden. Het Parool schrijft dat er een gebrek is aan Nederlandse trainers en zodoende gaat de bestuurder de landsgrenzen over om te zoeken naar een geschikte oefenmeester.

Het is de bedoeling dat Kroes op 1 januari officieel aantreedt als algemeen directeur van Ajax. Door een concurrentiebeding in Kroes' contract bij AZ kon hij aanvankelijk op 15 maart 2024 aan de slag in Amsterdam, maar dit kan naar voren worden gehaald als Ajax een overeenstemming bereikt met zijn oude werkgever. Hierdoor zou Kroes eerder kunnen beginnen aan de zoektocht voor een nieuwe trainer.

Er is een hoop werk te verrichten voor Kroes bij de Amsterdamse club en dus zou het een opsteker zijn als de bestuurder eerder aan het werk kan. Na het ontslag van Maurice Steijn neemt Hedwiges Maduro nu tijdelijk de honneurs waar als interim-trainer van Ajax, maar de verwachting is dat John van 't Schip het overneemt tot het einde van het seizoen. Daarna is de verwachting van ingewijden dat er een buitenlandse trainer aan het roer staat bij de Amsterdammers wegens een gebrek aan geschikte Nederlanders. Er worden geen namen van mogelijke trainers genoemd door Het Parool.

Van Gaal en Van Praag voeren gesprekken met AZ

Louis van Gaal en Michael van Praag hebben de laatste tijd gesprekken gevoerd met AZ om te kijken of Kroes eerder aan het werk kan gaan bij Ajax. Van Gaal speelt een belangrijke rol in deze onderhandelingen volgens Chris Woerts. 'En uit respect voor Van Gaal, wat hij bij AZ heeft gedaan, lijkt er een opening te komen dat hij eerder kan beginnen bij Ajax. Louis staat er heel goed op bij AZ.'

Weet Ajax zondag tegen PSV een punt te pakken? Zet in en verdien zes keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Voetbaliseengedicht +1054

Het gaat Stijn Vreven worden. Let op mijn woorden

29-10-2023 13:58

DeKes +3204

Hebben we op ESPN vanochtend REIZIGER GEHOORD EN GEZIEN!!!!
Mijn God……, dat die geen hoofdcoach is geworden!!
Wát een persoonlijkheid!
DÍT MOET DE NIEUWE WORDEN!!

29-10-2023 11:19

rafaelvandekaart +1784

Vind je? Ik vind hem juist een beetje timide overkomen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het geen goede trainer is/kan worden.
Maar om te zeggen ‘wát een persoonlijkheid’, die mening deel ik niet

29-10-2023 11:27

johanisajax +8844

Belachelijk idd dat hij niet eens is overwogen. Hij speelde bij grote clubs in een tijd dat voetballers nog voetballers waren.

29-10-2023 12:34

FrancescosRavioli +15367

Nou, kom maar door met die Scandinavische gebakjes. Hasentuttl, Knutsen.

29-10-2023 10:10

AFCAjaxMidNineties +12756

Ik zei het al na Schreuder: Joachim Löw!!! Ideale man. Maak je Bogarde en Arjen Robben de assistenten. Vos terug naar jong. Aanzien, speelde zeer attractief met Duitsland (werd wereldkampioen!), kon goed met alle spelers omgaan en heeft er een hechte mannschaft van gesmeden.

En hou op over dat puberale gedoe met dat filmpje dat hij aan zijn kruis zat want dat doen wij allemaal. Admit it.

Optie 2 voor mij is Arsene Wenger (manager rol) met Bogarde voor de gatenkaas achterin en Dave Vos als veldtrainer.

29-10-2023 02:15

JariHeijden +5606

Wenger is vijf jaar geleden op zijn 69e gestopt bij Arsenal en heeft sindsdien geen club met gehad. Hij is nu 74 jaar. Ik denk dat we deze optie wel kunnen vergeten.

29-10-2023 07:44

AFCAjaxMidNineties +12756

Als manager erboven. Vos veldtrainer. Prima te doen!

29-10-2023 09:48

FrancescosRavioli +15367

Je hebt net van Gaal als Adviseur. Dan ga je geen Wenger halen.

29-10-2023 10:11

AFCAjaxMidNineties +12756

Van Gaal is voor de korte termijn.

29-10-2023 13:35

FrancescosRavioli +15367

Al gaat ie met z'n vinger langs z'n anus en ruikt ie eraan. Low mag van mij altijd komen.

29-10-2023 10:10

goajaxgo +14157

Hij eist dat ook van zijn spelers.

29-10-2023 10:43

FrancescosRavioli +15367

Ik voorzie een nieuwe geuzennaam: Der Braunaugen

29-10-2023 13:19

AFCAjax_1988 +3811

Ik zou Fred Grim en Graham Potter aanstellen. De een gelooft in sprookjes en de ander kan toveren. Ideale combi

29-10-2023 01:08

Mijnclub33x +9992

Grim is middelmaat, niet doen.

29-10-2023 05:32

JariHeijden +5606

Volgens mij snap je de grap met de achternamen niet! 😉

29-10-2023 07:43

goajaxgo +14157

Misschien Lucas Andersen terughalen?

29-10-2023 10:44

Steffenhagen +37945

Met van Gaal in het huis : absoluut een nederlandse trainer . Andries Jonker of Pascal Jansen

28-10-2023 21:38

Mijnclub33x +9992

Dat laffe voetbal van Pascal Jansen, Europees gezien om met 4-1 afgedroogd te worden? Nee!!

Dan Andries Jonker maar. Een zee aan ervaring en jarenlang assistent bij Barcelona met van Gaal.

29-10-2023 05:37

Concrete +3216

Jan Boskamp ?

28-10-2023 18:13

vanreenen +10321

75 jaar geworden, dus voorbeeld van niks.

28-10-2023 19:11

Mijnclub33x +9992

Ben jij in Rotterdam geboren of zo?

29-10-2023 05:38

Concrete +3216

Haha, gelukkig niet 🙂. Was maar geintje hoor

29-10-2023 10:15

FrancescosRavioli +15367

Heb je wel het voordeel dat je selectie topfit is. Elke speler met 1 gram overgewicht eet ie op.

29-10-2023 10:13

Sense of.H +5463

Kies maar eentje uit, . Inne minne mutte......

Marcelo Bielsa
Luis Enrique
Roberto Martinez.
Tite
Rafael Benitez.
Andre Villas-Boas.
Sean Dyche
Knutsen
Potter

28-10-2023 17:56

LuisSuarez01 +5426

Knutsen als ie tenminste nog wil komen.

28-10-2023 19:55

Mijnclub33x +9992

Dat wordt knudde.

29-10-2023 05:39

Artemio +32157

Waar is Gallardo in het rijtje?

28-10-2023 21:54

Babangida83 +23951

-Gallardo spreekt geen Engels, dus dat zou een blunder zijn.
-Knutsen speelt volgens mij afwachtende dan menigeen denkt. Iemand die dit kan debunken? Initiële analyse zegt van niet, namelijk. Grote twijfels daarover.

Bielsa en Luis Enrique zijn de enigen die het Ajax-spel kennen.

28-10-2023 23:08

Spielmacher +10773

Rafael Benitez zit nog net iet in een gesticht, maar het scheelt weinig. Dat kan je niet serieus menen dat je die man in Amsterdam wil zien.

Ik zou toch gewoon op Pascal Jansen mikken.

28-10-2023 23:25

FrancescosRavioli +15367

Mooi lijstje. Maar niemand gaat zich hieraan branden.

29-10-2023 10:14

vanreenen +10321

Ik ben wel niet geraadpleegd, maar heb voor de aanstelling van Steijn al aangegeven dat ik een viertal trainers geschikt acht voor Ajax. Alleen geen idee of ze nu nog beschikbaar zijn. In willekeurige volgorde: Ole Gunnar Solskjaer, Joachim Low, Antonio Conte en Frank Lampard.
Ik hoor wel van jullie welke je geschikt vindt voor Ajax.

28-10-2023 17:54

Sense of.H +5463

Die Salaris eisen zijn PL normen, een meer ervaren teruggetrokken carrière coach die de uitdaging aangaat zal beter zijn.

28-10-2023 18:00

Sti Jn +3101

Wat is een teruggetrokken carrierecoach?

28-10-2023 20:27

FrancescosRavioli +15367

Eentje die niks te verliezen heeft en genoeg heeft bewezen. Type advocaat, Rutten, Hiddink (Niet qua spel, wel qua reputatie en levensfase. Er zijn niet echt oud Ajax coaches die in zon fase verkeren)

29-10-2023 10:15

Mijnclub33x +9992

Conte kost een vermogen, Low heeft veel ervaring maar doe gaat het ook niet doen.

29-10-2023 05:41

Myriad +7125

Een nieuwe trainer moet vooral een aantal verschillende succesvolle ervaringen hebben met een aanvallende speelstijl.

Die ervaring hadden Heitinga en Maduro niet. Schreuder feitelijk ook maar weinig. Steijn daarentegen had dan wel ervaring, maar nog nooit typisch Ajax voetbal gecoached.

Pascal Jansen is ook nog niet geschikt. Die heeft maar 1 club gehad. Hij heeft bijvoorbeeld nog helemaal geen ervaring met een kleedkamer vol vedettes.

Aan deze essentiele criteria voldoet geen enkele beschikbare Nederlandse trainer, behalve Ron Jans :).

Een buitenlandse trainer is onontkoombaar.

28-10-2023 17:18

Oempaloempa +1479

Vedettes zijn allemaal foetsie.

28-10-2023 19:18

Johan4ever +10914

@Myriad

´Pascal Jansen is ook nog niet geschikt. Die heeft maar 1 club gehad. Hij heeft bijvoorbeeld nog helemaal geen ervaring met een kleedkamer vol vedettes.´

Ten Hag had die ervaring ook niet ! Wel succesvol bij Ajax...

28-10-2023 19:47

Brownfinger +2005

Als hij moeite heeft met vedettes zal ajax geen problemen zijn momenteel

28-10-2023 20:13

Sti Jn +3101

Slot heeft die ervaring ook niet.. bij Pascal Jansen vraag ik me echter wel af of AZ niet gewoon heel goed wordt bestuurd en of er dus niet weinig meerwaarde van de coach is. In die zin hadden Steijn en Schreuder meer een staat van dienst.

28-10-2023 20:29

Mijnclub33x +9992

ten Hag is min of meer autistisch in zijn gedrag, dat heeft zo zijn voordelen. Meer afstandelijkheid en de dingen zien en benaderen die een doorsnee trainer die graag aardig gevonden wil worden, niet ziet.

29-10-2023 05:47

AJAX020ADAM +6969

Volgens mij spreekt Robert Maaskant, meerdere talen.

28-10-2023 17:04

Geus +4770

We zoeken een trainer, geen tolk.

28-10-2023 17:16

AJAX020ADAM +6969

Noem je Maaskant een trainer dan, die slappe krant.

28-10-2023 20:06

Standby +10114

Zou mooi zijn! Alleen jammer dat we dit niet hadden gedaan toen Mislintat ervoor geopperd had.

28-10-2023 16:52

freak31 +5676

Ik vind het veel te lang dat Schip het gaat overnemen met allerlei mogelijke scenario's die nog kunnen gebeuren zoals nog verder zakken dan dat we nu al doen en hij het dus ook niet aan de praat gaat krijgen. Ik zou in de winter gelijk doorpakken en niet wachten tot in de zomer van 2024.

28-10-2023 16:47

Ajax The Best +16639

Ik denk dat iedereen liever eerder wil. Maar gedurende het seizoen heb je minder kandidaten. Dus als het niet lukt in de winter zal het de zomer worden.

28-10-2023 18:53

freak31 +5676

Zou er alles doen om het eerder voor elkaar te krijgen. Schip wil het liever ook niet te lang blijven doen omdat hij een andere functie ambieert.

28-10-2023 23:09

Mijnclub33x +9992

Drie punten tegen RKC zijn zo goed als binnen hoor🤫

29-10-2023 05:49

freak31 +5676

Denk dat staatsidioot en beroepsstumper Kramer daar anders over denkt....Die hebben voor die 10 minuten extra krachten, let maar op. Daarom is het niet eerlijk dat je hier voor moet terug komen.

29-10-2023 10:36

Kuningaz +5355

Halleluja! Er gaat dus gekeken worden naar competenties en niet naar nationaliteit. Liever gehad dat er iemand per winterstop zou komen, maar een TD aanstellen, Kroes laten starten per januari en een tactische sterke trainer die aanvallend voetbal speelt en we kunnen weer meedoen volgend seizoen (hoe pijnlijk het ook klinkt: ‘volgend seizoen). Dit jaar moet je Europees voetbal halen en dat wordt nog een hele klus. We gaan weer een tijd tegemoet van speculeren en afwachten.

28-10-2023 16:22

Karel.L +533

Hoor de naam Pascal Jansen veel te weinig. En anders een zak geld neerflikkeren en Slot halen. Die kan bagger spelers laten presteren.

28-10-2023 16:18

Danielson +50581

Jansen gaat naar Feyenoord volgend jaar. Mark my words.

28-10-2023 16:51

nightgoat +31199

U bent ietwat laat aangaande Jansen en door Slot z'n naam kan sowieso een streep.

28-10-2023 16:51

Sti Jn +3101

Slot gaat naar de PL, zeer indrukwekkend wat hij doet. Eén totaalfilosofie die ik alleen bij Van Gaal en in iets mindere mate TH zie.

28-10-2023 20:32

NipeB +15846

Voor Ten Hag was pas belangstelling vanuit de PL na een paar landstitels, bekers en Europees succes. Slot gaat echt niet naar de PL hoor. Die moet wat meer laten zien dan 1 landstitel en verloren finale in de Conf League. Dat is niks waar je de PL mee imponeert. Speelt ook gewoon als een NL trainer. Naïef, voorspelbaar, van een goede tactische coach verliezen ze altijd. Ik zie helemaal geen totaal filosofie. Ik zie een gewonnen wedstrijd tegen de nummer 9 in Italië en een club die niet eens in de eredivisie bovenaan staat. Overdrijf toch niet zo. Slot is niks bijzonders

29-10-2023 01:09

ajaxkampioen14 +24

En toch hoor en lees ik van veel AZ supporters dat ze niet blij zijn met Pascal Jansen

28-10-2023 22:04

Cruyffie +2403

Ajax moet op zoek naar de nieuwe De Zerbi. Als Brighton hem heeft kunnen scouten, dan had Ajax dat ook kunnen doen.

Welke vijf coaches staan nu bijvoorbeeld op het lijstje van Brighton, als opvolger van De Zerbi? Dat lijstje moet Ajax zien aan te komen. Die Michel, coach van Girona, is bijv zeer interessant. Aanvallend voetbal, positiespel, goede resultaten.

Eigenlijk moet zo iemand op de Nederlandse velden ook te vinden zijn. Wordt tijd voor een Louis van Gaal Academie - topcoaches opleiden.

28-10-2023 16:06

Ajacied33 +36807

Probleem is dat zulke aanstormende trainerstalenten liever naar een sterke competitie gaan. De Zerbi zit in de PL en Michel in de PD.

28-10-2023 16:18

Cruyffie +2403

Dan nog een stap eerder scouten. De Zerbi zat namelijk in Rusland, bij Shakhtar. En daarvoor deed ie het al extreem goed bij Sassuolo. Daar had Ajax ‘m moeten scouten. Want Ajax staat we een tandje hoger aangeschreven dan Shaktar - zeker voor een Cruijff adept als De Zerbi.

28-10-2023 16:26

Schip +23580

Gewoon Slot moeten halen voor Ten Hag in zijn laatste jaar en klaar. Ik zei het toen al, maar of wee als je de genialiteit van TH in twijfel durfde te trekken. TH is een processenman, bijzonder betrokken en met een positieve spelopvatting, maar geen wonderdokter. Hij maakt niet meer van een groep dan de selectie waard is. Slot wel. Twee klassen beter.

28-10-2023 16:41

Cruyffie +2403

Zeer eens

28-10-2023 17:49

Ajax1969 +4166

Nou is dat scouten bij Ajax momenteel een probleem...

28-10-2023 21:26

NipeB +15846

Maar Ajax scout alleen maar Ajax DNA. Je doet net of we modern zijn maar juist Ajax haalt qua spelers en coaches de voor de hand liggende optie. Totaal niet vernieuwend.

29-10-2023 01:11

leeke +10406

Die hadden we toch...dacht Sven

28-10-2023 16:30

wijzijndebeste123 +164877

De 2e keuze van Brighton na De Zerbi was Knutsen. Lijkt me n geweldige (en haalbare) optie.

28-10-2023 19:09

Suavimani +12061

Ja, Kroes is natuurlijk ook niet op zijn achterhoofd gevallen hè. Die ziet ook dat NL middelmaat ons niet verder gaan helpen. Kijk bovendien naar de Europese topclubs. De meesten hebben gewoon een buitenlander als trainer. Als je daar als Ajax zijnde bij wil horen, dan moet je een buitenlandse trainer niet categorisch blijven uitsluiten.

28-10-2023 16:00

Hersenspinsel +8221

Het is niet voor niets dat Kroes een wereldreis gaat maken 🤷

28-10-2023 15:44

afct +8978

Wat ik nu weer niet begrijp. Kroes is algemeen directeur. Laat hem een goede organisatie en technisch directeur aanstellen.
De technisch directeur stelt een trainer en een selectie aan. Als het even kan in overleg.
Vorig seizoen was van der sar technisch directeur aan het spelen.
Dit seizoen had je geen algemeen directeur en kon sven alleen technisch directeur spelen.
Nouja de gevolgen weten we nu allemaal.

28-10-2023 15:25

B2tob4 +12084

Kroes IS nog geen AD, en van Praag en van Gaal zijn bezig om de organisatie voor Kroes voor te bereiden en eventuele “poppetjes” op te zoeken en eventueel te polsen..!

28-10-2023 19:41

NipeB +15846

Kroes overschat zichzelf en wordt AD en TD en gaat vertellen dat hij dat wel samen kan doen. Kostenoverwegingen en zo. Die gaat dat als ex-zaakwaarnemer allemaal zelf oppakken. Die gevolgen merken we snel genoeg.

29-10-2023 01:13

C14 +22461

Haha dat eeuwig Jonk negeren wordt echt opzichtig en extreem zielig.

Weet als geen ander waar het Ajaxvoetbal voor staat, dus in de kleinste details, een beetje a la Dave Vos, dus niet alleen 4-3-3, opbouwen, aanvallen en drukzetten, zoals de meesten niet verder komen dan dat, en daar vaak hun kansloze, eigen variatie op neerzetten.

Heeft de Ajaxjeugd gered en weer des Ajax (Cruijffs) laten spelen. Heeft spelers beter gemaakt, onder meer in het naar voren leren denken en handelen, en voor in het aanvallend combinatiespel van achteruit.

Heeft Volendam dat twee jaar achter elkaar helemaal onderin de KKD eindigde, in zijn eerste jaar naar de 3e plek geloodst, daarna 6e, daarna 2e met promotie naar de eredivisie. In de eredivisie als promovendus zich ook knap gehandhaafd, zelfs na een crisis rond de winterperiode die ontstond door visieloze bedrijfsmensen zonder enige voetbalkennis die bang waren voor te weinig invloed.

En al dat succes met Volendam met overwegend heel erg goed en aantrekkelijk aanvallend combinatievoetbal en veel jonge spelers. Ik heb aardig wat wedstrijden gezien, en daarin viel ook wel het gebrek aan individuele kwaliteit op; verdedigers die heel knullig hun duel verliezen en een goal toelaten, aanvallers die de makkelijkste kansen misten, en zo wedstrijden gelijk speelden of verloren terwijl ze veel meer kansen creëerden.

Maar ja, iemand de volledige macht geven bij Ajax omdat ie ooit in een ver verleden de CL heeft gewonnen, maar de laatste 10 jaar niet verder komt dan 5-3-2 als oplossing voor elk probleem. Zelfs problemen creëert die er niet zijn (zogenaamd gebrek aan buitenspelers) om maar 5-3-2 te spelen. Met Man U niet verder kwam dan Frank de Boer voetbal, bij Bayern ook veel de bal direct op Robben speelde. En wiens kamp/stroming in de jaren 90 en daarna de opleiding totaal verpestte.

En dan nog Blind Sr. weer installeren, de man achter de crisis, degene die Overmars de crisis in gang liet zetten, door van Ajax een koopclub te maken, niet meer naar jeugd te kijken, de scouting te negeren, en al het technische met zijn bevriende trainer deed, een passant. Dan weet je dat dat een keer fout gaat, bij opvolging, want die opvolging moet dan extreem goed zijn, en passend, want volledige technische macht bij één man.

Wie dan ook verrast was door de crisis, heeft niet goed opgelet.
Maar de hoofdverantwoordelijke ervoor, de voetbalcommissaris die de organisatiestructuur, samenwerking tussen de technische afdelingen en mensen had moeten bewaken, zit er nu dus gewoon weer. Niks geleerd.

28-10-2023 15:22

Jelluhafca +3431

De best mogelijke Hoofd Jeugdopleidingen…de jeugdopleiding is een drama. Over Ajax dna gesproken en wel geschikt!

29-10-2023 10:05

C14 +22461

De opleiding is helemaal geen drama, en Jonk staat daar niet eens meer aan het roer, al jaren niet meer. Onder Jonk had je de lichting De Ligt, en co., waarmee de halve finale CL werd gehaald, en het best spelende A1 en Jong Ajax ooit.

29-10-2023 19:46

Raikkonen94 +641

Zou heel goed nieuws zijn als Kroes niet krampachtig binnen de landsgrenzen naar een trainer zoekt. We zijn wel toe aan een moderne trainer.

28-10-2023 15:17

C14 +22461

We zijn toe aan een echte Ajaxtrainer. Modern = kopiëren.

28-10-2023 15:28

Maracana +1979

Maar wie/wat is dan een “echte Ajax-trainer”? Moet dat per se een Nederlander zijn??

28-10-2023 15:44

luisternaarmij +633

Kluivert/ Seedorf

28-10-2023 16:13

nightgoat +31199

Kluivert/Seedorf, ik moest bijna lachen.

28-10-2023 16:47

C14 +22461

Die de kernwaarden, spelprincipes en spelopvatting van het ware Ajax nastreeft.
Dus die Cruijffs visie aanhangt en ook durft toe te passen.

Dat hoeft niet per se een Nederlander te zijn, liefst wel. Met Jonk heb je de ideale kandidaat.

28-10-2023 22:34

Suk Hyun-Jun +6287

Een Pools Ajax fan account op Twitter kwam recent met de naam Marek Papszun. Zij hadden een (waarschijnlijk zelfverzonnen) gerucht getweet dat hij op het lijstje zou staan van Ajax. Omdat ik nieuwsgierig was, ben ik even uit gaan zoeken wat deze man zo speciaal zou maken.

Deze Poolse trainer kreeg in 2016 de leiding over Rakow Czestochowa, een club in de 3de divisie, waarnee hij in zijn eerste seizoen meteen met hen promoveerde naar de 2de divisie en twee jaar later (in 2019) kampioen werd van de 2de divisie, waarna hij dus promoveerde naar de Ekstraklasa, de hoogste divisie in het Poolse voetbal. Vier jaar(!) na die promotie werd hij kampioen met dezelfde club, Rakow, van de Ekstraklasa. Hij eindigde met een veel lager budget hoger dan bijvoorbeeld Legia Warschau en Lech Poznan.

In die vier jaar op het hoogste niveau heeft hij ook 'gewoon' even twee keer de Poolse beker en twee keer de Poolse supercup gewonnen. Met diezelfde club die in 2016 nog op het 3de niveau van Polen speelde. Dat is behoorlijk indrukwekkend.

Over zijn tactische vaardigheden kan ik vooralsnog weinig zeggen, behalve dat hij het liefst 3-4-2-1 speelt. Dat zou met Sosa en Gaaei op de flanken helemaal geen verkeerde opstelling zijn.

https://www.transfermarkt.nl/marek-papszun/profil/trainer/29618 < die foto op z'n trainersprofielpagina geeft mij ook echt de indruk dat hij compleet bezeten is van voetbal haha.

28-10-2023 15:05

Chesterson93 +3328

De trainer van Mamelodi Sundowns, Rhulani Mokwena, heeft de club weer de beste ploeg van het land - en één van de beste ploegen in Afrika - gemaakt, met een spelsysteem dat zelfs in Europa vernieuwend werkt. In de voorbereiding werd NAC met 1-4 van het veld geblazen. Een aanrader om over de coach en club te lezen: https://www.goal.com/en/news/mamelodi-sundowns-coach-mokwena-opens-up-on-latest-coaching-methods-i-m-just-a-thief/bltb729cc0f9d4f838e

De bijnaam van Mamelodi Sundowns - sinds Mokwena - ? “The Brazilians”. Hij gebruikt dingen uit de Premier League en andere competities om zijn speelstijl aan te scherpen. Ik denk alleen (nog) niet dat een club als Ajax dat aandurft. Dus zal hij ervaring op moeten doen buiten onze club. Maar hij is een hele interessante optie voor de toekomst.

28-10-2023 15:52

Suk Hyun-Jun +6287

Yo bedankt voor de link man! Ik houd het Afrikaanse voetbal met een schuin oog in de gaten, echt nauw volgen doe ik het niet. Wist wel dat in Zuid-Afrika de Sundowns de laatste paar jaren succesvoller waren geweest dan de Chiefs en de Pirates. Hun bijnamen zijn wel mooi ja, o.a. omdat ze exact hetzelfde tenue als het Braziliaanse nationale elftal hebben. Maar ook "shoe shine and piano" haha, de Zuid-Afrikaanse synoniem voor tiki-taka.

Ik zie net overigens dat ze zowel GAE (0-1), Sparta (1-4) als NAC (1-2) hebben verslagen in de voorbereid. Nou zeggen oefenpotjes niet zo gek veel, maar drie keer winnen van een Eredivisie club is toch niet verkeerd nee.

Ik ga het artikel zo even goed doornemen. Wel eerlijk van hem dat hij dingen overneemt van andere coaches, maar dat is helemaal niet zo erg, als zijn team er beter van gaat presteren. Wie weet is hij ook toekomstig bondscoach van Bafana Bafana, want zo goed doen zij het de laatste jaren niet volgens mij.

28-10-2023 16:20

Wouter.H +11163

Klinkt als Knutsen

28-10-2023 18:35

Suk Hyun-Jun +6287

Je kan het enigszins met elkaar vergelijken ja.

Twee verschillen: Knutsen was alleen assistent toen Bodo/Glimt promoveerde van de 2de divisie naar de Eliteserien. Pas toen hij hoofdcoach werd in de hoogste divisie gingen ze echt groots presteren. Papszun was er vanaf het derde niveau al bij.

Ander verschil is ook dat het onder Papszun zijn leiding niet lukte om voor de Conference League groepsfase te plaatsen, want ze werden twee keer uitgeschakeld door Gent en Slavia Praag. Nou zijn dat niet de minste ploegen, dus op zich is het überhaupt knap dat ze de play-offs hadden bereikt, maar Knutsen heeft bij Bodo/Glimt op Europees vlak meer bereikt.

28-10-2023 18:47

JesperDeVlo +5467

Hansi Flick zou voor mij een topkandidaat zijn.

In het seizoen 2019/20 liet hij Bayern echt aanvallend Ajax voetbal spelen en wonnen ze niet alleen de titel maar ook de CL.

28-10-2023 15:01

C14 +22461

Bayern probeert dat ieder seizoen wel te spelen he? Dus die hele club is daar op ingericht en je kan ieder jaar doorbouwen op een fundament. En dan nog ijzersterke selectie, en het feit dat Bayern vrijwel altijd wel mee doet in de absolute top, moet je die prestatie denk ik niet overschatten.

Durft Flick het bijvoorbeeld ook met minder materiaal? Kan hij het ook erin slijpen bij spelers die dat spel niet zo gewend zijn?

28-10-2023 15:30

Edwin Oud +2327

Kluivert? Knap 4e met een klein clubje in Turkije. Heeft als jeugdtrainer bij Twente spelers beter gemaakt.

28-10-2023 15:00

Tommyshelby +129683

Beginnen met een Belg, dat is veilig. Vrancken vind ik een goede.

28-10-2023 14:57

debetweter +10110

Waarom is dat veiliger?

28-10-2023 15:00

Dolberg25 +8859

Ik zou Kompany ook wel interessant vinden, maar betwijfel of hij haalbaar is. Wellicht als Burnley degradeert.

28-10-2023 15:18

31xAjax +7970

Alles staat en valt met het feit of Ajax er in slaagt 9 of 10 van Sven's miskopen komende 2 Windows weet te slijten. Slijten ja want fatsoenlijk verkopen lijkt een utopie. Daarnaast ook nog Bergwijn, Brobbey, Berghuis, Taylor en Rensch.

En dat terwijl er bijna nul organisatie is. Van Praag, van Wijk, Blind, Kroes en Beuker zijn nog geen van allen in functie en KJH is er ook een paar maanden uit. Verder is het geld op.

Dus de buitenlandse trainers zullen wel in de rij staan....

28-10-2023 14:52

jeffrey2022 +8253

9 of 10 van Svens miskopen? Maar goed dat jij geen scout bent 😂

28-10-2023 14:54

31xAjax +7970

Noem er eens 4 die Ajax beter hebben gemaakt??

28-10-2023 15:19

31xAjax +7970

Die hebben Ajax niet beter gemaakt. Ze zijn hoogstens net zo goed als wat we al hadden. Forbs krijgt het voordeel vd twijfel. Tahirovic is niet beter dan Taylor of Vos. Ramaj heeft het donderdag niet laten zien maar een keeper was sowieso niet nodig en zeker niet voor zoveel geld. En Sosa kan er niet zoveel van....

28-10-2023 17:23

Hersenspinsel +8221

Dit is juist de reden dat Ajax het nu zo zwaar heeft. Een speler van gelijke kwaliteit terugkopen kost doorgaans het dubbele en dan heb ik het niet eens over de inwerk periode.
Mijn antwoord.
Ajax for the future met een aantal cracks zoals Frank Rijkaard en Tadiç.
Voor de rest normaal de Ajax patronen er met geduld inslijpen.

28-10-2023 15:51

Bijlmerboy93 +2521

Wat is er mis met Pascal Jansen? Vind overigens Ron Jans wel de kwaliteiten hebben, maar niet de uitstraling voor Ajax.

28-10-2023 14:47

IboAFCA +16241

Roger Schmidt! Top-level!

28-10-2023 14:44

letsvencook +13070

Halleluja, eindelijk mensen in de directie die door hebben dat er geen geschikte nederlanders zijn. Als die er deze zomer zaten had sven ook geen steijn hoeven aanstellen, dan stonden we nu waarschijnlijk ook op een veel betere plaats met enige automatismes en vorm in het team.

28-10-2023 14:40

w86 +9467

Bosz was een prima keuze geweest, maar die kan je nu niet keer halen. Andere Nederlandse opties zie ik niet, of Ten Hag moet morgen ontslagen worden.

28-10-2023 14:49

Wendy.H +7051

Misschien is het je niet opgevallen dat die al vast legt bij psv voor langere tijd?

28-10-2023 15:45

Ron6 +3521

Ik reageerde op Letsvencook he die schrijft dat als er geschikte goede nederlandse trainers er zaten deze zomer dan had Sven die wel gehaald.

Daar reageer k dus op, Bosz WAS zeker wel beschikbaar….

28-10-2023 16:31

leeke +10406

Ten Hag werkt niet ,Dan ben je verplicht om spelers zoals Blind,Tadic te halen. Je zou een type Slot moeten halen,juist een trainer die van niks iets kan maken.laatste seizoen was ook al veel minder he onder ten Hag

28-10-2023 16:34

letsvencook +13070

Bosz was niet beschikbaar voor ons want dat mocht niet van de directie..

28-10-2023 16:51

Bijlmerboy93 +2521

Wanbeleid. De vraag die je moet stellen is: "Wat voor trainer past bij onze visie en beleid?", niet "welke nationaliteit moet die hebben?"

28-10-2023 14:39

twynestar +28582

hoe weet je dat ze die tweede vraag überhaupt gesteld hebben? sterker nog het artikel impliceert dat het die eerste vraag was.

wanreactie

28-10-2023 14:54

Bijlmerboy93 +2521

Als je uikomt bij "buitenlandse trainer" heb je die eerste vraag niet gesteld dus. Dan zou je namelijk uit zijn gekomen bij een persoon óf profiel waarin nationaliteit geen rol speelt.

28-10-2023 15:03

w86 +9467

Of ze hebben de 1e vraag gesteld en kwamen erachter dat er geen Nederlandse kandidaten zijn?

28-10-2023 20:42

Bijlmerboy93 +2521

Dan kom je toch bij het profiel uit wat ontbreekt bij die Nederlanders of een naam? Niet "buitenlander".

28-10-2023 21:10

twynestar +28582

Een profiel waarbij je concludeert dat deze in Nederland nu niet beschikbaar zijn. Dat impliceert her artikel dat daarbij de logische conclusie "buitenlander" trekt.

Als ik een nieuwe laptop ga kopen weet ik ook al snel dat het een buitenlandse zal worden terwijl ik echt eerst inhoudelijk mijn wensenlijst op stel. Geen wanbeleid dus.

Het lijkt erop dat je het artikel niet las maar al bij de kop je conclusies trok en je vooringenomen mening blijft verdedigen. Lees het allemaal rustig terug.

29-10-2023 11:42

JaapStam +137575

Dwight Lodeweges zou de beste optie zijn!!!

28-10-2023 14:35

Ajacied33 +36807

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

28-10-2023 14:38

Mv9494 +16642

grapjas :P

28-10-2023 14:39

Bijlmerboy93 +2521

Hij heeft teveel smaak om Italië te verruilen voor Nederland.

28-10-2023 14:40

JaapStam +137575

Valentina Nappi is toch veel te jong voor Dwight Lodeweges!!! 😉!!!

28-10-2023 14:42

Oxxer +164720 moderator

@Jaap

Ben jij gestoord, ik zou kiezen tussen Mike Snoei, Joop Gall of Foeke Booy, die laatste kan een duo functie doen, hij heeft ervaring als TD.

28-10-2023 14:45

JaapStam +137575

Ronald Koeman ook zo'n geweldenaar!!! 😂😂😂!!!

28-10-2023 14:55

Oxxer +164720 moderator

Koetje is onaantastbaar en staat op eenzame hoogte.

28-10-2023 14:59

JaapStam +137575

😂👍🏻!!!

28-10-2023 15:04

Oxxer +164720 moderator

Als Sjaak het kon bepalen wordt Koeman in de nabije toekomst weer trainer van Ajax1.

28-10-2023 15:05

Wendy.H +7051

Jaap alsjeblieft zeg, ga een eind fietsen

28-10-2023 15:46

PaulEast +7927

Ik zie hier mooie namen voorbijkomen. Ik hoop echt dat Ajax voor een buitenlandse trainer gaat met moderne inzichten. Maar waarom wachten tot volgend seizoen als je er in de winterstop 1 kunt krijgen. Hij kan dan de huidige selectie beoordelen en en de zomer pauze correcties voorstellen.

28-10-2023 14:27

thepower1990 +35726

En welke kunnen we krijgen in de winterstop dan die wil instappen in een seizoen dat je voor jan joker meedoet? Die zijn ook niet gek hoor, die willen gewoon beginnen als iedereen weer op 0 staat en niet beginnen met een half jaar dat je nog eens door PSV, Feyenoord, AZ en Twente wordt zoek gespeeld.

28-10-2023 14:36

Bijlmerboy93 +2521

Voor volgend jaar. Lees het artikel ipv alleen de kop.

28-10-2023 14:40

thepower1990 +35726

Als je op mij reageert ik reageer op PaulEast die zegt waarom we zouden wachten op volgend seizoen en hij suggereert om in de winterstop al voor een definitieve nieuwe trainer te gaan.

28-10-2023 14:44

Bijlmerboy93 +2521

Scuzi. Pleur is nog niet op.

28-10-2023 14:48

PaulEast +7927

Ik zou het niet weten. Maar ieder nadeel heeft een voordeel. Beenakker vertrok toen het seizoen al was begonnen. Van Gaal naam het over dat ging aanvankelijk slecht en daarna..... de rest is historie.

28-10-2023 18:07

Harold +10581

Zorg eerst maar eens dat je in de eredivisie blijft.

28-10-2023 14:27

Harold +10581

Nou is zie momenteel niet dat we wedstrijden gaan winnen

28-10-2023 19:03

AntonAjax +499

Probeer in de winterstop Matthias Jaissle te halen, lijkt me echt een top coach voor ons Ajax

28-10-2023 14:19

Slang3 +46059

ik denk niet dat hij in het midden oosten zit voor zijn CV

28-10-2023 14:21

WeirdAJAX +12331

Haha idd

28-10-2023 14:30

MarkP +21769

Geen duitser ff asjeblieft

28-10-2023 14:37

Yaeron +6381

Francesco Farioli vind ik ook wel een interessante. Doet het goed met Nice.

28-10-2023 14:15

Suk Hyun-Jun +6287

Kan mij niet voorstellen dat hij er nu over nadenkt om Nice te verlaten, nu het prima loopt. Overigens vraag ik me ook af hoe lang het goed zal gaan daar. Hij had niet zoveel succes bij de twee voorgaande Turkse clubs waar hij werkte.

28-10-2023 14:27

Bijlmerboy93 +2521

Aan de andere kant, nu die Engelsman z'n handen in United heeft, kan ik me voorstellen dat de geldkraan bij Nice dicht draait.

28-10-2023 14:42

Suk Hyun-Jun +6287

Zit het net even te lezen, die Ratcliffe krijgt dus maar 25% van de rechten, maar mag wel leiding geven over het samenstellen van de selectie. Dat is op z'n zachtst gezegd interessant.

Maar hoe dan ook: laten we maar eerst aankijken hoe Farioli de rest van het seizoen doet bij Nice. Vooralsnog titelkandidaat, maar voor hoe lang? Bij zijn twee voorgaande Turkse clubs zal de selectie niet indrukwekkend zijn geweest, maar als hij echt talentvol zou zijn dan had ik daar wel betere resultaten van hem verwacht.

28-10-2023 14:48

w86 +9467

Vandaar ook dat Kroes op wereldreis ging

28-10-2023 14:11

sucre +15251

Eerst even goedkeuring vragen bij Mike en Falentijn...daarna nog even Derksen polsen voor definitieve fiat.

28-10-2023 14:05

Oxxer +164720 moderator

Ik ben nog sceptisch, LvG is een liefhebber van de gestampte pot trainers, Kroes moet zijn eigen weg volgen en alleen luisteren naar suggesties maar niet LvG alles laten bepalen.

28-10-2023 14:14

Harrier Du Bois +38982

Gallardo, Knutsen, Dalic, kwijl kwijl

28-10-2023 14:03

superajax +11573

Kwijl,kwijl???Als je geen fatsoenlijke spelers hebt zal het niet veel uitmaken wie er voor de groep staat.

28-10-2023 14:05

Omar +17186

Slot maakt van een elftal met middenveld Wiefers Quinten Timber, Stengs nog een topelftal. Coach maakt zoveel uit

28-10-2023 14:06

w86 +9467

@Omar, dan vergeet je toppers als Trauner, Nieuwkoop en Paixao nog. Barcelona heeft liggen slapen dat ze die spelers niet hebben opgehaald, duidelijk Europese top.

Helemaal met je eens, maar er is hier een clubje die niet wil geloven dat een trainer een verschil kan maken. De volgers van Johan Derksen zeg maar.

Een trainer kan op 2 manieren verschil maken: door spelers individueel beter te maken, of door spelers als team te laten functioneren. Ik heb het idee dat Slot beide kan (al dan niet met zijn hele staff) en ik weet zeker dat Steijn beide niet beheerst.

28-10-2023 14:16

Johan4ever +10914

@Omar

Stengs is gewoon een goede speler! Een goede coach kan een elftal 10 tot 20% beter maken, misschien onderschat jij de spelers van feyenoord...

28-10-2023 14:16

w86 +9467

@Johan, Stengs is een slappeling net als Wijndal. Kunnen leuk meedoen op een mooie dag, maar is niet bijzonder. Een Wijndal zakt daarmee door de grens omdat niemand (Schreuder, Heitinga, Steijn) daar werk van maakt. Een Stengs bloeit op omdat een trainer daar wel iets weet te raken (Slot).

En ja, goede trainers zijn schaars. Ga het lijstje bij Ajax maar na de laatste 20 jaar.

28-10-2023 14:22

Suk Hyun-Jun +6287

@John4ever

Hou alsjeblieft gauw op hoor. Kijk even het verschil tussen Feyenoord onder Advocaat en Feyenoord onder Slot. Onder Dick grauwe middelmaat en onder Slot verzorgd voetbal met als resultaat de finale van de Conference League. En dan had Arne nog niet eens de beschikking over Berghuis.

Een goede trainer kan een wereld van verschil maken.

28-10-2023 14:24

Ernesto22 +200

Maak daar maar 30% van. En ook nog 30% slechter maken (Steijn kan spelers nog slechter maken). En je hebt een verschil van dag en nacht met een topcoach. Een goede coach maakt een team dat kan leunen op principes, waardoor er meer consistentie in het presteren zit dan leunen op goede spelers. De combinatie wil je, goede spelers met een kloppende visie en een goed in elkaar stekend elftal. Zoek op youtube maar eens de uitleg op over Xabi Alonso en zijn Leverkusen. Toptrainer in de dop, net als Slot. Wij kunnen alleen geen bekende toptrainer aantrekken, maar wel een onbekende (aankomende) toptrainer.

28-10-2023 14:30

Aldek +5099

Tuurlijk… pfff een goede trainer kan ook van een mindere selectie een beter team maken dan het nu is.

Lekker meepraten met anderen 🙈

28-10-2023 14:39

Sies +4520

Spalleti?

28-10-2023 15:05

Mitchjo +6216

Maar de grote vraag is natuurlijk: vindt de Telegraaf dat wel goed? Even serieus: het lijkt me ook een veel betere keuze om voor een buitenlandse trainer te gaan. Simpelweg omdat er weinig goede Nederlandse trainers zijn, maar ook omdat een buitenlandse coach niet allerlei lijntjes heeft lopen met media etc.

28-10-2023 14:02

w86 +9467

En doordat er geen lijntjes lopen met media, kan jij je eerst vraag ook gelijk beantwoorden.

Die gaan het belachelijk vinden dat Ajax voor een buitenlander kiest, alles zal weer uit de kast getrokken worden om hem belachelijk te maken.

28-10-2023 14:19

musicradio +3893

die leugen krant moet kapot gemaakt worden en genegeerd worden

28-10-2023 14:29

markk +8909

Ten Hag is wellicht over enkele weken weer beschikbaar

28-10-2023 14:01

Slang3 +46059

Van t Schip het seizoen af laten maken vind ik wel heel vreemd. Er is nog genoeg om voor te spelen

28-10-2023 14:00

thepower1990 +35726

Ja we spelen nog om niet te degraderen en blijven nog even tegen beter weten in hopen dat we met dit zooitje ongeregeld misschien de beker kunnen winnen.
Van 't Schip is voor mij een held dat hij er nu in stapt zeker gezien zijn privé situatie. Geen trainer van een beetje niveau gaat op dit moment instappen in deze puinbak.

28-10-2023 14:04

Slang3 +46059

daar gaat het niet om, maar maximaal tot de winterstop. Niet nu al het hele seizoen. Het carrière van VTS is nog slechter dan wat Steijn liet zien voor hij hier kwam. Het is met afstand de slechts presterende trainer die naar Ajax komt

28-10-2023 14:20

thepower1990 +35726

Maar maximaal tot de winterstop en dan? Dan hangen we waarschijnlijk nog ergens rond plek 14/15 en zijn we Europees uitgeschakeld. Jij denkt dat er dan een trainer van enige naam wel lekker wil gaan instappen? Pas komende zomer als iedereen weer op 0 staat maak je kans om een trainer van een beetje faam te verleiden om in te stappen bij Ajax, tot die tijd is het gewoon pleisters plakken en de kiezen op elkaar.

28-10-2023 14:23

musicradio +3893

wie moet het dan doen slang 3 jij weet het allemaal zo goed maar je weet helemaal niks jij lult die haat media maar wat na

28-10-2023 14:32

Slang3 +46059

dan haal je in de winterstop een echte trainer, sprak voor zich leek me. In de zomer stapt er ook geen hond in omdat je onder VTS niet vooruit gaat komen (nogmaals de slechtste CV van een nieuwe trainer ooit)

28-10-2023 14:44

NipeB +15846

Als je van t Schip het seizoen af last maken en in de winterstop spelers verliest terwijl niemand wil komen, degradeer je gewoon. Dan is Ajax gewoon over. Kun je alles weg bezuinigen en zijn we als HSV. Irrelevante KKD club die ooit de CL wonnen maar dat is lang geleden.

29-10-2023 01:23

Chesterson93 +3328

Ik hoop eerlijk gezegd op een gedurfde keus: Will Still, trainer van Stade Reims. Zou aan het eind van dit seizoen anderhalf seizoen die club hebben getraind, maar is verfrissend en vernieuwend. En hij toont heel veel potentie.

28-10-2023 13:59

caspervans +5350

Dat zou ik ook mooi vinden! Vraag me alleen af of hij haalbaar gaat zijn. Lijkt me namelijk voor meer clubs een interessante optie!

28-10-2023 14:00

Chesterson93 +3328

Ik denk dat hij er eerder oren naar heeft dan een Gallardo of, zoals sommigen denken, een “Roberto de Zerbi”

28-10-2023 14:03

caspervans +5350

Dat ben ik met je eens. Maar kan me zo voorstellen dat er een PL-club gaat zijn die hem een goed plan aanbied. Er zijn best wat clubs intussen die het aandurven met een goed beleid, i.t.t. alleen de eigenaren die alleen aan kopen, kopen en gevestigde namen denken.

28-10-2023 14:07

Chesterson93 +3328

Zeker weten. En dan nog is het gewaagd om hem aan te stellen na een kleine anderhalf jaar ervaring. Maar het is inderdaad een interessante optie; vooral voor (grote) clubs die werken obv statistieken, want daar komt hij goed uit. Heb je het idee dat hij al eerder benaderd moet worden of pas vanaf 2024?

28-10-2023 15:02

caspervans +5350

Ja, mee eens. Blijft ergens een gok. Maar als je hem wil(L), zou ik ‘em zo snel mogelijk aanstellen. Het liefst al vanaf de winter, dan kan ‘ie snel bouwen aan een sterk team, het liefst met jeugd erbij of alvast vooruit kijken naar jongens die eraan komen.

En dat je dit jaar weer CL mis loopt is ruk, maar volgend jaar een goed seizoen draaien en je bent weer terug!

Wie zou jij willen als hij niet zou komen?

28-10-2023 15:23

Chesterson93 +3328

Als hij het niet zou worden, zie ik het liefst Kjetil Knutsen óf Jacob Neestrup (coach van FC Kopenhagen). Een gedurfde keus zou ik Hein Vanhaezebrouck vinden (AA Gent), aangezien Philippe Clement net een baan bij Rangers heeft aangenomen. Als hij beschikbaar was geweest, had ik voor hem geopteerd vóór Knutsen, zeker omdat hij bekend is met de Nederlandse taal én competitie, vanuit België.

29-10-2023 04:34

caspervans +5350

Leuke opties! Neestrup en Vanhaezebrouck ken ik wat minder, maar zowel Knutsen als Clement zou ik ook wel prima vinden. Clement zou misschien ook wel de beste match zijn. Ben heel erg benieuwd wie het gaat worden!

29-10-2023 09:58

Suk Hyun-Jun +6287

Goede suggestie! Doet het prima bij Reims, waar hij Daramy wel aan de praat heeft gekregen als centrumspits of als aanvaller in een 2-spitsen systeem.

Ik ben er wel nieuwsgierig naar. Ook leuk dat het bij hem allemaal begon bij Football Manager.

28-10-2023 14:38

Chesterson93 +3328

Precies, als je Daramy aan de praat krijgt, doe je iets goed. En het Football Manager-verhaal is een prachtige toevoeging natuurlijk. Ik zie hem graag in onze competitie; iemand die de Eredivisie tactisch zou verrijken.

29-10-2023 04:40

GNBL +90155 moderator

Vermoed dat er na het EK ook wel interessante namen beschikbaar komen.
Misschien Hjulmand of Dalić?

28-10-2023 13:57

Kuningast +5079

Brendan Rodgers lijkt me een geweldige optie en haalbaar

28-10-2023 13:52

Chesterson93 +3328

Nope. Net (weer) begonnen bij Celtic; dat gaat niet gebeuren.

28-10-2023 13:55

GNBL +90155 moderator

Vrees inmiddels niet meer.

28-10-2023 13:56

caspervans +5350

Wellicht met een goede afkoopsom, maar vraag me af of hij zelf zo snel alweer een overstap zou willen maken. Zou me wel goed voorstellen dat hij Ajax interessant zou vinden.

28-10-2023 14:01

Man40 +1431

Gallardo of march

28-10-2023 13:49

Oxxer +164720 moderator

Gallardo of March is vergelijkbaar met een keuze tussen een Audi R8 Spyder RWS en Lada 2101.

28-10-2023 14:06

LukaLitmanen +82165

Ancelotti is na dit seizoen vrij (;

28-10-2023 13:48

Slang3 +46059

Brazilië

28-10-2023 14:01

Tadic020 +1901

Pep guardiola

28-10-2023 13:47

LukaLitmanen +82165

Ancelotti > Guardiola

28-10-2023 13:48

GNBL +90155 moderator

We hadden met Steijn al de haagse Ancelotti.

28-10-2023 13:53

caspervans +5350

Dat is een belediging voor Ancelotti. Topcoach. Mag Steijn nog geen veters van strikken.

28-10-2023 14:02

Tadic020 +1901

Erik ten hag

28-10-2023 13:47

LukaLitmanen +82165

Goed nieuws

💪🙏

28-10-2023 13:46

Artemio +32157

Knutsen lijkt mij een prima keuze, maar er zijn er meer. Brendan Rodgers van Celtic zou ik ook een prima alternatief vinden.

28-10-2023 13:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.